Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: michal
IP: uživatel19139
vyfuk zo simson sr 50 na jawa 50/21???da sa
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2017 22:33
Jméno: standa
IP: uživatel9999
Simson výfuk nelze zkrátit. Říkám půjde ti to tam,ale bude ti to čumět až za zadní kolo. Když zkrátíš koleno o 15cm tak to zas mizerně pojede...
Datum: 06. června 2017 22:33
Jméno: michal
IP: uživatel19139
moj original je uz len plech bez chromu a mam simsonacki pekny chromovy tak preto rozmyslam ho tam dat upravit....
Datum: 06. června 2017 19:39
všechno jde, když se chce otázkou proč to dělat... jak to udělat pěkně...
Datum: 03. června 2017 22:48
Jméno: michal
IP: uživatel19139
a co tak upravit skratit vyfuk da sa to???
Datum: 03. června 2017 20:07
Jméno: standa
IP: uživatel19140
Určitě se dá. Jen bacha na to,že je fakt dlouhej. Koleno zbytečně nezkracuj. 2-4cm ok,ale 10-15 cm je už fakt moc. To uvidíš.
Datum: 02. června 2017 8:08
Jméno: Jakub
IP: uživatel19125
Ahoj,začal jsem dělat 175/477 1973 jako první renovaci tak se snad neptám na nějakou banalitu. Mám dvě klikové hřídele a jednu z nich si nechám repasovat,ale každá má jiné spodní oko ojnice jedna v něm mám vyřízlou drážku takže jsou vidět jehly a druhá,která v motorce byla když jsem ji koupil má oko plné.Zajímá mě jaký je mezi nimi rozdíl popř.která je lepší abych ji nechal repasovat. Děkuji za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. května 2017 17:22
Jméno: jawasss
IP: uživatel19130
no oni vetsinou davaji ojnici stejne novou takze je to jedno spis se podiv na zavity a stav uloznych ploch na hridelich
Datum: 16. května 2017 17:22
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Zdravím fictlaře. Mám dotaz na Margueho nebo Standu nebo všechny co dělaj motory. Mám válec upraven-Sání 54-69 od HU, výfuk pomocné okna. Jde mi o váše názory na jednokroužek píst. Jak velkej bude rozdíl co se týče tahu oproti dvoukruhu. Karbec bude origo i filtr. Výfuk se bude dělat tak ještě jaký vnitřní pruměr trubičky? Mám v práci trubičku s pruměrem 14 mm a 25 cm dlouhou.Dík za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. května 2017 6:46
Jméno: standa
IP: uživatel19124
Zkus kužel. Bude pro tvuj setup odpovídající.
Datum: 13. května 2017 6:46
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
tak to jo, protože jinak by to trochu nevycházelo
Datum: 12. května 2017 8:47
Jméno: Vašěk
IP: uživatel18111
Margue sory já se překlep myslel jsem šířku saciho kanálu. Jinak vejfuk řeším v práci chci vevařit kužel do origo starýho vejfuku.
Dík za konzultaci.
Datum: 11. května 2017 16:21
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
Tak podstatné bylo zodpovězeno. Jen k tomu výfukovému kanálu, to jako máš šířku 28 a ještě pomocná okna?
Datum: 11. května 2017 8:29
Jméno: standa
IP: uživatel19117
Zkus a uvidíš. Dává se min.15mm. Rozhodující bude tvar a délka výfuku. Délkou kolena vykompenzuješ rezonanční délku výfuku,to jak to "pojede" ovlivní rozměry těla výfuku,trubičkou doladíš průběh. Teorie je krásná a v praxi si to často dělá co chce,kolikrát jedou naprosto nesmyslný kombinace. Známej co dělá metylový staďáky mi řiká "dvoutakt je prostě debil , nehledej tam furt nějakou logiku"
Datum: 09. května 2017 21:26
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Tu trubičku mám na mysli výletovku.
Datum: 09. května 2017 16:38
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Ještě jsem zapoměl napsat že výfukový kanál má šířku 28 mm.
Datum: 09. května 2017 16:36
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Zdar fichtlaři, hlavně vy zkušení. Chci se zeptat renovujem mustanga ten první typ a jde mi o to jakej koupit výfuk jestli doutník nebo zkosenej. Jakej je rozdíl ve výkonu s ohledem k rozsahu otáček. Většinou jsem měl pionýry se zkoseným výfukem a když nějakej měl doutník tak už byl motor vyrachtanej taže to nebylo možno posoudit. Dik za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. dubna 2017 19:02
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Stando dík. Už jsem koupil zkosenej a je navíc o 3 stovky levnějši než doutník.
Datum: 27. dubna 2017 19:02
Jméno: standa
IP: uživatel19100
Patří tam samozřrjmně doutník,ovšem ten zkosenej z mustanga jede víc. U seriovky bych neřešil. Pokud máš nějaký úmysly tak určitě zkosený
Datum: 26. dubna 2017 20:48
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Zdar fictlaři. Jelikož scháním origo kliku na repasi tk jsem projížděl bazoš. Našel jsem inzerát tohoto znění. Prodám klikovku v origo stavu téměř bez vule. Při prohlíženi fotek bylo vidět jak jsou oba čepy dokonale rozmlacený, závit na primár měl tvar hlavičky hříbku- tak to jen tak pro pobavení. Zase jeden co se nebojí použít dobrýho kladiva.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. dubna 2017 16:23
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Stando moc dík ale už jsem kliku sehnal docela dobrou, kužele neprojety a dokonce s minimální vulí, nezvoní. Za 200 Kč slušnej kup. Ale jinak fakt dík za ochotu.
Datum: 24. dubna 2017 16:23
Podivam se ti doma,válej se mi tam nějaký rezavý v kýblu co jsem našel někde v kravíně na půdě. Všechny určitě ko a rezavý,ale některý by nemuseli bejt projetý s ok kuželama a závitem. Cena šrotu....
Datum: 23. dubna 2017 22:41
Zdravím, jaké gufera ke klice u Jawy 350/640 (motor 638) ?? Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. dubna 2017 14:01
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Většinou černá, ale dají se sehnat i hnědá nebo zelená. Jinak ti pomůže seznam náhr. dílů. Je to práce asi na 3 minuty, pokud jsi pomalý.
Datum: 16. dubna 2017 14:01
Custe ja sa chcem este spytatat mam vape a za studena mi chyta na supu a za tepla ani bohovy neviete co stym je
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. března 2017 20:34
Áno máš pravdu musíš ho točiť jak prasa diky moc
Datum: 27. března 2017 20:34
Jméno: standa
IP: uživatel19066
Máš vysokou hladinu a nebo jinym způsobem bohatou volnoběžnou směs. Spíš ta hladina,to je klasika,je to ulitý jak prase,do kopce ho musíš točit plnej jinak okamžitě ztrácí sílu atd...
Datum: 27. března 2017 20:29
Zdar draci mám takový problém. Při volnoběhu mě v motoru cosi praská, zde video na ukázku. Po přidání plynu to přestane ale pak po středním rozsahu otáček to zase začne až přestane fichtl táhnout. Dělá to jen když jedu, na stojánku když to vytočím tak to neudělá. Už jsem měnil kondík, svíčku, indukční cívku, svíčku, kladívka, karburátor,odtrh O,4 předstih 1,7. Motor je 1500 km po výbrusu (dělalo to i před výbrusem). Včera jsem měnil bronzové futro v ojničním oku, taky beze změn. Ojnice nemá žádnou radiální vůli vůči klice. Děkuji předem za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2017 12:35
Jméno: Biggl
IP: uživatel18455
Co dolní ložisko na klice?! Mám takhle vytahanou kliku na zahradní fréze, a tohle to přesně dela.
Datum: 08. května 2017 12:35
Ložiska jsou s vůli C3 primární řetěz vyměněn. Dělá to předstih, ale nemohu najít kompromis, když dám menší tak to přestane, ale netáhneto a když dám větší tak to začne dělat toto
Datum: 22. března 2017 17:56
Jméno: čz
IP: uživatel18677
A co ložisko náboje řetězového kolečka na sekundáru ?
Datum: 22. března 2017 13:01
Jméno: standa
IP: uživatel19054
Tak se něco zadírá. Primár ok? Lo6iska na klice jsou C3 ?
Datum: 22. března 2017 8:33
Ano mám už je vyměněn, ale furt to neřeší problém
Datum: 20. března 2017 22:45
Jméno: čz
IP: uživatel18677
Nemáš vytahaný řetěz ?
Datum: 20. března 2017 6:15
https://www.youtube.com/watch?v=hXCwFxLGU9I toto je správný odkaz
Datum: 19. března 2017 14:44
https://youtu.be/hXCwFxLGU9I tady je to video
Datum: 19. března 2017 10:05
zdarec draci,prosím o info,koupil jsem si Jawa 21,a má otázka zní,jak zjistím jestli už byl dělanej výbrus,a kolik výbrusu může bejt,díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. března 2017 17:31
moc díky za info,
Datum: 09. března 2017 17:31
Jméno: standa
IP: uživatel19038
Zdar. Šuplérou změříš průměr válce uvnitř, 38mm = bez výbrusu. 38,25 = 1.výbrus , 38,50 = 2.výbrus a tak dál. Výbrusů se dá udělat spousta V krajnim případě 16 .... jsou písty až do vrtání 41,75mm ... se zvyšujícím se vrtáním je třeba prokrouhnout i větší díru do hlavy. To že byl na válci nedávno dělán výbrus poznáš tak že jsou ve vložce vybroušené takové jemné šroubovice . jak když je to do spirály poškrábaný. Standa
Datum: 08. března 2017 9:36
Jméno: Pavel
IP: uživatel19028
Ahoj, mam dva dotazy na pionyra a jizdu ve dvou. Jednak jsem nove osadil VAPE zapalovani a ted v navodu koukam, ze maximalni teplota okolnich kovovych soucasti kolem te casti co jde do bloku je +90C. To si myslim ze kdyz potahne ve dvou trochu dyl do kopce urcite bude vic. Takze to asi uvarime. A druhej dotaz se tyka zadnich tlumicu. Vymenil jsem zadni pneumatiku za Mitas silnicni vzorek. Je to mustang a s pritelkyni si zadni tlumice bohuzel sednou natolik, ze v dirach brousime blatnik. Nemuzu prijit na to cim to je, protoze se starym plastem to rek bych nedelalo. Bud tam mam kolo sikmo nebo je treba moc vepredu/vzadu cili je kratkej/dlouhej retez anebo je to tim, ze je ten novej plast vetsi? Vzorek ma stejnej co mel a na tlumicich jsou ty gumovy spaliky, ale sednem na to dva a v kazdy dire vezmem o blatnik. Takze tam je neco blbe anebo uz je holt moc tezka Fakt to neumim najit.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. března 2017 9:25
Jméno: standa
IP: uživatel19037
Vape jízdou ve dvou neutavíš,toho se neboj. Vydrží hodně. Taví se v motorech který točej nad 10000ot/min a nemaj odvětranej dekl. Když jedu se ženou někam na rybnik tak občas drncáme na doraz taky. Gumy mam ContiGo a tlumiče origo J21. Protože je to j21 tak nedřeme nic,ale u mustanga je to klasika. To jedině dát vymezovací 5cm kostky mezi rám a tlumič aby se to zvedlo - a nebo delší tlumiče na simsona. Sjetý vzorek muže udělat klidně 0,5cm rozdílu proti novýmu takže ti novej dřít muže. Když jsme na mustangu jezdili ve třech tak jsme dřeli blatnik na každý nerovnosti až ty blatniky byly zevnitř modrofialový a zezhora se loupala barva
Datum: 07. března 2017 9:25
Jméno: Dveře
IP: uživatel12679
Zdravím, mám dotaz na znalce. Od jakého roku se dělal pionýr 20,21 s dvoukroužkovým pístem? Byly originál vůbec dvokroužkový? Nebo je to většinou až teď po výbrusech? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. října 2017 20:31
Jméno: Sadra17
IP: uživatel13294
20 rok 77 a byl tříkruh
Datum: 19. října 2017 20:31
Jméno: KJ
IP: uživatel19039
Ono to bylo asi v roce 74 nebo 75
Datum: 08. března 2017 17:34
Jméno: Dveře
IP: uživatel12679
Ok, díky
Datum: 07. března 2017 10:43
Jméno: standa
IP: uživatel19036
Jasně že jsou.
Datum: 06. března 2017 15:24
Jméno: Dveře
IP: uživatel12679
Jasně, díky. Šlo mi spíš ale o ty původní. Jestli jsou teda oba jak 3k, tak 2k originál úplně zevnitř stejný s výjimkou tý vnější třetí (spodní) drážky pro kroužek.
Datum: 06. března 2017 10:43
Jméno: standa
IP: uživatel19035
No buď jsou odlehčený a nebo plný,záleží co kde koupíš. Odlehčenej maďarskej nemá plný dno,má to "véčko" pod čepem a vahou odpovídá originálu s plyn dnem. Pak jsou písty Berta a ty jsou těžký a maj plný dno. Lehkej maďar je odlitek a Berta by měl bejt výkovek (takový dělá i Almet). V reálu u seriovky se tim nezabejvej,kup tady na FK lehkej píst a je to. Mohu doporučit. Prověřeno již mnoho desítek kusů jak 1 kroužkový tak 2 kroužkový.
Datum: 06. března 2017 10:28
Jméno: Dveře
IP: uživatel12679
Ono totiž u těch nových 2k pístů co se dělají teď je to zevnitř oproti originálu trochu jinak. Teď se dělají zevnitř takový dvě žebra do tvaru "V" mezi okem pro pístní čep a dnem pístu a u těch originál 3k a zřejmě teda i 2k originál vedla ta výstuha ke dnu vcelku na šířku toho oka. ( doufám že jsem to popsal srozumitelně ) Taky jsou ty nové co se dělají teď oproti těm původním lehčí. To jsou ale už konstruktérský detaily A jestli tomu teda dobře rozumím, tak tehdy při výrobě odlitek pro dvoukroužkový píst zůstával stejný jako pro 3k, jen se dělalo o jednu drážku (tu spodní) míň? Jinak moc díky za info
Datum: 06. března 2017 10:01
Jméno: standa
IP: uživatel19035
Je to stejný. Taky mám svůj tip že by to mohlo být na přelomu r 1975. Ono bylo tech drobných změn víc proto by mě sem i seděla ta změna počtu kroužků.
Datum: 06. března 2017 6:04
Jméno: Dveře
IP: uživatel12679
No hele já mám originál 74 a je tam tříkruh, takže to bude asi buď na konci roku 74 nebo v průběhu 75 s nástupem mustangáckých výfuků (já mám ještě doutník) a ty písty se liší zevnitř nějak od sebe? Myslím 3k a 2k originál?
Datum: 05. března 2017 21:58
Jméno: standa
IP: uživatel19034
Zdar. Viděl bych to na polovinu 70.let. Origo rok 71 jsem měl ještě tříkruh. Mustangy 23A už měli 2 kruhy. Zda se to lámalo v roce 72 a nebo 75 ?
Datum: 05. března 2017 19:25
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
zdarec lidi mám takový dotaz co se nejdená uplně fichtla ale někdo třeba tyto motorky má/měl doma.. no mám doma přidřený motor z cagiva 125 elefant ale když jsem se podíval do válce byly tam ještě místy stopy po výbrusu( každý asi ví jak vypadá válec po výbrusu) no ale jedná se o vysokootáčkový dvoutakt tak nevím jestli se dělá výbrus nebo nikasil(ani nevím co to vlasně nikasil je) takže kdyby někdo náhodou něco o tom věděl nebo věděl o někom kdo by to věděl či kam to poslat tak prosím napiště budu rád za každou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2017 22:36
Jméno: standa
IP: uživatel19015
Brácha to posílal taky někam do Strakonic. Pokud by bylo potřeba,mužu se poptat,známej má větší motoservis.
Datum: 22. února 2017 22:36
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
O těch nikasilech u nás jsem taky slyšel. Údajně je dělá někdo kolem Strakonic nebo se válce posílají do Rakouska. Ale možná byc hradši zkusil sehant jetý válce s pístem na inzerci. Těch motorek bylo dřív relativně dost a díly na to stály pár šupáků.
Datum: 22. února 2017 17:06
Jojo je tam nicasil. Někdo mi říkal, že nicasily v CZ nedělá nikdo pořádně, takže nejkvalitnější (ale asi i nejdražší) bude sehnat v CZ firmu, která to pak vozí do zahraničí .. písty na hodně Cagiv dělá myslím že Wiseco, případně mrknout na německý ebay, nebo zkus ještě napsat do motorobert - jsou schopni na Cagivu sehnat běžnější spotřební díly jako světla, blínkry, páčky, zrcátka ještě i v origo obalech, pístní sady by tam možná taky mohli splašit ..
Datum: 22. února 2017 16:32
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Tuhle Cagivu jsem kdysi měl. Je tam nikasil. Podle prospektů "gilnisil". Píst se sháněl blbě. Nakonec jsem tam napasoval z Yamahy TZ 125. Nikasily dělal třeba Oulehla.
Datum: 21. února 2017 20:43
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
díky za radu válec je celohliníkovej, takže mě čeká nikasil
Datum: 21. února 2017 16:58
Jméno: standa
IP: uživatel19007
Ad1) je tam litinová vložka? Pokud je tam vložka tak to není nicasil. Na litinový vložce se udělá výbrus. Pokud je to celohlinikovej válec tak novej nicasil. Určitě ti to zajistí nějaká nejbližší moto firma - opravna - servis. Bežně se to dělá,písty jsou. Nicasil je dražší,výbrus je za pakatel.
Datum: 21. února 2017 6:52
zdar, dělám Go motoru jawa 20, bloky motoru jsou celé v pořádku i jsou k sobě. Jediná vada co jsem si na nich všiml že jak jsou přepuštěcí kanálky na válci a ty pak pokračují do těch na blocích, tak na obou bolcích jsou v těchto kanálkách rýhy zřejmě od zlomených pístních kroužků, tak se ptám jak moc tam ty rýhy vadí, jestli olivní výkon, spotřebu...: Případně jak by se dali opravit jediné co mě napadlo tam navařit trošku hlinínku a pak to vybrousit, ale to by se asi tak přesně nepodařilo.
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2017 13:08
podle mě to musí ovlivnovat výkon a spotřebu, když těmi kanálky přece proudí směs, která se samozřejmě přes ty rýhy jakoby zbrzdí, nebo rozpráší. Máš to jako odzkoušené že jsi někdy něco takového měl a nechal jsi to a pak stím nebyl problém? Nechal by jsi to i do motoru na kterém by ti fakt záleželo aby byl TOP?
Datum: 24. února 2017 13:08
Jméno: standa
IP: uživatel18996
Vyčistit,zabrousit,neřešit.
Datum: 17. února 2017 21:46
Jméno: milanje
IP: uživatel18994
Posl.aktualizace: 18. února 2017 8:38
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Jinak Marku EVO 2 vypadá na dost dobrou práci.
Datum: 18. února 2017 8:38
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Já je měl chvili v pionýru a jeli pak přišla vojna a pionýr se zrušil, motor mi zustal a klidně bych je nechal za 1000 mám je 2x a oboje neolámaný ale to jen takaby řeč nestála. Tady není inzerce.
Datum: 18. února 2017 8:36
Datum: 18. února 2017 8:20
Jedou, tohle je z těch samých.
Datum: 18. února 2017 8:19
Jméno: standa
IP: uživatel18996
Já je mam taky a necham je klidně za 2000,- - "nejedou"
Datum: 17. února 2017 21:43
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Taky mám jedny párový doma za komanču stály okolo 400 korun.
Datum: 17. února 2017 19:17
Mám ty samý uloženky... za 5.000,- je nechám
Datum: 17. února 2017 16:18
To jsou uloženky...pochybuji, že by se takhle levně daly vyrobit kartery...
Datum: 15. února 2017 18:47
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
Z popisu pod obrázkem to chápu jako uloženky, ne repliky. To snad raději shánět celý motor - když už
Datum: 15. února 2017 14:23
Jméno: standa
IP: uživatel18993
No to je slušná rána. V přepočtu je to něco přes 5500,- a to neberu v úvahu dopravný do CZ. Ale hustý. To se časem podá. Jen jaká bude kvalita? Zatím z PL produkce všechny repliky nicmoc... kdyby aspoň na ten PL motor pasoval PL válec
Datum: 15. února 2017 12:16
Zdarec, mám takovej hloupej dotaz. Motor u pio po Celkový generálce, válec byl na výbrusu. Když na píst tlačím radiálně ozývá se takový cinkání a píst tam je docela volně. viz. video: https://youtu.be/taaeg_JXRIc Není možný že je to špatně vybroušený ? díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2017 7:04
Jméno: standa
IP: uživatel19007
No vidíš. Záhada vyřešena.
Datum: 21. února 2017 7:04
Tak to nakonec bylo zpusobeno tím že mi omylem prodaly menší kroužky
Datum: 20. února 2017 22:22
Jméno: standa
IP: uživatel18992
A ten píst je ok nebo je menší? měřil jsi to ?
Datum: 14. února 2017 15:12
Do pístu sem ho klasicky lisoval, a je tam jehličkový ložisko, takže vule jak má být
Datum: 13. února 2017 19:08
Jméno: standa
IP: uživatel18990
A čep tam šel na fest nebo spíš skoro volně? Moh si omylem dostat čep na babetu....
Datum: 12. února 2017 21:30
vakl ve futru není, je tam nová ojka, až bude čas shodím válec a změřím to, díky
Datum: 12. února 2017 21:11
Jméno: standa
IP: uživatel18989
Zdar. Video jsem si pouštěl,ale nějak nevim,co tam mam vidět. Jestli to má vůli nahoru dolu tak je vakl ve futru čepu a nebo dole na klice. To jestli je volnej píst ve válci poznáš už když ho tam dáváš,pokud ne,proměř ho šuplerou,ve spodní části by měl být užší než válec o vůli výbrusu (0,03 či 0,05mm). Špatně vybroušený to asi ani nemuže bejt,maximálně ti mohli dát omylem menší píst o výbrus. Napiš kolik má válec vrtání a jekej je naměřenej průměr pístu dole u sání.
Datum: 11. února 2017 14:08
Čau lidi koupil sem si originál válec původní výroba a u vyfukovyho kanálků je ten výřez ve vložce menší jak ve válci přibližně 1mm na všech stranách a tak se ptám vás zkušených jestli to bude něčemu vadit. Nebo jestli bude menší výkon a nebo co stím udělat aby to bylo tak jak to má být byl bych rád třeba i za foto Děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2017 8:38
Přesně tak. Ono když to bylo odlité ne křivě nasazený jederník tak přefuky prostě nemůžou být v ose. Proto koukám do přefuků kamerou a když nemají hranu neřeším to. Prostě to je celé pootočené, ale to ničemu nevadí pokud jsou symetrické. Pak už jen výfuk aby byl v ose mezi prefuky.
Datum: 18. února 2017 8:38
Jméno: jawass
IP: uživatel18459
já měl na mysli hlavně to že do tělesa válce se ty sací, výfukové, částečně i přepištěcí se předlévají, a na ty sací a výfukové davají pravá jádra a když ho tam dají celé trochu šejdrem tak už to prostě ani dalším opracováním přesně nezpravíš a tím vznikají ty chyby. Oni tam pak dají vložku tak aby seděla třeba na výfuk a v důsledku toho jsou pak šikmo třeba přefuky. žejo a pak to ještě dobrušují ale už to musí nechat tak že třeba hrana odlitého válce a vložky se rozejdou i o ten 1mm klidně
Datum: 18. února 2017 7:30
Jméno: standa
IP: uživatel18996
Adam: Hůstý. Takovejch válců neudělam ani za rok. Slušná zásoba práce
Datum: 17. února 2017 21:48
Tady nikdo nenadává na soudruhy, jen konstatujeme fakta.
Datum: 17. února 2017 16:14
Jméno: adam
IP: uživatel14642
Datum: 17. února 2017 11:42
Jméno: standa
IP: uživatel18996
Hele ta 350/638,639,640 to je vysloveně chyba nějakýho konstruktéra,ale zjistili,že to jede i tak,tak to ututlali,asi už bylo moc válců ve výrobě. Jestli jsi si někdy prohlížel válce na j05/20-23 tak bys viděl,že po prvotním zalisování vložky do válce to někdo ještě nějakým nástrojem "dopasovával" - a zde vzniklo 90% problémů s pio válci. Lidský faktor.
Datum: 17. února 2017 11:20
Jméno: jawassss
IP: uživatel18459
vy tady nadáváte jak to soudruzi dělali nepřesně, ale to asi neznáte technilogii odlévání a už vůbec ne jak to skutečně slévarny dělali (hlavně v době výroby pionýrů)
Datum: 16. února 2017 21:18
Jméno: standa
IP: uživatel18993
A taková vnitřní vada (bublina) ve vložce
Datum: 15. února 2017 9:17
Copak v hlavě, ale bublinka v kanálu, ta dokáže pěkně naštvat
Datum: 15. února 2017 8:59
Jméno: standa
IP: uživatel18993
Vítej do klubu. A nezapomeň to udělat,aby to jako fakt suprově jelo a bylo to co nejlevnější. A ty utrhaný štefty mu snad zadarmo opravíš ne,co on by se s tim drbal,chce jen nasadit a jet. A bacha na tu blbě vyrobenou pórovitou hlavu,to jako jestli ji necháš snížit a oni v ní budou póry,tak si ji jako zničil kámo a připrav si jinou Už bych moh psát romány za ty roky. Je to nevděčná práce. Hodnětrpělivosti
Datum: 15. února 2017 8:10
No mě se to teď zrovna pěkně sešlo. Včera jeden válec měl výfuk totálně bokem, že abych to srovnal je šířka kanálu na hraně toho co dělám pro cestovky a to jsem na jednu stranu ani nešáhnul a dolní hrana do oblouku s vrcholem přes 45,5mm od honí hrany druhej kousek hliník v sání odlitej 1,5mm pod dolní hranu sacího kanálu a vložka ne 68mm už z výroby a kanál hrbatej jak Himaláje. To byla taky modelařina ten schod aspoň zaoblit. No a do třetice vybalím z pošty válec, kterej má přefuky tak šejdrem, že když vložku pootočím mám sání úplně v pr.... Jo jsou to občas radostě.
Datum: 14. února 2017 12:01
Jméno: standa
IP: uživatel18990
To když jsem viděl tak jsem žasnul. To máš pravdu,to je masakr. U fichtla jsou to odchylky do 1mm ale u tý 3 pade je to klidně 2-3 mm na přefukách (to jsem viděl já). Blbý je,že ono je to celkově blbě vyrobený a moc to na sebe nepasuje. Asi novodobý soudruzi také někde udělali chybu
Datum: 12. února 2017 8:54
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Jawy 350/638+ jsou na tom možná ještě hůř s křivostí vložek
Datum: 12. února 2017 2:10
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Je fakt že rozdíly ve výkonu byli nemalé. Za mladejch let někdy v 80 roce pamatiju že kámoš měl pionýra kterýmu nikdo z nás nestačil co se týka síly i rychlosti ten se uplně vymykal z řad ostatních. Dnes by nikdo nevěřil že to nebylo upravovaný a ještě navíc mu dával hned od začátku pěkně pod vocas. Kdyby takhle jezdily všechny seriovky tak seš Stando bez práce s upravama.Ale bohužel každej pio je jinej a jinej.
Datum: 11. února 2017 16:31
Jméno: standa
IP: uživatel18562
Typická vada je přečnívající nálitek hliníku přes sací kanál,pak vyosená vložka ze středu = přefuky šejdrem a v menší hojnosti i sací kanál vyjetej do boku,že ho píst nezavře. To že výfukovej kanál je celej šejdrem,nespasovanej,okousanej či málo časovanej je to poslední co vadí a to maj víceměně 3/4 válců. Stává se mi,že tak jeden z dvaceti válců je zcela bez vad a když už je,tak do něj stejně někdo šáhnul pilníkem. Dovolim si říct že jsem viděl za posledních 7-8 let tak desítku zdravejch válců. A pak to má jet všem stejně.
Datum: 10. února 2017 16:36
Možná by jste se divili jak velké rozdíly mezi valci někdy jsou a jak velké nepřesnosti se občas objeví. Teď zrovna se mi jich několik sešlo a byla to sakra honička to někam popohnat.
Datum: 10. února 2017 15:49
Stando posílal jsem ti e-mail s fotkou toho válce tak jestli se můžeš na to kouknout a poradit díky.
Datum: 06. února 2017 21:22
Chlapi kdybych věděl jak jsem dát foto tak bych vam to jsem dal aby jste se na to podívaly.
Datum: 06. února 2017 20:49
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Čau chlapi tohle se mi nezdá origo válce měli sice nepřesnosti ale bylo to tak na dolícování malym pilničkem ale aby to bylo 1mm dokola výfiku to jsem neviděl a ty Stando určitě taky ne to vypadá že někdo něco doprasil a teď chce radu jak to napravit. Tož sai tak.
Datum: 06. února 2017 18:41
Jméno: standa
IP: uživatel18984
Protože ty seriový válce už znam,tak bych ho z fleku přepiloval,je tam více "nevhodných detailů" .... ale bojim se,že když ti řeknu odpiluj to,tak si na to vezmeš rašpli a nebo dláto s kladivem .... origo pio má vejfuk cajk,tam je spíš "restrikce" v sání a dost často nesedí přefuky ... Na druhou stranu se dá obecně říct,že to nějak fungovat bude i bez tvýho zásahu,to se neboj....
Datum: 06. února 2017 16:12
Hliník ten tam je v pohodě mě jde jen o tu vložku.. jestli to nebude mít vliv na výkon.. a tu klikovku tu jsem ani neviděl jen co mi říkal no.. tak asi tak.
Datum: 06. února 2017 11:32
Jméno: standa
IP: uživatel18984
Radši nic. Bude to fungovat. Čouhající hlíník odpiluj,ale nějak lidsky,ne jako když ste repasovali kliku palicí
Datum: 06. února 2017 9:49
Jméno: stefan
IP: uživatel18951
Posl.aktualizace: 09. února 2017 22:14
buď rád že je po 10 minutách na volnoběh černá... taky mohla být bílá a motor zadřenej natvrdo...
Datum: 09. února 2017 22:14
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18985
tak jestli necháváš motor 10 minut běžet na volnoběh, tak se nediv že černá svíce..
Datum: 09. února 2017 14:43
Jméno: michal
IP: uživatel18951
uz sa stalo teraz nedimy olej nezere len svicka cierna zachvilu cize po 10 min na neutrali zdochne
Datum: 08. února 2017 20:33
Michale, olej ti to na 99% žere přes ty gufera... nech motor tak jak je, jen vymeň gufera a zkus to.. zbytečné to půlit a nasrat tam silikon...
Datum: 01. února 2017 21:35
http://www.motozolzso.sk/montazny-tmel-cerveny-85g?filter_name=tmel -------moze byt??????????????
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. února 2017 15:03
jasne, nezapomen odmastit draku,sesa
Datum: 03. února 2017 15:03
Zdar, má nějakej smysl vyplnit díru ve spodním ojničním čepu u fichtla ? četl jsem že se to dělalo u 175tek aby se zvýšila spodní komprese. Díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2017 16:10
Jméno: standa
IP: uživatel18977
Spodní čep není třeba zaslepovat. Význam by mělo zavřít otvory v setrvákách,které má j555,05 či velké Jawy 125,175,250 a nebo třeba pérák tam má vyvažovací díry snad 3-4 cm široký....
Datum: 27. ledna 2017 16:10
Čau lidi kamarád se mě ptal,jak málo stačí aby házela klika na pionyru. Tak jsem mu řekl že to zjistim,tak se ptám vás zkušených. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2017 17:08
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
Tak to je síla, do kliky stačí jednou bouchnout kladivem a je totálně rozhozená. Tohle vypadá na nějakej dobrej TUNING a nebo radši TUNYNG.
Datum: 27. ledna 2017 17:08
Jméno: lk
IP: uživatel1217
prej: když to převedu na rány středním kladivem to je moc
Datum: 25. ledna 2017 16:55
Jméno: standa
IP: uživatel18973
Takže spodní čep kliky vymlátil palicí,novej spodní čep tam šel skoro bez násilí,novou ojnici,rozšprajcy mezi setrváky a jeb ho palicí nazpátek a kladívkem vycentrovat... pecka... to pojede
Kdyby se mu pak ta klika nechtěla točit v blokách tak ať dá volnější ložiska C4
Datum: 25. ledna 2017 6:33
Jasný chápu to se ptal jen kamarád tak mu to takhle vyřídím.. já když skládám motor tak kladivo u mě neexistuje to takový prase nejsem. Jinak díky moc za rady.
Datum: 25. ledna 2017 1:19
Jméno: Tom
IP: uživatel18274
Radši do klikovky ničím nebouchej, podle toho co jsi napsal, tak bys tu kliku akorát sprasil. Pokud by si se do toho opravdu chtěl pustit sám tak budeš tu kliku dát mezi hroty a splašit dvoje hodinky pro kontrolu házivosti. Každopádně převádět setiny milimetru na údery kladiva od oka je doopravdy masakr.
Datum: 25. ledna 2017 0:02
Ok a tak to převedu třeba na rány se středním kladivem kolik cca tak ran aby to bylo víc jak 0,02mm a přibližně 10-15cm od klikovky
Datum: 24. ledna 2017 18:21
0,02mm je povolená házivost dle dílenské příručky
Datum: 24. ledna 2017 12:59
Jméno: péro
IP: uživatel18805
moje zkušenost je , že dám kliku za 50-100,- vyvážit (když nemá vakl) , protože doma stejně nic nezjistim
Datum: 23. ledna 2017 23:11
|
|