slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Johnny15 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
čau draci sem se dověděl že když např najdu jawa 20 s TP ale nebude mít placenou pojistku ta každej den pbez pojistky je prej 50Kč mě to ale připadá jako velká blbost tak se chci zeptat jak to vlastně je díky draci odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. března 2011 0:43
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
123 + 2 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: rychlopal      IP: uživatel4620    
taky moc děkuju za info ;-)
 
 
Datum: 02. března 2011 0:43
 
 
 
 
Jméno: Johnny15 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak sem si to přečetl a díky za info draci
 
 
Datum: 19. listopadu 2010 20:34
 
 
 
 
Jméno: dwein      IP: uživatel10032    
je to trošku delší, ale stojí to za to to proštudovat.
 
 
Datum: 19. listopadu 2010 19:55
 
 
 
 
Jméno: dwein      IP: uživatel10032    
Co si to úřady na nás vymýšlejí? Novela 137/2008 Sb. – zákon o změnách zákona 56/2001 a zák. 168/1999 nebo zákon k šíření poplašné zprávy? Po prvním přečtení nadpisu si každý jistě řekne, co to je za pitomost, ale tento zákon skutečně straší obec motoristů – majitelů vozidel nepojištěných a v registru zapsaných. Zmatky, rozporuplné informace, fronty na registačních místech, naštvaní lidé... Ale především masívní kampaň ve většině sdělovacích prostředků, v níž je podle mého názoru zcela chybně a tendenčně vykládán novelizovaný zákon o povinném ručení a touto kampaní jsou zbytečně stresovány tisíce majitelů vozidel. Zkusme se zcela bez emocí a postranních zájmů nad zákonem a jeho novelou zamyslet. Ale ještě předtím chci kategoricky prohlásit, že v žádném případě nehájím ani neomlouvám ty, kteří po našich silnicích jezdí se svými vozy bez uzavřeného povinného ručení. Jde o hrubou nezodpovědnost, která si zaslouží velmi přísný trest, a v případě způsobené škody její tvrdé vymáhání včetně exekuce majetku. Že Česká kancelář pojistitelů (ČKP) dokáže podle jejích vlastních slov vymoci pouze kolem 30 % takto způsobených škod od jejich viníků, svědčí spíše o špatné práci právníků ČKP a nezavdává nejmenší důvod k tomu, aby si tento orgán "objednával" zákony či jejich novely, šité jemu na míru, a na nepřijatelném principu kolektivní viny se poté snažil od všech nepojištěných motoristů bez rozdílu vymáhat jakýsi podivný "příspěvek". Oč tedy konkrétně jde? Podle informací, šířených ve sdělovacích prostředcích, bude každý majitel vozidla zapsaného v centrálním registru a momentálně nepojištěného, s vyjímkou těch, kteří odevzdali své registrační značky do tzv. depozitu, povinen platit, počínaje 1. 1. 2009, ČKP denní sazbu od 20 do 300 Kč, a to bez ohledu na to, zda s vozidlem skutečně jezdí, kde je umístěno, v jakém se nachází stavu, a dokonce i zda vůbec fyzicky existuje. Vyhnout se toumuto poplatku může údajně pouze tak, že vozidlo do konce roku z registru vyřadí, nebo za něj zaplatí pojištění, případně jeho SPZ odevzdá do depozitu. Toto je podle mého názoru naprostý nesmysl, který ze zákona a jeho novely vůbec nevyplývá! Podle §1 odst. 2 může na veřejně přístupné komunikaci provozovat (tedy být účastníkem silničního provozu, tzn. také zde vozidlo parkovat) pouze ten, kdo je v souladu s tímto zákonem pojištěn. Zároveň zákon ukládá majitelům vozidel, jejichž pojištění skončilo, uložit v termínu do 14 dnů po zániku pojištění registrační značky (RZ) a OTP do depozitu. Pokud takto neučiní, vystavují se pokutě od 2.500 do 20.000 Kč. Až sem vše v pořádku. Novela dále v § 24c stanoví povinnost vlastníka či provozovatele vozidla zaplatit ČKP zmíněný "příspěvek" za každý den, počínaje 1. 1. 2009, kdy bylo toto vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. Nikoliv tedy zapsáno v registru, ale skutečně provozováno! Zde zákon mluví zcela jasně. Provozováním vozidla se v žádném případě nemůže jednat absence pojištění v souběhu s neodevzdáním registračních značek do depozitu, neboť toto by se týkalo například i vozidel dávno neexistujících, částečně či úplně rozebraných anebo s neplatnou technickou prohlídkou, která provozována při nejlepší vůli být nemohou a ze zákona ani nesmějí. Byla-li by samotná existence, či dokonce neexistence takovýchto vozidel považována za jejich provozování, mělo by to dalekosáhlé důsledky, včetně toho, že by zákon v §1 odst. 2 také pro tato vozidla vyžadoval uzavření povinného ručení za situace, že by pojišťovna s jistotou nikdy nemusela plnit (co neexistuje, nemůže způsobit škodu), a tudíž by jí byl zákonem přisouzen neoprávněný zisk. Toto je absurdní a odporující všemu, co si lze jen představit, zdravým rozumem počínaje a Ústavou ČR konče. Připusťme tedy, že výklad termínu "provozování vozidla" je jasný a nebudeme se jím dále zabývat. Základní problém celé novely, který je ovšem také její Achillovou patou spočívá v §24c odst. 3 a hlavně 4, kde se uvádí, že ČKP vychází při stanovení "příspěvku" z porovnání registru vozidel s databází uzavřených pojistných smluv (odst. 3) a že "příspěvek" není povinen platit ten, kdo do 30 dnů po obdržení výzvy k jeho zaplacení prokáže, že jeho vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem nebylo (odst. 4). Prokáže! Podle tohoto tedy pouhé podezření, které může ČKP na základě výsledku porovnání registru a své databáze učinit, zakládá povinnost občana prokazovat svojí nevinu? Tohle je v příkrém rozporu s Ústavou ČR, která zakotvuje princip presumpce neviny, tedy není-li někomu prokázáno, že jedná v rozporu se zákonem, musí na něj být pohlíženo jako na nevinného. Tíha dokazování zcela spočívá na ČKP, případně orgánech státní správy, občan nemusí prokazovat vůbec nic! Samotná přítomnost jeho vozidla v registru totiž důkazem jeho provozování v žádném případě není a ani být nemůže. Dle mého názoru je tedy § 24c odst. 4 zcela zjevně protiústavní a měl by být Ústavním soudem co nejdříve zrušen. Ale buďme tolerantní a mávněme nad touto "drobnou nedokonalostí" zákona rukou. Co skutečně tedy novela znamená pro občana? Vlastní-li nepojištěné vozidlo, jež neprovozuje (tzn. je zaparkováno v garáži či na soukromém pozemku, případně dokonce vůbec neexistuje) a od zániku posledního pojištění uplynula lhůta delší než 2 roky, pak vůbec nic. Spáchal sice správní přestupek tím, že RZ do depozitu neodevzdal, ale po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty za něj již nemůže být žádným způsobem postižen. Ozve-li se mu ČKP s jakýmsi "výměrem příspěvku", stačí jí odpovědět vysvětlením (nemusí nic prokazovat!), že vozidlo na veřejné komunikaci neprovozuje, nebo, např. neexistuje, je v dlouhodobé opravě, renovaci apod. a nenachází se na veřejně přístupném místě. Tečka. ČKP, aby svůj "příspěvek" mohla dále vymáhat, by musela sama prokázat, že vozidlo je či bylo po 1. 1. 2009 provozováno, tzn. že jezdilo nebo bylo zaparkováno na veřejné komunikaci. Každý den, za který si "příspěvek" nárokuje, by navíc musela prokázat zvlášť. Pozor ovšem na jiné situace, které mohou s rodinným rozpočtem skutečně zahýbat. Především ten, komu skončilo poslední pojištění před méně než dvěma roky, by měl co nejdříve (ještě před koncem roku 2008) uzavřít pojistku novou (stačí jen na 1 měsíc) a v tomto období, pokud nadále vozidlo provozovat nehodlá, buď ho z registru odhlásit, anebo odevzdat jeho značky do depozitu (na to má ještě 14 dnů po skončení pojistky). Neudělá-li ani jeden z těchto dvou úkonů, vystavuje se nebezpečí postihu především od státního orgánu za nesplnění povinnosti dle §15 odst. 7 s pokutou 2.500 až 20.000 Kč, čímž není dotčeno ani právo ČKP vymáhat svůj "příspěvek", pokud dokáže, že vozidlo bylo provozováno (tzn. třeba i jen stálo) na veřejné komunikaci. Jsou zde však ještě další skrytá rizika. Z důvodu, že "příspěvek" je povinen ČKP zaplatit každý, kdo vozidlo provozuje bez pojištění, znamená to, že i v případě splnění povinnosti odevzdání RZ do depozitu může na něm být vymáhán tehdy, pokud své vozidlo ponechá na veřejné komunikaci, či s ním dokonce bude přistižen na silnici. Dokonce i odhlášený vrak bez SPZ, stojící třeba na parkovišti před sídlištním panelákem, může pro svého majitele znamenat nemalé finanční problémy, pokud se jej ovšem podaří vypátrat. Platí totiž stále, že provozování vozidla je způsob jeho užívání a registrace a úkony s ní spojené pouhá úřední záležitost. Obojí podle mého názoru nemá přímou souvislost, neboť jak vozidlo registrované nemusí být provozované, tak vozidlo provozované nemusí být registrované (v tomto případě ovšem s rizikem patřičného postihu). Co tedy říci závěrem? Je zcela jasné, že zákon 137/2001 ve zmíněné části byl vytvořen nikoliv z potřeby společnosti, ale zřejmě z potřeby bohatých pojišťovacích firem, které lobingem a možná i jinak dokázaly zákonodárce ovlivnit k přijetí tohoto rozporuplného zákona. Rozpornost, potvrzující to, co bylo shora řečeno, je již vidno z onoho názvu "příspěvek" – přestupkem se to pochopitelně nazvat nedalo. Je to vidět i z toho, že se nabízelo řešení velice snadné, právně čisté a tak jednoduché, že je až s podivem, proč na to nikdo z odpovědných úředníků nebo poslanců nepřišel. Totiž uzákonění povinnosti majitele vozidla, viditelným způsobem umístit uvnitř vozidla nebo na vozidle platný doklad o tom, že vozidlo je pojištěno. V příštím roce by postačila zelená karta, později by to mohla být nálepka na skle, podobná nálepkám na RZ nebo dálničnímu kuponu, třeba v jiné barvě nebo tvaru, s uvedením doby platnosti a RZ pojištěného vozidla. Vozidlo takto neoznačené, by bylo považováno za vozidlo nepojištěné a majitel by byl povinen prokázat, že pojištěno je a zdůvodnit, proč nebyl doklad o pojištění na vozidle umístěn. Rovněž i ponechání neplatné nálepky na vozidle by mohlo být snadno postižitelné. To, že na takové řešení nikdo nepřišel nebo snad ani přijít nechtěl, jen potvrzuje to, co zde bylo řečeno, že v tomto zákoně vůbec nejde o to, postihovat po právu ty, kteří provozují nepojištěné vozidlo, ale obecně "vylámat" z občanů co nejvíce peněz ku prospěchu a nezaslouženému zisku soukromých společností. A to si máme nechat líbit? Z pochopitelných důvodů) zde neuvádím svou e-mailovou adresu (zřejmě by se moje schránka beznadějně zaplnila), ale slibuji, že se s těmi, kteří projeví svůj zájem něco v této věci dělat a ve svém názoru na webu svůj mail uvedou, (zejména uvítám fundované právníky), spojím a na případné konkrétní dotazy se pokusím odpovědět. Doufám, že společnými silami se nám povede dosáhnout toho, aby byly zákony jasné, logické, aplikovatelné a neprotěžovaly jen některé na úkor druhých.
 
 
Datum: 19. listopadu 2010 19:54
 
 
 
 
Jméno: karlos. ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
sry jeste...pokud se pojistka neplati uz od roku myslim 1999 tak se penale neplati
 
 
Datum: 19. listopadu 2010 18:33
 
 
 
 
Jméno: karlos. ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
50 korun ne, ale myslim,ze 30 korun za den jde ČKP
 
 
Datum: 19. listopadu 2010 18:32
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 02.05.2025 19:05:48 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu