 Ahoj všem pekařům, mám otázku: někdy jezdím jako prasák (vysoké otáčky) a zajímalo by mě, jestli mi selže klika a nebo dříve ložiska? Je tu někdo, kdo taky pekáče točí? A jak mu to dlouho ten motor vydrží??
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. června 2007 23:08
oprava:.....kazdy olej sa NEodpari a kazdy....
Datum: 27. června 2007 23:08
Jméno: Anonym
IP: uživatel538
To si můžem podat ruce,děda ho točil,táta taky a já to samý,ale nikdy se mu nic nestalo.
Datum: 27. června 2007 21:11
Ninja486:Ale on to myslel,ze ked das lepsi olej,tak sa to nezasere az tak,co je blbost,lebo kazdy olej sa odpari a kazdy olej karbec upcha.Ale to by musel fichtl postat dlhsie.Ak stal len 1-2tyzdne,tak v poho.Ale ked uz stoji rok,dva,tak to uz len vyvarit v octe(osobna skusenost).
Datum: 27. června 2007 12:44
Jméno: Ninja486
IP: uživatel1081
Já za sebe tvrdím, že olej má vliv na zasrání karburátoru. Když máš ohřátej motor, pak to chcípneš vypnutím přepíče a necháš být, tak se benzín vypaří a olej jakoby ztvrdne = zasrání karburátoru, ucpání trysek. To tvrdím já. Ukončuji běh motoru vypnutím kohoutku, ale to taky není vůbec zdravé pro motor.
Datum: 27. června 2007 12:08
Jméno: Vesnican
IP: uživatel1048
presně tak majo má naprostou pravdu
Datum: 26. června 2007 22:28
Hux:Na zasieranie karburatora olej vplyv nema.
Datum: 26. června 2007 22:01
Já tam dávám tu syntetiku pro dvotakt...
Datum: 26. června 2007 7:51
Oleje do 4taktov nie su stavane na spalovanie a preto to brutalne zasiera motor.
Datum: 25. června 2007 22:04
V manualu na Jawa50,co mam v kompe je tabulka mastnia a tam je to napisane.Olej m2t v pomere 1:33.Ale ked davam Shell advance,tak staci 1:40.Prezije aj 1:50.J:Ak myslis mazat nimi motor,tak to vobec ne.Umaze to,ale to uz je fakt nicenie.Na motorak m6a boli stavane kyvacky a panelky.
Datum: 25. června 2007 21:52
Výrobcem je předepsaný m2t v poměru 1:30(Čet jsem to přímo z návodu.). Zajímalo by mě jak je to s těma 4taktníma a převodovýma.
Datum: 25. června 2007 20:19
Ten Valvoline plná syntetika stojí nak něco přes dvě stě... a koupil sem ho u nás v mototechně... jinak m2t mam taky a výhoda syntetiky je že se tolik nezasírá karburátor a pod...
Datum: 25. června 2007 19:43
Jméno: ninja486
IP: uživatel1081
RE: majo: díky ti za příspěvek, ale nechápu, kde jsi to sebral, že je výrobcem daný poměr 1:33. On takový byl, ale na starší verze olejů.
Datum: 25. června 2007 19:24
*myslite
Datum: 25. června 2007 18:30
takze asi tak.Co mylite?V dobe,ked sa fichtl robil,boli oleje pre vysokotackove motory?NE!Bol len obycajny motorak m6a a neskor vymysleli m2t.Na m2t sa zabiehalo,jazdilo a jazdilo sa aj po prasacky aj normalne.V dnesnej dobe liat do fichtla Vysootackove plnesynteticke oleje je DEBILINA.Vyhodene prachy,pokial motor neni upravovany.Netvrdim,ze treba mazat m2t,ale zase to neni hriech.Ten motor je na ten olej STAVANY!Ked lepsi olej,tak uplne staci nejaky mineral do 160kc/l.Ja lejem bud Mogul2T,Shell advance(je asi najlepsi a doporucujem ho) alebo sem tam aj m2t.Ak by som nechcel mineral,tak urcite ne olej do vysootackovych motorov.Fichtl zdaleka take otacky nedosahuje,aj keby tocil na maximum.Tym padom to neni tak mazane.Skor jak olej do vysootackovych motorov by som nalial polysyntetiku ked uz chcem nieco ine jak mineral,ale ja mineral chcem.K mazaciemu pomeru:Akykolvek olej ktory davam,riedim 1:33(je to doporucene vyrobcom).takze zhrnutie z toho vsetkeho:Lej tam akykolvek mineral,ried 1:33-1:40.btw. Na m2t som najazdil 1500km(zabiehal som vybrus),potom ocistil hlavu,piest a vyfuk a jazdil spokojne dalej.Bez jedineho problemu.K svieckam len tolko,ze s Briskami zatial problemi nemam.
Datum: 25. června 2007 18:28
Jméno: ninja486
IP: uživatel1081
RE: Dobře tedy, raději změním olej. Jen si nejsem jistý, jestli jsou tyto vámi zmiňované oleje mně dostupné, to nekupujete u benzínky, že ne? U nás to snad ani nemají, mají jen ten M2T. Jen mi prosím napište, kolik takový olej orientačně stojí. A ještě něco, ti co ředí M2T v poměru 1 : 33 to podle mě přepískávájí. Osobě ředím 1 : 38 (bezpečnost před 1 : 40) je to ok, jen se mi více zanáší svíčka, zásek žádný, vysoké otáčky. Při poměru 1 : 40 je zbarvení svíčky správné - ale jednou se mi píst zasek, pak bez problémů. A poradíte mi, od jaké značky mám nakupovat svíčky? Kupuju BRISK a zasere se mi to, ale to je asi možná předstihem...
Datum: 25. června 2007 15:05
Jméno: Karlos
IP: uživatel372
Z mých zkušeností: když mám 2t musím ředit 1:33 a čoudí to smrdí a karbonuje se, když tam cvrknu olej pro vysokootáčkové stoje který lije kámoš do hondy NSR tak to jede úplně jinak, teď jezdím na červený stihlácký, je to mnohem lepší než m2t myslím že se asi motorka toli neničí..
Datum: 25. června 2007 13:50
Jméno: mara
IP: uživatel426
m2t uz nikdy mel jsem to jeden litr a tolik podelanyho karbonu jsem jeste nevidel a to jsem redil 1:33
Datum: 25. června 2007 12:30
Já používám plnou syntetiku od Valvoline pro mazání dvoutaktních motorů
Datum: 25. června 2007 9:49
Jméno: jawa21
IP: uživatel17
jezdím taky v co největších otáčkách a zatím nic,ale M2T jsem ještě do toho ani jednou nenalil jenom super TT - pro vysoké otáčky a extrémní zátěž
Datum: 24. června 2007 22:44
Používám mogul 2T, on je špatný? Řekl bych, že je to rum, je to svinstvo ten olej. A jaký olej mi tedy na moje podmínky doporučíte a poměr?
Datum: 24. června 2007 22:28
Jméno: Johnyppe
IP: uživatel558
Kdyz jezdis na vysoke otacky tak je to v pohode, je to na to stavene, samozrejme tam kup lepsi olej, mazat M2T je prasarna ..
Datum: 24. června 2007 21:49
Jméno: mara
IP: uživatel483
se neda tak lehce rict zalezi co do toho lejes me odeslo lozisko na klice ale zalezi na kazdim stroji muze se ti treba taky driv zadrit nez aby odeslo lozisko je to ruzny
Datum: 24. června 2007 21:17
|



|