 Zdar draci mám jawu 350/634 po x letech jsem se odvážil ji dát dokupy vše funguje až na pravej válec vůbec nechce zapálit palivo nebod palivo tam jde ale nezapálí to když vyjmu svíčku dám benzín pod svíčku jako smíchanej samozřejmně a z5 zašroubuju tak zapalí ale jako by si nemoch vtáhnout vše jsem skontroloval sací výfukový ventyly vyčistil karbec koupil nový zapalování induční cívky svíčky a prostě ne a ne to tam zapálit levej funguje bezvadně ale pravej jako by byl prázdnej kompresi vše má pístní kroužky jsou v pořádku už si fakt nevim rady čim to je prosím o odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. srpna 2010 17:42
 no tak jiskru to dává stejnou i když jsem očistil kolekor stejně to dává stejnou jiskru gufero je v pořádku znova jsem ho při kontrolování kolektrou prohlíd a těsní velmi dobře  skusil jsem prohodit induční cívky i kondenzátory ne je to stejný levej prská ale pravej ne stejná jiskra v elektro instalaci jsem chybu neudělal překontroloval jsem to mám to v pořádku podívám se nadobrý ukostření induček
Datum: 06. srpna 2010 17:42
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Takže, jeli jiskra na pravém kabelu slabší, zkusil bych v první řadě vyměnit indukční cívku, dále kondenzátor, ale i celý přerušovač komplet, tedy v tomto pořadí. Nelze ovšem vyloučit na některém spoji nebo v drátu zvýšený přechodový odpor, hledal bych i tam. Jestliže motor pomalu reaguje na přidání plynu, je nutno v první řadě mít seřízený karburátor, nejdeli to může být vzduch přisáván i skrz špatné těsnění pod válcem nebo karburátorem, případně mezi bloky. Co příruba karburátoru, není prohnutá? Vzduchový filtr je čistý a gumová manžeta na hrdle karburátoru a filtrboxu dobře těsní?
Datum: 06. srpna 2010 16:46
 1.5 to má ledatak ten levej ten tříská je fakt slišet ale pravý ne pokud to nemám přibližně 0.5 cm od hlavy od kostry ono toje jedno kde ji položim a to startovaní pravada ten plyn to se nedá přidám tak ne když dám víc tak to zařve ale divný je že to gufero je vpořádku jsem se na něj díval nezdá semito mrknu na něj znova hold už vim tak to mám rychlejš rozdělaný ten plyn ten je divnej ano a pravej válec taky tojo tem neprská jako na levim mrknu nato znova možná jsem něco přehlíd
Datum: 06. srpna 2010 16:23
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Když tam není pružinka gufero pořádně netěsní, přisává to tam vzduch, ochuzuje se směs, nevznikne tam pořádný podtlak a v případě, že to nasává více vzduchu, nemusí se i motor nastartovat. V případě menší netěsnosti je obyčejně zvýšený volnoběh a motor špatně reaguje na přidání plynu. Jaká je jiskra na konci kabelu? Měla by být modrá, neměla by být moc rozptýlená, jenom takový úzký paprsek, měla by přeskočit asi 1,5 cm a se slyšitelným zapraskáním. Jestliže je žluto fialová, rozptýlená a není slyšet, případně přeskočí jenom na velmi krátkou vzdálenost, je něco špatně.
Datum: 06. srpna 2010 16:09
 a ještě dotaz proč pružinku na guferu to má snad nějákej vliv na zapalová ní ? nejsem mechanik pouze budoucí elektrikář tak jen menší dotaz
Datum: 06. srpna 2010 15:13
 zbytečný už nevim gufero jsem kontroloval 2x skoušel jsem i prohodit kladívka ale furt to dává tu samou jiskru ani není slišet že by prsknul ale levý toje jak das to slišíte jak to prská ale pravej ne,ale jiskru dá netušim a elektrikáře ne opravdu nevim onikom kdo by to dělal krom mně na učnáku
Datum: 06. srpna 2010 15:12
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Zkus ještě třeba součástky z druhého válce kde to funguje, indukční cívku, kondenzátor, kladívka. Vyzkoušej postupně veškeré elektro příslušenství pravého válce. Není možné když vše postupně zkusíš aby to nefungovalo, není tam žádná elektronika. To by pak musel být někde nějaký mechanický problém. Gufero pod dynamem je skutečně v pořádku, nevypadla pružinka? Máš opravdu dobře nastavený předstih, 2,7-3,2 před horní úvratí. Jak předstih měříš? Nějakého autoelektrikáře snad v nejhorším v místě bydliště seženeš. Jo ještě, je v pravém válci dostatečná komprese, nepodfukuje pod hlavou?
Datum: 06. srpna 2010 14:51
 tak už fakt nevim čimtoje všechno jsem skontroloval a nic jiskru dá na svíčce taky ale ve válci asi ne nebo já vůbec netušim proč nejde a nejde vždit to takhle nejde dál akorát lágruju válec nezná te někdo číslo nebo email na někoho kdo tydle motorky nebo spíš už veterány opravuje nebo se vtom vizná ?
Datum: 05. srpna 2010 23:26
 Ták vše dobrý ale stále tam nezapálí obrousil jsem kontakt na pravim kladívku ale jak nasadim svíčku nakopnu tak nejde ale už je aspon mokrá takže sem pokročil ted jen vyřešit todle koupil jsem i svíčky nenašel jsem je tak jsem je koupil nevim kde je chyba jestli zapalování nebo někde kabel seklej uvidim
Datum: 05. srpna 2010 13:57
 Možná bych nemusel ani kupovat takovej tip svíčky budu mít určitě schovanej mezi náhradníma dílama v kraničce když kupuju nový tak si starý nechávám pro případ nouze člověk nikdy neví co se při jízdě stane
Datum: 04. srpna 2010 21:55
 Další skvělá rada dík ještě žeste mi to řek včas nebo by bylo pozdě takže normal klasik brisk n15c? já svíčky n15yc nepoužívám mám snima špatný skušenosti jenže po otci jsem chtěl jen koupit převodový olej sintetický kvůly novým spojkovím lamelám ferod tak hold vzal sebou i svíčky já naněj tos moch říct napsal bychti jaký máš koupit a on toje jedno hmm vidim skoro 14 dní se stim peru teď jsem ponaučen oněco víc skusim n15c a když to bude fačet tak nevim jak bych pak poděkoval pokud né budu muset hledat závadu jinde
Datum: 04. srpna 2010 21:52
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Svíčka N17C je pro tento motor moc teplá, při větším zatížení ti půjde motor na samozápaly. Jinak na většinu sériových motorů Jawa a ČZ pro běžný provoz používám právě N15C a fungují bez problémů. Svíčky s tím y jsou naprosto nevhodné, sice motor nastartuješ, ale při delší jízdě pod plynem se dělají na svíčce škvarky. Mnohokrát jsem tento problém řešil, po výměně za svíčku NC bez toho y bylo po problémech. To y znamená vysunuté jiskřiště a tyto svíčky se používají do vozů Škoda 105-130. C znamená, že tam je měděná vnitřní elektroda.
Datum: 04. srpna 2010 21:36
 tak já jsem dnes mrknul na zapalování vyměnil jsem kabely od indučních cívek dokonce jsem sjel do Liberce koupit nový fajvky ted to hází jiskry jak das ale napadlomně co když to bude svíčkou nebo spíš svíčkama na fíkovy když namontuju n14c tak ho nenatočim ale když dám n17c tak šlape jak hodinky nemůže to být tim že mám svíčky brisk n15yc ? obyčejně kupuju svíčky do 90 korun tylde jsem vzal na benzíně za 48 skusim svíčky kladívky a kondenzátory já to mám nový můžu poslat i foto na email ale skusim svíčky myslim si že nezvládne tlak od pístu který vznikne při stalčení směsi k horní uvrati když jsem rozebral karbec vyvařil v octu po dobu 20 minut tak mi ted konečně jde to palivo aspon do válce ale už to svíčka nezapálí zejtra skusim koupit svíčky který kupuju vždy a to je brisk n17c jako na fíka a uvidim pokud to tim nebude tak popřemejšlim co dál  ale hrozně si vážim vašich rad !
Datum: 04. srpna 2010 21:09
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Může být probitá fajfka nebo prodřený kabel a jiskra potom přeskočí místo mezi elektrodami někde na žebra hlavy. Dále důkladně zkontroluj kladívka, zda se pohyblivý kontakt volně pohybuje a je důkladně odizolován od pevného. Případně celý přerušovač vyměn a také zkus jiný kondenzátor, indukčku a svíčku. Svíčka by měla být N15C, pro větší zatížení v létě můžeš použít i N14C. Dále zkontroluj jestli není někde uvolněný nějaký spoj. Chce to prostě trpělivost a vše postupně vyskoušet.
Datum: 04. srpna 2010 20:54
 hm tak směs po vyvaření karbecu v octu jde ale nečapne takže skusim teda to zapalování pravýho válce jiskru to dává jak kr.. ale ve vnitř nemusí skouknuto
Datum: 04. srpna 2010 19:16
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Zkus ještě odpojit výfukové koleno od válce, nastartovat a zjistit jestli jde z pravého válce nespálená směs. Dáš před výfuk třeba arch tvrdého papíru a uvidíš zda to tam prská a budeš mít jistotu jestli jde do válce směs nebo ne. Také bych ještě zkontroloval případně vyčistil tlumiče výfuku. Budeli toto vše v pořádku, závadu bude nutno hledat v zapalovacím okruhu pravého válce.
Datum: 04. srpna 2010 18:28
 Taky znám případ kdy jeden človíček ze zdola měl 250 už si ale nespomínám tip opravdu pěkná ale špatný gufero na klikovce tak rozpuil motor vyměnil celej natěšenej že zas bude drandit zadělal nasadil vše udělal a už si moc nespomínám myslim že matičku něco takovýho no když to nakop chytla ano ale pak rána a motor byl na dvě půlky dodneška nato nezapomenu ten ztoho byl hodně špatnej ale zpět k věci dneska jsem přez noc skusil tipy ne píst je dobře šipkou dopředu těsnění taky jsou v pořádku ještě jsem mrknul na kanal sání a výfuku jsou čistý bez sebemenšího zániku špíny nebo nečistot na gufero jsem taky mrknul taky je vpořádku prasklý není anmi nějak vírazně poníčený když jsem to skusil znova nakopnout chytily zase oba ale pak zas běžela jen na jeden tak už fakt nevim je mi to záhadou
Datum: 04. srpna 2010 8:33
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Karburátorem to pravdopodobně nebude když druhý válec funguje.No jednou mě u 634 nějak spadla do klikové skříně jehla, jedna z 28 co jsou v horním oku ojnice a nějak jsem si toho nevšiml. A výsledek? Po nastartování motoru ji nasálo přefukem do válce a jak se snažila vyletět výfukovým kanálem ven tak ji zachytil píst, jehla zlomila kroužky a ve válci a pístu byla rýha, takže musel být výbrus. No ještě že to byl můj motor a ne zákazníka. Jo někdy stačí malá nepozornost nebo chybička a je o zábavu postaráno.
Datum: 04. srpna 2010 8:24
 Ne hadr jsem použil pouze na zakrití klikový skříně jaj to bybyl pruser kdyby tam spad bordel nebo matička na hadr jsem tam fatk nenechal ale nato gufero se mrknu sice semi nechce ale jdu toho s otcem jsem konzultoval ten si myslí že bude něco s karbecem nevim na karbec jsem nešahal krom trisek a čištění jinač vše nechal napokoji
Datum: 04. srpna 2010 0:30
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 No doufám, že jsi nezapomněl někde v motoru kousek hadru a neucpalo to nějaký kanál.
Datum: 03. srpna 2010 21:16
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Mrkni se ještě na gufero pod zapalováním jesli není prasklé nebo nevypadla pružinka.
Datum: 03. srpna 2010 21:11
 A píst obráceně ne nedal jsem dal jsem ho dobře už sem se díval taky by to mlátilo nevim neumim sito vysvětlit cvrnknu pod svíčku zapálí pak nic nemám palivo takže nemá podlemího tlak na to aby si dokázal směs vtáhnou těsnění jsem kupoval nové pístní kroužky taky jsou měnění mnou osobně a těsněj kompresi má skoušel jsem vymontovat karbec a dal jsem si prst do kanálku levej sál pravej taky tak netušim proč si nenasaje cejtil že táhne tak už netušim
Datum: 03. srpna 2010 21:00
 Tak takhle motorka byla po celkové generálce bratr ji položil nic zlího jen rozbitý světlo a odřený lak ale to už je v cajku pak stála 3 roky pak ji dal dokupy přítel od segry jezdily pul roku pak se rozešli a po 4 skor 5 letech jsem ji vytách ven a dal dokupy ten mechanik jsem boužel já omlovám se za lhaní ale chtěl jsem vědět jak budete reagovat vše jsem čistil ale fakt myslim si že se tam nedostane palivo toje moje verze jinač si to nedokážu vysvětlit bud bude ucpávka někde u karbecu v rozmzí od válců až k filtru může to být cokoly i smítko to ucpe natolik že nebude mít dostatečnou směs na zapálení
Datum: 03. srpna 2010 20:55
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Potom je možné, že nevznikne podtlak v pravé klikové skříni, pravdopodobnou příčinou je chybějící nebo nefunkční gufero pod dynamem. Jeli toto v pořádku, potom se směs přefukovými kanály nedostane do válce, protože tam je nějaká překážka, bud těsnění pod válcem nebo obráceně namontovaný píst.Ale těžko takhle říct, neznám mechanika, který to dělal, ani v jakém stavu je motor celkově, musel bych to mít v dílně a postupně závadu hledat, případně i motor znova rozdělat a vše důkladně zkontrolovat a proměřit.
Datum: 03. srpna 2010 20:25
 Držel bnbych se toho směs se nenasaje do válce toho bychse držel
Datum: 03. srpna 2010 19:27
 Je suchá celou dobu jsem psal že ten válec že to je jak kdyby si nenasál palivo v zapalování problém není ani v předstihu netušim čim byto bylo když sundám svíčku kápnu stříkačou směs zašroubuju tak běžej oba sice krátce ale běžej pak neběží beží jen levej a praverj jede naprázdno bez paliva nevim pístníma kroužkama to není ani tim těsněnim třwebasi myslíte že si vymejšlim ale ne nevymejšli nevim si rady a tak jsem požádal o radu tady dokonce jsem dostal radu na obrácenej píst vždit by to snad ani nešlo nejen že by to mlátilo ale skurvil bych válec pístní kroužky jsoui nové prasklé nebo i jeden nejsou kontroloval jsem to poněm musí bejt závada myslim si někde poblíž karbecu nebo už fakt nevim nic mně nenapadá jeto záhada stalo semi todle poprvý
Datum: 03. srpna 2010 19:24
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 No a když to běží chvilku jenom na levý válec tak když potom vypneš motor a rychle vyndáš svíčku z pravého, je suchá nebo mokrá? Jestli je suchá, směs se nenasaje do válce. Budeli mokrá, problém bude v zapalování.
Datum: 03. srpna 2010 19:15
 No ale pořád to neřeší ten problém sundám svíčku cvnknu palivo zandam tak běžej a pak za snic jen jeden a druhej jako bysi nemoch nasát už se nevim rady bermundskej válec
Datum: 03. srpna 2010 17:45
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 No jestli ti to někdo dělal a pořádně to nefunguje, tak to samozřejmě reklamuj.
Datum: 03. srpna 2010 17:33
 byl měl jsem nato mechanika sám bych si nato netrouf jo fík je něco jinýho ale třistapadina ?  dík za předstih netušil jsem žehop budou mít blbě písty obráceně nebudou 100%mrknu natu elektro instalaci vadná induční cívka nevim jsou nové obě dvě al i to se může stát vadnej výrobek mrknu natu elektro instalaci nebo i celkově necele zapojení elektriku jsem nedělal já ale též ten mechanik pokud to udělal blbě tak ho přetrhnu dík konečně někdo kdo tomu asi fakt hodně rozumí dík
Datum: 03. srpna 2010 12:19
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Co tam máš za motor, že má sací a výfukové ventily? Jedině, že bys tam upasoval nějaký čtyřtakt. To si asi s něčím pleteš, ale to není podstatné. Píšeš, že je motor po mechanické stránce v pořádku. Byl motor odborně smontován? Závadu popisuješ tak, že se pravdopodobně nenasaje směs do pravého válce a levý funguje bez problému. Takže mohl někdo zapomenout dát gufero pod dynamo nebo je silně poškozené a tudíž se do pravé poloviny klikové skříně ani nic nenasaje. Těsnění pod válcema máš originál, už jsem také viděl borce, co si těsnění dělal a zapomněl vystřihnout otvory pro přefuky. Píst namontovaný obráceně by mohl být také příčinou a navíc by ti to brzy vymlátilo kroužky . Píst musí být namontován šipkou do výfuku. Dále si pořádně seřid zapalování odtrh 0,3-0,4 mm, předstih 2,7-3,2 mm. Nejdříve seřid pravý válec a potom tou menší destičkou levý. Nebudeli to ani potom fungovat, může být i nedostatečně intenzívní jiskra, která ve válci pod tlakem nepřeskočí. Příčinou může být vadná indukční cívka, kondenzátor nebo i špatný spoj v elektroinstalaci.
Datum: 03. srpna 2010 8:03
 todle fakt slišim prvně už od děctví se hrabu v motorech a podobně a fakt nesetkal jsem se stim
Datum: 02. srpna 2010 20:25
Jméno: ,
IP: uživatel6804
 jj kamosovi taky blbnul valec a nnel pist opacne tak sem to skusil rict no uvidis co ti poradej ostatny.
Datum: 02. srpna 2010 20:16
 he ? to slišim prvně ale otom pochybuju to by dělalo neplechu ee to ne to bych vynechal
Datum: 02. srpna 2010 19:51
Jméno: ,
IP: uživatel6804
 nemas obraceny pist.
Datum: 02. srpna 2010 19:28
Jméno: ,
IP: uživatel6804
 nemas obraceny pist.
Datum: 02. srpna 2010 19:28
 Jakoby si sám odsebe nenatáhnul palivo a pálil na prázdno protože když vyjmu svíčku stříknumu palivo zamontuju z5 tak to spálí ale sám si už nenatáhne jednoduše řečeno vše týkající se hlavy a válce je nové!
Datum: 02. srpna 2010 19:28
 předsich mám podle příručky pánové a ventyly no přeci výfukové a sací né ? a když sem psal že sem kontroloval vše tak vše těsnění pod válcem a pod hlavou válce mám taky nový pístní kroužky jsou taky mněněnný písty a pístní čepy taky nové kliková hřídel s ojnicí také nové a nověvycentrované pouze sem se ptal proč nehcce zapálit když palivo má jiskru dá ale nezapálí pouze zapalí to co mu stříknu sám pod svíčku
Datum: 02. srpna 2010 19:17
 no tak predstih 0,3mm opravdu neni dobre, nevim jaky ventily jsi na tom kontroloval... Podivej se na krouzky, a tesneni pod valcem.
Datum: 02. srpna 2010 18:20
 Zkus se podívat na směs, trochu přitáhnout šroubek ......jen mi není jasný jaký ventily si kontroloval když je to dvoutakt
Datum: 02. srpna 2010 18:12
 Jj už sem koukal nemám pravej válec horní kladívko pravá indučka mám to vpořádku předstich jsem kontroloval taky je dobře 0,3 mm rozmezí kladívek 0,4 mm je už moc a na jeden válec tose neodvážim myslim si žebych ten motor oddělal jezdit na jeden válec ne zatim ne dokud nebudou oba tak nepojedu nikam vůbec
Datum: 02. srpna 2010 17:14
Jméno: johny
IP: uživatel9547
 koukni se jestli nemáš prohozeny fajfky, zešteluj předstih, hlavně nejezdi na jeden valec
Datum: 02. srpna 2010 16:52
|



|