 Ahoj draci, jelikož mě začíná čz 250 nevihovovat v síle a rychlosti, tak si ktomuto nádhernýmu stroji chci koupit na vyřádění zephyr 550 , vím, že to jsem nepatří, ale jelikož jsem jawař, tak se vtéto motorce neviznam a k vám mam prozbu co všechno si skontrolovat, zajímá mě hlavně motor, jak poznat, že už nemá najeto mnohem více než je na tach. díky všem
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. května 2012 17:20
 fermez: Hele já jsem to tak udělal, větší mašinu jsem chtěl koupit už loni, ale nakonec jsem si ještě našetřil a koupil jí až letos, rozhodně toho jednoho roku nelituju, mam o dvě třídy lepší mašinu než jsem původně plánoval...a myslim že po výkonový stránce mi aspoň chvíli vydrží...
Datum: 17. května 2012 17:20
 kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour bily? pak zy zrala vodu
- není kouř modrý? pak by to signalizovalo, že žere olej
Datum: 17. května 2012 14:36
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 nemam moc peněz, protože pracuji jen chvíli, tak jsem chtěl koupit zefoše z německa za 19 000 jen na jednu či 2 sezony a pak to prodt dál. Myslíte, že mam počkat až na další sezonu a koupit něco lepšího?
Datum: 17. května 2012 12:07
Jméno: Humusus
IP: uživatel13791
 Tenhle motor je při dobrém zacházení v podstatě nesmrtelný. Na kilometry vůbec nekoukej, zajímej se o stav. Zkus jestli se po nastartování nelinou z motoru nepatřičné zvuky, ale počítej s tím, že je to vzduchem chlazený, takže bude hlučnější než vodník již z výroby.
Datum: 17. května 2012 10:56
 Takhle...podle mě většina má stočenej tachometr, vem si kolik už to mělo majitelů v zahraničí atd...ale to tady nehraje moc roli, tenhle starej vzduchovej osmiventil přežije všechno...spíš koukej na celkový stav motorky, jestli nebyla nějak víc položená, tzn. podřenej vejfuk, rezaté sváry na rámu, neorigo lak a blinkry, křivý řídítka. Samozřejmostí je testovací jízda, ale né jenom na konec ulice, pěkně se domluvit a třeba na 15 minut se projet, zkusit vytočit kvalty jestli nevyskakujou, v rychlosti cca 50km/h pustit řídítka a koukat jestli mašina netáhne ke straně. Vyzkoušet starty jak za tepla, tak za studena. Vem si s sebou nějakýho kamaráda motorkáře, kterej tu mašinu zkoukne objektivně, ty jsi zaujatej. Nekoukej po nejlevnějších, vyber si spíš mašinu, která má slušný gumy, pěknou řetězovku, pěkný desky a kotouče, jinak dáš za servis dalších 10. Taky záleží na výbavě: Centrál, kufr, padáky, vyhřejvaný hefty atd. Často je dobrý po koupi vyměnit olej v motoru, oba filtry a gufera a olej v předních vidlicích. Jinak ještě k výběru stroje...je to dost pohodlná mašina, ale přecijen konstrukce motoru je už trochu zastaralá, má to jenom 50 koní, žádnej tahoun to neni teda. Může se stát že tě dost rychle omrzí a po sezoně budeš chtít větší. Koukal si i po jiných strojích, jako třeba XJ 600, CB 500, nebo novější SV 650 třeba? Nebo pak větší 750 zefýr či CB750?
Datum: 17. května 2012 10:53
|



|