Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Čaute draci pasuje indukční cívka z jawy 05 na jawu 21 s 20w magnetem ? SPĚCHÁ!!!!!!!!!!!!!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. září 2012 10:18
 Ano, jsou stejné..
Datum: 23. září 2012 10:18
 A ještě jeden dotaz,fungovala by zapalovací cívka právě z jawy 05 na jawa 21 s 20w magnetem ?
Datum: 22. září 2012 21:44
 Před chvíli jsem tu cívku dostal,tak jsem proto napsal spěchá aby pro ní nejel zbytečně víš ?Jinak děkuji za radu
Datum: 22. září 2012 18:24
 vyskusaj to! spechá! nespechá ked más cas pridat dotaz a cakat na odpoved...
Datum: 22. září 2012 18:01
 Ano
Datum: 22. září 2012 17:33
Jméno: Adam
IP: uživatel13294
 Zdar, mam tu dotaz pro Chonga, nebo na nějakýho profíka přes elektriku  , nedávno jsem byl na brzdě, kde mi přes solidní hodnoty a 12 000 rpm naměřili i nefunkčnost originálního zapalování, prej si to pálí kdy se tomu zachce, i když to na jízdě neni znát. Nedalo by se vyrobit zapalování, který by nebrzdilo motor originálním magnetem, ale že by tam byla jenom malá magnetka přímo na klice ? Chci jenom aby to dávalo solidní jiskru i v nejvyšších otáčkách a vydrželo spolehlivě závod, jezdím v popředí, tak bych nerad, abych odpad kvůli banalitě, díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. září 2012 23:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Pro Chonga!Jak dúle píšeš rychlejší indučku, toš mě napadl ferit.A potom VN trafo z televizora Sekundár by se mohl použit a primár by se dal namotat.rnUž si nespomenu na výkon, ale PL 504 nebo 509 neco utlačit musela.Esli ešče dám dohromady tu moju 125 tak asi na rychlost bez magneta a otáčky ešče taky navrch.A to potom budu otravnej!
Datum: 22. září 2012 23:15
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Když už máš motor točící takové otáčky proč nejít do proveřeného PVL zapalování?
Datum: 22. září 2012 19:16
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 To standa: No řešením vibrací a upadávání součástek je to skutečně zalít to "formičky". Dneska už zalejvám trafa, a to hlavně aby se lépe rozlévalo teplo primárního vinutí, než když je jen nahatý na trafu. S vibracemi se jinak bojovat nedá. Někdy stačí i jen zakápnutí epoxydem pouze hnotné součástky na desce.
Datum: 22. září 2012 18:02
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 No kladívka jsou dosti problém, jde o to že se jedná o druh spínače. Ten pochopitelně s ohledem na pružné uložení trpí zákmity. Tím je problém na světě, páč se vlastně během sepnutí (vačka dole, tj. nabíjí induktivní akumulaci) rozeskáče a energie se nemůže hromadit v indukční cívce, čímž s otáčkami klesá energie jiskry. Napadlo mě že by se dalo inspirovat u nápravy, kde kmity tlumí tlumič, tak snad nějaký miniaturní tlumič... takovej tlumíček  . Pochopitelně si dělám srandu. Řešení pro otáčky na 8000rpm je použití bezkontaktního snímání. Ty jsou třidruhy. Indukční (viz. odkaz na jenca, myslím ale jen ten snímač ne zapojení), no to bych moc nedoporučovat (odpustím si vysvětlování, viz. níže), optické (optozávorou - specifická součástka za cca 30kč) a pak Hallovým čidlem (nejlépe průmyslově vyrobeným, experimentovat s tím nemá smysl). Nechci tady být skalním propogátorem CDI jen proto že se tomu tak věnuju, ale z principu že se musí hromadit energie v indukční cívce, tak s ohledem na statické parametry vlastnosti cívky je jasné že se stíhá nabíjet jen do určitého času, tj. otáček. Tedy pokud by se použilo zapojení s TCI (v podstatě klasické indukční zapalování pouze spínané bezkontaktně pomocí tranzistoru), tak by bylo nutné použít nějakou rychlou indučku, rozhodně ne origo pionýra. CDI, tedy DC-CDI (to má svůj měnič na vysoké napětí) má výhodu že se dá navrhnout měnič s takovými parametry aby stíhal potřebné otáčky. S trochou šikovnosti se dá doma vyrobit takové, které má mezní otáčky bohatě přes 20.000rpm (měl jsem na stole co zvládlo i 60.000rpm). Ovšem uznávám že ne každý je to doma schopen dát do kupy a osobně bych bez osciloskopu to dneska oživoval i já dost nerad.. Magnetka je OK, jedná se ve skutečnosti o CDI, tedy kapacitní zapalování bez vnějšího měniče, tedy vysoké napětí si vyrábí magnetka. Šloby se jít i touto cestou, osobně bych si ale zapojení upravil pro možnost použití optozávory, nebo hall snímače. Seřízení předstihu induktivního snímače se dá totiž spáchat pouze dynamicky, tedy odměrem nastavení předstihu pomocí stroboskopu, takže pak je nutný někde mít i stupnici na klice aby bylo co odečítat a mít i ten stroboskop. Další průšvih je indukce magnetického pole hlavního rotoru, který se vždy nepovede dokonale odstínit a s rostoucími otáčkami vliv jalových pulzů vlivem hlavního rotoru roste... což odhalí právě zmíněný stroboskop. Mám v hlavě takové jednoduché CDI, snímačem optozávora, či hall, trafo z "magneťáku" na zapalovací pól, můstkové usměrnění pro zvýšení účinnosti, pak ale k tomu je třeba jiskru sepnout ne tyristorem ale IGBT tranzistorem, takže ten bude potřebovat samostatné napájení. To je hrubý popis, ale musí se to pochopitelně otestovat. Ovšem takové řešení tě nezbaví rotoru. Pokud trváš na vyhození rotoru, tak bezkontaktní TCI, nebo DC-CDI a jezdit na baterku.
Datum: 22. září 2012 17:57
Datum: 22. září 2012 15:09
 do silikonového gelu jako se zalévají například řídíjí jednotky (v autech) ktere jsou u motoru nebo primo na motoru
Datum: 22. září 2012 14:06
Jméno: standa
IP: uživatel14494
 Noo Chong vyvinul CDI,který by ti pomohlo......veme se samotná deska CDI,baterie a halovo čidlo nebo jakékoliv jiné čidlo,které bude snímat otáčení klikové hřídele......nedobijí se to a chodí to....používal jsem to s halovkou na motoru co točil 10 000ot/min a co se týče snímání otáček,tak OK....spotřeba minimální....spíš to chce vymyslet,jak CDI zalejt do něčeho pevnýho aby se nic neuklepalo...na toto moje zapalování trpělo......
Datum: 22. září 2012 13:49
Jméno: Adam
IP: uživatel13294
 za pomocí mojich el. "znalosti"  jsem si tam dal malinký dvouramenný kladívko bosch, a celý jsem to sešteloval pootáčením jednotlivejch dílů tak, aby v okamžiku předstihu byly ty dva magnety, přesně v lícu s jádrem cívky. Ale teď bych chtěl buď, ty ostatní magnety nějak odmagnetovat, jestli by to ničemu nevadilo a jestli by to šlo, aby nežrali energii z kliky. A nebo udělat jiný zapalování z origo nosníku bez magneta, abych se mohl bez sundavání celýho zapalování dostat na gufero a namazat ho z venku, protože po závodě , když otočim s klikou, tak píská. To kladívko bosh má větší přítlak určitě, ale ten chlápek řek, že to prostě nefunguje tak jak má, že v těhle otáčkách to prostě už blbne, sice u jinejch strojů zapalko vydrží i větší točky, ale todle je hold pořád ještě fichtl no.
Datum: 22. září 2012 13:38
Jméno: standa
IP: uživatel14494
 12000 rpm na kladívkách,to ti gratuluju !! Nepřemýšlel si o bezkontaktu? A nyní už máš na kladívku dvě pružiny? Ostrou vačku? Nebo vše origo?
Datum: 22. září 2012 10:42
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Adame!No nevím?Dyby to pálilo jak se mu chce, tak to musí byt poznat na výkonu při tech otáčkách.Už je to dávno, ale měl sem zapalování ze starý Zetky 150, klasický magneto klasický kladivko jako na Pionýrech atd. a motor točil 11 000.A problémy nebyly.A když vezmeš Tatru 603 která je osmiválec a má jedno kladivko a točí asi 5000 i když je to čtyřtakt tak tech jisker tam bude 20 000.Aj dyby to točilo míň tak tech 12 000 je pro kladivko si myslím bez problémú.Nevím jaký motor, ale co teda jenom kladivko a baterku,Toš to sú moje zkušenosti.Určitě se tu nekdo najde.S elektronikú tady nemám zkušenosti.Ešče sem nepřečtl Stejskalovu diplomku.Tam by neco mohlo byt.Toš ať se Ti to podaří a hodně věncú ze závodú.
Datum: 22. září 2012 10:41
Jméno: L
IP: uživatel13665
 A co to je za stroj? Jestli to je kladivkovy zapalováni tak tam bude na vině při tak vysokych otáčkách odstředivá sila a kladivko se nevraci přesně
Datum: 22. září 2012 10:14
 AHoj mel bych dotaz udelal sem eltrkiku na pincku 20tce a stvou me svetla, za tmy vubec nevidim na cestu, to svetlo sviti jakoby moc nahoru, neda se to nejak nasmerovat aby to svitilo níz?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2012 22:26
 dík moc
Datum: 20. září 2012 22:26
Jméno: jawasss
IP: uživatel9121
 na té stříbrné obímce co je v ní sklo máš nahoře takový velký šrub tak ten povolíš našteluš světlo jak chceš a dotahneš a máš to
Datum: 20. září 2012 22:23
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 Zdravím potřebuju poradit ten pán co jezdí po burzách a dobíjí magneta se jmenuje Libor Urbánek?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2012 22:38
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 díky
Datum: 21. září 2012 22:38
Jméno: jarda
IP: uživatel14185
 Magnety - Libor Urbánek tel:602430524, Velim.
Datum: 21. září 2012 11:37
Jméno: cz175
IP: uživatel13563
 Zdravim chystam se u ČZ477 predelat zapalovani ze 45w na 75w a tak se ptam co vsechno musim predelat. Staci predelat jen rotor ? 75w rele uz mam ... Stator je asi neoriginalni protoze je 45watovy a kostra +(asi kyvacka) ... nikde v prirucce jsem 45w zapalovani nenasel .. Bude mi to fungovat? Diky za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. listopadu 2012 22:55
 Mám na prodej komplet stator 6V75W. Pěkný.rnplindak@rwm.cz
Datum: 06. listopadu 2012 22:55
 Potřebuješ jen 75W rotor a k němu příslušný regulátor. Statory jsou všechny stejný, bez ohledu co je na štítku. Celý dynamo se dá nabudit na polaritu jakou chceš - buď + na kostře nebo -
Datum: 22. září 2012 17:36
 Lama dotaz. Jsem pionýrař a po dlouhé době jsem zase koupil větší motorku....péráka 250. Chci se zeptat, jak se má chovat ampérmetr ve spínačce, když mám slabší baterku a za běhu motoru rosvítím světla. Podle mě by se mělo sepnot relé a dobíjet to baterku ne ? Mě ampermetr jde do mínusu a motor chcípne  . Takže to nedobíjí nebo je jen moc slabá baterka??
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2012 23:43
Jméno: L
IP: uživatel13665
 dolit, nabit baterku... za chodu se nabiji přebytkem el.nergie a pokud máš velkej odběr tak se ti nic nedobije tim pádem musiš zvyšit otáčky motoru pokud je špatná baterka tak ani to nepomuže když zhasneš světla tak by ampérmetr neměl jit do minusu jak s rožlejma
Datum: 19. září 2012 23:43
 Zdravím.. Mám Babetu 207 a pořád mi na ní praskají žárovky, vůbec nevím co s tím. Koupil jsem i usměrňovač napětí 12V a ten schořel. Stačí ject na víc než čtvrt plynu a můžu jít pro nové žárovky. Pokud někdo víte co s tím, tak mi prosím poraďte, děkuji..
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2012 15:36
 a na jaký proud jsi ten usmernovač koupil? aspon na 8 ampér?
Datum: 20. září 2012 15:36
Jméno: L
IP: uživatel13665
 to je problém kterej sem řešil dlouho a nakonec sem ho nevyřešil podivejse jak daleko máš světelny civky od rotoru měl by tam jit prostrčit list papiru z klasickych novin (ale ne z těch voskovanych ty jsou tenši) pokud to bude natěsno tak ji povol a dej ji dál od rotoru vule jsou minymálni to co si koupil myslim neni usměrňovač ten by ti dával ze střidavyho proudu stejnosměrnej to znamená misto fáze a nuláku by ti lezlo + a - (babety nemaji na alternátoru usměrňovač) pomoci diody která nevraci proud(je jednosměrná) v omezovači napěti je nejspiš odpor kterej omezi napěti na danou hodnotu já jsem ten problém řešil blbě ale pomohlo to nasadil jsem 12v žárovky a kde sem nemusel tak sem nesvitěl ale letos se něco stalo a už mi to jde normálně na 6V možná by chtělo proměřit civky já to asi budu řešit novejma ještě mě napadlo ložisko na klice zda nemá vule a timpádem by se rotor moh přibližit ke statoru
Datum: 20. září 2012 15:19
Jméno: filip
IP: uživatel6631
Posl.aktualizace: 22. září 2012 17:40
 šel, ale pokud máš slabší dynamo (počítám 45W), tak z něj s 75W regulátorem nesmíš odebírat víc než je výkon dynama, jinak ho utavíš.
Datum: 22. září 2012 17:40
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 šel, schéma najdeš na netu...
Datum: 20. září 2012 11:24
Jméno: pampuch
IP: uživatel12424
 Ahoj, potřeboval bych poradit. Koupil jsem si VAPE na jawu 90 a v návodu je napsáno, že výkon alternátoru je 6V a v závorce napsáno alternativně 12V. Potom jsou tam dva grafy co zobrazujou výkon alternátoru. Jeden 6V co má asi 22W od cca 1000 otáček a vedle 12V co má výkon asi 70W od cca 3500 otáček. Chtěl bych se zeptat jak to udělat aby to dávalo těch 12V a 70W. Dal bych tam baterku, aby to při nízkejch otáčkách žralo z baterky a při vyšších se to zase dobilo. Lepší než těch 22W. Dík!
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2012 15:21
 neuděláš to nijak.. bud koupíš 6V a nebo 12V .. pokud si koupil 6V tak z toho 12V nedostanes..
Datum: 19. září 2012 15:21
Jméno: pavel
IP: uživatel9706
 Zdravím, jakej byste mi doporučili odtrh na svíčkách u 350 kývačky? Je nějakej univerzální, nebo má každá motorka jinou hodnotu, děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2012 8:43
Jméno: pavel
IP: uživatel9706
 Určitě to má vliv na velikost jiskru, jelikož když sem motorku koupil bylo tam 0,4 coz se mi zdalo málo tak sem to zvětšil na 0,6 a hned motorka jinak točila. díky mockrát
Datum: 19. září 2012 8:43
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Chong: pramalý vliv? V jedné publikaci byl dokonce vzoreček, kde v závislosti na kompresi, vzdálenosti elektrod jiskřiště ... bylo vypočítané potřebné napětí pro přeskok jiskry. Proto pincek má jiskřiště 0,4mm, Jawky 0,7 a moje auto např. 1,1mm, nebo se mýlím? Taky byla zmínka, že čím větší "odtrh" u svíčky (ale takový, aby jiskra spolehlivě přeskočila) tím "lepší" zapálení směsi, potažmo větší výkon.
Datum: 18. září 2012 23:30
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Kývačka má 0,7mm podle příručky.
Datum: 18. září 2012 23:26
Jméno: pavel
IP: uživatel9706
 no už kolikrát jsem to tak slyšel a je to kratší název, ale to je jedno, hlavně že jsme se pochopili, jinak díky
Datum: 18. září 2012 14:01
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Některé pojmy začínají být životaschopnými novotvary.. odtrh já starší znám pouze jako nastavený parametr na kladívku, ale na svíčce bych to tipnul na vzdálenost elektrody jiskřiště, že ano? No takže výrobce motorky jej nikde nezmiňuje, tedy platí že se nechává jakou jí mají svíčky od výroby.. matně si pamatuju 0.7mm. Ale nechápu proč si někdo myslí že vzdáleností jiskřiště se něco změní  . Vliv to má pramalý...
Datum: 18. září 2012 7:23
 Čau draci nejde mi elektrika u pyonira a chci se zeptat jestli někdo neví čím vším by to mohlo být
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2012 7:24
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Tak k téhle motorce Ti tu nikdo nic neřekne, tady se diskutuje o pIonýrech a ne pYonýrech
Datum: 18. září 2012 7:24
 Zapoj mozek OMG ! Vypíšu ti to tady vše - kabely (potrhané, rozpojené, bez izolace), přepínač na masce, přepínač na řídítkách, žárovky, špatné ukostření, špatná kladívka, špatný kondenzátor, špatně zapojené cívky, nefunkční indukční cívka, vadný VN kabel + fajka + svíčka a v neposlední řadě slabé magneto nebo blbá vzdálenost cívek od rotoru, předstih, odtrh ... mohl bys aspoň napsat co konkrétně nefunguje, co to dělá a na co ses díval !! protože pojem "elektrika" je pojem rozsáhlý !
Datum: 17. září 2012 21:57
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Nezabýval jste se někdo podrobněji magnetem? Zajímalo by mě, zda je lepší (pokud nepotřebuju světla) vymontovat světelnou cívku, nebo jí tam nechat, a pak jestli ji mít zapojenou nebo nezapojenou (jenom přišroubovanou). Slyšel jsem už několik názorů. Světelná cívka rotor vlastně brzdí, ale slyšel jsem, že kvalitnější jiskra je s namontovanou světelnou cívkou.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2012 14:55
 chong... reterdér složený z 8 velkých cívek a 2 talíře kolem cívek, přišrubované na unašeš ze skříně je trošku něco jiného  .. .. jinak jo.. železo X magnet se přitahuje.... ale je to uplně zanetbatelné
Datum: 18. září 2012 14:55
Jméno: standa
IP: uživatel14480
 Nezbývá než souhlasit...samozřejmně že i nezatížená cívka brzdí motor (železo x magnet se přitahují ) ..... Se sílou jiskry ti neporadím...moje zkušenost...od 10 let sem měl motokáru s motorem pio a měl jsem tam jen jednu cívku na zapalování a dokonce snad byla světelná,měla konektor na fastona...a dokonce bylo jedno jestli sem tu cívku měl nahoře a nebo dole..
Takže možný je všechno
Datum: 18. září 2012 10:12
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Tak za prvé... nevím kde berete tu jistotu že soudruzi vývojáři něco zanedbali. Měli na to ve své době potřebné vzdělání (což většina z váš rozhodně nemá), měli na vývoj dostatek prostředků a technologií a hlavně měli zkušebnu. Takže nepředpokládám že by si nevšimli že pól určený pro světelný okruh dává lepší jiskru. No a že dynamo, nebo alternátor v zátěži brzdí je snad jasná věc.. jednak to nejni perpetum mobile, takže asi si někde tu práci musí vzít, aby jí na druhém konci (po odečtení ztráty účinností) odevzdal, v tomto případě odevzdal v podobě elektrické energie a druhak Ti všímavější z vás asi budou znát elektrodynamickou brzdu jíž mívají kamiony, nebo autobusy, také se jí říka retardér...
Datum: 18. září 2012 8:11
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Praktická zkušenost - 2 zapalování 30W z mustanga, u jednoho bez svět. cívek (nezapojených) se dočkám bídné jiskry, vrátím světelné cívky a jiskra jako kráva, u 2. je to úplně fuk... A teď babo raď. A ohledně "odporu" magnetů stačí udělat jednoduchý test, pokud máš otáčkoměr, zkus zatížit světelné cívky (např. připojená světla), volnob. otáčky poklesnou. A 2. test se svět. cívkami (bez odběru), po vyhození cívek se volnoběh zvětší, takže i nezapojené svět. cívky "brzdí" motor. Tolik k praktickým zkušenostem z mládí, kde jsme hledali koně tam, kde nebyli .)
Datum: 17. září 2012 23:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No toš ešče taky neco přidám!S tú jiskrú je to asi blbost.S tým bržděním to úplná hovadina néni.Ale poznat to taky moc nebude.Šak tech 20W se nekde stratit musí.A byly doby kdy se ve dňe nesvítilo a za tmy moc nejezdilo.Toš to by se pořád musely měnit ložiska na klice.Ale stejně si myslím, že ten první příspěvek je nejlepší.Nebo všechny cívky spoit dohromady přes diody a potom to pustit do baterky a to bude pořádná jiskra!Ale toto je největší blbost.Ale šlo by to!
Datum: 17. září 2012 22:36
Datum: 17. září 2012 22:27
Jméno: Fo
IP: uživatel14478
 To co napsal Jiřin je nesmysl. To co napsal péro ještě větší! Je to jako kdyby ovlivňoval cenu vystaveného zboží za výlohou počet čumilů před výlohou. Kliku to za 10000 km poškodí asi natolik jako jedno puštění spojky naráz. Jinak doporučuju zkoušet, vždyť chybama se člověk učí !
Datum: 17. září 2012 22:24
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 no podle mě bude potom rotor přitahován jen k jedné straně a to by se asi moc nelíbilo ložisku na klice
Datum: 17. září 2012 21:02
 že to ty cívky brzdí je hovadina... to že když ji tam budeš mít a bude lepší jiskra je taky hovadina.
Datum: 17. září 2012 19:35
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Jiříne!Nejlepší bude dyž si to sám vyzkúšáš.Dyť to néni tak strašná práca.Sundat, namontovat, připojit, odpojit a dycky zkusit.No a potom možeš aj radit z vlastní zkušenosti!Toš tak.
Datum: 17. září 2012 18:03
Jméno: kjv
IP: uživatel14421
 Čau draci. Mám na pincku jawa 20 novou elektriku, vypínač i přěpínač světel, zapojeno podle návodu a pořád nemohu přijít na to, proč, když přepnu na tlumené, tak mi to zhasne v předu i v zadu, jinak svítí OK. Díkec za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2012 20:39
Jméno: kjv
IP: uživatel14190
 Vzkaz pro Alexe. Jsi nechutně chytrej, až se chce blejt, ale poradit neumíš.
Datum: 17. září 2012 20:39
Jméno: Alex
IP: uživatel14057
 Zakladni skola - 6. rocnik !!!! TAK SE KURVA ZAMYSLI !!!
Datum: 17. září 2012 0:01
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Nebude svítit ani při 20w zapalování pokud je špatná,ale nezhaslo y ti při tom i zadní světlo.Takže pokud ti to nezkratuje je v háji žárovka.To je takový problém ji vytáhnout a proměřit popř.vyzkoušet na baterce?
Datum: 16. září 2012 20:48
 Mas nekde zkrat
Datum: 16. září 2012 19:08
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Šecko taky nevím.Ta špatná žárovka na 20W bude svítit?
Datum: 16. září 2012 10:34
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Zkrat u přepinače světel na řídítkách ,nebo špatná žárovka .Ta žárovka pouze v případě,že máš zapalování 30w.
Datum: 16. září 2012 10:27
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj kjv!Kolik drátú máš k zadnímu snětlu?
Datum: 16. září 2012 7:19
 Zdar Draci , mám mustanga r.v 75 bylo by možné tam nějak udělat blinkry ? ukazování rukou je na nic při zatáčkách vpravo
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2012 23:25
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No vida.To sem nevěděl, že blikajú střídavo.Ale aj tech 10W dude negde chybět.A jak je to s Watáží teď?To hledat nebudu.A taky bych řekl, že je lepší to nechat v originálu.Z tej 250 sem ich sundal aby se nestalo, že nekdo bude čučet na blinkr a neuvidí ruku.A uvidím jak na technickej.Mám PAVa ta je vezmu ssebú a namontuju ich tam.Toš tak.
Datum: 16. září 2012 23:25
 Oskar 2. stací 21W na obi dve smerovky ked pouzivas prerusovac z babetty / zadný a predný blinker blikajú striedavo / ale podla mna by stacila aj 15W ziarovka, dokonca babetty majú iba 10W
Datum: 16. září 2012 19:29
 Vsechno jde kdyz se chce za jedno by si tam musel dat baterii protoze magneto nema sanci to stihat a bud si sehnat prerusovac na 6V nebo si postavit elektronickej a za drue nejlepsi je kdyz jsou tyhle stroje v origo provedeni
Datum: 16. září 2012 19:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Patriku!S jízdou v noci nemám problém.Pokud nejsú pruhy a situace to vyžaduje, tak se uklidím ke kraji chvílú počkám a pak jedu.Né ,že bych na to kašlal!S tím šroubkem se trochu pohrej, aby se plyn vracel pomaleji.A pozor než si zvykneš!Nemám pojízdnýho Pionýra,abych vyexperimentoval LEDky.U LED nezáleží na napětí.Tam záleží na proudu.A ten je potřeba omezit odporem a taky měřit.Pokud si slyšel, že tam má byt nejaký odpor tak slyšels dobře, ale sám to dohromady nedáš.Už sem nekde radil, ale bylo to na brzdový světlo, baterku.Ta by se dala udržovat malým proudem, třeba ze zadního světla.Ale malá batérečka by dostávala po ušách a na větší tam moc místa néni.Tak sem Ti stejně moc neporadil, ale aspoň znáš problémy.Toč tak.
Datum: 16. září 2012 16:46
Jméno: standa
IP: uživatel14472
 Nějak jde všechno ... Jen přijít na to jak...
Datum: 16. září 2012 15:44
 Děkuju za pomoc  a někde jsem slyšel že tam má být nějaký odpor a nedaly by se použít LED diody nějak ?
Datum: 16. září 2012 12:20
Jméno: standa
IP: uživatel14470
 Blinkry se dělali na mustanga za použití nedobíjené baterie pod nádrží. Baterie se čas od času dobíjela nabíječkou. Na fichtlu sem najezdil jako náctiletej hafo kilometrů a řeknu ti,že problémy s odbočovánim jsem nikdy neřešil,spíš sem na to sral... Když na křižovatce bylo auto,které mi mohlo nějak křižovat cestu v případě neukázání,tak sem ukázal...jinak ne...na co...a řešit nějaký aretace plynu...blbost...jestli už motorka dojíždí,tak ji oprav...určitě to bude jednodušší a levnější jak blinkry...tak asi tak... Na péráku na to kašlu úplně...a co...ať mi každej trhne...
Datum: 16. září 2012 11:58
Datum: 16. září 2012 11:56
 Aha děkuju podívám se na to  to by mi hodně pomohlo
Datum: 16. září 2012 11:30
 na rukojeti plynu je šroubek (měl by být) kterým se dá zaaretovat plyn a funguje to jako tempomat  prostě tím zasekneš plyn a ono to jede samo...
Datum: 16. září 2012 11:18
 Děkuju Oskare že se konečně začly řešit ty blinkry , a jak jsi myslel šroubek na plynu ?
Datum: 16. září 2012 10:36
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Při odbočování doprava to ani néni takovej problém, jako při předjíždění.A ten šroubek na plynu je asi na co?To dybyste zažili ty reakce, dyž se začalo ukazovat vpavo po předjetí.A jezdí se tak.A toto gesto by měli hlavně znat plechovkáři.No a začnime teda řešit ty blinkry né?Žárovka pro blinkr má mět 21W a druhá taky.To je 42W esli dobře počítám.A kde jich chceš na Mustangovy vzít?Kdysi měly motorky z DDR blinkry na konci řiditek. Aj tak je to 21W.A ty na Mustangovi stejně nejsú!Možná je nejakej předpis o svítivosti.Pak by se dalo uvažovat o vysoce svítivých LED diodách.A je to schválený pro provoz na pozemní komunikaci?Toš tak.Su zvědavý co vyřešíme!
Datum: 16. září 2012 0:37
Jméno: hrbik
IP: uživatel12528
 Tak když zatáčíš doprava, tak šance, že tě přejedou je menší, než když odbočuješ doleva
Datum: 15. září 2012 22:28
 jenco: to taky znám, ale popravdě, kolik řidičů plechovek zná toto gesto? myslím že by mě 70% aut zajelo kdybych toto ukázal a začal odbočovat...
Datum: 15. září 2012 22:20
Datum: 15. září 2012 21:08
 lavou rukou...
Datum: 15. září 2012 21:06
 a při zatáčkách vpravo ? mám ukázat nohou ne ?
Datum: 15. září 2012 21:03
 hamba.. ked más čerstvý ridičák mal by si vediet aj to, že pri tom ani nemusíš pustiť plyn..
Datum: 15. září 2012 21:00
 Ahoj nejsem líný ale ten mustang už tak do kopce moc nejede a když pustím plyn tak my to chcípne do kopce  jinak jsem teď udělal řidičák tak vím že se má ukázat před úkonem
Datum: 15. září 2012 20:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Patriku!Pokud si s tím neporadíš sám tak to nebude jednoduchý.Ale vyhláška jasmě říká:"před započetím úkonu:Toš to si líný sem tam tú rukú ukázat?A navíc nekerý blinkry nejsú skoro vidět.Mám JAWU 250/592 a blinkry sem použil jenom na technickej.Teď je mám sundaný a su zvědavý esli nebude na technickej problém.Ale ukazování rukú nemože nikdo přehlídnút.A pokud ano, tak ty blinkry neuvidí vúbec.Ale jednoduchý a levný to nebude!
Datum: 15. září 2012 20:43
Jméno: lukas 50
IP: uživatel12770
 zdarec draci, rychla otazecka- je mozno pouzit zapalovaci civku misto svetelne ? díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2012 20:53
 NE
Datum: 15. září 2012 20:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj!Za 2,5 hodiny si to už mohl aj vyzkúšat
Datum: 15. září 2012 20:51
 Ahoj, prosim radu, na 20w zapalovani je ta menjmensi civečka pro zadni svetlo nebo pro klakson? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2012 1:15
 pro zadni světlo.. to o klakonu je hovadina kterou si myslí spousta děcek
Datum: 16. září 2012 1:15
 cus draci mam problem jazapojim jawa 250/559 tak abych nemusel mit baterku kdyz nemam jine zapalko .rosta
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. září 2012 12:43
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Tomášku ptat se možeš!Ale musíš psat tak jak to opravdu je.Dyž já nevím čemu říkáš zápalko?Esli myslíš dynamo s relátkem?Tak ta pravá svorka je označena "61" a tá vedle "51".Na 61 ide napětí jak se začne točit motor.Na 51 ide napětí až sepne relé.Indučku zapoj na 61 a druhej na kladivko.Pokud bys chtěl aj svítit tak světla zapoj na 51!A ty čísla se mě furt pletly!Toš sem kvúli Tobě hledal schemata až sem našel.Já mám Internet enom pár týdnú, toš mě to ešče nenapadne, že to možu nechat vyhledat,Ono je tam asi všechno, ale člověk se musí aj trochu snažit.Ešče si zadej "el.schema jawa" a tam se na to podívej.Tam je věcí!A pokud tam uvidíš, že na 250/353 ja jiná spínačka než máš ty, tak to nevadí to dynamo je tam stejný.A na spínačce 250/559 stačilo otočit klíčkem doleva a dalo se lepší roztláčet.Na tech schematech nemusí sedět poloha vývodú tam ide o funkčnost.A sú tam čísla!Prohlídni si to vyzkúšej a dej aj vědět jak to dopadlo!!!toš tak.
Datum: 30. září 2012 12:43
Jméno: Tomášek
IP: uživatel14462
 prosim te ja vim ze uz otravuju ale poslouchej s zapalka mam 2 vivody tel v levo je na dobijeni a ten v pravo je 15 na inducku + kladivko drat kterej cede do jednicky a zvlast rele jak ti drati dat .tomasek uz naposledi pisu .
Datum: 30. září 2012 0:40
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Jéžiši Kriste!Drát od zapalování?Proč nenapíšeš drát od kladivka?Ten drát od kladivka dej na indučku.A druhej z indučky na tú pravú od relátka.A musí to jit roztlačit! Dřív dyž sme radioamatéři chtěli povolení k vysílání toš sme museli první vysílač postavit z jednotlivých součástek a nikdo se nás neptal kde je vezneme. A info a schemata sme museli zchánět sami.To by dnes bylo placu na silnici dyby to platilo aj tady!
Datum: 29. září 2012 21:22
Jméno: Tomášek
IP: uživatel14462
 cus udelal sem to tak a dalsi drat mam dat kam z leve svoky mam dat drat ktery povede do inducky.
Datum: 28. září 2012 20:29
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Nemyslím dobíjení zapojit na uhlík!Ptal ses:"od zapalovani de jeden drát na dobíjení jak to zapojit do rele"Tak Ti odpovidám:"drát od zapalování na pravou svorku nebo na uhlík"Uhlík je zapojenej na pravou svorku.Na tu vedlejší by to šlo taky, ale musel bys víc tlačit aby seplo relé!
Datum: 28. září 2012 0:27
Jméno: Tomášek
IP: uživatel14462
 necha pu to jak to myslis dobijeni zapojit na uhlik nebo kam
Datum: 27. září 2012 19:50
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Tomášku!Já ty barevný písmema nemožu přečíst!Ten drát od zapalování dej na tu pravou svorku.Nebo na uhlík.A taky kontroluj teplotu indučky. Pokud tam nemáš baterku,, tak aby to dynamo nedávalo moc!A nehřála se!
Datum: 26. září 2012 21:07
Jméno: Tomášek
IP: uživatel14462
 hele od zapalovani de jeden drat na dobijeni jak to zapojit do rele a by to slo natocit .rosta
Datum: 24. září 2012 15:07
 cus ja nemam zedne draty musim je natahnout .
Datum: 20. září 2012 9:47
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No čekám a nic!Esli máš relátko mimo dynamo tak napiš jaký dráty ti čúhajú z dynama a potom budem pokračovat.Možeš napsat aj meilovú adresu!A do terénu je baterka to nejlepší co može byt.Dyť ty otřese ju za nejakej čas vysypú!Toš tak.Dúfam, že nebudu čekat týdeň!To zas zapomenu!
Datum: 16. září 2012 23:37
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 To relátko máš mimo dynamo jo?
Datum: 16. září 2012 1:45
Jméno: Tomášek
IP: uživatel14462
 a jak teda zapojit to relatko ja ho mam ale nevim jak to zapojit aby tam nemusela baterka bít.
Datum: 16. září 2012 1:17
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ešče sem si uvědomil,že ona ta cívka má asi aj vysokonapěťový vinutí.Tak potom to vysoký napětí odstranit a ten silný drát pokud je přerušený musí jit vyměnit.A potom použit klasickú indučku napájenú z tejto cívky!
Datum: 15. září 2012 21:34
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Tomášku!Tak převinút by se určitě nedala pokud odešla a neřekla kam ide.Pokud bys ju zdohnal tak převínut musí jít.A předělávat na Pionýra taky néni jednoduchý.Pokud tam máš relé, tak zapoj zapalování na ten druhý kontak než se zapojuje baterka.Potom to dává eletriku ešče než sepne relé. Pokud tam relé není je to trochu složitější zapojit, ale pořád jednodušší než tam dat to z Pionýra.Toš tak!
Datum: 15. září 2012 21:29
 tak to je blbé.. možna by se dala převinout
Datum: 15. září 2012 20:56
 ja to zapalovani mam bylo tam uvodne dany ale odesla civka a neni k sehnani .
Datum: 15. září 2012 16:29
 a nebo jeste jedn amožnost... sehnat zapalování ze startovacího motoru DTčka (buldozer) a předělat to na něj.. známej to tak má na domácí fréze a na start páku to háže nádhernou jiskru, narozdíl od zapalování z pionýra
Datum: 15. září 2012 14:16
 tohle je na nic.. radši uprav na zapalování z pionýra.. roztláčet budeš muset tak jako jak,.
Datum: 15. září 2012 14:14
 ale ja to mam predelani na cross a to zapalko nevim jak zapoji s inducky vedou 2 drati mam je zapojeni 1 na kladivko 15 na 15cku a dobijeni nemam zapojen negdo mi rikal ze se to musi dat pres rele
Datum: 15. září 2012 11:21
 strašný problem koupit si baterku, že? .. když na to nemáš tak NEJEZDI!!!
Datum: 15. září 2012 11:20
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Tomášku!Šak otočíš klíček doleva a motorku roztlačíš!
Datum: 15. září 2012 0:10
Jméno: mates
IP: uživatel14380
 ahoj mam dotaz mam doma mustanga z 72 roku s 20w zapalke když nemám zaplé světla tak klaksoon jede ale když je zapnu tak klakson mlčí nevíte co stím??
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2012 15:13
Jméno: mates
IP: uživatel14463
 pomohlo by 30w zapalko?? a jak to pak zapojit stejně???
Datum: 15. září 2012 15:13
Jméno: Honza
IP: uživatel14013
 Koukni do návodu. Tam je to napsaný a je to normální.
Datum: 14. září 2012 22:09
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 u 20w zapalování je to normální věc
Datum: 14. září 2012 21:56
Jméno: Martin
IP: uživatel10988
 Zdar, scháním na tatrana regulační relé nevíte kde bych ho sehnal. I klidně nějaké starší. Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2012 9:25
Jméno: Martin
IP: uživatel9704
 Zdar lidi jde nějak pls oddělit parabola od toho skla na předním světle od fichtla ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2012 23:15
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Zkusil bych jí dát do trouby... experimentoval bych s teplotami nad 100°C ale pochopitelně při co nejnižší teploitě co to jde... to lepidlo by mělo povolit, změknout, a pak sundat ze skla.. asi ybch si z drátu udělal držák, za který bych to držel za sklo aby mohla parabola vlastní vahou spadnout při ohřevu, abych nemusel dokola zkoušet jestli lepidlo povolilo...
Datum: 12. září 2012 23:15
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
 Myslím, že samotná parabola drží jen na takovejch třech caplících, po prohlídnutí na to musíš přijít  (pio 68)
Datum: 11. září 2012 20:16
 jako myslíš jenom to sklo jo ? no ten chromovej rámeček musí jit sundat.Předpokládám že tam bude chycen jen nák plechovýma zobáčkama nebo tak nák.
Datum: 11. září 2012 17:25
Jméno: lukas 50
IP: uživatel12770
 zdarec nejsem si jisty, ale myslim ze to jde
Datum: 11. září 2012 17:25
Jméno: Martin
IP: uživatel9704
 hele dívej potřebuji z pionýra na mustanga předělat jen paraboku..bude to problém,je to tam nalísované ? :/
Datum: 11. září 2012 17:07
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Martine!A potřebuješ sklo nebo parabolu?
Datum: 11. září 2012 17:02
|



|