Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: oxo
IP: uživatel17776
 Opravuji mou jawu 20 (1968) a v žádných návodech jsem nenašel jak zapojit zadní brzdu protože mi tam přečuhuje dost bowdenu (kolem 5 cm)
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. května 2016 19:09
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 často stačí použít to, co máš na krku,,, ne na všechno existujou návody...
Datum: 23. května 2016 19:09
Jméno: čz
IP: uživatel18667
 Lze pootočit ramínko páky brzdy na pedálu ? Nebo vysadit a pootočit páku na brzdovém klíči zadního kola.
Datum: 11. května 2016 9:08
 Zdravím chlapci, po 25 letech jsem si pořídil pionýra a nějak jsem zapoměl, poměr oleje s benzínem. Nyní je pionýr po výbrusu. Kolik oleje mám nyní při zajíždění dát do litru benzínu? A po zajetí? Díky za info.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2016 8:47
Jméno: standa
IP: uživatel18550
 Pro záběh se dává 1:25 tzn 4 deci oleje na 10 litrů benzínu a v přepočtu na 1L benzínu je to 0,4deci ... lepší by bylo vzít 5L kanystr benzinu a dát do něj 2 deci oleje (minerální 2T s API TC) a nebo 2,5L benzinu a deci oleje ... ty přepočty na desetiny decky jsou naprd,stejně je to tak blbý číslo,že to nikdo neodměřuje ... přecejenom ta decka bejvá na flašce s olejem značená ...
Datum: 14. února 2016 8:47
 Řekněte mě kolik asi naliju oleje do převodovky jawy 250 panelky? víc než litr? nebo min než litr?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. ledna 2016 22:01
 hm...tak to jsi lepší než já....já jsem to tam nenašel doposud.
Datum: 10. ledna 2016 22:01
Jméno: standa
IP: uživatel18487
 Sesa-moto.cz /sekce "minulost"/ Jawa 250 panel 559 / popis = 0,8L oleje ... trvalo mi to asi 30 sekund ... zkuste to občas taky,je tam spousta užitečných informací
Datum: 10. ledna 2016 18:42
 Zdar draci, jakej je podle vas nejlepsi olej do benzinu? d)
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. října 2015 22:03
Jméno: karel
IP: uživatel18377
 M2T
Datum: 31. října 2015 22:03
 valvoline nebrat, nemaže...
Datum: 30. října 2015 22:07
Jméno: Honza
IP: uživatel18376
 Jeden z nejlepších bych hodnotil Valvoline durablend scooter 2t. Jinak letos jezdim na stáčený Agip i-ride a přes horké léto jsem jezdil na Stat oil racing way 2t ten byl taky super.
Datum: 30. října 2015 16:33
 Podmáslí
Datum: 27. října 2015 17:17
Jméno: standa
IP: uživatel18371
 Dvoutaktní
Datum: 27. října 2015 6:14
Datum: 25. října 2015 22:10
 používám Denicol 2T v poměru 1:40
Datum: 25. října 2015 21:30
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Hoj, chlapi je mogul TSF dobrej olej? Splasil sem si na hrani ostrejsi kawu 125, valec uz ma nikasil a toci pres 10tis. Neposeru tim olejem neco? U nas se nic lepsiho neda sehnat... Dal si nejsem jistej pomerem oleje:benzinu, majitel rikal 1:45, prijde mi to malo
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. října 2015 14:34
Jméno: Petr
IP: uživatel17768
 KTM EXC 125 teď jezdím na Motul 710, protože jsem ho sehnal 4L za směšné peníze. Jínak Motul 800. Předtím Honda CR 85 jezděna na Motorex Cross power 2T. Koupit si závodní stroj třeba i starší výroby a šetřit na oleji je holý nesmysl.
Datum: 14. října 2015 14:34
 KTM SX 125 mažu jen Motulem 800... krom denicolu syn100 a závodního ELFu bych tam nic jiného nedal
Datum: 09. října 2015 23:14
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 1:30, někdy i 1:28 protože ten benzin s olejem používám i do minibiku polini, který jsem koupil s už máznutým válcem a pístem, tak dávám radši víc a za těch pár let co ho mam se to poškození na válci ani na pístu nezvětšilo.
Datum: 09. října 2015 22:38
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Tome a v jakym pomeru jsi ho lil??? Jinak uz mam objednanej motorex cross power takze tim pro me doufejme problem s olejem konci...
Datum: 09. října 2015 20:16
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 osobně bych se do takový našponovaný malorážky (bavíme-li se o KX) TSF bál dát... tsf bych viděl tak do postrku typu Yamaha DT,,, ty ostrý dvoutakty fakt chtěj něco lepšího...
Datum: 09. října 2015 19:10
Jméno: standa
IP: uživatel18347
 Tak teď už to chápu. Asi trochu povolili uzdu ve specifikacích a proto TSF přeskočilo do kategorie polosyntéza ... jinak já proti TSF nic nemam ... je možný že na to hobby ježdění po poli a lesem by to mělo stačit,snad ....
Datum: 09. října 2015 18:48
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 TSF jsem jezdil v kx125 a žádný problém jsem neměl. Specifikaci to splnovalo. A rozdělení na syntetický a polosyntetický olej je jen reklama výrobců, protože pokud olej splní danou specifikaci, tak můžou označit za syntetický olej i minerál.
Datum: 09. října 2015 16:49
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
Datum: 09. října 2015 14:00
Jméno: standa
IP: uživatel18347
 Tak to máš blbý...  ... neřikej,že tam nemáte mototechnu a nebo třeba motoservisy? Kolikrát se dá koupit slušnej olej od Castrolu i v obchoďáku. A benzinky taky nic? Já bydlim v úplný prdeli a olej koupim dokonce na dvou místech ve vsi (servis zahradní techniky,motoservis) a nebo na benzině 3km daleko  .... mototechna 10km ...
Datum: 09. října 2015 7:51
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Jo mas recht, nemam paru co je predepsanej olej od vyrobce a mam docela problem to najit :/ Momentalne jsem probehl co se v okoli dalo kvuli motorexu a motulu(koukal jsem tedy jen 710 a 800) no a nic. Bud nejaky noname znacky a nebo BEL-RAY(tuhle znacku neznam, a reklamni kecy ze to bylo i na mesici nevim nevim  ) ma tu nekdo realny zkusenosti s timhle olejem??? Bohuzel vetsina shopu v mym okoli bere prave a pouze tuhle znacku. Takze mam navyber bud verit BEL RAYi ze neco neodkourim a nebo objednam z netu ty dva zmineny nahore...
Datum: 08. října 2015 19:54
Jméno: standa
IP: uživatel18346
 Hele tady jsou debaty o TSF stejnak úplně mimo. Ty máš ostrou krosku,předpokládam vodnik,nicasil atd. Tam má prostě přijít plně syntetický (esterový) olej. Jestli to bude Motorex crosspower nebo Motul810 je už tak nějak jedno,ale mělo by to odpovídat nějakejm specifikacim,který udává výrobce moto (což chápu,že tuto informaci nemáš). Celý slavný TSF ,v současný době prezentovaný jako polosyntetika, je jen a pouze přeaditivovanej tzv. základní (minerální) olej (neesterovej) s přidanym určitym podílem syntetickejch složek . Když budem věřit Mogulu,že mávnutim kouzelnýho proutku udělal z Tsf polosyntetiku,tak je to furt polosyntetika a né plná syntetika ...
Datum: 08. října 2015 12:19
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Ted je jeste otazka jestli si nepletete mogul TS s mogulem TSF. Ale je fakt ze i kdyz normy jsou srovnatelny s novejma olejema, ta cena je minimalne trosku podezrela.
Datum: 07. října 2015 21:06
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Motorex jezdil i predchozi majitel, nerikal ze je to neco extra kazdopadne moto slape. Az pojedu kolem normalniho kramu tak se po nem mrknu
Datum: 07. října 2015 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel18344
 Lori : Brácha jezdil na RM125,později i závodně Hobbíky. Motor dostával neskutečnej kouř a šlapal jak hodinky. Jezdil na toto: http://www.2hmoto.cz/cz/2-taktni-oleje-motorex/16253-motorex-cross-power-2t-1l.html poměr 1:40 . (při 30 st ve stínu 1:30). Nic nekouřilo ani nekapalo. Je to dražší,ale osvědčený. Pokud chceš šetřit na oleji,tak si uvědom,co stojí nicasil,co se muže stát,když se přikousne píst a třeba vyrazí přepážku ve vejfuku ... TSF je u mě přeaditivovaný naředěný m2téčko
Datum: 07. října 2015 10:16
Jméno: Jawapioner
IP: uživatel11670
 Ne taky ho mám v anglictine
Datum: 06. října 2015 19:47
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Dik, koukal jsem. Bohuzel je vse v anglictine, nemas prelozenej? :/
Datum: 05. října 2015 21:50
Jméno: Jawapioner
IP: uživatel11670
Datum: 05. října 2015 21:41
Jméno: Lori.
IP: uživatel18341
 Dekuju za poznatky, neprijde mi ze by to nejak moc po zahrati kourilo. Pri startu je pravda ze je jak dymovnice ale po ohrati to zmizi... Jinak jawapioner muzu te poprosit, mas jeste ten manual???
Datum: 05. října 2015 21:32
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jestli můžu poradit dávej olej co předchozí majitel. každá změna spíš uškodí. 1:45 je asi max dal bych 1:40. 125tky jsou docela náchylný.(jenom můj poznatek). J.
Datum: 05. října 2015 20:30
Jméno: Jawapioner
IP: uživatel11670
 Ahoj,mogul TSF nevím jestli je moc dobrý olej.Taky jsem jeden čas jezdil na TSF s kawasaki kx 125 s poměrem 1:30,jak se psáno v manuálu a strašně se kouří+kapal olej s výfuku.Potom sem přešel na Valvoline DURABLEND 2T http://www.valvolineeurope.com/czech/products/engine_oils/two_45_stroke/cid(4096)/durablend_2t .Začal sem ředit olej v poměru 1:30 z výfuku se kouří jen trošku,když je kx125 studená a přestal kapat i olej z výfuku.S Valvoline DURABLEND 2T jsem max spokojení
Datum: 05. října 2015 20:26
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Zdar pánové zase muj fichtl stavkoval tak sem se koukl na palivo to teče proudem akorát že se tam dělají vzduchovy kapsy jestli koupit nový filtr palivový nebo ty hadičky aby to těsnilo a když sem sundal vzduchovej filtr tak to najednou chytlo a jezdilo jak drak . Myslite ze tam nejde vzduch nebo je to tim vzduchem v palivu ?!?!?!?!?!?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2015 10:20
Jméno: standa
IP: uživatel18340
 Bublinky tam budou vždycky. Pokud motor po sundání vzducháče reaguje je špatně seřízenej karbec (bohatá směs) a nebo moc udušenej filtrbox
Datum: 05. října 2015 10:20
Jméno: jery
IP: uživatel18307
 Zdar chci se zeptat jestli do fichtla má smysl lít drahý minerální olej nebo stačí m2T ptal sem se ve veteránskym obchodě a tam mi chlap řekl že nákej olej super 2 od DENICOLU (minerální olej)vyjde skorem stejně jako m2t a ještě že m2t vydírá válec na netu sem si našel že ten co mi doporučil denicol vyjde 165-, 1l a mt2 nákejch 70-, 1l takže na mě pán chťel asi vydělat no nic chtěl bych se zeptat co do toho mám lejt za rozumnou cenu klidně i minerální alené za 165 atd
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. října 2015 11:46
Jméno: standa
IP: uživatel18346
 Do těchto našich pradávných prskoletů je naprosto TOP klasický M2T ovšem to s normou API TC. Cena za litr je bezvadná. Nekouří,nezasírá motor,víc než dostatečně maže,,,nemám proti němu žádnou vítku ...
Datum: 08. října 2015 11:46
Jméno: Honza
IP: uživatel18345
 Já kupuji stáčený Agip i-Ride scooter 1l za 165 kč
Datum: 07. října 2015 16:27
Jméno: standa
IP: uživatel18340
 Necháme ti zřídit vlastní chat a mužeš si tam psát s Jerym a Járou Kunfu ...
Datum: 05. října 2015 10:35
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Odpovědi už jsi dostal, tak se nevztekej!
Datum: 04. října 2015 23:20
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Chápu ale ptal sem se na trochu jinou otázku.........
Datum: 04. října 2015 22:05
Jméno: standa
IP: uživatel18339
 IP 18307: JAWA,jawa, Hggffh,jery,JERY, Kunfu Jara ... dál už jsem nehledal,je to vše? Není třeba si měnit nick,všichni víme kdo píše...resp stále nevíme ... tvé dotazy jsou sice časté,ale dá se to pochopit. Každej ve svejch telecích letech nějak začínal. Jen ty témata typu zda utahnout řetěz vynech,to už je na pováženou ... to je asi stejný jako by ses ptal,jestli máš zalepit píchlou duši a nebo nafouknout měkký kolo ... i když při dnešních trendech bych se tomu vůbec nedivil ... dospějeme tam ...
Datum: 04. října 2015 8:21
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Nová přezdívka? Jak to má specifikaci Jaso FC, API TC a není to do zahradní techniky, šup tam s tím!
Datum: 04. října 2015 0:13
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 leju to nejlevnější s API TC co zrovna seženu a nemám žádnej problém..
Datum: 03. října 2015 12:02
Jméno: standa
IP: uživatel6626
 Denicol je špička mezi minerálníma olejema. M2T je prostě m2t. Jestli je pro tebe stokoruna zásadní hodnotou,lej m2t ...
Datum: 03. října 2015 11:10
Jméno: Nekrot
IP: uživatel18332
 Zdarec,mám čz 502 skůtr.Prolíná mi olej z boku kde je nalisovan měděná zátka v které je zevnitř zasunutá hřídel s převodovými koly.máte nějakou radu co stím.Napadá mě jen to z venku odmastit a zatáhnout silikonem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. září 2015 17:23
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Ta zátka je bronzové pouzdro předlohové hřídele. Pokud okolo prolíná olej, tak je nejspíše poškozené uložení v karteru. Tzn. rozpůlit a nalisovat nové pouzdro s větším přesahem. Zkus na pouzdro zatlačit, jestli se v karteru hýbe, to napoví...
Datum: 30. září 2015 17:23
Jméno: hggffh
IP: uživatel18307
 Zdar mogul t2 a mt2 je to samý?vim ze je to blbá otazka ale ja se v tom tak nevyznam jestli je to to samy
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. září 2015 18:09
Jméno: standa
IP: uživatel18331
 Mogul T2 neznam,takže je to nejspíš do tanku. Pokud jsi myslel Mogul 2T tak to je M2T .
Datum: 27. září 2015 18:09
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Doprčic, gdyž uš se překliknu a chcu to opravit, toš je to tam objeví fšecko! To sú teda poměry!!!
Datum: 27. září 2015 15:26
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj bggffh! Dúfám, že sem Ti nespletl méno? A chceš to vědět pro JAWU 500, 550, 05, 20, kývačku, panelku, 350/640 a nebo neco extra novýho? Toš tak!
Datum: 27. září 2015 15:23
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj bggffh! Dúfám, že sem Ti nespletl méno? A chceš to vědět pro JAWU 550, 550, 05, 20, kývačku, panelku, 350/640 a nebo neco extra novýho? Toš tak!
Datum: 27. září 2015 15:20
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Zdar chci se zeptat jestli olej mT2 do benzínu vydírá válec jesli je lepší minerálni
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2015 18:28
Jméno: standa
IP: uživatel18318
 M2T neni žádná hitparáda,ale je to nejlevnější a v podstatě nejdostupnější 2T olej do všech prehistorickejch strojů. Daj se sehnat v dvou normách a to API TB a API TC. TB je pro starý motory typu Kejva,Panel,Pařez (vysloveně nízkootáčkový motory),způsobuje po čase zanášení karbonem,čoudí a typycky jawácky "voní" , a norma TC už udává více otáčkové motory, skoro nekouří,má již přísady proti usazování karbonu a je to již olej,který řadím mezi lepší minerální oleje. V podstatě neobarvená neředěná náhrada za přeaditivované TSF na polosyntetiku. Pro pio je m2t s Api TC ideální. Mohu doporučit,jezdím ho již několik let na seriovce pio co točí 7500ot/min a supr. Žádnej karbon,homogenní směs s benzinem,žádné nadměrné opotřebení ani na lehce rychlejším motoru. K tomu m2t s normou api tb nemám moc důvěru,na to jsme jezdili jako kluci a když se tomu fichtlu dávalo moc na prdel a krosilo se v lesích a polích tak ty kruhy fakt mizeli kruhy ... bylo to zčásti i rozhrkanejma motorama,neseřízenýma karburátorama a nemužu si pomoc,ale před těmi 10-15 lety byl nějakej divnej benzín,nedržel jednotnou směs s olejem,už přes zimu vodnatěl,vyrezali od něj bandy,na jaře vždy zalepené karburátory...děs... a to se dnes vůbec neděje ... a třeba v péráku mám benzin už přes druhou zimu (nemám skoro čas jezdit,už mam rodinu) a furt je ten benzin dobrej...když po zimě jen protřepu bandu aby se to promíchalo tak jede ... tedy za mě m2t s normou API TC do pio ano,do kejvaček a podobně API TB... zbytečně bych neutrácel,ten motor si s hodně kvalitnim olejem stejně neumí moc poradit ...
Datum: 16. září 2015 18:28
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Díky
Datum: 16. září 2015 14:29
 Na M2T jsem najel se stadionem s11 cca 30 tisíc kiláků(ano, opravdu tolik +- 500 kiláků, mám deníček XD) a když jsem nedávno kvůli úpravám půlil motor, jediný co chtělo výměnu bylo pouzdro u pístního čepu a kroužky, vše ostatní mě hodlá nejspíše přežít. Žádnou hranku ve válci ani nějké jiné stopy opotřebení jsem nezaregistroval. Jinak mažu 1:33.
Datum: 16. září 2015 11:56
 Já sice chápu, že M2T není zrovna pohárovka, ale není důvod proč by ti měl vydírat válec.... krom toho i M2T je minerál
Datum: 16. září 2015 9:04
Jméno: JAWA
IP: uživatel18307
 Zdar fichtlaři když mám u pionýra už kalnej olej v převodovce má se vyměnit je to důležité ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. září 2015 17:17
 Je jisté že zatmavne pokud v něm neni voda tak nemusiš.
Datum: 09. září 2015 17:17
Jméno: s22
IP: uživatel15808
 zdar draci, mám dotaz, zajíždím Stadiona S22, mám kliku s jehlama nahoře i dole a chci se zeptat, kolik oleje do benzínu? 1:25 se mi zdá zbytečně moc, když mám jehly, nechce to moc startovat atp. Myslíte, že 1:33, případně 1:40 to zkousne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. července 2015 17:44
 do pioniera som dával kvalitný hustý olej špecifikácie api-tc v pomere 1:40 a to mam bronz. inak bez problémov...
Datum: 27. července 2015 17:44
Jméno: s22
IP: uživatel15808
 No já už mám výbrus zajetý cca 150km na 1:25, ale příjde mi, že to nestartuje úplně nejlíp. Vyzkouším těch 1:33, pokud bude problém, vždycky se dá trochen oleje vždy dolít.
Díky za radu.
Datum: 02. července 2015 21:27
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,můžeš vyzkoušet poměr 1:28-1:33.Menší poměr bych nedával
Datum: 02. července 2015 20:40
Jméno: Vašek
IP: uživatel12810
Posl.aktualizace: 02. července 2015 10:10
Jméno: standa
IP: uživatel18174
 Ano,je to klasické M2T s api TB co nerozpouští nic a tvoří karbon,je to ok
Datum: 02. července 2015 10:10
Jméno: bašavel
IP: uživatel13546
 zdar draci. jaky prevodovy olej lejete do 477? dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. června 2015 20:34
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18062
 Mogul trans 80, stejně jako do fekála i do ČZ 250/471.
Datum: 28. června 2015 20:34
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Řešíme doma problém jaký mazací poměr je vhodný pro jawy 350 a 250 panelky. Bylo mi řečeno, že se má dávat 1:25 a že olej M2T je stále stejný jako byl tenkrát, tudíž stejný poměr jako tenkrát. V motoservisu mi řekli, že doba šla kupředu a že dnes stačí 1:40, protože kvalita oleje M2T je lepší než dříve. Který z poměrů doporučujete? popř. Vaše zkušenosti. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2015 18:32
 Tak jsem docílil zajímavých výsledků, mj. vždy jsem vysušil karbec, aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Jawa 350/354 sežrala i 1:12 bez problémů(kouřové efekty by dýmovnice záviděla, ale VAPE zapalování), 175/356 - při 1:25 nešla na páku, ale roztlačit ano, přičemž výkon značně poklesl(zkoušel jsem všechno možné včetně předstihu, odtrhu, hladiny, bohatosti, velikosti trysek, výšky jehly, mezery na svíčce atd a nejlepší bylo stejně "tovární" nastavení), Stadion(S22 karbec) se tvářil jako bych do něj nalil vodu. Dále jsem do výběru zahrnul i souseda (babetta a 150c, kde nebylo laborováno s nastavením motoru), který se taktéž obětoval na pokus - stejný výsledek jako stadion pro obojí. Nevím co tam máte za provozní kapaliny, ale rozhodně se v něčem liší. Jinak trpajzlíci jsou asi všude, známému někdo ukrad nové uhlíky z dynama na 250....
Datum: 29. června 2015 18:32
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Jako na pointě to nic nemění,tak nějak jsme se všichni shodli,že 1:25 je zbytečně moc oleje,stačí v rozmezí 1:33 - 1:40 a to si myslim,že stačí bohatě  u vás jsou asi takový ty trpajzlicí co v noci strkaj chlupy do trysek a dělaj pecku na svíčce ... někomu dokonce i hejbaj kladívkama a mění předstih ... holt jinej kraj,jinej mrav ... možný je všechno ... a tady to platí dvojnásob ! Nic ve zlym
Datum: 29. června 2015 16:29
 Uznávám, že nejsem neomylný, a proto by mě zajímalo, co tento stav způsobuje  . Jdu schválně rozmíchat pár litrů benzínu 1:20 - 25 a nalejt to do 175, 350 a stadiona a zkusit zjistit, proč to nepojede. Jinak jawettu skládal a seřizoval otec a až poté, co jsem mu poradil to trochu přiředit, se to rozjelo. Ano, je možný, že to mám po něm  . Dál je možný, že tu máme nějaký jinačí benzín, že se s tím olejem nemá nějak rád. A nebo to bude jen blbá karma....
Datum: 29. června 2015 16:16
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Člověče ty už o tom poměru 1:25 píšeš snad po pátý... už ti na to musim taky něco napsat,nedá mi to  Nebude ten problém někde jinde? A vzhledem k tomu,že ten problém udáváš u všech svých motorek tak to spíše ukazuje na problém v mechanikovi??  musí to jet,ať mažeš 1:20 nebo 1:50 ...v přepočtu je to takové množství oleje,že ani neovlivní bohatost směsi,takže nemuže ani nijak ovlivňovat starty atd ... při dobrém spalování jen modře zakouří a zavoní,ale určitě to nebyl ten hlavní důvod proč ti nejela Jawetta  Péráka jsem mazal dřív poctivě 1:25 a startoval na první,dnes mažu míň a nevidim v tom rozdíl ... na upravenym pio jsem mazal 1:20 ... při záběhu i víc ... jen to víc kouřilo a tek mi nespálenej olej z vejfuku ... ale chod motoru to nijak neovlivňovalo ...
Datum: 29. června 2015 14:34
 1:25 mužete zkusit, a pak nám sděl, jak dlouho jste to startovali než to chytlo. Jawetta mi nešla na tento předepsaný poměr nastartovat a když už ano, tak netáhla. Obdobně stadion, 175, 350, mustang, pionýry, invalidní vozík s motorem z babetty.... Nedokážu si představit zajíždět 175 na předepsaný poměr 1:20(zajíždění), už při 1:25(normální provoz) to potřebovalo hodně externího pohonu aby to chytlo, natož jelo. Stadiona(i všechno ostatní, pokud nezajíždím) mažu těch 17 let co na něm jezdím 1:33 a nejsem si vědom ničeho, čemu by nižší poměr vadil(a že s ním jezdím jako totální prase každý den i v zimě). Za sebe říkám 1:25 na zajíždění (případně zaexperimentovat s maximem banzínu, pokud nejede) a 1:33 na provoz(pokud máte na ojnici jehly všude, tak prý stačí 1:50. Míval jsem upraveného mustanga na čistou E75 s jehlami všude - tam jsem mazal 1:50(ale jiný olej kvůli smíchatelnosti) a stačilo to bohatě. Pokud vím, stále jezdí.) Používám M2T(červené víčko)
Datum: 27. června 2015 21:41
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 mažu všechno dvoutaktní co mám doma (fichtly, 555, stopětasedmy, třipade kejva, dvěpade panelka, jawetta, starý motorovky homelite, stará pila stihl atd.) dá se říct jakýmkoliv olejem s API TC v poměru 1:33 a nevím co je to přidírání, ale ani nadměrný zanášení vejfuku... všechno to má pístní čepy v kluzných ložiscích, u čehož se osobně držím především kvantity oleje
Datum: 27. června 2015 20:09
Jméno: standa
IP: uživatel18164
 Mažu někde v rozmezí 1:33-1:40 a leju to jak do péráka,tak do pařeza,tak do pionýra a někdy i do motorový pily a vše ok. Používam nejčastěji lepší M2T s Api tc,někdy i to horší TB,s tim,že když mam to lepší m2t tak dávam 1:40 a když mam jen to horší tak 1:33.
Datum: 27. června 2015 11:52
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,já dávám poměr 1:33-1:40.Mám teda bronzové Ojniční pouzdro.Tech 1:25 používám pří zajíždění.
Datum: 26. června 2015 22:27
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, co obsahuje navíc PP90H oproti PP90? Nějakou moliku či co? A je opravdu pravda že by třeba PP90H v pionýru mohla poškodit futra? (barevné kovy)
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2015 7:25
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Tady vůbec nejde o spojku a o to jestli je olej hypoidní. Problém je s označením GL5 což bohužel většina hypoidních olejů je. A GL5 je právě to co vadí bronzovým futrům v převodovce. GL5 má totiž přísady, které rozpoštějí pouzdra z "barevných" kovů.
Datum: 18. června 2015 7:25
Jméno: pepa
IP: uživatel18145
 H je zkradka hypoidni...tj olej urcen pro sikme ozubeni ...ma spec mazaci prisady ktere jawske spojce nedelaji dobre ....
Datum: 18. června 2015 0:09
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,taky to máš pěkně rozepsaný https://www.oleje.cz/forum/rozdil-mezi-pp-90-a-pp-90-h-t3800-15.html
Datum: 17. června 2015 19:28
Jméno: Michal
IP: uživatel17384
 Dobrý den.CHci se zeptat mám yamahu virago 125 a nevym jaký olej se ma dávat do motoru. děkuju
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. května 2015 12:35
 podle manuálu do motoru má přijít SAE 10w40 (cpe se dneska snad všude) - pokud jsem to pochopil správně tak to má společný olej. Měl by se měnit i filtr, a přijde tam 1.7l oleje když je motor do kapky suchý. Jinak radši si připlať za syntetiku, jsou to jenom dva litry
Datum: 17. května 2015 12:35
 dobrý den do motoru se ma davat motorový olej a do prevodovky prevodový
Datum: 16. května 2015 17:59
Jméno: filip
IP: uživatel18059
 Delal sem tlmice predni 250 panelka ... Iba sem je rozsruboval odmastovacem vycistil secku spinu slozil je spatky nalil olej a nejak naprd tlumy ... Co to muze bejt ? Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2015 16:44
 Já nedávno skládal to samé na 350 "panelce" přičemž jsem měnil i ty pouzdra. Ten tlumič je táhlo v těch vidlích, takže když za ní taháš, tak dolů musí jít skoro sama, ale směrem nahoru musí jít ztuha(samozřejmě musí být plný TLUMIČOVÉHO oleje, fritol nefunguje  ). Pokud nahoru jde nějak podezřele zlehka, zkus to párkrát protahat a je dost velká šance, že se povolí(ve většině případů přišel nějaký bordel do "ventilu" na dolním konci toho táhla, takže to protáhnutí silou by to mohlo pročistit). Dál jestli se ti dřou ty pouzdra(namazaný), buď v klidu, pár vyjetých děr nebo retardérů na našich dokonalých silnicích to rozhýba během chvíle. Pak ještě jedna věc, jestli máš konce těch táhel zašroubovaný do těch vrchních matic, bez toho to moc tlumit nebude.
Datum: 10. května 2015 16:44
Jméno: Ruda
IP: uživatel17738
 Co tam leješ za olej??? Při zpětné motáži by si měl namazat pozdra aby nešli nasucho.
Datum: 07. května 2015 22:00
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, slyšel jsem že se při zajíždění pio, dává jehla na druhej zářez ze zhora, musí to tak být, nebo je to tak lepší, nebo co by se stalo kdybych ji normalně na třetim od zhora (chudší) ? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2015 21:10
Jméno: standa
IP: uživatel13973
 Není nutné se držet nějakého striktního pravidla. Podstatou je obohatit směs,více násátého benzínu = více oleje. Jestli budeš mít jehlu na 3 zářezu zhora nebo na čtvrtym je úplně jedno,hlavně ať to neni chudý,hnědá spíše hnědo načernalá svíčka (ne černej uhel). Ale vzhledem k tomu,že drtivá většina lidí neumí seřídit karburátor a jezdí na bohatou směs,tak bych se ničeho nebál
Datum: 03. května 2015 21:10
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Jo promiň máš pravdu mam to ted na druhém, je lepší to dát tedy na třetí nebo stim neni potřeba manipulovat?
Datum: 03. května 2015 20:33
Jméno: standa
IP: uživatel13973
 Když to budeš mít na třetim ze zhora tak to budeš mít hlavně bohatší a ne chudší
Datum: 03. května 2015 20:28
Jméno: marcek90
IP: uživatel17345
 Zdarec fichtlaři,potřebuji poradit se spojkou na jawě 90. Spojka mi nejde za studena zjistil jsem,že to asi bude olejem asi je moc hustý,spojkou to určitě není mam tam daný ještě nepoužitý spojkový koš + nové lamely a nové jehly.Tak se vás chci zeptat, jestli tam můzu nalít motorový olej např. jak u babetty a nebo jaký převodový olej byste mi doporučili,aby byl méně hustý, v motoru ted mam PP 80,za rady dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. března 2015 18:59
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No nevím ale když ty motorky byli nové(nebo se na nich jezdilo) tak jiný olej neexistoval a spojky chodily. Co přítlačný kotouč? Stalo se mě že byl (zkroucený) ale je pravda že spojka nešla pořádně ani na ohřátém motoru. Nebyla to tedy jawa90.
Datum: 26. března 2015 18:59
|



|