 čau draci.Potřebuju aby mi ti zvás kerým krásně chytá fichtl (Jawa 20) jak zatepla tak za studena poradili jak toho dosáhli.Já stym bojuju už pár měsíců a výsledek je ten že to stejně nakonec musím roztlačit.začínal sem karburátorem vyvařoval ho v octu pak ho vyšteloval tu jelhlu na 2 zářez od zhora hladina v plováku aby licovala .. volnoběh za tepla seštelovanej a problém to nevyřešilo.Tak sem nato šel přes svíčky.Když sem ho koupil byla tam svíčka Brisk N17C ..zezačátku šecko ok až na semtam nějáký to proběhnutí ... pak se to začalo zhoršovat a když jsem jel v 30° vedru a najednou na křižovatce zdechl tak sem málem vyplivl duši jak jsem se naběhal.tak sem přešel na Brisk N15 C zezačátku perfekt za studena klasika na první nakopnutí a za tepla to taky naskočilo po pár pokusech.Ale taky po pár dnech to šlo zase všechno do starých kolejí a taky jsem opět začal trénovat fyzičku ....Skusil sem ze zoufalosti ještě N14C opět klasika ze začátku chytala krásně za tepla aji za tudena ale opět po pár najetých km to zase bylo oničem.Tak sem tam hodil NGK B8HS a není to nejhorší za studena chytne dycky ale za tepla opět tlačit ale aspoň zatím se mi nestalo že bych se shní naběhal.Ale pořád to není ono.A včera sem našel nepoužitou svíčku PAL 14-8 tu co se tam montovala přímo z výroby ale dnes už taky za tepla jen roztlačit ... jinak svíčky sou normálně cihlově zbarvené.Tak já už fakt nevím co dál skoušet .Nepotřebuju aby mě to chytalo na 1 nakopnutí ale taky aby tam ta startpáka nebyla jen na okrasu.Pak mě napadl ještě předstih ale to nevím pač jede pěkně kopce zvládá taky dobře tak nechcu dotoho rypat.Tak doufám že mě poradíte jak si to udělat aby to chytalo perfektně jak někerým z vás díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. září 2009 21:21
 Borci všem díky za rady moc ste měpomohli nejspíš to bylo odtrhem ..Nikdy sem se tym nezabýval a svíčky přímo z výroby maj standartně 0,7 mm já naměřil dokonce 1 mm a tak sem vzal starou Brisku N17 sklepl sem ju a chytá parádně za studena nevynechává a za tepla na 2 - 3 pokus startuje. Dneska sem najezdil 100 km a se startováním nebyl problem.Po náročným kopcu sem vypl zapalovanáa naskočil na 2-3 pokus.Tak snad to není tym počasím zimním  takže díky za pomoc
Datum: 30. září 2009 21:21
 SaintJimmy : Ona se něják extra nastavit nedá ... Že se nedá nastavovat neznamená že je správně nastavená.
Nastavovat bohatost volnoběžné směsi, to u fichtla opravdu nejde,
protože fichtl nemá šroubek bohatosti (třeba takovej karbec z Babety, tam tento šroubek je -proč asi?) Možná
právě proto jsem napsal slovo převrtat. Pokud bys měl zájem, mohu zařídit.
Datum: 30. září 2009 19:44
Jméno: Yuri
IP: uživatel7332
 no ja neviem ja mám predstih 1,7 odtrh 0,4 po vybrusu asi 30 km sviečka brisk n17c ihla druhý zárez nastavený voľnobech tak že za zimná nepotrebujem držať plyn len otvorím benzín prekopnem a ide za tepla 1-2 max. 3 prekopnúť podla mna to tiez zaleži podla kompresie poiaľ ti fučí hlava zabrúsiť a pretesniť popripade či nestrácaš kompresiu edzi blokmi motora
Datum: 30. září 2009 19:26
 Mě fichtl vždycky naskočil na porpvé jak za tepla tak za studena na svíčku PAL N7(Y,C). Na technickou jsem dal omylem N14Y a udělal jsem si tam menší trapasa bo jsem to nakopával 2 minuty. Pak doma už jsem to ne nakoupnul vůbec tak se dávám co se děje¨. Tak jsem svíčku vyměnil a jezdím na PAL N7. Je to super. Vždy spoleh....
Datum: 30. září 2009 17:21
 Ja pořád nechápu tu bohatost směsi jak to pořád každý píše.Ona se něják extra nastavit nedá ne prostě musíš mít (po zajetí samozřejmě) jehlu v 2 zářezu a je po nastavování bohatosti ne? Samozřejmě sem skoušel to dávat na první zářez ale bylo to oničem ...
Datum: 30. září 2009 16:14
 Asi tak po 88 ... už mě to skoro neba pořád dokola psát, že je to v bohatosti směsi na volnoběh, za tepla je to moc bohatý,
musíš převrtat vzdušník, viz starší odpovědi.
Datum: 30. září 2009 16:06
Jméno: tofek
IP: uživatel4699
 no jiny reseni a podle me efektivni, je tyristorove zapalovani. je to celkem lehke, staci kupit castice na GMelectronic a udelat to podle naovdu na jawa.xf.cz . Nebo se taky da koupit uz sestavene na inzercich. ja mam 555 a nevim jak se tam montuje, ale kdybych mel dvacitku tak to tak hned hodim. prej to je strasne znat pri nakopavani, dela to silnou jiskru a spali nespalitelne. ale nezkousel jsem...
Datum: 30. září 2009 15:44
 No a jak poznám žeto má tu správou kompres?dá se to něják změřit jednoduše nebo jak?Možná že to bude tym protože mě kdysi původní majitel říkal že podfukuje válec.Ale já to něják neregistroval protože sem dotoho nechtěl zbytečně rypat.
Datum: 30. září 2009 10:42
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 jestli to má dobrou kompresy a seštělovanej karbec, tak bych to viděl v zapalku mam to od sesy svíčku brisk n14c stačí 1 otočení pístu a motor běží ale svíčku mam černou tak si myslím že taky startuje tak dobře protože tam jde docela dost směsi
Datum: 30. září 2009 10:09
Jméno: standa
IP: uživatel7506
 no uplne základnim predpokladem je mit pořádnou kompresi a spravne serizeny zapalovani a odtrh na svici......zbytek dela smes.......jak to nema kompresi,muzes se stavet na hlavu a nechyti bez roztlaceni nikdy.......me chytal studenej na první,max na druhý.....neseřízenej az tak na třetí a s velkym odtrhem na svici kolikrat az na roztlaceni....
Datum: 29. září 2009 23:05
 Noa jak si to udělal že to má pořádnou jiskru i při nízkých otáčkách?indučkou nebo alternátorem ... těma kladívkamači co... ?
Datum: 29. září 2009 22:59
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 ja sem toho docilil tak ze to dava jisrku i kdyz to je opravdu v malich otackach tzn kdyz pomalu otackym klikovkovkou tak to dava silnou jiskru a za druhy to ma obrouvskou kompresi a to taky prispiva k zapaleni
Datum: 29. září 2009 22:57
|



|