Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdar, chci se zeptat na cívky - která je ,,nejvýkonnější''?-světelná, zapalovací? Já vim že je to blbá otázka, jen mě to napadlo a docela mě to zajímá. Jako ve smyslu která z nich dává při určitých otáčkách nejvíc (mám 20W zápalko). Napadlo mě usměrnit cívky (někde se tady o tom psalo) a chtěl bych z toho jednoduše dostat maximum. Správně, rád si komplikuju život. Jawám zdar!
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 21:00
 no, je tam zapalovací cívka, pak jedna světelná a pak ,,malá'' světelná....tak že bych k ní přihodil pár plechů aby to bylo všechno stejně vysoký
Datum: 21. února 2009 21:00
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 A kam je jako chceš házet?
Datum: 21. února 2009 15:58
 O.K., takže tam můžu teda naházet u plechy z transformátorů?-těch pár mám  Akorát mám trochu zmatek v tom motání cívek, ale to uvidim co to bude dělat (špatně se to popisuje). Kdyžtak to rozmotám a začnu znova  ...aspoň budu dělat něco užitečnýho
Datum: 20. února 2009 22:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Kostrou jsem myslel původní plechovou kostřičku pólu. Jedná se v podstatě o magneticky měkké plechy jako se používají na transformátory. Kolik drátu si můžeš zhruba spočítat... tj střední obvod (podle počtu vrstev) krát počet závitů, plus nějaká rezerva... Regulaci neřeš, princip nepochopíš, když do elektroniky nefušuješ (nic ve zlém), prostě ber fakt že funguje. Pokud chceš pořádné řešení, musí se překonat dílčí problémy (máš tedy pravdu že je toho relativně dost), ale jako celek veškeré úpravy fungujou. Takže se ale musíš rozhodnout sám jestli ti ty náklady a práci na celkovou přestavbu stojí za to nebo ne. Mě to světlo a kvalitní zapalování za ten vývoj stálo. Navíc proti konkurenci je to hodně levný a současné chvíli i výkonnější. Dneska jsem kupoval všechny součástky na čtyřpólovou úpravu a všecko bez akumulátoru mě vyšlo na něco málo přes 500kč (páchám tuhle přestavbu pro známého)
Datum: 20. února 2009 22:28
 a chci se zeptat, z čeho že to přesně je ta kostra?(materiál). Já že když už něco přemotávat, tak radši všechno a stejně. Koukám že toho je docela dost, tak si to radši promyslim pořádně a drát koupim až budu mit rozmotanou alespoň jednu cívku. A ještě dva dotazy - 1) kolik metrů drátu je asi potřeba na jednu cívku?(ono koukám a bude to asi hooodně). a 2) jak je tam u tebe přesně vyřešená ta regulace? Viděl jsem nějaký schéma, ale to je takový...ani pořádně nepoznám co je co.
Datum: 20. února 2009 14:57
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Limitovanej jsi v podstatě při navíjení vnějším rozměrem pólu. Aby nedrhnul o skříň motoru. Já mám napětí zregulované, tak mi nevadí horní napětí a tím že navinu víc závitů, tak mi jde dostatečný proud i v malých otáčkách, ale pokd nechceš nic regulovat (což nedoporučuju), tak použij původní póly. Jinak cca platí že průměr dává proud a počet závitů napětí. Protože mám přeladěný napětí na 12V mohl jsem si dovolit vinout slabším drátem a navinout víc závitů právě k získání vyšší účinnosti při malých otáčkách. Odvíjel jsem originální pól a měl tuším 97 závitů 0,9 CuL
Datum: 20. února 2009 7:16
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Normálně v ruce jsem to namotával na původní kostru pólu, ale vzhledem k tomu že už takový drát je krapátek tvrdší a je třeba závity pořádně utahovat, tak se to nedělá zrovna lehce a bolej z toho prsty. Lepší by byl nějaký vratčkový pohon, brzda drátu a počitadlo. Ne ten startovací kondenzátor by nefungoval, jeho kapacita by byla tak veliká že by akumulátor maximálně nahradil kapacitor (jako se používá v hifi auto soupravách), ale ten je větší a dražší než motocyklový akumulátor, takže je to nesmyslné řešení...
Datum: 20. února 2009 7:10
 *namotával (už jsem to slovo 2x opravoval a vždycky udělal chybu jinde).
Datum: 19. února 2009 20:45
 Tyjo, ani se nestačim divit. A jak jsi to teda namatával - na kulatý, hranatý, zhruba rozměr...jsem jen zvědavej - abych neudělal moc velkou nebo malou cívku (když pominu že bych na velkou potřeboval víc drátu, tak to taky má určitě vliv). Tyjo, takže u xenonu jsou jen problémy se startem a jinak to má tak ,,malou'' spotřebu? Nedalo by se to nastartování xenonu vyřešit nějakým velkym kondenzátorem?
Datum: 19. února 2009 20:44
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Teď to po sobě čtu.. tak doplním, myslel jsem starty xenonu.. při startu bere krátkodobě i 20A. Po nastartování pak spotřeba klesne na 35W
Datum: 19. února 2009 20:38
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jo a kdybych měl neva jestli se 40W žárovkouo projdu u STK, atk tam můžu na STK vrazit zpátky 25W  . Jinak byla ve hře i varinta že by se dopředu dala xenonka, ale upustil jsem od toho, protože nechci jednak dráždit policajty a druhak nemám kam ten velikej měnič xenonů na mustangovi dát, aby to nebylo vidět... Měl jsem zálusk na bixenon. Žere to jen 35W, takže na to výkon mám, jen by se to muselo zálohovat motoakumulátorem, aby se to mohlo účinně startovat a aby se překlenoval volnoběh, kdy magneto nemá dostatečný výkon.. ikdyž se čtyřpólem by to asi stačilo i na volnoběh...
Datum: 19. února 2009 20:36
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Já tu jednu cívku navíjel protože jsem se potřeboval vejít do místa kde je u slabší verze magneta ten malinkatý pól pro zadní světlo. Je tam málo místa a zapalovací pól i ten velkej světelnej se tam prostě nevejde a v kritickém okamžiku může dojít o průraz vinutí na kostru. Těch 12V získáš strašně jednoduše. Alternátor s permanentními magnety (magneto) je lineární zdroj energie. Tedy jinými slovy výstupní napětí je závislé na odběru proudu. Takže pokud chceš mít 12V tak stačí použít spotřebiče 12V (žárovky). Schválně zkus vyměnit obě žárovky za 12V o stejném výkonu a zjistíš že to svítí naprosto stejně. Proto jsme regulaci naladil na 12V a všechny spotřebiče jsem dimenzoval na 12V a přiměřený příkon... Pět pólů se nevejde, to mi věř  . Na STK poznaj prd, mě to troubí i se zhasnutým motorem a ani se to neobtěžovali zjišťovat... Natož aby chtěli abych nadlábnul stroj. Jinak info k 12V.. vždy je lepší mít vyšší napětí rozvodu, protože soustavou pak při stejném příkonu spotřebičů prochází menší proud, což se lépe elektronicky reguluje, nevadí tolik přechodové odpory a méně se projevuje odpor vodičů... prostě samé výhody, proč asi jinak by se po válce přecházelo na motorových vozidlech z 6V rozvodů na 12V...
Datum: 19. února 2009 20:30
 2Chong: O.K., díky za rady  Jak jsi došel k těm 12V na výstupu? 300 závitů za sebe, nebo pak i nějak přes sebe?(platí že čím víc, tim líp?...po nějakou horní mez). Nechci nic říkat, ale myslim že 5 by se jich tam dalo s trochou štěstí taky nacpat (těžko, ale jestli to je zhruba stejně velký jako ty normální cívky, tak třeba jo...uvidim, seženu drát, začnu namotávat a pak budu třeba mluvit jinak). 40W halogenku? Projde to vůbec na STK?
Datum: 19. února 2009 20:03
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Nejvýkonnější je opravdu pól typ 05-6132 tedy zmíněnej světelnej pól slabší verze magneta. Hned v závěsu za ním je zapalovací pól a pak se umístil můj navinutý pól CuL 0,5mm 250závitů (300 by bylo nejlepší). Já ale přeladil výstupní napětí magneta na 12V. Čtyři póly jsou reálné, ale pět jich tam nenarveš. Každopádně jakmile spojíš výkony jednotlivých pólů, tak není od věci za to dát omezovač (regulaci) napětí. Přepětí ti totiž oddělá jakejkoli spotřebič, třeba i žárovku... Mám zatím sloučený třípól s regulací, vzadu LED lampu a zapalování CDI. V téhle sestavě mi svítí 25W žárovka plným jasem už od volnoběhu. Se čtyřpólem plánuju 40W halogenku...
Datum: 19. února 2009 19:53
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak videl sem uz na fika podomacku ukujeny stator se 4 civkama, s 5 by si byl asi prvni  to uz by byla vcelku zbytecnost, bud ty civky nejak zkombinujes nebo si udelas novy...nevyznam se takze ti nepovim...
Datum: 19. února 2009 18:35
 Tyjo koukám že seš docela supr člověk  Ono jestli by spíš potom nebylo lepší namotat jen dvě cívky (2x půlkruh) a pak je spojit....omotat kruh drátem se mi moc nechce (nedávno nám o tom něco říkal učitel). Ale nevim jak je to s účinností  Ale docela by mě to zajímalo, ono kdybych udělal třeba několik vinutí přes sebe... A kdybych takových cívek pověsil na stator třeba pět   Pak už jen vyhřívání rukojetí, sedla, ponožek,... a klimatizaci
Datum: 19. února 2009 18:17
Jméno: standa
IP: uživatel5343
 no sesy sem se ptal,a tu svetelnou civku uz nikdo nevyrábí  takze z nabidky se da pouzit pouze zapalovací pól. O vlastním navíjení mi nedavno psal Chong. Jednu si namotaval sam 0.5 dratem,ale pocet zavitů nevim,ale myslim,ze rikal,ze zalezi ciste na tobe kolik zavitů bude mit a diky tomu se dá zvednout její výkon(zvedne se jeji napeti i proud kterej tam vznikne,nebo nejak tak  je to alchymie  )....takze si teoreticky muzes namotat 3 civky o 20W ...suma po usmerneni a spojeni by byla 60W pri strednich otackach,coz je pecka .....kdybych nebyl na takovyhle veci levej,tak si ty poly taky namotam. Ja budu používat dve 15W svetelny a jednu zapalovaci civku. Myslim ze Chong nezanechá toto téma bez reakce  a rekne ti víc  Ja mam doma komplet komponenty ktere navrhnul,ale stale se mi to vali na stole a ceka to na instalaci.....ale uz se tesim  konecne mi bude poradne svitit fichtl a dokonce i na volnobeh  a bude mit pekelnou jiskru diky niz to bude suprove chytat teplý i studený....a s pouzitim zadniho svetla z led diod dokonce muzes ve predu svitit zarovkou 35W ......me se teda zadni svetlo netýká  uz asi 5 let mi nesviti a nehodlam na tom nic menit   nezajima mi
Datum: 19. února 2009 17:40
 No, ono kdo si hraje nezlobí  A která světelná že je ta nejsilnější(myslim že stejný nejsou)?...z těch na fichtlkrámku(myslim že obíhat fichtly v okolí a shánět cívku z 20W zapalování asi neni nejlepší nápad). Ono když už mám fichtla na stole (něco se tam kouslo, nějaká vidlička či co), tak to chci trochu upravit aby to jelo podle mých představ  Nebo žebych si tu cívku zkusil namotat?  Já bych do toho klidně šel, už jen ten pocit že by to (možná) fungovalo by byl k nezaplacení  Ale nevim jakym drátem, kolik závitů, jak dlouhou,...
Datum: 19. února 2009 16:52
Jméno: Standa
IP: uživatel5342
 Nejvýkonnější ? to je relativni dle otacek....jako nejvíc dostnež ze svetelné cívky z 20W statoru(ve strednich otackach okolo 15W...s rostoucima i více),ale zase zapalovací pol ma skoro podobné parametry,ve finale z nej dostanes skoro stejný výkon ale ma lepsi prubeh odspoda ....nedavno jsem to resil s chongem,kvuli pouziti civek na CDI....takze nejlepsi bilanci vykonu maj svetelna a zapalovací.....civky ze serie 30W maj trochu jiny parametry kdyz je rozdelis a mala civečka je uplne jinde.... Koukam ty jdes prekopavat fika,co....vsiml jsem si uz na jawa-50 v diskuzi...
Datum: 19. února 2009 16:33
Jméno: sowa
IP: uživatel5337
Posl.aktualizace: 19. února 2009 2:10
 15 ..
Datum: 19. února 2009 2:10
 Proc ksakra vytvaris dalsi prispevek ????????? ty 4 nebo 5 slov si mohl napsat jako odpoved ne??
Datum: 18. února 2009 21:30
Jméno: sowa
IP: uživatel5337
 Caf...napiste mi sem nekdo pls na jakej kontakt se zapojuje kostra..diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 16:40
Jméno: choséé
IP: uživatel1201
 dava se na patnactku(15).
Datum: 19. února 2009 16:40
 Na mínus
Datum: 19. února 2009 10:47
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 A co se bez ptaní podívat do schema zapojení?
Datum: 19. února 2009 8:06
 myslis u civky?
Datum: 18. února 2009 21:10
 Zdravim šecky borce co mě odpoví na otázku .... jaký je rozdíl mezi tyristorovým zapalováním kerý je na babetě a zapalováním na fichtlu? má to tyrystorový nějáký výhody nebo je to jedno.díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 8:04
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Jo a nepleťte si ,,bezkontakt,, se zapalováním. Bezkontaktní snímání je pouze způsob snímání polohy kliky pro generování pulzu pro libovolné zapalko.
Datum: 19. února 2009 8:04
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Rozdíl mezi klasickým (indukčním) a tyristorovým (kapacitním) zapalováním je podstatný. A to ten že každý funguje na jiném principu. Z názvu však vyplývá kdeže se to schromažďuje náboj potřebný k výboji na svíčce. Každopádně, a to je informace co tě bude zajímat, kapacitní zapalování patří k těm rychlejším a s kvalitnější jiskrou. Zapalko z pily bude OK, ale ne každej mám ožnost mechanických kovoobráběním. Navíc si nepamatuju že by nějaká motorová pila měla i světelnej okruh. Na závody tedy asi OK, ale do denního (i nočního) provozu nicmoc...
Datum: 19. února 2009 7:20
 z babety zbytecnost... spis z motorový pily ale to se musí otočit
Datum: 19. února 2009 0:46
 A slo by to dat na pionyra a kdyz jo melo by to nejaky prospěch na vykonu? nebo je to jen zbytečná práce
Datum: 18. února 2009 21:19
 ale jestli se nemyslim tak babeta v tom zapalovani ma omezovač
Datum: 18. února 2009 21:11
Jméno: david
IP: uživatel1553
 na babete nemas kladivko, takze zestelujes jednou a jeto.
Datum: 18. února 2009 20:54
Jméno: fechrider
IP: uživatel455
 Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli jste někde na netu v shopu neviděli svíčku BRISK N12RS, potřeboval bych ji. Díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 19:31
Jméno: fechrider
IP: uživatel455
 vyčetl jsem to na forum že je nejpodobnější svíčce PAL X 17 potřeboval bych ji na čz 125/516
Datum: 19. února 2009 19:31
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Pokud tedy mohu mluvit za sebe, tak jak jsem se různě pohyboval na ,,netu,, a koukal se všude možně, tak zmíněnou svíčku BRISK N12RS jsem neviděl
Datum: 19. února 2009 7:16
Jméno: Bubak.3112
IP: uživatel5327
 Zdravim všechny.Mám dotaz jestli se sá někde sehnat jen optická vložka předního světlometu na babettu 201.000. Všude kam jsem se dostal jak na internetu nebo v obchodech s díly na babettu tak mě ujištovali že se optická vložka ( kulaté sklo na přední světlo) se samostatná nevyrábí a musím si koupit jen pouze celé světlo.Poradí mi někdo prosím.Dekuji za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2009 16:37
Jméno: Jan
IP: uživatel5331
 podej si inzerát a zárověň se koukni po inzerátech a na burze !
Datum: 18. února 2009 16:37
Jméno: abart
IP: uživatel5312
 Moze mi prosim niekto vysvetlit ako je zapojene toto zapalovanie? http://www.youtube.com/watch?v=l25SvS8_SHk&NR=1 ono tam pise ze je to zapalovanie z babety ale ja tam vidim rotor aj drziak cievok z pioniera, ibaze nema kladivko a kondenzator. on ma iba tyristor z babety? a ten snimac otacok co ma babeta nema? ked rotor tam je pionieracky...ako to teda je?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2009 14:59
Jméno: standa
IP: uživatel5317
 je to tam nejak naroubovany,asi je tam nekde to čidlo a je to napajene baterkou.....jinak myslim ze zapalovani z babety jde normalne na fichtla.....
Datum: 17. února 2009 14:59
 Hojte draci ,nevite proc mi svička haže malou jiskru ? a nejde nastartovat , a ta objimka jak je na inducni civce , je spravne , ze je odizolivana od kostry a jen ten dratek de na kostru , nebo by mela ta objimka byt primo na inducce a pak kostra ? jako zadne odizolovani paskou ? bo jsem tam dal pasku dikes
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2009 9:37
 Nevim jistě, ale není 15ka místo kam dát kabel ze zapalování?
Datum: 17. února 2009 9:37
 Idukční cívka je ukostřená pře drátek z vývodu č. 15. Jinak cívka má být normálně v té kovové objímce přichycená k rámu. Izolepu tam možná dal někdo, protože cívka vyklouzával z objímky. Správně ta má totiž být ještě takový plíšek, který zabraňuje posouvání v objímce. Jiskra může být slabá z mnoha důvodu - špatný odtrh (správně 0,4mm), špinavé kontakty, špatný zapalovací cívka, její špatné umístění (vpravo dole), vleká vzdálensot cívke od magnetu, slabý magnet, špatná kabeláž, špatná indukční cívka, svíčka, velká mezera mezi kontakty svíčky (správně 0,4-0,5mm), fajfka, špatné zapojení, ukostření. Chce to prohlédnout od zapalování až ke svíčce, jestli je vše čisté, správně a pevně zapojené, seřízené a není nic poškozené.
Datum: 17. února 2009 0:35
Jméno: Luteja
IP: uživatel2253
 Aojte hosi... potrebuju poradit uz fakticky newim. koupil sem tadyk novy magneto, mam nastevenej predstih, svicku mam 14-5R. a problem je ten ze chvilu to jiskru hazi a chvilu zase ne-e. Aji draty sem prozvonil fsechno funguje... uplne uz su v pr... tak plosim poradte...
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2009 14:01
 vyměn indukční cívku kdyby to nepomohlo tak máš špatně natočené zapalování ja se stím už setkal
Datum: 26. února 2009 14:01
Jméno: Luteja
IP: uživatel2253
 magneto jako drzak civek a kondiku
Datum: 17. února 2009 17:48
Jméno: standa
IP: uživatel5317
 on tady sesa nekdy prodaval magneto?? k tvymu dotazu...muzes mit blbej kondik nebo inducku a nebo to mas proste blbe serizeny.....
Datum: 17. února 2009 11:47
 Čus ja vim že to sem nepatří ale nevim kde jinde bych se zeptal potřebuji se zeptat jestli někdo neví jak zapojit na simsonu s51/1 kontrolku dobíjení prosím poraďte mi a dyštak zašlete nějaký schéma na email mirajab@seznam.cz a ještě bych se chtěl zeptat od kolika let se smí řídit simson?Děkuji za odpověď!
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2009 21:32
 To simson forum bude nejlepší, a necpěte sem pořád ty simsony když maj svoje forum  Nevim co je těžký napsat na seznam "simson forum"
Datum: 16. února 2009 21:32
Jméno: mustang23333
IP: uživatel1412
 tak řídit ho můžeš třeba od třech dyš došáhneš na spojku šaltrpáku ale legálně až od 16
Datum: 16. února 2009 20:22
 NJN nervak neslušný  . Mirku podivej se na simson forum,tam toho bude uritě spoustu. A simson se smí řídit od 16.
Datum: 16. února 2009 20:21
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
Posl.aktualizace: 17. února 2009 8:49
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Jasně, lze použít zapalovací pól. Jen bych to usměrnění udělal pomocí graetze z jednotlivých diod typu Shottky, zejména pokud chceš nechat napětí na 6V. Na každém PN přechodu diody je úbytek napětí cca 0,7V. U Graetze je to tedy 1,4V (proud vedou najednou dvě diody). U Shottky je úbytek na PN přechodu poloviční. Potíž je že je třeba zvolit diody s větším závěrným napětím, aby při odpojení zátěže (lupnutí vlákna přední žárovky, či při přepínání) usměrňovací diody nedostali víc než snesou. Navíc na 6V rozvodu je třeba je dimenzovat na dvojnásobný proud než na 12V rozvodu (tj. 12V rozvod = 1A a 6V rozvod = 2A).
Datum: 17. února 2009 8:49
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 No právě já chci, aby každá světelná cívka dávala 6V, tzn. aby všechny cívky byly velké. Každou světelnou cívku bych usměrnil zvlášť pomocí graetzovýho můstku a pak bych je paralelně spojil, tak mi to poradil Chong, že je to lepší než ty normální 30W cívky... Dá se nějak zjistit, jestli ta cívka co jsem koupil bude dávat 6V? Jinak rotor myslím, že je v pořádku (celkem silný), protože např. když mám kontakty na svíčce origo. 0,7 mm, tak dává bezproblému jiskru...
Datum: 16. února 2009 22:11
 no světelné cívky dávají každá 3V. 6V dává jen zapalovací, ale také záleží jak moc magnetický máš rotor. já měl rotor z 05ky a ještě k tomu slabý a pořád sem se divyl co to tak slabě svítí. vyřešeno jiným silným rotorek. a jinak já mám i mustanga a tam mám všechny cívky velké.
Datum: 16. února 2009 21:00
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 Díky za cenou odpověď. Ještě se zeptám jako blbec  , ale bude tato cívka dávat 6V/15W? Mám nyní 20W zápalko, tzn. malá a velká cívka a já chci nahradit tu malou cívku touto novou, takže aby dávala ta nová také 6V jako ta stará... Kdyby ta nová cívka byla z té dvojice cívek pro 30W zápalko, tak by dávala jen 3V pokud se nepletu, je to tak?
Datum: 16. února 2009 20:55
 ano! dá se požít. a který vývod použiješ jako kostru je jedno. je to je cívečka která dělá střídavý výkon. kde pak bude + a kde - určují diody na usměrňovači.
Datum: 16. února 2009 20:26
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 Máš pravdu, moc se v těch cívkách ještě nevyznám, ale potřebuji vědět, jestli se tato cívka dá použít do toho Chongova návodu, tzn. každou cívku usměrnit a pak spojit paralelně... To mi spíš odpoví asi právě Chong...
Datum: 16. února 2009 20:20
 to na té fotce je cívka světelná. a bábám v krámech neveř, jak uvidí že tomu nerozumáš tak se ti snaží prodat to nejdražší.
Datum: 16. února 2009 18:23
 zdarec nemate nekdo na mustangoj udelanejj stop spínac?
mohli by ste poslat naky fotky jak to mate poreseny vubec nwm kam to prichytit.a utahne to v pohode?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2009 20:09
Datum: 16. února 2009 20:09
 zdarec chlapi není tady nekdo z Hradce Kralove nebo okoli?nekdo kdo by mi pomohl zapojit na mustangoj spínací skřínku.dikes
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2009 21:38
 cau draci potřebuju vedět když mam babetu 210 a nastartuju ji a po chvyli mi to chcipne a pak ji musim furt pridavat aby mi nechcipla diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2009 17:12
Jméno: lakys
IP: uživatel5351
 mel sem to u babety taky budto volnobeh na vic dej nebo mas vyrazeny gufera v motoru(ale s tim si nejsem tak jistej)
Datum: 20. února 2009 17:12
Jméno: Vojta-Pekelny Satan
IP: uživatel1696
 JJ sestelovat volnobeh.
Datum: 16. února 2009 6:46
Jméno: martys
IP: uživatel4186
 skus nastelovat volnobeh a kdyz to potom nepujde tak je tky mozny ze ti to nekde saje falesnej vzduch..
Datum: 15. února 2009 20:39
 jakej je rozdíl mezi odrusenou a neodrusenou fajfkou?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2009 10:51
Jméno: Standa
IP: uživatel5305
 Odrusena je na nic....beztak to ruseni delaj stary PAL a BRISK i s odrusenou fajfkou.....a hlavne ty novy odruseny fajfky maj priblblej zobacek misto perka a po nekolika vyndanich zacnou vyskakovat ze svicky......to radsi kabel na svicku prisroubovat nez odrusenou fajfku
Datum: 16. února 2009 10:51
 Odrušená fajfka má odpor 5 kiloohmů.
Datum: 16. února 2009 9:39
Jméno: lada
IP: uživatel5296
 třeba když máš digitální tachometr na mašině tak ho to za běhu motoru ruší, stačí dát odrušenou svíčku nebo fajfku a de to
Datum: 15. února 2009 19:07
Jméno: Vojta-Pekelny Satan
IP: uživatel1696
 Mas pravdu martine ta neodrusena ti bude rusit ledacos ruzny elektronicky veci....
Datum: 15. února 2009 17:47
 myslim si ze ta neodrusena by mela rusit televizi, radio ....
Datum: 15. února 2009 17:14
 Hoši,existuje nějakej měnič z 6V na 12V??
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 21:55
 já vim jen že je ,,zdvojovač'' - někde to mám v knize, ale na netu to bude určitě taky
Datum: 19. února 2009 21:55
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Když si ho vyrobíš, tak klidně s jakýmkoli výkonem... jsou na to speciální integrované obvody... Ale potíž je že jsou spíš určený na 12V aby měnili třeba na 230V. Ale když to uděláš z diskretnich součástek, tak to bude chodit klidně od 1,5V
Datum: 15. února 2009 19:18
Jméno: luke
IP: uživatel4456
 existuje ale je to jenom na male vykony....vic nevim
Datum: 15. února 2009 12:37
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 na moto-prodejna.cz ho mají v sadě 12V blinkrů na Simsona, takže ho asi určitě seženeš i sólo
Datum: 15. února 2009 12:25
Jméno: martin
IP: uživatel1584
 dobry den na jawe 250 / 353 mi nejde klakson 15 let stala ted uz jede jednom klakson nejde? prosím o rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2009 18:49
 hele ja ho vzdy rozdal vycistlil pak prohnal nabijeckou dvanact voltu na chvilicku (mzik) abys to zas nespalil ale pred tim bych zkontroloval tu kabelaz je mozny ze tam nekde bude urvanej drat ale spis bude zalehlej
Datum: 15. února 2009 18:49
Jméno: lada
IP: uživatel5296
 natahni drát přímo ad baterky a skus ho dát na kontakty klaksonu a jetli pude tak máš asi někde přešvihlej drát nebo zaoxidovany tlačítko
Datum: 15. února 2009 11:50
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Může být zaoxidovaný kontakt, přímo na tlačítku.Sundej kryt a očisti kontakty.
Datum: 15. února 2009 11:11
 cus no prvne bych zkontroloval drat ktery vede od inducky nebo od zapalovani,kdyz nepojede zkus koupit novej klakson
Datum: 15. února 2009 11:08
Jméno: blazenn
IP: uživatel5294
 Nazdar hosi mam jawu dvaapulu kyvacku a mam tak este ten starsi regler co je na zapalovani,a nejak mi nedobija,chtel bich to prerobit normalne na krabickovy,ale nato bych potreboval u zapalovani ti dva kontakty D M ale ja ich tam nemam,tak jak to zapojim??diki moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2009 14:34
 někde na netu je přímo oskenovaná stránka s návodem....... taky sem to podle toho zapojoval.... jenom místo písmen na dynamu tam jsoou čísla..... nemužu to ted najít, jinak bych ti řek co který písmeno je za číslo....
Datum: 15. února 2009 14:34
 pozdě
Datum: 15. února 2009 14:34
 někde na netu je přímo oskenovaná stránka s návodem....... taky sem to podle toho zapojoval.... jenom místo písmen na dynamu tam jsoou čísla..... nemužu to ted najít, jinak bych ti řek co který písmeno je za číslo....
Datum: 15. února 2009 14:33
Jméno: Standa
IP: uživatel5297
Datum: 15. února 2009 14:30
Jméno: Standa
IP: uživatel5297
 kdybys mel zajem,nekde v historii tu mame podobne tema a sou u toho 2 schemata.....ale je to udelany narychlo a jen na vypinac na baterce......
Datum: 15. února 2009 14:17
Jméno: lada
IP: uživatel5296
 doporučil bych ti elektronický relé,dává se taky na zapalování a máš k tomu i schéma zapojení. má akorát jednu nevýhodu, že se při každym startu musí nabudit od baterky,takže když je baterka uplne vybitá tak to ani neroztlačíš
Datum: 15. února 2009 12:03
Jméno: Hlavozrout
IP: uživatel716
 Zdar fichtlari mam dotaz fik mi nedava jiskru maximalne kdyz vsechno poradne procistim a svicka je uplne sucha tak ji to hazi ale sakra malou dam to do valce chytne to a po cvhili zhasne a vysroubuju svicku a mokra uz nehodi vubec nevite co by to mohlo bejt indukcka je nova diky kluci moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2009 13:39
Jméno: Hlavozrout
IP: uživatel716
 Predstih sem nastavoval a 2 kontroloval a hlavne to driv normlane jezdilo a to vic nez dobre ale jednoho dne du do garaze a tohle a civky sou tez spravne nenapada vas este neco ?
Datum: 15. února 2009 13:39
 máš přehozenou cívku....místo zapalovací máš světelnou.
Datum: 15. února 2009 10:57
 nebo jesi tam nemáš moc oleje v benalu nebo nesaje z převodovky ... taky mě to dělalo , nalil sem pul litru benalu bez oleje a frčel ...
Datum: 14. února 2009 23:36
 předstih
Datum: 14. února 2009 23:15
Jméno: Fox
IP: uživatel5291
 nazdar draci, nemá náhodou někdo radu k následujícímu problému : Když rozsvítím u Jawy 555 přední světlomet a nedám na zadek žárovku, tak svítí normálně. Když ale zadní žárovku zapojím ( 6V/5W) dramaticky poklesne svítivost předního světlometu. Už jsem zkoušel všechno možné, ale nejde to odstranit. Díky předem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2009 22:57
 a co takhle zapojit zadní světlo na jinou cívku? Nebo jestli neni problém celkově v obvodu (možný je všechno).
Datum: 14. února 2009 22:57
Jméno: Vojta-Pekelny Satan
IP: uživatel1696
 Jejdamane to je snad normalky ne to me taky dela dej si tam baterku ja ji tam taky budu davat
Datum: 14. února 2009 21:43
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 postul: Chong mi posilal usmerneni aby ta zarovka nepraskala ale aby to zas taky svitilo poradne a stale stejne...cili pri otackach to nespalis ale zas to sviti jak ma...dej mu vedet, on je na to mastr, udelam to na jare pokud mi ta zarovka vypovi sluzbu jinak do ty doby tam proste bude pracovat...
Datum: 14. února 2009 21:19
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 to ses stastnej fichtlar jak rika Chong, mas silny magnet v rotoru...me se palily 35W zarovky v masce na svy 21 kera ma uz to 30W zapalko, gdyz na ni litaval tata tak pry spalit 40W nebyl zas takovej problem pri vysokejch otackach...mam tam tedka 35W a jsem proste spokojen, drzi, sviti jak diva a ja mam z toho radost...
Datum: 14. února 2009 21:16
 ja tam mam 6v 15w/15w vpredu a vzadu 12v 15w žarovky.i pres tuto kombinaci ktera byla jedina možna s tlumivkou v masce dosažitelna je svitivost na hranici spalení.
Datum: 14. února 2009 20:18
Jméno: lukasholub
IP: uživatel4663
Datum: 14. února 2009 19:38
Jméno: zeli
IP: uživatel175
 di do mototechny a rekni ze chces zarovku ale aby mela 24V.... mozna si rika sze je to pico*vina ale zkus.. taky sem tomu neveril.. par kacek za zarovku zas neni tolik ne?  zkus to..
Datum: 14. února 2009 19:27
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 to je jasny ze to poklesne kdyby jsi to nechal bez zadni zarovky tak ti ta predni schori tyhle prditka nikdy nak moc nesvitily
Datum: 14. února 2009 19:15
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 este neco: neukoristuje se ti to negde?
Datum: 14. února 2009 19:12
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 fikus: a od maj parezy 30W zapalko? trochu blbost tam davat este vetsi ne? nejspis slaby magneto, sezen jinej rotor a nebo tam dej zarovky v rozmezi od 14-10W cili gdyz tam das 10W tak by to melo svitit lip ale muze praskat ve vysokejch otackach...zkus a uvidis
Datum: 14. února 2009 19:12
Jméno: Fox
IP: uživatel5291
 Díky za rady, zkusím něco udělat. Na předku mám žárovku 6V/15-15W a stejně ten pokles je hodně veliký - předek skoro přestane svítit.Kdyby měl někdo ještě jiný nápad, tak se budu těšit.
Datum: 14. února 2009 18:54
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 to ti schorej zarovky ma tam bejt ve predu 25W a vzadu 5W
Datum: 14. února 2009 18:13
Jméno: Benátský
IP: uživatel3576
 Podobný problém sem měl u 05.Na předek dej žárovku 6V/15,15w a mělo by ti to šlapat normálně.
Datum: 14. února 2009 17:49
Jméno: lukasholub
IP: uživatel4663
 Tak to je snad normální,nebo tam máš baterku????A jak to je dramaticky,že nesvítí skoro vůbec a nebo svítí slaběji???Jinak to,že když nemám zapojené zadní světlo,tak přední svítí hodně a když zapojím zadní světlo tak to seslábne,tak to dělá i u mém pařezu.
Datum: 14. února 2009 17:30
Jméno: lukasholub
IP: uživatel4663
 Někdo mě předběhl,ale je to fakt může to být i tou žárovkou,ale i tak ti to bude dělat,ale ne tak hodně.
Datum: 14. února 2009 17:30
Jméno: lukasholub
IP: uživatel4663
 Tak to je snad normální,nebo tam máš baterku????A jak to je dramaticky,že nesvítí skoro vůbec a nebo svítí slaběji???Jinak to,že když nemám zapojené zadní světlo,tak přední svítí hodně a když zapojím zadní světlo tak to seslábne,tak to dělá i u mém pařezu.
Datum: 14. února 2009 17:29
 dej dopředu slabší žárovku než tam je ted
Datum: 14. února 2009 17:27
|



|