 Nazdárek draci měl bych takový všeobecnější dotaz dnes jsem si koupil Babettu 207 na motorkách mám najeto dost a pár jsem jich už vystřídal, ale babettu mám poprvé chci se zeptat jestli se z toho motůrku dá dostat víc než v něm je popřípadě nějaké jiné odzkoušené úpravy děkuji předem za odpovědi a návrhy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2011 15:57
Jméno: kekz
IP: uživatel8731
 vitus: záleží jaké máš úpravy, hodně lidí si dává na upravené válce karbec ze simála (16mm difuzor) ale dkyž ho máš dostatečně upravenej tak bych volil dell otro 19mm
Datum: 13. srpna 2011 15:57
Jméno: Vitus
IP: uživatel6282
 Čau, jakej bys doporučil karbec s 19 mm difuzorem na babiznu (Dell Orto, jak je tu na pionýra na FK nebo třeba nějakej Amal na Simsony) a zda-li je možné použít starou přírubu z Babetty nebo si upravit přírubu z Pionýra a nebo udělat celou novou.
Dík Taky bych chtěl Babettu 207 trochu poladit (válec a hlavu 210 už shánim  )
Datum: 13. srpna 2011 11:05
Jméno: kekz
IP: uživatel8731
 lexa : nemáš zač a s tím zápalkem máš pravdu.. když chceš dělat úpravy tak hoodně moc záleží jak sešteluješ předstih když ho budeš mít naprd tak budeš rád žepojedeš s úpravou 50, bude se ti to přehřívat atd.. prostě předstih je věc která by se neměla zanedbávat-mluvím k upraveným strojům ale i sériových..
Datum: 20. října 2010 18:52
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 největším paradoxem je,že to u 2T motoru neplatí....platilo by to jen do jisté míry...pak je užitečný předstih menší a menší....obecně malý předstih netočí a má sílu a velký předstih točí bez síly....sám jsem si to ověřil při prvních pokusech naladit závodní stroj...
Datum: 20. října 2010 18:38
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Standa, Kekz: Díky za spolupráci. Co se regulovatelného předstihu týče, vycházím ze známé poučky: Malý předstih zapalování způsobuje pokles výkonu při vyšších otáčkách motoru. Motor se při akceleraci těžko dostává do vyšších otáček. Velký předstih zapalování zase způsobuje přehřívání motoru a pokles výkonu. Motor je náchylnější ke klepání. A teď úvaha: K docílení vysokých otáček bude potřeba nastavit předstih k vyšším hodnotám. Velký předstih však bude způsobovat problémy při volnoběhu a nízkých otáčkách motoru při popojíždění. Je-li však vyzkoušené, že výkon motoru lze zvyšovat i s konstantním nastavením předstihu, potom se mojí chybnou myšlenkou nutnosti regulovat předstih netřeba zabývat.
Datum: 20. října 2010 0:01
 lexa: sory někdy plácám blbosti.. jinak dobrý úpravy prej dělá woby.. hlavu si můžete nechat snížit u frikulína na obsah 5,5 mililitru.. ale s frikulínem sem se domlouval, ten to na babetty nedělá, protože nemá nástavec nebo co.. jinak jak už sem říkal.. úpravu třeba od wobyho.. jjinak babetta mě leží už dobrý 2 měsíce v garáži, rozdělaná a nepojízdná.. a měls i pro ni řpijet borec a já sem mu ju měl prodat.. udělal sem hroznou kravinu já vím.. ale možná si pro ni ještě nepřijel- že bych ji neprodával.. pak bych ti řekl kolik jede ale počítám že ta moje max 55 kiláků s lehkou úpravou válce..teď čekám na ještě jednu úpravu..
Datum: 19. října 2010 19:12
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 Lexa: Neznám tě a nechci do tebe rejt a nejak tě urazit,ale proč řešíš neměný předstih u babety?? fichtl ho má taky konstatní a není problém s ním točit 9000 otáček-viz "litgh verze" upravených válců,které umí jezdit na seriovém spodku motoru.... dotaz sice nebyl směřován ke mě,ale znám jednoho borce od slaného,který válce do báby upravoval....ale asi nikdo upravený válec neuměl odladit a pouze byli tapetovány diskuze dotazy typu proc to nema silu....určitě 6600 otáček není vrchol,ale na serii slušné
Datum: 19. října 2010 17:12
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Kekz: jaký kontaktní? Napslal jsem správně konstantním (ve smyslu při všech režimech jízdy stále stejným předstihem). Co se rozsahu úprav týče jsme na tom zhruba stejně, takže můžeme porovnávat. Z 210 mám nový válec, hlavu (nesnižovanou), píst, kroužky, karburátor (průměr difuzoru 12mm). Klikovku jsem nechal původní s bronzovým pouzdrem (byla v dobrém stavu, škoda ji měnit). U karburátoru dell orto nejde štelovat bohatost směsi, což je určitě nevýhoda při pokusech se zvyšováním výkonu. Radíš-li upravit válec, napiš přesně rozsah úprav nebo kontakt na někoho, kdo upravit válec opravdu umí. Stejně tak radíš snížit hlavu, ale nepíšeš o kolik. Máš-li ty, nebo kámoš na babetě tachometr a otáčkoměr, tak napiš kolik vám jezdí. Samozřejmě po rovině. Mě 207 jezdí po rovině max 44km/h při převodu 13/39 (pomalejší převod pro kopcovitý terén), což je 6600ot/min.
Datum: 19. října 2010 16:04
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 abych se přiznal,tak už dlouho přemejšlim o koupi 207 babety a jejím odškrcení na uroven pionýra.....tady na fichtlkrámku byla sehnatelná 4 kanálová vložka válce,ta když se upraví...udela se vyfuk a uplne jiny sani a karbec tak.....hm...
Datum: 19. října 2010 15:25
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 Babeta má totálně zavřenej válec,takže je tam široký pole působnosti,ale musíš si rozmyslet,jestli máš na to,abys mohl nakoupit potřebné věci okolo.....není to jen o tom vzít pilník a propilovat kanály....
Datum: 19. října 2010 15:23
 lexa nechápu jak myslíš "kontaktním" předstihem... zaprv babetta má bezkontaktní zápalko a zadruhý já sem si koupil new válec, hlavu, kollínko, karbec z b. 210 a nic sem upravovat nemusel!!!!!!!jedinná úprava co sem dělal tak bylo to, že sem musel kapánek ohnout nahru držák cívky ale na nic to nemá vliv..
Datum: 19. října 2010 6:59
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Napumpuj řádně pneumatiky, promaž ložiska kol, seřiď brzdy aby za jizdy nepřibržďovali. Vyčisti komplet výfuk. Zkrať koleno výfuku tak, aby do tlumiče výfuku bylo zasunuto pouze 5 cm jeho délky. Je-li motor v dobrém stavu, válec nevyběhaný, nepřisává-li se někde falešný vzduch, karburátor je seřízený, spojky neprokluzují, potom netřeba dělat žádné další úpravy. Je to jednorychlostní stroj a žadnou úpravou výkon rapidně nezvýšíš. 70-ti km/h rychlosti docílíš při 9423 ot/min a těchto otáček těžko docílíš u motoru s konstantním předstihem. Výměna válce z 210 se řešila zde: http://www.fichtlpokec.cz/klika-pist-vybrus-kompres/id167691.html
Datum: 19. října 2010 1:16
 kámoš má babettu 207, dobře se o ni stará a jede mu luxusně.. jinak jestli chceš lepší výkon.. kup hlavu, válec z babetty 210 + píst a kroužky.. otázka maximálně cca 1400Kč.. pak kup ještě karb dell orto.. udělej GO... dej tam těžší převod.. nezapoměň new válec dobře zajet! pak ta abbetta pojede suprově.. jestli chceš ještě ohodně vyšší výon doporučuji si nechat snížit hlavu, ojnici ckr, nechat si upravit válec.. karbec 19mm..pak ti ta abbetta poletí klidně i 70 kiláků když ji budeš mít dobře poladěnou.. ale tak to je už otázka peněz a času atd...
Datum: 18. října 2010 14:57
|



|