slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: jawa      IP: uživatel11205    
 
 
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 20:47
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
123 + 2 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: furioso ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
sakra ja v Nitre byvam :-). No to je tak ked sa clovek dostane na net az vecer...tych 150e by som dal hned za to.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 20:47
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Je to možné. Jestli to bylo vyrobeno, budu mít o tom informace v archivu. Bylo toho moc. Celkově výroba speciálů byla v PS mnohem zajímavější než výroba malých motocyklů.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 19:07
 
 
 
 
Jméno: postul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
udajně 3 kusy na šestidenní.mel jsem ji v práci.zjistím bližší info a napíšu
 
 
Datum: 10. srpna 2011 19:05
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Osmikvalt? To už je krapánek nevyužitelné. Walter vylepšil svazarmovskou čtyřkvaltovou úpravu o redukci na primáru - tj. 8 kvaltů. Tatrany se tuším dělávaly i 6q, ale víc ne. Leda by to byla další stavba některého samostatného konstruktéra.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 19:03
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel6617    
o jakým 8kvaltu?
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:45
 
 
 
 
Jméno: postul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
a slyšeli jste o 8kvaltu?
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:38
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
pajka bud v klidu,,kamoz mu volal uz rano,,a ten manik mel uz projistot vypnuty tel,,, lebo verim ze nic jineho nedela nez rikal prodano,prodano,,, fakt to byl kousek,, skoda ze to nevyfotil poradne,,lebo poradne fotky nejsou k mani,,vzdy je to srot
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:36
 
 
 
 
Jméno: lukáš      IP: uživatel6617    
nebilo by špatný to mít doma
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:07
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel6617    
škoda když sem to uviděl taky sem si říkal mám mu zavolat
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:07
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
www.jawa-50.cz
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:02
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Tak pozdě, už to není a před chvílí to smazal. Nedalo se dovolat. Škoda, třeba jindy...
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:02
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel6617    
a jakej je tvůj web
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:02
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel6617    
A ty už jsi mu volal?
 
 
Datum: 10. srpna 2011 16:00
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Napřed jsem chtěl mít jen 5 motorek, jak se to přehouplo přes 15, trval jsem na dvaceti. Teď když jich mám 24, uvažuji, kterým směrem bych měl "sbírku" rozšiřovat. Vzhledem ke svému webu a zájmu o výrobu Považských strojíren, se mi líbí toto.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:59
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Jestli to ten borec do pátku neprodá a mně se podaří si "vyzvednout" keš, tak pro to těch 87 kilometrů zajedu.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:58
 
 
 
 
Jméno: lukáš      IP: uživatel6617    
Pajka fakt nebo si děláš srandu?
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:57
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Já.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:45
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel6617    
Tak co kdo pro to jede do nitry?
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:41
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
pajka je machr,,, jinak ta motorka ma hodnotu min 70 000tis
 
 
Datum: 10. srpna 2011 15:27
 
 
 
 
Jméno: Johnny15 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Pajka dobrý článek
 
 
Datum: 10. srpna 2011 14:34
 
 
 
 
Jméno: L.      IP: uživatel3918    
Dříve jezdily Tatrany i na šestidenní, jezdili na nich převážně jezdci, kteří jeli stříbrnou vázu a klubové týmy v nižších kubaturách. A nevedli si vůbec špatně, většina strojů těch šest dní v pohodě vydržela.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 12:56
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
To jsem ale hooodně odbočil. Jednoduše to, co je v tom inzerátu je tovární závodní stroj, kterých mnoho nebylo. Byly to celkem ostré závodní krosky, které si podávaly kdejakou ČZ. Vzhledem k tomu, že to byla kusová výroba, značně se od sebe mezi sebou liší.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 12:44
 
 
 
 
Jméno: Pajka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
V Považských strojírnách se vyráběly pionýry a skútry Tatrany. Dále tam byl závodní tým, který kopíroval tehdejší špičkové světové stroje a vyráběl si vlastní závodní motocykly pod názvem Tatran. Koncepčně to bylo to nejmodernější, co u nás bylo. Tj. tříhřídelová převodovka, rotační šoupátko, páteřový rám, atd... Na tratích s tím slavili celkem úspěchy. Když jim pak byla udělena výjimka a bylo jim povoleno vyrábět další motocykl větší kubatury než 50 ccm, rozhodli se upravit onoho závodního Tatrana. Během cca měsíce stroj upravili pro sériovou výrobu. Kvůli zajištění spolehlivosti a životnosti snížili výkon. Bohužel ale nebyl čas na nějaké zátěžové testy a zkoušky. Není pak divu, že devadesátky byly strašně poruchové. Závodní stroje odjeli závod a šly hned rozdělat na ponk. Ačkoli udělali velké změny, bez zkoušek to bylo k ničemu a stačilo pár tisíc kilometrů v rukou "běžných" uživatelů a bylo to k prdu. Bohužel kvůli komplikovaným podmínkám se tyto problémy nepodařilo včas odstranit a nadějné devadesátky se stáhly relativně brzo z výroby. Koncepce ale velica zaujala inženýry z východoněmeckého Suhlu, kteří hned při zrušení výroby SK-90 (Jawa 90) a zamítnutí výroby VM238 Mistralu (plánovaný nástupce pionýrů), do Považské Bystrice přijeli. Měli zájem koupit licenci na výrobu převodovky a dalších koncepčních řešení. Vedení továrny jim nejen že vyšlo vstříc, ale předalo jim (bezplatně!) celou dokumentaci k těmhle strojům. Východní Němci pak o rok později na veletrhu představili malý motocykl Simson S50, který se nejen zmíněným slovenským motorkám podobal, ale koncepčně z nich přímo vycházel (rám a celkové rozložení SK-90, motor, přední vidlice, tlumiče a vzhled Mistral). Takové vychytávky, jako třeba bezkontaktní zapalování, které tyto stroje již v době svého projektování měly, se na oněch slavných Simsonech objevily až v polovině 80. let... Hned po představení onoho Simsona bylo jasné, kdo zastane budoucí úlohu výroby malých motocyklů ve východním bloku. To znamenalo smrt Pionýrům. Proto se celá 70. léta až do roku 1982 pionýry defakto nijak nevylepšovaly a snaha byla jen zlevnit výrobu. Že se tak dlouho vyráběly bylo způsobeno jen neschopností Němců vyrábět Simsony v takovém počtu, aby pokryly potřeby NDR a ČSSR. Jen doplním, že zákaz výroby těchto motocyklů u nás měl na svědomí Motokov (podnik zahraničního obchodu), který kvůli (ve srovnání s pionýrem) vyšší ceně Mistrala předpokládal, že bude neprodejný. SK-90 (obchodní označení Jawa 90) si svůj ortel bohužel vysloužila svou nespolehlivostí a taky tím, že za srovnatelnou cenu se dala zakoupit ČZ 125, která sice nebyla tak moderní a ve srovnání váha/výkon přitažlivá, ale narozdíl od přerostlého "fechtla" aspoň vzbuzovala dojem "motorky". Důvodů zákazu by se našlo ale mnohem víc. V období normalizace a vlády slovenského prezidenta Husáka se Slovensko cíleně industrializovalo. Naprosto nesmyslně se budovaly obrovské komplexy pro zbrojní výrobu (převážně na východě země). Výstavba těchto komplexů byla pro ekonomiku strašná zátěž a jakákoli továrna na Slovensku, která nevyráběla zbraně, ale vyrábět je mohla, byl problém. Není divu, že se pak na začátku 80. let motovýroba z Považských strojíren přesunula do Kolárova (mopedy Babetta). K tomu ale přišlo až ve chvíli, kdy dokázalo Německo svou produkcí pokrýt trh a mohla se ukončit jinak rozsáhlá výroba pionýrů.
 
 
Datum: 10. srpna 2011 12:41
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
TO PRAVE NENI 90,,TO JE FAT TATRAN,, UDELESE JICH STRASNE MALO,, A ZA TY PRACHY JE TO SUPER,,JEN SE NA TO NIC NESPALSI
 
 
Datum: 10. srpna 2011 7:50
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zmrvená jawa 90.... škoda jí
 
 
Datum: 10. srpna 2011 0:05
 
 
 
 
Jméno: Franky      IP: uživatel11073    
cross 90 - domrdany
 
 
Datum: 09. srpna 2011 23:55
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 01.05.2025 5:32:34 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu