Jméno: svancara
IP: uživatel13546
 zdravím. co říkáte na kombinaci čz 175/477 a M2T API-TB 1:40 ? Vyplatí se to anebo je lepší si připlatit za lepší olej. sem celkem dost finančně omezen ale zadřít motorku bych nechtěl. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2012 20:07
 Když na to nemáš tak jezdi na koloběžce
Datum: 14. května 2012 20:07
 Já jezdím s Pínem v poměru 1:30 na M2T SAE 40, API-TB. Průhledná flaška, černý olej, žlutý nápis, červený vršek. Jiné M2T se tady na benzinkách snad ani neprodává, to zmíněné od Parama jsem ještě neviděl. Závažný problém v podobě zadření nebo přidření se nedostavil, snad jen v horku ztrácí výkon, což se mi s Castrolem nestalo, ale vzhledem k poloviční ceně to vem čert. Na Pionýr je M2T víc než dostačující, ohledně čézety nevím, ale dobré M2T se SAE 40 by tomu motoru nemělo nic udělat. Ještě když v době vzniku čízy určitě nebylo M2T s takovou specifikací a stejně se jezdilo....
Datum: 13. května 2012 21:39
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Přesně tak, mám r.v. 69, nádrž ještě v chromu a německej štítek.
Datum: 01. května 2012 20:36
 jenda/jarda: V pohodě  Jinak tu s futrem měl kamarád, myslim že to bylo z roku 69, takže asi z počátku výroby tam ještě dávali futra...těžko říct, motorku pak prodal a kdo ví kde je jí konec
Datum: 01. května 2012 18:05
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 tvl. už ani podepsat se neumim, prej Jarda.
Datum: 01. května 2012 18:04
Jméno: Jarda
IP: uživatel5173
 Kolečko: Tak teď už je mi to jasný, zrovna já mám totiž doma tu s futrem, proto jsem si do tebe rejpnul pro případ, že do futrovek ředíš v takovým šibeničním poměru, promiň. Jinak co vím, tak futra se dávaly taky, není to žádnej bastl, jen jich nebylo tolik.
Datum: 01. května 2012 17:55
 jenda: Samozřejmě, hranaté motory jsou na jehlách (bronz futro jsem viděl na 477 jenom jednu v životě, a to nevim jestli to tam někdo nedobastlil), proto si tam ten mazací poměr můžu dovolit, do kývaček liju 1:35.
Datum: 01. května 2012 17:34
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 kdo maže je srab
Datum: 01. května 2012 17:19
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 kolecko: V ledasčem s tebou souhlasím, ale zakončil bych to jen tím, že bych nikdy neředil 1:50(pokud máš na čepu jehly, tak budiž, ale v případě futra bych si to nerisknul) je to každýho věc, jak se chová ke svejm strojům!
Datum: 01. května 2012 17:00
 jenda: Osobně jezdim na oleje typu TSF, castrol 2T, shell sx2 nebo jak se to jmenovalo. Prostě ty lepší minerální oleje. Motorky s timhle hranatym motorem mam doma 3, dohromady na tom mam natočeno 25-30tis. Mažu v poměru 1:50 a neni s tim problém. Při použití toho levného M2T (protože na pumpě 300km od baráku jiný olej neměli) jsem namíchal 1:40, motorka o dost víc kouřila a blila černá sračka z výfuku, to samé se mi potvrdilo ještě u jiného stroje, proto ze svého pohledu tenhle olej nemůžu moc doporučit. Navíc na dvou čízách mam oilmastera, a ten si s tim hustym M2T nemusí umět poradit, hlavně v zimnim období. S tim M2T API-TC mam lepší zkušenosti, kamarád na to jezdí furt a kouřivost mizivá, výfuky krásně čisté, nekarbonuje...jinak k tomu cenovému rozdílu...máš pravdu, ale vem si příklad. V číze mažu s dražšim olejem 1:50, s M2T bych musel mazat 1:35-1:40, protože si myslim že by to v poměru 1:50 neumazalo. Takže litrovka dražšího mi vydrží na 50l benzínu, litrovka levnějšího pouze na 35-40l, to udělá taky dost. Takže za sebe si myslim, že kvalitní minerální olej se specifikací API-TC neni žádný přehnaný luxus, Moje čz 180 má natočeno reálně asi 63 tis, a motor běhá v pořádku, motorka celou dobu mazaná poměrem 1:50 s olejem API-TC. Z mojí strany tedy nevidím důvod proč tam nelít nějaký lepší minerál s cenou okolo 120-130kč za litr. Je to moje zkušenost, motorka mi s tim olejem funguje dobře, proto to takhle doporučuji i ostatním. Respektuji že máš jiné zkušenosti, každý víme svoje.
Datum: 01. května 2012 16:26
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Jenco: u Vás na Slovensku máte dobrý oleje od dynamaxu, ten má SAE 40, ale u nás v ČR je nejběžnější od Parama a ten má právě SAE 30, což mi přijde málo..
Datum: 01. května 2012 16:01
 jenda. ja taky pouzivam M2T a tiez nemám dobré skusenosti s riedkými olejmi.. ten M2T je SAE 40 , API TC
Datum: 01. května 2012 15:32
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Kolečko: Jasný máš pravdu specifikace má jistě svůj význam, není to rozhodně prázdnej údaj, ale... pokud má seriovku, tak mi řekni, jak využije specifikaci API-TC v daným motoru 175/477?? Navíc, když už jsi nakousl ty parametry, tak M2T API-TC má většinou SAE 30, což je sakra málo a tyhle motory chtěj alespoň SAE 40-50, jinak se to blbě chladí a vadne to, kor při vedrech a hrozba zadření tu taky je. To pak tomu motoru teprve škodí! Je to každýho věc, ale v tomhle případě si stojím za svým, protože to co "ušetříš" na oleji můžeš pak vrazit do generálky motoru apod. Osobně jsem jezdil x let na olej M2t API-TB od parama a řeknu ti, že motor z pionýra po GO najeto cca 34tis. pořád na M2T a stále to jezdí a troufám si říct, že vyjma jednoho výbrusu a klasický jarní údržby jsem na to nesáhl, zrovna tak i ostatní moje motorky, ale ten nájezd na nich nemám takovej jako na pionýru, tak nemohu moc srovnávat. Motor na tom pio je pořád v super stavu a těm připomínkám a neustálejm dotazům, týpkům, co mažou plnou syntetikou v poměru 1:50 a pak se divěj, že zadřou.. tomu se vážně směju! Spoustě lidí ze svýho okolí jsem doporučil do fichtla a Jaw právě M2T s API TB a nestalo se mi, že by si někdo stěžoval nebo mi přinesl zadřenej motor. Plná syntetika sice prakticky nekouří, ale do těchhle Jaw a ČZ to opravdu není ono (nebavím se o závodních strojích) a myslím, že tohle mi vážně nikdo vyvrátit nemůže. Jako opodstatněnej důvod bych viděl spíš míru opotřebení(za delší čas.období) motoru jetého na M2T API-TB oproti motoru jetého na API-TC a říkám ti, že ten rozdíl tu prostě není a pokud ano, tak dle mnou ověřených informací mizivej, protože tyhle motory prostě vlastnosti moderního oleje nejsou schopný využít. Pokud jsi přesvědčenej, že je tomu jinak, tak bych se o tom rád dozvěděl něco víc. Jinak závěrem, ČZ 175/477.01 mám doma taky, je po tátoj a ten s ní od novoty najel na M2T API-TA 48tis. km, není to sice už ono, ale pořád ten motor běží. Když si to spočítáš, tak při najetí 40 000km (což mi přijde jako taková průměrná životnost Jawáckejch motorů, byť jsem viděl i mnohem více) a spotřebě cca 4l/100km ušetříš na oleji v případě M2T cca 35-40Kč/litr oleje, při počtu 40 000Km jsme na ušetřené částce za olej na cca 2000Kč!! A uznej sám, že tato suma se při opravě motoru už hodí. Je to samozřejmě věc názoru a abych pravdu řekl, tak jsem chvíli taky experimentoval s "lepšími" oleji, ale opět jsem skončil u M2T, protože rozdíl jsem zkrátka při klasickém provozu nepoznal. Stejně to není tak o oleji jako o jezdci a pravidelný údržbě, proto bych úlohu olejů tak nevyzdvihoval.. Toť je z mojí strany vše.
Datum: 01. května 2012 15:12
 jenda: Opodstatněný důvod bych docela měl. Co třeba ta specifikace API-TB? Ta je tam pro srandu králíkum nebo proč se to tam vlastně píše? Vzhledem k tomu, že se tato specifikace přiřazuje na základě testů a měření, tak tam asi ty rozdíly měřitelné budou, co myslíš? Ale to bychom zase rozpoutali debatu o olejích. Je spousta olejů za dobré ceny s vyšší specifikací API-TC, proč je tedy nepoužívat? I třeba to M2T, ale to lepší, s API-TC. Ale jak řikam, je to každýho motor...
Datum: 01. května 2012 12:55
 ked nechces motor zadrit tak prvý krok je správný pomer 1:33, radsej M2T API TC
Datum: 30. dubna 2012 16:15
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 A to já bych ho tam klidně nalil a pokud někdo řekne, že ne rád bych znal opodstatnějej důvod proč??? Možná budeš častěji dekarbonizovat, toť vše.. ostatní rozdíly jsou neměřitelný..
Datum: 30. dubna 2012 15:51
Jméno: svancara
IP: uživatel13546
 A mohl byste mi doporučit nějaký jiný olej za rozumnou cenu ? Díky
Datum: 30. dubna 2012 13:04
 Osobně bych tam olej se specifikací API-TB nenalil...
Datum: 30. dubna 2012 12:52
|



|