Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Zdravím, v naší mototechně mi byla doporučena na pincka zapalovací svíčka Brisk Silver NR15S, jako kvalitnější alternativa. Myslíte, že víc vydrží? Díky moc za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2013 22:27
 pal 14-7 chytá v zimně i v létě, no ja léto spis 14-8 a na zimu 14-5 ale 14-7 jede pořád  a to je fakt stará, a jak jiskří
Datum: 09. února 2013 22:27
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 O NGK je známý že se uchlastávají, do pincka Brisk NR14 až 17R, viděl sem i s předsunutým jiskřištěm na pinckovi, to by se taky dalo polemizovat jestli Y ano nebo ne. Osvědčily se mi i některý Bosch, startovaly jak v létě tak v zimě jedna svíčka.
Datum: 09. února 2013 21:34
 a mě odcházely ngk pravidelně a brisk nic
Datum: 09. února 2013 20:55
 Jezdím densa v mopedech a spokojenost, nikdy jsem neměl problém, jiskřiště mají suprově udělaný.. a nikdy se mi nestalo že když jsem to přechlastal že by pak svíčka nefungovala.. to je dobrej blábol
Datum: 09. února 2013 19:11
 svíčky ngk a denso jsou super ale nesmíš ji ulít,jinak ko.což je u pincka běžné.
Datum: 09. února 2013 17:41
 do originálu stačí originál
Datum: 09. února 2013 16:34
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 no bakounovi snad jen na obhajbu autora je že rozdíl mezi ngk v motoschopu a předraženou benzinkou je 20kč co je snesitelne ...nebo ne?
Datum: 09. února 2013 16:06
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Další oblíbené téma... Takže svíčka ti výkon nepřidá, prémiové svíčky jsou do fekála k ničemu... "pokud chces neco lepsiho" - nesmysl, jediny rozdil je v cene. Neni zadny racionalni duvod davat tam svicku za kilo. Rozdíl mezi Brisk n15c za 30kč a superhustokrutodémonskou NGK s platinovým 50-jiskřištěm nepoznáš!
Datum: 09. února 2013 15:09
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 tak situaci s pal svíčkama vnímám tak že už je třeba najít nahradu přec jenom jde o 30 let starou záležitost a veteránisti se o ně budou prát 60 korun je snesytelný 45 stojí u mě na benzíně ..ngk snad 80 ... tak už jen doufat že zahadně neskolabuje... ps je to vesnická benzíne a sortiment dílu má napalený protože to pořád vychází laciněji neš jet 30 km do nejbližšího města....
Datum: 09. února 2013 12:32
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Brisk Silver NR15S stojí okolo 60Kč, mě se osvědčily Brisky NR14C, ale mám upravený silniční válec, tak asi zkusím i tu Brisk Silver NR15S. Jinak se starýma PALkama mám taky jen ty nejlepší zkušenosti. Jen už doma žádný nemám.
Datum: 09. února 2013 11:53
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 skus a uvidíš ale jestli stojí jak ngk dal bych ngk .....ten brisk byt je to mí krajský výrobek je nějakej divnej měl sem kupu nových pal.. montoval sem obojí jak brisk tak pal i pár zavodních ngk a bosch .. a mašiny s briskem se rády uchcávali davali ružuvou jiskru ..ale jezdit se na tom dalo palka byla nějaká blbuvzdorná jezdila furt ...na pohled jsou stejný brisk se snaží inovovat měděnou elktrodou ale prostě nějak to chlapcum nejede.....
Datum: 09. února 2013 11:45
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 do pincka stačí uplne obyčejná briska  N15C; N14C, anebo pokud neco lepšího tak densa a pak NGK
Datum: 09. února 2013 11:34
 Zdar draci PROSÍM ČTĚTE !!!!!! mám dotaz kdo by v létě jel fichtl cup u Jaroměře napište prosím na imejl nebo do odpovědí kamarád chce pořádat ale potřebuje vědět kolik lidí asi přijede jestli to má cenu datum ještě není jistý ale asi červen červenec díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2013 19:07
 My bysme taky přijeli (na těch 2x 20minut).
Jinak dělám stránky o závodech pionýrů http://www.jawa50zavody.wz.cz
Když ten závod dám na stánky, tak přijede určitě dost závodníků...
Datum: 12. února 2013 19:07
 No uvidím ale kamarád říkal že prý asi spíš tak 20 min závod ale asi 3 v jedný kategorii za den tak kdyby ste chtěli takle jet a bylo by to asi na 2 dny po té by se sečetli body a vyhlásil by se výtěz řidičáky nejsou nutný to asi vše
Datum: 09. února 2013 17:54
Jméno: kubas
IP: uživatel14573
 Mrkni třeba na strnanky Jawa50zavody Jedousov,Přelouč,Svinčany a pochopiš.
Datum: 09. února 2013 17:38
 nechapu jak na 4 nebo 5 hodin?
Datum: 09. února 2013 17:21
Jméno: kubas
IP: uživatel14573
 když to bude na čtyři nebo pět hodin tak přijedem kolem čtyř posadek.
Datum: 09. února 2013 15:03
Jméno: Petr
IP: uživatel12894
 Draci jak je to s pístníma kroužkama , mám babettu 210 a válec má průměr 39.00 prostě bez výbrusu a píst taktéž původní , mám dát kroužky 39.00 nebo 39.25 nějak nevím .. ěkuji za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2013 14:33
 a proč chceš měnit kroužky?
Datum: 09. února 2013 14:33
 Pokud to máš bez výbrusu, tak bych koupil normální origo kroužky.
Datum: 09. února 2013 12:20
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 prakticky sebou vem válec do obchodu a podívej se zda si trochu pomuže protože životnost kruhu je cca životnost výbrusu... novej kroužek dej cca 3cm po horní okraj do válce a pokut tam bude mezera víc ja pul mm a okolo kroužku víc kak třetinu prosvítat tak jako nic moc... pojede ti to cca stejně jak před tím jen eliminuješ riziko že ti starej krožek praske ve vyběhanom zámku a motor ho sežere....
Datum: 09. února 2013 8:40
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 zkus trochu zapřemýšlet  jinak zkus dát něco s větším průměrem do něčeho s menším průměrem
Datum: 09. února 2013 8:08
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
Posl.aktualizace: 10. února 2013 20:01
 čím víc kanálů,tím víc adidas
Datum: 10. února 2013 20:01
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 prej to tak berou všichni simsonáři- co díra to kanál
Datum: 10. února 2013 12:26
 jen dodám že to neni 10ti kanál ale 6ti kanál  .... pro překupníka co díra to kanál no
Datum: 10. února 2013 11:59
 Že to má pěkně vyčistěný.
Datum: 09. února 2013 12:22
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 smankote terenc no trošku víc praxe ale kroužky se daj napilovat na zámkách aby něli malinkatou vuli ale je pravda že to mohl udělat ladič když už dělá tak super motory je vidět jak sou pečlivý... a na zavodních věcech se používaj svíčky s dlouhým závitem... díky tomu že např brisk má snad všechny s více jiskřišti jen s dlouhými závity....
Datum: 09. února 2013 7:20
 Ahoj bylo by to dobrý ale radím ti dobře od jiřího hubáčka si nic nekupuj na obrázku to vypadá ok. Ale až to zozbalíš tak sám poznáš.. Já sem si od néj kupoval na fíka komplet kit válec píst hlava a kroužky píst ok ale ve válcy nalysovaný pístní kroužky. Když sem je dával na píst tak my hned ruply v hlavě závitmoc dlouý a ve válci díry no prostě hrůza a když sem mu to poslal na raklamaci tak mi poslal to samý radím ti nekupuj to od něj
Datum: 08. února 2013 22:57
Jméno: standa
IP: uživatel15096
 Pěknej válec. Píst si mi nelíbí. Kanálů je tam jak nasráno,ale ty boční kanály z hlavních se mi nelíbí....jednou to směřuje šikmo dopředu a tvar přefuků ve vložce to neovlivní ani za mák...jen se na hranách províří směs na místě (jsou skoro nanic)...přefuky přes píst...jako ok,ale špatnej píst...moc by mi zajímalo jestli v DU ty okna v pístu nezajíždí do sacího kanálu (a polští tuneři tuto verzi dělají a s dvoukroužkovým pístem kde přefuky v pístu v DU regulerně jezdí až doprostřed sacího kanálu a vůbec jim to nevadí)...no kdyby to bylo dotažený do detailu,tak to muže mít i 15 koní.....v tomhle provedení tak 5-6 koní a to jen díky fungujícím 2 origo přefukum a vrtání 70ccm...sorry....muj názor na to co je vidět z fotek...
Datum: 08. února 2013 22:57
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 ¨možná 4 kanal taky se to tu řešilo ale chtěj za něj zas šílenou palbu.... to už si spíš pořídit 5 kvalta..... za ti peníze..ono pořát ti převodovka dělá 60 70 procent výkonu motorky ...a timdle vtáním pořád jen ovlivnujem tech zbývajících 40....a to nehledě na to že mužem tak ubrat matroš že to ten moturek neunese a mužem to pak vyhodit....zopakuju se že 70 símo nemá moc v čechách konkurenci pokut stroj získáš po někom a mákneš si tak získáš něco co i na dnešním trhu chybí docela lacine pohodlne lechke přibližovadlo jawa 90 je minimum sou poruchový a drahý a čína musý být nová a ta stojí 2 krát víc...
Datum: 08. února 2013 22:00
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
Datum: 08. února 2013 21:39
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Na 70cm to mám převrtané už dlouho ,ale jen 2 kanál a chtělo by to trochu oživit .No možná máš pravdu s tou přepážkou,jak se to roztočí na ty otáčky mohlo by se to rozvibrovat a je vymalováno .Dal jsem to jsem spíš ze zajímavosti že už neví kolik dír by do toho dali,aby se to líp prodávalo.
Datum: 08. února 2013 20:16
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 ja bych řekl že až ti to sežere jednu tu mezipřeášku mezi kanalama mužeš si jít koupit rovnou 125 skutra s věcma na odladění tohoto motořařskeho skvostu tě ten simson bude stát stejně,,,,,je to složitý a drahý ... mě osobně se převrtaný simsony zamlouvaj sám ho mám ale todle je moc jednoduchosti je krása .... a konec koncu 70 upaluje kilo i s 3 kanálem..... když se zadaří...
Datum: 08. února 2013 19:57
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Vypadá to zajímavě a je to díravé jak řešeto ,hlavně ten výfukový kanál je hezky vydlabaný,co kvalita má někdo nějký výrobek od této firmy ?
Datum: 08. února 2013 19:29
Jméno: jedla
IP: uživatel15098
 Zdravím fichtlaře, prosím vás, dostal jsem mustanga složil jsem ho, ale když jsem do řidítek dával ten dlouhý šroub tak mi prasknul a asi půlka v tom zůstala... chci se zeptat, hrozně mi plandá kolo do stran a má to takovou divnou vůli to přední kolo, dá se to nějak vyřešit? má s tím někdo nějaký zkušenosti?. díky za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2013 12:25
 Od Mirda: Druhá rada zahodit tu trubku co jsi měl na golovce při dotahování. Stím souhlasím  Aby nemělo vůli, tak vyměň futra
Datum: 09. února 2013 12:25
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Vytáhnout řídítka nepůjdou ,to ani náhodou ,když tam zarval šroub při dotahování.Takže kulatina prostrčit dírou v krku řídítek a vyrazit kužel i s tím zbytkem šroubu.Druhá rada zahodit tu trubku co jsi měl na golovce při dotahování.
Datum: 08. února 2013 19:40
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
Datum: 08. února 2013 17:45
Jméno: filip
IP: uživatel15070
Posl.aktualizace: 09. února 2013 15:12
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 filip: to neznamená nic. Jehlové ložisko ti výkon nepřidá, je to standartní náhrada. Vůbec bych to neřešil!
Datum: 09. února 2013 15:12
 Na funkci to nemá vliv
Datum: 09. února 2013 12:27
Jméno: filip
IP: uživatel6631
 Seriový Fichtl Cup na motoru je povoleno pouze vrtání do 40,00mm
Datum: 09. února 2013 10:53
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 filip: co jezdíš za závody, že jehly jsou zakázané?
Datum: 08. února 2013 23:18
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 futro se do kliky lisuje bez drážky a ta se řízne až na ojnici, jinak se to dost blbě trefuje a mohlo by dojít k poškození futra
Datum: 08. února 2013 19:45
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
Datum: 08. února 2013 19:07
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 neděla se futro i do crk ojnice??? myslím že ano i je zde v nabýtce...prostě máš tu super kvalitní ojnice z materialu do moderních skutru a v ní futro .....
Datum: 08. února 2013 19:04
Jméno: filip
IP: uživatel6631
 já bych šel jen do jehel ale jde o to že závodím fichtlcupy se seriovým fíkem a jehly jsou zakázané
Datum: 08. února 2013 18:24
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 ee asi mě zavraždíte ale kanálek by se mohl dobrousit malou frezkou.... anebo oko ojnice rozríznout do drážky pilkou to má tu výhodu že pokut se futro protočí vo jnici dírky to zavře drážku nikoliv... anebo futro nechat vyměnit sza to s drážkou nbyt je to u nový kliky dost na chuj
Datum: 08. února 2013 18:03
 Je to divný no.. stejně bych šel radši do jehliček
Datum: 08. února 2013 17:18
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 jak neni kanálek, tak je to k ničemu!!
Datum: 08. února 2013 16:56
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 nemělo by, jinak by to sesa neprodávat, ale myslím si že tam bude
Datum: 08. února 2013 16:46
 Zdravím,
práve dokoncujem go motora na jawu 05 mám ju na chate a chodím na nej tak 1-2krat do mesiaca lebo nie je k nej ľahko prístup iba niektoré víkendy cez leto je to viac aj týždeň vkusu pauza týždeň a znovu a podobne......
Ako sa mám o to starať co robit aby to šlo najlepšie.....?
Ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. února 2013 13:44
Jméno: Peter
IP: uživatel15097
 Ale ja by som skôr potreboval vedieť ze ako sa o to starat jawa-50.cz to mám celé precitane myslím vtedy ak jazdím na tom 1 alebo 2 krát do mesiaca ci viac oleja alebo nechať prázdny karburator /plny co spraviť pred tam skôr o tam bude mesiac stať a tak ďakujem
Datum: 10. února 2013 13:44
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 njn ja to pochopyl tak že stavíš leštenku ..tak takhle ti stačí jen obložení a pokut máš někde vylomenou špici doplnit normálně jí strč do dury v naboji a kleštičkama zašroubuj do niple a s citem dotáhni bráníš tím že ti to udělá nějakou obr osmu ... jestli máš špice všechny aspon je skoukni že se nevyklaj kdyžtak s citem podotahuj..on se pak tím vyklaním opotřebý vyšolíchá díra v náboji v extremním případě se ti špice prokrojí z nábojem ven .... a náboje na fíka nove nejsou a už v životě nebudou..pokut máš lanka dovnitř do štítu sned je raděj neodpojuj je to občas drbárna dostat to do kupy jen schod pakny a za něco to přidratuj.... rnčo sa výkonu tyče 05 pomuže montáž ledvinkove hlavy a karburace z 20 21 23...ale to už máš v kopě...rnjedině co mužeš spravat je skouknout zadní rozetu a pokut má ko zuby namontovat obložení již s více ..do tahu ono stratíš rychlost ale jízda je o moc příjemnejší a šetří se motor pokot ho nehodláš hnát pořát 60 km hod... obložení zpět snad ani nenýtuj stačí dát skrutky... rnmožná ti poradím věnuj pozornost svetlum jak prednímu tak ale i zadnímu protože i 1 jízda v noci s neosvětleným strojem je blbá pamatuji si že 18 mě dopálil dědek na velke motrce kteremu předek mžoural a zadek nesvítil a v zatáčkách sem hon málem svezl na hapně....i kamarádi ciklisti se na kola lepí ruzne odrazky ..zvaž nějake řešení stačí dat do kopy zadní světlo ... rnna přední vidli sem nedávno dával odkaz na stanky jawa 50 wz cz tam je snad vše... ¨rnk plechařine bych ti poradil neš to štetkolakem mořit koupit tempo a přejet to získá to i pěknou patinu konzervuje se to a stříkanej povrch je stříkenej..šmohy od štetce sou dost děsivý..... i mezi veteránysty je leštění na puvodní stav velice populární ale nvm jak tvuj stroj vypadá ....ale zvážil bych to
Datum: 09. února 2013 9:38
 Diki za odpoved no plechy asi nebudem pretierat akurát lestim motor a tiež výfuk budem ja na tom chodím po dedine a hlavne po lesných cestách ktoré su celkom gut reuma plechy tam vôbec nenosim len zadný plech a predný blatnik ide mi skôr o co naj výkon  ja len chcem vedieť ako sa o to starať este dám urobiť oblozenie spravím predné vidly a retaz kolesa nejdem vyplietat načo?
Datum: 08. února 2013 22:22
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 no to nejduležitější si udělal rozhodl ses a žačal jsi motorem a to je dobře mýchat věci s elektrikou a spojku nejni dobrý... nyní bych ti poradil se dukladně zasobyt krabicema a začít demontovat plechy... skontrovat kol náboje zda jsou ok nove nikdo nenabízí předpokládám že chromy pujdou nove takže draty and spol neřeš... dal bych nechal nalepit nove obl ožení stojí to cca 300 na celou motrku ..kola mužeš nechat vyplest a nakonzervovat konkorem... dál bych začal přední vydlí dal nové silony do šavlí prachovky rozdělal vše i krk skouknul ložisko v krku bud viměnil nebo aspon zaleštil.... no a akci jako broušení a lak bych si nechal na dovolenku ... obroušene plechy hrzaví pokut je dotáhneš do zakladu tak se to muže zamastit a vrch dělá mapy... dál je třeba doleštit jliníkove věci koupit nove šrouby v zinku anebo pokut si na to nevěříš i nerez... poslad věci do zinku osy kol napináky a vymysled zda je vejfuk schopnej ...možná přeleštit možná koupit jiný... možná jen koleno pozor kolena sou 2 jedny na stupačky a 1 na podlahu... nechat dodělat reflektor pokut nejni ok bud celý nový anebo aspon napařit parabolu koupit svazek elektro a začít pomalu zkládat z krabic zase vše zpět....gumove díly asy pujdou nove .... lanka tež a pokut nějaký spínač či pačka nejni schopná nejni problem sehnad novou vše bych te nafotil aspon elektro a tak a rozebral to a psal si věci co chybí.....
Datum: 08. února 2013 15:15
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 Zdravím, možná tu toho je spousty, ale můj dotaz zní zda-li jde udělat dobíjení co nejjednodušeji? a zda-li byste někdo nenapsal, co a jak je potřeba? uvažoval jsem vyvedení ze světelných cívek přímo na baterku, přes regulátor napětí, ale to mi nedává ani hlavu ani patu, nevíte někdo jak to udělat nějakým podobným způsobem?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2013 7:07
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Pepa je nějakej znalec na totáč koukam  No nějak jsem v tý době žil a po krámech sháněl i součástky (konec 80. let), takže potvrdim imperialisti byli vpřed, ale nebyly to nijak mílové kroky, alespoň ne v běžné elektronice... takže pokud máš na mysli solenoidový usměrňovač, tak věz že v 50tých letech se musel používat i v té obdivuhodnější části světa, páč v té době existovaly maximálně germaniové hrotové diody, rtuťové a elektonkové usměrňovače a ty jaksi na pinýru použít nešlo  Omezovač doporučuji primitivní leč na 12V. Ačkoli mají póly při vyšším napětí o zlomek menší účinnost, tento handycap vyrovnají měnší procentuální ztráty na usměrňovacích diodách (Shottky každopádně!). Nejjednodušší omezovač máš v tomhle linku. http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif
Datum: 11. února 2013 7:07
Jméno: standa
IP: uživatel15096
 Ze shottky diod udělat usměrnění,za nima spojit plusy+nějakej primitivní omezovač na 7,2V a na baterku a tradá.....
Datum: 08. února 2013 19:20
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 co oni do exportních pio dávali kvuli usměrnění usměrnovač podbný jako měla tato čz protože diodi tehdá nebyli dostupné... byli drahe a výroba za totáče zaostávala dnes nejni problem koupit za 40 korun anebo z něčeho vybrat napojit na vývod z cívek dát za ní pojistku a napojit na bateriji ???? ostatní mě doplní ti si chceš dát na fíka blinkry či proč to děláš?
Datum: 08. února 2013 15:42
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 no to já právě nevím, me by zajímalo, jestli to má někdo tak udělané
Datum: 08. února 2013 15:18
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 co tam jdát diodu jako se to dělá u čz 150 ???
Datum: 08. února 2013 15:16
 Zdarec draci kolik stojí vystavení velkého tp , pokud ho nemám , mám normální malý tp z roku 99 , ale velkej tp ne ,že ho prej strejda asi ztratil ..  .. A přepíší mi motorku bez povinnýho ručení , mám možnost koupit motorku J250 ale není na ní placeno , jinak je všechno krom platný stk a povinnýho ... Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2013 12:23
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 motorku ti bez platné stk a pojistky nepřepíšou. a jestli je to psaný na strejdu, tak jedině jemu vystavěj duplikát tp za ztrátu
Datum: 08. února 2013 12:23
 Zduř Jawaci,davam do panelky motor 590 a nemam arigo karbec (2926SDb-2769,pripadne koupim) a tak bych chtel poradit jestli jde pouzit jiny tak jaky a pretriskovat .Dik za odpoved.Pepík
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2013 19:08
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/karburator_2926.html udělám reklamu i zdejšímu obchodu
Datum: 07. února 2013 19:08
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 ahoj jmenovče pokud to bude mít stjenej difuzer a bude to přibližně stejně otriskovaný tak na označení koukat nemusíš... jedina vychytávka co byla u panelky byl sityč....pokud se obejdeš bez něj ....
Datum: 07. února 2013 19:04
Jméno: fero
IP: uživatel15094
 zdarec, draci, nevíte, kde se dá sehnat koncovka na hadici pro čerpání paliva,? jen s tím v nádrži zaknedláte, a palivo teče, pruměr hadice byl tuším 1.5 cm, takže to teklo rychle, jednu už sem měl, ale při uklidu jsem ztratil, nyní marně sháním novou.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2013 20:45
 v autodílech... prodávají to i s hadicí
Datum: 07. února 2013 20:45
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Tohle je spíš dotaz pro pamětníky, přivezl jsem si jednu z prvních 05tek první serie z konce roku 1962. Má ještě kola stejná jako 555, tj. klíče brzd uvnitř a z druhé strany s plechovým víčkem. Podle knížky měl tento typ povrchovou úpravu ráfků jako některé 555 tedy kraje chromované a střed natřený stříbřenkou. Osobně jsem tyhle ráfky nikdy neviděl. Můj stroj je má celé natřené sříbřenkou stejně jako všechny originální 555, které jsem zatím viděl a vypadá to jako originál tedy nepřetírané. Pamatuje někdo jak to na originálech skutečně bylo??
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2013 9:41
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Tyhle ráfky co popisuješ, měly některé (hlavně vývozní) 555 a právě první 05 nechceš je prodat??
Datum: 08. února 2013 9:41
Jméno: elent
IP: uživatel13305
 mam 21 a rafky maj hrubej stred neco jako stribrenka a na kazdej strane je v prolisu zlata linka. myslel jsem ze to nekdo takhle tunil... kdyztak jsem napiste co jste zjistili. diky
Datum: 08. února 2013 0:52
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 co já vím tak barený středy měly zmetky ráfku zvyroby po chromu ...protže to už nešlo mezi dírami pro niple vyleštit tak to daly do přípravku a štřed opískovali ..proto asi ten hrubý povrch znova nachromovaly a nalakovaly....pokd chceš tuto teoriji potvrdit napiš na jawamanii uživateli monty ten ten přípravek stále má i ti takove ráfky vyrobý.......popřípadě poradí.....
Datum: 07. února 2013 19:13
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 hmm tak budou muset být chromový komplet, protože ten hrubý střed to asi už nikdo nevyrobí
Datum: 07. února 2013 18:40
Jméno: standa
IP: uživatel15091
 Měl jsem to. Střed nebyl stříbrný,ale matný a hrubý. Mezi středem a boky byly zlaté linky
Datum: 07. února 2013 17:39
Jméno: marquee
IP: uživatel15093
 to jo už od jara 1963 byly 100% chromové, ,ale tohle je jeden z prvních kusů ještě se starým blatníkem
Datum: 07. února 2013 12:05
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 taky mám tuhle 05 a mám fotku tak z 65 roku a ráfky byly chromované
Datum: 07. února 2013 11:39
 Čau, kolik zhruba stojí renovace tachometru, popř jak na to doma? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. února 2013 11:24
 dělá ošklivý pazvuky, jak kdyby v něm něco silně drhlo
Datum: 10. února 2013 11:24
Jméno: honza
IP: uživatel5136
 nedavno sem ho rozebyral a sice to chce trpelivost ale ten ramecek se da sundat bez viditelnyho poskozenirn Co s nim vlastne mas?
Datum: 09. února 2013 18:23
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 snad ani nee přinejhorším by to šlo řešit sehnat s rozbytým sklem a udělat ze 2 jeden ale ten rámeček je masakr.... ale dá se to ... nvm zda ti to pomuže ale pokut sou otáčky hřídele 1000 ot.min tak tachometr ukazuje 60....ale kde vzít věc co točí 1000 ti neporadim...... dřív než to bdeš kuchat skoukni zda se náhon točí a zde nejni krátkej či tak....
Datum: 08. února 2013 16:10
 díky, ve vnitř je taky nějaká taková záludnost?
Datum: 08. února 2013 15:05
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 jj mužeš skusit opatrně odehnout zezadu rámeček kolem sklíčka skusit ho nějak opravit .. anebo sehnat na internetu jiný podle mě asi nejschudnější možnost ..protože tácháč se opravuje blbe ale třeba si kluk šikovnej..a dokažeš trámeček nejen vilisovat ven ale i to zhalisovat.... jinak počítej 500 za funkční tacho dobrá cena.... nový repliky sem viděl na netu i za litr....
Datum: 08. února 2013 12:53
 chci aby ylo co nejvíc dílů původních
Datum: 07. února 2013 21:22
Jméno: pepa
IP: uživatel15095
 ne jako že nej masakr je ten rameček odělat doma tak aby to přežil...jinak na veteran foru prodává nějaký slovák zachovale origoše cca za 600 ...chlapec to má vychytane že to s poštou vychází malinko laciněji než repas ....co ten tacháč od fichtl krámku nelíbí?
Datum: 07. února 2013 19:38
 nemusí to bejt origoš, ale aby to bylo pěkný (origoš je), rámeček je vpohodě
Datum: 07. února 2013 13:57
Jméno: pepa
IP: uživatel14866
 cca stejně jako nový trochu svízelná je operace narovnání rámečku nejlepe ze zadní strany.... ja se optám renovuješ do puodního stavu ?
Datum: 07. února 2013 8:29
Posl.aktualizace: 07. února 2013 18:42
 takhle to máznámej z vesnice a je to v pohodě, má to kompresi jak blázen, ale celkově to v jízdě neni podstatně znát
Datum: 07. února 2013 18:42
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 ps jak ten válec sis vybral ten z moto ustí?
Datum: 06. února 2013 21:33
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 mám 60 síma a hlavu original při nejhoším vem koulový cigárko a modelínou si najdi kde ti už moc prostru nezbývá a lízni to...kompresi to má slušnou kvuli menšímu spalováku ....řešení by bylo vyrobyt těsnění podbnýmu co se prodává i na fíka takový hliníkový krouže třeba i 2 na sebe a vypodložit to jen pozor at ti to těsnění nečumí do spal prostoru....
Datum: 06. února 2013 21:32
Jméno: standa
IP: uživatel15091
 Jestli nenaráží píst do hlavy tak to neřeš.
Datum: 06. února 2013 21:16
 to je 60ccm ale po víbrusu 1  tak nevím co tim
Datum: 06. února 2013 20:45
 Za předpokladu že 50ccm má kompresní poměr 9,5:1 a ta 60ccm je opravdu 60ccm, tak bude výsledný kompresní poměr cca 11,4:1...
Datum: 06. února 2013 20:40
 aha tak dik moc
Datum: 06. února 2013 20:35
 nech tam tu původní... i kdyby tam byl nějakej rozdíl tak bude tak malej, že to ani nepoznáš...
Datum: 06. února 2013 20:28
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 Zdar co je hlavni abych mohl jezdit fichtl capy staci jen 9 zubove kolecko na spojce a drapaky a vyndat tlumic z vejfuku mam motor a ten ma dobry vybrus tak tohle by mohlo stacit .,?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2013 17:14
 k tobě do řiti
Datum: 08. února 2013 17:14
 jubko kam na ty kecy chodíš....
Datum: 08. února 2013 7:21
 No tk to by mohlo mohlo stacit.. spojku nech jak je. Sekundar by ti měl stačit 11zub. Když budeš mít pěkne odladenýho fichtla tak ti to utáhne uplně bez problémů. Ten vejfuk. Nic nekuchej. Naopak vyčisti ho fakt pořádně. zavař mezi kolenem a tlumičem. Aby ti to těsnilo a jestli to porádně vyčistíš bude to lítat parádně. A pokud ti jde o zvuk určitě si nekupuju hikone  Bud zvuk nebo výkon. Oboje můžeš mít ale za cenu šílený práce nebo peněz... Protot takto... Kolik do toho chceš vrazit ? a to bude na seriovky ?
Datum: 08. února 2013 6:48
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 80 kg
Datum: 07. února 2013 22:39
 Ale nechci bejt svině  Kolik važiš ?
Datum: 07. února 2013 18:56
 Docela se mi osvedcilo vzadu kolo u traktora. Vyfuk sundej uplně... vykuchanej řve málo. Aspon ti nebude nikde zavazet koleno  pak zadni tlumiče z felicie a dopředu z třeba z varadera stačej. nádrž z transita abys nemusel jezdit do depa na 4 hodinovce a volant. pokud bys sehnal s pádlama na řazení bude to super !  oak další co sem tam měl bepředu halogen . stačí pětistovka. no co se tyče motoru osvedcila se převodovka z octavie 1.9 a válec třeba z Pegasa 650. to staci. spojku muzes nechat ona dcl vydrzi. no karburator nechas z ty aprilky..  me to docela jelo jako . je to i celkem bez uprav a za malej peníz . Ale doporučuje ještě samolepku "FOX" na přední svetlo. Rovnou na sklo
Datum: 07. února 2013 14:30
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 kolecko: tak ty jses vyssi level, k tomu se ten hluk teprve musi dopracovat!
Datum: 06. února 2013 23:00
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 mám doma knížečku jawa 50-90 ccm a v oddělaní zkušenosti s motorkou je i něco jako dobovej tuning a to je : vykuchat vejfuk, třásně na řidítka a jedlo nálepky mogul nebo castroj,šachovnicové nálepky a v žádnym případě nenosit helmu
Datum: 06. února 2013 22:28
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 tak když už si ten výfuk rozdělal tak to vičisti... . a doufám že drapáky pujdou na obě kola? ono je blbý když tě pořad zadek předjíždí a ustřeluje... dál by bylo dobrý mít suprový brzdy to dělá docela dost at se nemusíš bát to někam pustit aspon mít nalepené noé obložení cca 240 korun za motorku... dal bych t poradil vyměnit blatník za blatník z mustafa jde vyvíšit a jde víc vzduchu k válci... doporučuji koupit i víc koleček na výstup z převodovky aspon 12 13 14 zubu cca 200 korun za tyto tři a mužeš si vyskoušet jake kvalty ti sednou jestli rychlé či silne...taky si to mužeš při zavodech upravit ... jinak hlavu doufám máš s ledvinkou z 20 21 23? aspon todle bych da za základ....
Datum: 06. února 2013 22:06
 Bakoun: A jako ty vole...barevný čepičky ventilků vozim zbytečně nebo co??
Datum: 06. února 2013 21:52
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Vykuchaný výfuk, provrtaná tryska a samolepka "nou fír" jsou základem tuningu!
Datum: 06. února 2013 21:50
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 Jo je to Ok
Datum: 06. února 2013 21:21
 dobrý je třeba pročíst zdejší oddělení tuning, nebo prostě brouzdat po netu a jen tak koukat co jak kde... já to takhle dělám už nějaký ten pátek, takže moje znalosti jsou skoro jen načtené ale zase toho vím relativně dost (a pbčas se to i dokonce hodí v reálu  ), takže se nemusím ptát na každou věc, pokud jí teda opravdu nevim... zkus to taky a zjistíš, že je to lepší, páč 1) neotravuješ zdejší osazenstvo dotazy, ktreré tu byly už mnohokrát a 2) dokážeš si pomoct sám i "v terénu" tam, kde neni internet... asi takle, ale nechci abys to vzal jako nadávání, nebo něco podobnýho, já se taky dřív ptal na každou věc  P.S. inspirace např zde: http://www.jawa-50.cz/ najdeš tu toho hafec
Datum: 06. února 2013 21:07
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 Jo splnim a co je třeba dobý udělat
Datum: 06. února 2013 20:43
 Hm...tak mu řekni že vyndavat tlumič výfuku je naprostá blbost...tim výkon ubereš, rozhodně nepřidáš...
Datum: 06. února 2013 20:38
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 OK ale mně kamarád řekl ať ten tlumič vyndam on jezdí závody a daří se mu ale všecko mi na zdokonalení mustanga nepoví v mototechně jsem si objednal 9 zubé primární kolečko už čekam 34 dnů motor mam rozebranej a respektiji každou radu na zvýšení výkonu
Datum: 06. února 2013 20:33
 Takhle se značí dvoutakt, víš...
Datum: 06. února 2013 20:25
Jméno: adam
IP: uživatel15090
 Jaky 2t
Datum: 06. února 2013 20:22
 bez výfuku to dělá větší rámus... a rámus = výkon
Datum: 06. února 2013 20:21
 Vyndavat tlumič je hovadina...napřed si zjisti jak funguje 2T a pak se do toho s chutí pusť
Datum: 06. února 2013 20:13
 Čaute draci,mám jednoduchý,pro někoho.možná stupidní dotaz.Můžu očistit hlavu válců místo technického benzínu obyčejnou vodou ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2013 22:31
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 skusit to mužeš ale moc to neumiješ..... napikaču to odmaštuje ...to už bych spíš odtočil decku z nádrže a umil to obyč benzínem....
Datum: 06. února 2013 22:31
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
 Pokud jezdíš teď v tomhle počasí, a máš válec,hlavu od bláta, tak vodou můžeš, ale zapečenej nános všeho možnýho technickým benzínem, nebo arva a opláchnout vodou. Jestli máš litinovej válec, chce to potom nastartovat, a nechat vodu odpařit. (Teď čtu hlavu válců, jestli je to z něčeho jinýho než z motorky, tak se omlouvám)
Datum: 06. února 2013 20:42
 když se ti to podaří.... když už tak vapkou...
Datum: 06. února 2013 20:19
Jméno: dejv
IP: uživatel15071
 zdravim vsechny dneska sem si udelal rozlisovac karteru na pionyra z pasoviny na 2 sroby ten obycejnej... sel sem rozlisovat kartery a rovnomerne dotahoval matky a zavity byly i ve velke hloubce a najednou mi jeden vyklouzl ze zavitu kdyz uz to slo stuha tak sem zavitnikem ho znova projel a byl ok ale pak sem to zkousel znova a strhnul sem uplne zavit na jednom sroubu kdyz sem dotahoval matku mate nekdo lepsi napad jak to rozpulit??? diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2013 6:39
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 to jsi rozebíral nějaký starý motor nebo už nějakou svojí práci??
Datum: 12. února 2013 6:39
 zdar. me to vždycky slo v poho. jak NEMAS stykové plochy, tam jsem to vzal šroubovákem a udělal jsem si asi centák škvíru. Pak jsem vzal stahovák, dal tam slabounkou prekližku, zahák o hrany kartru a o hřídel na klice jak je primár sem to rozlysoval
Datum: 07. února 2013 14:37
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 udělej si pořádnej rozlisovák... desku s dírama (lze použít pro víc motorů) a na utahování nejlíp něco s jemnym závitem... mam udělaný dva, bohužel fotky nemám..
Datum: 06. února 2013 20:19
 co je rychlej 3kvalt .? nebo jake jsou upravy na převodovce .?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2013 14:45
 wenoush ->  D "prohledej anetu"  DDDDD
Datum: 07. února 2013 14:45
 bakoune prvně by musel vědět o co v tom piláku jde
Datum: 06. února 2013 22:40
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Tady máš pilový diagram: http://www.fichtl-enduro.wbs.cz/Prevodovka.html Jde o nábojové kolečko a předlohovou hřídel s jiným počtem zubů (17 a 21). Vyměníš tyto 2 součástky a prohodíš 18z a 20z kolečko, pak dostaneš pil. diagram, co jsem vkládal...
Datum: 06. února 2013 21:53
 vyplati se to..??
Datum: 06. února 2013 21:14
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 inzerce,... hledej ale levne to neni
Datum: 06. února 2013 21:11
 koukal jsem na to asi na motoinzerci.. .stojí to asi 2000... pohledejn anetu, něco tam bude určo
Datum: 06. února 2013 21:10
 a kde se to da sehnta .? tu upravu o prohozeni kolecek 18 a 22 je na h****
Datum: 06. února 2013 20:49
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 skoro cela nova převodovka, jiný počet zubu na některých převodových koleckách, anebo pak je domácí uprava a u te se prohodí kolecka 1. a 2. ky ¨=> akorát nezaradis 3.ku
Datum: 06. února 2013 19:27
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 zdar kolik oleje se ma nalít do tlumičů v fichtlu? dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2013 20:47
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 jasně díkec
Datum: 06. února 2013 20:47
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 přední nejsou tlumiče ale jen tzv kluzáky utlum budí jen třením stačí je mazat vazelínou natlačenou např vrchem po odzátkování.... zadní sou regulerní tlumuče kapalinove oleje je tam 30 militru...
Datum: 06. února 2013 16:04
 http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-na-opravu-zadnich-tlumicu.html ...
Datum: 06. února 2013 16:03
 30ml do jednoho zadního tlumiče...
Datum: 06. února 2013 16:01
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 Zdravím poradí mi někdo čím impregnovat staré zašlé pneumatiky aby byly zase černé?Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2013 1:05
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 taky mě napadl krém na boty asi to tím udělám:carodka - je tu pár problémů není u nás ani 1mm sněhu a navíc tahat auto do sněhu mě přijde dosti blbý
Datum: 07. února 2013 1:05
 krém na boty, ten na boky stačí
Datum: 06. února 2013 20:44
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 dle mého názoru stačí jezdit chvilku ve sněhu,a sou jak nové
Datum: 06. února 2013 19:02
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 koupit novou gumu je docela dobrý a bezbolestný řešení,až na to že ten vzorek už neseženu
Datum: 06. února 2013 18:58
Jméno: Tuki1998
IP: uživatel15087
 Leštidlo na topánky používal môj prastarý otec na kolesá na trabanta. Vyskúšal som to aj ja a naozaj to funguje- pneumatika vyzerá ako nová
Datum: 06. února 2013 17:26
Datum: 06. února 2013 10:05
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 jo zkus to s kombinaci ropneho produktu a budeš z toho mít super gumu jak ztvrdne  jak pisu zajdi na pumpu, poptej se na sprej na gumy a oni ti urco neco daji, neznam zadnou pumpu krom(albert, tesco,...), kde by nemeli zadny sortiment
Datum: 06. února 2013 8:56
Jméno: martin
IP: uživatel15032
 zdarec já na to používám silikonový olej-ten gumě určitě neuškodí.
Datum: 06. února 2013 8:55
 Já jsem viděl v jednom filmu ten krém na boty. Ale snad je jasné, že se tím mažou jen boky. Na vzorek bych to radši nedával.
Datum: 06. února 2013 8:14
 Dávat cokoliv mastného na pneumatiky je zhovadilost. Ropné produkty jako je převoďák pneumatiky poškozují. Jak píše Jakub, koupí se na to přípravky, já používam nějakou pěnu na pneu z Lidlu a funguje dobře.
Datum: 06. února 2013 7:58
Jméno: Franky
IP: uživatel15065
 stojis o mou radu ???? tak si sezen mail.............................
Datum: 05. února 2013 23:53
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 což to by nevadilo,ale já si tak říkám jestli nebude nejlepší když to namažu indulonou nebo krémem na boty,před chvilkou jsem na to vylil převodák a vypadá to s tím dobře ,ale to asi není to nejlepší řešení
Datum: 05. února 2013 23:48
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 na pumpach se daj koupit takove "ozivovace" gum, postříkás to, rozetres hadrou a ok, ale musi se to delat +- pravidelne
Datum: 05. února 2013 23:45
|



|