Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: RobertN
IP: uživatel4939
 Dotaz na bezkontakt na staďáka.
http://shop.sesa-moto.cz/nahled/id_2337.html
Na výkrese je psáno, že pracovní otáčky jsou 400 až 18000. To znamená, že při nižších otáčkách, jak 400 to nehodí jiskru? Znamená to, že při startování se musí dosáhnout otáček motoru 400? Díky.
Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2009 3:38
Jméno: robertn
IP: uživatel5280
 Tak namontováno a je to v pohodě.
Datum: 13. února 2009 3:38
Jméno: robertn
IP: uživatel5020
 Hm, tak to máš dost vysoké otáčky na volnoběh. (Já třeba u 350 mám 1100 a to jen proto, aby to dobíjelo, jinak bych měl klidně 900.) Ale zpátky je Stáďákovi. 400 ot./min. je 6,6 otáček za vteřinu. Přemýšlím a asi to bude v pohodě, protože stíhám na stadáku přišlapávat do kopce a to jsou otáčky vyšší než volnoběžné, takže po startování možná budou kolem 1000. Oukej, už to neřeším, bude to v pohodě! Jen jsem se potřeboval ujistit, protože někdy jsou úplně jinak, než si člověk myslí.
Datum: 19. ledna 2009 19:10
 Volnoběh například mýho fichtla je 3000 když se motorka startuje (to sem měřil...) třeba fichtl pákou jde to až přez 3000.....400 otáček....to je míň jak jedna otáčka za vteřinu....uvědom si to....!
Datum: 19. ledna 2009 16:12
Jméno: robertn
IP: uživatel4939
 Díky. Na jaře do toho půjdu a pak sem napíšu, jak to fachčí.
Datum: 19. ledna 2009 10:17
 Já bych se toho vůbec nebál...... spíš si myslim, že to bude fungovat i od ještě nižších otáček, ale výrobce to zaručuje až od 400....
Datum: 18. ledna 2009 20:16
Jméno: RobertN
IP: uživatel4939
 No, se jen bojím, abych nemusel šlapat rychle jako fretka, aby to dalo dost energie pro jiskru a chytlo. Ale snad těch 400 bude v pohodě. Že na volnoběh bude kolem 1000 otáček je jasné, ale nevím jak jsou velké otáčky potřebné na nastartování. Třeba jsou menší a když chytne tak to zrychlí na 1000. 
Nicméně 400 znamená 6,6 otáček za sekundu. Tak snad to bude v pohodě.
Datum: 18. ledna 2009 18:40
Jméno: Standa
IP: uživatel5013
 neblazni prosimte,fichtl am volnobeh tak 1000 otacek jestli ne vic  400 znamena ze to blafne uplne normalne....
Datum: 18. ledna 2009 18:10
Jméno: mogul
IP: uživatel4012
 zdarec, chtel bych vedet, jake mate skusenosti s chromem ve spreji. Jestli je to lepsi nez stribrenka nebo horsi a jestli mate nejake foto jak to vypada na motorce. Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2009 15:40
Jméno: standa
IP: uživatel5013
Datum: 18. ledna 2009 15:40
 Ja to mam na rafkách.Je to celkem pěkný a nemam s tim problem.(ale musí se to dělat pořadně!!,když se to odflakne,tak je to hned v prr..) Ale někde jinde nedoporučuju,třeba na vejfuku (vubec to neobstojí ve vysoké teplotě)
Datum: 18. ledna 2009 11:34
 chrom ve spreji? podle mě to bude obyčejná stříbrná barva
Datum: 18. ledna 2009 11:29
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 Cau draci... muzu nabit baterku 6V 11Ah...12V 5A nabijeckou?? muze se neco stat dik za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2009 8:58
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Přes 6V žárovku... zkusil bych pro tenhle akumulátor 6V/10W. Každopádně hlídej aby se ti ,,nevařil,, elektrolyt... V tu chvíli je už nabitej...
Datum: 18. ledna 2009 8:58
Jméno: RobertN
IP: uživatel4939
 Přímo to zapojit bych vůbec nezkoušel! Nicméně nouzově by šlo zapojit nějaký odpor do série, tak že tam bude proudit jen tolik proudu, že napětí na baterce bude max. 7,2V. Ten odpor se nejsnáze udělá ze žárovky 6V nebo 12V, ale už nevím jaký odpor. Raději nejdřív zkus nějakou s větším odporem, tedy s menším výkonem. Dřív jsem to tak dělal, než jsem si koupil 6V nabíječku.
Datum: 18. ledna 2009 8:35
Jméno: RobertN
IP: uživatel4939
 Ahoj draci. To proměnné časování předstihu u bezkontaktu PIO je k něčemu? Logicky bych čekal, že při vyšších otáčkách by se měl předstih spíše trošku zvětšit, protože rychlost hoření je stejná, tak aby to stačilo včas prohořet! Jenže podle toho grafu na výkresu k bezkontakt zapalování PIO tady v shopu se předstih zmenšuje? Snížení na začátku pod 1000 je určitě na místě a mohlo by být klidně větší. To zlepší starty. Ale u vyšších otáček to nechápu. Jakou s tím máte zkušenost? Namontoval někdo a jde mu to více do otáček? Něco do sebe to asi mít musí, když to tak výrobce dělá. Jen mě to nejde do hlavy, protože jak známo tak s menším předstihem se zvýší výkon v nižších otáčkách a z větším předstihem to v nízkých nejede a zvýší se krapet výkon ve vyšších otáčkách a jde to do větších otáček. Díky!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. ledna 2009 22:51
Jméno: RobertN
IP: uživatel5007
Datum: 17. ledna 2009 22:51
Jméno: RobertN
IP: uživatel5007
Datum: 17. ledna 2009 22:48
 Teorie se mi nechce vypisovat....! Odpovim ti jestli to k necemu je. Rozhodne...  Protoze se snizujicim predstihem si jakoby zkracujes vyfuk a tim docílíš vyšších otáček....! Ta křivka v krámku je ale taková...neutrální....  Protože křivka se ladí až na motor a výfuk...ale třeba motoplat u ČZ krosek má taky jen přímku snižující se a jede to....  Takže k něčemu to je..ale má to svý ALE...
Datum: 17. ledna 2009 15:34
Jméno: Standa
IP: uživatel5001
 Uz sme to tu resili na muj podnet....Odbornici zdejší mi presvedcili,ze predstih by se mel pozvolne zvysovat a jakmile dosahne motor rezonancnich otacek(max.kroutici moment) tak predstih by se mel lehce snižovat...odpovida to te krivce...
Datum: 17. ledna 2009 13:52
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 Halo chlapi neudělal by mě někdo plošný spoje sevšim sudy na tyrisovy zapalovaní a regulaci dobíjení ??? a poslal by mě to poštou a nebo se nák domluvit ???
http://www.mujweb.cz/www/elektronic/ prosim nekdo by se našel CDI s baterkou a dobijením
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2009 15:30
Jméno: standa
IP: uživatel5013
 ok...chces to levne....podivej se na schema na cz 150c a dej tam dvojcestne usmerneni ....nejjednodussi co kdy existovalo,ale nema to regulaci....ale je to staveny na otacky do zhruba 6000 takze fichtla to zvladne...
Datum: 18. ledna 2009 15:30
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 no jo ale ja chci abych tam mohl mit baterku a tadyto stoji 200 a vic to delany me vyjde do 1000 ....... ne nebo s emilim odpovez mi stando
Datum: 17. ledna 2009 21:20
Jméno: standa
IP: uživatel5001
Datum: 17. ledna 2009 18:23
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 kde ho sezenu ?? napis
Datum: 17. ledna 2009 17:21
Jméno: Standa
IP: uživatel5001
 kup si radsi od imsoftu ...a praci by te to vyslo stejne
Datum: 17. ledna 2009 14:49
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 Cau draci.. chtel jsem se zeptat.. pri startu CZ mi uplne nezhasne kontrolka na dobijeni.. jenom tak o polovicku pozhasne... co to znamena?? ze to malo dobiji? a jestli jo.. da se to nastelovat aby to dobijelo vice?? nebo je to neco jineho?? diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. ledna 2009 14:26
Jméno: Standa
IP: uživatel5001
 kdybys potreboval poradit s jednocivkovym RELE-Pal tak ja to jako jeden z mála umim  A celkove dobijeni take ovladam....
Datum: 17. ledna 2009 14:26
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 mam motor po GO.. nechany delany... od chlapka co to dela cely zivot.  ale prave me znepokojuje.. ze mi uplne nezhasne kontrolka... zatim to zajizdim bez svetel... ale bojim se aby kdyz si ty svetla tam pripojit..a nekam pojedu... tak aby mi to nevycuclo vsechnu stavu z baterky
Datum: 16. ledna 2009 20:31
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ježiši to je chyb.... co sem to tam napsal? asi s y  to je moc.....asi bych si měl jít po tom náročnym tydnu lehnout
Datum: 16. ledna 2009 20:27
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a co tam máš? původní jednocívkový rele? .... asy bych přešel všechny kabely, všechno pořádně očistila pak bych uviděl no....... to relatko moc lidí dobře poštelovat neumí...... nejlepší je, když to nemusíš mít tip top do origo, tak dát krabicový relatko a máš po starostech......
Datum: 16. ledna 2009 20:24
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 pri jizde... lehce poblikava... jako nepatrne pozasina... ale neni moc velkej rozdil o proti volnobehu
Datum: 16. ledna 2009 20:12
 po stratu jako na volnobeh nebo i kdyz pridas plyn?na volnobeh ma spravne svitit a az teprve kdyz pridas tak zhasina
Datum: 16. ledna 2009 20:05
Jméno: franta
IP: uživatel1584
 Dobry vecer chtel bych se zeptat kolik AH MA MIT AKUMULATOR DO JAWY 250 TYP 353
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. ledna 2009 23:39
Jméno: Standa
IP: uživatel3345
 tak mela by tam bejt 6V/14Ah ...ja tam mam 6V/11Ah a funguje normalne....
Datum: 15. ledna 2009 23:39
 6V 5Ah; čím větší kapacita, tím líp. Jen je potřeba si pohlídat rozměry.
Datum: 15. ledna 2009 21:27
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 6V 14Ah, nebo taky staci 6V 11Ah
Datum: 15. ledna 2009 21:12
Posl.aktualizace: 15. ledna 2009 19:54
 no tam sou LEDky, a ty sou supersvítivý ne... A já bych tam chtěl dát ty barevný, jak se dávaj jako kontrolky.. né co svítí jako do dálky, ale prostě co jen signalizujou...
Datum: 15. ledna 2009 19:54
 Svíťit budou, ale asi míň. Záleží taky, jaké ty 3mm tam jsou jestli nízkopříkonové, vysoce-svítivé, klasické... Koukám že u minulého příspěvku tam mám nějaký pa znaky  Má tam být V- Vs-
Datum: 15. ledna 2009 19:51
 hele, tam sou LED 3 mm, ale když dám ty vobyčejný 5 mm tak to na to nemá žádnej vliv ne?  (sou věčí, a líbí se mi víc  )
Datum: 15. ledna 2009 19:50
 Koukej do života: VCC, VDD, V+, VS+ je kladnej pól a VEE, VSS, V−, VS−, GND je zápornej pól
Datum: 15. ledna 2009 19:43
 hele, tam sou LED 3 mm, ale když dám ty vobyčejný 5 mm tak to na to nemá žádnej vliv ne?  (sou věčí, a líbí se mi víc  )
Datum: 15. ledna 2009 19:42
 co se řepíš..  já si to taky myslel, ale brácha (elektrikář  - ale silnoproud) mi to řikal tak jak sem to tady napal..
Datum: 15. ledna 2009 19:40
 VCC je + a GND -
Datum: 15. ledna 2009 19:39
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 Cus lidi chci si dat na fika baterku a aby se mi pri jizde dobijela ale abych to mohl plne vyuzivat jako svetla a vsechno ale chci mit baterku jen na neony a brzdove svetlo poradte nejlepe jak to prekopat napiste kde sezenu navod ????
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. ledna 2009 22:27
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 Halo chlapi neudělal by mě někdo plošný spoje sevšim sudy na tyrisovy zapalovaní a regulaci dobíjení ??? a poslal by mě to poštou a nebo se nák domluvit ??? http://www.mujweb.cz/www/elektronic/ prosim nekdo by se našel
Datum: 16. ledna 2009 22:27
Jméno: standa
IP: uživatel3345
Datum: 15. ledna 2009 15:31
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Takžes už testoval Stando?
Datum: 15. ledna 2009 14:15
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Nemůžeš najít? Z hlavní stránky poslední dva příspěvky.. jsou u nich data vytvoření... Zapnout počítač umíš, tak si snad už poradíš i s tímhle...
Datum: 15. ledna 2009 14:14
Jméno: standa
IP: uživatel3345
Datum: 15. ledna 2009 14:13
Jméno: Dominik
IP: uživatel4188
 Chong Kde to tam jeja t otam nemuzu najit ???
Datum: 15. ledna 2009 13:15
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 http://www.mujweb.cz/www/elektronic koukni na to (rego + CDI), proštuduj to, vyděs se a pro nedostetk odvahy se na to vykašli
Datum: 14. ledna 2009 21:52
 Si tam dej tužkový baterky
Datum: 14. ledna 2009 20:38
Jméno: Standa
IP: uživatel3142
 Jistý Chong ma patent na tuto zalezitost....ale nemuzu ted najit odkaz...čekej on se ti sem urcite ozve a pokud ne tak t dam mail na nej... Jinak to jde take jednoduse tak,ze jednu civku obetujes na dobijeni,usmernis ji dvojcestne pres graetzuv mustek a pres nejakou jednoduchou regulaci s ni budes dobijet baterii ....s baterie muzes ale odebirat jen výkon,kterým muzes dobijet....takze pokud civka dava stredni vykon 15W tak urcite 5W si vezme dobijeni a 10W ti zbyde na LED podsviceni a LED zadni brzdu
Datum: 14. ledna 2009 20:06
Jméno: Honza
IP: uživatel4590
 http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektrika-s-baterii-baterkou.html
Datum: 14. ledna 2009 19:33
 caw caw . mam vypinac s 3ma konektorma (s led) je tam : uzemneni svetlo +
tak jak to mam zapojit? kostra - + ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. ledna 2009 7:03
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Vzhledem k tomu že moc variant nemáš, tak si to laskavě vyzkoušej a nevotravuj s takovejma pitominama.. ještě by jsi se tu mohl ptát jak připojit žárovku k ploché baterce.
Datum: 14. ledna 2009 7:03
 cau draci.. dneska jsem promeril baterku na CZ protoze mi jde spatne do vyssich otacek(zacne vynechavat) a nameril jsem 5,5V myslite ze je mozny ze to dela ta baterka??.. jinak predstih je udelanej dobre(cihlova svicka) chyta taky krasne.. akorat ty otacky.. a kdyz uz ji dostanu do otacek tak na jenom na chvilku  pred diky za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. ledna 2009 18:51
Jméno: standa
IP: uživatel4975
 dobre tak pokud je problem jen ve vybite baterii tak nabiti problem vyresis,ale co ja vim tak i kdyz budes mit vybitou baterku(i pod 5V) a roztlacis to,tak pokud dobiji,tak jede normalne(vlastni skusenost)....takze ja si myslim ze nabiti baterie je jen docasne reseni,ktere problem nevyresi....
Datum: 13. ledna 2009 18:51
Jméno: mogul
IP: uživatel4012
 je to baterkou, poradne ji dobij a nejlepe ji dej do tepla
Datum: 13. ledna 2009 16:19
Jméno: standa
IP: uživatel4975
 presne tak,je to spusobeny spatnym dobijenim a motorka ma s rostoucima otackama slabsi jiskru a proto v nejvyssich zacne štěkat a prskat....
Datum: 13. ledna 2009 16:14
Jméno: sorry chlapci
IP: uživatel2374
 čauky chlapci vym že to sem nepatrí ale potrebuju poradit ze simárem...tak dyžtak písnete na icq kdyby ste my chteli pomoc196-498-427díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. ledna 2009 20:54
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 popis to
Datum: 12. ledna 2009 20:54
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 vyvrtat do tycky zavit? tezko rict takhlec z hlavy...
Datum: 12. ledna 2009 20:54
Jméno: mikešš
IP: uživatel2374
 okejj tak díkes chlapci  ste fakt kámošové  no mam dotaz...koupil sem si new blinkry(mini)jenze oni mají šroubovitej zavit a na simáčo ty blinkry jsou pridelany svorkou...a ta tycka nema zavit  tagze vubec nevym co stim?mam udelat do tych tyček závit?
Datum: 12. ledna 2009 20:36
Jméno: Moly
IP: uživatel1913
 tak tak ..jak řiká standa
Datum: 12. ledna 2009 19:57
Jméno: standa
IP: uživatel4557
 normalka pis sem a klidne pod svym nickem....az na par vyjimek jsme tu vsichni mili a vstricni lide...
Datum: 12. ledna 2009 19:54
 čau Chongu. Tak mě napadlo, co si dát na moto nějaký solární články, co by dobíjely baterku, takže aby dávaly kolem těch 6V.. Myslíš, že by to šlo nějak udělat zě by se tam poskládaly, sériově propojily, daly přez nějaký odpor který by propustil třeba max jen 6,5 V a napíchlo by se to na baterku? že třeba kdyby se mi baterka vybyla, tak by mě šla štáva z toho přez tu baterku, takže by se vlastně pořád dobíjela, myslíš, že by to šlo? jo, ještě mi pls pošli ten návod na ten voltmetr z diod na mail tjanu@centrum.cz dík moc..
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. ledna 2009 15:51
Jméno: Maikel
IP: uživatel3317
 Proč tu motorku rovnou neudělat na elektriku..........................jestli se někdo pokusíte udělat dobíjení solárníma článkama dejte vědět chci se zasmát....
Datum: 15. ledna 2009 15:51
Jméno: standa
IP: uživatel4975
 ja jsem spise jen takový prevodník vedomostí...takovy menic   obcas si nekde neco prectu a pokud je to zajimavy info,tak se mi vreje do pameti....
Datum: 12. ledna 2009 22:52
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Zase máš ty prsíčka, tam schováš i nákup  . Jojo, nejsem nějakej ortodoxní elektrobijec, takže i já jsem zvědavej na dlouhodobou životnost. Nejvíc se obávám vibrací, dimenzace výkonových částí a odolnost tyristoru. Jinak ale všechno je řešitelné použitím festovnějších součástek  . Taky počítám s tím že by bylo vhodnější zalít celek do silikonu a hliníkové krabičky, aby se tranzistory opřely o dno (v poslení verzi mám SMD tranzistory). Pak by neměli vadit vibrace ani voda...No já ještě do typologie dynam a alternátorů jawek neproniknul. To mě ještě čeká.. tak jsem rád že ty budeš moje studnice vědomostí
Datum: 12. ledna 2009 19:58
Jméno: Standa
IP: uživatel4557
 To chong: Ja jenom doufam,ze to vsechno nekam nacpu aby to nebylo videt....precejenom mam 21 a tam CDI pod sedacku neprisroubujes  tak vercajk stejne nevozim,takze tam se to snad vejde i s baterkou,ale mam spis takovy obavy abych sebou nemusel vozit vejražní stator kdyby to kleklo...elektronice moc neverim,ale to ze v noci uvidim mi laka ze vseho nejvic....a ty starty mi taky zajimaj,jak si rikal...me to teda suprove chyta i se slabou jiskrou,ale to ze mam mensi odtrh na svicce vadi dost roztaceni motoru(mnoholetá mnohonásobná skušenost).....jinak bracha na nem jezdi kazdej den do prace a blafne to teda uz na poprvy,ale vetsinou chcipne a na podruhy uz se chyti chvili štěká a tak po 20 vterinach drzi volnobeh....rekl bych ze je to spusobeny bohatosti smesi...mam odškrcenej vzducháč aby to chytalo i teplý....znas asi vecne omylany problem teplych startů a moc bohaté smesi....jinak co se týče kejvy...ja vim ze jsi koumak a ze vseho bys chtel vymacknout maximum výkonu,ale bylo by jednodussi prekopat 75W dynamo z 478 na 12V...cetl jsem o tom nekde na jawamanii a dostes z toho snad dvojnasobek vykonu oproti 6V soustave....a CDI si na to muzes klidne dat....takze to vychází bilančne lepe nez klasické VAPE 110W...pokud mi jeste jednou klekne dobijeni na peraku tak tohle je pro me jasna volba....republika je plna blbů ktery neumej seridit dobijeni a tak radeji stare zapalovani za pětibábu prodaji a koupi VAPE a pak neni problem koupit na burze za 500-800 funkcni 75W zapalovani a jen k nemu dokoupis doplnky jako je vhodne rele
Datum: 12. ledna 2009 19:41
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To JS - dynamo se budí plným napětím při volnoběhu. Takže jestli dojde k nějakému poklesu výkonu, tak v nižších otáčkách. Jinde bude vliv zanedbatelný. JInak fakt už nevím na co narážíš  . Potíže nevylučuju, bo jsem to ještě nedělal a je to zatím jen převzatá idea. Gro úpravy není jen v regulaci, ale kompletním snížení spotřeby, aby byla soustava alespoň trochu plusová...
Datum: 12. ledna 2009 19:34
 Chongu, málo to je. Původně jsem tě jen chtěl upozornit, že jsi na to zapoměl. Všechno, co jsem tu psal jsem bral, že se dynamo budí plným napětím dynama.
Datum: 12. ledna 2009 18:38
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To JS - pro představu, úbytek na diodě bude cca 0,3V. A o to se zvedne buzení aby se to vykompenzovalo.
Datum: 12. ledna 2009 18:32
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Hele, ale přecijenom.. potíž je v tom, že to vozítko by jezdilo ,,na suchý z nosu,, Kdybys to přepočítal na pionýra, musel by být taky z drátu a ty bys musel vážit jako nemluvně. Prostě efekt hezkej, ale krom tohodle oboru ,,elektohmyzu,, a solárních vozítek to praktické využití nemá. Prostě pokud se budem bavit o proudech potřebných k dobíjení, tak abys došel k slušným výsledkům tak buď bude plocha těch solárů tak veliká že bys to neměl kde vozit, nebo by se na nabíjení muselo využít světla i z doby parkování a ještě by musela být klika na počasí.. přecijenom sluníčko nesvítí celej rok
Datum: 12. ledna 2009 18:26
 Chongu, při stejných otáčkách a stejným buzení bude napětí a proud na dynamu stejný a tou diodou se napětí o trochu sníží a když bude nižší napětí, bude nižší výkon.
Datum: 12. ledna 2009 18:20
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Loukote.. nezlob!
Datum: 12. ledna 2009 18:19
 tak jako já to nechápu, když ten můtůrek to utáhlo, tak že by to neutáhlo dobíjení..  normálně tam měl lanko převod z motůrka na kolo, a tos měl vidět ty fofry co to chytlo, když na to zasvítil  .. a když to posílala nějaká firma na ty školy se zaměřením na elektrikářa co majvobor, tak to zas nemůže bejt tak drahý ne, když to poslaly na tolik škol..
Datum: 12. ledna 2009 18:18
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Loukote.. nezlob!
Datum: 12. ledna 2009 18:13
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Standa - no já už mám dva zdroje na výrobu statoru pro čtyři cívky. Dokonce uvažuju, že kdyby se to vyvedlo dát tuhle verzi magneta do kejvy... pokud to měření potvrdí že z toho těče 60W a víc, tak to tam půjde, protože dynamo nedonutím jet nad 6V. Ale tohle na 12V pojede... Jinak testy toho třícívkáče ukázaly že s tím LED světlem to svítí od volnoběhu stabilním světlem s 25W žárovkama... což vypadá sakra slibně  . Jinak k tomu regu do statoru. U čtyřcívkové verze to tam nebude. Přecijenom je tam dost teplo a to ty kondenzátory rozhodně nebudou mít rády a po čase vyschnou... Je to elegantní, ale nepraktické místo pro kondenzátory smrtící...
Datum: 12. ledna 2009 18:11
 jo, k tomu autíčku na solární pohon. byl sem na škole, a tam měli udělaný z drátů autéčko, na střeše měli solár panel, tak 10 x 15 cm, a zasvítil na to lampičkou, a autíčko mělo překážku a hrabalo se  tak sem si řikal, když to utáhne 6 V motůrek, tak proč by mi to nedobylo baterku, tak sem se jen ptal, jo, mimochodem, jaktože to utáhlo, a baterku by to nedobíjelo?
Datum: 12. ledna 2009 18:10
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Js - Proč? Nějak nerozumím tomu co píšeš, netvrdil jsem že zmenším buzení, nebo něco podobného. Není to můj nápad, ale s autorem souhlasím... jestliže odpojovací relé ,,žralo,, 5W, tak tím že ho zruším, těch 5W zákonitě musím ušetřit... V konstrukci zůstávalo zachované regulační relé bez zásahu do funkčnosti. Ten úbytek je jen na PN přechodu diody, takže když se zvedne výstupní napětí regulované prvním stupněm tak se úbytek kompenzuje a v soustavě bude stejná úroveň udržovaného napětí co byla před úpravou. Proud je stále stejný... jen je ho o trochu víc uspořením z jednoho ,,spotřebiče,, v rámci regulačního relé.
Datum: 12. ledna 2009 18:06
 Chongu, ikdyž to budeš míň regulovat, výkon se tím úbytkem stejně zmenší.
Datum: 12. ledna 2009 17:47
Jméno: standa
IP: uživatel4557
 Tomáši to víš no...ja mam porad nejaky starosti ve skole,zdenda mel zase nejaky inventury a podobny blbosti,takze v praci toho moc nestih no a tak porad cekam na nej....dela posledni chybejici cast....to hezký placatý půlkolečko na kterym je usmerneni...4 cívky jsem hodil pod ponk...asi radsi usetrim nejakej proud na zadnim svetle jako ty....zacinam uz premejslet o tvym LED svetle....jinak to dobíjení na peraku nebyla prdel a kroutil jsem vsema sroubkama kterejma se kroutit nesmi  mozna tam mam stator 45W a rotor 55W ale nijak to nicemu nevadi,nic nehori,dobiji,sviti,jede,100%spolehlivost...no neresim to...spokojenost...ale rikam sestelovat jednocivkovy rele je umeni....
Datum: 12. ledna 2009 17:29
 Hele chongu! ja tady něco plácnu o solárních článcích ty mě ponížíš a nazveš mě "tranzistorem" klidně si mysli že jsem blbec, když mě neznáš, tak já ti o sobě něco povim \r\npracuju jako specialista slaboproudu v podniku Arcelormittal a zároveň studuju výpočetní techniku a informatiku v ostravě na fakultě Vysoké školy báňské. Já tě považuju za\r\nchytrého kluka a nic proti tobě nemám, ale neurážej lidi jen tak na potkání. Dobře asi sem to trochu nedomysles s těmi články, ale myslíš že mám čas?A když, už jsme u těch\r\nakumulátoru tak máš pravdu těch je spousta druhů, ale nehodí se všachny na motorku a zároveň sem se ptal jakou má baterku  . já jsem počítal s tím že tam bude mít olověný bezúdržbový tak jako mám já. Já jsem zase na střední stavěl vozítko na solární pohon a parametry toho solárního článku co udává GMElektronics jsou totožné s těni mojemi, akorát velikost článku se zmenšila odté doby  a napájeli mě motorek který měl odběr až 500mA. LoukotMAN neříkal, kde tu baterku bude nabíjet! Proč by křemíku měly vadit vybrace? pokud si vygravíruješ nebo vyleptáš desku s plošným spojem, napájíš na ni ty solární panely a navrhneš si uchycení, tak myslím že není co řešit, ale to už jsme zase někde jinde že!\r\nměj se Chongu, zase někdy,čau. Jinak si myslim lidi, že tohle je skvělý e-shop a Sesa je machr co všachno dokáže sehnat.
Datum: 12. ledna 2009 17:28
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Úbytek na diodě znamená malinko doladit relé prvního stupně aby se úbytek kompenzoval... Nebo rego udělat celé polovodičové.
Datum: 12. ledna 2009 17:27
 Chongu, započítáváš i úbytek napětí na diodě?
Datum: 12. ledna 2009 17:22
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Stando jsi prostě kouzelník  ) Měl jsi tam 45W, nebo 55W dynamo? Zkoušel jsi už v praxi CDI? Nějak se se Zdeňkem neozýváte... Podařilo se mi významně zmenšit tišťák.
Datum: 12. ledna 2009 17:03
Jméno: Standa
IP: uživatel4557
Datum: 12. ledna 2009 16:53
Jméno: standa
IP: uživatel4557
 kdyby ty clanky meli takovej vykon jak si myslite,tak proc asi vyrabime v CZ nejvetsi podil elektřiny hnědouhelnýmy elektrárnami,co   zamyslete se....Chongu ja te taky obdivuju....ja bych na tohle nemel....
Datum: 12. ledna 2009 16:48
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jo, nějak mi vrtalo hlavou Loukote že furt něco řešíš kolem elektriky, máš problémy s dostatečným nabíjením za provozu viď? No mě to na kejvě také čeká a protože mě taky na kejvě čeká sposta chromu, repase motoru a jiné nepříjemně drahé záležitosti, tak zpočátku také s vapem nepočítám, takže jsem popřemejšlel jak zlepšit energetickou bilanci okruhu na takovém stroji (čouzeta to má obdobně). Takže protože z dynama nelze vymáčknout větší napětí než 6V a ani výkon, tak začnu tím že seženu 55W verzi. Z té dostanu 60W (pěkná a ne moje myšlenka) jen tím že nahradím odpínací relátko rega (druhý stupeň) shottkyho diodou. To relé by mělo žrát 5W a tím že ho vypreparuju získám 5W navíc (shotky pracuje zadarmo)... Zadní světlo i brzdovka půjdou do LED, takže vzadu ušetřím 9,5W (brzdovku zanedbávám, nesvítí furt) bo LED světlo nadimenzuju kompromisně na 0,5W. Další úsporu očekávám v zapalovací soustavě, kde se uvažuje u induktivního zapalování s cca 20W. Když nyvrhnu 6V verzi CDI, která mi v současné době při 12tisících otáčkách žere 8W, tak v běžném provozu na kejvě budu na 5W.. ejhle úspora 15W... Takže 60W - 0,5W (LED světlo) - 5W (CDI) je stejně cca 55W... takže dopředu pak dám halogenku 6V 40/45W a ještě mi něco zbejvá na dobíjení. Každopádně energetická bilance pak bude kladná ! A proto krom úbytku energie během odstávky bych neměl řešit prázný akumulátor a ještě to bude svítit víc než v serii. V současné chvíli proto drobně pracuju na 6V verzi CDI, což ale znamená spáchat to od píky, bo integráče 12V verze nefungují pod 8V. Ale Loukote, tudy vede cesta, pokud nechceš z jakéhokoli důvodu investovat do Vape.
Datum: 12. ledna 2009 16:42
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Poslal jsem to ještě jednou... Loukote tak ti ten mail snad už došel...
Datum: 12. ledna 2009 16:24
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Beránku... když si jednou někde přečteš že se nějaký typ akumulátoru nabíjí desetinou kapacity, tak věz že to neplatí pak paušálně pro všechny.. máš na mysli samozřejmě běžný Nicd... jenže pak existují Lipo, NiFe, olověné, stříbrozinkové a kdovíjaký další... a věř že každý z nich se nabíjí úplně jinak  . A protože předpokládám že když Loukot má ČZ175 že z celé té plejády akumulátorů bude mít právě ten olověný akumulátor v provedení běžném, tak tam samozřejmě také je max.doporučený nabíjecí proud, ale ten stěží překročí jeho dynamo, nebo i třebas Vape.. takže tam omezovat nabíjecí proud není ani zamák potřeba... a to tvoje navrhované přepínání solárních článků a dynama.. já osobně bych použil řešení s diodou od každého zdroje energie, není pak třeba nic přepínat  . Chápu tvé nadšení z objevování elektroniky, ale s nápady vývojově nepřekračující 19.století bych byl skromější... Každej kdo se v elektronice kdy hrabal si musel projít svými utopiemi. Ale buď v klidu i já se jim nevyhnul... a proto ti udějuji právo mě oslovovat ,,polnoční král czest,, ikdyž netuším co to je... Ale k solárním článkům, možná by to mělo nějaký smysl v případě že by se tím měl akumulátor nabíjet v garáži, jenže pořizovací cena dostatečně výkonného panelu se blíží ceně Vape a potom z ryze praktického pohledu bych dal přednost vape a starosti s nabitým akumulátorem lze pak hodit za hlavu navždy... Jinak ten Imax s tak malou plochou se mi zdá fakt mimo mísu... možná tak u oblouku svářečky  . Mám doma poloviční a dává pár mikroampér, hodí se jen pro přenosnoou kalkulačku  . A ikdyby to s těmi proudy byla pravda, aby se nabila, tak by jsi motorku nemohl parkovat v garáži, nebo by jsi v garáži musel udělat střechu z makrolonu, nebo by jsi jí raději parkoval venku na sluníčku?  Také si myslím že vibrace by těm panelům nedělali dobře. Já nevím.. je to podle mě blbost.
Datum: 12. ledna 2009 16:15
Jméno: joxa
IP: uživatel2136
 ty rozměry jsou v milimetrech bacha!!!
Datum: 12. ledna 2009 16:15
 já neim, ale nezdá se mi, že ten článek na kerej sem sem dal vodkaz že by měl 69 a 29 cm, dit se podívejte na tu kapku cínu z porovnáním z tou plochou, to je asi nějaký divný ne? ale kdyby to bylo třeba já neim, 5 x 10, tak já to mám předělaný, takže u mě by to jako bylo kam dát, ale nezdaj se mi ty rozměry u toho no...
Datum: 12. ledna 2009 15:11
 Chongu...já tě obdivuju, za tu trpělivost s jakou tady odpovídáš na tolik nesmyslnejch dotazů. Jinak 40mA z článku je sice hezký ale trochu mimo realitu.... navíc pokud bys vytvořil panel kterej by měl dostatečný parametry, tak kam ho na motorce dáš? to je plocha jako kr***.
Datum: 12. ledna 2009 14:35
 Berane, olověná baterka není tak náchilná na vyšší proudy, aby měla ampéra nějakej význam. 6V na dobíjenáí baterky je málo. Je potřeba alespoň 6,5 V nejlíp 7,2V.
Datum: 12. ledna 2009 14:24
 hele, dit nejsou zas tak malý, "solární článek Imax=40mA Uo=2V 69x26x3mm" píšou I max, to je 40 když bych dal 3, tak to bude už 120 mA a to už je 0,12 A, tak myslíš, že tohle kdyby mi dobíjelo (6 V a 0,12 A), tak že by mi to tu baterku trochu nedobilo?
Datum: 12. ledna 2009 14:24
Jméno: Beran
IP: uživatel1886
 Hele Chongu ty asik neumíš číst a taky ti neříkám polnoční král czest.
Datum: 12. ledna 2009 14:20
Jméno: Beran
IP: uživatel1886
 Jeden solární článek dodává 40 mA při 2V. Takže potřeboval bys 15 solárních článků to by ti dalo maximalně 600mA což je vyhovující, zapojit to musíš vždycky 3 članky do
serie abys získal 6V a pak budeš mít 5 řad článku po třech které spojíš paralelně a připojíš k baterce. Ale musíš počítet s tím, že nemužeš dobíjet baterku najednou články a
dinamem. Protože bys dodával dvakrát větší proud a to by se baterce nelíbilo. Články mužeš mít jako zálohu pro dobíjení baterky připojené přes vypínač a kdyby ti to
přestalo dobíjet tak zapneš články tak pul hodky počkáš aš se baterka trochu nahltí a pak směle dál
Datum: 12. ledna 2009 14:05
 j, dik za vysvětlení  skus mi to poslat pls ještě jednou, nic mi nepřišlo... tjanu@centrum.cz
Datum: 12. ledna 2009 14:01
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Než takovéhle blbiny, tak si kup raději Vape
Datum: 12. ledna 2009 13:38
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 LoukotMane.. tak to jsem se dlouho takhle praštěným nápadem nepobavil  . Upřímně... a platí to i pro rezistorového maniaka Berana... kam by jsi jako ty solární články chtěl dát? Ty miniaturní dávají pouze pá uA (mikroampér), to ta tvoje baterka má daleko větší samovybíjecí proud  a pokud by jsi chtěl něco co už má smyls, tedy to co dává řádově waty, tak to už stojí od tisícovky víc... a to nemluvím o rozměrech, protože to bys musel vozit na zádech  . A Beranovi... každý odpor je zároveň spotřebič, takže když něco odporem srážíš, ŕovnou spotřebováváš z výkonu určitou část, takže pokud by se použil solární článek tak by bylo nevýhodné jej regulovat jinak než pomocí měniče, nábojové pumpy, či jiného sofistikovaného zařízení aby se minimalizovali ztráty... Schema voltmetru, tedy link s popisem jsem ti poslal už 9.1 Loukot!
Datum: 12. ledna 2009 13:37
 jo, jako mě dinamo jako dobíjí někdy když vodpojim baterku, tak to jede i bez ní, ale někdy se zase stane, že když ji vodpojim, tak to ani neblafne, tak bych chtěl tohle jako takový jíštění, aby mi dobíjely vobě věci...
Datum: 12. ledna 2009 13:14
Datum: 12. ledna 2009 13:09
 sory, zapoměl sem říct, že se jedná vo čz 175, baterka, 6V 6Ah
Datum: 12. ledna 2009 13:07
Jméno: Beran
IP: uživatel1886
 Jakou baterku maš na tom pindourovi? Dobíjení je nejlepší přivést ze zapalka přes omezovací odpor a usměrňovací diodu, podle toho jaký má baterka vákon vypočítáš
velikost zatěžovacího odporu. např baterka má 9Ah, takže se nabíjí max. desetinou wýkonu to jest 0.9A, pro větší životnost baterky je lepší nabíjecí proud ještě snížit, takže
nejlíp u té 9Ah bych doporučil nabíjecí proud 0,85A. A taky si myslím, že kdybys chtěl nabíjet baterku přes solární články tak to bys jo jich hodně potrěboval aby ti dávaly prou
0.85A při 6.5V. jinak doufám že ohmuv zákon znáš kdyš se chceš pouštět d
o takovýhle rekonstrukce měj se čau.
Datum: 12. ledna 2009 13:02
 kdyby ste to taky někdo věděli, tak taky vodepiště..
Datum: 12. ledna 2009 10:41
Jméno: santy
IP: uživatel2757
 poraďte jaky je rozdil mezi svíčkama n17c a n17yc ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2009 20:33
Jméno: karlos
IP: uživatel942
 k tomu propalování dna pístu musela by bejt špatná směs
Datum: 11. ledna 2009 20:33
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 a jen tak ze zvedavosti: jaky okolnosti by to musely byt?
Datum: 11. ledna 2009 20:17
Jméno: standa
IP: uživatel4966
 u beznyho fichtla pist nepropalis!!
Datum: 11. ledna 2009 19:58
 ten propalenej pist bych se nebal poprit  ,musela by to bejt dobra souhra okolnosti aby se to propalilo
Datum: 11. ledna 2009 19:57
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 Y = vysunuté jiskřiště = delší závit, údajně propaluje píst, ale většina lidí to vyvrací
Datum: 11. ledna 2009 19:50
 Zdarec hoši.Už jste někdy vyděly uhliky dynama trojůhelníkového průřezu??Já je mam na Jawa-Čz 125/355.Vypadá to jako kdybyste ten čtvercovej uhlik na průřezu úhlopříčkou přeřízly.Pak vzniknou dva uhliky trojůhelníkovýho průřezu.Už jste to někdy vyděly?Mě se to zdá dosti divný
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2009 13:36
 Tak sem na to čuměl jak puk.Je to zajímavý.Až koupim novýá tak je vyměnim
Datum: 11. ledna 2009 13:36
Jméno: Matěj
IP: uživatel4930
 dej tam ty co tam maj bejt...Tohle je naprostá kravina a dosti (prasárna)!!!
Datum: 11. ledna 2009 12:51
 nekdo se chtel odlisit
Datum: 10. ledna 2009 22:38
 třeba měl někdo jen jeden, a tak z něj udělal dva
Datum: 10. ledna 2009 21:57
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 Cau draci... dneska rano jdu nakopnout CZ...a nic.... koukam kontrolka sviti slabe..  tak se podivam na baterku a zni byla kostka ledu  zmrzla mi.. kdyz ji necham rozmrazit .. bude zase v poho?? dik za rady..
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. ledna 2009 20:46
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 ajaj  mete pravdu... na digitalu byla jednotka ktera sand byla DCA nebo jak.. tak ja mylslel ze to jsou apery.. tak jsem to na to dal... a bych nabehlo mi 11.. ale kdyz jsme to tede po vasich protesctech skusil na utobaterii tak mi to ukazalo najekejch 25 neceho... byla to proste shoda nahod.. omlouvam se
Datum: 10. ledna 2009 20:46
 Tak sem to myslel...
Datum: 10. ledna 2009 15:24
Jméno: adas
IP: uživatel1069
 jestli jsi změřil proud tak to je 11A, nevim co by to mohlo bejt za proud, jestl zkratovej, tak to takovej zázrak nejni. 11Ah je kapacita (jednotky ampér krát hodina), pokud je udávaná výrobcem, tak tzv. dvacetihodinová tj. baterka je schopná dávat proud 0,55A po dobu dvaceti hodin bez poklesu napětí článku pod asi 1,75V (to už si napamatuju). Pochybuju že by jsi změřil kapacitu.
Datum: 10. ledna 2009 15:14
 Pokud jen trochu rozumim elektrice tak sice jo změřil si proud baterie když si připojil obvod. Ale na měření baterii sou měřáky který maj třeba spirálu jako odporovej drát a ta při přpojení na baterii udělá zátěž a změří tvrdost ty baterky....! Takže 11Ah sice asi máš....záleží ale až je začneš odebírat...  I když to asi řikám blbě myslim to dobře....věřte mi....
Datum: 10. ledna 2009 14:54
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 digitalem...
Datum: 10. ledna 2009 14:49
 Taky nevim jak si mohl bez zatěže změřit proud....?
Datum: 10. ledna 2009 14:27
Jméno: adas
IP: uživatel1069
 5,7V je málo, určitě ji alepoň pořádně nabij. Jak jsi změřil 11Ah?
Datum: 10. ledna 2009 14:17
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 tak jsem ji rozmarazil.... premeril.. hodnoty mi to ukazalo 5,7V a 11Ah coz si myslim ze je dobry... a dal jsme ji tam a chytla hnedka... v pohode..  akorat teda enwim jestli ma byt presne na 6V, jestli 5,7 neni uz malo?
Datum: 10. ledna 2009 13:59
Jméno: adas
IP: uživatel1069
 v autě pokud je vybitá tak taky zmrzne, tobě zmrzla protože byla vybitá, plně nabitá baterka mrzne až někde při -70st., nabitá na 20% mrzne při -17, nasráč vybitá při -11, možná to rozchodí, spíš bych se bál ze jak to zmrzlo tak se desky pokroutily a zkratovaly. Anebo jsi měl blbě namíchanej alektrolyt, ale asi ne
Datum: 10. ledna 2009 13:50
 zkus jí rozehřát a nabít a uvidíš... moc bych nevsázel na to že to pude. ale za skouškui nic nedás...
Datum: 10. ledna 2009 13:03
 Jen se neboj že jim to v autě něak moc prospívá...!
Datum: 10. ledna 2009 13:01
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 no vis co hlidat.. ja jsem to nevedel.... tak jsem si rikal dkyz se nestane nic autum.. tak proc motorce.. ale tedka uz to vim...  CHYBAMA SE CLOVEK UCI!!
Datum: 10. ledna 2009 13:00
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 máš si to hlídat no...........ale taky mě to sere že musim z tříkolky každej den vyndavat baterku.......teda když je čas a jezdim
Datum: 10. ledna 2009 12:53
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 ale jak je mozny ze mi zmrzla? v autech je mame v poho... jestli blba smes kyseliny?
Datum: 10. ledna 2009 12:53
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 ty vole... to snad nee
Datum: 10. ledna 2009 12:51
 Mám pocit že když přemrzne elektrolyt je baterka KO...! Proto se taky vyndávaj....! Podle mě ji neoživíš....
Datum: 10. ledna 2009 12:38
Jméno: tancicizelva
IP: uživatel4952
 zdar,nevite nekdo jaku svicku mam sehnat na cz125-516,dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. ledna 2009 16:41
Jméno: fechrider
IP: uživatel455
 čau ja jezdím normálně na Brisk, ale ted jsem tam dal NGK, ale nestihl jsem to zkusit, protoze napadl sněh
Datum: 14. ledna 2009 16:41
Jméno: standa
IP: uživatel4955
Datum: 09. ledna 2009 22:53
Jméno: Moly
IP: uživatel1913
 zdarec...dotazek ..někdo mi řikal že halluv snímač je dobrá náhrada kladívka?..na fichtlovy..je to pravda??
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2009 16:05
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jak píše Standa.. není to tak že místo kladívka tam vrazíš Hall a tradaá... kdepak... Hall, nesepne takové proudy co indučkou, nebo pólem tečou. Takže se to musí posílit tranzistorem. Jenomže to pak není dvakrát vhodné zapojení tak jak je v normálním pionýrovi, pak to chce zapojit spíš jak to bývalo v autě a tedy proudem nabíjet indučku a ne pól... Jenže, to zase je třeba alespoň jednocestně usměrnit zapalovací pól... A to se nezmiňuju o samozřejmé věci, jako je usměrnění a alespoň nějaká stabilizace napětí, kterou by jsi Hall živil... Jenže to v tomhle případě nemůžeš vzít ze zapalovacího pólu, takže by se musel usměrnit světelný okruh, ale to by se zase musel usměrnit pomocí můstku, aby jsi o 50% energie nepřišel.. a pak ta stabilizace.. když bys odpojil světla, tak neexistuje moc stabilizátorů, které umějí stabilizovat třeba ze 100V na 5V... Bo kdybys pak zhasnul světla, tak ti shoří Hall a v tu ránu ti zhasne i motor  nebo prasácky to napájet z baterie... Kdyby bylo všechno ideální v životě jednoduché, tak furt máme televizi s nipokonovým kotoučem... Zkrátka, chceš-li něco lepšího, obvykle to nebývá tak jednoduché jak to na první pohled vypadá
Datum: 11. ledna 2009 16:05
Jméno: Standa
IP: uživatel4958
 v prekladu chtel asi chong rict,ze musis mit k te sonde vsechny sounaležitosti(ze ji nelze dat jen misto kladivka a je to  )....a take rikal,ze je hallka lepsi nez optika...optika trpi na znecisteni....hallka je docela odolna...
Datum: 10. ledna 2009 15:00
 Chongu proč neni hall dobrá náhrada....? Kvůli spolehlivosti nebo proč...? Já jen že se ho chystám nemontovat tak abych věděl na co se mám přichystat...
Datum: 10. ledna 2009 11:57
Jméno: Moly
IP: uživatel1913
 okkk dík
Datum: 09. ledna 2009 22:12
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Nevím jestli je to dobrá náhrada za kladívko, ale každopádně je to lepší než světelná závora  . V každém případě nejde použít bez větších úprav, protože původní rozvod je střídavý a hall snímač potřebuje stejnosměrný proud
Datum: 09. ledna 2009 22:08
Datum: 09. ledna 2009 20:16
Jméno: Moly
IP: uživatel1913
 já elektrice vubec nerozumim...takže nevim
Datum: 09. ledna 2009 20:01
Jméno: motor
IP: uživatel680
 to asi težko ne
Datum: 09. ledna 2009 19:59
 zdarec draci nematenekdo schema na čz 175 jenom na to aby hazela jiskru jestli jo tak piste dik ja mam svoji prvni čz a vubec nevim jak to zapojit predem dik za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. ledna 2009 11:06
Jméno: standa
IP: uživatel4950
 propoj baterku na kladivko
Datum: 09. ledna 2009 11:06
 čus máte někdo skušenosti dat na fichtla baterku ?? a šlo by to aby se aji dobijela a fichtl startoval na baterku a ji svitil bez zaplého motoru
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. ledna 2009 19:34
Jméno: Libor
IP: uživatel4573
 Je to uplna picovina to montovat na fichtla jestli chces neco se s tarterem tak si kup neco novesiho akorat si s tim skurvis celyho fika
Datum: 08. ledna 2009 19:34
Jméno: eclips
IP: uživatel1181
 kua snad umite cist ne on nemyslel pres starter ale jen z zaplou baterkou
Datum: 08. ledna 2009 18:33
 Startér by byl hodně velkej problém. Baterku na zapalování a na světla problém není.
Datum: 08. ledna 2009 18:09
Datum: 08. ledna 2009 13:26
Jméno: Standa
IP: uživatel4937
 Nedavno jsme to tu resili....starter ze skutra koupis za litr,ale je ti k nicemu...pokud nekdo prijdete na to jak ho zakomponovat do motoru,tak sorry,ale je to debata o nicem....neni kam a jak to zakomponovat....jedine tak tam nejak naprat dynamostarter z prasete,ale tomu neverim,ze by se to nekam veslo....takze nic...
Datum: 07. ledna 2009 22:32
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Z elektrické stránky to reálné je, ale asi nejmíň schůdné je mechanické řešení starteru, myšleno pohon elektromotorem...
Datum: 07. ledna 2009 22:22
 to nedáš... jedině že bys to měl jen jako pomoc při startování... aby šlo víc proudu. ale abys máčknul a vono to startlo bez nakopávbačky to nejde... musel bys mít noumáně motůrek s uhlíkama co by ti otáčel rotorem... a jen na světla a cvrčka tak to myslim bylo na jawa-50.cz a asi by ti poradil chong... to je tady mistr přes elektriku.
Datum: 07. ledna 2009 22:03
|



|