Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: petr
IP: uživatel1226
 cau draci nedavno sem tu psal ze bych chtel skusit upravit pionyra na tereni zavody a nekdo mi psal at skusim nejdriv tu neupravovanou kategorii a chtel bych se zeptat kdyz fichtla zvednu o 10 cm vzadu a dam tam drapáky bude se to pocitat jako upravene ? na kazde strance se pise neco jineho ...
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2011 17:56
Jméno: petr
IP: uživatel1226
 hele udelal sem to jednoduse jak mas drzak zadnich tlumicu tak celou tu hranatou rouru sem odrizl z jineho ramu a navaril ji pod ten co mam na fichtloj a tlumice hodil do toho a je to
Datum: 11. srpna 2011 17:56
 chlapy když říkám klasik tak klasik  jinak se podívej na pravidla závodů co máš v okolí a podle toho začni stavět,,,u nás na moravě jsou rozdílný pravidla jak např. ve východních čechách-hlavně co se týče klasiků-stodoláků-originálů
Datum: 10. srpna 2011 22:38
Jméno: letec
IP: uživatel12024
 jo myslim že bude ale zajímalo by mě jak to chceš udělat taky se do toho pouštil ale nevim jak začít
Datum: 10. srpna 2011 22:31
Jméno: Karel
IP: uživatel12225
 Zdar Draci potřeboval bycho pomoct je lepší pochromovat si kola a výfuk doma nebo si dojít na pochromování ( jestli doma tak jakým sprejem) za každou odpověď děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. srpna 2011 11:19
Jméno: Franky
IP: uživatel9152
 kdyz je to tvuj chleba tak mi povez neco o molekulovem svarovani !!!! ted se muzes projevit curacku.......
Datum: 19. srpna 2011 11:19
Jméno: Jawa05
IP: uživatel9991
 Znám ze školy z chemie... je to můj denní chleba. Milano, palec nahoru...
Datum: 12. srpna 2011 15:57
 JA nvm proč jseš na všechny tak strašně vulgarni každej asi neni tak chytrej jak ty to tak vypada!!!!!!! Bez radsi rvat nekam do lesa.....
Datum: 12. srpna 2011 1:29
Jméno: Franky
IP: uživatel11073
 jak psal cezetak... o takovych to veci se musi jasne mluvit a psat ( jako kdyby jsi rekl jdu pichat peknou babu a pritom by jsi ojizdel nafukovaci...) CHCES PREDNASKU ??? mas ji mit......... obecne je chrom velmi odolny chemii a je velmi tvrdy a krehky.. je obsahem zeme a vesmiru .. pri 2000 *C chrom sleze pripadne vyhodnejsi metoda k sundani chromu je kyselinou chlorovodikovou .... nejbeznejsi vyuziti je jako povrchova uprava proti korozi... dale se vyrabi legovana ocel pripadne jeji slitiny.. je soucasti chirurgických nastroju..... v CR stoji chrom za ojetou picu ..... vrstva chromu je v mikronech a je nanesena na jinych vrstvach (med..nikl..apod.: neni vsak pravidlem) chromovany predmet musi byt surový, cisty a 100% vylesteny a odmasteny... chromovani je pomerne zastarala metoda ... chemicka znacka je Ce nebo Cr (uz nepamatuju nevim) ...... chrom je dvounasobne drazsi nez zinek a cena za dm = asi 50 kc.......... coz neni drahe a kazdej curak co tvrdi opak je krivej lempl protoze si to neumi pripravit a plati za pripravu ktera je dosti narocna, pracna a tudis draha ... jen pro predstavu ja lestim za 500/h = dolni sazba .......... A MOHL BYCH O TETO SRACCE POKRACOVAT .......... kazdopadne Vasil s Dmitrijem by te za ten tvuj clanek poslali pod drn .......... co jsi psal je pekna picovina ... chrom jinej nez kov neexistuje ... to o cem jsi psal je nesmyslna barva ktera ma vlastnosti blbyho akrylatu ... je to lakovany a s cistym svedomim muzu napsat ZE JE TO POUZE OBYCEJNA BARVA ..... zdaleka se nerovna odolnosti chromu a je urcena POUZE NA DEKORACI !!! vzadnym pripade to nelze pouzit na namahany predmet jako jsou treba stupacky ....... jedina vyhoda je ze to lze aplikovat na plast, drevo, sutr apod........ dale je tato barva zastarala a uziva se nejcasteji jako lacinej doplnek v automobilismu kde je videt jak to stoji za hovno (madla.. drzaky..) navic cena tohodle nesmyslu je rovna cene chromu a krom plastu nevidim duvod uziti teto barvy... navic tato barva NENI ODOLNA POVETRNOSTNICH VLIVUM pokud se neosetri .............................. POKUD CHCES PICUSI MUZU POKRACOVAT .............................. A TED MLUV SPICENEJ CURACKU !!!
Datum: 12. srpna 2011 0:03
Jméno: Jawa05
IP: uživatel9991
 No musím poděkovat denzileckovi, že se mě právem zastal. Že ty si Franky debil nechápeš interpunkci, to je srdcervoucí. To že je chrom kov ví asi každej. Nechceš nám o něm udělat přednášku???
Datum: 11. srpna 2011 19:36
 denzileck: nic takové před děckama co o tom nic neví nesmíš ani psat... pak se mezi děckama rozkřikne že chrom se stříká a zas bude další gerenace o něco blbší
Datum: 11. srpna 2011 11:38
 Právě proto má ten "chrom" v uvozovkách  nevím teda kdo neumí číst...
Datum: 11. srpna 2011 8:21
Jméno: Franky
IP: uživatel11073
 JAWA05 - ty jsi takovej nehoraznej CURAK.... co nam povis dale ??? dokazes pochopit ze chrom je kov....??? by jsi se mel podivat na kad zblizka.. vykoupat te v odmast. kyseline..............
Datum: 10. srpna 2011 22:13
 jawa05: neumíš číst? píšu že chrom se nestříká!!! to co se stříká je jen lesklá stříbřenka... nic víc.. chrom se nanaáší elektrolízou => to že ze se díl ponoří do chromové lázně ve které je ponoření jedna elektroda a druhá elektroda se připojí na chromovaný díl.
Datum: 10. srpna 2011 21:28
Datum: 10. srpna 2011 21:23
Jméno: Karel
IP: uživatel12225
 dík na netu jsem právě že našel něco jako chromovej sprej tak jsem se raději zeptal jinak dík
Datum: 10. srpna 2011 21:12
 chrom se nenanáší sprejem  .. to co se profává ve spreji jako chrom je jen lesklá stříbřenka... chrom se nanáší elektrolízou
Datum: 10. srpna 2011 21:07
Jméno: martin
IP: uživatel11865
 čus draci potřebuju pomoc jak mam prosim sundat kyvku na jawa 350 634 nějaký postup moc prosím dik dik dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 21:15
Jméno: jawaman
IP: uživatel10860
 ja sem odsrouboval z jedne strany maticu a slo to vytáhnout rukou
Datum: 10. srpna 2011 21:15
Jméno: Racing05
IP: uživatel12223
 Tak jestli tenhle válec dělala firma TK moto tak to potěš  prý 8 koni se spravnym nařadim 10 i více  ty kanály sou křívé jak svina, pomocné okno každé jiné, vyfukáč nesymetrický podle osy, ty přefuky opravdu nádhera  čest tomu kdo ten válec dělal, tak dávejte bacha at něco podobného nekoupíte. napište i svůj názor na tento válec
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2011 0:27
 haf: nějak nevím co přeně máš na mysli..... trošku víc to popiš
Datum: 16. srpna 2011 0:27
Jméno: haf
IP: uživatel8367
 4 jawa_čezetak : Mimochodem, že jsem tak smělej už tě někdy napadlo proč sací kanál má takový tvar jaký má púvodně z výroby ? Tím nemýslým, že bývá křivej a roztáhlej jak prase, ale mám na mysli jeho spodní hranu ...
Co se týká pístu - jsou i jiné zdroje než fichtl krámek .
Datum: 15. srpna 2011 9:47
 s tím nic ale nenaděláš.... jedině sehnat někde staré zásoby...
Datum: 14. srpna 2011 17:27
Jméno: lampan
IP: uživatel9109
 dnešní kvalita pístových odlitků stojí za hovno
Datum: 14. srpna 2011 12:49
 no jo.. to byl můj první... ale i tak předčil moje očekávání.. podle piláku točil na jedničce 9400 ot/min a dáš už nevim... nakonec zkončil tak že po dvou dnech ježděný se z válce začly ozývat kovové zvuky a hned na to se to kouslo.. po sundání hlavy jsem našel v hlavě zaklepané kousky hliníku... tak jsem sundal válec a jak jsou na pístu v zadu ty "nožičkyů tak se rozpadly a nalítaly do kliky, do přefuků i před píst a zamlátily se do hlavy
Datum: 14. srpna 2011 1:16
Jméno: lampan
IP: uživatel9109
 chlapče, ten 4 k nevypadá zas tak špatne, ale ty dva dodělavány přefuky se mi zdaji krapíček ke straně.....
Datum: 13. srpna 2011 22:37
 lampan: já mám zas své na webu
Datum: 13. srpna 2011 20:53
Jméno: lampan
IP: uživatel9109
 To jawa-cezetak, nevim co delas ty, ale moje válce vypadají o mnoho lépe, a taky to tak vypadá na kopcích a dlouhych rovinkách, můžes se pochlubit svojí prací, já mám svou jiz na fcb
Datum: 11. srpna 2011 23:20
Jméno: standa
IP: uživatel12236
 viděl jsem na fotce (o stejné kvalitě rozlišení) jejich válec...a není o moc lepší....a 8 koní to má tak na jejich brzdě......ale tenhle jejich opravdu nebude....nemaj takle malej sací kanál.....
Datum: 11. srpna 2011 19:40
 ěnkdy i šišatý kanály můžou fungovat, až se člověk diví. Ale hodně to vypovídá o autorovi úpravy. A 8 koní se sériovým výfukem a karburátorem je totální nesmysl.
Datum: 11. srpna 2011 19:39
 lampan: udelal bys snad lepší?
Datum: 10. srpna 2011 23:42
Jméno: lampan
IP: uživatel9109
 teda ne ctvrtej
Datum: 10. srpna 2011 23:29
Jméno: lampan
IP: uživatel9109
 TEN VEJFUKAC NA TRETI FOTCE ME DOSTAVA
Datum: 10. srpna 2011 23:28
 tohle fakt tk moto nedelalo,, tak levy storpo nejsou,, tohle je fakt okate upilovane,,,mozna dodelavka dle vlastniho nazoru
Datum: 10. srpna 2011 22:09
 které hovado z opavy.to bych ho musel znát.8 koní a nevím
Datum: 10. srpna 2011 19:03
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Pochybuju, že tohle bude od TKmoto, jejich válec sem měl v ruce, výfukáč obdélník, díry v pístu symetrické a kanály pravidelné ne jako tahle prasečina, to se ten válec někdo pokoušel kopírovat a ne moc dobře... FUJ
Datum: 10. srpna 2011 18:40
Jméno: Racing05
IP: uživatel12223
Datum: 10. srpna 2011 18:40
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Myslite tu prasarnu z motoinzerce?Taky jsem na to koukal a už když jsem v popisu viděl nápis TK moto tak jsem šel pryč
Datum: 10. srpna 2011 18:24
Jméno: haf
IP: uživatel8367
 Ty přes píst jsou roztáhlé jak hovado ( rychlost proudění směsi mu asi moc neříká ). Pomocné se mi zdá taky přehnal ( pístní čep mu je bude pěkně propojovat s xx ). Na zbytek jsem raděj už nehleděl... Úpravy válců nejsou vždy ve zvětšování - ono se musí vědět, kde zvětšovat a jak moc ...
Datum: 10. srpna 2011 18:20
 Cuz draci, mam Jawu Dandy 50 a shořel mi pist zapekl se i pistni krouzek,nemate nekdo doma nahodou nebo nevite kdo by mohl mit ? za kazdy typ predem dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2011 0:40
 No mohli by to mít v Týnci nad Sázavou, jinak já si budu nechávat dělat výbrus na Dandy 125 v Hovorčovicích http://www.prag-info.cz/brusirna/ , údajně na to prý písty mají, ale to se dovím až zítra.
Datum: 11. srpna 2011 0:40
Jméno: Dejvik
IP: uživatel7495
 Zdarec draci co se stane když si vytvořím těsnění mezi kartery jenom z obyčejného papíru nebi tvrdého papíru ? Bude to podsávat ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 22:38
Jméno: hrbik
IP: uživatel11549
 Bude se ti to těsnění hůř nasazovat, bude se to i hůř vystřihovat, ale pokud to namažeš olejem nebo vazelinou a další podmínku splňuje to, co psal kolega Bakoun, mělo by to být dobré. Raději to ale udělej z výkresu, je to větší jistota a nebudeš s tím mít tolik práce
Datum: 10. srpna 2011 22:38
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Pokud nemáš domršený kartery, tak ze čtvrtky to jde pěkně...
Datum: 10. srpna 2011 20:40
Jméno: ToM559
IP: uživatel1723
 Čus draci zlobí mě spojka u ČŽ 175/487,mno kupoval sem nový lamely-FERODO a prostě to fůrt klouže na 1 a 2 trošku a na 3 dost a na 4 ani nemluvím to řve a jedu tak 90-100,co s tím jak vyštelovat mám jí už docela povolenou že ani poloautomat skoro nejde.Co s tím poradte zkušení??????Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2011 0:49
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 buĎ je špatně nastavená, nebo může být chyba ve viskozitě oleje..... a nebo si tam třeba zapomněl dát lamelu nebo plech, nebo si to dal naopak
Datum: 11. srpna 2011 0:49
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 Ahoj kolikateho je burza v Březolupech?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. srpna 2011 15:28
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 jawaman: starter uz sem sehnal
Datum: 15. srpna 2011 15:28
Jméno: kastan
IP: uživatel3545
 Zdarec tak burza je opravdu 17.9.2011 , taky bych tam chtěl jet ale po te co mě na fichtlu sejmulo auto to tak moc nevypadá.
Datum: 10. srpna 2011 20:34
Jméno: jawaman
IP: uživatel10860
Datum: 10. srpna 2011 13:52
Jméno: PÍst
IP: uživatel11102
 Ahoj tuším že 17.9.2011 ale nevím to jistě.
Datum: 10. srpna 2011 13:43
Jméno: letec
IP: uživatel12024
 cau draci chtel bych se zeptat jak se rozdelávaj tlumice jawa 23 dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 16:58
Datum: 10. srpna 2011 16:58
 http://www.motozelvy.ic.cz/ technika-jawa 50 a Demontáž a montáž zadních tlumičů na Jawa 50 typ 20,21,23
Datum: 10. srpna 2011 14:14
Datum: 10. srpna 2011 11:48
Jméno: tomáš
IP: uživatel11886
 zdravím, draci, nevím už kde je chyba, když přitáhnu zadní kolo přestane se volně točit, prosím o radu, ( kromě jawacezetáka )
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 21:14
Jméno: tomáš
IP: uživatel12226
 v tom bubnu mám ale dvojložisko, takže bez trubky, vyřešíl sem to tím, že jsem dal pod čep 2 mm podložku, a ejhle, je po problému
Datum: 10. srpna 2011 21:14
Datum: 10. srpna 2011 21:09
Jméno: xfh yd
IP: uživatel11925
 draku chyba je v tom že nemáš "mezikus" mezï ložiskama v kole tzv v bubnu,Patři tam taková trubka
Datum: 10. srpna 2011 18:36
 ja i když jsem ten záchyt měl otočenej blbě tak se mi to točilo normál
Datum: 10. srpna 2011 14:15
Jméno: tomáš
IP: uživatel11886
 zjistil sem že mám na čepu rozety ten záchyt tenký jako nuž, to bude asi tím
Datum: 10. srpna 2011 12:20
Jméno: tomáš
IP: uživatel11886
 ještě doplním, že se jedná o pionýra
Datum: 10. srpna 2011 11:48
 Zdravím a pozdravuji můžete mi poradit, jak vyndat bronzová pouzdra z předních vidlic na Pařeza? Je na to zapotřebí nějaký spešl nástroj? Poraďte prosím, jsem z toho Andrej Nikolajevič. Díky V.Novák
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 11:00
Jméno: pepa
IP: uživatel12220
 čau, když jedu na čz 175/502 skůtr tak po 10 ti minutách jízdy se ohřeje začne klouzat spojka, motor dělaný lamely dobré, čím to může být? dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2011 23:37
Jméno: ondra
IP: uživatel12257
 hoď to ze skály
Datum: 14. srpna 2011 23:37
Jméno: pepa
IP: uživatel12220
 1l tam je noveho prevodoveho pred vymenou spojka slapala
Datum: 14. srpna 2011 23:24
Jméno: jarda
IP: uživatel12254
 Oleje tam bude dost, ale typoval bych to na motorový olej z auta, ten má aditiva, který tu spojku rozkloužou. To neudrží žádná pružina.
Datum: 14. srpna 2011 21:45
Jméno: zobis
IP: uživatel9637
 mas tam dost oleja ???
Datum: 11. srpna 2011 21:12
 Tak sesa ma naladeniho mustafa na FECHTL vandr,, vyjizdime v patek, berem to podel D1 zasadne pres zapadle vesnicky,, prijezd do Ujezdu v rosicich mezi 14 a 18 hodiniu,,zalezi jak se fichtly budou sypat,, pak bude ubytovani, pak jse jede na pizzu a kofolu,,kdo na pivku,,ten jde pezky,,, kdo chce si udelat projizdku a pokecat se sesou tak tu http://www.basketbalka.cz/?page=kontakt ,,, bud jen na pokec a nebo stanovani a mozna se najde nejaka volan chatka proty co si chteji udelat delsi akci,,,,ale bez helmy a reflexni vesty nejezdete,, nebo dostanete cerny puntik  jinak mi pofrcime asi v sobotu po obede dom, zalezi jaka bude atmoska
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 20:21
 no ty vol,, jako minulej rok,, jsem zvedavej kterej rok se uvidime,,,, mam na to 13 let,, lebo pak budu muset vratiti fichtli malemu sesovy,,tak snad jindy
Datum: 10. srpna 2011 20:21
 SESO nezlob se ale nestíham to  Do neděle jsem v Hamburku, a nejspíš se nestihnu vrátit dřív jak v neděli odpoledne  Odtud to mam do Rosic 900km...
Datum: 10. srpna 2011 19:21
 chongu,,, ja myslim ze kazdy rocnik bude zcela jinaci,, eletrina urcite bude, pac je kemp narvany basketbalisty a basketbalistkami  takze bude rusno,,,my jsme holt tvrdaci a nemusime mit zadny luxus  nam staci ta streka,, chongu, nevim zda se pridam k Routu ale uz ted vim ze mi to doma neprojde,, jsem rad za ten opustak  to kdyz,, tak maleho šésu a sesu nechame babicce pod kontrlolou a pojedem s rafikou hltat KM,, lebo mam kliku ze moje zena fakt rada jezdi na jawce,, jen proste jsou deti a more prace  takze radi dam prednnost rafice pred ROUTEM...dik za minuli rocnik jet s tebou
Datum: 10. srpna 2011 15:26
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Tak bacha na černy puntiky klucí, nebo se ''taťka'' bude zlobit  . No Seso, tak si vymysli nějakej hodně dobrej kulturní program, leda by snad letos ještě nebylo po žních  . Taky jsi zapoměl říct že nic jiného než pizza a hospodské pitivo nebude, páč tam nic jinýho k jídlu nevedou.. no kecam, buráky měli taky dobrý.... . Dokonce by letos ten hodný pán mohl pustit do bojlerů elektřinu, aby bylo možné tělo podrobit koupeli v teplé vodě  . Až někdy vyměkneš a zvolíš jinej kemp, třeba někde u vody a ne uprostřed obilnejch lánů a u vesnice kde lišky dávaj dobrou noc, tak se rád přidám  . Mimochodem už se plánuje na nejbližší teplej den nějakého víkendu Maxi King Route 101, takže se můžeš přidat. Změna spočívá v tom, že se nejede po 101, ale o trošku větším okruhem zícím 300km, namísto 150km původní trasy... ale obávám se že to recipročně odmítneš  Tak přeji větší účast než loni a pozdravuj odemě Vágoše
Datum: 10. srpna 2011 14:01
Jméno: 23
IP: uživatel12024
 cau draci hele filchtl mi dává malou jiskru šli by spojit2 cívky ?? má s timněkdo skušenost ?? pomuže to ?, dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 22:20
 Bude to jeŠtě horší než to máš xD
Datum: 10. srpna 2011 22:20
 a nemas malou jiskru způsobenou tím že máš k indučce napojenou místo zapalovací cívky cívku světelnou?
Datum: 10. srpna 2011 13:16
Jméno: DaCaN
IP: uživatel8757
 když nic nepomůže tak skus zajít za nekým kdo ti nabudí magneto, ale to bych dělal až jako poslední krajní možnost...
Datum: 10. srpna 2011 11:14
 Ahoj, spojit dvě zapalovací cívky nepomůže. Já bych hledal chybu v kondenzátoru, případně v cívce v MAGNETU! Může to býtř taky malý odtrh. Jinou svíčku už jsi určutě zkoušel. Ať se Ti daří V.Novák
Datum: 10. srpna 2011 10:53
 Zdravím draci, nemáte někdo rychlou převodovku na prodej ?
Jde mi o mírně jetou- třebas od toho kdo přešel na 4Q nebo si to s rychlou rozmyslel...
Raděj, ale ze silničního speciálu...
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 9:48
Jméno: Dejv
IP: uživatel7495
 Zdravím chci se zeptat na jak tvrdý papír se tiskne těsnění mezi kartery a víko spojky?
Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 18:32
Jméno: hrbik
IP: uživatel11549
 tak dej raději výkres a já jsem oba dva kartery a víko spojky jsem namazal vazelinou (obě ty části, mezi které přišlo to těsnění, a těsní mi to
Datum: 10. srpna 2011 18:32
Jméno: Dejv
IP: uživatel7495
 slepuji papírové modely takže vzručnost mám a co se stane když tam dám obyčejný A4 papír nebo nějaký tvrdší ? bude to podsávat ?
Datum: 10. srpna 2011 17:40
Jméno: hrbik
IP: uživatel11549
 Já jsem si těsnění vyráběl sám z kladivkového papíru a paráda, řekl bych, že je to lepší než si kupovat těsnění, je to hrubší, ale musíš byt trochu více zručný
Datum: 10. srpna 2011 13:49
 Těsnění mezi kartery bych si raději koupil, než ho vyráběl a pod víko spojky taky. Celá sada stojí asi 130,-Kč. Ať se Ti daří.V.Novák
Datum: 10. srpna 2011 10:55
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 je to speciální těsnící papír a je běžně k dostání v obchodech se spojovacím materiálem
Datum: 10. srpna 2011 10:32
 Zdravím, mám Babettu 207/500 a chtěl bych se zeptat jak mám demontovat unašeč spojky (rozběhových čelistí)? Zkoušel jsem to tak, že jsem obrátil setrvačník, namontoval ho třemi šroubky k unašeči a šroubem, kterej byl opřenej matkou o setrvačník jsem se opíral o klikovku a dotahoval, jenže unašeč se ani nepohl, akorát jsem si ohl setrvačník. Děkuji za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 16:37
 Právě jsem hledal řešení, kde bych se obešel bez stahováku, ale díky, asi mi nic, než jeho koupě nezbývá
Datum: 10. srpna 2011 16:37
Jméno: Tomáš
IP: uživatel9389
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/stahovak_jednorychlostniho_bubnu2.html a můžu říc, že to jde dost ztuha, hlavně když se to sundává po dlouhé době
Datum: 10. srpna 2011 10:13
Jméno: jawa
IP: uživatel11205
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 20:47
 sakra ja v Nitre byvam  . No to je tak ked sa clovek dostane na net az vecer...tych 150e by som dal hned za to.
Datum: 10. srpna 2011 20:47
 Je to možné. Jestli to bylo vyrobeno, budu mít o tom informace v archivu. Bylo toho moc. Celkově výroba speciálů byla v PS mnohem zajímavější než výroba malých motocyklů.
Datum: 10. srpna 2011 19:07
 udajně 3 kusy na šestidenní.mel jsem ji v práci.zjistím bližší info a napíšu
Datum: 10. srpna 2011 19:05
 Osmikvalt? To už je krapánek nevyužitelné. Walter vylepšil svazarmovskou čtyřkvaltovou úpravu o redukci na primáru - tj. 8 kvaltů. Tatrany se tuším dělávaly i 6q, ale víc ne. Leda by to byla další stavba některého samostatného konstruktéra.
Datum: 10. srpna 2011 19:03
Jméno: Lukáš
IP: uživatel6617
 o jakým 8kvaltu?
Datum: 10. srpna 2011 16:45
 a slyšeli jste o 8kvaltu?
Datum: 10. srpna 2011 16:38
 pajka bud v klidu,,kamoz mu volal uz rano,,a ten manik mel uz projistot vypnuty tel,,, lebo verim ze nic jineho nedela nez rikal prodano,prodano,,, fakt to byl kousek,, skoda ze to nevyfotil poradne,,lebo poradne fotky nejsou k mani,,vzdy je to srot
Datum: 10. srpna 2011 16:36
Jméno: lukáš
IP: uživatel6617
 nebilo by špatný to mít doma
Datum: 10. srpna 2011 16:07
Jméno: Lukáš
IP: uživatel6617
 škoda když sem to uviděl taky sem si říkal mám mu zavolat
Datum: 10. srpna 2011 16:07
 www.jawa-50.cz
Datum: 10. srpna 2011 16:02
 Tak pozdě, už to není a před chvílí to smazal. Nedalo se dovolat. Škoda, třeba jindy...
Datum: 10. srpna 2011 16:02
Jméno: Lukáš
IP: uživatel6617
 a jakej je tvůj web
Datum: 10. srpna 2011 16:02
Jméno: Lukáš
IP: uživatel6617
 A ty už jsi mu volal?
Datum: 10. srpna 2011 16:00
 Napřed jsem chtěl mít jen 5 motorek, jak se to přehouplo přes 15, trval jsem na dvaceti. Teď když jich mám 24, uvažuji, kterým směrem bych měl "sbírku" rozšiřovat. Vzhledem ke svému webu a zájmu o výrobu Považských strojíren, se mi líbí toto.
Datum: 10. srpna 2011 15:59
 Jestli to ten borec do pátku neprodá a mně se podaří si "vyzvednout" keš, tak pro to těch 87 kilometrů zajedu.
Datum: 10. srpna 2011 15:58
Jméno: lukáš
IP: uživatel6617
 Pajka fakt nebo si děláš srandu?
Datum: 10. srpna 2011 15:57
 Já.
Datum: 10. srpna 2011 15:45
Jméno: Lukáš
IP: uživatel6617
 Tak co kdo pro to jede do nitry?
Datum: 10. srpna 2011 15:41
 pajka je machr,,, jinak ta motorka ma hodnotu min 70 000tis
Datum: 10. srpna 2011 15:27
 Pajka dobrý článek
Datum: 10. srpna 2011 14:34
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Dříve jezdily Tatrany i na šestidenní, jezdili na nich převážně jezdci, kteří jeli stříbrnou vázu a klubové týmy v nižších kubaturách. A nevedli si vůbec špatně, většina strojů těch šest dní v pohodě vydržela.
Datum: 10. srpna 2011 12:56
 To jsem ale hooodně odbočil.
Jednoduše to, co je v tom inzerátu je tovární závodní stroj, kterých mnoho nebylo. Byly to celkem ostré závodní krosky, které si podávaly kdejakou ČZ. Vzhledem k tomu, že to byla kusová výroba, značně se od sebe mezi sebou liší.
Datum: 10. srpna 2011 12:44
 V Považských strojírnách se vyráběly pionýry a skútry Tatrany. Dále tam byl závodní tým, který kopíroval tehdejší špičkové světové stroje a vyráběl si vlastní závodní motocykly pod názvem Tatran. Koncepčně to bylo to nejmodernější, co u nás bylo. Tj. tříhřídelová převodovka, rotační šoupátko, páteřový rám, atd... Na tratích s tím slavili celkem úspěchy. Když jim pak byla udělena výjimka a bylo jim povoleno vyrábět další motocykl větší kubatury než 50 ccm, rozhodli se upravit onoho závodního Tatrana. Během cca měsíce stroj upravili pro sériovou výrobu. Kvůli zajištění spolehlivosti a životnosti snížili výkon. Bohužel ale nebyl čas na nějaké zátěžové testy a zkoušky. Není pak divu, že devadesátky byly strašně poruchové. Závodní stroje odjeli závod a šly hned rozdělat na ponk. Ačkoli udělali velké změny, bez zkoušek to bylo k ničemu a stačilo pár tisíc kilometrů v rukou "běžných" uživatelů a bylo to k prdu. Bohužel kvůli komplikovaným podmínkám se tyto problémy nepodařilo včas odstranit a nadějné devadesátky se stáhly relativně brzo z výroby.
Koncepce ale velica zaujala inženýry z východoněmeckého Suhlu, kteří hned při zrušení výroby SK-90 (Jawa 90) a zamítnutí výroby VM238 Mistralu (plánovaný nástupce pionýrů), do Považské Bystrice přijeli. Měli zájem koupit licenci na výrobu převodovky a dalších koncepčních řešení. Vedení továrny jim nejen že vyšlo vstříc, ale předalo jim (bezplatně!) celou dokumentaci k těmhle strojům. Východní Němci pak o rok později na veletrhu představili malý motocykl Simson S50, který se nejen zmíněným slovenským motorkám podobal, ale koncepčně z nich přímo vycházel (rám a celkové rozložení SK-90, motor, přední vidlice, tlumiče a vzhled Mistral). Takové vychytávky, jako třeba bezkontaktní zapalování, které tyto stroje již v době svého projektování měly, se na oněch slavných Simsonech objevily až v polovině 80. let...
Hned po představení onoho Simsona bylo jasné, kdo zastane budoucí úlohu výroby malých motocyklů ve východním bloku. To znamenalo smrt Pionýrům. Proto se celá 70. léta až do roku 1982 pionýry defakto nijak nevylepšovaly a snaha byla jen zlevnit výrobu. Že se tak dlouho vyráběly bylo způsobeno jen neschopností Němců vyrábět Simsony v takovém počtu, aby pokryly potřeby NDR a ČSSR.
Jen doplním, že zákaz výroby těchto motocyklů u nás měl na svědomí Motokov (podnik zahraničního obchodu), který kvůli (ve srovnání s pionýrem) vyšší ceně Mistrala předpokládal, že bude neprodejný. SK-90 (obchodní označení Jawa 90) si svůj ortel bohužel vysloužila svou nespolehlivostí a taky tím, že za srovnatelnou cenu se dala zakoupit ČZ 125, která sice nebyla tak moderní a ve srovnání váha/výkon přitažlivá, ale narozdíl od přerostlého "fechtla" aspoň vzbuzovala dojem "motorky".
Důvodů zákazu by se našlo ale mnohem víc. V období normalizace a vlády slovenského prezidenta Husáka se Slovensko cíleně industrializovalo. Naprosto nesmyslně se budovaly obrovské komplexy pro zbrojní výrobu (převážně na východě země). Výstavba těchto komplexů byla pro ekonomiku strašná zátěž a jakákoli továrna na Slovensku, která nevyráběla zbraně, ale vyrábět je mohla, byl problém. Není divu, že se pak na začátku 80. let motovýroba z Považských strojíren přesunula do Kolárova (mopedy Babetta). K tomu ale přišlo až ve chvíli, kdy dokázalo Německo svou produkcí pokrýt trh a mohla se ukončit jinak rozsáhlá výroba pionýrů.
Datum: 10. srpna 2011 12:41
 TO PRAVE NENI 90,,TO JE FAT TATRAN,, UDELESE JICH STRASNE MALO,, A ZA TY PRACHY JE TO SUPER,,JEN SE NA TO NIC NESPALSI
Datum: 10. srpna 2011 7:50
 zmrvená jawa 90.... škoda jí
Datum: 10. srpna 2011 0:05
Jméno: Franky
IP: uživatel11073
 cross 90 - domrdany
Datum: 09. srpna 2011 23:55
Jméno: richard.solta
IP: uživatel9806
 Zdar draci..Chystám se na renovaci mustanga..Jaké byli barevné variace? Kdyby někdo věděl o nějakých vyfocených originálech tak ať mije pošle na e-mail...Díky moc za odpovědi..Kdyby někdo měl doma papíry na jawu 23 ozvěte se...Fichtlu zdar!
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 20:23
Jméno: Richard.solta
IP: uživatel9806
 9.Richard@seznam.cz..Díky moc....
Datum: 10. srpna 2011 20:23
Jméno: hrbik
IP: uživatel11549
 Já bych ti klidně poslal i foto toho originálu, ale musíš dát e-mail
Datum: 10. srpna 2011 13:53
Jméno: hrbik
IP: uživatel11549
 já mám origo mustanga s blatníky v takové té krémové bílé, nebo jaká to je, rám černý, a nádrž oranžová
Datum: 10. srpna 2011 13:52
Jméno: Richard.solta
IP: uživatel9806
 Nejsem z těch co první píšou a pak hledaj! Dávno už jsem prošel stránky, ale nikde sem se nedozvěděl že to je originál...NEchci abych to nastříkal vše udělal a pak mi někdo řekl že to origoš není......
Datum: 10. srpna 2011 12:42
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 http://www.jawa-50.cz/ hledej
Datum: 10. srpna 2011 1:46
Jméno: karel
IP: uživatel12216
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 22:15
Jméno: petr
IP: uživatel1226
 tam to funguje tak ze v deklu mas vačku a ta ti zatlaci na spojku a ta se vymackne ... skus tu spojku rozdelat a kouknout jestli se neco neurvalo nebo tak ...
Datum: 10. srpna 2011 22:15
Jméno: Jura
IP: uživatel9455
 Podívej se na páku v deklu spojky, jestli nevypadla.
Datum: 10. srpna 2011 8:33
|



|