 Zdravím všechny!\\\\\\\\r\\\\\\\\nLidi prosím poraďte mi-jsem už v koncích mám doma Jawu 350/354 rok 1960. Udělal jsem na ní komplet nové elektro-včetně nového dvoucívkového relé, kondenzátorů atd... Pokud šteluji předstih a mám svíčky venku-položené na hlavě motoru(jsou ukostřené) a pomalu otáčím motorem tak mi hází pěknou jiskru na svíčkách ale částečně i na kladívkách, jak zašroubuji svíčky a zkouším nakopávat-velké jiskry na kladívkách! Motor nemá správnou jiskru a nenaskočí(dělají to oba válce)! Zkoušel jsem snad vše-nové kladívka, nový kondenzátor-už vážně nevím-budu rád za každou radu!....Díky všem a pěkný den
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. března 2010 18:05
 Čus lidi-v první řadě všem děkuji za rady! a to druhé-prošel jsem znovu celé zapalování, elektroistalaci, očistil kontakty atd. Motocykl mi už zas běží na jeden válec  (lepší něco než nic  )...ten druhý válec-sad to už budu jen v nastavení předstihu a bohatosti směsi! Moc děkuji a přeji mnoho pěkných chvílí a hlavně těch na cestě se svou mašinou
Datum: 27. března 2010 18:05
Jméno: ČZ 180
IP: uživatel8062
 Máš dobře odizolované svorky přerušovače od základové desky ? To dvoucívkové relé tam bylo i před novou montáží relé ? \r\nJestli tam bylo dříve relé jednocívkové, máš provedenou správnou montáž ?
Datum: 27. března 2010 10:27
 neslysel jsem jeste o teple a studene jiskre, avsak o teple a studene svicce ano...navic se nemusi nic upravovat aby byla tepla ci studena (ostatne neznam ani zadny zpusob jak tohoto docilit), staci koupit novou svici pozadovane teplene hodnoty, tj. tepla treba Brisk N17C, studena Brisk N14C, zlata stredni N15C apod, pokud se ti Briska nebude libit muze s koupit sivic jine znacky, prevodni tabulky a popisy lehko na netu najdes...dalsi vec je pokud starou svici nekdo jakkoliv upravoval tak se to samozrejme podepise na chodu motoru (zaporne)...co bych jeste chtel ozrejmit je ze samozrejme vzdalenost kontaktu (tzn. vnejsi a vnitrni elektroy na svicce, tam kde lita jiskra) se upravovat da a dokonce by se i mela, ne-li ze se rovnou musi aby motor bezel tak, jak ma, ostatne jsem ti to uz radil v prvnim prispevku ode me ("...jinak sklepni odtrh na svicce..."  ...este bych chtel utrousit poznamku ze se prihyba nebo ohyba jen ta vnejsi elektroda, na tu vnitrni se sahat nesmi, poskozuje ji to, pokud je poskozena muzes ji zahodit - je nepouzitelna...svicka je spotrebni zbozi, nevydrzi vecne a musi se menit, je to sice jednoducha soucastka (po vodici jedna z nejjednodusich) ale po technicke strance ma nejnarocnejsi podminky, proto se opotrebovava a meni...a taky never vsem(u) (cili ani me nemusis  ), ani tomu tvemu zdroji co ti radi, mej vlastni hlavu a zkus si poradit sam, na netu jsou toho mraky...zlom vas a at jezdi
Datum: 26. března 2010 22:17
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Svíčky tam dej rozhodně nové, to je základ! Pro tento motor třeba Brisk N15C. A zapalování u dvouválce umíš správně seřídit? Klika nemá vůli v ložisku pod dynamem? Jestli ano tak to potom těžko seřídíš. Navíc ti může házet i klika, případně jen rotor.
Datum: 26. března 2010 21:53
 ...prej záleží i na tom jak se od sebe ty kontakty vzdálí-vždy jsem to dělal podle knížek-ale tím se prej řídit nemám že je to na ideální podmínky-jako ty nové svíčky
Datum: 26. března 2010 21:22
 no-svíčky tam nové nemám-a to z důvodu že jistý člověk mi poradil že jiskra má být "teplá"....tudíž vzal dvě starší svíčky obrousil jim kontakty-a sklepnul je více k sobě,vyčistil je acetonem, nahřál a dal do válce(nové jsem vytáhnul)! Tohle jsem udělal dříve-a jel mi pouze jeden válec a mě to nedobíjelo! DNES jsem dostal radu že to může být i vačkou-tu současnou jsem vytáhnul a dal tam jinou-zlepšilo se to ale pořád to není 100%...
Datum: 26. března 2010 21:18
 oprava - svickach, kladivkach, jinak by to nemelo smysl jen na jednom valci zeano
Datum: 26. března 2010 20:46
 predpokladam ze i svicky jsi menil za nove, jestli ne tak ucin, ne kazda haze po rocich sluzby pod tlakem (bohuzel i u nove se to i muze stat)...jinak sklepni odtrh na svicce a sprav odtrh na kladivku...
Datum: 26. března 2010 20:45
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Jaké jsou jiskry na koncích kabelů? Jiskra by měla přeskočit aspon 1,5 cm, měla by být modrá a jak přeskočí, tak by to mělo být slyšet.
Datum: 26. března 2010 20:41
 jj-ja jsem udělal novou elektriku a ono mi to nedobíjelo(ale motocykl jel na jeden válec)-koupil jsem si nové doucívkové relé a zas předělal elektriku-zapalování jen sundal a celé vyčistil. Indukční cívky mám dobře zapojené,přehozené dráty nemám, kondenzátor je 100% ok a je dobře ukostřen, kompletně nová kabeláž včetně fajek, motor dobře těsní-karburátor je nový a motor dříve jel(než jsem udělal tu novou elektriku). Baterku mam taky dobrou-jsem v koncích!....díky za rady.....ps:chyba v motoru nebude-pokud jsou svíčky venku-položené na hlavě válce a zkoším nakopávat-větší jiskra je na kladívkách než na svičce!
Datum: 26. března 2010 16:21
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Indukční cívky jsou v pořádku a máš je správně zapojené? Nemáš přehozené dráty na kladívkách, to by ti potom pálilo v dolní úvrati. Velké jiskry mezi kladívkami znamenají, že je špatný kondenzátor nebo je špatně ukostřen, ale to asi budeš mít v pořádku. Svíčky, fajfky a kabely máš také asi nové. Jestliže i potom při startování silně jiskří mezi kladívkami, vypadá to,že je nedostatečně intenzívní jiskra, při vyšroubované svíčce jiskru hází, ale ve válci pod tlakem již nemusí být dostatečně silná na to , aby zapálila směs nebo vůbec nepřeskočí. Jinak je motor v pořádku, myslím karburátor a těsnost?
Datum: 26. března 2010 15:49
|



|