Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 zdarte mám takovej nápad ale ješte sem ho nešel odskoušet co řikáte na to pravit zapalko z babetty210 na pionýra jestli to nekdo máte udelané tak pošlite fotky alebo pokecáme jestli to vubec de já sem to nekde už videl ale nevím kde prosim pište jo dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2008 16:07
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2390
Z babety zapalovani s trochou bastleni narvat jde, otazka je proc??? Je to sice bezkontakt s tyristorem. Ale rotor je zbytecne tezkej a tyristor te nad zhruba 6000ot/min bez uprav nepusti...
Datum: 30. srpna 2008 16:07
z jakakyho typu motorove pily pasuje zapalko na pionýra a hlavne aby nemelo omezovac otacek prej to ma husqarna tak asi z neceho jineho pisne jaky mate vy dik
Datum: 30. srpna 2008 14:48
Jméno: Lukas
IP: uživatel3934
Já mám na stadionu z motorovky a je to lepší než 3 zapalka z babety.
Datum: 30. srpna 2008 14:45
Jméno: martinn
IP: uživatel1411
to zapalko zbabety jide ale musi se upravit rotor na klikovku na pincka udelas na sousrtuhu jinak to zapalko ti prida hlavne ve spodnich otach dobry vykon takze je na kros skvely ale na silnicni zavody je leposi pouzit z motoracky
Datum: 30. srpna 2008 13:33
a co takhle zapalovani zmotorovky  to by mohlo jit ne??
Datum: 30. srpna 2008 13:30
Jméno: Spara11
IP: uživatel1215
 čau draci vim ze to sem nepatri a taky se za to omlouvam ale nemohl by mi nekdo poskytnout elektrické schéma na fiata 126 p(maluch) diky posilejte vse bud odkazy sem nebo na mail Spara11@seznam.cz
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2008 16:39
http://www.mujweb.cz/www/fiat126/servis.htm To jsem rád že se taky někdo ještě zajímá o maluchy. Takový malý, levný a jednoduchý vozítko dneska už nikdo nevymyslí.
Datum: 30. srpna 2008 16:39
Jméno: michal
IP: uživatel627
 cuus draci ! mám simáce. A mám malej problém svítí mi jen zadní svetlo,prední ne ani neblykne nic (mám tam novou zárovku a je dobra) prosím poradte
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. srpna 2008 1:21
Jméno: standa
IP: uživatel3940
jednoznacne upadlej drat...bud drat od + od baterky nebo ti muze chybet ukostreni
Datum: 31. srpna 2008 1:21
Jméno: Danielito
IP: uživatel1276
dráty nebo někde špatnej kontakt
Datum: 30. srpna 2008 10:30
Jméno: fojta
IP: uživatel764
 Chongu?prej ses machr na zapojeni dratku od svetel a bzucaku,pomuzes mi plis??napis mi na icq 499037721.Ď
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2008 21:24
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
Nezlob se ale ne. S průměrnou intelgencí to musí dát podle schema zapojení z manuálu opravdu každej... Nebuď jak můj syn, kterej když se mu nechce přemejšlet tak dělá blbýho, bo účel světí prostředky. ICQ neprovozuji.
Datum: 30. srpna 2008 21:24
Jméno: Mrcin.m
IP: uživatel111
jo je to to nejlechčí. Např.: U světla máš 2 dráty jeden natáhni na kostru a druhej nahádni na jednu stranu vypinača z druhé strany vypínača(tak aby když otočíš vypinačem aby se ty dvě strany propojily !) to natáhni na najákou cívku. Nebo jestli nechceš s vypinačem nebo to je na tebe složitý tak natáhni jeden drát na kostru a druhej na cívku a jak nastartuhješ tak budeš svítit .
Datum: 30. srpna 2008 11:18
Jméno: salis
IP: uživatel2576
no takhle ho odpálkovat  , ale má pravdu na tom zapojení opravdu nic neni, schémat je na netu dost
Datum: 30. srpna 2008 10:45
Jméno: CHONG
IP: uživatel692
si najdi navod nanetu a zapojsito
Datum: 30. srpna 2008 9:16
 Zdarec, chci se zeptat jestli je na Simsonovi S51 spínací skříňka na normální klíček? Jakože každý Simson má svůj klíček jako do dveří, no víte jak to myslim ne?....
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2008 9:53
Jméno: radim
IP: uživatel1071
golem ma pravdu, je to jako například u starých 250 atd ,univerzální klíček ,nevýhoda no....
Datum: 30. srpna 2008 9:53
Jméno: Golem
IP: uživatel650
ty klíčky se daj přehazovat,nejsou prostě nijak blokovaný na jednoho simsona,jednině ten klíček od bočni schránky,jinak ten plastový an zapalování se dá prostě přehazovat...
Datum: 29. srpna 2008 20:50
Jo a díky za odpovědi....
Datum: 29. srpna 2008 20:45
Jméno: fojta
IP: uživatel764
 zdarte,chtel bych se zeptat nekoho OCHOTNYHO,kdo by mi poradil jak zapojit svetla a klakson.Mam 20Wattove zapalko,vepredu mam 25W zarovku(ja vym,ma tam byt 15W,ale to se alespon rozhavy,ne??)vzadu standart 5W.A klakson obyc.Spis bych potreboval pomoct se zapojeni dratku.Schema zadny jsem nepochopil.ĎĎĎikes moooooc
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2008 22:06
Jméno: provaz
IP: uživatel2556
ja sem tam dal taky jednou omylem 25 w zarovku a trocu se rozzhavy jen kdyz je to zadni svetlo vypojeny jinak ani to ne. jinak pri zapojeni -ti jde dratek primo z prepinace svetel dozadu do uchyceni zarovky a pak uzemeni na kostru.-jinak napis presnejc co potrebujes vedet...
Datum: 29. srpna 2008 22:06
Jméno: honzule
IP: uživatel1333
Zeptej se na to CHONGA ten je na to machr.
Datum: 29. srpna 2008 21:10
Jméno: fojta
IP: uživatel764
netusim
Datum: 29. srpna 2008 20:52
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
ahoj chci se zeptat na tu žárovku vpředu,nevyhoří ti zápalko když tam máš 25w žárovku páč já mám taky 20W zápalo a ta 15W žárovka se mi zdá že svítí slabě stalo by se něco kdybych tam dal 25W žárovku?
Datum: 29. srpna 2008 20:44
Jméno: karlos
IP: uživatel942
Posl.aktualizace: 30. srpna 2008 21:43
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
Svého času (pár let nazpět) se tohle hodně řešilo na jawamanii a co si pamatuju praktické zkušenosti na neupravovaných motorech, význam veškerý žádný. Jsou motory na kterých to význam mít bude, ale seriové jawy, čezety mezi ně nepatří. Dle mého názoru mnoho povyku pro nic...
Datum: 30. srpna 2008 21:43
Stavím krossku a už to mám namontovaný,ale neodzkoušený.Četl jsem pár článků o tom,jak to seřídit,ale našel jsem jen o 4T motorech,i když si myslím,že by to mohlo být jedno.Zkrátka,chci se přiučit v nastavení tý charakteristiky.Takže kdybyste byl někdo tak hodnej a pochlubil se svojí funkční charakteristikou,tak mi ji prosím pošlete na e-mail.Já jsem to vymýšlel podle návodu pro stodvacítku a vychází mi taková přímka a to je asi blbě.
Datum: 30. srpna 2008 9:13
Jméno: Enigma
IP: uživatel2900
jj elektronicke rizeni predstihu, ked to dobre nastavis podle otacek zlepsis prubjeh chodu motoru a znizis spotrebu .. takze ohodne lepsi nez origo zapalovani
Datum: 29. srpna 2008 19:29
Jméno: tomonick
IP: uživatel1198
S tim muzes ladit predstih podle otacek  takze mnohem lepsi...
Datum: 29. srpna 2008 19:16
Jméno: tomáš
IP: uživatel590
 zdarec mam takovy problem s moji čizou 175 je takovy že motorka nedobiji sviti kontrolka dobijeni i při vysokych otačkach podival jsem se na regler a při nastartování motoru jsem změřil napětí na svorkách a bylo tam okolo 5,58V ,zpětný spínač nebyl zaplý (při nastartovaném motoru) když jsem ho sepnul tak napětí kleslo na 0,5V a motor zdechával.napadlo mě že by mohli být opálené uhlíky tak jsem je obrousil smirglem a je to pořát stejný.nevíte čím to je?
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2008 14:01
Jméno: standa
IP: uživatel3931
spatny rele nebo uhliky ...popripade nejaky skrat
Datum: 29. srpna 2008 14:01
Jméno: Jawař
IP: uživatel2179
 Zdarek draci,chtěl jsem se zeptat,když mám jawu 23 a původně v něm bylo 30W zapalování,můžu tam dám 20W zapalování?Dík moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2008 14:12
Jméno: standa
IP: uživatel3931
chongu fakt nekecas??? tohle slysim poprvy v zivote?? A to uz sem tech magnet vydel stovky a vsechny byli stejny..a z vlastni skusenosti rikam ze je jedno jak tam ty civky das,hlaven museji pasovat a nesmeji drit...ja mam teda rotor z puvodniho 20W zapalka z fichtla a na tom stator 30W..mam to tam asi 5 let a sviti to pekne,chyta to,jiskra velka,klakson troubi...nevidim rozdil mezi tema magnetama...tos mi teda dostal....skusim doma najit nejaky origo magneto z mustanga a dam to tam jestli bude nejakej vyraznej rozdil...
Datum: 29. srpna 2008 14:12
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Rotory stejné nejsou... když je dáš k sobě, tak aby byly stejně zámky vačky, tak zjistíš že každý typ má magnety zalité v jiné poloze  . Minulý týden jsem si to kontroloval  . Proto také leží zapalovací pól na jiném místě u každé verze
Datum: 29. srpna 2008 11:40
Jméno: standa
IP: uživatel3931
prosimte ty rotory sou stejny tak neplas...pokud das do mustangu misto 30W zapalovani 20W tak nastava mensi komplikace v elektrice...protoze u 20W zapalovani je napajeno ze svetelne civky jenom predni svetlo(+ v poloze 0 Klakson) a na mensi civku bylo napajeno zadni svetlo...u 30W zapalovani je to cele v jednom okruhu a napaji to dvojice svetelnych civek(jsou jako celek)...
Datum: 29. srpna 2008 11:31
čau.. a jak poznám, jestli mám rotor 20, nebo 30W? je to tam někde vyražený, nebo jak?
Datum: 29. srpna 2008 10:57
Jméno: E$pectro
IP: uživatel2461
ale musíš to vyměnit celý i s rotorem, protože kdybys tam nechal 30W rotor a dal tam 20W staror tak ti to nebude fungovat...
Datum: 29. srpna 2008 10:31
Já tam měl 20W a dal jsem tam 30W a žádnej problém, tak že by to mělo jít bez problémů.
Datum: 29. srpna 2008 10:05
Jméno: ondra
IP: uživatel1896
 Zdarec jak dlouho vydrzi jawa 250 na baterku bez dobijeni me vydrzi jawa tak 150km a pak se musi dobyt a to i kdyz svitim jen parkovackama tak by me zajimalo jestli to dobiji nebo ne
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2008 11:40
Jméno: standa
IP: uživatel3931
to na ty parkovacky moc nenajedes...obavam se ze ti to nedobiji...mozna ti to baterku vybiji misto toho aby ji to nabijelo...jestli tam mas klasickou baterku 14Ah tak na tu bez dobijeni musis najet vic
Datum: 29. srpna 2008 11:40
Jméno: ada
IP: uživatel3382
ti to nedobyji
Datum: 28. srpna 2008 22:12
spravne by to dobijet melo
Datum: 28. srpna 2008 21:55
 Čus.. nemáte někdo na fechtlovy blinkry? máte tam baterku? nebo jak to máte zapojený? a zapojený to máte jak? díky za odpověd..
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2008 20:57
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
já mám na fichtlu ve předu 15W a vidím ůplné hovno ještě mám někde špatný kontakt tak mi to bliká
Datum: 29. srpna 2008 20:57
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
To stanon - s elektrikou je to na fichtlech stejné jako se zvýšením výkonu.. napsat něco krátkého a funkčního je nemožné  , prostě jednoduchá a smysluplná řešení tady neexistují. Jediné v co lze doufat že si na nás soudruzi ve Vape s pionýry vzpomenou a vyprojektují pro nás také nějakou verzi Vape, jinak jsme takříkajíc v prdeli.. Do té doby je v podstatě zbytečné baterku na fichtly řešit. Ani nevíš jak bych si také přál mít možnost dát dopředu alespoň 35W žárovku a silnější... Takhle i s 25W vidím v noci úplný ho..o
Datum: 29. srpna 2008 11:51
Tak tuhle úpravu mu dělala nějaká firma Moto Pražan. Nevím kde to je ale někde na netu maj číslo.
Datum: 29. srpna 2008 11:15
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
U typu 21 a 05 Sport zas není takový problém s umístěním baterky. Pokud se trochu uskromníte s nářadím, tak baterku lze umístit pod bříško, vedle indukčky, pokud se dobře natočí (ta indukčka). Vejde se tam buď baterka 12V 1,3Ah (asi 10x4x5cm), nebo ještě 12V 4,5Ah (asi 9x7x10cm). U ostatních pionýrů nevím, ale je tam méně místa. Jinak myslel jsem ty baterky z odkazu. (Nevím jestli jsou to přesně gelové, spíš bych řekl že ne, mám v tom značení trochu chaos)
Datum: 29. srpna 2008 10:50
Jméno: stanon
IP: uživatel1648
hergot chongu ty se vždycky tak rozepíšeš, že se vždycky až leknu, když to otevřu!!
Datum: 29. srpna 2008 9:50
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jojo, řešitelný to sice je, ale za cenu snížení svítivosti předního světlometu bych do toho nešel. Energetická bilance pionýra je dost na hraně, takže rezervu není v podstě kde brát. Pokud svítí nejprve zadní a potom přední lampa blinkru, energeticky neušetříš nic, pouze se tím zmenší okamžitý odběr což je v určitém smyslu výhoda, ale nepodstatná. Zajímavé také je že existuje norma, jak mají blinkry blikat  , tedy poměr časů kdy svítí a kdy ne. Kdysi jsme s kamarádem řešili úsporu energie na dospělé jawce (350/640) že jsme testovali použití (několika) LED do blinkrů, ale objektivně jsme to oba zamítli, protože viditelnost, zejména ze stran, byla horší než se žárovkami a úspora minimální vzhledem k tomu že to neběží neustále. Problém byl se směrovostí supersvítivých LED, malý výběr ve žluté barvě a také činili problém fresnelovy čočky které jsou součástí průhledného zbarveného skla blinkrů (soustředné proužky). Ty jsou naladěni na jedno ohnisko a zrcadlo za žárovkou. Takže jsme to z hlediska bezpečnosti zavrhli. Já osobně si začínám pohrávat s myšlenkou využití nečinných dob zapalovacího pólu. Indukční cívku totiž nabíjí (předpokládám, ještě jsem to neměřil) až poslední půlvlna ostatní půlvny by se dali využít do světelného rozvodu, popř. na zlepšení kvality jiskry. Na motorových vozidlech podléhá všecko homologaci, ale pokud se použijí homologované svítilny blinkrů a zapojí se správně (osa směru svícení, všimněte si že mají na skle nápis TOP), tak podle mě může buzerovat jen debil. Otázkou je pokud takové zařízení viditelně vozidlo má, jestli potom má povinnost je používat! Tam může být problém. Jinak blinkry v techničáku nejsou, tak si neumím představit, že sebou vozím dobrozdání pana Němce že jakože pro benga ano... navíc poslední malé jawy byly dělány na slovensku v Manetu, takže Němec napíše leda prdlačku  . Baterku v podstatě není na pionýru kam dát a na mustangu obvzlášť aby nehyzdila stroj. Já našel pěkné nenápadné místo pod sedlem, ale tam se vejdou jen ty nejmenší gelovky. Každopádně pokud by se využívalo dobíjení, tak to chce usměrňit palubní napětí (graetzovy můstky), regulaci nabíjení (není složité, stačí v podstatě stabilizitáro podplynovacího napětí) a zajistit že z akumulátoru se budou živit jen blinkry, aby baterku nevybíjeli zbytečně světla, ikdyž je to pro každého velmi lákavé. Mám takhle zapojený klakson i s generátorem střídavého napětí (aby temn originální vůbes mečel) a čtvrt roku jezdí a ne příliš často a akumulátor (6V/1,5Ah) je neustále plnej a to si občas pro legraci zatroubím  . V předu mám 25/25W 12V a v zadu 10W/12V, ale moje magneto je silné jak prase, protože mi bez regulace pálilo žárovky při každé jízdě!
Datum: 29. srpna 2008 8:26
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
Jsou různé velikosti, pokud by si chtěl bezúdržbové, tak tady je výpis z jednoho obchodu http://www.ezk.cz/akumulatory_olovene_hermetizovane.htm . Jinak co jsem tady kdysi zaslechl, tak pro stroje Jawa a ČZ by to musel schválit jistý pan Němec. Nenašel jsem ale nikde kontakt ani cenu, kolik by to asi stálo. Můžeš zkusit pohledat, třeba budeš úspěšnější, kdyžtak to sem napiš
Datum: 28. srpna 2008 22:46
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
Jsou různé velikosti, pokud by si chtěl bezúdržbové, tak tady je výpis z jednoho obchodu http://www.ezk.cz/akumulatory_olovene_hermetizovane.htm . Jinak co jsem tady kdysi zaslechl, tak pro stroje Jawa a ČZ by to musel schválit jistý pan Němec. Nenašel jsem ale nikde kontakt ani cenu, kolik by to asi stálo. Můžeš zkusit pohledat, třeba budeš úspěšnější, kdyžtak to sem napiš
Datum: 28. srpna 2008 22:44
a voni sou taky 12 V baterky tak malí, že by se mi na fichtla někam vešly? a jako kterým výrobcem bych to musel schválit?
Datum: 28. srpna 2008 22:39
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
Není, musel by to schválit výrobce, byl jsem se na to zeptat na dopravním. Jinak k tvé otázce je odpověď pod ní, akorát jsem počítal s 12V, což by bylo lepší, když ji nechceš dobíjet.
Datum: 28. srpna 2008 22:32
a jaktože to nejni legální? a co kdybych to dal na baterku 6V 4 Ah a dicky to nabyl? co myslíte?
Datum: 28. srpna 2008 22:16
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
Taky jsem nedávno přemýšlel o montáži blinkrů, ale poté co jsem se dozvěděl, že to není zrovna legální, tak jsem se na to vykašlal, stejně jezdím většinou mimo město. Jinak ale zpět k tématu. Trochu jsem počítal, a vyšlo mi, že pokud bys použil baterku 12V 1,2Ah, vydržela by asi na 100 zatáček, ve kterých blikáš asi 15s, z toho odhadem asi 10s blinkr svítí. Jen odhad. Jinak ještě lze použít baterka 4,5Ah, která stačí asi na 350 zatáček. Jinak je to jen odhad, doufám že jsem to spočítal dobře. Jinak baterky jsem bral podle velikosti, které se vejdou pod bříško
Datum: 28. srpna 2008 21:51
Tohle jsem dostal jako odpověd od toho borca co to prodává. Myslím že to mluví za vše ale nejspíš to dokáže vysvětlit jenom Chong. Ten vypadá že něco o elektrice ví.
Datum: 28. srpna 2008 21:29
Bohužel, tě musím zklamat dělala to odborná firma a baterka tam není fígl je
v tom, že na předku je oproti 25W žárovce 15W a tím získáš 10W což je akorát
pro blinkry a navíc vždy bliká pouze zadní a pak přední blinkr což zase
šetří šťávu. Ale já mám tu výhodu, že ten pincek je v originálním stavu a
tudíž mi dává cívka dostatek šťávy. Na starejch mašinách je s tím většinou
celkem problém. Součástky nevím, ale když přídeš do správnýho obchodu pro
motorky, tak to tam všechno seženeš.
Datum: 28. srpna 2008 21:28
já neim.. ale napadlo mě, že bych tam dal baterku, bez dobíjení, a napojil na to blinkry, až by se vybyla, tak bych si zvednul párkrát ruku, a doma to zase nabyl.. ale řekl bych že nějaký blinkry tý elektriky moc nesežerou, kdybych to nabyl třeba 2 - 3x za rok, tak by to byla pohoda...
Datum: 28. srpna 2008 20:48
mě se tam ty blinkry taky líbej,je to praktičtější než zvedat v každy zatačce ruku ale je to asi složity udelat
Datum: 28. srpna 2008 20:43
Datum: 28. srpna 2008 20:32
nedavej nan fekala blingry to bude zas ohavnost prvni tridy ne boze ne!!!
Datum: 28. srpna 2008 19:52
Jméno: :-)
IP: uživatel1333
 Čau.Čím to že mi fichtl háže slabou jiskru a když dám prst do fajfky tak to slabě kopne a na druhym fichtlu to kopne až uskočim?????????Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. srpna 2008 19:11
ješte taky možná předstih a odtrh
Datum: 28. srpna 2008 19:11
Může to bej cívka, kladívko, kondik nebo jen vyjebanej start kabel. mě to dělalo kvuli kabelu. mel sem sundanou fajfku a ten osten u to tam tak rozdělal že to házelo málo a jen tak to škubalo jako když dochazi beno
Datum: 28. srpna 2008 19:10
 Zdravim... Nevíte čiím bi mohlo být že kdyz sem dal na fichtla novej náhon tak mi ukazuje jen asi 40K/h. Náhon tam nebil asi už hodne dlouho. Dík za odpověd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. srpna 2008 21:04
do sneka a do tachace je dobry narvat neco malyho aby to neklouzalo když je to uz vykloktany
Datum: 28. srpna 2008 21:04
Jméno: patrik
IP: uživatel3133
ono na rozetu se dávají takové dva kolíčky které otáčií převodem na tacho, když sem to tam neměl tak to ukázalo jen 50, ted to tam mám a naráz 60.
Datum: 28. srpna 2008 20:39
Jméno: E$pectro
IP: uživatel2461
né, mě taky nejdřiv ukazoval jen 40 a to byl novej náhon, pak neukazoval vubec, tak sem dal novej ten šnek jak je naraženej na rozetě a jde v pohodě
Datum: 28. srpna 2008 18:14
Jméno: tomonick
IP: uživatel1198
Tohle me tak yzacalo delat, dal sem novej nahon chvilku ukazoval v poho, ted ukazuje jen 40... to bude snek vymletej
Datum: 28. srpna 2008 16:14
Jméno: E$pectro
IP: uživatel2461
asi ti to jede jenom 40
Datum: 28. srpna 2008 16:01
Jméno: zéma
IP: uživatel2817
Posl.aktualizace: 27. srpna 2008 20:41
no pokud mas 12V tak na oboje
Datum: 27. srpna 2008 20:41
Jméno: provaz
IP: uživatel2556
 čau,vi někdo k čemu byla u jawy555 ta civka v masce svetla - ja ji tam nezapojil a funguje to normalne. musi tam byt?
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2008 13:47
Je to tlumivka. Zamezuje přepětí.
Datum: 27. srpna 2008 13:47
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
V masce jawy 50/555 jsem jí neviděl, ale u ČZ150C ano, tam spolu s usměrňovacím solenoidem tvořila proudové omezení, aby do akumulátoru neteklo příliš proudu ve vysokých otáčkách, dovolím si tedy spekulovat že funguje u 555ky jako proudový omezovač aby se nepřepálilo vlákno pokud dává magneto vyšší frekvenci (a zároveň i proud), kdy se v serii zvětšuje odpor proudu do žárovky.
Datum: 27. srpna 2008 13:06
ale praskaj
Datum: 27. srpna 2008 11:06
Jméno: Standa
IP: uživatel3913
je to usmernovac...kdyz ho budes mit DOBRE zapojenej tak na parezu 555 a na 05 nepraskaj zarovky...
Datum: 27. srpna 2008 11:00
nemusi tam bejt to davali jen na nejaky posledni myslym, to tam je kvuly tomu aby to hlidalo napeti aby ti nepraskaly zarovky ale oni stejne praskaj
Datum: 27. srpna 2008 10:56
 Lidi... Jak je to pleas s elektrikou na fichtlovy... Jako kolik to má voltů a tak... Páč když to měřim měřákem, tak nestíhá,,, Ukazuje jak se mu zachce... Když bych tam chtěl zapojit třeba osvětlení nebo něco... Tak nevim na jaký napětí a proud... Nebo jestli máte nákej odkaz na něco nebo tak, tak budu rád... Předem díkes...
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2008 13:22
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jo a ještě dovětek, podle toho co jsem napsal samozřejmě platí že co nejmenší odběr tím vyšší napětí na výstupu magneta. Teoreticky až nekonečno, prakticky to bývá bez zátěže něco kolem 300V a víc. Můžu říct že to je už pěkná pecka po pazorách, máte-li tedy někdo sebedestruktivní sklony tak si při vytočeném motoru šáhněte na vinutí bez zátěže
Datum: 27. srpna 2008 13:22
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Ano, na měření poblíž zapalování a leckdy i u regulací dobíjení se velmi špatně měří digitálem z důvodu zarušení, které dokáže dokonale zarušit digitální zpracování měřených veličin. Pro motorky i auta používám proto starý dobrý PU501 z dřevných dob socialismu  , ten totiž nemá, krom obvodů pro měření odporu, v sobě ani zaprd polovodičů... pouze odporový dělič a stupnici  , ten by měřil i po atomovém útoku
Datum: 27. srpna 2008 13:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jednoduchá aplikace zákonu P=U x I. Tedy pokud má žárovka 24V a příkon 15W, tak proud zkrze ní teče 0,625A zatímco při 6V žárovce o stejném nominálním příkonu skrzevá ní teče 2,5A. No a protože magneto je značně závislý zdroj proudu na odběru, tak v prvním případě (ideálně předpokládám optimální vyvážený stav výkon x příkon) v prvním případě z důvodu malého odběru proudu stoupne na vinutí napětí na 24V, tak v druhém případě, kdy se magneto trápí značným odběrem (2,5A), tak napětí na vinutí nevystoupá výš než 6V. Tedy samozřejmě vše v ideálním stavu. Z toho vyplývá že nezáleží na napětí ale příkonu spotřebičů. Platí také samozřejmě že všecky spotřebiče mají být na stejné napětí  . Využil jsem toho v návrhu regulace kdy je vhodnější regulovat 12V, kvůlivá spínání mosfetů, které se na nižším napětí otevírají nepříliš dobře a navíc reguluji daleko méně proudu, protože převážně proud je zdrojem tepla a vadí mu daleko více přechodové odpory. Ale to je velmi obecně, nechci se tu moc rozepisovat
Datum: 27. srpna 2008 13:16
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
No zrovna nedávno jsem to taky měřil. Rozhodně nedoporučuju multimetr, protože ho zapalování ruší, ale ručičkový voltmetr. Jinak to že výkon stoupá s otáčkami je jasné, ale nepochopil jsem od Chonga, že když se připojí třeba 24V spotřebič se stejným příkonem, že budou cívky dávat 24V. Jinak ještě k tomu co jsem naměřil, tak na volnoběh těch 5 a vytočené asi 8V, jak psal xxx. Jinak měřil jsem to i se zátěží.
Datum: 27. srpna 2008 10:30
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
1. jedná se o střídavý rozvod, tedy rozsah multimetru nejdřív zapni na střídavý rozsah. 2. výkon (nikoli napětí) je dimenzované na optimální otáčky (protože je závislost výkonu na otáčkách!) a při tomto režimu by měl být vyvážený výkon magneta a příkon spotřebičů. Není pravdou že by to mělo být zrovna 6V, protože pokud se použijí spotřebiče 12V či 24V se stejným příkonem, tak prostě palubní napětí bude buď 6V, 12V či 24V (střídavých!). 3. nevím co chceš měřit když napětí i proud kolísá podle otáček
Datum: 27. srpna 2008 8:43
jj díkes...
Datum: 26. srpna 2008 21:38
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
takže fichtl by měl mít správně 6V,ale při volnoběhu mám na fichtlu nějakých 4,5V a při vytočeném 8V v poho a podařilo se mi i 12V!
Ale pokud si chtěl vědět jaké sem tam dáváji žáravky tak dopředu 6V/15W,dozadu 6V/5W,na některých asi novších fichtlech se dávalo 30W zapalování takže tam jsou žárovky z jinými výkony,přední 6V/25W,vzadu 6V/5W-myslím že to měly stylově všechny mustangy ale nejsem si jistej-podívej se prostě na zápalko a to tam bude vyražené jestli 20 nebo 30W
Datum: 26. srpna 2008 21:34
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
takže fichtl by měl mít správně 6V,ale při volnoběhu mám na fichtlu nějakých 4,5V a při vytočeném 8V v poho a podařilo se mi i 12V!
Ale pokud si chtěl vědět jaké sem tam dáváji žáravky tak dopředu 6V/15W,dozadu 6V/5W,na některých asi novších fichtlech se dávalo 30W zapalování takže tam jsou žárovky z jinými výkony,přední 6V/25W,vzadu 6V/5W-myslím že to měly stylově všechny mustangy ale nejsem si jistej-podívej se prostě na zápalko a to tam bude vyražené jestli 20 nebo 30W
Datum: 26. srpna 2008 21:32
 draci zdar potreboval bych planek jak zapojit podsviceni nafikovi a co k tomuu vsechno budu potrebovat dík předem
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2008 8:59
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Podsvícení čeho?
Datum: 27. srpna 2008 8:59
jojo přesně tak
Datum: 26. srpna 2008 18:41
Jméno: tomin
IP: uživatel1277
Nápad a chuť...
Datum: 26. srpna 2008 18:26
 draci poradte kde bych mohl sehnat prdeni svetlo na JAWA BETKA, nebo jestli by tam slo dat z niceho jinyho, vono to vubec nejde sehnat na ty cinsky shity, diky za odpovedi .....
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2008 10:44
Weaponman: ja sem z porici, odkud si ty?
Datum: 26. srpna 2008 10:44
Jméno: Weaponman
IP: uživatel720
djsatan ty jsi z plzne dachl21.estranky.cz čada znam nadrbuho na 2 s 15/55
Datum: 25. srpna 2008 21:33
nj, v mototechne v plzni tak sezenou akorat zarovku, svetlo ne
Datum: 25. srpna 2008 21:23
Jméno: Weaponman
IP: uživatel720
zeptej se v servisu kde delaji garancni opravy tam by to mohly mit
Datum: 25. srpna 2008 21:23
Jméno: Weaponman
IP: uživatel720
zeptej se v servisu kde delaji garancni opravy tam by to mohly mit
Datum: 25. srpna 2008 21:23
Jméno: fechrider
IP: uživatel455
hej to fakt newim, ale mozna by tam slo dat světlo z korada, nebo z babety a nebo si to nech objednat v mototechně
Datum: 25. srpna 2008 21:21
 musi byt v Cz 175/450 baterka neslo by to roztlacit a jezdit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2008 21:59
Jméno: šandor
IP: uživatel4044
 tam dej dvě 6 v plochý na roztlačení to stačí je to lepší než bez chtá dobře
Datum: 08. září 2008 21:59
Chong> Čízy od modelu 45x a 47x to už neměli, ale já to roztlačil i bez baterky a volnoběh to drželo i když sem zapnul světlo (žárovka jen trošku žhnula), hodně nejspíš záleží na stavu dynama a na tom jak je seřízený relé....
Datum: 26. srpna 2008 12:37
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Nevím jak to měli čouzety, ale kývačky i panelky od jawy měli zapojenou elektroinstalaci tak že v jednom z režimů přepnutí spínačky se dalo jet i bez připojené baterie. Ale co vím od lidí co to zkoušeli, tak to nejde našlápnout, musí se to roztlačit a to tak že fest rychle a nechce to nechat spadnout otáčky moc nízko, takže na neutrál to chce tůrovat  . Každopádně tento způsob jízdy byl údajně jen pro zlost  a prý raději nikdy více...
Datum: 26. srpna 2008 11:04
a když tam nebudeš mit baterku tak se může stát že ti popraskaj žárovky, baterka funguje jako kondenzátor a zachytává napěťový pulzy který jdou od dynama
Datum: 25. srpna 2008 20:46
Záleží jestli má dynamo dostatečnej zbytkovej magnetizmus, když jo tak se dá roztlačit, ale jestli dlouho stála tak to bez baterky nejspíš nenatočíš
Datum: 25. srpna 2008 20:40
Jméno: josef
IP: uživatel2969
musí aby to dobíjelo ne..........
Datum: 25. srpna 2008 19:47
musi jinak muzes treba tam dat zapalko z pionýra 550, 555 parez ale musis udelat takovou redukci na soustruhu
Datum: 25. srpna 2008 18:55
jj,baterka tam bejt musi
Datum: 25. srpna 2008 18:48
Jméno: josef
IP: uživatel2969
 zdarec draci,u babetty mam strašně pomalý rozjezdy nechce tahnout a tak.měl sem rozebranou spojku jestli nejsou sjetý ty pakny a byli docela v pohodě.neska mně nak napadlo skusim jinou svíčku je tam cca 8 let.dal sem tam svíčku z fichtla N17C jako byla na tej babetě a bylo to o hodně lepší ale neni to furt ono,nevíte čím by to mohlo ještě bejt?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. srpna 2008 18:28
Jméno: josef
IP: uživatel2969
vejfuk sem čistil společně s karbecem.a ten řetěz nvm no,podívam se na něj.u fichtla ho mam vytahanej uš hodně
Datum: 25. srpna 2008 18:28
Jméno: E$pectro
IP: uživatel2461
vyčisti vejfuk a jestli máš vytahanej řetěz, tak by to chtělo novej, mě to u fichtla dost pomohlo...
Datum: 25. srpna 2008 18:23
|



|