
Osobně bych si před koupí nového relé vyzkoušel zda je v pořádku dynamo. Odpojil bych ho od rega, spojil výstupy M a D na tento spoj připojil žárovku cca 50W (i třeba 12V), nadlábnul motor a brknul žívým koncem baterky o spoj M a D. Tím dojde k vybuzení dynama a už bez drátu baterky by mělo udržet svit žárovky. Ten svit je pak závislej na otáčkách. Tímhle testem si ověřím že Dynamo je OK, bo při točkách nad 1500ot by měla svítit plným jasem. Pak bych teprve kupoval rego. A teď jedna zajímavá věc. Jistě je většině lidí fungování dynama utajeno, ale vězte že se dynamo ,,nahodí,, samo ze zbytkového magnetizmu budcího vinutí.. jenže... a s tím jsem se už také setkal, když stojí motorka příliš dlouho někde v chlívku, půdě, sklepě, garáži, tak se zbytkový magnetizmus tak sníží, že se nedokáže dynamo ,,samonahodit,,. Pak ale stačí sučně zmáčknout kotvu regulačního relé (odpojovací) při připojené baterce, nebo ještě lépe při běžícím motoru a připojené baterce... a dynamo se zázračně uzdraví. Jestli je to tvůj problém, zbytečně jsi vyhodil za rego.... ale je to o tom nebejt línej a na dané téma si tu projít diskuze i třeba několik měsíců nazpět....