Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Čus draci. vim že tadle otázka už se tady několikrát probírala ale... zatim mám řidičák skupiny B a momentálně čekám až bude lepší počasí pro autoškolu abych mohl dodělat řidičák na motorku . všude sem se dočet že se skupinou B se může v pohodě jezdit i na motorce do 50ccm a konstrukční rychlosti do 45km/h když sem se ptal v autoškole tak mi taky řekli že to je v poho. dneska protože bylo hezký počasí sem vytáhl svuj skútr (50cc, maximálka 45km/h). jen sem na to sednul ujel 3km a na proti mě jedou benga , no jasný že ty šmejdi to otočili a zamnou , zablikaj si tak zastavim sundám helmu pozdravim a první co slyšim docela hnusnym hlasem : DOKLADY ! vytáhnu papíry podám mu je kouká do řidičáku a řiká vy máte čerstvej řidičák , řikám no jasný před měsícem mi ho dali , no a už začal že mam jenom B a kolik to jede jakej to je obsah atd.. když mu už po 3. vysvětlim že to víc jak 45 nejede a že to má napsaný i na štítku tak zaleze do auta zachvilku vyleze a že by to mohl hlásit a můžou mi zakázat řídit a všeljaký blbosti .. po 4. mu řikám že to jede pouze 45 že je to 50ccm a že sem se informoval i v autoškole atd... pak něco zamumlal jakej to má výkon řikám asi 2,5 kw a něco začal mlejt o tom že se to rozlišuje podle výkonu atd... tak se ptám ůžu jezdit se skupinou B na skútru (50 ccm , do 45km/h) ? stalo se někomu něco podobnýho jako mě ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2011 21:59
Jméno: michal
IP: uživatel2942
 # Od 1.7.2006 je možno s řidičským oprávněním skupiny B řídit vozidla skupiny AM. Toto platí pro všechny držitele řidičských průkazů uvedené skupiny, i pro ty, kteří tuto skupinu nemají zaznamenanou v řidičském průkazu
# Nové řidičské průkazy vzoru EU již nemají omezení zaznamenávaná na zadní straně slovně, ale tzv. harmonizačními kódy. Například ti, kdo měli dříve skupinu „M“ na motocykly do 50cm3 nyní mají skupinu A1 s harmonizačním kódem 150. Ten znamená omezení na 50 cm3. V žádném případě není možné pouhou výměnou řidičského průkazu získat vyšší skupinu. http://www.abeceda-autoskoly.cz/Skupiny-RP/
Datum: 20. března 2011 21:59
Jméno: michal
IP: uživatel2942
 Tak frajeři! konec spekulacím já mám řidičáku skupinu B což je auto. Dříve kdo dostal papíry na auto dostal k tomu jako "bonus" papíry na fíka... Tak mám v řidičáku ještě skupinu A1 - což je oprávnění do 125 ccm a výkonu 11 kw. Teď pozor!!! U A1 je vedle v kolonce číslo 150 což znamená, že je tato kategorie omezena na 50 ccm.!!! Takže pincek se řídit může!!!
Datum: 20. března 2011 21:09
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 A chci se zeptat - k té jízdě s tímto ŘP do zahraničí - je tam psáno co? Platí to co jsem psal o tom zahraničí? Tedy že můžeš jezdit jen po ČR? Já bych nerad šířil milné informace  Dík za případné info.
Datum: 27. února 2011 6:35
 tak dneska sem vyhrabal doma učebnici z autoškoly kde je napsáno že se skupinou B je možný řídit moped nebo malý motocykl o konstrukční rychlosti do 45km/h  takže asi učebnici hodim do kufříku u skutru a až budou příště piskovat tak jim to tam nalistuju a at si to přečtou
Datum: 26. února 2011 19:20
Jméno: R0LL
IP: uživatel7348
 hlvaně že : "pomáhat a chránit" asi nebyl moc dobrý ve škole a v kanclu, tak z něho udělali dopraváka a ten si na tobě vybijí zlost.
Datum: 25. února 2011 21:15
Jméno: L
IP: uživatel9582
 Pokud se Vám nelibi něco na silnični kontrole (vymyšleni nesmyslná pokuta buzerace uplatek) máte právo požádat policistu o jeho služebni čislo pokud Vám ho nedá tak si zapsat datum čas misto kde Vás zastavil SPZ služebniho vozu pokud to je nějakej debil tak Vám muže řict nějaky vymyšleny jméno a tim pádem jste v pytli
Datum: 25. února 2011 19:45
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 stando já to samozřejmě s tou konstrukční, maximální rychlostí chápu... jen sem to dal dohromady s tim řp... o který mě šlo. kdyžtak to můžem pořešit na chatě at to tu nezahlcujem
Datum: 25. února 2011 19:11
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 To dwein - asi máš pravdu. Takhle mě to nenapadlo se na to mrknout. Myslím s tou rychlostí aut. Jen nevím jak by se k těm mým rychlostem postavili čerti  .
Ale to tady zbytečně zas...e karlovi dotaz. Karel691 sry
Datum: 25. února 2011 19:05
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 ty si uvědom,že konstrukční(maximální) rychlost,je rychlost,jakou to dosahuje(a dosahovalo v testech před zahájením seriové výroby) a stroj je pro ni přispůsobený.....takže pokud má auto v TP rychlost 155,je možný,že tacho ukazuje 160-165,pokud má auto v TP 200,klidně mužeš jet tachometrových 220.......to je normální....tachometry kecaj.....a kecat maj.....to neznamená,že máš nějakej vyjimečnej kus,kterej jede o 20 víc jak všechny ostatní,ale pouze ti proměřuje tachometr......a odchylka tachometru narůstá exponenciálně s rostoucí rychlostí!
Datum: 25. února 2011 19:02
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 jj v pohodě... já sem to pochopil tak, že i přesto že máš 50ccm například z doby kdy je dávali k Béčku, takže bys dnes neměl jezdit na těch strojích podle nového zákona (kw, rychlost) což je samozřejmě blbost...
i přesto ale dle mě nic neporušuješ... auto má taky max rychlost třeba 160 a jede 180.. tak to je dle mě to samý...
Datum: 25. února 2011 19:02
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 To Lori - já to beru a budu si to pamatovat. ím, že to jezdí o pár km rychlejim ale určitě to nejede po rovině třeba o 30km/h. a z kopce třeba o 50km/h. Myslím si, že kdyby mi naměřili že jedu 75 po rovině tak jim asi stěží vysvětlím, že to tak je od novoty (když jsem první majitel) a že mám asi špatný zápis max.rychlosti (třeba na kterou je to dělané) v TP. Ale souhlasím s tebou
Datum: 25. února 2011 19:00
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 A to v TP 45km/h je KONSTRUKCNI RYCHLOST, RYCHLOST NA KTEROU TO JE DELANY, ne kolik to jede, vzdycky to jede vic...tak uz si to proboha pamatujte
Datum: 25. února 2011 18:53
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 Priste blbecka nahrat, vyfotit, zjistit si jeho meno a stezovat si kdyz debil nezna vyhlasky!
Datum: 25. února 2011 18:52
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 "... to že ji máš otevřenou přece v tp není a nehraje podle mě žádnou roli ..." Máš pravdu, to že jí mám otevřenou, tam napsáno není, ale porušuji zákon tím, že mám v malém TP napsáno, že můj skot může jezdit "MAX 45km/h." a já ho mám otevřený, jezdím na něm 75km. Tím porušuji zákon - tím odblokováním skutru. Né, tím že jedu rychle.
Datum: 25. února 2011 18:43
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 pokud je v TP jasně napsáno 45km/h tak není o čem se hádat....říkat že to víc jak 45km/h nejede je blbost,to ho nemusí zajímat jestli to jede 44,46 nebo 52 z kopce.....
Datum: 25. února 2011 18:39
 ok díky hoši za potvrzení že je to pravda  v techničáku to mám všechno v poho , ale připadal sem si jak ve škole při zkoušení  on měl techničák (jako knížka) a já byl jak u tabule a diktoval sem mu všechny údaje  asi se v tom nevyznal chudák
Datum: 25. února 2011 18:39
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 jakattaro - nerozumim ti úplně přesně v tom proč ty, který máš řp za starší doby.. bys nemohl jezdit na ktertékoliv moto o obsahu 50 a jakékoliv konstr. rychlosti... to že ji máš otevřenou přece v tp není a nehraje podle mě žádnou roli...
Datum: 25. února 2011 18:34
 no jasný taky sem si řikal ale nechtěl sem se hádat byl sem celej vy*ranej byla to moje 1. kontrola  si spíš myslim že mě zastavili jen proto že si mysleli že nemám řidičák vubec
Datum: 25. února 2011 18:26
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Ahoj. S řidičským průkazem typu "B" můžeš řídit moto o 50ccm s maximální rychlosti 45km/h - ale pozor - jen po naší republice - aniž by jsi v ŘP měl nějaký dodatečný kód. Já mám ŘP cca 15 let a s tím můžu řídit moto o 50ccm a ta může jet třeba i 100km/h. Každopádně to musí mít uvedeno jako max.rychlost v TP. Tedy - mezi jinými jezdím i na skutru, ten má danou max.rychlost jen 45, já ho mám odblokovaný a tím pádem porušuji zákon, ale né tím že jezdím na motu na kterém nemůžu, ale že jedu na motce, která má nejvyšší max.rychlost jen 45km/h a já ji mám otevřenou.
Datum: 25. února 2011 18:25
Jméno: anthonny
IP: uživatel2692
 to je blbec.....ten policajt  jasně, že můžeš
Datum: 25. února 2011 18:22
Jméno: Eva
IP: uživatel11231
 Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli byste mi někdo nemohl poradil, jak bylo originálně na Jawetě standard uchycené sedlo, koupila jsem moped, ale sedlo tam je přiděláno velice zvláštně a je tam navíc přivařená objímka která drží sedlovku, chtěla bych moped dát do původního stavu. Předem díky za rady popřípadě foto
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 18:55
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Já koupil jawettu před necelým měsícem, taky tam nemám origo sedlo, ale to moje je tam přidělané stejně, jako jsou upevněné řidítka. Na spodní části sedlovky je cca 5cm drážka, na horní straně je šroub, ten prochází celou sedlovkou a do ní ze spod zajíždí kužel, ten tu drážku roztáhne a tím se té sedlovce zabrání pootočení... Když jí chceš demontovat, povolíš šroub na horní straně , bouchneš do něj kladivem a vytáhneš ji. Ta objímka tam 100% nemá být.
Datum: 25. února 2011 18:55
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Ahoj bando. Potřebuji radu, co za olej nalít do převodovky do jawetty standart a jakej přidat do benzínu? Nepotřebuji hned ten nejlevnější olej, moc se na ní jezdit nebude. Dik moc za typy a CisFis
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2011 11:00
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Moc díky za radu, jsem opravdovým nováčkem, co se moto týče. Ještě jednou za tip děkuji  .
Datum: 26. února 2011 11:00
 Do převodovky normál pp90, do benzínu stačí kvalitnější minerál
Datum: 26. února 2011 10:49
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Prosím, prosím ... co tam nalít? Do převodovky?
Datum: 25. února 2011 19:08
Jméno: L
IP: uživatel9582
 Zdravim jen mě tak napadlo jak tu pišete o těch vyfukách hikone nebo jak je tady na krámku ten dvoukomoráč zda mohou byt použivány v běžnym provozu zda jsou atestovany nebo jsou jen pro závodni učely atak bych snim na STK neprošel? za odpověď děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 19:22
Jméno: L
IP: uživatel9582
 pokud je to takhle tak je to dobry  velice špatny by bylo pokud by prodejce umyslně neuvedl že to je pouze pro sportovni použiti třeba v globusu jak prodávaji ruzny autodoplňky tak je tam uvedeno malym pismem že je to určeno pouze pro sportovni použiti nato jsem již doplatil když mě jednou zastavili policajti asi potřebovali na vyplatu stálo to 500kč
Datum: 25. února 2011 19:22
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 je to běžně prodávaný doplněk na simsona,výrobce ani prodejce neuvádí,že výfuk nesmí být používán pro běžný silniční provoz,tzn že splnuje vyhlasky a bla bla,takže může být použit
Datum: 25. února 2011 18:01
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 Zdravím dělám go motoru budu repasovat kliku , nechám si udělat 8 výbrus + 72 tryska..hikone a sportvní filtr.. kolik myslíte že bude maximálka? Když sem před Go dal 65km/h
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2011 21:18
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 kdes na to přišel že hikone ubíra pěkná pičovina aspon u mě se osvěčil a to dost ale jen pokud ho upraviš pokud ho koupiš a hned nasadíš tak se nediv.
Datum: 26. února 2011 21:18
Jméno: jawas
IP: uživatel11239
 hosi vsechny tyhle kraviny jako osmi vybrus a vejfuky jsou k nicemu nejlepsi je vsechno original a kdyz chces zvecit rychlost tak musis prevodama a ne motorem
Datum: 26. února 2011 18:17
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 tak na to hikone seru ten sportovní filtr sem chtěl jen tak na vzhled  a k 8 výbrusu nechat 68 trysku ?
Datum: 25. února 2011 19:52
Jméno: igor
IP: uživatel11234
 pokud to neumiš odladit tak to bude jen horši.
Datum: 25. února 2011 19:50
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 noooo ono by to ve výsledku nemuselo jet špatně,pokud by se výfuk odladil,8.výbrus na origo válci je dobrý,s tou tryskou bych počkal a filtr použil originální......a pokud by se to celé sjednotilo a odladilo tak bude klidně tahat na 14/55 přes 80km/h...ale je tam kus práce....a spousta detailů.....
Datum: 25. února 2011 18:44
 loziska do kol.. xD....ale ten hikone ti v max otáčkách ubírá a ne málo - vlastní zkušenost...sportovní filtr mu rozhodně výkon nepřidá....a s tou tryskou? to nwm to sem nikdy nezkoušel
Datum: 25. února 2011 18:08
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel10032
 no... ale když dá nový ložiska do kol, tak těch 65 to určitě dá...
Datum: 25. února 2011 17:55
 tjn..60 .. a jetste k tomu ten hikone, bude to jeste horsi
Datum: 25. února 2011 17:50
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 s tou tryskou a filtrem počítám dobrejch 60
Datum: 25. února 2011 17:49
 Tak draci neská som počúval rádio a hovorily že cena benzínu na slovenskú má íst až na 2Eurá teda 60Sk už teras stojí 1.50E - 45Sk ak to bude takto pokračovat tak budem mat asi dovozené abi ma plná nádrž vyšla nejakých 10E bez oleja
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 16:34
 Caute, mam pre vas zahadu. Kupil som novu elektroinstalaciu na 21tku (30W). Vsetko som zapojil podla nasledovnej schemy: http://furioso19.rajce.idnes.cz/Jawa_21/#DSCF0538.jpg Lenze: svetla nejdu. Resp. Ked prepnem medzi dialkovymi (hnedy) a tlmenymi (modry) svieti bud len predne (na dialkovych) alebo zadne (na tlmenych). Skusal som to aj bez prepinaca priamo zo zapalovania na ziarovku. Stale to iste. vymenil som ziarovky, objimky, no nic. az ked som pri zapnutom dialkovom (hnedy) ukostril zadne svetlo (z modreho kabla) rozsvietilo sa aj zadne. Lenze ked zase prepnem na tlmene nejde ani jedno. Az ked zrusim kostru na zadno rosvieti sa len zadne. Predne tlmene nic. vymenil som aj kable od prepicana a nic. Neviem sa z toho vysomarit. Elektroinstalacia predtym bola zapojena rovnako.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2011 17:21
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 prostě je to tak, že jeden pol zadní žárovky propojíš s tlumenym vláknem vepředu a druhej pol zadní žárovky propojíš s dálkovym vláknem vepředu. NIKDE SE TO NEUKOSTŘUJE!!! ukostřená je pouze objímka na přední žárovku.
Datum: 26. února 2011 17:21
 takze mam od zadneho natiahnut este jeden kabel? alebo ako si to myslel s tou dvojlinkou? inak na zadnom mam tie povodne umele "dorazy" na ziarovky. A aj z predneho svetla mam kabel na ukostrenie
Datum: 26. února 2011 13:53
 je to jak píše Test, zadní světlo se spojí dvoulinkou s předním, přičemž zadní žárovka NESMÍ být ukostřena. s originál držákem na sufitky je to docela problém, protože chytá kostru přes šroubek.
Datum: 26. února 2011 12:04
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 Podívej se na zadní světlo, nesmí být ukostřeno na hmotu vozidla. To světlo se ukostřuje přes vlákno přední žárovky. Když
zapneš dálkové ,ukostří se přes vlákno tlumeného světla a naopak. Na to zadní světlo jdou jenom vodiče z vláken předního
světla. Nesmí se to dotýkat kostry.
Datum: 26. února 2011 10:44
 no urcite to tak fungovat nema, ked pri dialkovych svieti predne svetlo a zadne nie a pri tlmenych svieti len zadne. Neviem prist na chybu, musim si poziciat merac a merat, mozno najdem pricinu. Alebo natiahnem uplne novu kabelaz a uvidime ci sa to vyriesi....fakt divne
Datum: 26. února 2011 10:39
 Ahoj. Já tomu moc nerozumím, ale přesně takhle to funguje na pinďourovi, co jsem před nedávnem koupil. Jestli to tak má být, nebo né zatím nevím. Teď jsem se pustil do kompletní čistky jawetty, už jsem pomalu u konce a pak se to samé chystám udělat na pionýru a chtěl jsem to řešit až pak tak budu rád, jestli se tady v tvém dotazu dozvím, jak přesně to má fungovat. Možná ti pomůže jen informace, že ten pio, co mám je v origo stavu. Zatím CisFis pane
Datum: 25. února 2011 17:28
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 Ahoj....nevíte po kolika ASI kilometrech se musi udelat vybrus? pri predpokladu ze byli vsechny mazací hodnoty správné? Díky  chci jenom vas odhad, popripade nejaky zkusenosti diky....a chci se zeptat jestli se potreba vybrusu projevi i tim ze je cerná svíčka...
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. března 2011 17:52
Jméno: ToM559
IP: uživatel1723
 Mno tyjo souhlasím s tebou STANDO.Kámoš měl mustanga a moc mu nejel válec nalítáno jako svin tak dal tam píst ze zadřenýho válce odrbal šmirglem dal nový kruhy a zajížděl a potom ten mustang lítal 75 po rovinkách a kopce za 3 fůrt to člověk nechápal sice se musel jakoby víc točit mno nešel dobře odspoda ale jako jinak celkově to jelo dost pěkně.
Datum: 02. března 2011 17:52
 Stando, na tohle je asi jediny vysvetleni a to blbuvzdornost tech motorek
Datum: 25. února 2011 19:37
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 muže tam bejt schod jako kráva a na výbrus to nemusí  znám motory,které jezdí přes 40 let,teoreticky by neměli jet,ale jedou...ve válci schod,na kroužky jsem radši nekoukal,kus uraženýho přefuku,kus uštíplýho pístu a motor chodí líp,jak vyladěnej zgeneralkovanej motor z nejlepších současnejch dílů....nezazvoní,necinkne,bezúdržbový,100%spolehlivy,nerozbitný.....kdo to vysvětlí? Kamarád to chtěl preventivně generálkovat,ale jakékoliv rozebrání motoru jsem mu přísně zakázal  ještě aspon na 5 let
Datum: 25. února 2011 18:56
Jméno: Nike21
IP: uživatel11141
Datum: 25. února 2011 18:00
 Tak okolo 20 000 km ale záleží aj natom ako na tom bolo jazdené atd... čirna sviečka može znamenat viacej vecí napr. špatná tepelná hodnota sviečky moc oleja v benzíne bohatá zmes a taktiež malý kompres.
Datum: 25. února 2011 16:24
Jméno: onďa
IP: uživatel10557
 Zdravim ,řeším takovej problém. Když vypláchnu nádrž tak mi zbyde voda s benzínem. Jakým způsobem to ničíte? Kdyby mi někdo chtěl poradit a nechtěl to psát tak na internet veřejně tak prosím na mail ondrapridal@atlas.cz....diky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2011 9:44
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 Spis citronovou ne?
Datum: 26. února 2011 9:44
Jméno: onďa
IP: uživatel10557
 ne jde mi o to že to chci vypláchnout a poté zkusit roztok kyseliny sírové tak přemejšlím, kam s tím ?
Datum: 25. února 2011 22:41
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 vyplachovat bys to mel benzinem nebo necim podobnym, za mesic tu budes resit rez v nadrzi...
Datum: 25. února 2011 15:58
Jméno: viktor009
IP: uživatel11229
 Já když vyplachuju nádrž tak mi zbyde pouze voda. Pak to nechám vysušit na slunku popř. to vysuším fénem.
Datum: 25. února 2011 15:54
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 jaká voda?!.......?!
Datum: 25. února 2011 15:20
 cau, potrebuju poradit se zapalováním na 210 babettu. neví nahodou někdo na jak velkej impuls reaguje ten tiristor???? - potřebuju nahradit rozbytej snimac na statoru a nechci kupovat celej stator kvuli tomu. Prostě aby mi zase vznikal ten impuls. Klidne neco vyrobit i na novej magnet ze predu rotoru. Má někdo nejakej nápad- dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 13:41
 Zdravím jak dlouho zajíždět upravenej 2k s jednokroužkem? Má někdo zkušenost?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 15:22
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 cca 1 odpoledne volnýho ježdění.....to poznáš.....motor pomalu začne ožívat......nesmíš tomu dát kotel hned,ale zase je zbytečný to zajíždět tejden.....Máš přece papír od Stejskyho,ne? Tam je jasně napsaný jak se to má zajíždět a jak dlouho....tak proc se ptas?
Datum: 25. února 2011 15:22
Jméno: MB
IP: uživatel10882
 Až to bude zajetý tak to poznáš....to se nedá jen tak od voka říct jak dlouho se to zajíždí...
Datum: 25. února 2011 14:23
 zatím nic ještě sem to nenasadil
Datum: 25. února 2011 14:10
 co ty a cestovka?
Datum: 25. února 2011 12:47
 jo jo..
Datum: 25. února 2011 12:47
 zdar deš zajíždět silniční úpravu RS?
Datum: 25. února 2011 12:37
 Nazdar  Mám otázku nepoznáte nejaké finty ako na fichtlu zmenšiť spotrebu na únosnú mieru aby bol ešte výkon zachovaný nechcem fichtla škrtiť ale aspoň vylepšiť spotrebu
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 15:25
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 nebudeš tomu věřit,ale spotřebu dělá nastavení karburátoru vs ucpávky filtrboxu....takže novy trysky,novej filtr,jehlu dolu,hladinu akorát a zkoušet ucpávat díry...až to začne jet víc jak normálně,jsi na spotřebě 2.3-2.5l na 100km
Datum: 25. února 2011 15:25
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 šak to i mne to zožerie tiež tak 3 litre ale aspoň k tým 2,5 by som sa chcel priblížiť
Datum: 25. února 2011 13:41
Jméno: hlmut
IP: uživatel11021
 Cisty vyfuk, cisty karbec, serizene zapalovani, dofoukane pneumatiky... Nic moc jineho nevymyslis, mozna tak zhubnout jeste. Jezdit s fekalem na spotrebu moc nejde, at to tocim, jak to tocim, porad mi to vychazi kolem 3litru.
Datum: 25. února 2011 13:15
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 jooooj nenič mi nádej
Datum: 25. února 2011 10:18
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
Datum: 25. února 2011 9:45
 ahoj prosim vas nemate nekde fotku rozdelanyho motoru?? ja sem rozpulil motor rozpadla se mi prevodovka...  moc dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 13:07
 díky moc jste mi pomohl..
Datum: 25. února 2011 13:07
Jméno: Jawa50
IP: uživatel5359
 http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-na-slozeni-skladani-generalku-motoru.html
Datum: 25. února 2011 9:13
 zdravím,chtěl bych se zeptat na jakem zařezu má být jehla na karburátoru u pařízka a hladina v plováku,díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 15:56
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 pockej, zapremejslim, jo aha voni vlastne existujou takovy chytry knizky k motorce co sou vsude ke stazeni sesa-moto.cz
Datum: 25. února 2011 15:56
 ahoj draci, mám takový dotaz. Skoro rok jsem tu nebyl, ale rozhodně jsem se neflákal. Na mém žentouru Jawa Pionýr jsem spáchal GO motoru s tím, že Vmax je nyní po záběhu na rozumných 65-70 km/h. Spotřeba se dostala pod úrověň spotřeby rodinného osobáku, v případě rozumné jízdy. Uvažoval jsem kdysi o tom, že se pionýra zbavím, jenže teď mi vyrůstá dorost . Kluk by rád něco montoval, na auta ho zatím pustit nemůžu a tak jsem moudře rozhodnul: dostane pionýra a na něm se bude učit. V podstatě jde o to, že můj pionýr je totální hromada šrotu a já bych chtěl , aby synátor provedl komlet GO - rozebrání, přebroušení, tmelení, lak , složení, nastrojení. Otázka je , zda ho mám tlačit do toho, aby to mělo nějaký výsledek a já se mu musel věnovat a radit a nebo zda mám nechat věcem volný průběh a nechat ho vyřádit i za cenu neúspěchů (takto jsem začínal já). Co si o tom myslíte???
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 19:51
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 pust ho k tomu, ale upozorni ho že něco uříznout jde jen jednou a kladivem se mlátí v kovárně a ne v motodílně a že je potřeba vše dělat v klidu a s rozmyslem a že všechno má svůj čas a nemá cenu spěchat. začni sám a bud se k tobě přidá a bude ho to bavit, nebo se nepřidá a bavit ho to nebude.
Datum: 25. února 2011 19:51
 Já tohle už mám za sebou.Můj mladej,sám přišel,že by chtěl nějakýho fechtlíka,tak sem mu ho sehnal.Ale né takovýho "jen nasednout a jet".Společně sme ho rozebrali,a za mé asistence ho sám složil.Teda musím říct,že byl nadšenej,a nemohl vždy dočkat druhého dne.Teď si vše dělá na fíkovi sám,a když neví tak přijde a já mu rád vysvětlím.
Datum: 25. února 2011 18:04
Jméno: jakattara
IP: uživatel11184
 Já se ke všemu dostal sám. Tedy krom muziky, ale ta se tady neřeší. Určitě jsem byl rád za každou radu, kterou jsem co se aut a motek dostal. Co se týče tmelů a laků, postupně na vše přicházím sám a musím přiznat, ač se snažím, jak se snažím 100% -tní to zatím není. Nejvíce se přikláním k názoru Standy a Lori. Stejně nejvíce záleží na tom, jak to pojme syn a jak moc se tomu bude chtít věnovat on. Držím pěsti
Datum: 25. února 2011 17:37
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 Standa ma pravdu, ja bych to resil spis tak ze ty jako otec pudes nenapadne neco delat na motorku a zeptas se synatora jestli ti nechce pomoct, a takhle provedete kompletni renovaci, bud u toho zustane nebo ne. Ja takovy stesti nemel, otec se o podobny veci nezajimal a ted to vypada tak ze okolo sebe projdem, reknem si cau a tim to konci
Datum: 25. února 2011 15:59
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 Pojmi to tak,že to uděláte jakoby spolu,ale bude to dělat vesměs on a ty mu budeš jen asistovat a radit,veď ho správným směrem(aby nezačal dělat tuning ořezáváním plechů a vrtáním výfuku),ale zároveň chtěj slyšet jeho názor třeba na barvu,pneumatiky atd......
Datum: 25. února 2011 15:30
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 Mischelnike tak isto som začal i ja ale nútiť chlapca k tomu to sa nedá pokiaľ bude mať k tomu vzťah tak sa tomu bude venovať ale myslím si že na takú bežnú údržbu ho môžeš zaučiť ale také lakirnické práce má čas až tak od 15 a vyššie lebo na to treba trpezlivosť a cit i ja som svoj fichtl chcel par krát hodiť so skaly lebo som na neho už nemal nervy noci v dielni a žiadny výsledok a často to bola len malá chyba ale tak sa človek učí
Datum: 25. února 2011 9:27
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 já osobně bych byl sťastnej, kdyby mě do toho někdo zasvětil hnedka z kraje  ale snad málo který kluk odolá motorce, takže si myslím, že sám příjde na to, že je to paráda se šťourat v motorce a bude rád se za tebou chodit ptát  Já jsem nikdy takovou oporu neměl  a na všechno jsem časem přišel sám, ikdyž jsem toho hoodně podělal a zničil asi jako každý kdo takhle začínal  Určitě bych ho nasměroval a pak ho nechal ať se párkrát spálíí  samozřejmě bych ho dohnal i k literatůře, aby věděl v čem se vrtá  aby měl tucha co jak funguje a jak by to mělo fungovat atd  tak hodně zdarů
Datum: 25. února 2011 0:11
 zdarec draci mam simsona 12v tyrysror a chtel by dostelovat predstih nevite nekdo jak to mam udelat ja absolutne netusim predem dikes za odpovedi zdarec
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. února 2011 13:01
 u simsona byla ryska na statoru a na karteru a odtrrh se nenastavuje, jelikož čidlo je elektronické. jinak budeš asi muset zvolit tarou dobrou metodu měření hloubkoměrem
Datum: 28. února 2011 13:01
Jméno: Viper023
IP: uživatel3912
 Ahoj podívej se na netu po nějaké příručce k simsonu možná je na motorkařích to už nevím tam si to pročti jak se tam šteluje předstih měly by tam být vidět nějaké rysky jedny jsou od předstihu druhé od odtrhu promin víc už nevím simsona jsem měl už dávno a je prodaný takže si to už moc nepamatuju
Datum: 24. února 2011 23:09
Jméno: karel
IP: uživatel3810
 Zdar vím že to sem moc nepatří ale nevím kde se jinde zeptat. Je možné že špatně seštelované ventily u škody 105 má za následek propalování ventylu na 3 válci. Nebo čím to je že se vždy propálí 3 válec. diky moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2011 22:26
 aspoň já to tak dělám. Sice to klepe, ale po ujetí cca 1000km utáhnu palici a seřídím ventily. Pak už nebyl problém. Ale opravdu bacha: pokud jsi podpálil ventil, tak je nutno
nový/jiný ventil dopasovat s hlavou. Pokud nemáš vhodný vecajk, tak je dobré vzít lapovací pastu, namatlat sedlo ventilu, ventil nasadit do hlavy, upnout do ruční vrtačky
a za neustálého a hojného mazání dříku a vodítka ventilu (bacha ať se pasta nedostane na dřík!!!) ventil s hlavou spasovat. Je to sice z nouze ctnost, ale funguje to taky, jen to chce
trpělivost. Pak už by to nemělo foukat a dál se podpalovat.
Datum: 24. února 2011 22:26
Jméno: karel
IP: uživatel3810
 takže říkáte že je lepší radši dat o něco větší vůli než menší.
Datum: 24. února 2011 22:04
 jo jo a je dobré na těch prvních tisíc km nechat vůli trochu vetší - protože přes zabroušení či zalapování ventilu se ventil stejně ještě trochu "zaklepe"
Datum: 24. února 2011 21:07
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Když ten ventil na třetím válci měníš, předpokládám, že je to výfukový, máš pořádně zabroušené sedlo zároven s ventilem? Vůle má být za studena 0,2 mm u výfukového ventilu a 0,15 u sacího. Když namontuješ hlavu tak je nutné asi po 500-1000 km dotáhnout hlavu momentovým klíčem a znovu seřídit ventily.
Datum: 24. února 2011 20:57
 nevím, proč zrovna 3, ale pokud špatně seřídíš vůli (dáš maůlou), tak ho podpálíš - pokud je vůle malá, tak ventil nedovírá a jelikož je chlazený tak, že při zavření dotkne sedla ventilu
(hlavy), tak v případě nedovření ho podpálíš.
Datum: 24. února 2011 20:40
 Zdarec draci, kdo by mi poradil kde sehnat ladící trysku na pionýra??
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 22:05
Jméno: Dan
IP: uživatel11353
 V mototechně v Kladně
Datum: 17. března 2011 22:05
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Cau mám dotaz na olej  Když používám polosyntetiku 10W40 do auta... záleží hodně na těch specifikácích které udává výrobce auta? Nebo vadí když ten olej nemá ty specifikace jak udává vyrobce auta? Díky moc za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 17:54
Jméno: standa
IP: uživatel11228
 Mischelnake: A ty tady na mě budeš machrovat,kolik máš najeto?!.....?! Tvůj dotaz a odpovědi mi opět utvrzují v tom,že máš mokré razítko v řidičáku!
Datum: 25. února 2011 17:54
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Díky
Datum: 25. února 2011 8:46
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Olej můžeš bez problému použít. Jinak se podívej na server oleje.cz, najdeš tam spoustu užitečných rad a můžeš se tam i zeptat na vše kolem olejů a paliv.
Datum: 25. února 2011 7:05
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 moony: Jedná se o Renault Megáne 1.6i 55Kw r.v 97  Jde o to že mi strejc dotáhl sud motorového oleje polosyntetickej 10W40 za polovinu pořizovací ceny. Tak se právě ptám jesi by to nějáko ovlivnilo opotřebení motoru nebo aby to nemělo jiné následky  Vyrobce udává specifikace: ACEA A2-96/A3-96 a olej má specifikaci: A3/B3, A3/B4  tak si právě nejsem moc jistej jestli to tam můžu nalejt. Díky za odpověď
Datum: 25. února 2011 0:29
 olej by měl odpovídat dané specifikaci. Pokud jde o feldu nebo favorita, tak to není tak horký, pokud má auto třeba hydroštely na ventilech, tak bych si nezahrával.
Datum: 24. února 2011 22:30
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 Proč by je jinak výrobce uváděl?? Záleží !!
Datum: 24. února 2011 19:46
 zdraec mam dotaz jestli v techničáku na pionýra je napsané  ro typ 20 21 23 a nebo 05 20 21 dík moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2011 14:32
Jméno: kedar11
IP: uživatel10858
 to já mám v technyčáku jawa 21 a je to mustang
Datum: 25. února 2011 14:32
Jméno: Matouš_KH
IP: uživatel7314
 Nepochopil sem přesně otázku...  ...Já tam mám napsaný v TP přesně: JAWA 50-05 PIONÝR .....Jinak ta JAWA 23 je Mustang..
Datum: 25. února 2011 9:40
Jméno: provaz
IP: uživatel4417
 ja mam v origo knizce 20 21 23
Datum: 24. února 2011 21:51
Datum: 24. února 2011 19:41
|



|