Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: ondra
IP: uživatel9706
 Ahoj možná to bude pro někoho stupidní dotaz, ale chci se zeptat. Budu menit prevodovej olej a nevim co tam kdo nalil predemnou. Staci kdyz ten olej necham vytect a potom tam naliju novej, nebo musim ten motor prvne vycistit. je lepsi tam dat mineralni nebo polosyntetiku. Budu to menit u 250/353 a u 50/21. dekuji za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. února 2011 11:52
 Proplachový olej bych použil leda v případě, když by ti starý vytekl hodně hnusný s hliníkovýma nebo železnýma pilinama. Vypusť ho do třeba do zavařovačky, nech ustálit a uvidíš, jestli se na dně něco usadilo, nebo ne. Nemusíš kupovat drahé proplachovací oleje, stačí když použiješ nejlevnější řídkej olej. Pěkně ho zahřej, protoč všechny kvalty a vypusť. Při první výměně oleje u koupené motorky bych to ale pro jistou vypláchl.
Datum: 04. února 2011 11:52
 tu PP90 leju do čz 180 a nikdy jsem problémy neměl, spojka se nelepí...
Datum: 02. února 2011 21:32
 Olej PP90 je taky husty je dobry do chera ale jepši je trchu řidči ja sem kupil tedkom Valvoline olej sice mě stal o 120kč vic než skoji ta PP90 ale řikam do chera to muže byt tak i jedno. Alesblaha ®- taky se mi to přilepovalo a spojka šla slyšet jak řadi tak uvidim no s tym olejem Valvoline
Datum: 02. února 2011 16:30
 ondra: Zdravím, jak chceš klidně dej pp90, jak radí Kolečko, já jsem zjistil, že se mi s tou 90 lepí příliš lamely, tak dávám od PARAMA převodový GYROL 80W, je přeci jen řidčí než 90W, maže to sstejně dobře jak 80W no a hlavně není tak hlučné řazení - lamely se tak neslepují.
Datum: 02. února 2011 15:46
 Není za co, a ať ti to jezdí
Datum: 01. února 2011 21:41
Jméno: ondra
IP: uživatel9706
 dekuji ze jste poradil konecne nekdo rozumnej kdo normalne odepise fakt moc dekuju
Datum: 01. února 2011 21:10
 Proplachovym olejem nic nezkazíš, ale podle mě to není nutné...a jinak tu pp90, taky to leju do všeho...
Datum: 01. února 2011 20:58
Jméno: ondra
IP: uživatel9706
 Jeste me nekdo rikal neco o nejakym proplachovym oleji jestli by to pomohlo
Datum: 01. února 2011 20:44
Jméno: ondra
IP: uživatel9706
 ted v zime by to byl asi docela problem tak to prenecham az bude tepleji, ale jinak moc dekuju adam tam na leto ten pp90 ne?
Datum: 01. února 2011 20:35
 Čistit to nemusíš, akorát to před výměnou pořádně ohřej jízdou...a nalej tam obyč minerál
Datum: 01. února 2011 20:24
 čau draci- tak jsem se poprvé pustildo cadních tlumiču na mustangoj- odkrytý pružiny. Zjistil jsem, ze ty tlumice uz vubec nejsou tlumice a jsou dosti vyběhaný. Máte s tim někdo zkušenosti jak je přivíst aspon trochu k životu aby to byli zas tlumice a ne hopsací pruziny??- nechci kupovat nový- chci proste origa tam mít- nejezdim kros ale tohle uz bylo dost nepohodlny. takze rozdelal jsem je na myslim ze prvočinitele- a nasel jsem v nich vodu a přišerny bahno ktery bylo driv asi olejem  pístek je z jedny strany dost sedrenej ze skoro zmyzli přepouštecí kanály- nad tím pistkem byli 2 takový kotycky podlozky a tam odsat se na me vysypalo nejaky scela rozpadly tesnení- TO TESNENI BYLO MEZI TIMA PODLOZKAMA DVOUMA NEVITE??? - a pak mam dost sjety to jak v tom beha ta tycka- byl to puvodne kruhovej prurez , ale ted je to dost solidni ovál  - zjistil jsem ze tam byli asi 2 O-krouzky ve dvou drazkách jenze ty jsou ted z jedný strany zcela pryc a o krouzky jsou z jedný strany uplne prodreny- tak vůbec nvm jak mam ty tlumice utesnit aby mi s nich neodtekl olej. DĚKUJU ZA RADY OHLEDNĚ ASPON ČÁSTEČNÝ REPASE a předání zkušeností- HLAVNĚ MI PROSÍM ŘEKNĚTE KOLIK OLEJE MÁ DO TECH TLUMIČU PŘÍJÍT - DÍKY
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. ledna 2011 14:40
Jméno: standa
IP: uživatel11075
 Chong: Je to svatá pravda.... ovšem zaráží mi jedna věc.....už několikrát se mi stalo,že "tlumiče" z novějších typů (20,21,23) prostě tekly a houpaly....budiž....ale dostaly se mi do ruky taky tlumiče z prvních 05 rok cca 1964 a oni drží! Tlumí! Netečou,nehoupou.....! Beztak to tlumení i když funguje tak stojí za starou bačkoru,ale mě hrozně zarazilo že ze starý nulapětky držej skoro 50 let a mustang co mustang sou vyteklý!
Datum: 31. ledna 2011 14:40
 Fajn, díky moc za rady- moznosti výroby celyho vnitrku bohuzel nemam- tak uvidim co s tim- a kdyby se mi nejako povedlo nebo bych to chtel zkusit- jestli to bude nejako fungovat- kolik oleje bych tam měl nalít???
Datum: 31. ledna 2011 13:11
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Repasí originálních tlumičů, včetně chromu na pružiny, jsem si prošel... můžu konstatovat že to co vyrobili jakože tlumič pro mustanga či pionýra (ten se liší jen plechovou krytkou pružiny) je spíš hračka, než skutečně míněný záměr vyrobit tlumič. Zásadní problém konstrukce, kterou bych nazval spíš konstrukční vadou, je to že O kroužek není vhodný jako těsnění osy tlumiče. Normálně se používají speciální manžety, ale O kroužek už svým tvarem pomáhá oleji v prolínání... takže můj závěr byl takový.. že ikdyž origo je origo, koupil jsem repliky tlumičů co prodává tady i Sesa a mám klid.. tlumí to a tak nějak to vypadá na první letmý pohled stejně... Nebo se pusť do výroby úplně nových vnitřností tlumiče... já se trápil po repasi několik let s olejem na tlumiči a to hned po první jízdě...
Datum: 31. ledna 2011 12:00
Jméno: Frantisek K.
IP: uživatel6617
 hele bejt tebou tak si raději seženu nový tlumiče třeba z bazaru nebo od někoho,tohle nemá cenu zpravovat,myslím si že do 200 Kč by si koupil tlumiče schopné provozu,ale je to na tobě
Datum: 31. ledna 2011 11:49
Jméno: Mustang
IP: uživatel3522
 ahoj dneska jsem po 2 měsících šel mrknout na fíka.....a je pod ním velká kaluž od oleje  ......kokal jsem odkud teče a je to někde u nakopávačky protože z ní kapou kapičky....nevíte co s tím?
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. ledna 2011 21:57
 mě taky vytéhal olej z pravé strany, ale teklo to od gufera, měl jsem pěkně rozbitou kartel a gufero to už neutěsnilo..
Datum: 31. ledna 2011 21:57
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 Tak na tohle to jsem dokonale vyzrál... Při GO jsem vyndal hřídel startovacího segmentu, Odměřil jsem příslušnou vzdálenost a na soustruhu sem do hřídele vysoustružil 2 mm drážku. Do ní jsem pak navlékl gumový O-kroužek a při montáži dal normálně zpět. Olej tak nemá šanci ani za tisíc let vytéct. Úprava za 5 minut hotová a problém je vyřešen...
Datum: 31. ledna 2011 15:15
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 paklize mas vsechno utesneny jak ma tak z toho nikdy nemuze tect olej , ale jak uz tady bylo receno pri naklopeni na pravou stranu z toho neco ukapne jestli to nejsou buh vi jaky kvanta tak to neres
Datum: 30. ledna 2011 20:10
 Přesně tak, zcela normalní- i kdyz mas vse utesneny jak by melo být tak to tam stejně chcí- musíš opiran na druhou a nebo kdyz ho mas na stojanu tak jednu nohu treba lehcer podlozit- a kdyz to bude kapat dal, tak tam mas moc oleje v prevodovce a on sam vytece na spravnou míru
Datum: 30. ledna 2011 19:57
 u fichtlů normální věc, opírej ho o levou stranu, ne napravo
Datum: 30. ledna 2011 19:49
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 zdravim,chtel bych aby muj pincek víc kouřil co mám nalejt do benzínu,dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2011 19:52
 za 500? si se zblánil
Datum: 30. ledna 2011 19:52
 Prodám ti jednu za 500 Kč,delka 35 cm a prumer 10 cm(odhadem),i se škrtátkem,mam jich tu celkem dost
Datum: 30. ledna 2011 19:35
 kurna nevim... nalejt am třeba naftu a budeš nadmíru spokojený... Každý normální člověk ale dělá aby to míň kouřilo.
Datum: 30. ledna 2011 18:01
 Jo a jinak, když už bys na tom byl fakt tak špatně a šel se na tu dýmovnici fakt zeptat, tak se ptej na dýmovnici, ne na dejmovnici...docela by mě zajímalo jak se ti tam ten patvar dostal
Datum: 30. ledna 2011 17:57
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 jj,díky skusím se nekde poptat nebou kouknu po netu ,díkess
Datum: 30. ledna 2011 17:47
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 armyshop??
Datum: 30. ledna 2011 17:42
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 kde se dasehnad ta armadni dejmovnice ??
Datum: 30. ledna 2011 17:33
Jméno: Lori.
IP: uživatel10944
 armadni horej dlouho... ale az zpusobi nejakou nehodu tak z vezeni vyleze s plnovousem
Datum: 30. ledna 2011 15:04
 postul : to by musel furt zapalovat a lepit tam nový
Datum: 30. ledna 2011 15:01
 přidělej si na výfuk dýmovnici.motoru nijak neuškodíš,kouřit to bude a nakonec si můžeš vybrat i barvu....
Datum: 30. ledna 2011 14:18
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 busny prach
Datum: 30. ledna 2011 13:00
 Kurva, i já bych chtěl mít takové problémy, jako řešit, jak udělat aby mi motorka víc kouřila
Datum: 30. ledna 2011 12:54
Jméno: Matous_KH
IP: uživatel7314
 Já tam zkoušel lejt friťák, asi půl litru na plnou nádrž, možná by šla i nafta v malim poměru, aby to nemělo samozápali. Ale už na to seru, to pak budeš jen čistit vejfuk, tuna karbonu z toho...Nevím co na to říkaj ložiska, možná se namažou o něco líp, nebo se naopak zaserou a zadřou, ted budu dělat GO motoru, tak uvidim jestli budou nějáký stopy po friťáku, lil sem ho tam dýl. Co tam leješ za olej? Dobře hulí M2T, každej na to nadává, ale já s tím jezdil celou sezonu, motor měl před tím dost nalítáno a nezadřel sem ani když sem mu dával v létě do kopců extremní záhul...Zadřel sem jen válec, ale to proto že mi praskl kroužek.. Jako je prdel jet po městě a koukat do zpětnýho jak se za Tebou rakušák drží radši dál, předjíždět do kopce cyklistu když tomu dáváš kotel a nejede Ti to, nebo ta mlha když vypálíš z křižovatky a je za Tebou auto, nejlíp policejní  Neříkám, sranda to je, ale je to něco za něco, jestli máš motor před GO tak proč ne, jestli se chceš vyhnout GO a neustálímu čistění od karbonu tak se na to vyser.
Datum: 30. ledna 2011 12:23
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 naftu s benzínem 1:1
Datum: 30. ledna 2011 12:12
 trisku a cerpadlo z ostrikovacu z auta a palit naftu do vejfuku
Datum: 30. ledna 2011 12:12
 No tak tam nalej něco co se špatně spaluje -> převoďák, olej z friťáku a další kraviny. Akorát počítej s tím. že tě motor bude nenávidět!
Datum: 30. ledna 2011 12:07
Jméno: gavl
IP: uživatel3912
 vic oleje ae je to podle mě zbytečné
Datum: 30. ledna 2011 12:02
Jméno: Lori.
IP: uživatel10944
 Co to ma za vyznam mi rekni.... Pokud nemas ani papiry tak mi ver ze timhle ty lidi akorad naseres a budes mit problemy
Datum: 30. ledna 2011 11:24
Jméno: ardno.69
IP: uživatel9335
 pokud daš vic oleje , než má být tak ti muže pincek spatně startovat, nespalenej olej se ti bude usazovat ve vyfuku ... radči bych mazal nejvice 1:33
Datum: 30. ledna 2011 11:08
Jméno: devil147
IP: uživatel11071
 víc oleje myslím
Datum: 30. ledna 2011 10:02
 cus hosi potrebuju poradit.. Mam kyvackua za spodu mezi karteramam mi prokapava olej co by s tim slo udelat abych nemusel pulit motor??
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2011 9:37
 Tady není o čem přemýšlet, jestli to kape, tak vyhodit motor z rámu a přetěsnit, práce na jeden den i s demontáží a montáží motoru do rámu...
Datum: 30. ledna 2011 9:37
 Nejlepší je to fakt rozpůlit a přetěsnit silikonem nebo jen těsněním papírovým. Záleží taky jak moc ti to kape a jestli ubývá olej v převodovce.
Datum: 29. ledna 2011 23:05
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 na pár desítek km pomůže pořádně odmastit spodek a opatlat to silikonem, ale stejně je nejlepší to rozpůlit..
Datum: 29. ledna 2011 22:09
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 nic...rozpůlit a přetěsnit
Datum: 29. ledna 2011 17:47
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 zdar chtěl jsem se zeptat je dobrý olej stihl co se dava do pil a křovinořezů????chtěl bych ho davat do pio
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2011 8:06
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 no ja jsem ho právě dával ten sx ale už ho nikde nemají pravě asi to bude pravda
Datum: 30. ledna 2011 8:06
Datum: 29. ledna 2011 22:21
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 slyšel sem že SX končí, přestanou ho vyrábět
Datum: 29. ledna 2011 22:12
 No já bych to tam nelil. Přeci jenom tyhle oleje pro pily, křovinořezy... jsou dělaný pro nikasilový válce. A to pionýr rozhodně nemá. Bral bych radši osvědčenej Shell Advance SX 2T, Motul Motomix 100 2T nebo pro upravenýho třeba Motul 510, Shell VSX.
Datum: 29. ledna 2011 20:15
 jo je kvalitní,ve fichtlovi s naturalem je dokonce lepší i než castrol garden 2t
Datum: 29. ledna 2011 16:44
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 přece stihl je kvalitní olej nebo se pletu?
Datum: 29. ledna 2011 16:12
 mazal jsem s ním asi 12 000Km... Při správném poměru a dobře seřízeným motoru jsem měl po té trase výfuk čistý skoro na plech a koleno též. válec bez známky opotřebení,jako nový. Ale moc lidí na tento olej nadává že nemá v pinckovi co dělat takže nevim
Datum: 29. ledna 2011 15:55
 Čus draci jaký je nejlepší olej do fíka podle vás???Já sem do nedávna lil Still 1L stál 150kč měl červenou barvu a hodně hustej.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. ledna 2011 12:45
Jméno: standa
IP: uživatel11054
 Motul 710  JInak k holému dotazu,pokud je na motorce vše správně seřízeno,tak do ní stačí lít běžný nejlevnější minerální olej (ne m2t!)
Datum: 26. ledna 2011 12:45
Jméno: Tomáš
IP: uživatel11053
 Do fichtla olej za 150Kč?Zbytečnost.Ten Stihll je určo nějaká syntetika,což je nevyhovující.Do fichtla je luxusní už i Shell Advance SX 2T,kterej stojí 105Kč/litr.Já ho leju do kejvy a spokojenost
Datum: 26. ledna 2011 9:49
 motul510
Datum: 25. ledna 2011 21:59
 čus draci jakej olej dáváte do motoru Jawa 23 dík za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. ledna 2011 9:07
Jméno: rudasm1
IP: uživatel7956
 no sem myslel převoďák
Datum: 26. ledna 2011 9:07
Jméno: Lori.
IP: uživatel10944
 nepis ze to jede na chcanky nebo se budou ptat v jakym pomeru to michat... jinac asi myslel prevodak... dej tam 80, devadesatka mi delala bordel
Datum: 25. ledna 2011 22:05
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 převodový 80w
Datum: 25. ledna 2011 21:49
 hele nechtěl náhodou vědět jakej převodovej?ta otázka je blbě položená jestli převodovka nebo benzin ale já bych řekl že převodovka...
Datum: 25. ledna 2011 20:58
Jméno: Honza
IP: uživatel10972
 Agip city nebo agip mix
Datum: 25. ledna 2011 20:54
 esso 2t je fakt dobrej olej/dobrá cena....ale ted kupuju motul 510
Datum: 25. ledna 2011 20:02
 dve mozem odporucit: esso 2T special, Mobil extra 2T
Datum: 25. ledna 2011 19:39
Jméno: lauf
IP: uživatel10792
 jede i na chcanky,tak proc tu tu furt řešíte?? do nekonečna jako by jsi tím něco posral,pokud umíš míchát v poměru a jezdíš tak že motor neřve a nepodřazuješ jako prase tak ti stačí obyč ojel co seženeš,ovšem sračka ojel ti lepí kanálky usazuje se a dělá bordel,takže si najdi něco mezi a už tu furt necpěte ty nesmyslé dotazy,když se někdo prá jak vytáhnout ložisko,nebo jak složit převodovku, všichni do vyp..jou at si přečte DOČKALA, ale také nesmysly tu jsou furt a dokonce jsou i někteří které baví na ně neustále odpovídat!!!! nechápu
Datum: 25. ledna 2011 19:26
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Nebo Mogul TSF polosyntetika.... velká spokojenost  cena na benzince je 90kc za 1/2litru.. ale videl jsem i za 140 pul litr
Datum: 25. ledna 2011 14:12
 liju tam olej M2T z nedostatku peněz ale nejlepší mazivo co dostaneš koupit je Motul 510 v ceně zhruba 200 Kč
Datum: 25. ledna 2011 11:44
Jméno: staďák
IP: uživatel10995
 Čus draci,chtěl bych se zeptat kolik zajíždět stadiona a pak kolik s ním po zajetí normálně jezdit.V manuálu je 1:12 a 1:15 a zo se mi zdá hodně !Ředím kvalitním olejem polosyntetikou.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. ledna 2011 12:38
 jo, přesně jak píše standa, trochu jsem přehlédl že to zajíždíš  to co jsem psal bylo myšleno pro normální provoz
Datum: 16. ledna 2011 12:38
Jméno: standa
IP: uživatel10996
 já osobně bych začal na poměru 1:25 pro prvních 100km,pak dalších 400km 1:30 a od 500km normálně 1:40 s tim,že eště do 1000km se to nebude extrémně vytáčet.....1:40 je pro zajíždění stadiona/pionýra/simsona(atd...) prostě málo.....
Datum: 16. ledna 2011 11:47
 1:35-1:40...
Datum: 15. ledna 2011 20:24
Jméno: boban
IP: uživatel3383
 chci se zeptat esi do jawy 250 muzu lit benzin s olejem v pomeru 1:50,když budu mit kvalitní olej.a jesi je lepsi natural nebo special.dekuju za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. ledna 2011 17:28
Jméno: standa
IP: uživatel10986
 speciál v poměru 1:35-1:40 s běžným minerálním olejem
Datum: 14. ledna 2011 17:28
Jméno: honza
IP: uživatel10906
Posl.aktualizace: 18. ledna 2011 15:30
 s tym papierovym ani ja nemám dobré skusenosti a ked je ho nutné umiestnit vodorovna ( na fichtla) nemá taky dobry prietok... je dobry kupit aj ked je to vacsia investycia hlinikovy rozoberatelny filter so sietkou,,, je to drahé ale vydrzi 5 zivot
Datum: 18. ledna 2011 15:30
Jméno: Drak Honza
IP: uživatel5626
 hele od toho ty filtry sou mam mo na svoji jawe 21 a mete jako drak a nikdy se mi to nepridrelo
Datum: 18. ledna 2011 15:08
 Tento filtr jsem měl na ČZ 175 450 deluxe. no ze začátku to dělávalo bordel, ale já jsem měl problém s ucpaným víčkem a ještě nedotékající benzin. Jezdil jsem s tím, ale přišlo mě to moc velký, tak jsem nakonec sehnal takovej menší se sítečkem a přijde mě,že to fachčí líp, pěkně to protíká: http://moto-ustinl.cz/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=509.100 Tady je to na motorce: http://alescezeta.rajce.idnes.cz/CZ_175_deluxe_u_krize/#IMG_4634.JPG , rez to zachytí hezky, sem tam to profouknu a jedu dál. Tomu papíru jsem taky moc nevěřil na tom velkým filtru, někdo říkal, že ten olej to může nějak zacpat, hlavně je tam hodně vzduchu v tom filtru. Doporučuju spíš ten menší.
Datum: 30. prosince 2010 18:52
Jméno: Jan
IP: uživatel9449
 úplně stejný filtr mám na jawě 20 už půl roku a je to v poho, sice když chci přeplavit karbec tak to chvilku trvá, ale při jízdě je to v poho
Datum: 30. prosince 2010 18:31
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 jestli si myslíš, že z benzínu odfiltruje olej, tak to určitě ne, horší je to s průtokem, ve kterym při takovym malym spádu neni tak dobrý, na 20/21 kup radši nějaký s drátěnym sítkem, např to červený tady na krámku..
Datum: 29. prosince 2010 21:47
Jméno: udo.5
IP: uživatel9869
 U mustanga je to v poho ale u 20 a 21 semusíš dát pozor aby se ti neudělala vzduchová bublina což je u tohohle převýšení kohout nádrže a plovák komorou docela problém a stím tlakem je to podle mě taky pravda zkoušel jsem oedascos ale největší problém byl po nastartování -strašně dlouho trvalo než se zcela naplnila palivová soustava a fíka jsem mohl vzít za plnej plyn bez toho aby se dusil nedostatkem benzínu -prostě jsem za jízdy musel pomoct cupákem .A nebo před jízdou ho nastartovat a nechat ho nějakou dobu blafat , já jsem od toho upusti stejně jako BoboCher v první odpovědi ,naní nad rovnou hadičku od kohoutu ke karburátoru.
Datum: 29. prosince 2010 12:59
Jméno: Fel.Martin
IP: uživatel5767
 Nezadře, mám ho tam tak rok a v poho.
Datum: 29. prosince 2010 11:33
 Samozřejmě proteče  ale tento filtr se mi u fíka nikdy neosvědčil. špatně ním ten benzín protéká nevim proč asi kvůli špatnému tlaku.Ale na jawě 638 už mi funguje bez problémů
Datum: 29. prosince 2010 11:18
 Zdar Chlapi..\r\ntak už na to došlo...\r\nu nás u pumpy již od začátku prosince nevedou speciál, vím, že na těchto stránkách toho o tom problému padlo již mnoho, ale raději ze zeptám a budu za trubku!\r\nMám dva dvoutakty (dvakrát Jawa). Benzín speciál s olejem jsem v předepsaném poměru kupoval, ale co nyní?\r\nJasné naturál s olejem - nezapomenout mazat to je důležité. Ale uvažuji a přemýšlím o tom zda ten naturál - bez-olovnatý benzín našim dvoutaktům neubližuje. Je bez olova moc "suchý" tudíž je opravdu důležité mazání v předepsaném poměru, ale nemůže se díky vyšším teplotám při pálení více-oktánového benzínu udát něco s motorem - třeba vypalování prostoru hlavy válce nebo tak? Olovo asi do naturálu lít nebudu považují to v tom systému za sajr..., který tam lít nechci - ale přeci v normálním benzínu bylo součástí, tak nevím.. Řekněte Vaše zkušenosti prosím-poraďte. Díky Jawař JuBr
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2010 20:22
 všem Vám věřím ! ale mě to jede furt stejně jak na speciál tak na naturál jediný co mi na něm vadí je to že ten speciál s asi M2T měl nezaměnitelnou vůni kterou naturál s novějším olejem nemá a už to nesmrdí jak fichtl  teda spíš voní
Datum: 27. prosince 2010 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 no mně právě pérák jel líp,když jsem začal přidávat benadit do benzinu dle návodu....u RS válce benadit zase způsoboval,že kroužek nevydíral válec o přehnaně širokej výfukovej kanál,ale místo toho v místech,kde bylo největší "drtění" válce kroužkem byla pouze taková šedivá kašička...když jsem přestal přidávat Benadit,tak se to vydřelo... a je teda hrozně zvláštní,že jeden polochcíplej pařez mi na naturál začal upalovat a to skoro nemá kompresi a naopak ten pařez co má motor ve 100%stavu nechce bez roztlačení vůbec chytit....na speciál chytal na druhý i s otevřenym vzduchem..... zlatej klid,když člověk na pumpě natankoval starej dobrej speciál a všechno chodilo....ted mi prijde ze ty motorky jedou podle toho u jaky cerpaci stanice jsem palivo tankoval.....když jsem bral od 12 let benzin na jedny ty a samy benzince,tak byl furt stejnej....
Datum: 27. prosince 2010 20:13
 Já si nemůžu pomoct, ale číza mi na naturál nikdy nejela tak dobře jako na speciál, a neřikejte mi že je to nastavenim, nějakej čas jsem s tim strávil, ale prostě vždcky to jelo se speciálem líp...
Datum: 27. prosince 2010 19:28
Jméno: johny
IP: uživatel9547
 Ano, jsou i jawy 4t,,, každý motor je navržen na určitý druh paliva, a pokud do něj naleješ neco odlišneho tak na tovární nastavení muže fungovat jinak,, určitě existují nejake tabulky a normy podle kterých se to dá zjistit, a tak nastavit motor na nejvyšši výkon- oktanove čislo, teplota, kom. poměr, rychlost hoření atd atd,,, anebo placebo efekt? ,,,
Datum: 27. prosince 2010 19:06
 Jo, tak na to já v tomto směru nemám! Tam až mé znalosti nesahají!
Stando, klobouk dolů!
Datum: 27. prosince 2010 18:32
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 Johny: 2T Jawa ventily nemá,4T Jawa ventily má  K věci.....to omýlané že olovo(dnes náhražka olova) je na sedla ventilů škodovek vim,ale proč 2T motor odlišně funguje na benzin olovnatý a benzin bezolovnatý? Samý chytrý hlavy,tak sem zvědavej kdo mi odpoví? Proc mi otevřenej motor jede líp na naturál s olovem? Proc mi starej blbej pérák konstruovanej na benzin s oktanovym číslem pod 80 jede na bezolovnatej benzin s aditivem líp? proc na naturál bez olova se musí všemožně štelovat karburátor aby to aspon chytlo? o chodu motoru na naturál bez aditiva nemá význam diskutovat,je to tragedie.... Proč? když je tam to aditivum na ochranu ventilových sedel?? Nikdy nikdo nebyl schopnej odpovědět a vždy to zahrál do autu.....
Datum: 27. prosince 2010 18:24
 Děkuji,
vím, že příměs olova zlepšuje mazání motoru směsí a hlavně u sedel ventilů motorů...
to /n nebo /r mi tam nějak skočilo po potvrzení odeslání příspěvku tak to sorry..
prostě mi to čas ukáže! zkusím to i to...
Mám 175/356 z roku 1958 a 350/634 z roku 1981
Datum: 27. prosince 2010 18:16
 Nic se tomu nestane jezdím na to už kolik roků kolik tisíc kiláků a žádné známky toho že by mu to nějak škodilo. Je potřeba to vyskoušet jak ti to pojede s olovem a jak bez něj... Ale to olovo je tam jen pro staré 4T motory které potřebují ochranovat sedla ventilů přísadama v palivu. Já osobně jsem poznal s přidáním olova nepatrný lepší tah odspodu
Datum: 27. prosince 2010 17:33
Jméno: johny
IP: uživatel9547
 olovo je tam kvůli lepšímu dosedání sedel ventilu na starých 4t motorech (škoda 120)... má jawa ventily ?
Datum: 27. prosince 2010 17:31
 co je to lomítko r lomítko n?přidává se to do benzínu?
Datum: 27. prosince 2010 17:25
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 Postřeh č.1) Na naturál mi seriovka jela blbě,muselo se přeseřídit zapalování a karburátor , postřeh č.2) ač na aditivum nadáváte,mě se osvědčilo,konkrétně muj pérák je tak náladová svině,že sem ho ze speciálu na naturál přeučoval pár dní a domluvili mu až zmíněná aditiva,od té doby zase šlape jako předtím,prostě paráda,žádný střílení,škytání,prskání,klidnej tichej chod s maximálně nízkym volnoběhem....
Datum: 27. prosince 2010 17:07
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 11:44
Jméno: Bel
IP: uživatel10863
 1:20
Datum: 24. prosince 2010 11:44
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 ty tak kecáš......děda mazal 1:50....kdyby si řek že děda mazal 1:30 a jednou za půl roku vyčistil motor tak bych tomu věřil....
Datum: 23. prosince 2010 12:09
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 hosi tak abych to rozsek zeptal sem se dedy (80 letý fichlar) , rek mi ze mazal 1: 50 a nemel nikdy problem , jednou za dva mesice cistil hlavu a to bylo vse co to chtelo , ja osobne mazu mogulem tsf v pomeru 1: 30 a mam klid , zalezi taky hodne na stylu jizdy
Datum: 23. prosince 2010 12:03
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 dej 1:40 a nevymejšlej kraviny......
Datum: 23. prosince 2010 11:32
Datum: 22. prosince 2010 23:59
 Já nevím jak to je u jinejch stojů..zas tolik newim....na pincka se to nemá šanci umazat..nebo má, ale jak...
Datum: 22. prosince 2010 23:53
 Dachl21: proč by neumazal? Moje zetka jezdila 40 000km na poměr 1:50...a bez problémů...jinak ten olej je dobrej...
Datum: 22. prosince 2010 22:44
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 dachl: tak tohle ti klidně vyvrátim, pro ložiska je 1:50 ještě v pohodě a mažou se dobře, s nima nastává problém až od řekněme 1:70 vejš..
Datum: 22. prosince 2010 22:44
 hlavně jde o to aby se mazali ložiska..a ty ti žádnej olej v poměru 1:50 neumaže..tohle mi nemůže nikdo vyvrátit
Datum: 22. prosince 2010 22:17
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 fermez má vyjímečně pravdu..
Datum: 22. prosince 2010 21:08
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 tak aby nebyly dohady, olej se dava 1:50 jen kdyz je jehl. lozisko na pistnim cepu. Stejne jeto mlo ja mam najeto stimhle loziskem 7000 km na fikoj s mazanim 1:50 a uz mam na ojnici vuli, takze mazu 1:40 a pokud mas pouzdro tak musis mazat alspon 1:40
Datum: 22. prosince 2010 20:30
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 tenhle olej je kvalitni skoro jak M2T akorat ho staci trosku min 1:40 coz je 25mm oleje na L benzinu.
Datum: 22. prosince 2010 20:21
Jméno: pisky
IP: uživatel7152
 Já do jednoho fichtla dávám 1:50 a trochu od oka  a do druhého na kterém zajíždím výbrus dávám 1:30. Jinak olej používám ten samý o ty
Datum: 22. prosince 2010 19:54
Jméno: mira
IP: uživatel6804
 cus draci nevi te nekdo kde se da sehnat viko od spojky s oil mastrem na kaliva dik.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. prosince 2010 15:40
 Musíš sledovat inzerci...ale myslim že to nebude nic levného...
Datum: 22. prosince 2010 15:40
Jméno: mirek
IP: uživatel6804
 sory kalifa.
Datum: 22. prosince 2010 15:31
Jméno: pkf
IP: uživatel10792
 kolik ml hydraulického oleje mám nalít do zadních tlumičů na jawě 250?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2010 15:25
Jméno: pkf
IP: uživatel10792
 už sem si to našel 50ml do každého
Datum: 18. prosince 2010 15:25
 čus draci když se chci třeba kouknout na nějaký videjko na youtube třeba s pinckama tak musím šíleně dlouh čekat než se načte ta červená čára prostě musím hodně dluho čekat.. dřív to bylo načetlý hned.. vůbec nwm proč se to teď šíleně spomalilo.. sory že se poslední dobu ptám na stupid dotazy ale prosím vás poraďte jestli víte..
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. prosince 2010 15:13
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 dělá mi to přesně to samý..ještě před měsícem to naběhlo hned a ted tu čekám třeba 5 minut než naběhne 1 minuta
Datum: 11. prosince 2010 15:13
 Jak si to udělal denzileck ?
Datum: 10. prosince 2010 22:52
 VYŘEŠENO
Datum: 10. prosince 2010 20:17
Jméno: Nike
IP: uživatel5056
Posl.aktualizace: 04. prosince 2010 11:34
 jo do převodovky je dobrej taky ho použivám
Datum: 04. prosince 2010 11:34
Jméno: Nike
IP: uživatel5056
 tak jasny že do převodovky do benalu liju castrol t2
Datum: 04. prosince 2010 10:32
Jméno: Shlaighter
IP: uživatel9958
Datum: 04. prosince 2010 9:54
 Zdar hoši mam dotaz jaky olj je nejlepši do fichtla myslim do pevodovky ? diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. prosince 2010 9:56
 no nějaky kupim diky
Datum: 04. prosince 2010 9:56
 štěpán: motul nebo mogul?
Datum: 03. prosince 2010 22:01
 No chlapi diky ale ted vybrat jaky  každy piše nějaky jiny...hh- jo to vim že převdovy nejsem blby
Datum: 03. prosince 2010 20:59
Jméno: ŠtěpánJawa05
IP: uživatel5359
 čau, používám Motul90, je levnej a docela kvalitní...
Datum: 03. prosince 2010 17:04
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 nejlépe převodový..
Datum: 03. prosince 2010 16:02
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 VALVOLINE
Datum: 03. prosince 2010 13:32
Jméno: pisky
IP: uživatel7152
 PP 80
Datum: 03. prosince 2010 13:21
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Zdar hoši, když budu ředit fichtla mogulem TSF v poměru 1:50 tak zvládne to ten olej umazat? Nezadře sa to? Já jsem to zkusil 1:50 a zatím sem nezadřel, ale radši se ptám, kdo z vlastních zkušeností maže 1:50 jestli to stačí.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. prosince 2010 23:43
 Dobrý den,pořeboval bych poradit v jakém poměru ředit olej s benzínem do mustanga a zda tam lít ještě náký přípravek jestli j to lepší sem začátečník děkuji
Datum: 13. prosince 2010 23:43
Jméno: standa
IP: uživatel10782
 V tomhle tématu se asi nikdy neshodnem. Řada hlasů říká že s dobrým olejem se má mazat 1:50 protože při větším poměru se olej nevyužije naplno a je pouze přeměněn na karbon a vyprskán do výfuku. Já jsem stoupencem hlasů,který se drží faktu,že motor pionýra je stavěný pro vyplachování směsí o poměru 1:33,kde olej ve směsi zároven slouží pro vnitřní chlazení válce,pístu a hlavně ojnice. S poměrem 1:35-1:40 kvalitního oleje by mělo všechno fungovat perfektně a bez problémů. Pokud je oleje ve směsi málo,tak části jako píst a ojnice jsou o dané procento méně chlazeny a tudíž se zvětšuje jejich teplota,tím se hmota více roztahuje a proto se to přidírá,rychleji se vymačkávají čepy od jehliček atd. Věc č.2: někteří borci bez odměrné lahvičky m2t nejsou schopni přesně namíchat benzín s olejem a pouze tupě konstatují,že mažou !asi! 1:50 nějakým extra maxi drahým olejem a ono jim to cinká....já se prostě přiklánim k verzi vyplachování dvoukanálu,kde se leccos po cestě od karburátoru nad píst prostě někde ztratí a proto minimálně 1:40.....
Datum: 29. listopadu 2010 15:25
 Motorový pily mají jehlový ložisko,proto jim stačí 1:50.
Datum: 28. listopadu 2010 18:33
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 najel jsem po GO na fichtlu 7000km na castrol 2T 1:50 a řeknuti už je na ojnici vakl tak nevim jestli je nekvalitni ojnice nebo je to malo, a mam tam jehly, ten fichtl dostaval dost zahul sice vetsinou nasilnici , ale jezdil jsem snim vecne naplnej
Datum: 28. listopadu 2010 18:23
Jméno: standa
IP: uživatel10779
 s dobře seřízenym karburátorem a zapalováním je ideální 1:40 a nic neodejde,1:50 je prostě málo i kdyby to byl olej ze zlata a diamantů
Datum: 28. listopadu 2010 17:10
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Zajímalo by mě proč třeba motorová pila potřebuje jenom 1:50 a fechtl 1:35
Datum: 28. listopadu 2010 17:07
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 viz. http://www.fichtlpokec.cz/olej-mazani-pomer/id175216.html hřeje se jen pístní čep, ne válec... válec by snesl v pohodě 1:100, jenže olejem v benzínu mažeš i ložiska na klice a na ojnici, a ty ho potřebují víc, konkrétně ložiska asi 1:60, a nejvíc bronzové futro, přes 1:35 už se bude zadírat..
Datum: 28. listopadu 2010 16:58
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 mám píst na bronzovém futru. jezdil sem na ten poměr dva dny a nic se tom nestalo a ani se to nějak nehřálo
Datum: 28. listopadu 2010 16:50
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 pokud máš píst na jehlovém ložisku, pak ano... než se zeptáš tak se nejdřív podívej jestli už tu neni podobný dotaz, je to o pár příspěvků níž..
Datum: 28. listopadu 2010 16:48
Jméno: hrbik
IP: uživatel10571
 Zdravím, tady hodně fichtlařů používá Mogul TSF, je opravdu dobrý nebo ne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. listopadu 2010 16:59
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 no drahý to neni kápnout víc ale právěže když tak kápnu víc tak mě to trochu víc dýmí a jsou horší starty a dělá to bordel i se svíčkou trochu a jede to hůř. Dám 1:40 a uvidím
Datum: 28. listopadu 2010 16:59
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 můžeš všechno, ale 1:50 je na bronzové futro málo, přidírá se.. znát to neni a po pár stovkách kilometrech se tam udělá vůle, na kliku půjdou větší rázy a moc nevydrží.. to je tak drahý kápnout do litru benzínu pár kapek oleje víc a vědět, že neničíš motor?
Datum: 28. listopadu 2010 16:54
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Hoši můžu mazat ten olej ve fechtlovi 1:50 když mám bronzové futro nahoře? Já jsem to zkusil 1:50 jezdil sem do kopců i po rovině a zatím nic. Jezdil sem na to dva dny a v pohodě ale radši se ptám. Na ten poměr to jelo líp jak na větší. Když tam dám víc tak to tak dobře nejede.
Datum: 28. listopadu 2010 16:49
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 na ten volej sem uz najel 5 tisic , vsechno ok , akorat to rochu vadne
Datum: 28. listopadu 2010 15:54
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 max 1:35 s pístem na bronzovym futru a 1:50 pro píst na jehlách..
Datum: 28. listopadu 2010 15:12
Jméno: hrbik
IP: uživatel10571
 Jo a v jakém poměru to mícháš, dá se míchat i 1:30 - 1:35 ?
Datum: 28. listopadu 2010 15:05
 ja na nej jezdim a bez problemu doporucuju
Datum: 28. listopadu 2010 14:46
 Nejezdím sice na fichtlu, ale lil jsem ho do ČZ 175 487 a byl jsem s ním spokojený. Tato číza má uložený čep pístu na jehlách takže míchací poměr s benzinem mohl být i 1:50 a bez problému. Za studena trošku kouřila,ale jak se zahřál motor tak za mnou žádný kouř nebyl. Jinak TSF má modrou barvu a skvěle se smíchá s benzinem. Horší je cena,já jsem kupoval 0,5litru za 100Kč ,ale viděl jsem někde i litr za 180Kč. Holt je to už polosyntetika, ale řekl bych, že dost dobrá. Tento olej doporučuje JAWA pro motocykyl JAWA 350.
Datum: 28. listopadu 2010 13:52
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 vzhledem k ceně dobrej je, nicméně si myslim že je zbytečně drahej. Podle mého názoru takovej Shell Advance SX je téměř stejně dobrej, jen o polovinu levnější. Na oba sem najel víc jak tisíc km a rozdíl jsem nepozoroval...
Datum: 28. listopadu 2010 13:50
|



|