|
 Zdravím, chtěl bych se vás zeptat, jestli jste měli někdy podobný problém. Motor po GO, klika nemontována násilím, jak to má být. Ale otáčí se hrozně těžce. Když dám píst mezi DÚ A HÚ a zkusil bych s ním rukou pohnout, absolutně nemám šanci, musím klíčem přes vačku a docela dost mi to omezuje na pionýru už beztak malý výkon. Pak mám ve skříni ještě jeden motor 21 a otáčí se úplně lehce, mezera mezi setrvákem a karterem je u obou motorů stejná, takže klika není padlá u strany. Zaběhne se to, nebo do toho mám rýt? Co myslíte? A sorry, někomu to příjde jako hloupý dotaz, ale pro mě je to důležité.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. září 2010 19:24
 jeste bych doplnil: ....Kdyz to udelas obracene klika nemusi uplne dosednout a nebo naopak loziska nemusej dosednout uplne na kliku....
Datum: 29. září 2010 19:24
 No ja se s nikym nepru ale pochybuju ze si klika srovna lozisko. To spis se srovna lozisko v karteru jestli jsi to teda pochopil jak jsem to myslel. Proste lozisko MUSI byt nasazeny na klice az na ten vystupek. Kdyz to udelas obracene klika nemusi uplne dosednout. Teplota rekneme sedi 70-80C proste jak pisu musi se odparit ...loziska nesmej mit nadech do modra to je pak v haji... Tento postup je uplne normalni v kazdym slusnym servisu....
Datum: 29. září 2010 19:21
 neznám nikoho kdo by to takhle dělal.a při 70C se slina určitě neodpaří....
Datum: 29. září 2010 19:13
 Nwmam chut to tu procitat ale pokad jsi kliku delal tak ze jsi do ni klepal kladivem tak bych rekl prvni minus a druhej minus je ten ze klika se ZASADNE nedela tak ze loziska nacpes do karteru a pak tam cpes kliku. Takze vemes kliku vemes lozisko lehce nahrejes vnitrni krouze k na cca 70C proste kdyz na nej lehce plivnes musi se ti odparit. Potom lozisko nasadis na kliku. opakujes z druhy strany. Nechas cely vychladnout a pak nahrejes karter muzes klidne vic nevadi to tomu a vlozis kliku potom zaklopis z druhy strany karterem. samo ze mas tesneni a nesplet jsi si strany pri vkladani kliky. Proc je to tak ane jinak jsem ted psal kousek vejs nekomu. Pripadne vysvetlim na mail. Nikdy nebouchat do kliky kladivem ci neco podobnyho a nikdy neskladat opacne. potom by se taky mela klika ve valci vyuhlovat i kdyz je nova protzoze rovna bude jen z jedny strany ale nemusi bejt z druhy jak to zjistit ...ale to uz je jina kapitola.
Datum: 29. září 2010 18:32
 S podobným problémem jsem se sesetkal na mojí Jawetě, když jsem místo papírového těsnění mezi kartery použil silikon. Provozní vůle mezi opěrnýmy plochami ložisek na klikovém hřídely a samotnými ložiskami zalisovanými v karterech musí být alespoň 0,1mm, ale bez použití papírového těsnění tato vůle zmizí a naopak vznikne přesah, který klikovku stáhne a ta se potom otáčí ztuha , nebo vůbec. Také každá klikovka je slisovaná v určité rozměrové toleranci, takže je nutné před montáží motoru změřit šířku klikovky a porovnat tento rozměr s rozměrem mezi ložisky zalisovanými do karterů (stačí klasický hloubkoměr). Při špatném rozměru se potřebná vůle vytvoří osoustružením dosedací plochy na klikovce.
Datum: 28. září 2010 18:19
 Já ti to věřím. Prostě budu jezdit jako o život a pak se to snad srovná.
Datum: 28. září 2010 13:05
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 tak prosím Vás jak, to mám vyjádřit, když jsem měl motory co šli ztuha a "sedli" si že se točí fak lehoulince a jedou fak bezvadně.....tak co je to za keci?
Datum: 28. září 2010 12:50
 Ale taky na tom je najeto míň jak 20km.
Datum: 28. září 2010 12:30
 Dřív celý, teď už snad jen holá klika. Nemám představu, jak moc se má točit koš.
Datum: 28. září 2010 12:29
 a točí se ti celý špatně tj i s válcem,spojkou nebo jen holá klika?
Datum: 28. září 2010 12:13
 Milý Franky. Jelikož jsi tady všechny nazval ču..... ačkoliv jsem VŠECHNY žádal aby se vyjadřovali slušně, tak ti musim oznámit že jsi mě nakrk. Ale popisuješ správnej postup. chytrýmu napověz a hloupýho drcni. Co kdybys to sepsal normálně a bez vulgárností tak aby to bylo srozumitelný průměrně chápajícímu člověku (podprůměrnej jedinec to stejně nepobere a zvoslí to)a domluvil se s adminem at to někde vyvěsí? Mimochodem, kecy že si něco sedne jsou opravdu špatně, v tom máš naprostou pravdu
Datum: 28. září 2010 9:21
Jméno: PAJA
IP: uživatel2970
 Franky- mohu se tě jen zeptat s jakým převodem dosahuješ těch 85? jinak ja jezdil 13 sekundár a dostal jsem se na 75-80 dal mě prostě drží original válec, karbec, vyfuk... ale znama věta: vykon 50 závisí na detajlech, na mojim "závodním" motoru mam podkovu, sníženou hlavu, přebroušený original karbec a bezkontakt, jinak VŠEoriginal a v 100% stavu, kvuli využití v terenu 11 zubí primár 12 sekundár, a trochu otevřený výfuk, trojku mužu řadit ve 30-famozní spodek a přetočim ji na 75.....(mala rada pro ostatní, jaké upravy se mi spolu osvědčili)
Datum: 28. září 2010 9:08
 lori: Když chceš dostat ložisko do kartru,musíš nahřít karter. Pak kdyžchceš dostat klikovku do ložiska,musíš nahřít ložisko v karteru
Datum: 28. září 2010 1:33
 já jsem svou první generálku zprasil,neměl jsem s tím skušenosti a nutně jsem to potřeboval tak to bylo tak honem honem... taky jsem to prasácky anrážel kladivem přes dřevo,s klikou šlo toči taky těžce a to samé i se spojkovým košem... všechno se to usadilo po 500km na takovou volnost jak popisuje franky... a motor letí jako drak... má za sebou přes 20 000km a ložiska nijaknerachotí ani nekvičí,
Datum: 28. září 2010 1:32
Jméno: Lori.
IP: uživatel10218
 Vim ze vam to tu svinim jen jeden dotaz, franky dole pises ze " s jakou teplotou si nahrival loziska ? nahrival si ho cele nebo jen vnitrni kruh ? " pokud vim kovy se pri zahrani rozpinaj, ty tu pises o nahrivani loziska, ne karteru?
Datum: 27. září 2010 23:04
Jméno: Lori.
IP: uživatel10218
 Tak na odpoved frankyho si taky pockam, taky me toto ceka tak bych to rad udelal na poprvi spravne  (coz asi nehrozi  )
Datum: 27. září 2010 23:01
 Tak já si taky myslím že by si to mělo sednout, ale tak rád se třeba i přiučím něčemu novému...
Datum: 27. září 2010 22:20
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 *sry sedlo si to po 500km
Datum: 27. září 2010 22:07
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 franky- k tobě se radši nebudu vyjadřovat........
ondragam- jestli si to sedne nebo ne je otázka... ja měl taky taykovy problemy, a sedlo si to(cca 50km) zcela parádně, motor lita jak drak( i v porovnani s konkurencí)
vždy motor davam do kupy tak jak si psal ty( jen tim kladivem bys na to neměl klepat vubec) a neměl jsem sebemenši problemy....
Datum: 27. září 2010 22:06
 vidím Franky že tu dobře komunikuješ tak to má být
Datum: 27. září 2010 21:52
 A stejnak bude i rpo tebe pohodlnější napsat to jednou sem, kde si to přečte každej, než odepisovat každýmu zvlášť.
Datum: 27. září 2010 21:49
 Počkám do zitra, stejně mi nic neuteče....
Datum: 27. září 2010 21:47
 Napiš to veřejně, jak je správně. Samozřejmě, že každej motor má axiální vůli, já to myslel jakože malou.
Datum: 27. září 2010 21:45
 Franky prosím mohl bys napsat jak se to má dělat správně?děkuji moc
Datum: 27. září 2010 21:42
 klku jsem nezkoumal, axiální vůli zkouknu, ale asi nebude, teplotu jsem neměřil, snažil jsem se nahřát vnitřní kroužek, ale pochopitelně se ohřeje i ten vnější kroužek.
Datum: 27. září 2010 21:38
 15
Datum: 27. září 2010 21:32
 A klika nebude špatná, přecijen ten motor měl najeto dost málo.
Datum: 27. září 2010 21:29
 ložiska jsou ZVL, usazený snad dobře, karter jsem nahřál pistolí, že plivanec jen zašuměl a byl pryč, ložiska jsem tam narazil dřevěným špalkem(za vnitřní i vnější ložisko současně). Použil jsem silikon. Ledovou kliku jsem domáčkl do rozpálenýho ložiska a klepl lehce kladivem. U druhýho motoru jsem to dělal úplně prasácky a točí se krásně, proto je mi to divný.
Datum: 27. září 2010 21:28
|



|