Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Roman
IP: uživatel7934
 čus draci když mam dole pod motorem vyteklej trosku voleje co to je??je mozny ze je v prdeli gufero?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2010 13:17
 budes pulit - odeslo tesneni mezi bloky...jinak jak bylo receno tak vyfukovy tesneni (tece po vyfukovym koleni) nebo tesneni pod valcem (mokrej valec odspodu)
Datum: 09. února 2010 13:17
Jméno: doubi
IP: uživatel8605
 Z toho si nic nedělej to mame všichni!
Datum: 07. února 2010 21:59
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 dokudje to jen mastný tak je to dobrý  já to měl tak že jsem měl každý ráno 10ml oleje v misce  ...ale jestli ten tvůj motor nebyl nikdy půlenej tak má na to právo aby občas ukápnul
Datum: 07. února 2010 19:33
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 spatne tesneni kolem vypustneho sroubu? nebo horsi moznost tesneni mez bloky motoru -> puleni motoru pretesnit ..... otri to zespod i vyko od spojky a pozoruj
Datum: 07. února 2010 12:51
 čau draci, byli jsme tenhle rok s kámošema na Elefantentreffen v Německu na fichtlech, cestou zpátky jsem si všimnul že v Tejně nad Vltavou mají na pumpě Shell SX za 105,- korun, jak si vede oproti MOGULu TSF? TSFko kupuju už dlouho a jsem s ním spokojenej, ovšem za cenu 180,- korun za litr v Táboře na pumpě. Na internetu se dá SX sehnat od 90kč, TSF od 150kč, bohužel pro mě je zbytečné odebrat takové množství aby se mi to vyplatilo. Jinak Elefanti se povedli, všechny tři fíky ujely za dva dny přes 350km v mokru a mrazu bez závady B) mrkněte na mojí galérku na FB -> http://www.facebook.com/album.php?aid=15134&id=100000143901042&l=e13094e981
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2010 17:33
 klobouk dolu!
Datum: 08. února 2010 17:33
 nevím pánové jak moc jste si prohlíželi fotky, ale na kolena mi zima opravdu nebyla  měl jsem udělané na fíkovi "revmaplechy" a navíc pod oblečením kolenní/holenní chrániče, takže mi bylo příjemně, ani na krk mi netáhlo, protože jsem měl na přilbě přilepený igelit, rukavice mi taky neprofukovali díky kornoutům, byli jsme dobře vybaveni  jediná zima byla po delší jízdě na nohly, protože i přes několik párů ponožek a zateplené holínky se ten studený vítr časem dostal. Ještě že cestou bylo dost benzínek na ohřátí. Kdo nezkusil tak si vůbec nemůže udělat představu co takovejhle vejlet obnáší, není to jako když v zimě vyrazíte ve dvojech kalhotách a jedný teplý bundě za barák na pole  D
Datum: 07. února 2010 18:06
 Klobouk dolu, ste borci!!
Datum: 07. února 2010 18:02
Jméno: Yuri
IP: uživatel7332
 standa máš pravdu ale ser nato !!!!! teraz sme mladý keď budem starý tak budem nadávať že se jazdili v zime a že tí šmedy v parlamente nám nechcú dvýhnúť dôchodok
Datum: 07. února 2010 17:46
Jméno: standa
IP: uživatel8687
 Az vás budou bolet kolena,tak si vzpomenete na vas mrazivej výlet......jinak Shell bezne koupis do 120,- ........TSF nemam rád......je to predrazeny jako prase a pritom je to obycejnej minerál jako ten Shell........
Datum: 07. února 2010 17:17
Jméno: Yuri
IP: uživatel7332
 sila!
Datum: 07. února 2010 16:29
Jméno: jawaman
IP: uživatel1553
 Dobře Vy , ja bych to asi nedal , mne stacilo jet v -10 kousek od baraku a uz sem se musel vracet
Datum: 07. února 2010 15:51
 Tak se poznají správní motorkáři...
Datum: 07. února 2010 14:51
 pecka  suprovy fotky sou jak mate zasnezeny stany a motorky  nevim jestli by moje stroje chytli,kdyz bych je vyhrabal ze zaveji
Datum: 07. února 2010 14:48
 Hoši, fakt paráda...  Ste borci...
Datum: 07. února 2010 14:03
 v tomdle mrazu bych se hodne rozmejšlel jestli jet
Datum: 07. února 2010 13:18
Jméno: pavelc
IP: uživatel8173
 uprimne,toho bych se bal
Datum: 07. února 2010 13:14
Jméno: honzule
IP: uživatel1333
 Vau mazec.Fakt pochvala hoši.
Datum: 07. února 2010 12:40
Jméno: matoosh
IP: uživatel4301
 zdar..dokazal by som si doma sam ocalunit sedadlo?? vsetko na to potrebne mam...je to moc narocne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 17:04
 Já jsem to dělal a stálo mě to dost hodin práce, ale bylo to zadarmo, takže jestli si troufáš tak to zkus.
Datum: 07. února 2010 17:04
 Záleží na tobě, jak si troufáš...Musíš ale hlavně odhadnout správnou velikost aby si to neměl moc malé nebo zase příliš volné. Zkrátka aby to trochu vypadalo
Datum: 07. února 2010 14:56
 Zdarec draci,ten sníh mě pěkně s..e,zatím to vůbec nevypadá že za dva měsíce je začátek sezony,dneska ráno jsem se mrknul z okna a to svinstvo zase padá  .
Jinak promiň seso že to sem cpu,ale nemaž to.Draci sháním nějaké díly do motoru na pionýra a něco i na 555,nejlépe výměnou protože sám mám doma dílů dost,
kdyby jste něco sháněli a měly něco na výměnu,tak napište na email,napíšu co sháním popřípadě co mám.Díky L.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 18:59
Jméno: LukasHolub
IP: uživatel4663
 Na 555 potřebuju Píst,nemusí být nový,samozřejmě když bude,tím líp
Datum: 07. února 2010 18:59
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 LukasHolub co bys na tu 555 potřeboval?
Datum: 07. února 2010 18:04
 Jsem z Opavy.Kdyžtak napiš na email,domluvíme se.
Datum: 07. února 2010 14:16
 No nejaky veci mam(karbec,ten valec,zapalko tam je taky,jiskru hazi)a tu spinacku bys mel?co bys za ni presne chtel?neni problem to poslat.nebo odkud jsi?diky
Datum: 07. února 2010 13:29
 6 stupňů,to už jsem dlouho nezažil  .U nás v Opavě je -4 stupně,a teď přestalo sněžit.Já přes zimu nejezdím,počkám si na sezonu  .
Pro pukasek sháním např.:zapalování,kryt motoru,válec,karbec,a nějaké drobnosti.
Datum: 07. února 2010 12:14
 u nás v Dačicích sněží teď dost, ráno asi nesněžilo, to nevím, sem nebyl schopnej kouknout z okna
Datum: 07. února 2010 11:58
 Zdar sháním spínačku,aby pasovala na mustanga,ale snad je to vše stejný,co bys potřeboval?pár věcí doma mám.díkec
Datum: 07. února 2010 11:57
 u nás V České Třebové už moc sněhu nejní a nechumelí.je tu asi 6 stupnu..takže jezdím kdy se dá
Datum: 07. února 2010 11:49
Jméno: inkognito
IP: uživatel1553
 Pro mustangista : Bylo by možné aby si tady nedával už odkaz na ten tvůj trapný web ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 16:20
Jméno: standa
IP: uživatel8687
Datum: 07. února 2010 16:20
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
 Taky tak..
Datum: 07. února 2010 12:15
 Taky souhlasím,myslím si že už by to mohlo být bráno jako spam a admin by ti mohl omezit přístup,a taky kdo to pak má mazat
Datum: 07. února 2010 11:52
 já jsem také PRO
Datum: 07. února 2010 11:39
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Ja sem pro
Datum: 07. února 2010 11:37
Jméno: tomas
IP: uživatel2901
 zdar borci hele mam takovej mensi proble muj chrchl nejde predstich je stelovanej jiskru to haze ale nejede
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 12:27
Jméno: peto112
IP: uživatel8696
 Skus vyfukat trysky asi su zacpate a zakial ako to budes robit nechaj sviecku kvasit v technickom benzine. Ja som to tak spravil na mojej babette ked mala tvoj problem.
Datum: 07. února 2010 12:27
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 a zkoušel jsi jinou svíčku??a nebu bude chyba v karbecu...
Datum: 07. února 2010 11:00
Jméno: Mara32
IP: uživatel5056
 čau je někde navod na předstih ja ho potřebuju na jawu 21
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 14:50
Datum: 07. února 2010 14:50
 mustangista ti poradí. připrav si matoni
Datum: 07. února 2010 11:39
Jméno: Jakub
IP: uživatel4180
 podívej se na FAQ
Datum: 07. února 2010 11:10
 zdar borci, je tu někdo, kdo se aspoň trocu vyzná v olejích. Jak je to s tou hustotou SAE ? Čím nižší čislo tak řidší nebo hustší? A ještě jakou hustotu má PP80 nebo PP90? Díky moc!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 10:39
 Dík, a je hodně znát 80 a 75?
Datum: 07. února 2010 10:39
 SAE -neboli viskozita-hustota oleje-čím nižší číslo tím je řidší.
Datum: 07. února 2010 10:29
Jméno: johny
IP: uživatel8528
Posl.aktualizace: 07. února 2010 19:42
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 pěkný
Datum: 07. února 2010 19:42
Datum: 07. února 2010 18:36
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
 Pecka!
Datum: 07. února 2010 10:25
 jj moc zajímavé video,to jsem chtěl někdy vidět
Datum: 07. února 2010 9:46
 http://jawa-pionyr.webnode.cz/spravne-sezeni/
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2010 19:36
Jméno: mustangosta
IP: uživatel1553
 pro pukaska: hej nic neni zkopirovane krome toho schematu opravdu neni nic zkopirovane vymyslel sem to ze sve hlavy jak to delam ja
Datum: 11. února 2010 19:36
Datum: 07. února 2010 17:41
Datum: 07. února 2010 17:15
 pukasek-dekuju  zatim tam toho moc neni,shromazduju dily na prestavbu..ale na jare se to rozjede
Datum: 07. února 2010 15:36
 Zajic13:no to je moc pekny web  ,jen tak dal,at se ti dari.
Datum: 07. února 2010 15:07
 nechci se nejak chlubit s mim webem mustangisto,ale koukni na muj,nic nekopiruju,pisu tam veci o sve motorce a neco z historie..webu jako mas ty sou miliony! http://www.cz-cross.iprostor.cz
Datum: 07. února 2010 14:58
 pro mustangistu:jako nezlob se na me ale kdyz pulku webu zkopirujes neni to trapny??jestli je to tvuj web,meli by tam bejt tvoje poznatky a zkusenosti,fotky a videa...jako sem tam kdyz neco vezmes z jinyho webu,to bych uznal,ale jak tady pisou kluci,skoro celej web zkopcenej,to neni umeni...
Datum: 07. února 2010 13:33
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 tak vymysli nejaky lepsi web kdyz sa ti nezda a potom ti reknu me sa ten muj web nezda trapny
Datum: 07. února 2010 13:04
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
 Tohle je tak tranej web...fakt autor se asi hodne nudi..tehle webu je tisice...
Datum: 07. února 2010 10:29
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Sorry melo to bejt o prispevek vejs...sorac
Datum: 07. února 2010 8:31
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 To znam...dobry video..
Datum: 07. února 2010 8:17
Datum: 07. února 2010 8:08
Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 PRO CHONGA: Chtěl bych reagovat na tvůj dotaz. Zapalování s řízeným předstihem jsem zkonstruoval podle tohoto návodu http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektronicke-zapalovani-s-rizenim-predstihu.html. Funguje opravdu bezvadně, pro 6V rozvod stačí vymětit tři odpory jejichž hodnoty už nevím z hlavy. Pokud bys chtěl, zjistil bych to. Namontované ho na fichtlu mám přes rok a už jsem s ním nalítal asi 5000km a bez poruch. Jen pro doplnění, graetzovy můstky mám taky tvořeny schootkyho diodami, přední žárovku mám 25W a zadní světlo jsem si vytvořil z 15 červených LED s vysokým vyzařovacím úhlem. Mám je zapojené tak aby při sešlápnutí brzdového pedálu svítily víc, jako brzdové světlo (každá dioda má asi 4000mcd svítivost). Tím jsem ušetřil 4W. Dále mám i zapojeny blinkry s 10W žárovkami. Jelikož jsem si pořídil nové cívky alternátoru, začíná mi dobíjet při rozsvícených světlech asi při 3500 otáčkách. Jezdím téměř výhradně po cestách, takže pod tyto otáčky klesnu poměrně málo kdy a blinkry mi ji moc nevybijí, čili baterie je vždy dostatečně dobíjena aniž bych musel složitě přestavovat alternátor na 12V.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2010 10:26
Jméno: Vacin
IP: uživatel8209
 Máš trochu recht, Chongu. V jednoduchosti je síla. Ale na druhou stranu, kdyby před 4000 lety někdo řek, že kolo na hřídeli je moc komplikovaný, tak dodnes chodíme pěšky a náklady taháme na saních.  ..... a já se ptám: Nebyl to právě Cimrman, kdo zjistil, že vyfukováním cigaretového kouře do vody, zlato nevznikne?
Datum: 13. února 2010 10:26
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Nevím jestli se mýlím More, ale bavíme se zde pořát o seriovém motoru? Pokud ano, nebavíme se o laděném motoru se změněným časováním. Já nevím nakolik jsi prakticky založenej člověk, ale mě už život naučil že ne každá úprava má praktický smysl. Z mého názoru přínos na změně výkonové křivky seriového motoru pionýra je minimální. Jestli ti ve výsledku pojede motorka o 1km/h více, náklady takovou úpravu neospravedlňují a zároveň, což já jako konstruktér ctím a promítám je pokud možno do všech svých konstrukcí, je to zohlednení poučky co už nás učili ve škole (bohužel to říkali jen staří praktici) že je vhodné konstrukce zjednodušovat a zmenšovat množství systémových prvků z hlediska spolehlivosti. Jinými slovy, čím víc dílů použiješ, tím více se zvyšuje pravděpodobnost závady. Mimochodem mi to připomíná hlášku mého kamaráda, když jsme si před lety společně koupili škodovku tudora. On jakožto strojař, profesionální autoopravář řekl ,,ty vole to je tak jednoduchý že se tam nemá co posrat,,. Jeho projev nebyl tak filozofický jako našeho profesora, ale jde o totéž. Takže abych se vrátil k Tebou protěžované dynamické regulaci předstihu. Otázky stojí u seriového motoru takto... Vyplatí se náklady na úpravu s porovnáním k přínosu? Vyplatí se přestavba s ohledem ke zvýšení poruchovosti? Mě More v obou případech vychází NE a to jsem ještě vynechal otázku ,,Co očekávám od úpravy,,. U seriového dvoutaktního motoru s nehomogenickou tvorbou palivové směsi, kde nelze ani zaručit stejné vlastnosti paliva vzhledem k různým druhům použitého typu i množství oleje v palivu se mi jeví dynamické řízení jako spíše teoretická záležitost než reálně praktická věc. Navíc bez motorové brzdy ztrácí jakékoli ladění smysl. Nepředpokládám že jí máš doma. U laděných motorů však je situace naprosto jiná, jenže laďáky jsou určeny pro závody, tam pojem nákladů a případného malého přínosu nehraje roli. Nezlobím se na Tebe že máš málo zkušeností a chybí ti globální pohled na jakoukoli problematiku, ale trápí mě že tu mrhám svými znalostmi a Tebe nenapadne nic lepšího než mě nazývat Horstem Fuchsem. Na druhou stranu mě to nepřekvapuje, impulzivností Tvých odpovědí mi připomínáš mého dospívajícího syna
Datum: 12. února 2010 9:58
Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 Vychvaluješ mi to tvé CDI, jako kdybys mi ho chtěl prodat.  Horst Fuchs hadra  . To co tvdíš je sice pravda, ale řízený předstih je prostě plus k výkonu. A to vymluvit nelze, jelikož se mé tvrzení opírá o několik publikací. Je pravda, že kdybych přestavěl výkonovou část na CDI, asi by to pomohlo k lepší jiskře. Třeba se k tomu někdy dostanu a zkusím na tom zamakat. To ale asi jen v případě, že bych zásadněji tunil motor. Třeba se ti ale jednou ozvu s popisem.
Datum: 11. února 2010 19:39
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 neušetří ti nic, to vychází z principu indukčního zapalka... Indukční cívka funguje jako zásobník energie, tedy mezi výboji se sytí náboj do hmoty jádra. Pri rozpojení kladívka se nashromážděný náboj prudce vybije přes sekundární vinutí do vysokonapěťového okruhu s jiskřištěm zapalovací svíčky. Pro nabíjení cívky však platí že čím delší čas jí poskytneš, tím víc spotřebuje energie. Přebytečnou však už nedokáže shromáždit do svého jádra a přemění se zbytečně pouze na teplo. Dost času na nabíjení má v nízkých otáčkách, což vysvětluje proč má větší spotřebu v nízkých otáčkách, narozdíl od vysokých, kdy se dostává do režimu kdy mezi výboji nestihne úplně naplno nasytit jádro, shromáždit plný náboj a proto od určitých otáček energie jiskry klesá. Taraba by snížil spotřebu pouze tím, že by v nízkých otáčkách zkracoval záměrně dobu nabíjení jádra, ale nic takového mi není známo a podle toho že Mor uvádí spotřebu 14W, tak to naznačuje že se k nějakému šetření energií Taraba neuchýlil už jen proto že by snižoval energii jiskry, což není obecně v zájmu konstruktéra. Pionýr má problém s indukčním zapalkem v případě připojení na bateriové napájení proto, že v originálním zapojení jeho nenasytnost brzdí výkon zapalovacího pólu. Zkrátka řekněme že když by si indučka - mrcha mlsná ráda vzala 14W, tak jí při tak nízkých otáčkách zapalovací pól takový výkon není schopen z principu poskytnout. Proto je energie jiskry v nízkých otáčkách a zejména při startu tak špatná. Když jí ale připojíš na akumulátor, tak nemá žádnou brzdu která by jí ve spotřebě omezovala. Proto se v nízkých otáčkách podílí na špatné enenrgetické bilanci celé upravené akumulátorové soustavy a to byl důvod, proč vůbec DC-CDI vznikalo. Mým záměrem bylo vymáčknout z úprav naprosté maximum, abych dokázal efektivně svítit pomalu od volnoběhu.
Datum: 11. února 2010 7:10
Jméno: vacin
IP: uživatel5652
 Ještě k tomu Tarabovi" Cituji"Proto Ti neušetří nic ze spotřebovávané energie (pohybuje se v rozmezí 10 až 20W podle otáček)"... nevím jak to má naprogramovaný, ale myslím, že ušetřit může-když nebude budit cívku po celých 360° nebo kolika, ale třeba jen 30°. Ze známých otáček se to dá spočítat. Ale jinak souhlas-CDI je CDI.
Datum: 10. února 2010 20:29
Jméno: Chong
IP: uživatel1961
 Velikost kapacity kondenzátoru má vliv na velikost energie jiskry spolu s velikostí nabíjecího napětí. Je-li kapacita dvojnásobná, energie jiskry je taktéž dvojnásobná. O tom zda kondenzátor stihneš nabít do příštího zážehu záleží pouze na výkonu zdroje vysokého napětí. Mám prakticky vyzkoušeno že kapacitu 1uF a při velikosti nabíjecího napětí cca 250V je CDI schopné napájet zdroj o výkonu cca 10W do zhruba 20tisíc otáček. Spočítat se to dá, ale u DC-CDI (s měničem) hraje roli i účinnost měniče. Zrovna dělám pro firesneka CDI co podle měření zvládně 2uF na 315V nabíjet do cca 50tisíc otáček. Ale zdroj měniče je dost předimenzovanej a je fakt nenasytnej  Při 12tisících si vezme 3,6A
Datum: 10. února 2010 18:40
Jméno: vacin
IP: uživatel5652
 2 Chong: Jaký má podle tebe vliv u tyristorového CDI velikost kondezátoru? Podle mě limituje otáčky-když je kapacita velká, tyrystor nestihne od určitých otáček zavřít, když je malá, je i malá energie jiskry. Asi by se dala spočítat nějaká časová konstanta. Ale nevím, školy nemám
Datum: 10. února 2010 16:56
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Mor - No regulátor... Mě, kamarádovi a Wiku to určitě chodí na 12V, nevěříš-li domluvíme se, přijeď a já ti to předvedu v praxi. jenom proto že to tobě nechodilo, neznamená že to nejde  . Mám praktické zkušenosti s trápením Wiku, kterej dokud se nevzdal indukčního zapalka, tak nenaladil napětí ani na 6V. Prostě Indučka je dost nenasytná, pokud se jí pustí opratě a dovolí se jí aby se krmila z akumulátoru. Podporuje to i to jak píšeš že žere oněch 14W. Žere je v dost nevhodnou dobu, protože v nízkých otáčkách zatlumí s ostatními spotřebiči alternátor. Indukční zapalko ztrácí účinnost s vyššíma otáčkama (nestíhá se nabíjet, má na to málo času), to je důvod klesání příkonu s otáčkami a v praxi se uvádí že rozumný strop než začně obvykle indukční zapalko omezovat je tak 6500ot/min plus omezení kladívka kdy generuje zákmity, které všechno ještě zhoršují. Osobně s CDI mám studené i teplé starty na jedno našlápnutí. Spodek se velmi zklidnil a byť subjektivně, přesto od neafektovaného kámoše mám info že nikdy neměl volnoběh tak klidnej a že mu navíc po celou testovací jízdu (170km v zátahu) na volnoběh nikde nechcíp. Ale zpět k regulátoru... u alternátoru s buzením permanentními magnety nelze, jako u alternátoru s vnějším buzením, účinně regulovat výkon alternátoru pomocí zpětné vazby regulace indukce budícího vinutí. Z čehož vyplývá že lze regulovat výstupní napětí pouze několikerým způsobem. Buď použít ztrátovou spojitou regulaci (oblíbené zapojení se zenerkou a tranzistory), která však přebytečnou energii mění na teplo, takže nedejbůh aby se nezaply spotřebiče, protože pak by se chlazení tranzistorů namakalo až běda, nebo spojitou stabilizaci, nebo spínanou regulaci. Bylo by možné použít spínanou útlumovou regulaci, zatlumením ,,zkratem,, ale protože za altíkem jsou graetzi, tak to není dobrý nápad, já osobně jsem použil ,odpojovací,, regulaci. Tedy asi tak, energii beru když potřebuju (nabíjím nábojovou pumpu, nebo akumulátor) a neodebírám když je nergie dost. A když nic neodebírám (např, když nesvítím), tak se mi nikde během regulace nic na teplo nemění. Ale chci říct jinou věc ke větě ,,Po měsíčním testování jsem zjistil, že ztráta je tak vysoká, že se baterie nestačila dobíjet,, ... jaká ztráta? Píšeš asi o spojité regulaci, ale asi ne o nábojové pumpě.... tam je jedinou ztrátou přechodový odpor spínacího tranzistoru, ale ten je fakt zanedbatelný. Tvůj problém pravděpodobně tkví v tom, že aby regulace účinně pracovala musí být veškeré napájecí póly alternátoru stejné a ne namixované ,,co dům dal,,. Pro DC-CDI hovoří fakt, a to že při nízkých otáčkách má velmi malou spotřebu (1000 ot/min 150mA, tj. 1,8W), tedy v době kdy alternátor se s výkonem nepřetrhne a přijde malá spotřeba vhod. Energie jiskry je od nuly do cca 22 až 33tisíc (podle kvality navinutí trafa) otáček naprosto stejná, takže ani já nemám problém přetočit můj seriový motor  bo ho nebrzdí indukční zapalko a nepotřebuju žádnou regulaci předstihu. Můžu ti poslat osciloskopické obrazovky které to jasně ukazují. Při max.otáčkách seriového motoru má spotřebu 5W a zmíněných 7W má ale až při 12tisících, což bilancí v běžných otáčkách stále energeticky pozitivně překonává indukční zapalko.
Datum: 09. února 2010 8:17
Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 Tak nevím pořádně kde začít. Třeba od základu. Regulátor - byla to jedna z prvních věcí, kterou jsem tvořil. Po měsíčním testování jsem zjistil, že ztráta je tak vysoká, že se baterie nestačila dobíjet. Jelikož alternátor není nijak silný a navíc dost měkký zdroj rozhodl jsem se ho odmontovat, olověné akumulátory to v pohodě zvládnout. Tvou úpravu na 12V jsem taky zkoušel. Neosvědčila se. Při adekvátní zátěži jsem velmi stěží dosahoval 12V, čili nepoužitelné. Hovořil jsi o nenasitnosti mého zapalování. Neřekl bych. Čím vyšší otáčky motoru, tím menší spotřeba aniž by to ovlivnilo strmost a sílu zapalovací jiskry. Na volnoběh je spotřeba nejvyšší, nějakých 14W ale již při 2500 otáčkách za minutu už jen 7W. A při zvyšování otáček ještě trochu klesne. Takže energie mám dosti pro dobíjení akumulátoru. Proti tvé úpravě nic nemám, jenom mi prostě nefungovala jak bych potřeboval a tak jsem si udělal svou, která splňuje to co očekávám. Jenom pro informaci, díky řízenému přestihu mám mnohem lepší starty, od nízkých otáček táhne o mnohem víc a díky snížení předstihu ve vysokých otáčkách lze můj téměř sériový motor přetočit asi o 1000ot/min. Podle mě jsou to pro tunery dost dobré údaje. Hlavně vycházím ze skutečných a v praxi otestovaných údajů čili si to nevymýšlím.
Datum: 08. února 2010 21:52
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Vacin... k Tvému textu... hned mě napadla věta ,,šedivá je teorie a zelený strom života,,  . Vn a vf rušení na motorových vozidlech je pěkná alchimie. Nesčetněkrát se mi stalo že jsem musel přepracovat tišťák. Stejné zapojení které chodilo na zkušební desce leckdy na stroji nechodí, to je známá věc. Bojovat s rušením a vazbami je věčný údel motorových elektroladičů.
Datum: 08. února 2010 8:00
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Podle popisu zatím to nejlepší s čím jsem se setkal. Každopádně to zapojení rezervy má a o tom jsem psal. Jednak alternátor se na 12V rozvod nijak neupravuje. On je totiž alternátor s permanentním buzením hodně blízkej lineárnímu zdroji. Tedy takovému který podle spotřeby proudu mění napětí. Doporučuji malý pokus, tedy nahradit veškeré žárovky originálního zapojení žárovkami stejného příkonu ale na 12V. Budeš se asi divit, ale bude to svítit nemlich stejně jako s 6V. Připouštím že nějaká ztráta tam bude ale z praxe testována je zanedbatelná. Tedy veškerá přestavba altíku spočívá ve změně zátěže, kterou v mém případě reprezentuje regulátor dobíjení a spotřebiče na 12V. Výhodami je menší vliv přechodových odporů elektroinstalace, menší ztráta na graetzích (procentuelní ztráta napětí na PN přechodu vůči užitečnému napětí), jednodušší zpracování v regulaci dobíjení, protože se 6V se prostě pracuje hůř, kor když chceš použít P-MOSFET tranzistory. Další praktický problém je zapalování. Wiku by ti mohl vyprávět o nenasytnosti indukčního zapalka pionýra připojeného na akumulátor  . Jde totiž o to že (slavné) Tarabovo zapalko s řízením předstihu je stále indukční zapalování, byť je konec tranzistory řízený. Proto Ti neušetří nic ze spotřebovávané energie (pohybuje se v rozmezí 10 až 20W podle otáček). Narozdíl od toho CDI se ukázalo jako značná úspora energie, které s max. spotřebou 7,5W (existuje i úsporná verze s 5W) uspoří nejméně 10W energie a to nemluvě o kvalitě jiskry v celém rozsahu otáček. Ideální by bylo konec Taraby nahradit DC-CDI a máš uspoříno 10W a tímpádem nemusíš čekat na 3500otáček ale budeš mít energetickou bilanci vyrovnanou a kladnou mnohem dřív než v 3500otáčkách. Nechápu proč rozporuješ význam regulace nabíjení (bez ohledu na rozvod 6 či 12V)? Ochrana proti přebíjení je zmenšení rizika destrukce a prodloužení životnosti akumulátoru. Co je na tom špatného?  . Spíš mě vrtá hlavou, když už si dáš tolik práce s přestavbou elektroinstalace, že mávneš rukou nad tak jednoduchým zařízením jako je regulace dobíjení, které tě v ničem neomezí a je pro dobro věci? Jak píšeš o nových cívkách alternátoru, nechápu jak můžou zvýšit účinnost. Jsou buď OK, nebo ne (ne znamená i třeba průraz vinutí). Nic mezi. Výkon může zvednout pouze nové nabuzení magnetů, ale tím se vyšplháš pouze ze sníženého výkonu na původní. K řízení předstihu bych napsal asi tolik... Jestli to nějaký význam má, tak zanedbatelný. Podle mě je nepodstatné pokud se ti podaří vyladit výkonovou křivku, aby měla plošší charakter. Těch pár jednotek procent podle mě nehraje tkaovou roli a zejména u seriového motoru. Význam to má podle mě pouze pro ladiče závodních motorů, pro serivé je význam značně diskutabilní. Jak se říká ,,objem ničím nenahradíš,, takže pokud bych chtěl vyšší výkon, či jinou charakteristiku motoru, nemá smysl s tím blbnout a lepší je přejít na jinou kubaturu. Ale popravdě to je každého věc, takže Taraba... budiž, ale nejlépe s koncem s DC-CDI  . Zdra Tvému ladění...
Datum: 08. února 2010 7:56
Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 To mi dělalo taky, stačí použít odrušenou fajfku, popřipadě na napájecí vstupy připájet keramický kondenzátor o hodnotě tak 10n, který vyruší špičky.
Datum: 07. února 2010 20:13
Jméno: vacin
IP: uživatel5652
 Zdar elektrikáři, taky jsem něco podobnýho zkoušel, jak ve verzi indukční, tak CDI.Místo Atmelu jsem tam ale dal PIC (páč Atmel neumím  ) Na generu bez cívek mi to vždycky chodilo parádně, ale když jsem k tomu připojil vysokonapěťovou část, tak ten procák po pár sekundách vždycky hodil všechny výstupy do HI a vytuh. Nevíte proč? Kámoš mi říkal, že je to tím, že to mám na kontaktním poli a že prej ty kapacity... Tišťák zatim dělat nechci, a vůbec-už jsem to vzdal
Datum: 07. února 2010 7:49
Posl.aktualizace: 11. února 2010 14:06
Jméno: Honza
IP: uživatel3563
 suplně o ničem Polskej válec co je křivej jako prdel...8 vybrus co si mužeš nechat udělat kdekoli do 500kč..fakt jediny hezký je ten vzduch. filtr..  to si radsi udělám za 2000kč stejskyho cestovku než toto...
Datum: 11. února 2010 14:06
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 je to shit pojede to este hur nez original uz jenom diky tomu vzduchaci
Datum: 07. února 2010 13:03
 za 1350 kč a líbí se mi na tom jen ten vzducháč
Datum: 07. února 2010 11:28
Datum: 07. února 2010 8:56
 Jo jo je to Aukro,taky sem na to včera koukal,jestli je to Polsko to asi moc nevydrží co?
Datum: 07. února 2010 8:45
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Vypada to na polskej valec kterej je na 8 vybrusu(asi aukro vid?)
Datum: 07. února 2010 7:41
 cože? vydím jen fotku s válcem, hlavou, pístem a triskou....jak mám vědět co je to zač?
Datum: 07. února 2010 1:27
 Zdravim.Nechtěl by někdo nový programovatelný zapalko IMFSOFT-universal? Původní cena 2800kč nyní 2000kč.Nepoužité!
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 12:49
 sry splet sem si to s jinym od imf softu tak se hned nepo...
Datum: 07. února 2010 12:49
Jméno: Luban
IP: uživatel8692
 http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapalovani-universal-ignition.asp
Datum: 07. února 2010 12:48
Jméno: Ondy
IP: uživatel8692
 Jukmi na stranky imfsoft.Není to žádná náhrada.Chlapec má jen chytré řeči.
Datum: 07. února 2010 12:46
 milda: je to jenom nahrada ty desticky na statoru u vetsich JAW a čezet na fichtla to neni a na h**no se pripojuje k notaku, protoze k tomu dodavaj jenom podelanenj kabel COM-COM mel sem to a vickrat bych to nekoupil. to spis prisetrit a koupit VAPE
Datum: 07. února 2010 12:08
 popiš vše coto umí a hlavne jestli to má světelné poly atd...
Datum: 07. února 2010 7:45
Jméno: Jenda
IP: uživatel5679
 Čau ta gumová lemovka na pionýra nebo na cokoli jinýho se objednává jak? To mám pŕipsat k objednávce?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2010 23:21
 co svicka PAL 14-8 a fichtl ? je v necem lepsi ? ma treba lepsi prubeh v otackach nebo tak ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2010 23:24
Jméno: Jenda
IP: uživatel5679
 Mě osobně to s n´jelo asi normálně ale nechtělo mi to vůbec chytat teplý
Datum: 06. února 2010 23:24
Jméno: Yuri
IP: uživatel7332
 konkretne PAL 14-8R no je pôvodné určená výrobcom motocykla takže by mala splnať všetky požiadavky na plynuli chod motora pri plnom výkone ale osobne som ju ešte nemal možnosť vyskúšať ale určite by bola dobrým riešením
Datum: 06. února 2010 22:29
Jméno: ronie
IP: uživatel8404
 zdrc, když nastartuju svýho fichtla tak je celou dobu jen v plnejch otáčkách, jehla měněná je na horním zářezu, šroubek na otáčky je povolenej.Čím by to mohlo být.Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 12:47
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 jestly je po nastartovani v plnejch otackach tak mas but skriple lanko plynu nebo ti to saje nekde falesny vzduch a nebo mas praskly pisntni
krouzek (treba jen v zamku)
Datum: 07. února 2010 12:47
 mám to naopak,mě zase nechce držet za tepla
Datum: 07. února 2010 9:49
 jo tak hodně zdaru
Datum: 07. února 2010 0:12
Jméno: ronie
IP: uživatel8404
 Už mám motor stejně celý rozebraný.Budu kupovat nová ložiska, gufera těsnění atd.Jinak díky moc za vaše odpovědi
Datum: 06. února 2010 23:23
 saje to falešný vzduch.
Datum: 06. února 2010 22:43
 tak zbejvaj asi jenom 2 moznosti..bud mas moc povolenej takovej ten dutej sroubek,kterym prochazi lanko,takze je lanko moc napnuty a proto to je jako kdyz mas pridanej plyn : http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_92.html ..a nebo ti to prisava vzduch-spatny gufero pod zapalovanim,spatne utesnenej nebo pritazenej karbec,nebo spatny tesneni pod valcem...a jeste je mozny spatny tesneni mezi karterama..
Datum: 06. února 2010 22:43
Jméno: ronie
IP: uživatel8404
 Taky mi chytne na 25ý pokus a plynový lanko nemám mám to zatím jen na tahačku, ale nejezdím s tím....
Datum: 06. února 2010 22:11
Jméno: kekz
IP: uživatel8069
Datum: 06. února 2010 21:53
 Caute draci stel by som sa vas opitat jako zvarate tie rebra na valec ked sa va vobec neskrutia rebra original na valci a co je lepsie navarene rebra alebo prisrkutkovane diki moc za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2010 21:48
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 zdar hoši nemate nekdo nejake video jak sa dela vybrus? diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. května 2019 17:30
Jméno: Karel
IP: uživatel19572
Datum: 02. května 2019 17:30
Jméno: Karel
IP: uživatel19572
 Jasné když už, tak už...  https://pvideo.cz/
Datum: 02. května 2019 17:29
 já mám nejraději stejně Pornhub.com .  ale i někdy jsem nevěrný a zaletím na jiné jako xvideos apod.
Datum: 07. února 2010 18:47
Datum: 07. února 2010 10:32
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
Datum: 07. února 2010 10:30
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
Datum: 07. února 2010 10:30
Jméno: Gori
IP: uživatel8694
 samotny vybrus sa da spravit na vselicom ale zalezi aku qvalitu od vybrusu ocakavame ..honovanie je naj. ale ja si vybrus robim na sustruhu ale aj honovanim!
Datum: 07. února 2010 10:03
 BooCher:Já to nemyslel nějak zle  ,jen prostě nemusí hned psát sem a zkusit třeba google nebo tak,mě taky občas pomůže  .
Datum: 07. února 2010 8:11
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 To 100 000 musis vynasobit 1 000 000  bay ti to vyslo
Datum: 07. února 2010 7:44
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 nn
Datum: 06. února 2010 22:49
 hej ty asi 100000x za den pišeš na kramek ne?
Datum: 06. února 2010 22:37
 Jaká blbá otázka? Já jsem před nějakou dobou taky vubec nevedel jak se provadi vybrus,jak to vlastně vypadá... Najed si na youtube a do vyhledávače si napiš: Cylinder Honing tady mas jedno video jako příklad http://www.youtube.com/watch?v=HQfh6AZxL08
Datum: 06. února 2010 22:32
 já si dělám výbrus pilníkem.
Datum: 06. února 2010 22:28
 mustangista: Na blbou otázku hold blbá odpověď,cos taky čekal
Datum: 06. února 2010 22:02
 mustangista: Na blbou otázku hold blbý odpověď,cos taky čekal
Datum: 06. února 2010 22:02
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 Nemyslel sem porno myslel sem výbrus válce
Datum: 06. února 2010 22:00
 kemos: Jo jo pravda,ty videa sou některý dost detailní
Datum: 06. února 2010 22:00
Datum: 06. února 2010 21:58
Datum: 06. února 2010 21:58
Datum: 06. února 2010 21:57
Datum: 06. února 2010 21:50
 Zdravim.chtel bych se zeptat jesli bude bez nějakych problemu a uprav pasovat na motor Jawa 05 výko zapalování z Jawy 550/555 a jestli to bude normálně fungovat tak jak má. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 21:14
Jméno: David
IP: uživatel6431
 Mám ho ve fichtlu a pasuje výborně
Datum: 07. února 2010 21:14
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 pasovat by to mělo
Datum: 06. února 2010 21:32
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 Zdarec kukněte sa na ty moje stranky o fichtloch.Přidal sem tam tři věci.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2010 12:29
 Lidi to ale není prdel právě sem zjistil ze sedim spatne na sedačce a spatně drzim řidítka este tam nemas jak nastavit zrcádka a co znamenaj ty čísla na tom budíku jak tam běhá ta ručička a jeste tam dej jak se před jízdou učesat.
Datum: 07. února 2010 12:29
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
Datum: 07. února 2010 12:17
Jméno: mabode
IP: uživatel5908
 pane bože...ja nvm proc uz s tim neprestanes...porad sem cpes ty vymrdavky tvoje.....Přidal sem tři věci koukněte..blablabla...
Datum: 07. února 2010 10:34
 já jdu dnes ráno na fk s tím že už si se zahrabal a tvé stránky byly oficiálně zrušeny,no a voni pořád běžej a eště tam je nový návod jak se sedí na sedle.no ty si z nás děláš prdel ne? doufám že až přijedu za týden z lyžáku že už bude web na pokraji smazání ty porno výbruse
Datum: 07. února 2010 9:52
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Hele stranky mas nejhnusnejsi na svete a bejt tebou tak uz radsi nic nepisu nebo bys mohl od nakyho admina dostat ban za spamovani debilit!!!
Datum: 07. února 2010 7:46
  hele a co rikas na benzin s vodou?
Datum: 06. února 2010 23:09
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 od korunni by to slo ale od cocacoly nevim
Datum: 06. února 2010 22:56
 hele a co kdyz pouziju od korunni nebo od cocacoly?
Datum: 06. února 2010 22:54
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 sak od matonka ma 0,3 tu stenu no tak proc by to byl odtrh jak kra*a
Datum: 06. února 2010 22:53
 jj radsi to tam nepis...protoze by si to urcite skombinoval s louskackem na orechy...jako flaska od matonky a odtrh...to ti nemuze hazet jiskru to je odtrh jako kra*a
Datum: 06. února 2010 22:51
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 nee to tam opravdu dat nechcu to snad každy vi sam
Datum: 06. února 2010 22:50
 no ty kravo  spravne drzeni riditek  nechces tam dat navod jak si spravne vyhonit ptaka?taky by me to zajimalo
Datum: 06. února 2010 22:48
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 zajima to šecky vis
Datum: 06. února 2010 22:40
 ty vole kolikrát sem ještě napišeš za tento vikend o tvejch strankach fakt!!řekni mě koho to zajimá
Datum: 06. února 2010 22:35
 Já bych chtěl vědět jak se držej správně řidítka
Datum: 06. února 2010 22:03
 prpsimte napis mi navod jak se sedi na sedle protoze furt mam pocit ze tam sedim nejak krive a na nesparvnem miste  diky
Datum: 06. února 2010 21:48
Datum: 06. února 2010 21:42
 http://jawa-pionyr.webnode.cz/
Datum: 06. února 2010 21:40
 jak ze mas ty stranky ?
Datum: 06. února 2010 21:36
Jméno: mustangista
IP: uživatel6855
 dachle secko sem vymyslel ze svojí hlavy podle sebe jak to já dělám!!!
Datum: 06. února 2010 21:28
 si děláš kozy s tou matonkou a odtrhem
Datum: 06. února 2010 21:24
 ty jo to je snad po stý co tu píšeš o svých stránkkách,ale my jsme ti tu řekli at je celé smažeš a uděláš znova nebo lépe nedělej je vůbec!! a ty sem furt píšeš že si tam něco přidal,beztak si zas něco někde zkopčil
Datum: 06. února 2010 21:23
|



|