Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: igor
IP: uživatel13702
 nazdar chlapi, počuli ste niečo o úprave pioniera ktorá spočívala v tom že boli v hlave dve sviečky? rozprával mi to jeden starý dedo ako si on upravoval svojho fichtla a neviem či si zo mňa nerobil srandu.. ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2013 13:32
 pokud se nemýlím tak to měli snad závodní ČZ a Jawy, ale bylo snad jen kvůli tomu, že když to odešla svíčka, přehodil si kabel na druhou,ale opravdu si nejsem jist, jen vím že měli dvě svíčky
Datum: 14. června 2013 13:32
Jméno: pepa
IP: uživatel14830
 ano je to dobový tuning ale u fíka je to dost limitovaný podle mě by to šlo na hlavě 05 vylomit ti 2 žebra ze spoda mezi svorníky.. a pak sehnat někoho s frézou nějakou 20 vyfrezovat dosedačku pro těsnění svíčky pak frezu vyměnit za 12 vrtáka vyvrtad dítu pro zavít m14 1 25 a hlava je upravena...
pak už jen přes čokoladu napojit rozdojení na kabel z kladívek a namontovat 2 undučku a mužeš jet.....
Datum: 14. června 2013 11:37
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 slyšel jsi někdy o systému Twin Spark????? měla to třeba Alfa Romeo, když to hodně zjednoduším tak je to kvuli lepšímu zapálení směsi, ovšem názor že když dáš dvě svíčky kamkoliv do spalováku a zvadne ti to výkon je trochu zcestný, tak jednoduché to zas není
Datum: 14. června 2013 9:48
 Ahoj, pravě sem rozebral přední vydlici. Byli vní na každý strabě 3 ty silonový pouzdra nad sebou je to v pořádku? Neni tam na každý straně jen jedno dole? Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 18:23
 je to v pořádku, sice tam mají být dvě ale naši dědečci tam dávali tři, já osobně tam taky dávám tři
Datum: 13. června 2013 18:23
 V každé vidlici mají být 2 prouzdra. Jedno je dole a druhé je o cca 15 cm hlouběji
Datum: 13. června 2013 12:32
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 mají tam být dvě na každé straně
Datum: 13. června 2013 6:19
 Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně hlavy válce na Jawa 50 typ 23. Mám domácí úpravu válce, lehce přečasované a zvětšené výfukové a sací kanály. S výkonem jsem spokojený, ale všiml jsem si jedné zvláštnosti. Pokud použiju hlavu se spalovákem ve tvaru ledvinky, tak motor nejde tolik vytočit a ani do kopce nemá takový tah. Ale pokud použiju hlavu se spalovákem půlkulatým, nevím jak se přesně jmenuje, tak motor táhne a točí jako blázen. Do kopce kde motor s ledvinkovou hlavou sotva udrží 2. rychlostní stupeň, klasická hlava točí na plné otáčky na 2. převodový stupeň. Zapalování mám VAPE a předstih pořád stejný, ryska na rysce. Jinak vše sériové, vyčištěné. Svíčka Brisk N15C a benzín Natural 95, olej 1:33 plná syntetika. Ledvinka by podle mne měla být lepší, protože má vyšší kompresní poměr, ale v praxi je tomu naopak. Čím je to způsobeno? Máte s tím nějaké zkušenosti?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 15:08
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Začal bych první tou směsí, s takovou úpravou válce co píšeš a naprosto seriově nastaveným karburátorem budeš mít téměř určitě chudou směs která se mnohem líp zapaluje i hoří, proto ti to možná při zvýšení komprese pálí už před horní úvratí, bůh ví jestli ti to nejede jak diesel na samozápaly. Problém je, že vysoká teplota ti může poškodit píst i hlavu a v případě dvoutaktu to můžeš i zadřít, naštěstí mažeš na syntetiku docela dost. Předstih tě pak taky patrně nemine. Jinak jak už dřív psal Standa, na takhle otevřený výfukový kanál to chce hlavu tak +/- 5ccm.
Datum: 13. června 2013 15:08
 Přesně jak píše bakoun musíš změnit předstih.. když to bude dělat dál, dej plíšek na jehle trošku níž, popřípadě dej 72 trysku jestli tam máš teď 68
Datum: 13. června 2013 13:52
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Pro větší kompresi je potřeba menší předstih a bohatší směs. Nasaď hlavu z 20-ky, nastav předstih 1,6mm a obohať směs.
Datum: 13. června 2013 12:40
 Kdyžtak nechám půlkulatou hlavu a budu jezdit, to není problém. Spíše mne zajímá důvod, proč to s menší kompresí jede lépe, protože mi to hlava nebere. :o
Datum: 13. června 2013 12:13
 Mám vše sériové: výfuk, sání, trysky, vrtání i píst. Tato úprava kanálů je takový můj pokus o oživení Jawičky a jsem s ní spokojený. Právě mne to také zarazilo, že to na tu půlkulatou hlavu jede mnohem lépe a více to točí. Odpoledne si tedy pohraju s předstihem a uvidím.
Datum: 13. června 2013 12:11
Jméno: marquee
IP: uživatel14659
 27mm na dvoukroužek? co tam máš za výfuk????
Datum: 13. června 2013 11:30
 Hmmm... Tak tomu nerozumim... Na takovej vejfuk je hlava 5ccm i míň ... Hlava j05 má cca 7-7,5ccm a hlava z j21 cca 6,2-6,3ccm... Je zajímavý že píšeš,že na hlavu z j05 to jede pěkně,protože by to mělo jet úplně mizerně na obě hlavy protože je tam kompresní poměr tak 5:1
Datum: 13. června 2013 9:32
 Vrtání sériové 38, válec je nevyběhaný a nepodřený, píst 2 kroužek, výfuk 27 od HÚ. Objemy hlav dnes vyzkouším, ale myslím si, že jsou obě dvě originál nesnížené. Zkusím se tedy podívat ještě na předstih.
Datum: 13. června 2013 8:33
Jméno: standa
IP: uživatel15660
 Jednoduchý vysvětlení. Máš tu hlavu s ledvinkou moc tvrdou,proto půlkulatá jede. Jen kontrolní otázka - vrtání 40 ? Vejfuk 29 od HU? Hlava 5,5 ?
Datum: 13. června 2013 6:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 jjj, pravda občas ty rysky neseděli, teda hlavně na počátku výroby, nebo, že by to zas někomu ujelo???
Datum: 12. června 2013 22:37
 je hezké že je ryska na rysce ale presto zkontroluj hodnotu předstihu
Datum: 12. června 2013 22:24
Jméno: matouš
IP: uživatel13702
 zdar neviete niekto kde na slovensku zoženiem piestne kružky na ČZ 487 ?? najlepšie by bolo internetový obchod, okrem motoren.sk s nimi nemám dobré skúsenosti.. najderšej by som to objednal odtialto ale neoplatí sa mi to koli pštovnému. Ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 6:50
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 a zoženieš tam krúžky na mieru na hoc čo
Datum: 13. června 2013 6:50
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
Datum: 13. června 2013 6:49
Jméno: karel1
IP: uživatel15614
 Ahoj mám takový malý problém.. mám mustang 23 a když jedu tak musím pořád mačkat cupátko jakmile zmáčknu, hned začne tahat jinak se dusí. Karburátor jsem čistil i kohoutek a hadičku pro přívofd benzinu je vyměnen a pořád stejné nevíte co to může být díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 22:35
 ano je toho plný net... stačí napsat na google
Datum: 12. června 2013 22:35
Jméno: karel1
IP: uživatel15614
 Diky moc za rady . Nenajdu někde návod jak to udělat ?
Datum: 12. června 2013 22:33
Jméno: marquee
IP: uživatel15183
 Přesně, ja kříká čezeťák..... v první řadě, seřiď hladinu
Datum: 12. června 2013 22:08
 seřid hladinu v plovákovce
Datum: 12. června 2013 22:05
Jméno: karel1
IP: uživatel15614
 Myslíš jako to na spuštění benzínu ? jestli jo tak tam je něaký filtr a ten sem taky vyčistil a nic :/
Datum: 12. června 2013 21:29
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 a ventil od nadrze?
Datum: 12. června 2013 21:26
 Ahojte vsetci, potrebujem strasne pomoct s mojim fichtlom oproti minulemu roku sa strasne znizil vykon, ked je studeny tak ide strasne dobre tak ako isiel minuly rok ale ako nahle sa trochu zohreje tak straca vykon a cim viac sa zohreje tym viac straca vykon.Dakujem za vsetky rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 22:00
 To vsetko okolo predstihu som skusal...Nadstavil som to vseliako a vzdy ked to islo ten problem s tym vykonom. kladivko som kupil nove...a ako myslis ze studeny spoj v elektrice?
Datum: 12. června 2013 22:00
Jméno: pepa
IP: uživatel14765
 malej předstih?? jak se ti ošoupala pertinaxová vložka na kladívkách ...skusit překontrolovat předtih a namazat filcík... jinak by to musel bejt studenej spoj v elektrice ....
Datum: 12. června 2013 21:36
Jméno: Jiřin Ch
IP: uživatel14899
Posl.aktualizace: 12. června 2013 21:33
 Pěkná trať i video
Datum: 12. června 2013 21:33
 Zdar všem, koupím válec na jawu 50/21 (made in czechoslovakia) klidně i s nějakýmy menšímy upravami kdyžtak pište na pepa.fendrych@seznam.cz i s cenou a fotem, Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 6:17
 Mam tam jeden trochu vylepšenej válec na seriovku a brzo budu dávat na motoinzerci trochu překopanou cestovní úpravu. Kdyžtak mi napiš na mail.
Datum: 13. června 2013 6:17
 ne to né
Datum: 13. června 2013 6:01
Jméno: 4gear
IP: uživatel12485
 Kdybys měl zájem i o válec z 05 i s palicí, mužu sloužit
Datum: 12. června 2013 21:25
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 Nazdar objednal som si ten to prerušovač ale sú na ňom kontakty označené ako L a X http://www.motoren.sk/shop/detail/1971 bojím sa to len tak blafnuť na baterku lebo netuším akú to ma polaritu lebo podľa váhy usudzujem že je elektronický a otvárať ho tiež nechcem
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 14:37
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ďakujem za info
Datum: 13. června 2013 14:37
Jméno: pepa
IP: uživatel15241
 odpálit bys ho neměl ale pokut ho dáš do jineho směru nebude ti sedět poloha na tlačítku ..budeš mít jinak pravá a levá...prostě to vyzkoušej a kdyžtak ti kable prohot kdybys na šibce na pravo blihal nalevo....  jinak bych ti hodopuřučil zabalit do molitanu a chytit někde např v přední masce či kaslíku a to skrz lepší ochrně proti vybracím....
Datum: 13. června 2013 12:09
Jméno: 4gear
IP: uživatel12485
 Zdravím draci. Když kvůli převodovce vypadává trojka, je to kvůli ohlodaným drážkám na předlohové nebo hlavní hřídeli? Moc dík za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 6:54
Jméno: standa
IP: uživatel15660
 Je toho víc. Muže bejt blbě usazenej řadicí automat,vakl v ložisku výstupního kola,ohlodaný dvojkový kolo,ohlodaný trojkový kolo a nebo spíš obě a nebo to nedořazuje... Někdy stačí mít moc utaženej řetěz,obvzlášť u j550/555/05 kde neni ložisko ve spojkovym deklu.... Často je prvočinitelem destrukce trojky jen vytahanej řeťez...
Datum: 13. června 2013 6:54
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 ani jedno z toho
Datum: 12. června 2013 21:00
 Čau, skladam motor a mam kliku tady z fichtl kramku na svojeho fichtla, poprve sem to složil spatne, protože jsem mel mezi pulkama motoru asi 2-3 mm mezeru, no a tedkom sem tu kliku vyndal a na jedne straně te kliky mi zustalo ložisko. mezi klikou a tim ložiskem je asi 1mm mezera, možná mín. Vadí to? nebo to ma byt nadoraz?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 21:35
 Na tom nesejde stáhni ho a dej do kártru..
Datum: 12. června 2013 21:35
Jméno: peto
IP: uživatel15656
 Zdravim draci zohnal som si jawu 250 panelku, loziska v motore su na prd a hucia tak ich chcem vymenit. Lenze neviem ako dat dole veko motora, to kde je hriadel radiacej/startovacej paky. Niesu tam ziadne vycnelky ani nic a nechcem to pokazit srobovakom alebo nejakym pacenim. Poradte prosim ako na to. Dakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 22:58
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 odvzdušnovák je malá dírka nemuselo by to tím tak rychle ucházet
Datum: 12. června 2013 22:58
Jméno: peto
IP: uživatel15656
 aj ten vyrez som tam potom nasiel ako som to rozmontoval, ten tmel ho dokonale zamaskoval takze tak
Datum: 12. června 2013 22:48
Jméno: peto
IP: uživatel15656
 tak som sa nakoniec nastval zobral som noz a ako Pepa pisal zobral som nozik a hned to bolo dole bez poskodenia, bolo to zlepene nejakym tmelom zato to neslo. Asi niekdo pouzil lepiaci tmel na kachlicky alebo co  kazdopadne dakujem za pomoc
Datum: 12. června 2013 22:37
 péro: jasně a bude to fučet ven odvzdušňovákem převodovky
Datum: 12. června 2013 22:08
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 ale to prolítne přes gufera blbost
Datum: 12. června 2013 21:04
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 co zkusit vypustit olej a výpuštákem to trochu natlakovat kompresorem?
Datum: 12. června 2013 21:04
Jméno: pepa
IP: uživatel14765
 já tam měl takovou středící trubičku asi ti nezbyde než nabrousit starej nuž do pulkulata a do ostří a jemě ho naklepat ze zhora mezi dekl a karter a opetrně to odříznout a jak je nuž do klína tak to odskočí....
Datum: 12. června 2013 18:57
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 divný, mám to na všech motorkách, od 354 až po čz 470... tak to ti nezbejvá, než tomu pořádně namlátit tou paličkou kolem do kola, snad to povolí.. jinak nevim, možná to třeba pořádně ohřát, co to udělá? tohle jsem myslel http://images.motoinzerce.cz/m/i/725/725322_2.jpg
Datum: 12. června 2013 18:50
Jméno: peto
IP: uživatel15656
 no tak sroby a paku som samozrejme dal dole hned ale ani pobuchanie gumennym kladivom potom po veku nepomohlo. Ten vyrez tam neviem najst vsade su tie dosadacie plochy dokonale pri sebe a nenechavaju miesto na podpacenie.
Datum: 12. června 2013 18:20
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tam samozřejmě povolit a vyndat všechny šrouby, co víko držeji, páku dej do polohy startování a sundej jí z hřídele, pak obvykle stačí poklepat po víku gumovou paličkou a ono se pustí... případně vepředu by měla bejt taková rýha (vybrání v dosedacích plochách), kde můžeš s čistim svědomím zapáčit šroubovákem...
Datum: 12. června 2013 17:57
Jméno: Pep
IP: uživatel11502
 Ahoj, mám takový problém. Nejde mi benzín do válce, svíčka je suchá, avšak to vypadá, že benzín nejde do kolínka, ale do filtru. Nevíte co s tím? Mám DellOrto. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2013 13:56
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a co jsi s tím ještě dělal, krom toho že jsi tam dal dellorto??? Třeba nějaký pilování v sacím kanálu nebo zkracování pístu????
Datum: 14. června 2013 13:56
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 Tak pre porovnanie ktorý motor je lepší na cestovanie čz 250/455 alebo 175/477 ????
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 22:30
 Na cestování ber 455 převrtanou na 7 výbrus + vape, - lepší spodek a 477 bych si nechal na takový to "sportovnější ježdění ...
Datum: 12. června 2013 22:30
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ako ja mám čízu 487 a motor v nej ešte nespustený 477 ale risuuje sa mi aj 455 tak len sa pýtam ktorý je na dlhé cestovanie lepší
Datum: 12. června 2013 20:55
Jméno: pepa
IP: uživatel14765
 477 je lainější co se dílu týče .... jinak 250 je lepší viz kolega .... a je to trošku raritnější... ale dokut te neprojedeš na obou tak těško radit je to podobny mašiny ...kor 250 sport ...
Datum: 12. června 2013 14:32
Jméno: Jenda
IP: uživatel1337
 ahoj,měl jsem oba stroje,na cestování je pohodlnější 455,má krátké kvalty,je to dobré na tah pokud to nechceš honit 120km/h ideální je těch 80-90.Co se posedu týče,tak asi je to stejné.477 se zase lépe ovládá v řízení a dá se i dostat trochu více do otáček..Za mě bych šel do 250/455.Byl jsem s ní spokojený.Rozhodně je rozdíl v motorech.Přeci jenom 250 jede lépe.Spotřeba vyjde líp u 250,nemusíš jí tolik točit aby jela a proto si méně vezme.Záleží jakej styl jízdy preferuješ.
Datum: 12. června 2013 11:53
Jméno: Jarda
IP: uživatel15655
 Takže zdravim , mam takovej problém . Dneska jsem byl trochu protáhnout mýho pionýra , ale asi po 20 min jízdy začal jakoby "pokašlávat " a přestával táhnout . Nakonec to dopadlo tak že nestartuje na našlápnutí , a když ho rozltačim , tak chcípne asi tak po 6 sec . Névite co s tim ? Předem díky !
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2013 16:01
Jméno: Jarda
IP: uživatel15655
 ok , díky
Datum: 12. června 2013 16:01
 to je lehky vymontuješ je a koukneš se do těch dírek jestli tam není nějaky bordel a jestli jo pak to profoukni nejlepe kompresorem
Datum: 12. června 2013 6:35
 néé potrebuješ na to autorizovaný servis JAWA
Datum: 11. června 2013 21:58
Jméno: jarda
IP: uživatel15655
 a zvládnu to jako naprostý amatér ?
Datum: 11. června 2013 21:55
Jméno: kojot92000
IP: uživatel14274
 co takhle vyčistit trysky  ...
Datum: 11. června 2013 21:48
Jméno: jorus
IP: uživatel12180
 Zdravím, měl bych takovej trochu blbej dotaz  Jelikož čerstvě jezdím legálně  po silnicích, tak by mě zajímalo jestli se musí na motorce platit parkoviště. Přijde mě jako blbost, aby policajt dával botičku na motorku. Děkuju za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2013 23:28
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Hod to někam, kde to nebude zbytečně překážet... 10 let tak parkuju.
Datum: 11. června 2013 23:28
 Správně by jsi parkovné platit měl a lístek si nechat schovaný u sebe, ale co jsem se ptal policajtů u nás ve městě a co jsem se dočetl na internetu, tak skoro všude stačí dát pionýra nebo větší motorku někde na kraj parkoviště, prostě aby jsi zabral co nejméně místa a nějaký lístek neřešit, ale nejlepší bude, když se zeptáš nějakého tamního policajta, ten to bude vědět 100%
Datum: 11. června 2013 21:34
Jméno: Karel
IP: uživatel15654
Posl.aktualizace: 12. června 2013 8:48
 zdravím, v téhle masce jsou klasické žárovky co se používají do kuchynských linek, ty jsem viděl v čr prodávat pouze na 12V, nějaké 6v jsem zahlédl na ebay, ale hlavně s tímhle se nedá jezdit!! jenom to oslňuje a neni vidět na cestu, za mě silně nedopuručuji a radši bych se ohlédl za nějakou maskou s klasickou žárovkou a parabolou
Datum: 12. června 2013 8:48
 Zdar chci se zeptat na upravu hlavy od stejskyho když ji tam pošlu aby mi ji upravili, tak to zvedne výkon nebo je potřeba upravit ají válec a k tomu výfuk? a ta cena 250 je za jakoukoliv z tech co jsou na foto. Dík
http://www.jawa50speed.wz.cz/_hu.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2013 20:56
 OK dík
Datum: 11. června 2013 20:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Dodáš hlavu, Stejsky ti ji upraví za 250kč upraví, výkon by se zvednout měl díky vyšší kompresi, upravovat ani nic nemusíš. Ale všeho s mírou, ať ti ten motor brzo nevadne, jestli to chceš na origo válec, napiš mu, určitě má za tu dobu osvedčené objemy spalováku.
Datum: 11. června 2013 20:50
Jméno: Adak
IP: uživatel12849
 zdarec, kolik stoji přepis a evidenčka motorky 50ccm?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 16:39
 Jo je to tak. Evidenční prohlídka stojí kolem 250kč a převod na úřadě stojí na malou motorku 300kč. Takže celkem 500kč-550kč Jinak je pravda že se to vyplatí udělat rovnou s stk.
Datum: 13. června 2013 16:39
 je to podle technický, někde chcou 250 někde 280 každopádně do 300 by ses měl vejít
Datum: 12. června 2013 0:50
Jméno: Hejňa
IP: uživatel11766
 jinak na úřadě po mě chtěli 300 kč
Datum: 11. června 2013 21:14
Jméno: Adak
IP: uživatel12849
 na 50 je to na 4 roky a je to tak levne jo? týýjo , to sem nevěděl, diky za odpověď
Datum: 11. června 2013 20:24
 evidenčka se nevyplatí dělat stojí 200,- přitom celá technická (evidenčka je součástí) stojí 250,- a máš na 4 roky pokoj
Datum: 11. června 2013 19:54
Jméno: matouš
IP: uživatel15507
 zdravim draci chcel by som sa opýtať či neviete o nejakom výrobcovi ktorý vyrába ladené výfuky na ČZ 175/487 alebo nepoznáte nejaký dobrý program na výpočet rozmerov výfuku ? robím špeciala a na vyfuku nechcem nič zanedbať. Tak budem rád za každú radu, ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2013 19:03
 http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Datum: 11. června 2013 19:03
|



|