 čus draci.. proč vlastně skrachovala jawa a čz? za jakého důvodu to krachlo? a proč? a kdy?? mohl by mi to pls někdo vysvětlit? moc mě to zajímá..
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2011 8:32
 Tady jsem na chvíly uvěřil, že se stane zázrak. Do tohohle jsem byl ochotnej jít. http://www.motoscoot.cz/jawa-duck Za málo peněz (tomu by i odpovídala kvalita) by bylo dost muziky. Katalyzátor ven, dát lepší karbec a hlavu A TO BY SE TO LÍTALO
Datum: 14. února 2011 8:32
 Možná jsem na tom jezdil motoškolu. Tam se stará tři pade rozbila a byla nahrazena zbrusu novou.Fakt vypadala jako úplně nová,chromy se leskly,nová černá barva,kotoučové brzdy,ale tachec digitální nebyl.Budíky byly úplně stejné jako na tej staré.
Jinak k tý historii značek JAWA a ČZ sem se dočetl všemožně po netu. Stačí chtít hledat. Ale spíš to moc nedoporučuji, pač je člověku z toho smutno, když pak čte,co se tam po rozpadu železné opony dělo.
Kdyby to myslely s návratem na trh vážně, tak by asi musely začít jako Janeček. Ten si sehnal licenci na motor z anglie a sám si dělal rámy a ostatní věci. Teprve po úspěchu začal z tohoto mototru tvořit své nové motory. Jenže všechno je otázka peněz! nalijete miliardy Kč do podniku,který může skončit fiaskem?
Ve dni D nemaj pomalu koule ani na to,aby Vám půjčily 100 tisíc a to je ve světě podnikání taková směšná částka. Jen tak pro info: V jedné firmě s 10 zaměstnanci se za rok otočí 2 miliony korun.
Datum: 14. února 2011 8:16
Jméno: hlmut
IP: uživatel11021
 2-taktni 350-ky se vyrabi porad, ale na trhy jako je Kuba aspol. kde nemaj tak prisny emisni limity, to o cem mluvi jawacezetak je stroj pro Velkou Britanii, nekde sem dokonce cetl i recenzi psanou v anglictine na ni...
Datum: 14. února 2011 6:17
 ysimip: jinak jawa stále vyrábý 350 tuším 638 nebo 640 ted nevím přesně, ale jen na export mimo EU... co jsem viděl na dotkách tak uplně stejné jako se dělaly u nás ve své dobe, jen mají digi tacho..
Datum: 14. února 2011 0:09
 Tak čz se rozpadla na jednotlivé závody z nichž přežily řetězy a turbodmychadla. Jinak ono tomu zavření čz i pomohlo to,že se tam zjistilo,že většina zaměstnanců rozkrádá vyrobené díly.
Jawu co vím vlastní teď nějakej zbohatlík,který ji má tak akorát na čerpání dotací z EU. Jednu chvíly to vypadalo,že se bude vyrábět JAWA DUCK.Mělo to být endurko a ten název dostalo podle blatníku,kterej připomínal kachní zobák,ale nakonec z toho sešlo.Ani vzkříšení Californian se nekonalo.Já nevěřím,že se to někdy zlepší. Je to tak akorát na čerpání dotací z EU.
Krachlo to z důvodu,že vedení sralo na to,že se po otevření hranic změnil trh,byly dluhy a firmy byly zaostalé.O tom třeba svědčí i to,že se vyrobené MOTO hromadilo na louku  Prostě se po otevření hranic objevil hlad po nových a kvalitnějších věcech. Hlavně se posralo to,že se to prodalo firmám,které o výrobu motorek moc nestáli. Zato Škoda se prodala VW a ten o výrobu aut stál,to se musí zase pro změnu pochválit.
To že ty fabriky padly to ještě jsem schopen pochopit,ale jakým způsobem se třeba rozkradlo vybavení těch fabrik,nad tím mi zůstavá rozum stát.V jedné z nich se výrobní stroje rozkradly do šrotu a dodnes se nezjistilo,kdo to provedl.
Datum: 13. února 2011 23:54
 režim hlavně upřednostňoval auta a proto motorky šli stranou.
Datum: 13. února 2011 23:39
Jméno: hlmut
IP: uživatel11109
 Tak kdyz CZ koupila Cagiva, tak CZ uz byla ve srackach diky minulemu rezimu, ktery uprednostnoval Jawu...
Datum: 13. února 2011 22:42
Jméno: Hlmut
IP: uživatel11109
 Tak Jawa ma predstavit litrovej motor, ma zacit vyrabet toho Sportarda, uvidime jak se to vyvine dal... Ale co sem videl fotky z tovarny, tak i moje garaz vypada zivejc.
Datum: 13. února 2011 22:41
Jméno: kekz
IP: uživatel8731
 aha díky...
Datum: 13. února 2011 21:00
Jméno: standa
IP: uživatel11158
 je to jako všude.....management bere 200 tisíc měsíčně,odbyt jde dolu a firma nemá na vybavení pro výrobu úplně něčeho nového(myslím tím vývoj úlně nového projektu od návrhů po stroje pro výrobu),co by vzbudilo zájem na trhu,kterej je poměrně přeplněnej všeho....ale je to škoda.....její místo přebrala čína jejíž produkce stojí na 3 motorech a 4 rámech jejíchž kvalita zdaleka nedosahuje evropského standartuě
Datum: 13. února 2011 20:01
 koupil by sis 350 tramp nebo jeté xt za ty stejné poníze
Datum: 13. února 2011 19:33
 ČZ stále vyrábí jedny z nejlepších řetězů. Používají je v KTM, Ducati nebo Husqvarna.
Datum: 13. února 2011 19:24
Jméno: Marek Bittner
IP: uživatel5855
 ono čzeta tak upne neskoncila dodnes virabi nejake dilia hlavne řetezové sady pro krosky.toje pravda ze zavreli tovarnu ale firma stale egzistuje
Datum: 13. února 2011 18:36
 Jawa ještě nekrachla a čz krachla z toho důvodu, že okolo roku 1997 se italská Cagiva dostala do finančních problémů, a proto zavřela strakonickou továrnu, tim skončila výroba motocyklů ve strakonicích, továrna tam ale stále je a vyrábí strojírenské výrobky...
Datum: 13. února 2011 18:01
|



|