Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Kalaka
IP: uživatel1711
 nemohli by ste prosim poslat nejake prehledne schema zapojeni elektriky neco sem nasel ale je to nake divne.zatim dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2008 8:36
Jméno: Kalaka
IP: uživatel1711
 na 21 uz sem to psal
Datum: 21. září 2008 8:36
 A na co bys to chtel??
Datum: 20. září 2008 23:20
Jméno: Kalaka
IP: uživatel1711
 jo chtel bych to normal na 21
Datum: 20. září 2008 19:33
Jméno: Franta
IP: uživatel373
 Hele hoši,když na jawě 125/355 rozpůlim motor budu pak muset nastavovat předstih??Dík moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2008 12:28
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 no v podstatě by si ani nemusel, ptotože ten stator by měl nej pořád jakoy v jedný poloze a předstih si děláš na tý destičce na statoru, ale praxe je taková, že ten stator tam stejně nedáš uplně přesně a ještě by se ti tam blbě dával, protože by si nemohl zamáčknout uhlíky....... takže jedině udělat si rysku jak pro stator, tak i pro tu destičku, ale stejně je lepší to pak nastavit znova rači........
Datum: 20. září 2008 12:28
Jméno: davsonz
IP: uživatel4126
 Nevím, jestli to de aji na té tvojí jawě, ale na pionýru si normalne zaznacis na stator a karter nejakou rysku
Datum: 20. září 2008 10:04
 čau lidi... pred cvili ctvrthodkou sem prijelk do z fíka... ale to svetlo funguje jen jako bodovy aby šlo videt kde se pohybuju, ale já totalně nic nevidim... jen trocha neco vidim kuli tomu sem v 60 vletel dfo celkem velky diry tak se toho aj bojim.. nevite jak to zlepsit aby to lip svitilo (baterka je az posledni moznost) kdybych odpojil zadni světlo svitilo by to líp?? páč bych si tam dával tu blikačku jak na kolo ta sviti o mnoho lépe (bo si to tam rovnou napojim na AA baterky... ale to vepředu jak to zlepšit? THX
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2008 11:30
 dej si tam zapalko z 21 ja ho tam mam misto tech svetelnych civek jsem dal svetelne civky z babety a do predu zarovku z tech baterkovych halogenu co se prodavaji v marketach za 300 nekdy si ani neuvedomim ze tak moc svitim ze na me blikaji auta at si to ztlumim
Datum: 21. září 2008 11:30
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
 Pokud si přecijenom budeš pohrávat s myšlenkou ,,dotace,, energie pro žárovku pomocí baterie, musíš zajistit dvě věci. Zaprvé že usměrníš rozvod ze střídavého na stejnosměrné a nejlépe dvoucestným usměrňovačem, protože jednocestným by jsi mohl využívat pouze polovinu výkonu magneta a druhak aby ti proud netekl zpět do baterie, jinak hrozí exploze článků. To se dá zajistit pomocí diody za bateriíí, nejlépe schottky, kvůli menšímu úbytku na diodě (PN přechodu), než klasické křemíkové.
Datum: 21. září 2008 7:35
 no ale na to, že tam bylo 25 W to svitlo celkem dobře
Datum: 20. září 2008 12:31
 jojo  tlumivka tam je... jen obchod je zavřenej !!!!
Datum: 20. září 2008 12:30
Jméno: standa
IP: uživatel4122
Datum: 20. září 2008 11:53
 tak sem oto zčeknul a mám tam 25W kua 15W tam ma byt
Datum: 20. září 2008 11:37
 zitra to zkouknu ale parabola je jak nová
Datum: 19. září 2008 22:05
 Projdi všechny dráty od magneta až ke světlu, všechny kontakty pořádně očisti a dbej na dobrý spojení, zjisti jestli máš správně zapojenou tlumivku, dej tam žárovky odpovídajících hodnot (tj. 6V 15/15W přední a 6V 5W zadní) dbej taky na dobrý ukostření paraboly, a dost pomůže, když si necháš nově pokovit parabolu nebo se dá sehnat nově pokovená na aukru-je to dost velkej rozdíl...
Datum: 19. září 2008 21:40
 ježis sem vul... já mám 555
Datum: 19. září 2008 21:12
 Pokud máš blbý světělný cívjky tak vyměnit, nebo slabší žárovku
Datum: 19. září 2008 20:17
 skontroluj si že máš zapojený vobě světelný cívky
Datum: 19. září 2008 20:05
Jméno: fechrider
IP: uživatel455
 Zdarte moc to tu nepatří, ale chci se zeptat jestli nekdo nevíte jaká je nejlepší svíka pro čz 125/516 díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2008 14:31
Jméno: standa
IP: uživatel4122
 nepouzivej NGK !!! vic ti nepovim
Datum: 19. září 2008 14:31
 hele lidi mam takovej problem  jakože moc nerozumim elektrice u fichtla tak se vás ptám kam vedou dráty z indučky??? díkec za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2008 9:08
Jméno: standa
IP: uživatel4110
 jeden z inducky na kostru(15) a jeden na kladivka(1) ...
Datum: 17. září 2008 9:08
Datum: 15. září 2008 20:51
 uplne jednoduche v zapalovani mas dratek od civky ten napojis na kladivko kondik taky zapojis na kladivko potom vedes drat na 1 na ind.civce z 1na ind.civce jeste vede drat na chcipak 1. 15 na ind.civce ukostrit ted svetla 55 zapalovani (to jsou ty dve civky spojene dratem na 55 do spinace, pak 56 vede na zadni svetlo a na prostredni konektor na prepici svetel ty dva jdou do svetla predniho to jak rozeberestak mas jeste kostru na svetlo to ukostris a alektrina je hotova tu mas odkaz http://www.sesa-moto.cz/obrazky/ikona.jpg
Datum: 15. září 2008 20:49
 tak to že velkej červenej do fajfky a nasledne svicky to asi vis... jeden černej co je jen jeden na straně vede na kostru a tam co sou dva draty tak jden vede do motoru a druhej do chcipaku.
Datum: 15. září 2008 20:01
 hej borci su ted v garazi a ani za boha mi nechcou hazet kladivka cim to?dratky jsou zapojeny vsechny.muze to byt predstihem?piste co nejdriv specha.diky za kazdou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2008 19:25
 mezi kladívkama by to nemělo házet né?!jen občas...a jinak jak píšou ostatní!!
Datum: 15. září 2008 19:25
 Tak od které vede drátek na kladívka...
Datum: 15. září 2008 18:17
 napajeci to je ktera?
Datum: 15. září 2008 18:13
 Začni u hladívek, pak se podívej na napajecí cívku a postupuj výš...
Datum: 15. září 2008 18:05
 špinavé hladívka, zkrat, vadná cívka nebo je moc daleko od magnetu, vaadný drát, špatný kondenzátor...
Datum: 15. září 2008 18:05
Jméno: los
IP: uživatel600
 cau draci... mam ČZ 250 a chci si do ni koupit new baterku jakou mi doporucite? dikes za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2008 0:12
 Záleží jaká čz 250 to je,,, ale když tam dáš 6V 12-14Ah- podle toho co seženeš, tak to bude ok, ale dá se jezdit i s 6Ah když nejezdíš moc po městech....
Datum: 16. září 2008 0:12
Jméno: salosek05
IP: uživatel873
 Zdar draci,jak zapojím blinkry (a co všechno k tomu potřebuju) na ČZ 125 když ji nemůžu sehnat s blinkrama ? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2008 17:36
Jméno: salosek05
IP: uživatel873
 jo dik,pochopil jsem to,,,ale ještě kde najdu to schematko? diky
Datum: 15. září 2008 17:36
 radši vysmahni ty hlavoune!!je to jednoduché,pokuď nejsi nejaký elektrikář,tak si zežeň schéma!!mno a potřebuješ ty blinkry,přepínač,přerušovač a káble,uchytíš si ty blinkry,kábl povedeš z blinkrů do přepínače,pak přes přerušovač a na zdroj elektriky...možná to v mém podání vypadá složitě,ale je to jednoduché!!
Datum: 15. září 2008 16:41
 čus chlapi hele jakej vliv na jízdu bude mít když dam zapalko z 555 do motoru 50/20 pionýr díky moc za odpovedi a vejde se to tam?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2008 16:49
 ja to tak mam a bez problemu
Datum: 15. září 2008 16:49
 cau potřebuji poradit s BABETOU 207.Jednou tak asi měsíc mi odejde zapalovací pol. Prosím vás nevíte čím to je.Dík za odpověd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2008 16:07
 bud ti dre civka o rotor nebo ti nekde hazi kostru zkontroluj to a oprav popripade vymen kompletne elektrinu
Datum: 15. září 2008 16:07
Jméno: pizza
IP: uživatel4089
 ahoj. potřebuju poradit jako pro blbce. jak zapojit blinkry, kdybych nechtěl baterii? když bych musel mít baterii, jak velkou musim mít, jak často musim dobíjet? prosimvás nestačí mi jen odkaz na něco ale nemohli bysta mi to vysvětlit jkao pro blbce? byl bych zavázán
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2008 7:36
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 17. září 2008 7:36
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
 Teď koukám na to schema co jsem splodil a vidím že tam chybí přerušovač.. v tom spěchu před odchodem z práce jsem ho tam zapoměl, zítra to opravím
Datum: 16. září 2008 20:55
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
 Ano, přesně tak. Klidně tam tu žárovku můžeš dát, ale musíš vyměnit za 12V i zadní. Koneckonců ty halogeny v BA20d patici se vyrábějí, dělají je tuším nizozemci v hlavě se mi vybavuje BOSMA či tak nějak se jmenuje výrobce. 25W se dělá určitě. Kdysi jsem jí chtěl koupit do auta od brněnské firmy durus.cz. Jak jsou na tom ale ty halogenky s umístěním vlákna v ohnisku, to nevím, neznám nikoho kdo by jí měl. Jestli jí budeš kupovat, tak se nezapomeň podělit se zkušenostma.
Datum: 16. září 2008 20:53
Jméno: Vaclav_50ccm
IP: uživatel2605
 Chongu znamena to ze kdyz si dam na fichtla do predu halogen 12V/25W(je to jen priklad a mam 30W zapalko) ze mi to bude pekne svitit?Tedy stejne jak 6V/25W halogen?Nevim jestli takovy halogeny vubec sou je to jenom priklad!!!Cuz
Datum: 16. září 2008 19:43
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 16. září 2008 16:13
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 No ono totiž magneto fichta ve skutečnosti nemá žádné napětí... bo není regulované (není jednak zpětnovazebně buzené jako v případě alternátoru či dynama, ani regulované jako u moderních alternátorů-magnet motorek), tak je to konstrukčně řešeno že je optimálně naladěné na určitou spotřebu (příkon). Krásným příkladem u 30W magneta je když prasne přední vlákno a v podstatě zanikně významný spotřebič, tak zadní žárovka shoří, páč následných cca 50V je na ní sakra moc  . Odběr určuje jak vysoké napětí bude, tedy aby bylo jasno  6V/10W odebírá 1,6A, 12/10W odebírá 0,83A a 24V/10W 0,41A tedy.. protože platí stále že P=U.I. Schválně si všimněte že při stejném příkonu bere žárovka pod každým napětím jiný proud. A protože magneto je mimořádně napěťově závislý zdroj na odběru vzhledem k absenci (nemožné) zpětné vazby, tak napětí rozvodu v podstatě určuje použité napětí žárovek... zkrátka 12V rozvod se vyrobí jednoduše tak, že se použijí žárovky o stejném (!) příkonu, zato však vyšším napětí, v tomto případě 12V  . Jawa tam flákala 6V asi proto že byly ve své době nejběžnější, ale popravdě je to fuk, kor když zapalovací soustava je oddělená  . To pizza... hele...když dáš ty 10W žárovky dvě na jednu stranu, tedy dopředu i dozadu, tak v případě rozsvícení blinkrů to bude okamžitý odběr 20W a to v případě nízkých otáček nebude stát prakticky ani ,,za vyliž pr..el.,, podle mě elektronický přerušovač bude zlobit (napětí je v tu chvíli značně tepavé) a bimetalový se bude blbě rozpínat... takže stejně bez baterky ani ránu... A jakmile tam dáš baterku (akumulátor), musíš tam dát i pro strýčka příhodu určitou ochranu proti přebíjení a proti podpětí aspoň nějakou kontrolku... Energie na fichtlovi je tak málo že na blinkry toho moc nezbývá, takže problémy které tě čekají podle mě nestojí za to lámání zubů a čas... řešením je systém, který se energeticky dotuje z vnějšku, tedy nabíječkou, ale to podle mě za tu parádu nestojí, protože tě to časem přestane bavit. Nechci tě odrazovat, ale vlastně chci... nehovíš-li elektrice používej raději blinkry s kterýma jsi se narodil, tedy své paže  .
Datum: 16. září 2008 15:51
Jméno: standa
IP: uživatel4100
Datum: 16. září 2008 12:36
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
Datum: 15. září 2008 18:55
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
 dobrý no, zase nejchytřejší standa. 1) 12Vfichtla mám na 100%, neřikám že sem ho měl vždy ale při dělání nový elektriky sem asi něco zvoral a mam 12V . 2) neřikám že to chong nenapsal pěkně, ale já tomu stejnak nerozumim.
Datum: 15. září 2008 17:10
Jméno: standa
IP: uživatel4094
Datum: 15. září 2008 16:03
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
 no právě sem totoiž zjistil, že mám 12V když mi odešly všechny žárovky. ale jinak tomu co jsi napsal vůbec nerozumim. asi sem ztracenej případ. no ale díky za snahu
Datum: 15. září 2008 15:31
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Opravuji, za žárovkama ne na kostru motorky, ale na kostru (lépe řečeno minus pól) graetzova můstku. Předpokládám že se nebude odpojovat vývod ze snímacího pólu, který je ukostřen.
Datum: 15. září 2008 12:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Předpokládám že máš na mysli Jawa 50. No tak asi takhle, když se dává za jízdy blinkr, obvykle se přibrzdí, nebo dokonce někde stojí na volnoběh (čekání na křižovatce). A v tomhle režimu je poměrně málo elekřiny i pro světla, natož pro blinkry. Pokud by jsi je však provozoval bez světel pak by nějaká ta energie k mání byla, pak je třeba dát do okruhu usměrńovač a ochranu proti přepětí, takže žádné zapojení ,,pro blbce,, bo by ti stějně bez regulace shořely žárovky bliken... Každopádně by bylo vhodné upravit rozvod ze 6V na 12v, kde je větší výběr v přerušovačích. Také ta baterie by byla vhodnější zapojit než bez ní. Ale k zapojení... doporučuji zapojit graetzův můstek (předpokládám silnější verzi magneta, tedy jen s jedním vývodem světelného okruhu), za něj do serie regulaci proti přepětí za ní přes pojistku akumulátor. Před pojistkou si vyvést kabel na přerušovač, pak k přepínači blinkrů a od něj dva vývody k žárovlám (pravá a levá strany) a za žárovkama zapojit na kostru.
Datum: 15. září 2008 12:46
Jméno: josef
IP: uživatel2969
 zdarec draci,neska sem koupil mustanga,toho starýho s tim hranatym tachometrem ale prej hází malou niskru,chtěl bych vědět na co se mam podívat jako první
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2008 16:01
 Civka odtrh
Datum: 15. září 2008 16:01
 indukční cívku
Datum: 14. září 2008 21:59
 zkontrolovat kabely a jejich uchycení na svorkách, pak možná odtrh...
Datum: 14. září 2008 21:55
Jméno: karlos
IP: uživatel942
 cau moh by mi nekdo poslat na e-mail krosar11@seznam.cz zapojeni blinkru na čz 175/487 ? dik moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2008 19:20
 4us kluci hele šlo by dát zapalko z 555 do motoru z jawy 20 a jak by to jelo díky moc za odpovedi čus
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2008 16:32
 ja dal z 21 do 555 fungujeo skvele a lip svitisvetla
Datum: 17. září 2008 16:32
Jméno: standa
IP: uživatel4083
 bacha blbe se to steluje a obcas se tam neco kostri o dekl protoze je to zapalko vyssi ...jinak je podle me lepsi nez origo zapalovani z 20..
Datum: 14. září 2008 19:41
Jméno: kkubiczek
IP: uživatel1058
 slo....
Datum: 14. září 2008 19:37
Jméno: Dino
IP: uživatel2365
 Zdar ma jawetu a nevim čim to je ale kdyš tam dam svíčku tak mi to nechce dat jiskru ale kdyš ji sundám a do fajfky dam prst a šlápnu tak mi to dá ránu
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2008 22:06
 no ona ta jiskra nemusi byt tak silna aby preskocila na svicce ale pritom dokaze pekne kopnout..
Datum: 14. září 2008 22:06
Jméno: s.v.i.t.a
IP: uživatel2324
 dela to kladivko
Datum: 14. září 2008 21:43
Jméno: karlos
IP: uživatel942
 si blazen kdyz davas do fajfky prst
Datum: 14. září 2008 18:49
Jméno: dino
IP: uživatel2365
 jojo skousel sem tam 4
Datum: 14. září 2008 18:40
 a jinou svicku si skousel?
Datum: 14. září 2008 18:27
Jméno: lubik
IP: uživatel4075
 dal jsem tachometr z kola na jawu 20 ale rusi me to magneto nebo elektrika jak mam udelat aby me tachometr sel
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2008 13:37
 připoj to na přední kolo a dej si odrušenou fajfku
Datum: 13. září 2008 13:37
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 čau. nedávno jsem tady měl tento dotaz:http://shop.sesa-moto.cz/pokec/elektrika-elektroinstalace/id52261.html?odpovedet=1 a tak sem to dneska zapojila kousek projel a zjistil jsem, že ta kontrolka dobijení svítí pořád(i při nenastartovaném motoru, tak se ptám, když ta kontrolka svítí tak to dobijí a nebo právě nedobijí? a popř co stim......díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2008 20:12
 přesně tak,a když neni nastartované,tak má svítit a to že nesvítí když je to nastartované,nemosí znamenat,že to nedobíjí,može to byt aj tim relátkem!!
Datum: 12. září 2008 20:12
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jo a ještě když zapnu světla tak mě začne vynechávat motor.....???????
Datum: 12. září 2008 20:11
 když to svítí, tak to nedobíjí..
Datum: 12. září 2008 20:10
 Zdarec, ted sem zacal nabijet baterku 6V 12Ah, prochazi tim proud cca 3,5A. Za jak dlouho bude asi nabita a kolik by tam melo asi byt A? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2008 18:25
 Dobrý den, v sobotu jsem si koupil jawa čz 175 na motoburze... A mam HLAVNÍ problem s kontaktama na relatku, ona dobijí dobře ale pokaždý když chcipnu motor tak kontakty zůstanou stále přilepené, a dále mam ten problem že mi špatně svítí že v noci je žarovka jen kapku nažhavená ale nesvítí a přestala mi fungovat kontaktice neutralu a začalo blnout podsvícení tachometru... Člověk by řekl že je bordel v elektrice ale ta elektrika je v originále, nikdy nepřepojovaná ani se do ni nikdo nehrabal. děkuji předem za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2008 0:46
 Tak světlo už svítí, stačila očistit celá ta objímka a ohnout pěkně ty pacičky... A ta kontrolka neutrálu- tam byla jen spálená žárovka... Tet už mě jen mrzí to relatko no.. ale skusim ho obrousit, nerad bych kupoval nové.. Děkuji moc
Datum: 20. září 2008 0:46
Jméno: borkysM
IP: uživatel1797
 kontakty v relé zabrus do absulutní roviny nejlíp diamantovým pilníkem, ne smirek. Ale pravděpodobně to bude chtít stejně nový relé(moje zkusšenost). Elektrika blbne nejspíš kvůli špatným kontaktům. Bejvaj objímky vychozený
Datum: 12. září 2008 1:46
Jméno: Fojta ®
IP: uživatel764
 Zdarte,dnes jsem si pripojil lanko od tachacu,a faka.Mam 12 sek.klecko a udelal jsem neco mezi 60km/h a 65km/h.To je asi dobry ne?A myslite si ze bych s 13sek.koleckem mohl udelat zkopce i pod tech 80km/h??A jeste neco,mam 15W zapalko a nejde mi bzucak kdyz mam zapnute pred.svetlo,bzucak mam 12V,vapda a je naprosto stejny jak na fechtla 6V.Myslite ze to bude tim,ze mam 12V klaskson?Normalne me bez zapnutyho pred.svetla fak,ale trosicku je min hluku.Ď
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2008 16:01
Jméno: pion
IP: uživatel4012
 Ja mam nove zapojenou elektriku podle originalu a taky kdys svitim tak mi klakson nejde
Datum: 12. září 2008 16:01
 Jestli ti to jde na nabýječce, máš klaxon na stejnosměrný proud. Na fichtloj je střídavej. Tomu na střídavej proud se neříká klaxon, ale bzučák.
Datum: 12. září 2008 14:13
Jméno: standa
IP: uživatel4067
 mas mit jeden kabel od klaksonu napojenej na zelenej kabel co jde z civek do prepinace v masce a druhej kabel ukostrujes v prepinaci na riditkach ....nevim z jaky civky to mas vyvedeny,ale melo by to bejt takle jak sem psal ja....
Datum: 11. září 2008 22:10
 jo, tak nějak..  ale já mám zápalko 30W, klaxon dobře zapojedej, ale nechce troubit, když to zapojím na nabíječku, tak troubí v pohodě, ale na zápalko ani neškytne, nevíte čím to je? jo, mám to zapojený k světelný cívce (k tý horní) to je dobře ne?
Datum: 11. září 2008 21:42
Jméno: LoukotMAN
IP: uživatel1327
 jo, tak nějak..  ale já mám zápalko 30W, klaxon dobře zapojedej, ale nechce troubit, když to zapojím na nabíječku, tak troubí v pohodě, ale na zápalko ani neškytne, nevíte čím to je? jo, mám to zapojený k světelný cívce (k tý horní) to je dobře ne?
Datum: 11. září 2008 21:42
Jméno: pedro
IP: uživatel2039
Datum: 11. září 2008 21:40
Jméno: Fojta ®
IP: uživatel764
 sem se splet,mam 20Wattovy zapalko
Datum: 11. září 2008 21:17
|



|