Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravim draci mam problem neumim seštelovat předstih a potřeboval bych to co nejrychleji můžete poradit prosím ? A nemám doma šupleru bohužel icq 429079423 email ciko.as@seznam.cz
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. prosince 2008 13:33
Jméno: standa
IP: uživatel4741
 muzes skusit vyzkousené...vemes zapalko,otocis ho uplne doleva a vratis ho nazpet o 0.5 - 1cm....v tu chvili by mel bejt pertinax kladivka cca 2 mm za nabeznou hranou vacky. pak uz staci jen dat pist do horni uvrate(uplne nahoru) a dat na kladivko cca 0.4mm....to trefis od oka,nebo tam strc treba kus PET flašky aby tam prochazel bez zadrhani a utahnout....tohle je tak nejak vyzkouseny casem ze to funguje... jinak bezne postupy s merkama a suplerou si tu najdi
Datum: 14. prosince 2008 13:33
 Hele nebudu ti tu popisovat jak se nastavuje,protože těch článků na toto téma je tu mraky.Ale šupleru k tomu vůbec nepotřebuješ.To bys musel sundavat hlavu a to je zbytečně zdlouhavý.Já to dělám tak že vyšroubuju svíčku a strčim tam šroubovák
Datum: 14. prosince 2008 10:35
 čau hošani koupil jsem si jawu 350 a nastaruju ji a turuju asi 10 vteřin de za plynem pohoda ale pak se zacne dusit,koukal sem pod dekl a vačka nejspiš nenadzvedava 1 kladivko poradte jestli to bude treba i predstih
odpovez nejlip ty stando nebo nekdo kdo umí
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. prosince 2008 10:46
Jméno: standa
IP: uživatel4730
 u 350 je dulezita vec,menit vse duo...vymenit obe kladivka ,oba kondenzatory,obe svicky,obe inducky ..atd....vzdy aby to bylo stejný jinak se potom stava ze i kdyz to dobre seridis tak se to hádá  jinak jak seridit predstih a odtrh na kladivkach vis,hodnoty mas v manualu ...co vic dodat...Joooo to co popisujes mi ale spise pripada jako ucpanej karburator a ne predstih...to by se jinak hadala od zacatku  a tobe se az po chvili(co dosel preplavenej benzin)dusí  koukni napred do karbecu nez rozhodíš zapalovani
Datum: 12. prosince 2008 10:46
Jméno: Petr
IP: uživatel4545
 Ahoj
Tak si musiš koupit kladivka, jedno stojí 20 kč ,takže to neni moc velka investice ,a pak naladit odtrh a předstih.
Mě se to taky stává,jednou za 3 roky měnim kladivka,protože jsou ošoupaná.
Datum: 11. prosince 2008 18:22
 jak mam nejlip vyladit predstih aby to fakt valilo ve vyších votáčkách
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. prosince 2008 22:05
Jméno: standa
IP: uživatel4722
Datum: 10. prosince 2008 22:05
Jméno: tobi
IP: uživatel2924
Datum: 10. prosince 2008 17:59
Jméno: lampán
IP: uživatel982
 na ja to je recht kdyz mam treba predstih 1,9 tak to bude kvičet a nebo kdyz tam bude 1,6 ja chci aby to blo jak traktak hogli hogli hogli
Datum: 10. prosince 2008 15:54
 Stando to neřeš...  Dej tam 1,6 víc s tim neuděláš....
Datum: 10. prosince 2008 13:13
Jméno: standa
IP: uživatel4720
 napred se zeptam jestli ho vubec umis seridit?
Datum: 10. prosince 2008 10:24
Jméno: Jenda
IP: uživatel3097
Posl.aktualizace: 06. prosince 2008 17:39
Jméno: Jenda
IP: uživatel3097
 Jo myslel jsem ty zářezy
Datum: 06. prosince 2008 17:39
Jméno: standa
IP: uživatel4691
 rám vypada solidně o zbytku by se dalo pochybovat...co se mi rozhodne nelibilo je vyfuk na metrovym kolenu  a karbec bez filtru  to bude asi peklostroj
Datum: 06. prosince 2008 12:47
 Pro mě osobně je to hrozný,jak někdo muže t krásnýho fichtla udělat takovou hruzu
Datum: 06. prosince 2008 12:07
 zalezi co presne jestli ma vyznam... uprava na krosku jako takova ne, i kdyz tohle je aspon celkem slusne zacaty , ne jako ty co sundaj plechy a je z toho cross... jinak ty zarezy na hlave by teoreticky meli byt pro lepsi chlazeni (malinko se jimi zvysi celkova plocha tudis i prenos tepla do okoli - ale je to tak mala plocha ze to asi vyznam mit nebude)
Datum: 04. prosince 2008 23:48
Jméno: Mrcin.M
IP: uživatel4549
 jenda asi myslí ty zařezy na hlavě válce , asi nemá spíš je to estetickej prvek .
Datum: 04. prosince 2008 23:17
Jméno: mm
IP: uživatel1337
 cau
no smysl by to urcite melo na prvni pohled to nevipada spatne , kdyz to trosku poladis tak to bude supr . na fichtl cupy nejlepsi vec
Datum: 04. prosince 2008 22:43
Jméno: fíkuss
IP: uživatel1800
 zdravim prosím poraďte muj fichtl nechce na nakopaváčku starotvat pokaždý musim roztláčet děkuju za každou připomínku
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. prosince 2008 23:45
Jméno: Joza
IP: uživatel4575
 A nebo je taky možnost že máš na startovačce volámanou většinu zubů
Datum: 04. prosince 2008 23:45
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 nejvic zalezi pri startu na elektrice ta se NESMI zanedbavat...i tim predstihem se da udelat svoje a dokonce se jim da nastavovat jestli se bude motor vic tocit nebo jestli pujde do sily, nejde to sice moc ale i ten trosek vobcas staci ke kouzlu...jinak utahni hlavu, vymen svicku, serid i karbec...
Datum: 04. prosince 2008 21:01
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 tak na elektryce zas tak nezalezi zalezi hlavne na svicce a natesnosti motoru jestli to nekde nefouka a bejvava vysoko jehla a pak se tu uchcava ale elektryku si sesteluj!
Datum: 04. prosince 2008 19:48
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak z frikulina bych chcal smichy  ...jinak to s tim magnetem - tim se steluj predstih...sundej hlavu, sesteluj odtrh, pak sesteluj predstih...na netu je dost navodu jak na to...pak to bude litat za prvym kopnutim a taky za jizdy to bude znat ze je to sestelovany
Datum: 04. prosince 2008 18:36
Jméno: motor
IP: uživatel4167
 no to musíš seštelovat magneto tak aby ti to dobře jelo a pekne nakopávalo a más budec tocit magnetem doprava a doleva a vzdycky to vyzkousís nastartov pak estli nastartujes tak jak to pojede a mosís se s tím pohrát samozřejmně....
Datum: 04. prosince 2008 18:09
Datum: 04. prosince 2008 17:35
Jméno: george
IP: uživatel1834
 jakej má bejt přesnej předstih ad nemusi 100 krát oddělávat hlavu jawa 21 dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. prosince 2008 21:48
Jméno: robi
IP: uživatel4738
 by oko tak mi to vždy jelo nejlíp, poslouchej motor jak jde do toček
Datum: 13. prosince 2008 21:48
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak ti pribyde suplera a par cisel  ...to serizovani pres supelru mam jen orientacne a pak to stejne doladuju za chodu ale ten odtrh mam presne pac sem s tim mejval problemy ze mi za tepla vynechavala jiskra a jak sem presne seridil odtrh tak parada...
Datum: 03. prosince 2008 17:44
Jméno: standa
IP: uživatel4673
 ale taky to budu muset nekdy skusit...sundat hlavu,vzit supleru a merky a "spravne" to seridit  ale neverim tomu ze to pojede lepe nez ted  a nebo aspon schvalne zjistim jaky hodnoty tam mam...predstih mam zhruba sirku sroubovaku od prepazky a odtrh neco pod pul mm...rikam ze nevim  skus si nekdy seridit zapalovani na vybehanym motoru  ja to delal cely mladí a jediny co jsem pouzival byl sroubovak,oko,uchu ...
Datum: 03. prosince 2008 14:12
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 napad to vubec neni spatnej ba o tom uz sem negde slysel...vecicka je to sikovna treba u me casem taky se ukaze
Datum: 02. prosince 2008 20:20
Jméno: Horst
IP: uživatel4667
 čau fichtlaři .Co takhle zkusit stroboskop.Já už to dělám leta.Na rotoru si uděláš rysku HÚ a pak stupnici předstihu,stačí po 5 do 25 stupních.Já mám Paltest starý JT 180 a tam ti to ukáže samo kolik máš předstih
Datum: 02. prosince 2008 19:25
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 potvrzuji se Standou umel sem to gdysy krasne a po tak dlouhe prestavce je to tezke se to ucit jinak podle toho se da sestelovat asi fichtl v jakymkoliv stavu at kraska nesmirna nebo i nejhorsi pekac pod sluncem
Datum: 02. prosince 2008 19:11
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tomu se rika serizovat za chodu to jest za vyssiho volnobehu otacis magnetem tak az to ma ty spravne zvuky, je na to treba vytribeny sluch...jinak ja sem dycky sundal hlavu, gdo je na to linej tak to pak neudela presne(jedine podle serizovani za chodu ale to malogdo umi) a taky ji sundavam abych videl co je tam za spoust a na serizeni odtrhu...pak seridim predstih podle hodnot, nandam hlavu, nakopnu a jeste dolazuju podle toho jak bubla...jinak to je klasicka nemoc ohnute a netesnici hlavy to se musi jemne dotahovat a hlavne krizem...jinak odtrh nejpresneji 0,45 (0,4 plisek lehce a 0,5 tezce protahnout) predstih na 21 a 23 v rozmezi na 1,2 az 1,5 na ostatni typy to tu vypisovat nebudu cili pokud mas fikusi treba mustafa tak to je v poho takovej predstih, jezdim na 1,3 (jawa 21 z roku 1975 cili novodobejsi) a krasna komprese krasnej tah, starty za jedna s hvezdickou...jinak cim mensi tim vetsi sila ale na rychslost min pac nestaciva prohoret a taky zas ne moc pak to nejede, cim vetsi tim lip de do rychlosti ovsem za cenu mensi sily a taky ne moc velkej predstih jinak klepe a neprida to ani vykon ani na zivote ojnici a klikovce...
Datum: 02. prosince 2008 19:10
Jméno: standa
IP: uživatel4664
 to vis,to umej jen ostrileni mazaci
Datum: 02. prosince 2008 19:09
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 standa  )) pak to podle toho jezdi moch bych to skusit ale tomu neverim zvuk to muze mit peknej ale co to pak bude provadet?!! ale nekdy to asi jen tak skusim
Datum: 02. prosince 2008 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel4664
Datum: 02. prosince 2008 18:22
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 jo a hlavu sundavat nemusis akorat zbytecne rozebyras a pak to spatne tesni vyndej svicku a strc tam hloubkomer to co je nasuplere!! a hlavne tu supleru dej rovne bude se dotykat spotku i vrsku zavitumam to oskouseny
Datum: 02. prosince 2008 17:43
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 davam prectich 1,4-1,5 a vzdycky to jezdilo pekne ale rek bych ze opravdu je malej nevim jestli je to u pionyra normalni ale kdyz se rozjizdim proti kopce tak se nechce na dvojku rozkutalet a kdyz jsem rozjetej tak to utahne bez problemu tak skusim vetsi tak 2 mm a odtrch dej 0,4 stm prectihem 1,5 mi to chodi dost dootacek a nema moc vikon jen studenej tak musim skoumat cim to je
Datum: 02. prosince 2008 17:40
Jméno: standa
IP: uživatel4664
 presnej...?? no preci uplne nejpresnejsi je ten,na kterej to nejlip jede
Datum: 02. prosince 2008 17:15
 najdi si takovy misto,ze i kdyz meris ze zhora a pist neni rovny,ze to bude ukazovat jak ma
Datum: 02. prosince 2008 16:51
 Zdarte,vidim,ze je na denim poradku ladit predstih a odtrh.Radim vam,kupte si novou nebo zarucene v pohode startovaci civku a mate pokoj.Ja s tim predstihem a ladenim s tou vadnou civkou mam taky necco za sebou.Tak stastny a uspesny ladeni
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. prosince 2008 17:17
Jméno: standa
IP: uživatel4664
Datum: 02. prosince 2008 17:17
Jméno: hafák
IP: uživatel3269
 Zdar nemáte někdo fotku polohy vačky když je píst v horní uvrati???
Na 21 se mi totiž vačka uvolnila a protočila a ted nevím jak ji vůbec nasadit dík moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. listopadu 2008 11:35
 normalně vačku sundej a pak ji posaď na trn a utáhni (je užitečný mít tam kvalt a někoho kdo ti na to sedne aby se ti netočila klikovka.)
Hajda
Datum: 16. listopadu 2008 11:35
Jméno: karlos
IP: uživatel942
 vačka by se ti neměla pootočit protože je na vačce taková drážka a na magnetu výstupek
Datum: 15. listopadu 2008 21:35
Jméno: toncek
IP: uživatel4552
 zdarec nevite čim to je že mě nehazi jiskru svička na fechtlovi? skoušel sem měřit kolik dává fajfka dává 50 voltu nevite jestli to je dost na bo málo. svičku mám novou. dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2008 19:07
 no jestli jsi to neměřil VN voltmetrem tak jsou jen dvě možnosti 1) měřák můžeš zahodit, protože to napětí na něm prorazilo izolaci nebo 2) je tam opravdu jen 50V a to je fakt málo na to, aby to dávalo jiskru.
Datum: 13. listopadu 2008 19:07
Jméno: B0ss
IP: uživatel4546
 Kdyby ti to i tak neslo po vsech kontrolach tak asi je K.O.(spalena) civka takze koupit new na nejhuř.
Datum: 13. listopadu 2008 16:03
 takhle to merit nemuzes,musis to merit na indukcce co prichazi ze zapalka,jinak 50v je malo,ma tam bejt tak treba 10000v
Datum: 11. listopadu 2008 20:17
Jméno: tomas
IP: uživatel4537
 to si nastavil na meraku zle meranie lebo fajka by mala davat 15KV,k veci prekontroluj odtrh ,pertinax na kladivkach a kabelaz
Datum: 11. listopadu 2008 20:16
 Dobrý den.
Co ma špatně naladění předstih za nasledek(jawa 350)??
Muže třeba spusobit že nejde do otaček,když dam nad pul plynu?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 21:28
Jméno: standa
IP: uživatel4547
 kde tys vzal 4 hvezdicky  to co popisujes vypada bud na spatne serizeny zapalovani a nebo se ti to hltí.
Datum: 11. listopadu 2008 21:28
 Von mi hlavně jde benzín na druhou stranu,při více plynu,,jde mi do vzduchovího filtru
Datum: 11. listopadu 2008 19:04
 A jaký jsou prosimtě ty rozměry,na seštelování,,ja to nemohu nikde najít
Datum: 11. listopadu 2008 19:03
 spravit se to neda,ale da se sestelovat predstih,presnost je zaklad,poradne udelej predstihy a pak to pojede
Datum: 11. listopadu 2008 18:43
 Jak se da spravit to sání??
Datum: 11. listopadu 2008 18:37
 je tam vic priznaku,bud nenastartuje,nebo jenom na roztlaceni,nebo ma tezkej chod,muze strilet do vejfuku nebo sani,a taky to muze delat to co rikas,ale to bych skoro spis typoval na karbec
Datum: 11. listopadu 2008 18:35
 Cus potreboval byc poradit s predstihem vim ze mam sundat hlavu a merit to suplerou cca 1,6mm pred horni uvrati ale nevim okolik se muze kladivko nejvic otevrit od kovadlinky (kladivko kovadlinka nove koupene) kamos to ma ze se mu to otevre asi o 1cm a pak prihne...ja kdys to namerim jak mam tak je kladivko otevrene a nejde mi to nastavit aby se prihlo i kdys tocim s kosem(dinamem) nevim si rady.jestli tomu nekdo porozumel tak prosim at odpovi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 15:07
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 sak se taky nebavime o predstihu ale hlavni tema je odtrh
Datum: 11. listopadu 2008 15:07
 Chlapci podle vás bych teda předstih nenastavil....
Datum: 11. listopadu 2008 12:27
 Odtrh (to je ta hodnota o kterou se nejvíc rozevře kladívko) se nastavuje při horní úvrati (když je píst úplně nahoře) a má mit hodnotu 0,35-0,4mm, pak teprv nastavuješ předstih na těch 1,6mm a potom zase zkontroluješ odtrh a předstih jestli to sedí..
Datum: 10. listopadu 2008 23:33
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 jiskru hazi asi v roztazeni kadivek pri 0,05mm coz je velikost cigaretoveho papirku a nebo to je gdyz tocis vackou a prvni momnet gdyz se ti od sebe rozebnou (chce to ostrilene oko takze zustanem asi u toho papirku nebo si to serid pomoci zarovky, na jawa-50.cz je sqelej navod) a to ze ti cuka tak to muze bejt kladivkama ale spis je to tim odtrhem ze ho nemas serizeny, jo to bude tim
Datum: 10. listopadu 2008 22:55
Jméno: B0ss
IP: uživatel4546
 prosimte este jedna prosba to hodi jiskru kdys to ma tech 0,45mm nebo kdys je to u sebe spojeny?nevis teda proc mi to ve vsech kvaltech cuka teda v asik polovine otackach?
Datum: 10. listopadu 2008 22:25
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 no nejvetsi otevreni kladivka 0,5mm, nejlepsi 0,45mm ale i tech 0,4mm se da...podotykam je to nejvetsi otevreni kladivek cili odtrh a vic jak 1cm to byt ani nemuze jinak to nelita spravne nebo vubec...
Datum: 10. listopadu 2008 22:20
 ale jemu to neztraci vubec me to sice jede na trojku i do kopce ale vzdycky me to tak v polovine otacek cuka u vsech rychlosti a kladivko mi skace na kovadlinku tak malo ze to ani nejde videt ze se rozevre moc u sebe to mam kdys to udelam jakkoliv jinak tak to ani nenakopnu podle netu mi to neslo...
Datum: 10. listopadu 2008 22:10
Jméno: Sharky
IP: uživatel3443
 1cm je fakt nějak moc.... návod na seřízení i správné hodnoty máš v návodu k pionýrovi, pokud ho nemáš je toho plný internet, jen použít vyhledávač...
Datum: 10. listopadu 2008 21:53
 Dobrý den
Chtěl bych vas poprosit, jak se ladí předstih na jawa 350/634
Prosim kdo to hodně zná at mi to popíše podromě,(Prosim popište to jako pro amatera)
Budu vám moc vděčný.
(napište mi prosím jak to mam udělat ten předstih,když mi jde benzin na špatnou sranu,místo do motoru mi jde do vzduchovího filtru.) a plyn nejde víc než na pul plynu.
Moc děkuji
Prosím ale nepište mi at si to najdu na internetu,ja to od tamtud napochopil.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. listopadu 2008 23:40
 tohle sem jen upravil z předchozího dotazu ale snad to pochopíš, Odtrh (to je ta hodnota o kterou se nejvíc rozevře kladívko) se nastavuje při horní úvrati (když je píst úplně nahoře) a má mit hodnotu 0,35-0,4mm, pak teprv nastavuješ předstih na těch 1,6mm (to je hodnota pro fichtla, pro 634 si to najdi v manuálu) a potom zase zkontroluješ odtrh a předstih jestli to sedí..na 350 se seřizuje nejdřiv ten válec na kterym se předstih seřizuje celou otočnou destičkou, a pak druhym kladívkam nastavíš předstih aby byl úplně stejně jako na druhym válci
Datum: 10. listopadu 2008 23:40
Jméno: ...
IP: uživatel2471
 Mozná to tu někdo vědět bude, ale co se týče jawa 350 tak bych se zkusil zeptat spis na jawamania.info tam se zabývají s větší kubatůrou než 50ccm
Datum: 10. listopadu 2008 22:34
Jméno: Standa
IP: uživatel4538
 Mam tu trosku lama dotaz. Dejme tomu,ze bych mel zapalovani s rizenym predstihem. Tak s rostoucima otackama se mi bude predstih zvetsovat a nebo zmensovat??? Tady vsichni rikaji ze se zmensuje,ale kdyz se logicky podivam do rozdelovace od skodovky,tak tam se s rostoucima otackama zvetsuje. Uplne nejlepsi by byl nejakej graf. Potrebuju to na program(kod) pro procesor v zapalovani,kterej bude ridit (pocitat) ten predstih. Díky vsem za smysluplné odpovědi. Pokud dojde k uspesne realizaci tak se o vse podělíme a nekde to tu zverejnime i s kodem....
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 15:18
 jak už tady psali zkušenější ladiči, předstih se po dosažení otáček maximálního momentu snižuje...... pokud vim je to kvůli tomu, aby vzrostla teplota výfukových plynů čímž se změní rychlost šíření tlakových vln a výfuk tak zůstal v rezonanci. Zdar Zdenek
Datum: 11. listopadu 2008 15:18
Jméno: lampan
IP: uživatel982
 leda prdy je to kravina s proudenim to nema vube nic spolecnyho kdyz das predstih 1,2 tak to bude jenom tak hogli hogli hogli a kdyxz tam ddas 1,8 tak to pokvičí jak z praku
Datum: 11. listopadu 2008 14:19
 2T je bohužel v několika věcech značně obrácený proti 4T kde se všechno řídí vačkou...  Ale i moderní 4T maj předstihový (nebo předvstřikový mapy) a proměnlivý časování.... Jak řikám nevim o tom tolik abych tvrdil na tuty tohle a tohle....jediný co tvrdit že u 2T se předstih změnšuje....  Zkus si to...dej si předstih 4mm a jeď pojede ti to v krouťáku ale nevytočí se to..pak dej 1mm vytočí se ti jako prase ale bez síly...
Datum: 11. listopadu 2008 12:09
 Lampane- zkus si to promyslet o torchu víc....  O 2T se předstih zvětšuje jen do otáček maximálního kroutícího momentu pak se změnšuje až do max otáček...  Neni to je o čase a bouchání směsy...  Hraje tam velkou roli termodynamika proudění... Prostě když u 2T zmenšuješ předstih ve vysokých otáčkách dokážet do že se ti motor roztočí víc je sice víc tepeplně zatíženej ale roztočí se. Např MOTOPLAT zapalování začíná na cca 7mm a končí na 1,5 (jedna z křivek...) Takže i když o tom víme oba málo máme pravdu oba na půl....! Rozhodně je jedna věc jasná...se zvětšujícím se předstihem 2T neroztočíš....
Datum: 11. listopadu 2008 12:05
 u 4t platí to že se předstih zvětšuje, protože s rostoucíma otáčkama má směs míň času na hoření, ale 2t se chová někdy trochu nelogicky (aspoň pro toho kdo do toho nevidí)
Datum: 11. listopadu 2008 0:28
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 nekdo se ptal na parametry vykonu. To jeste nevim.jsou 2 varianty. Pokud se mi povede dostavet EVO ktere se posledne chovalo dost divne,tak to bude lechce vylepsenej seriovej valec(lehce rosireny kanaly +2 prepousteci okynka navic),jednokrouzkovej pist,vrtani standartni,nechame asi snizit hlavu tak o +-1mm(to se bude muset odskouset),pokud sezenu nejakej material na domecek tak bude klapka,kdyz sezenu karbec z jawa 90 tak to bude super,jinak tam prijde karbec z 125 tatrana(difuzor 18mm,sytic),pak koupim 201 hikone(trosku se prispusobi) a jediny z ceho mam divnej pocit je klika....vsechny predesly veci vyridim za krabicku cigaret nebo flasku chlastu/sluzba ale abych si nechal o par mm stocit kliku a zaplatil za to 3 tácy...tak to se mi fakt nechce...kliku asi necham seriovou ....no ale premejslim o hlave od frikulina....+ladene zapalovani......aaaa pak je verze No.2 uplne seriovej motor,klapka,karbec z fika,seriovej vejfuk+ladene zapalovani...Z motoru EVO mozna udelam mozna jen motor seriovej(je po castecne GO) a strelim ho protoze stejnak zatim nemam rám do kteryho to EVO posadim....rysuje se mi jeden fajnovej mustang....majitel ma zakaz jizdy asi jeste na rok....uvidim,ale kazdopadne to zapalovani muze lezet doma a nebo jezdit v seriaku aby se odhalili skryte vady
Datum: 10. listopadu 2008 22:35
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 kdo mluvil o staveni na kolene....nejenom ve skole mam vybaveni,prostredky,vsechno...i mozkove kapacity,ale jsou spise pres EKG nez pres 2T motor,ale s elektronikou pomuzou....
Datum: 10. listopadu 2008 22:13
Jméno: Sharky
IP: uživatel3443
 >standa: jo pardon sem se špatně vyjádřil, myslel sem to že se zapaluje před HÚ aby v HÚ hořela....
Datum: 10. listopadu 2008 22:04
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2141
 http://www.jawa50speed.wz.cz/technika.html
Jak pise stejsky: predstih se se zvetsujicima otackama zvetsuje az po dosazeni resonancnich otacek, pote klesa...
Datum: 10. listopadu 2008 21:37
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 jo Stando mas pravdu musi se zakonite zvetsovat...
Datum: 10. listopadu 2008 21:33
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 jo este neco: pri malym predstihu nestaci smes prohoret, ma vetsi silu ale mensi schopnost tocit...
Datum: 10. listopadu 2008 20:41
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 dovolte abych se tu taky pripojil...tak sem se na va vyzbrojil a muzeme jit do finale...asi takhlec: to frikulin: je to jedno jak u dvoutaktu tak u ctyrtaktu, ale hlavni je ze se s otackama zvysuje  ...neni to ani tim ze by ta smes tam prudila pomalu a muselo by se cekat nez se tam pumpne ale jde o to, ze "se zvyšujícími se otáčkami se předstih většinou zvětšuje, protože zapálit to trochu dřív, než píst letí dolů, znamená využít energie v motoru efektivně"...proto se pri nizkych otackach napr. pri startu uplatnuje maly predstih aby se motor pri startovani mohl nakopnout tj gdyby byl velkej tak se neroztoci nebo az po dlouhy dobe a to tim ze nez by stacil poradne stlacit a nadelat si kompresi tak uz by jiskra davno prolitla a tudiz by to nemelo ucinek na sile,a cim vetsi sou otacky, tim vetsi ma byt predstih aby se sila spise prenesla do tocivosti...se zvysujicim predstihem se dokaze i to, ze pri malym to ma silu a pri vetsim zas vetsi schopnost to vytocit...v tom je to...taky napr pokud trpite obcasnym klepanim ve valci tak se udava jako docasny zmirneni zvetsit otacky pac pak je vetsi predstih a tim mensi komprese tim zas mensi narok na oktanove cislo a tim mensi schopnost predcasne detonovat...skoncil sem  pokud se vam na tom neco nelibi tak opravte, sou to teoreticke uvahy, vetsina neoverenych a cast prevzatych
Datum: 10. listopadu 2008 20:37
Jméno: lampan
IP: uživatel982
 frikulíne frikulíne co to tu píšeš za kraviny jak se ti muze u 4t předstih s zvetsujicima otackama zvetsovat a u 2t zmensovat neni to kravina?PROSTĚ PŘEDSTIH TECH 1,7 MM NEBO KOLIK TO JE JEN KVŮLI DÉLCE PÁLENÍ SMĚSI A TA JE U 2T I 4T STEJNÁ A TEN PŘEDSTIH SE MÁ ZVĚTŠOVAT!!!!!!!!!!!!!! PROTOŽE ZA 1VTEŘINU TI TO V MIN OTÁČKÁCH OBUCHNE JÁ NEVIM 10X A Z TOHO 1DESETINU ZTRATÍŠ KVULI TOMU ZE TA SMS MUSÍ MÍT ČAS NA EXPLODOVÁNÍ A TÍM ŽE MU ZVYSIS OTAČKY TJ DAS PLNEJ KOTEL TAK TI TO ZA 1VTERINU BOUCHNE 200X A ZTRATÍŠ 1 CTVRTINU A TENHLE TEN ROZDÍL MUSÍŠ VYROVNAT ČÍM???? !!!!!!!!!NO PŘECE ZVĚTŠENÍM PŘEDSTIHU NIKOLI ZMENŠENÍM!!!!!!!!
Datum: 10. listopadu 2008 19:45
 Protože si nenapsal parametry svého motoru, dovoluji si tvrdit, že jakákoliv konkrétní odpověď je nepřesná !
A co se týká křivek, tak nevím proč bych měl vymejšlet vymyšlený, viz PVL.
Datum: 10. listopadu 2008 19:29
Jméno: míra
IP: uživatel4532
 je to asi tak, že zápalná směs hoří +- pořád stejnou rychlostí, aby stihla shořet, musí se se zvyšujícími otáčkami zapalovat dřív. To znamená, že se předstih zvětšuje. Na jakou hodnotu, to se liší motor od motoru podle konstrukce a použití.
Pokud chceš stavět elektronicky řízené zapalování, kde dostane jednotka impulz signalizující polohu kliky a zbytek si "spočítá", tak samozřejmě základní předstih nastavený na tom čidle musí být ten největší, jaký by to zapalování mělo zpracovat. Zbytek si vyhodnotí počítač a nastaví optimální předstih pro dané otáčky tak jak mu naprogramuješ. Tady ho bude reálně zmenšovat proti nastavené základní hodnotě, ale vždycky platí, že čím větší otáčky, tím dřív musí zapálit. Myslím si ale, že vykoumat něco takového na koleně nakonec vyjde dráž, než to co nabízí imf soft za 2250,-. Mimochodem, i s těmi proklatými křivkami.
Datum: 10. listopadu 2008 19:27
 Snad dýl pálilo ne....?  Víc stlačenou směs....máš to trochu přehozený....
Datum: 10. listopadu 2008 19:11
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 s roustouciam točka s epředstih zmenšuje( to jest ž emilimetry ubývají aby to dříve pálilo)
Datum: 10. listopadu 2008 19:07
 U čtyřtaktu se předstih zvětšuje u 2T zmenšuje. Předstih by se měl zvětšovat až do otáček maximálního kroutícího momentu a poté padat dolů. V tu chvíly je to jako by ste si zkracovali výfuk.....čim kratší tim víc otáček. Úplně přesně to taky nepovim, jen vim jak má být. Dva grafy má stejsky na webu. Ale udělat jen jednu křivku....netrefíš se....  Já mám plně progromovatelný zapalování. Ale ještě nevrčelo....
Datum: 10. listopadu 2008 19:04
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 sharky promin ale ona smes se vzdy zapaluje pred HU.To ja vim  Rozdelovac ze skodovky rika ze se predstih ma zvetsovat,zase v nejakejch prispevkach par tejdnu nazpet psal frikulin ze se predstih snizuje....takze sem z toho zmatenej...
Datum: 10. listopadu 2008 17:01
 Je blbost že by se zmenšoval, to by to s rostoucíma otáčkama zapalovalo čím dál tím později...
Datum: 10. listopadu 2008 16:48
 No, s roustoucíma otáčkama by se měl zvětšovat, ne? Aby to zapalovalo směs v HÚ a ne když už jde píst ve vysokejch otáčkách zpátky dolů....
Datum: 10. listopadu 2008 16:47
 Cavec mazaci  chci ze zeptat jestli kdyz valim na jednicku pohoda kopnu dvojku a tak 5 vterin jedu ( treba i kdyz chci preradit na 3. stupen) a ve votackach (i v nizkejch) to zacne delat pomalu takovej zvuk jako kdyz vam nejde proud.... tak staci zmacknout cepovak a nebo parkrat zahrkat s plynem a on se rozjede (do kopce je to trosicku horsi) v plovakovce mam plisek snad skoro rovnej jehlu mam ted na 3. stupni (mam 4 zarezy) ale dela to i na 2. zarezu ze shora. Takhle to vydrzi dalsi kousek jizdy nebo se musi cepovak drzet ovsem do ty chvile nez se to zacne prechlastavat... Myslite si ze by to mohl bejt i rozhozenej predstih? Muzu predstih nastavit tak ze sundam hlavu posunu pist uplne dopredu co to de (myslim ze se tomu rika horni uvrat) pak ho posunu (myslim o 1.6mm zpet) a otocim zapalkem tak aby bylo sepnuty kladivko? Diky moc za opovedi.... Willda
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. listopadu 2008 17:58
 tAk sem prihnul ten plisek jeste vejs a parada  uz to (se) toci jak ma byt.... dik
Datum: 06. listopadu 2008 17:58
Jméno: Weaponman
IP: uživatel720
 zacne to palit az se kladivko rozepne na 0,05 mm nebo az zhasne zarovka ja mam jehlu na 1 zarezu od spoda
Datum: 06. listopadu 2008 16:39
 nejspis mas nizkou hladinu benzinu v plovakove komore,prihni ten plisek trosku nahoru
Datum: 05. listopadu 2008 21:49
Jméno: raptor
IP: uživatel4491
 jakej má být předstih na jawě 250 kejvačce??dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. listopadu 2008 9:53
Jméno: patrik
IP: uživatel2245
 brisk al ezaleži i na tom co má z atip, neni to jen o obsahu. prostě 250/353 má 3,2mm
Datum: 05. listopadu 2008 9:53
Jméno: brisK
IP: uživatel4486
Datum: 04. listopadu 2008 20:05
Jméno: brisK
IP: uživatel4486
 tak ted su dopletený já pač v manuale k 175 z roku 58 a je tam napsané 4mm před HU k 250ce sice manual nemam ale vychazel sem z jedné stránky (mosel by sem hledat) - tak ted nwm jak to dopravdy je
Datum: 04. listopadu 2008 19:32
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 brisk neplět ho, já co mám 175/477 tak je 2,9 pře hů, neno to tak že čím větší obsah tím větší předstih. u 250/353 ja 3 až 3,2 mm je to i v manuálů a navíc mám kývačku 250/353 doma ještě v původním stavu a tak je předstih 3mm a chtne n ašlápnutí a valí dobře.
Datum: 04. listopadu 2008 17:58
Jméno: brisK
IP: uživatel4486
 3,2 mm před HU je malo na 175ce je 4mm to vim jistě ale na 250 tušim že to bylo 4-4,5mm
Datum: 04. listopadu 2008 17:45
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 na "kejvačce" nevim, ale na kývačce je asi 3mm před hů, nebo 3,2 mm.
Datum: 04. listopadu 2008 15:40
 čaute,mohli by jste mi poradit jak nastavit předstih na 175/477 když mám sníženou hlavu o 1,5 mm ???? Bude se ten předstih zvětšovat nebo zmenšovat ?? A ještě bych se chtěl zeptat že když to vytočím na nejvyšší otáčky jestli je normální ze cosi začne ůplně zvonit asi pístní kroužky nebo co.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2008 17:43
Jméno: p
IP: uživatel3808
 Dal jsem předstih 2mm a zdá se mi že se to šplhá hůř do otáček něž dřív. Mám dat větší nebo ještě menší ?
Datum: 03. listopadu 2008 17:43
 ůplně...  Hezký slovo...  Předstih se má zmenšovat. Ale všechno je jen otázka naladění. 1,5mm neni zase tam moc snížená (ale počítat se mi to nechce...  ) Klika trpět bude, ale ne zase něak závratně. Každopádně vysypat se ti může...
Datum: 03. listopadu 2008 13:37
Jméno: standa
IP: uživatel4481
 to je klika....asi se ji nelibi ta snizena hlava a brzo se pujde podivat ven na toho kdo ji snizil  ....stokrat to tu uz bylo....chces snizit hlavu? ok....ale repasuj napred kliku a dej tam kvalitnejsi futra!!
Datum: 02. listopadu 2008 22:30
 Čau lidi, motor z pincka mě občas střílí do sání, co mám udělat s předstihem, zvětšit nebo zmenšit? Díky za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2008 18:32
 jo to sem zapomněl, dělalo to až když to bylo ohřátý, za studena v pohodě, mohlo by to bejt taky tim, že se to špatně a málo chladí a směs se občas zapálí ještě dřív než přeskočí jiskra?
Datum: 03. listopadu 2008 18:32
 tomulik, Piškot> ne promiňte, nemoh sem si pomoct, nejdřív se naučte seřizovat předstih protože to neumíte a pak teprv někomu raďte Vacko>nastav předstih tak jak má bejt
Datum: 02. listopadu 2008 23:04
Datum: 02. listopadu 2008 23:01
Jméno: Piškot
IP: uživatel3023
 Cuzz, no hele mně to dělalo taky, ale s časem to přestalo no a když to bude dělat furt, tak kdyžtak dej píst malilinko před horní uvrať a sešteluj kladívka myslim 0,4 mm od sebe. Měj se
Datum: 02. listopadu 2008 19:55
Jméno: tomulik
IP: uživatel4180
 predstihem to bude tezko me kdyz to delalo tak sem mel malej odtrh!!
Datum: 02. listopadu 2008 19:30
 hm, to je odpověď, ale já sem se ptal, jestli ho mám zvětšit nebo zmenšit
Datum: 02. listopadu 2008 19:03
 Seřídit tak, jak se má...
Datum: 02. listopadu 2008 18:30
 na co je na mz u jehly vic tech drazek?kdyz to dam dolu nebo nahoruco to znamena?
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. října 2008 23:19
 .. když dáš jehlu níž víc vzduchu min benalu, když víš víc benalu mín vzduchu ..
Datum: 30. října 2008 23:19
Jméno: tomonick
IP: uživatel1198
 Pomer smesi paliva se vzduchem
Datum: 30. října 2008 16:58
 to je kolik tam pude paliva
Datum: 30. října 2008 16:53
 bohatost smesi a to znamena co?
Datum: 30. října 2008 15:18
 no... za předpokladu že to má stejnou funkci jako u fichtla se tim šteluje bohatost směsi, ale s MZ zkušenosti nemám, čili to nevim na 100%
Datum: 30. října 2008 15:17
 hoši, sehnal sem si na kyvku zapalko s detika, je to dorá věcnemusíte nic štelovat a jaké máte s tím skušenosti vy:?, akorát že se tam nevleze deklo
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. října 2008 18:36
 co je to detik jestli mysliš buldozer DT 75 tak to ma dva motory jedn benzínovej a druhej velkej ten benhzínovej roztáčí ten velkej z toho z z zmalýho mám zapalko na čz 175 chodí to dobrě je to dobrá věc
Datum: 28. října 2008 18:36
Jméno: luck
IP: uživatel4421
 cau hele s motorkama zacinam newite kde se ladi predstih
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2008 18:33
Jméno: fasd
IP: uživatel1524
 jestli víš kde je takový ten náhonový řetěz tak jen sundáš kryt vedle toho máš celou elektroniku .
Datum: 04. listopadu 2008 18:33
Jméno: fasd
IP: uživatel1524
 jestli víš kde je takový ten náhonový řetěz tak jen sundáš kryt vedle toho máš celou elektroniku .
Datum: 04. listopadu 2008 18:32
 http://www.jawa-50.cz/jawa-50-navod-na-nastaveni-predstihu-pomoci-cigaretoveho-papirku.php a mas to  staci hledat
Datum: 27. října 2008 18:50
|



|