 Byl by někdo z Vás tak ochotný a vysvětlit mi k čemu klapka je a v jakém případě s používá.Je mi 13,ale nebojte se použít odborné výrazy už se v tom docela dobře orientuju.Předem děkuju.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2012 18:57
Jméno: deda1-čz
IP: uživatel556
 to Standa : no každopádně je zatim udělanej motor 50ccm s klapkou co má největší výkon a to kolem 24 koní .
Datum: 23. června 2012 18:57
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Neříkal jsem že zrovna klapkáče by měly nejvyšší výkon ale nesymetrické sání celkově (například šoupátka). Ano, klapka může mít ve vyšších otáčkách odpor vůči směsi, ale to se nejvíce projevuje u nízkých kubatůr (50ccm), pokud použijete šoupátko, žádný odpor ve vysokých otáčkách není.
Při nesymetrickém sání se válec každopádně naplní větším množstvím směsi než při symetrickém, proto se (při dobré konstrukci, vyladění, zpřevodování) logicky dosáhne vyšších výkonů. Viz moderní sportovní motocykly se zásadně vyrábějí z klapkami, nebude to proto, aby byly dražší a složitější ale asi proto, aby byly účinnější.
Datum: 17. června 2012 10:13
Jméno: standa
IP: uživatel13978
 Myslim že to není pravda,že by klapkáče měli nejvyšší výkon z 2T...a to právě kvůli té klapce...
Datum: 17. června 2012 6:13
Jméno: mustang 23
IP: uživatel9410
 Tjn. viz Rotax 122,123 , oba maj klapku a max. vykon kolem 11 tisic
Datum: 16. června 2012 21:49
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Je to tak, udělat dobře jedoucí klapkový válec je umění.
Ale platí, že pokud je nesymetrické sání povedené, dosáhne se vyšších výkonů jako u symetrického rozvodu. Veškeré moderní 2T motocykly dnes používají jazýčkové ventily.
Datum: 16. června 2012 16:24
 Promiňte ale symetrický rozvod je rozvod směsi pístem nebo sem si to spletl?Ohledně toho 2kanálu se určitě ozvu moc děkuju.
Datum: 16. června 2012 14:21
 Klapka se dává když je moc dlouhej sací kanál a nebo když jdou pod klapkou 1-2 přefuky....případně při sání do kliky.....obecně s klapkou mužeš dýl sát,ale zavře dřív = nesymetrickej rozvod sání ...ale osobní zkušenost nemám....co jsem takle čet na diskusích tak je to dost alchymie a málokomu to jede jak by chtěl...spíš nejede...řiká se že udělat klapkáč kterej jede je umění....někdo zase řiká,že klapka přinutí jet i blbě udělanej válec.....obecně je symetrickej rozvod (bez klapky) pohodlnější na ladění i co se týče výkonu motoru....sám dělám nějaký symetrický dvoukanály a ty válce moc pěkně jedou....mužu jen doporučit.....do začátku ideální...naučíš se ladit motor (protože symetrickej dvouknál je pěkně čitelnej) a dostaneš nějaký zkušenosti.....kdybys měl zájem ozvi se....
Datum: 16. června 2012 12:45
Datum: 16. června 2012 12:16
|



|