|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravim, takovej hloupej dotaz, jak poznam že má motor dobrou kompresi? Díky moc!
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2009 18:54
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 pokud ti to někde nedře tak jsem jakoby ztuha našlápnout..čím víc jde ztuha tím větší komprese
Datum: 04. listopadu 2009 18:54
 Čaz,je lepší komprese kdyš je motor takovej teplejší nebo kdyš je studenej?Myslím že kdyě dám nohu na nakopávačku jesi propadne dřív kdyš je motor teplej nebo studenej.Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2009 21:54
 Zdar větší komprese bude když to zahřeješ
Datum: 13. listopadu 2009 21:54
 dobrej fichtl by ji měl mít všude ale podle mě bude o chloupek lepší až když je zahřátel protože všechny materiály se roztáhnou ......ale je to jen můj úsudek
Datum: 04. listopadu 2009 19:03
 Zdarec, mate nekdo skusenosti se skracovanim pistu? O kolik se to muze skratit a skracuje se horna i dolna cast?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2009 21:46
 Hlavu mam sníženou. Tak ja to pres vikend skusim zbrousit o 1mm obidve ty packy a dam vedet co to delá.
Datum: 04. listopadu 2009 21:46
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel3093
 Dachlmen: jenze Lovik pouziva klapku... S tou si to muzes dovolit.
Datum: 04. listopadu 2009 20:05
 jo hochu, když chceš skrátit píst tak maximálně o 2 cm a musí ten píst být tříkroužkovej a nový kroužky, já jsem to jenou dělal na mustangu
a ten mustang mi jel 100 km/h ale to jsem tam měl ještě sníženou hlavu
Datum: 04. listopadu 2009 19:48
 moc sem ti neporozuměl rosi48 ,ale ják tady standa včera říkal klapka je nejtěžší level aby ti stála zato
Datum: 04. listopadu 2009 16:02
Jméno: rosi48
IP: uživatel995
 a co kdyš tam dáš klapku?to bys potom mohl ustřelit cely ne tu packu.samozdřejme s dalšima upravama,vyfuk karbec atp.
Datum: 04. listopadu 2009 15:56
 jak říká vacin nejlepší máš se skarácením pístu změnit česvání výfuku...a jestli se ti to nechce drabat do válce tak se to dá udělat s mírou i na pístu ...jakkdyby ho skráti od vrchu ale jen u výf. kanálu ....vlastně tam uděláš takový ,,obdelník,, tohoto tvaru ) ale ve směru k výfuk kanálu a ještě ten,, obdelník,, bude mít výšku 5-7mm a hloubku podle toho jaký budeš chtít česování (ale ať to neprepískneš)
Datum: 04. listopadu 2009 15:44
Jméno: vacin
IP: uživatel5652
 Zkracuje se to nahoře (u sacího kanálu)-zvětší se tím úhel sání. Teoreticky by to pak mělo dosahovat větších otáček. Ale nebude-bo ti to stejně nepobere výfuk. Časování se řeší komplexně. Zkrátit to dole nemá efekt (pokud nepočítáš ty dva gramy o které odlehčíš píst)
Datum: 04. listopadu 2009 15:02
 kdyz zkratis dolni hranu tak ti to neprida ani neubere protoze nema na nic vliv (krome uzavreni vyfuku v HÚ ale tam je jestre rezerva kdyztak se zkracuje horni strana tim zmenis casovani saciho kanalu!
Datum: 04. listopadu 2009 14:54
 No dělá se to ale nemá to takový účinek jako úprava sacího kanálu
Datum: 04. listopadu 2009 14:33
 co já vim tak se to zkracuje akorat dole a to tak ten 1,5-2,0mmale nevyvracim ze se to zkracuje i na hore jen jsem to jeste nesysel
Datum: 04. listopadu 2009 14:30
 Řiká se 1,5 mm nahoře, 1,5 mm dole ale zkušenosti a tim nemam....ale třeba lovík se s tim nesere dole ufikne 3 mm a jebe na to...
Datum: 04. listopadu 2009 14:28
 na to bych se vykašlal,možná ti to něco přidá,ae bude to víc žrát a bude se to dusit.Vím o čem mluvím,můj fichtl nedržel vůbec volňák ,,,
Datum: 04. listopadu 2009 14:14
Jméno: ondrej
IP: uživatel368
 cau chlapi,potrebuju vedet,kdo ma cz 471,jestli naho nema tusaka,jestli tam pasuje 634,nebo jina hranata jawa,akorat vim,ze tam ma kamos bizona,a to je asi stejny jak 634,jen se chci ujistit ze mi tam ta 634 pujde,pac motor 250/471 nesezenu,dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. listopadu 2009 15:37
Jméno: ondřej
IP: uživatel368
 staci mi ten 634,chtel sem 640,ale ja se to snazim dat co nejvic do origo stavu,dik
Datum: 06. listopadu 2009 15:37
Jméno: asdfghjjkl
IP: uživatel5767
 dá se udělat i to že tam upravis uchyt v zádu a narveš tam z 640 a to je potom dělo!
Datum: 04. listopadu 2009 15:26
 ano,motory 471,472 a 634 sou zamenne(472 a 634 je dokonce uplne stejnej motor
Datum: 04. listopadu 2009 14:26
Jméno: Hanes
IP: uživatel7210
 cus draci mam cz 175/477 jestli má byt tesnení mezi hlavou valcem?
a ja v ní mam aji novej píst tak kolik mam mit najezdeno hodin aby byl zajet?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2009 14:29
 tesneni pod hlavou ma byt tenke hlinikove,stejne z jawy 350
Datum: 04. listopadu 2009 14:29
 Nazdááár lidi tak uz asi zazimujete co  ... ja tepr dodelavam ...  jeden doubek mi dal 3kostry motor kola atd ... tak uz delam druhyho foto pozdeji  jinak vadi necepu visoka kompres ? nebo tim líp  ... diky a cus
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2009 15:04
 OMG :_D * muzes na soustruhu a pripravek na chyceni
Datum: 04. listopadu 2009 15:04
 muz na soustruhu, ale potreujes pripravek na hyceni ty hlavy, nebo pokud mas trpelivost tak by to slo brusnou pastou
Datum: 04. listopadu 2009 14:58
 ok ... dik hoši a jak bycj ji mel snizit ... ?
Datum: 03. listopadu 2009 20:56
 nejde ani tak o vykon, ale spis o to, ze klikovka by uz nemusela prezit tu velikou zatez a mohla by se ohnout, nebo jinak zdeformovat, nebo sem slysel, ale to nemam overeny, ze motor by uz nemusel takovou kompresi prekonat.
Datum: 03. listopadu 2009 20:43
 přesně jak říká karlos....akorát bych jen doplnil že sem viděl borce co měli kompresák 13:1....ale to už nemá cenu protože od 12:1 už výkon moc nenajdeš
Datum: 03. listopadu 2009 20:40
 vysoka kmprese muze vadit loziskam motoru a ojnice, takze kdyz snizujes hlavu treba na stupen komprese 11 tak se vyplati loziska vymenit, jinak nemel by si prekrocit kompresni pomer myslim 12:1
Datum: 03. listopadu 2009 20:33
Posl.aktualizace: 04. listopadu 2009 14:27
 válec je na 100 % z mustafa
Datum: 04. listopadu 2009 14:27
Jméno: cezetnik
IP: uživatel4675
 i ten valec je z 05 ,protoze to ma maly po pokach prefukovy kanaly ,ale newim to na 100 procent ,protoze je špatna kvalita fotky
Datum: 04. listopadu 2009 14:21
 ae ho*no,ten karb je ze Staďáka !
Datum: 04. listopadu 2009 14:16
 valec potrebuje vybrus a ten karburator je z jawy 05
Datum: 03. listopadu 2009 21:03
 http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-05-pionyr-informace-vyvoj-prototypy-export.html
Datum: 03. listopadu 2009 20:11
 a kolik tak má cenu ten karbec
Datum: 03. listopadu 2009 19:58
 ze starší 05 ? to sem jěště neviděl to je kravina ne dit na 555 se taky dávali jiny karbeci než mám na fotce
Datum: 03. listopadu 2009 19:57
 jj karb je ze stadaka jak pise kolega, nebo muze byt jeste ze starsi 05. jinak ten valec zkus a uvidis, ja jsem kolikrat dvaal vetsi prasarny a chodilo to  (slo to na prodej)
Datum: 03. listopadu 2009 19:51
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 já bych řekl že ten karbec je z 05..kolik by jsi za něj chtěl?? nebo ti ho můžu za něco vyměnit kdyžtak napiš na icq 463-310-564 ten karbec by se mi hodil
Datum: 03. listopadu 2009 19:51
 ten karb je ze Stadiona S22 bo S23,záleží jak má velkej difuzor
Datum: 03. listopadu 2009 19:45
 ČAU,ted čtu knížku že je lepší nechat ojnici tak jak je a ne ji leštit skelným plátnem ,že je pak odolnější proti únavě.dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2009 18:37
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 cau to je jasny ma na sobe ochranej povrch kterej ma urcitej duvod
Datum: 03. listopadu 2009 18:37
 zdarec draci chci se zeptat jak zistim rozmery pistu napriklad 38,75 atd.A za kolik tisic km by sa mel udelat vybrus a jak casto sa maji menit pistni krouzky.Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2009 16:33
 rozmery pistu myslim mikrometrem a nebo napis kolikatej mas vybrus a tady ti nekdo poradi kterej pist to je...vybrus podle toho jak a cim mazes..no a krouzky-kdyz je das samotny do valce tak by meli mit jenom malinkou mezirku,kdyz maj mezeru jak vrata (na mý čz meli asi pul centimetru) tak uz vymen...
Datum: 03. listopadu 2009 16:33
Jméno: Hans
IP: uživatel7817
 Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak dlouho mám zajíždět novej výbrus čž 175/477 a jakej mám dávat mísící poměr? Jo a nastavuje se na to nějak karbec? Díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2009 14:23
Jméno: misak
IP: uživatel6311
 cus hosi ...
udelal jsem renovaci fichtla a kdys naslapavam motor tak to de ztezka ... neni to ze je velka koprese ?? vadi to necemu ... napiste mi na e-mail jinak Diky ...
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. listopadu 2009 16:18
 to si zvykne
Datum: 03. listopadu 2009 16:18
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Nemuze
Datum: 02. listopadu 2009 20:44
Jméno: misak
IP: uživatel6311
 no jasny to sem nemenil to slape vse pekne ale nemuze to bejt tim ze nemam pod kolenem tesneni ?
Datum: 02. listopadu 2009 20:34
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 Podle mě je to normální jev jestli si dal nový ložiska tak to ted jde celý ztuha..ale radši se koukni sestli ti nedřou cívky o rotor v zapalování
Datum: 02. listopadu 2009 20:27
 Čaute draci,četl jsem tu na FK že pokial dám pod hlavo těsnění takový kolečko že mi to prej sníží mjinko výkon?  ...věříte tomu? a eště kdyš mám na hlavě utrhlé jedno žebro taky to snižuje výkon? Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. listopadu 2009 21:34
 jo aha tak uz vim,diky ze si me opravil  ale porad nevim proc mi tuka pist do hlavy i kdyz je to original
Datum: 02. listopadu 2009 21:34
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tak samozřejmě jsem měl namysli folie o tloušťkách v řádu desetin a ne pulcentimetrový šppalky... jinak když bys tam dal fakt nějakou extremni tlouštku, tak se kompresní poměr nezvětší, ale prrávě že zmenší, ale při těsnění např 0,2mm je to naprosto zanedbatelný!
Datum: 02. listopadu 2009 21:17
 no ja mam takovej problem u čz 175 i u fichtla,ze kdyz tam to hlinikovy tesnici kolecko nedam tak mi tuka pist o hlavu....hlava nesnizena,vsechno origo...tak mi deda udelal plechovej krouzek co sem tam dal,presne do toho,udelanej na soustruju a je to ok...ale nevim proc to tuka o hlavu kdyz to tam origo vubec bejt nema...jo a kdyz tam ten tesnici krouzek das moc tlustej tak to ttrochu snizi vykon protoze se o malicko zvetsi kompresni pomer...
Datum: 02. listopadu 2009 19:48
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 ANO snizuje vykon pokud chces aby to jelo krloudne tak driv si nechaly snizit hlavu a daly si tam to tesneni a jelo to normalne.... jinak staci kdys vemes brusnou pastu polozis si valec na ponk das na dosedaci plochu hlavy brusnou pastu hlavu polozis na valec a budes otacat hlavou sem tam nez se zabrousi do roviny a zadny tesneni tam prat nemusis...
Datum: 02. listopadu 2009 19:19
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jedno žebro je zanedbatelný....jinak nevim co si představit pod takovym tim kolečkem ale jestli myslíš těsnění z kovové folie, tak pokud ti to těsní, tak to výhon fakt nesnižuje, případně uplně zanedbatelně...no prostě ne...... jinak origo se nedávalo a je lepší hlavu zabrousit...
Datum: 02. listopadu 2009 19:03
 cau to kolecko pry o malinko snizi vykon ze se to tam nema davat dnes jsem byl v mototechne a rikal mi to ten chlap co to porodaval a to zebro ti myslim nesnizi vykon
Datum: 02. listopadu 2009 18:41
Jméno: Marast
IP: uživatel716
 Zdarec draci \r\nmůžete mi někdo vysvětlit proč mám na fichtlu serijce po výbrusu a 600 km najeto vůli u zámků kroužků 1.2 mm  Nevíte čím to může bejt ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. listopadu 2009 19:19
Jméno: Marast
IP: uživatel716
 Mažu polosyntetikou pro skůtry staram se vo to jak o vlastni dítě tak nevim. A myslíte že nový krožky od sesy to přežijou ?
Datum: 02. listopadu 2009 19:19
Datum: 02. listopadu 2009 17:22
Jméno: monster energy
IP: uživatel7751
 cus co byste rekli na to kdybych si dal na fika ten vejfuk jak maji stadaky ty kratky tak zacatku zadniho kola nebo jak se vypousti olej z motoru slo by to tam, dat a co vykon mohl by narust diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2009 21:44
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 nedávej to tam je to blbost...když už ze stadiona tak z s22 ale s origo výfukem to má větší výkon než s tím se stadiona...
Datum: 01. listopadu 2009 21:44
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 Zdar draci, má tady někdo představu, jakou kompresi má dávat Jawa 21? Nezajímá mě kompresní poměr, chci vědět kolik natlačí nebo respektive má natlačit atmosfér na kompresi. Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. listopadu 2009 16:47
Jméno: wawakk
IP: uživatel748
 a co vzít nějakej odpovídající budík vzít starou svíčku vymlátit z ní vnitřek a nák šikovně spojit dohromady
Datum: 02. listopadu 2009 16:47
Jméno: standa
IP: uživatel7799
 tak fajn.....ja mam doma jen tlakový budiky co se davaj na kompresory a vodní rozvod atd.....zadnej nastroj zvanej "kompresiometr" doma nemam,takze nic merit nebudu.......bohuzel....
Datum: 02. listopadu 2009 14:24
Jméno: Dave\'s
IP: uživatel7401
 STANDA nastroj zvany kompresiometr...
Datum: 02. listopadu 2009 14:15
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2390
 Nezajety motor ti nebude "tesnit" jako zajety. Tlak ti muze unikat nesedlymi krouzky...
Datum: 01. listopadu 2009 23:57
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 no a je to tady. Já chtěl vědět kolik reálně dává pincek atmosfér a už je tady "inženýring", kdy mi tu někdo pořád počítá nějaký posraný kompresní
poměry, ty sou v každý příručce. Na motoru Š 120 LS, kterej se extra povedl jsme jednou naměřili 1.5 MPa a norma tuším 1.2 , prostě vzorečky mě nezajímají, protože do děje vstupují i další parametry. A jedním je jak třeba motor těsní na kroužkách, ventilech a pod, jednoduše třeba to, jak kvalitně byla provedena GO.
Jinak s tím prošlápnutím rovněž nesouhlasím - motor musí dát plnou kompresi ihned, čili na jedno prošlápnutí, pokud ne, tak opět něco s motorem
není v pořádku.
Datum: 01. listopadu 2009 23:51
Jméno: Standa
IP: uživatel7785
 kompresni pomer umim spocitat na 3 spusoby od teoretickyho po realnej,to mi nezajima,ale jak skompletovat tlakomer s motorm z 21......
Datum: 01. listopadu 2009 23:12
 kompresní pomer je daný.je to poměr zdvihového objemu ke kompresnímu objemu.tzn.objem válce ku oobjemu spalovacího prostoru v hlavě.když budeš mít propálený píst kompresní poměr bude pořád stejný ale tlak bude 0!
Datum: 01. listopadu 2009 23:00
Jméno: standa
IP: uživatel7785
 rekni mi jak pro blbce,jak to zmerim a zmerim vam zejtra stejskalovou cestovni upravu a fest zajetej 8.vybrus.........
Datum: 01. listopadu 2009 22:49
 myslím že to není žádný zázrak.ale u pincka je to obtížně měřitelné protože záleží jak na to šlápneš.ale řešil bych to až si to sedne.ty 3 4t co jsi vyjmenoval mají max. kom.poměr 8.7 .motory 130,136 a LS mají přes 9,5 jako pincek a tam je tlak kolem 11 atm.
Datum: 01. listopadu 2009 22:48
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 no bať, proto jsem to zcela jasně formuloval v dotazu, následně jsem napsal naměřené hodnoty . takže je to dost, nebo málo? Každopádně z kompresního poměru lze
vypočítat teoreticky ale skutečně teoreticky tlak na kompresi, ale to já nechci - chci vědět, kolik má tlačit real pionýr 21. Takže?
Datum: 01. listopadu 2009 22:23
 kompresní poměr a kompresní tlak ale neni to samé.
Datum: 01. listopadu 2009 22:13
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 No, já udělal GO a dává mi na měřáku 0.97 MPa, čili cca 9.9 atmosfér, což dává leckdy 4T škodováckej motor (Š100, 120, 135) a to mě dost mile
překvapilo, 2T motor jsem na nrozdíl od 4T dělal poprvý. Jsou tam 3 kroužky, vyměněná ložiska a zvuk - to je šepot květin pánové!
Datum: 01. listopadu 2009 22:12
Jméno: standa
IP: uživatel7785
 kdyz to vemu logicky,tak pri teoretickm kompresnim pomeru 9.2:1 by mel fichtl natlačit 9.2 atmosféry.........v reálu je to treba kompresni pomer 7:1(to tipuju,nehodlam to pocitat!) takze je to treba jen 7 atmosfér v reálu......ale od Frikulina vim,ze jeho zavodak tlacil 14 atmosfér.......
Datum: 01. listopadu 2009 21:40
 Čest draci,hele nevíte čím to mohlo být?:normálně sem sundával válec z motoru.Zkontroloval sem tam šecko pač se mi nezdálo cinkání v motoru bylo to ok.Pak sem to zas dal dokupi,pístní kroužky do zámečku zapadli.No chtěl jsem nastartovat a vono to prostě nechytlo a nechytlo.Tak sem roztlačoval a až tak na 4 z kopce mi to chytlo.Už je to OK!.Čím to mohlo bejt?Dík a (nehádejte se)
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. listopadu 2009 16:44
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 film
Datum: 02. listopadu 2009 16:44
 co je to matrix dik
Datum: 02. listopadu 2009 15:26
Jméno: RAdek1212
IP: uživatel368
 jj to samí nový kroužky chyba v matrixu
Datum: 01. listopadu 2009 21:39
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 to znám to je chyba v metrixu já když jsem dal nový kroužky tak jsem měl ten samej problém...
Datum: 01. listopadu 2009 21:14
Jméno: mustafooo
IP: uživatel4675
 Zdar ,je nakej rozdil ve vykonu ,kdyz dam do mustanga valec z 05 ,ale hlavu necham z mustanga??? A jeste co se stane ,kdyz z airboxu vyndam ty 3 zaslepky??
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2009 21:57
Jméno: Standa
IP: uživatel7785
 taky jsem to delal........karbec z 21,hlava z 21,vejfuk z 21 a jelo to jako krava....
Datum: 01. listopadu 2009 21:57
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 bude menší výkon a hlavně bude menší spotřeba
Datum: 01. listopadu 2009 18:26
 přesně tak jak říka Js ® udelal sem to na 21 a znát to opravdu je
Datum: 01. listopadu 2009 16:12
 05 má menší přepouštěcí kanály, takže bude menší výkon.
Datum: 01. listopadu 2009 16:10
Jméno: mustafooo
IP: uživatel4675
 Slivo  i bez tech ruk te predjedu
Datum: 01. listopadu 2009 16:08
Jméno: Martin
IP: uživatel6303
  .... s tim valcem nevim. (ale určitě ti to výkon nepřidá) A když sloupneš ty nalepky na airboxu,tak tim tam pujde více vzduchu takže bude chudší směs.
Datum: 01. listopadu 2009 16:07
Jméno: sliva
IP: uživatel5336
 utrhne ti to ruce a už si nezajezdíš
Datum: 01. listopadu 2009 16:02
Jméno: ja
IP: uživatel7790
 ZDAR. uz ste niekdo z vas robil (skusal) tuto upravu??plS PISTE DIKEs!>>>>>>>>>.http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-navod-na-upravy-motoru-jawa-05-pionyr.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2009 13:52
Jméno: strejcek.mildis
IP: uživatel1303
 aho potřeboval bych poradit  mam doma válec ale má uraženou vložku zespoda jak sou 4 vystupky. (na fotce přikládám jaký) tak ty dva zakrouzkovany jsou u moji vložky uraženy.
potřeboval bych vědět k čemu tam jsou? a jestli by to jezdilo i bez tech dvou? nebude se tam pist jakoby příčit? díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2009 14:43
 jsou to vodítka pro píst, bez nich se ti bude v Dů zasekávat a zničí se
Datum: 01. listopadu 2009 14:43
Jméno: strejcek.mildis
IP: uživatel1303
 [code]
http://uloz.to/2954820/3k-1.jpg
[/code]
Datum: 01. listopadu 2009 13:45
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 čaves dneska jsem na burze koupil píst na pařízka a když jsem ho očistil tak jsem si všiml že je na něm zezhora taková dírka ale není zkrz ..nejdřív jsem si myslel že je to propálené od svíčky ale je to zase pravidelný..prostě to vypadá jak kdyby někdo vzal 2mm vrták a vyvrtal tam dírku ale není nazkrz nevíte jestli je to tak správně nebo jestli se do toho pustil nějakej kutil??ještě je na tom pístu vyražená 3 a když jsem ho měřil tak měl 38,50 takže 2 výbrus
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2009 13:17
 tak tak,je to od hrotu konika na soustruhu,to kdyz tam delaly presnej prumer a drazky na krouzky
Datum: 01. listopadu 2009 13:17
 je to díra na opěrný hrot v soustruhu
Datum: 01. listopadu 2009 11:36
 tkovou malou dírku sem na pístu měl tky,ae co to má za význam to nwm
Datum: 01. listopadu 2009 10:52
|



|