Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Nazdar draci a dračice.Sháním návlek na start páku,a lanko náhonu tachometru k Zetce 125C.Tady nic z toho nemá,a na druhou stranu,bych byl rád získal obojí najednou.
Díky za dobré rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2014 7:07
Jméno: pepa
IP: uživatel16895
 monty jawa má obojí 80 kč ta šprcka 320 náhon 150 dobírka
Datum: 18. června 2014 7:07
 Zdar. Náhon tachometru najdeš na Motokrámku.. Ale s tou stupačkou nevím..
Datum: 17. června 2014 15:05
 Dobrý den, jsem majitelem Jawa Dandy 125. Sháním na tuto motorku Budík. Děkuji předem pokud někde, někdo napíše že ví kde ho sehnat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2014 20:42
Jméno: pepa
IP: uživatel17317
 na bazoši nekdo rozprodavá tuto mašinu na dili skus stestí tam
Datum: 14. června 2014 20:42
Jméno: Petr Kejval
IP: uživatel17306
 Ahoj, už po několikáté mi někdo ukradl uzávěr nádrže u Jawa 23 Mustang. Nevíte jak lze uzávěr nádrže zajistit proti krádeži?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2014 10:27
Jméno: Petr Kejval
IP: uživatel17306
 ... provrtat hrdlo zboku skrz i s uzávěrem a provlíknout tak 5mm kulatinku se zámkem na konci..
To je docela dobrý nápad.
Datum: 13. června 2014 10:27
  Ale to bys tam blbě rval pistolu  Ale provrtat hrdlo zboku skrz i s uzávěrem a provlíknout tak 5mm kulatinku se zámkem na konci..
Datum: 13. června 2014 8:44
Jméno: standa
IP: uživatel17304
 Napadlo mi něco divnýho. Vzít kulatinku,vevařit pod hrdlo nádrže,zkrz hrdlo ven vyvést oko. Třeba ze silonu vytvořitt nový uzávěr,do něj vytvořit otvor ve středu aby tím prošlo oko a nahoru malej zámek. Odvzdušnění by řešil průchozí otvor... jen je otázka jestli by pak plná banda neprošplouchla něco ven.... a nebo pak jedině petlici natvrdo přes uzávěr a fertig
Datum: 12. června 2014 17:36
 Pohrát si s tím a udělat nějaké očko do uzávěru nádrže a očko na nádrži a koupit malý visací zámeček, nebo ten řetízek ..
Datum: 11. června 2014 15:12
Jméno: Jenda
IP: uživatel17305
 Mohlo by to byt na řetízek,provrtat uchycení víčka a dát malej řetízek.Třeba takovej,co je na umyvadle co drží špunt.A připevnit k řídítkům (za brejle) vím,esteticky nic moc.
Datum: 11. června 2014 12:35
Jméno: Petr Kejval
IP: uživatel17306
 Nemusí to být origo.
Datum: 11. června 2014 12:24
 Origo? Víme, nijak..
Datum: 11. června 2014 11:38
Jméno: Dan
IP: uživatel10446
 Tak se mi vyskytl další problém, psal jsem nedávno o problému při zajíždění motoru po GO, že se mi motor zastaví po pár km, bylo to ale v těch vedrech, ted pri chladnejsim pocasi je to v pohode.
Jak je to mozne? Zajede se to a bude to ok?
Ted se mi vyskytl problem se spojkou, zrejme blbe vypina, jde ztuha mackat a na miste nemuzu vyradit (zaradit neutral).
Seštelovaná je podle manuálu, poloautomat chodí, nevím co s tím už, mám nové lanko, ale když to sešteluju, dotáhnu lanko v motoru pod víkem a pak se to stejně trochu povolí se mi zdá, nebo se natahuje no..
Spojkový koš (mám ten tříkolíčkový z 634). Mám ho vypodložený podložkama pod pružinama, aby neklouzala spojka (kámoš to má na 639 také a normálně mu to funguje a spojka jde zlehka mačkat).
Myslíte že může být špatný unašeč spojky (ochozený, vyčvachtaný). Ty kolíčky mají dost vakl do stran... Pomohl by nový unašeč, nebo čím to může být? Také pak mám problém při starování.. když jsem dával do motoru hřídel startpáky, tak byla uplně u primárního řetězu, takže když startuju, tak než dám startpáku do polohy řazení tak to dře jakoby nebo proste drnčí, asi jak dře primár o tu hřídel. Nevim jak to popsat... Tak prosím poradte s těmito problémy. Děkuji moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. května 2014 17:47
Jméno: pepa
IP: uživatel17255
 ti si eskamonter 1 bud si to přidřel malo mažeš anebo máš vadně nastavenou hladinu ps nemáš nahodou vape? jinak ti spojka unáší protože jí nepustí ti podložky narvane po dpružinama......a ta nakpávačka je to nějaky divný
Datum: 30. května 2014 17:47
Jméno: Dan
IP: uživatel10446
 Jedná se o Jawu 350/638
Datum: 28. května 2014 22:02
Jméno: pionýr
IP: uživatel14936
 ahoj chci lakovat mustanga a chtěl bych ho dat do origo stavu nevíte někdo jakou barvou se lakovaly pionýři kolem 80 let jestli akrylátem nebo čím? a jaký podklad? a můžu dát pod žlutý lak šedý základ?a ještě jsem někde četl že se laky vypalovali ale nenašel jsem v jaké teplotě předem děkuji za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. května 2014 21:14
Jméno: dwein
IP: uživatel17256
 já nevim cu furt maj všichni s těma barvama, odstínama a ralkama. stejně těch top renovovanejch fekálů je poskromnu a hlavně na nějaký barvě vůbec asi nesejde prostě podle chuti každého soudruha.
Datum: 30. května 2014 21:14
Jméno: Martin
IP: uživatel15706
 Nejlepší co může bejt je akrylát, syntetika je špatná - je měkká, dlouho nevydrží.
Datum: 30. května 2014 20:30
Jméno: jawasss
IP: uživatel16252
 já jsem zastánce syntetiky všechno co jsem lakoval pořád pěkné
Datum: 29. května 2014 22:40
Jméno: standa
IP: uživatel17249
 No jako ten rám jo,to je jasný...
Datum: 29. května 2014 18:41
 hele ono kdo ví co s tim kdo dělal, já mám osobní zkušenost, za tři měsíce to bude rok co to na tom rámu je a vypadá pořád jako v den co jsem si to donesl domu
Datum: 29. května 2014 15:37
Jméno: standa
IP: uživatel17248
 Krakene to neni žádnej výplod fantasie,viděl jsem fotky. Po dvou letech lak zašlej jak po 40 letech... hádat se nebudu,protože hafo lidí zas nadává na syntetiku a já to mam třeba syntetikou nalakovaný a supr...za čtvrtinu ceny lak jak z lakovny ...
Datum: 29. května 2014 6:09
 Dá se sehnat snad všude, kde míchaji autolaky.
Datum: 29. května 2014 5:22
Jméno: pionýr
IP: uživatel14936
 asi to budu volit tak že kostru s blatníkama udělám komaxitem a nádrž s kastlíkem akrylátem a dá se ten lehce zmatněný akrylát koupit a namíchat v lakovně?nebo je to horší to sehnat
Datum: 28. května 2014 23:28
 od jara sem napsal blbost,,, ani nevim proč  sorry  kouknu na přesný datum,, na motorkářích jsem si to do deníku dal 30. 8. minulej rok takže počítám tak tejden před tim se mi to vrátilo z lakovny
Datum: 28. května 2014 22:08
 Takže to máš na motorce teprve 2-3 měsíce?
Datum: 28. května 2014 21:57
 taky je třeba vzít v potaz že jako u všeho bude desítky firem co to dělá a každá bude taky jiný kvality
Datum: 28. května 2014 21:48
 oprejskávat - neorveš, jak řikám každej akorát kecá  kdyby to bylo tak hnusný proč by to někdo vůbec někam používal  divim se že se to prodává, antikoroze nulová, hned se to oloupe a ani to nedrží odstín  většina čechů nadává na věci co nezná, navíc bavit se o tom že na to nepatří žádnej plast, přitom minimálně s tim základem se to tak ani trochu nechová... ale uznávám je to o pocitu každýho, jinak já to mám na rámu od jara a asi zázrakem se to zatim nepustilo, když jsem dělal u motoru kontakt na kostru tak jsem to taky neloupal ale brousil jako kteroukoliv jinou barvu se kterou jsem přišel do kontaktu, kromě té na dřevěných oknech... a dřželo to celistvě na podkladu, lidi maj představu že je to nějaká natavená bužírka...
Datum: 28. května 2014 21:46
Jméno: Standa
IP: uživatel16566
 Známej na moravě hodil j555 celou do komaxitu a bědoval ... hezký to bylo tak měsíc a pak se to začlo oprejskávat... lak hnusnej zašlej... komaxit je výbornej na kola na auto,jentak ho neorveš přezouvačkou...
Datum: 28. května 2014 16:47
 Proto se do toho akrylátu přidává matná složka, aby se to takhle nelesklo. Já se zase u místních veteránistů spíš setkávam s názorem, že to radši udělaji matnějšim akrylátem, než vrstvou plastu. Ale to jsou kluci, co dělaji spíše předválky, atd..A rozhodně ví, proč to dělaji tak, jak to dělaji. Osobně motorky lakuju lehce zmatněnym akrylátem. Komaxit dávam na takové ty "věci do provozu", jako jsou padáky, stojany atd.
Datum: 28. května 2014 15:26
 co se týče typu barvy tak je nejvěrnější, jak jsem psal, zaujatej je většinou ten co s tim nemá zkušenosti, rozhodně je to co do origo stavu lepší než akrylát (kterym to většina dělá)  už vidim novýho péráka jak hází odlesky na dvacet metrů
Datum: 28. května 2014 13:51
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Veteránisti to komaxem určitě nedělají... Naopak je většina proti němu dost zaujatá.
Datum: 28. května 2014 8:30
Jméno: pionýr
IP: uživatel14936
 ok dík moc
Datum: 27. května 2014 22:38
 ale rozhodně komaxit od originálu nerozeznáš, jen né každá firma bude mít tvůj odstín a hůře se pod to kytuje,všechno ale na internetu najdeš
Datum: 27. května 2014 22:37
 dělalo se to vypalovanou syntetikou, která už se minimálně v původní podobě nesežene, přesnějc nevim, lidi od veteránů teď pro věrohodnost (lesk, strukturu) používaj komaxit, najdeš na to spoustu špatnejch názorů o reznutí a tak, jsou to blbosti, podle mě to píšou lidi co tu barvu v životě neviděli, nechá se pod to dát základ díky kterýmu je ta barva měkčí a ani náhodou se neloupe a přitom je pěkně tvrdá, lakoval jsem zvlášt kyvku a rám kvůli odlétajícím kamínkům a musel jsem obrousit barvu z dosedacích ploch trubky pro čep kyvky na rámu a nijak to neodskakovalo ani se neodlupovalo, na zbytek motorky jsem ale zvolil akrylát, řikal jsem si že to aspoň bude hezčí, ono totiž když pionýra zrenovuješ podle původních postupů a do originálního stavu tak na něm nemůžeš moc jezdit, praská podsedlák, prohejbaj se revmáče, při prvním utažení matky na prsíčkách to orveš a milion dalších věcí, proto už jsem to vzal z gruntu i s moderní barvou
Datum: 27. května 2014 22:35
Jméno: Kuba
IP: uživatel13759
Posl.aktualizace: 19. května 2014 22:29
Jméno: jawasss
IP: uživatel16252
 přesně jak všichni psali origo to neni ani ve snu, hodnota těchto plechů 100Kč víc mu nedávej. se ho zeptej jestli jako umí svářet červeně nebo co, a navíc takková barva se ani nikdy nedávala. Původní tento odstín vypadá jinak
Datum: 19. května 2014 22:29
Jméno: Kuba
IP: uživatel13759
 Já jsem mu řekl že za to dám maximalně 400 a to jsem je neviděl, tvrdil mi že jsou velice zachovalé a chce za ně 600 no a jak sem je uviděl tak mě to hned přešlo, tak nic, to ať si nechá za tu cenu...
Datum: 19. května 2014 19:37
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel17209
 mě dost často překvapuje co se vše objevuje na inzerátech za strašný věci.... majitel bude asi mladík, kterej neví která bije. za tyhle plechy bych nedal ani stovku. hlavně bych si takovej šrot nikdy nekpoupil. ani né tak kvůli štětkový barvě, ale kvůli hroznýmu stavu. divim se že to vůbec má odvahu nabídnout za cenu více než vysokou a ještě má tu drzost tvrdit že barva je originál.
Datum: 19. května 2014 16:26
Jméno: Kuba
IP: uživatel13759
 JJ taky jsem nad tím dumal, myslím si taky že to není původní lak, děkuji za potvrzení
Datum: 18. května 2014 23:10
 Čau. Myslim, že neni. Leda by ten vyvařený plech pod sedlem byl už z fabriky
Datum: 18. května 2014 23:01
Jméno: Ondra
IP: uživatel17118
 Zdravím,jaký je rozdíl mezi řídítky na s11 a s22? Někde jsem čet že na s11 sou nízké a vysoké jak to teda je?Díky za odpověd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. května 2014 19:26
Jméno: Ondra
IP: uživatel17118
 Áha díky  já myslel že to je naopak že s22 měla ty nižší a s11 ty vyžší
Datum: 20. května 2014 19:26
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 jo s11 má jiný takový nižší
Datum: 19. května 2014 22:37
Jméno: Kuba
IP: uživatel13759
 čus draci, mám možnost koupit plechy na pionyra(přední blatník,kryt prsíček a zadní hlavní plech) prý docela slušné, ale nevím kolik mám za ně dát, kolik to má asi hodnotu ? díky moc za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. května 2014 13:28
Jméno: Kuba
IP: uživatel13759
 Ok tak nějak jsem to odhadoval díky
Datum: 17. května 2014 13:28
 Zdar, je to na tobě kolik za ně chceš dát já bych za to dal tak 400
Datum: 17. května 2014 8:39
Jméno: mustang
IP: uživatel14936
 ahoj zjistil jsem takovou zajímavost mam 4 mustangy a jen u jednoho mam ze spodu motoru na každé straně číslo 33 a 33 je to konec roku 1979 myslím si že by to mohlo být párování karterů docela by mě zajímalo jak to teda je že to razili vyjímečně může to být i nějaký vzácnější kus?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. května 2014 20:40
Jméno: mustang
IP: uživatel14936
 jj dík za objasnění
Datum: 16. května 2014 20:40
Jméno: standa
IP: uživatel17199
 Všechny motory to měli. Na každém karteru je vyraženo jednomístné až třímístné číslo a vždy musí být k sobě kartery se stejným číslem. Muže být i třeba na jednom karteru sedmička,na druhym trojka a nebo nic - takový motor nějak pojede,ale protože nebude mít párově udělané kartery tak to bude vždy bída... na seriovce se to až moc nepozná protože bídnej motor i tak 55-60 jede...ale jak se na to dá upravenej válec co víc točí tak se okamžitě ukáže že je motor špatnej - nemá spodek ani průběh ani netočí... to jen odbočka
Datum: 16. května 2014 20:19
Jméno: honza
IP: uživatel14632
 no už sem se setkal že byly vyražený i na jinejch místech třeba nahoře u poloautomatu nebo dole mezi těma dvouma úchytama ale všechny to nejspíš nemeli
Datum: 16. května 2014 19:46
Jméno: mustang
IP: uživatel14936
 ale zajímavý je že to má jen ten jeden to asi vždycky museli něco měnit když to číslovali
Datum: 16. května 2014 18:44
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nic vzácnýho v tom fakt nehledej  ... nebo to dej na aukro jako rarYtu!
Datum: 16. května 2014 18:36
Jméno: standa
IP: uživatel17199
 Ano,je to motor s párovými kartery. Tak to má být,tak je to správně. Zvláštní není ničím.
Datum: 16. května 2014 18:34
Jméno: Oslík
IP: uživatel17146
 Jako jsou originál barevné odstíny -1)Šedé, -2)Oranžové, -3)Červené
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2014 10:43
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Od oka nebo se psalo základní šedá. Záleželo na lakýrníkovy jak ten odstín odhadl. Když postavils dva pekáče vedle sebe a jiný rok výroby měli oba červenou barvu, ale jiný odstín. Takže který roky myslíš.
Datum: 14. května 2014 10:43
 zdravím mám menší problémek nemá někdo návod jak rozebrat motor u babety 225. Páč jsem ráno k ní přišel a chci jí nakopnout a asi na třetí šlápnutí jsem nakopávačku prokopl uplně dolů a teť se jen protáčí dolů a neprotočí se mi válec abych jí nakopl mněl jsem jednou rozepbranej motor z fichtla ale tady toho se bojim samá spojka atd. _Moc moc prosím o rady (babeta 225 nemá šlapky jen nakopváčku roztlačit to jde chytne hned)
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2014 14:42
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
Datum: 03. května 2014 14:42
Jméno: GOGO
IP: uživatel15808
 Ahoj draci,
chci se zeptat, čím nejlépe vyčistit válec a hlavu, našel jsem ve stodole Staďáka, tak ho rozebírám. Máte na to nějakej osvědčenej přípravek, který by alespoň částečně rozpustil ten připečenej bordel?
Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. dubna 2014 20:38
Jméno: Jakub
IP: uživatel17118
 Zdravím,taky mám tyhle problémy a zatím nejlíp na špínu mi pomáhá "servošampon" dá se to koupit v drogerii nebo v lacích je to takový modrý prášek a funguje dobře zatim nesklamal.
Datum: 26. dubna 2014 20:38
 nebo taky čistič brzd je dobrý že je ve spreji a dostane se skoro všude
Datum: 25. dubna 2014 0:03
 Děkuju za rady draci, vyzkouším nejdříve benzín, pak se asi vrhnu na čističe grillů
Datum: 23. dubna 2014 20:45
Jméno: kuba
IP: uživatel13759
 ponořit do benzínu, vzít si štětku a kartáček na zuby, ten jsem si zbrousil aby se vlezl mezi žebra a válec s hlavou jsem celej vyleštil a je jak novej
Datum: 23. dubna 2014 20:33
Jméno: lk
IP: uživatel16245
 arva v kombinaci s wapkou meje cekem dobře, každopádně připečenou hlavu z jawetty sem s tim stejně neumyl...
Datum: 23. dubna 2014 20:18
Datum: 23. dubna 2014 19:06
 jestli ti můžu radit tak to nepískuj, pak se na tom strašně drží bordel
Datum: 23. dubna 2014 18:54
 Zdar. Pomáhá čistič na grily a trouby. Ale pokus se sehnat ten, který nežere hliník
Datum: 23. dubna 2014 18:50
 Ještě jsem si říkal, že bych to nechal třeba 3-4dny v benzínu, jestli to nepustí. To by možná šlo ne? Nebo myslíte, že je lepší to rovnou nechat opískovat a neztrácet s tím čas?
Datum: 23. dubna 2014 18:41
Jméno: sumec
IP: uživatel14454
 ja to beru naftou a štetečkem a nejdriv to stříknu vapkou
Datum: 23. dubna 2014 18:22
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 na žebra prej funguje coca cola
Datum: 23. dubna 2014 18:13
 Zdarek nevíte nekdo co by se dalo dělat s babetou 207 aby se mi do kopce nepřehřívala diky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. dubna 2014 16:04
 nevím teda co s ní děláš když jedeš do kopce, ale nevím jak vypadá třeba hlava motoru. Očisti ji benzínem, aby se lépe chladil válec.
Datum: 21. dubna 2014 16:04
Jméno: pepa
IP: uživatel17093
 ja se bojím že ti nezbyde neš šlapat ....možná hlava z 210 ale tendle peklostroj moc nejede....
Datum: 20. dubna 2014 18:25
 Zdar draci chci jse zeptat jakej je rozdíl mezi babetou 207.300 a 207.500 je tam něco jinýho na motoru nebo ne ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. dubna 2014 15:06
 Sory, mě to ušlo  Dík pepo
Datum: 18. dubna 2014 15:06
 Jo a vrtání má ten válec 40 mm jakej je to obsah ?
Datum: 18. dubna 2014 10:46
 Právě sem koupil upravenej válec na 210 borec tam měl prej vejfuk z fichtla karburátor čz 20 mm a prej to jezdilo 65 s origo převodem. A já tam chcu dát na ten válec karbec z motorovky 19 mm a vejfukl z fichtla tak snad ten karbec bude stačit.
Datum: 18. dubna 2014 10:45
Jméno: pepa
IP: uživatel17081
 vždyt tadle babeta nemá řadící spojku je to jednorychlostka se stejným motorem lišili se akorád karburatorem starší 500 mají hranatý vstup saní novější 500 byli vyráběne společne s 210 a mají karbec totožný jinak skus sehnad spíš válec z 207 do ameriky ten má přefuky stejně jak 210 ale je docela vzácný....za to s ním je motor daleko výkonější.....
Datum: 18. dubna 2014 9:05
 Možná jiný řadící spojky (lehký/těžký), jinak jsou ty motory stejný..
Datum: 18. dubna 2014 7:41
 zdravím nevíte jestli je nějakej rozdíl ve vidlicích babety 225 a 207 nebo 210. Nabral jsem auto a mám je ohlé o pružiny mi nejde to si zpřehážu mám to ohlé těsně pod spodníma brejlema
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. dubna 2014 19:39
 Mám betku 225
Datum: 03. dubna 2014 19:39
Jméno: fekál
IP: uživatel16948
 Zdar draci, mám takový zvláštní problém u mého mustanga, při jízdě ve vyšších otáčkách de z motoru podivný pískající zvuk, nevíte čím by to mohlo být? Přemýšlel jsem o ložiskách, ale ty spíš zvoní  Kdyby tu byl někdo s podobným problémem který vyřešil, mi prosím poraď tě, dík za každou odpověď  , ještě na závěr: olej v motoru sem kontroloval, mustang je po GO motoru (zajeto přes 2000 km).
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. března 2014 22:33
Jméno: Jakub
IP: uživatel13743
 tak jestli je to spíš zvonění a pískání dohromady tak máš něco s horním pouzdrem ojnece nebo je moc vychozenej čep zkus
Datum: 30. března 2014 22:33
Jméno: fekál
IP: uživatel16948
 Cívky sem kontroloval, vačku promazal a stále píská  tak bohužel o velikonočních prázdninách se do toho pustim  Bude to moje první rozebírání a skládání motoru
Datum: 30. března 2014 13:30
Jméno: fekál
IP: uživatel16948
 Díky moc za rady!  kouknu na vačku a cívky a uvidim, ještě dám vědet.
Datum: 30. března 2014 11:36
Jméno: vcolik
IP: uživatel16538
 jestli to je tema loziskama tak dej vedet ja chci aby mi piskal taky
Datum: 30. března 2014 10:11
 Zdar. Taky jsem tu měl fichtla, který hrozně pískal, motor po GO. Tak jsem to rozpůlil, vyndal jsem polozadřená ložiska od klikovky a dal jsem tam ložiska s C3 vůlí, problém vyřešen. Jako první ale koukni na vačku, na cívky, atd..
Datum: 30. března 2014 8:42
Jméno: fekál
IP: uživatel16948
 Tak s takovou zprávou zrovna natčenej nejsem, bloudil se internet a dočet sem se že by to mohlo být i vačkou, tak zejtra ji promažu a uvidim. kdyby tak pište další návrhy čim by to mohlo být, ale doufám že je to tou vačkou
Datum: 29. března 2014 21:54
Jméno: Martin
IP: uživatel15706
 Mě po 1200km začal taky pískat, pak jsem zjistil že na klice jsem měl ložiska bez vůlec C3 a pískaly
Datum: 29. března 2014 21:27
Jméno: lolek
IP: uživatel16959
 Zdravim draci,mel jsem nehodu na motorce,trefil jsem se s autem (byla to nejspis moje chyba jel jsem malinko rychleji nez bylo povoleno a trosku uprostred silnice) bohuzel sem mel otres mozku a nic si nepamatuju. V tom aute jeli dva kluci co nemeli papiry na auto,ja mel vsecko v poradku. Policie mi dala pokutu 500kc a nejaky cislo spisu. Nesetkal se nekdo v podobne situaci? Podle me bych mel byt v pravu i kdyz jsem ,,nehodu'' zavinil. Nevim jak postupovat dale.... Dekuju za jakoukoliv pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. března 2014 14:28
 Lolek: Ještě k té škodě na motorce. Záleží samozřejmě, koho policie určí jako viníka nehody. Dneska jsem byl za advokátem, a ten potvrdil moje slova - v případě určování viníka se nebere ohled na to, zda měl nebo neměl řidičský průkaz. Posuzují se pouze vlivy, které opravdu měly vliv na průběh nehody. Takže jestli jsi nehodu skutečně zavinil, tak za to poneseš i případné následky, a v tom případě ti škodu na motorce nikdo nezaplatí, a navíc se z tvé pojistky bude plnit škoda na tom druhém vozidle. V případě, že policie určí jako viníka nehody toho klučinu, tak je situace samozřejmě opačná, a platit bude "jeho" pojišťovna tobě. To jsou pouze možné varianty. Neznam okolnosti nehody, takže nebudu dělat nějaké závěry. Snad už jsem to napsal dost jasně - žádné automatické shazování viny na bezpapírového řidiče neexistuje a žádný právník by ti do toho nejspíš nešel.
Datum: 19. března 2014 14:28
Jméno: lolek
IP: uživatel16959
 Nn to nejsem ja
Datum: 18. března 2014 17:40
Jméno: Haha
IP: uživatel16262
 https://www.facebook.com/policejnitydenik/photos/pb.482885755074163.-2207520000.1395144031./794991363863599/?type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-ash3%2Ft1.0-9%2F1896727_794991363863599_1077580225_n.jpg&size=459%2C816&fbid=794991363863599 nejsi to ty?
Datum: 18. března 2014 13:03
Jméno: lolek
IP: uživatel16959
 Diky moc kluci za nazory,v brzke dobe pujdu na policii a poptam se kdyztak. Jeste by me zajimalo jak to mam udelat s opravou me motorky,asi to skonci tak ze si tp budu muset zacvakat ze svyho co?
Datum: 18. března 2014 10:40
Jméno: Fíífa
IP: uživatel16966
 Pardon.Omlouvám se.Teď jsem se koukal a vazba v tomhle případě není.To jsem si spletl.jinak dostanou 25-50000 Kč.Zákaz řízení 1-2 roky,pokud řidič auta má ŘP alespoň na motorku,přibudou mu k tomu 4 body.
Datum: 18. března 2014 10:17
Jméno: Fíífa
IP: uživatel16966
 Viníky budou oni,pokud neměli Ř.P..Dostanou až 100x větší flastr než ty,taky jim hrozí až 2 roky vězení.Takže čekej.Bude se to ještě dost řešit.
Datum: 18. března 2014 10:07
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Čekal jsem jestli ještě někdo zareaguje. Takže jestli nedošlo ke zranění osob v autě tak ty nemáš co řešit. Pouze si vyzvedni protokol o nehodě u policie a ty nebudeš nikoho žalovat a oni také ne tak pojišťovna ti zvedne pojistné a tím to skončí. Kdyby to bylo nějak problematický tak by tě policie předvolala a jestli to neudělala tak to nech vyšumět, jinak budeš mít v kartě řidiče záznam. Když dostalst pokutu pouze 500kč tak do karty to nejde. Mám dojem, že do karty je to od dvou tisíc. Tak to nech vyšumět a zbytečně do toho nevrtej.
Datum: 18. března 2014 0:42
 jinak taky bych si zjistil v jakym přesně postupu to teď je u policajtů abys něco nezanedbal  ale pokud je tvoje starna nehody vyřešená tak to nech bejt a hleď si svýho
Datum: 17. března 2014 22:29
 a jestli na tebe někdo vytáhne tohle forum tak si skončil  ta nehoda je popsaná dost podrobně a čechů je tu všude plno  a pokud sám výš, že jsi to zavinil tak nech kluky bejt a buď rád, že jste ty i oni v jednom kuse, budou z toho mít i tak problémů dost  v podstatě chceš nadělat problémy rodičům dvou kluků, protože si sám něco posral... navíc podle toho co psal kolečko by to ani nemuselo být tak jednoduché, já nepopírám že druhej by se na tebe nevykašlal, ale třeba budeš mít lepší spaní
Datum: 17. března 2014 22:27
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 pokud jsi dostal pokutu 500kč tak jsi téměř určitě nebyl označen jako jediný viník nehody, buď tam je spoluúčast nebo jsi to dostal za něco jiného.Tak že moje rada, zajdi na dopravku pro kopii spisu, pokud nebudeš jediným viníkem nehody, jako že fakt pravděpodobně nebudeš tak s tím zajdi za právníkem
Datum: 17. března 2014 22:25
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Čau, nevím co jsi asi vypovídal, protože po nehodě byl jistě sepsán protokol policií a ty bys ho měl podepsat. Řešení kdo co zavinil nech na policii. KDYŽ JSI DOSTAL POKUTU A ZAPLATIL JSI JI NEMŮŽEŠ BÝT JIŽ FINANČNĚ POTIHOVÁN. Hrazení škody je druhá věc. Řízení bez Ř.Oprávnění je pouze přestupek. Mohu Ti dát pouze radu. Musíš tvrdit, že jsi přizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky, ale že Ti třeba přeběhl zajíc přes jízdní dráhu vozidla a tudíž abys zabránil střetu jsi vybočil, ale bohužel jsem se dostal ke středu vozovky, ale ne za její střed a protijedoucí vozidlo jelo asi u středu vozovky a tím došlo ke střetu vozidel.
Ono záleží co jsi vypovídal hned na poprvní. Výpověď můžeš tak akorát doplnit ne změnit to by bylo divný. To číslo spisu by měl asi být protokol o nehodě. Jestli jsi vypovídal když jsi měl otřes mozku a pak jsi byl ve špitále myslím až po sepsání protokolu tak výpověď můžeš klidně doplnit s tím že jsi byl po nehodě desorientován a, že jsi si vzpomněl na určité podrobnosti. Takle je dost blbý radit. Ti dva budou asi na zajíca blbě čumět, ale ty když budeš tvrdit svoje tak oni znejistí.
Datum: 17. března 2014 22:01
Jméno: standa
IP: uživatel16960
 Dobrá,dobrá...ty seš přes ty vyhlášky lepší,,,,to já nečtu,,,,moc písmen,kdo to má číst,,,nemam na to čas,,,já vycházim z reálu a z konkrétních případů co znam ,,, a chlast a řízení bez ŘP se asi soudí jinak no,to budeš mít pravdu,,,
Datum: 17. března 2014 21:23
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel16961
 no hotová právní poradna tady  ... ale řekl bych že k pravdě nejblíže je kolečko.
Datum: 17. března 2014 21:07
 Řízení bez řp (pokud neni udělen zákaz řízení) je vždy přestupek, nejde z toho nějak vyčarovat trestný čin. Trestný čin je až to ublížení na zdraví samotné, pokud ho tedy způsobí ten účastník bez řp. V tomhle případě se posuzuje situace, nehodový průběh a míra zavinění. To, jestli měl nebo neměl ŘP se řeší až v druhé řadě. Vim o několika případech, kdy se řešila dost podobná situace, a to na úrovni soudu, protože to bylo s těžkym ublíženim atd. Soudní znalec určil, do jaké míry a čím byla nehoda zaviněna - výsledek jasný: Auto projelo stopku-vina 100%. Řidič, který v tu chvíli měl přednost a neměl řp-míra zavinění 0%. Takže rozhodně nejde říct, že to jde za tím, kdo je průserovej. To bych si třeba mohl vyhlídnout někoho, kdo má sjeté gumy, schválně mu to tam pustit z vedlejší...myslíte, že by to šlo za tim "průserovym"?
Datum: 17. března 2014 21:04
Jméno: marquee
IP: uživatel16963
 ano řízení bez řidičáku je jen přestupek ale pouze do doby než dojde k ublížení na zdraví nebo poškození majetku, pak už nejde pouze o přestupek
Datum: 17. března 2014 20:11
Jméno: standa
IP: uživatel16960
 Co je tohle za kravinu - vždycky to šlo za tim,kterej byl průserovej ať za to moh a nebo ne... Jel si bezpečně ale narvanej,trefil tě kamion z vedlejší a odsral si všechno včetně škody na nákladu a likvidace "ekologický havárie" .... to jedině že to letos novelizovali... nezdá se mi to ... do známýho s 2,9 promile naboural bulhar kterej tu ani neměl trvalej pobyt a všechno šlo za kámošem kterej byl ožralej a dostal podmínku a zákaz na 6 let.. vazba,zlomený žebra,soud... Odsouzenej byl do 24h od doby co vystřízlivěl ... Tak jak to je ??? Na každýho jinej metr ??
Datum: 17. března 2014 19:44
 Řízení bez ŘP je přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Pokud by mu byl udělen zákaz řízení, tak je to trestný čin maření úředního rozhodnutí. Nicméně, jak už jsem psal, je to jeho problém. Hrozí mu za to příslušný trest. Pokud ale nehodu způsobil motorkář, tak bude jako viník nehody posuzován motorkář.
Datum: 17. března 2014 18:37
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Kolečko nemáš úplně pravdu, pokud někdo siegl bez patřičného oprávnění je to dokonce trestný čin, tak že bych se stavil na dopravce pro vysvětlení oč jde a případně se odvolal. Prostě pokud neměli papíry na auto tak na silnici neměli co dělat. Šel bych do toho klidně s právníkem
Datum: 17. března 2014 17:50
 Jestli jsi tu nehodu zavinil ty, tak buď rád za pětikilo pokuty. Oni sice řidičák neměli, to je jejich průser, ale rozhodující je, kdo nehodu zavinil...
Datum: 17. března 2014 16:02
Jméno: standa
IP: uživatel16960
 To řeš,měl bys i uplatnit škodu na pojišťovnu,iniciále toho co tě naboural nejspíš máš. Měl by si mít i nárok na plnění za úraz taktéž z jeho pojistky. Nenech to jen tak. Když na to budeš mít žaludek a nikde necouvneš tak z toho bezproblému vytřískáš hustej cash. A z tvojí úrazovky taky. On je úplně v hajzlu protože neměl papíry,pojišťovna bez problému vysází vše,protože si to pak bude nárokovat na něm. Neboj se toho a jdi do toho,třeba si vyděláš na novou mašinu.
Datum: 17. března 2014 14:46
 Když se zastavíš na dopravácích, tak by ti měli říct, co se děje.. Ale jestli je to jako s chlastem, tak by to mělo dopadnout tak, že za všechno mohl řidič auta, kterej na to neměl řidičák  Kdybys navalil do ožralýho borca a on jel klidně předpisově, tak taky za nic nemůžeš..
Datum: 17. března 2014 13:36
Jméno: lolek
IP: uživatel16959
 Vubec nevim co se tedka deje jestli se to resi nejak nebo bude resit. Nikdo mi nedal nijak vedet.
Datum: 17. března 2014 13:21
Jméno: petr
IP: uživatel16954
 Zdar, mám dotaz u mí 20 jsem jsi udál předstih z měrkami všechno jak ma být když chitne tak jede ale zaboha když je motor studený nemužu benzín dostat do válce nechce to chitit až když stříknu benzín pod svíčku tak jse rozkucká pak už jede nevíte jak to zlepšit?rnpředem dík za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2014 15:38
Jméno: standa
IP: uživatel16960
 Pepo žes to nemyslel vážně ??!
Datum: 17. března 2014 15:38
Jméno: pepa
IP: uživatel16957
 jestli teče z nadrže tak maš tak vysoko sreřízenou hladinu že ti neotevře ventilek ve víčku v plovákovce viz jawa50 wz.cz je tam dobře popsane seřízení karburace
Datum: 17. března 2014 9:10
 pořádně vyčistit a vyfoukat vzduchem karburátor, trysky, případně i hadičku do nádrže. Není boha, aby to nechytlo
Datum: 16. března 2014 21:11
Jméno: Pawol
IP: uživatel16811
 Zdarec,mám problém se svojí 639 koupil jsem si nový náboj do předního kola a nechal si ho vyplést nově v techničáku bylo akorát 3.25-18 tak jsem mu to v krámu řekl a po nějaké době si chci udělat i zadní kolo a najednou jsem zjistil že oba orig ráfky jsou o 1 cm větší než to nově vypletený kolo orig má cca 7.7 cm na šířku a to nové 6.7 .Jsem začátečník a nenapadalo mě todle zkontrolovat. Tak řeším jak tam bude pasovat plášt.Vůbec nevim jak dál.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2014 10:56
Jméno: pepa
IP: uživatel16830
 stejně ti nezbude než navštívit pneuservis a vyzkoušet si zda ti ta předepsane gumy pujdou nabušit aspon na zouvatcce....u renovovaných kol bych jinej postup ani nezkoušel pokud budeš kupovat i nove obutí je možnost koupit užší gumy co tam pudou a na žadost o přepist do tp z javy si za cca 1000 nachat přepsat rozměr.....
Datum: 20. února 2014 10:56
 Ahoj mám dotaz. Jsou podsedadlové plechy na jawu 353 shodné s jawou 354? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2014 12:00
Jméno: pepa
IP: uživatel16807
 ne nejsou 350 má širší motor plechy musí být širší a snaražením číslic 350
Datum: 15. února 2014 12:00
|



|