Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 nazdar draci nevíte o někom kdo prodává velorexe 350 pojízdnýho nebo nepojízdnýho nebo vrak?
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2015 15:57
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 nevíme... inzertní servery by možná něco vědět mohly... ovšem nepočítej, že ti to dneska někdo nechá za flašku rumu s tim, že se toho rád zbaví... i obyčejný smrtelníci už v tom viděj zlatou žílu!
Datum: 23. února 2015 15:57
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 zdarec, skládám motor z 21čky a když sem zrepasovanou klikovku dával do pravého karteru tak sem ji schladil a karter nahřál, samozřejmě že tam vklouzla jak po másle. ale když sem složil převodovku a na dosedací plochy nandal silikon tak sem chtěl přiklopit levou polovinu motoru ale šlo mi to vélice ztěžka. vubec nechtěla klikovka vlést do ložiska, musel sem tomu pomáhat kladivem a rovnoměrně dotahovat šroubky, nakonec sem to tam dostal a šroubky dorval. ale jen tak ze srandy sem zkoušel pootočit klikou a nechtěla se točit o 360° ale otočila se jen o cca 270° a vždy se to tak jakoby přidřelo (kov o kov). tak sem počkal až zaschne silikon a začal sem s rozebíráním ale zase se tomu vubec nechtělo se rozpůlit, nechtěla klika vylézt z ložiska, (nemám stahovák ani nic takového) potom sem změřil tu hřídel kliovky a vnitřní pruměr ložiska a zjistil sem že ložisko je o 0,05mm menší než hřídel. tak se chci zeptat jestli je to tak všechno v pořádku a jestli není něco špatně že ta klika po složení dřela a že to ložisko tak malé
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2015 14:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 (y)
Datum: 25. února 2015 14:19
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Mě to pak taky docvaklo,že prapůvodní mustr byl uzkej motor z j05 ....
Datum: 25. února 2015 14:08
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 JJ já vím o čem mluvíš. Kliky z 05 se používají i u strých karterů Kreibych pro 4q převodovku
Datum: 25. února 2015 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Marku já myslel něco jinýho. Před lety se ozval chlápek,že chce udělat válec a nechat přelisnout kliku,klasika,no problem,že jo... Jenže přišla klika z j05 a k ní CKR ojnice. Spodní čepy byly stejný,tak sem si řikal ok,ale ono ejhle...ojnice tam nešla,setrváky j05 jsou vybrané jinak jak j21,asi i ta ojnice je krapet jiná,takže se musel prostor okolo čepu v setrvákách vyfrézovat a stejně to nebylo ono,klika nabyla na šíři cca 1mm - což nebyl až takovej průser,kdyby pak šel spasovat motor...chybělo asi půl mm ... tak to po 4 desetinách odsrali kroužky ložisek a vše přesně sedlo i s vůlí... docela oser ... ale funguje ... chudák chlápek v brusírně se z toho střílel do hlavy ... dvakrát složil kliku a dvakrát drhla ojnice ... až napotřetí ...
Datum: 25. února 2015 12:52
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Stando nejezdí to jen FC ale i v Jawa50GP. Jinak co se týká nových klik. Jejich problém je, že co se mi zatím dostaly do ruky tak všechny byly mimo toleranci, než kterou bych byl schopný akceptovat. To znamená nechat kliku přecentrovat. Osobně si raději vždy seženu dobrou originální kliku a nechám do ní dát CKR ojnici. Pro svoje motory si něchávám kliky dělat ještě trochu jinak, ale to know-how o které se uplně nechci veřejně dělit.
Datum: 25. února 2015 12:34
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Speciálně do j05 bych dal nějakou levnou ojnici,která nebude mít tak macatý tělo,usnadníte si tim spoustu problémů...
Datum: 25. února 2015 12:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Jj, dražší a to o dost  Já to momentálně nepotřebuju, ale mám doma tři motory 05, ale všechny KO klikovku, tak jsem se na to právě chtěl zeptat jak to je až to budu chtít řešit. Jinak díky za radu, právě tu CKR ojnici tam chci.
Datum: 25. února 2015 12:15
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Hele schopnej klikař si s tim poradí. Užjsme to jednou na 05 řešili,museli se trochu upravit setrváky a trochu přibrousit vnitřní kroužky ložisek,aby se mezi ně vešla macatá ckr ojnice - dost prasárna,ale jezdí to už 2 sezony FC. Nevim který provedení kliky to bylo,ale spíš to mladší. Vyhledal bych na tvym místě schopnýho klikaře a nechal ho to udělat sic to asi bude dražší - j05 je v tomhle směru atyp no
Datum: 25. února 2015 11:44
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Díky za doplnění, zase jsem o něco chytřejší. A ty tedy používáš nové kliky s novými čepy které jsou součástí nových setrvačníků nebo necháváš staré čepy na starých setrvačnících?  Nevíš náhodou, jak je to u těch 05 s tima ojnicema, jsou dva tipy jedna hubená a druhá mě přijde jako z 21 obě pístní čep 14.1, jen bych chtěl vědět jestli nevíš zda u té kliky co mi přijde, že má ojnici jako 21 se dá použít ojnice z 21, mě bylo právě řečeno, že to nelze prý spodní čep není stejný.
Datum: 25. února 2015 10:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nikdo se ti nesměje, čepy jdou měnit jen na klikách 550, 555 a 05 kde jsou výměnné, na novějších klikách je čep součástí setrvačníku. Čepy jde podbrousit a převložkovat. Udělat to jde ale není to ideální řešení.
Datum: 25. února 2015 9:46
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Nevím nejsem klikař, ale původně jsem si chtěl nechat udělat starou kliku a bylo mi řečeno, že čepy jsou už jetý a že GO kliky jedine komplet ojnice i s čepy za 2500Kč, tak ať si koupím raději novou, že mě to vyjde levněji. Ale děkuji za odpovědi, je vidět, že tady se člověk nedočká ničeho jen posměchu! A na jednoduchou otázku asi neexistuje jednoduchá odpověď.
Datum: 25. února 2015 8:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Jak chceš na klice u 21ky měnit čepy
Datum: 25. února 2015 5:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Já jsem vocas, díky už asi vím chybu. Jen ještě pro ujištění ty necháváš origo čepi, nebo nový. Takhle, používáš origo kliku nebo novou, jen pro ujištění, abych mohl vyloučit čepy nové kliky a uřízmout si hlavu
Datum: 24. února 2015 22:35
Jméno: Marquee
IP: uživatel13276
 Základ je mít dobré párové kartery na které nikdo nebral kladivo. Pak mít dobře udělanou kliku. Kliky které používám mají házivost pod 0.01mm. No a dobrý ložiska. Pek už jen trochu tepla a oleje. A hlavně rozum do hrsti.
Datum: 24. února 2015 21:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Chtěl jsem napsat rosí, ale mobil byl proti
Datum: 24. února 2015 21:23
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Mám v dílně troubu, nic nelisuju vše vkládám bez násilí. Ani mrazit není třeba, pak se to akorát říši a následně rezne.
Datum: 24. února 2015 21:22
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Marquee a hejňa, skvělá práce. Už dlouho se tady na foru chci na podobnou otázku zeptat, jak dostat kliku správně do karterů, aby nedošlo k případnému rozcentrování. Když jsem používal staré kliky tak problém nenastal, ale u těch nových klik (CKR ojnice) už je to horší. Klika mrazák, ložisko nahřáté, jednu stranu klikovky dostanu do ložiska v pohodě, ale jak přikládám druhý karter samozdřejmě s nahřátým ložiskem, jsem v koncích čep mi do toho ložiska nechce vlíst nakonec ho tam dostanu, ale o takovémhle točení nemůže být mluva. Dříve jsem v tom neviděl problém, vše šlo jako po másle, ale teď si nevím už rady a to chci dělat stadiona a tam ta ojnice je prý ještě horší. Tak kdyby byla třebas rada nebo fígl jak správně na to bylo by to super.
Datum: 24. února 2015 21:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0
takhle se má točit v sériáku
Datum: 24. února 2015 20:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Takhle se to má točit normálně. Na zavoďáku se musí točit na fouknutí. Musí se to umět a ne to tam cpát kladivem
Datum: 23. února 2015 19:38
Jméno: honza
IP: uživatel17888
 hajňa prosimtě jak to děláš že se ti točí tak zlehka? dáváš mezi kartery silikon nebo papír? já dávám právě silikon a trochu silikonu se dostane aj na klikovku a ta se potom otáčí trošku ztuha
Datum: 23. února 2015 19:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jestli jsi na to vral kladivo, tak ložiska i kartery můžeš vyhodit a kliku když budeš mít štěstí šikovný mechanik zachrání. Jsi prostě prase co k tomu říct
Datum: 23. února 2015 6:02
Jméno: hejňa
IP: uživatel11766
 https://www.youtube.com/watch?v=gasomoXdTIo
takhle nějak se mi točí klikovka když dělám GO na závodních motorech
Datum: 22. února 2015 21:36
Jméno: pevel
IP: uživatel17888
 díky vyzkouším
Datum: 21. února 2015 20:00
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Vždyť tam píšeš žes tomu pomahal kladivem. Klikovka se dává vyvážit aby neházela a byla vystředěná. Ty ložiska to asi přežijou ale chce to nahřát i to ložisko v karteru co tam dáváš(levé). Tak to skuz zopakovat a místo silikonu skuz použít papírový těsnění. Vyťukni taky nejdříve ty dva válečky(vodící) na krajích až to budeš mít skoro dotažený tak je tam doťukni
Datum: 21. února 2015 19:40
 Píšeš pomáhal kladivem, ale taky, žes nebouhal.
Bez stahováku jsi logicky musel kartery odpáčit od sebe, mohl jsi zničit kluku nebo i bloky, možná už při původním rozdělávání vzaly za své.
Chce to nechat zkontrolovat klikovku, možná jsi ji dospal po repasy už špatnou, i mistr tesař se utne, nebo možná cestou někomu spadla.Nemusíš ji ji hned posílat ke klikaři, pro začátek stačí hroty(soustruh) a hodinky a proměřit čepy i setrváky.
Datum: 21. února 2015 19:36
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 čím bych jako mohl zničit tu klikovku nebo ložiska? zacházel sem s tím jak se má nebouchal sem s tím ani nic
Datum: 21. února 2015 19:10
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No tak po návodu montáže si raději dej motor někomu kdo by ho složil. Nic ve zlém ale už máš třeba rozhozenou klikovku což je dost špatně o zničených ložiskách ani nemluvě
Datum: 21. února 2015 18:47
Jméno: Hanes
IP: uživatel14719
 Zdarec Draci, mám problém s Babettou 210. Když otevřu kohoutek tak najedou začne silným proudem téct z karbecu benzín ven. Karbec jsem rozebíral plovák se zdál být v poho zaseknutý nebyl. V čem by mohl být problém ? Předem Díky za rady a přeji Vám mnoho úspěšně najetých KM v tomto roce.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2015 18:20
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Když plovák chodí tak se nezavírá ta jehla co je nad plovákem. Nechá se to vpoho rozdělat a pročistit. Vyzkoušíš to když do toho foukneš plovák zvedněš tak by to nemělo jít. Pozor ať si nehneš s víškou hladiny
Datum: 21. února 2015 18:20
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 no tak plovák se zřejmě zvedá v hladině ale netěsní mosazný ventil na uzavírání............
Datum: 21. února 2015 18:14
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 ahoj, před několika měsíci jsem semka psal o mé motorové pile zn hecht. že nedrží volnoběch.. dneska jsem oddělal celí karburátor a zjistil jsem... to L a H se dá štelovat ale není to na šroubky je to taková tyčinka která je na jedné straně nařízlá aby se stím dalo otáček.. karburátor je značky WALBRO. potřeboval bych někoho kdo by mi poradil na jaké hodnoty tento karbec seřídit.. děkuju moc za každou užitečnou odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2015 21:38
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano psal jsem základní nastavení aby to (chytlo). Zbytek je na doladění. Ať da autor info jestli to poladil
Datum: 24. února 2015 21:38
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 těžko ti někdo řekne, o kolik otáček to povolit či utáhnout, to musíš nastavit podle chodu motoru... už sem ti to myslím popisoval minule... L-kem nastavíš bohatost ve volnoběžných tak, aby to udrželo volnoběh (nezdechávalo to; nastavuješ společně se šroubem volnoběhu) a zároveň bez prodlevy reagovalo na plyn... a H-čkem nastavuješ směs ve vysokejch otáčkách nejlíp v zátěži (vezmeš si větší špalek a řežeš), zase podle chodu motoru, případně může být určitým vodítkem i cihlová svíčka... není na tom nic, jen musíš mít trochu citu pro 2T a rozpoznat co to chce... případně to dej někomu kdo se v tom vrtá, pro něj to bude otázka chviličky... jo a pro úplný odladění je důležitý, abys to nastavoval na ohřátém motoru!
Datum: 23. února 2015 16:08
Jméno: míra
IP: uživatel5610
 tady jeden týpek popisuje, jak to seřídit na modelářských motorech. Bude to dost podobné
http://www.kolmanl.info/?show=SHOW_TXT&alias=SM_NSERIZENI
Datum: 21. února 2015 23:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ale dvouma tryskama štelovat bohatost směsy mě připadá divný nevím jak by se to seštelovalo
Datum: 21. února 2015 17:12
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nevim jak jsem koupil tak prodávám
Datum: 21. února 2015 16:49
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 tim l a h se šteluje prej bohatost a tim T je na volnoběch..
Datum: 21. února 2015 16:42
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jen co vím o motorovkách tak L H jsou trysky jedna na malé otáčky druhá na max. Ale měli by tam být tři. Ta třetí se dotáhne nadoraz a o jednu otáčku povolí. To má být základní seštelování. Jestli jsi to rozdělal tak tam skuz splašit ty membránky co jsou mezi těmi díly(co si vzpomínám tak se to skládá ze tří dílků) ty jsou důležitý. Tip (karburátoru) neznám tak nevím jestli jsem pomohl
Datum: 21. února 2015 16:26
 Čau draci,
Mám dotaz ohledně renovace Jawy 50/21
V jaké barvě byl z fabriky stojánek ? ( černý nebo v barvě kastle ? )
V jaké barvě byl z fabriky kryt řetězu ? ( v barvě kastle, nebo v barvě prsíček - bílá, šedivá.. )
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2015 22:02
Datum: 19. února 2015 22:02
 + ještě jeden dotaz, v jaké barvě byla nádrž ? v hlavní barvě plechů, nebo v barvě prsíček ?
Datum: 19. února 2015 21:11
 Dobrý den, zakoupil jsem nové kroužky ale teď mi hrozně cinká od motoru. Čím to je? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 12:08
Jméno: standa
IP: uživatel17885
 Nedal si tam obráceně píst? Jinak některý nový písty cinkaj protože maj železný zámky. Potom nic nenaděláš.
Datum: 20. února 2015 12:08
 Sraz hrany na kroužcích a když to bude cinkat pořád, tak je to načatá klika
Datum: 20. února 2015 11:24
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tak ti muzou cinkat prave ty krouzky. Sraz jim hrany a uvidis.
Datum: 20. února 2015 9:23
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jak říká Jirka pokud si nevyměnil ložiska v ojnici klidně může zvonit klika díky navýšení tlaků ve válci. Udělat ložiska na klice je jedna věc a nechat udělat repas kliky věc druhá. Bohužel si tu hodně lidí plete pojmy s dojmy. To jsou ty GO, pak člověk zjistí že nový je akorát silikon napatlaný na karterech
Datum: 20. února 2015 7:31
Jméno: Tragos
IP: uživatel17883
 Možná si je při montáži lehce ohnul to by potom cinkalo
Datum: 20. února 2015 7:07
 Nesrážel
Datum: 20. února 2015 5:48
Jméno: Bakoun
IP: uživatel16758
 Srážel jsi hrany těm kroužkům?
Datum: 20. února 2015 0:49
 Jde o to že když jsem tam měl staré kroužky tak to necinkalo a když jsem tam dal nové kroužky tak to začlo jakoby křupat a cinkat.
Datum: 19. února 2015 21:01
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jaké ti tam dával ložiska? Na klice jsou tedy 4. Dvě v karterech a 2 jak jsem psal na ojnici. To by musel dát klikovku rozlisovat a vyvážit. A nenaráží ti píst do hlavy? Pod válec nový těsnění.
Datum: 19. února 2015 20:48
 No ložiskama to nebude protože jsem dával celý motor generálkovat a dával mi tam kamarád nové ližiska. A je zajímavé že když jsem tam měl staré kroužky které měl děda schované tak to nedělalo a teď když jsem tam dal nové tak to jakoby cinká prostě takový divný jakoby praskací zvuk.
Datum: 19. února 2015 19:55
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Asi to kroužkama nebude-tím jsi zvýšil kompresy tak nejspíš ojniční ložisko(na pístu) a nebo ložisko na klice
Datum: 19. února 2015 19:40
 Zdravim všechny  asi před dvěma týdny jsem tu uz psal, fechtlika se mi nakonec podařilo rozchodit, šlo o problém s udržením volnobehu a chcipanim po rozjezdu. Nakonec to byl mírně zanesenej karbec, a zřejmě hlavně svicky, který jsem zkoušel. Koupil jsem nový trisky, svíčku, vyčistil karburator, a zas šlape, chytá na brnk a volnoběh udrží i v nizkych otakcach  bohužel se na vás musím obratit znovu, poněvadž se vyskytl nový, celkem zákeřný problém. Je to zřejmě neco podobneho jak píše kolega podemnou, jakmile se rozjedu a motor dostane vetsi otáčky, začne jakoby "ob výbuch" vynechavat.. sice jedu, ale motor nemá žádný tah.. nechce to zkrátka chytit pravidelný chod. Nejhorší na tom ale je, ze občas se chytne a jede normálně, pravidelně (pouze se ztrátou výkonu ve vyšších otackach)..avšak jak ho zkusim vytocit vic, zase začne vynechavat. Pls poraďte co poladit.. Jestli předstih.. ale v tom se moc hrabat nechcu, je tam nastavenej furt ten stejnej se kterým to jezdivalo vpohode.. nebo bohatá/chudá směs? Nebo vadna svicka? Prestoze na volnobeh s ní šlape bez problémů.. fakt nevim. Díky za pripadne rady, ochotu a trpělivost
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 13:36
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Projdi co jsem psal,nic z toho neni žádná věda. Jen bacha,zapamatuj si jak je složená izolace na kladívku až ho budeš měnit,to jediný jde zmastit...šroub co prochází od pružiny ke konektorum musí bejt odizolovanej od pevný části kladívka a k tomu slouží ty dvě izolační placky a kroužek dovnitř...to nepopleť...ale jak to rozebereš tak to hned pochopíš. Ať se daří.
Datum: 22. února 2015 13:36
Jméno: Cooper21
IP: uživatel17847
 Díky všem za rady a názory!  Bohužel jsem však přesně tam kde jsem nechtěl být, v elektrice. Zkrat na kostru je asi fakt nejpravděpodobnější příčina, jak píše standa. Teoreticky by to mohla být i příčina předchozícho chcípání / vynechávání, které mě dovedlo až k výměně celého karburátoru a mnoha dalším prověrkám. když namontuji starou svíčku, se kterou jsem dřív jezdil, tak to začne zas stejne chcípat. s novou to nechcípá, volnoběh drží, ale za jízdy prostě vynechává. podívám se na to co píšeš ty, stando, ale jak říkám, na elektriku jsem fakt hloupej, a problém muže být teoreticky kdekoliv v obvodě.. pokusím se s tím nějak poprat. ještě jednou díky.
Datum: 22. února 2015 12:39
 Mám teď s motorem 555 ten samý problém, motor sice jede ale jsou problémy se starty, vynechává to, podusí se to občas .. a vyměnil jsem už celé zapalování, zkoušel různé předstihy, odtrhy, svíčky, nic moc nezabírá, takže to tipuju na karbec, kterej sem sice čistil, ale asi tam je něco ucpanýho ještě, jinak nevím, možná ještě výfuk zanesený, ale to by neměl být .. jinak pokud se bojíš předstihu tak normálně si udělej rysky v původní poloze a pootáčej doleva/doprava a uvidíš co to bude dělat .. ale tipuju to spíš na ten karb
Datum: 21. února 2015 14:10
Jméno: standa
IP: uživatel17886
 Ne,podle mě to probijí a k tomu ještě ta jiskra bude slabá. Zaměřil bych se na izolaci kladívka,jak pertinax tak jestli v kladívku na čepu neni mastnej bordel,dál jestli se nedotýká kondik někde vývodem na kostru atd....taky muže bejt poloupadle kabel od zapalovací cívky,prolámanej VN kabel,horší fajfka....to jestli má a nebo nemá dobře nastavený zapalování snad pozná hned...něco pod půl milimetru na kladívku v Hu a aby kladívko začlo otvírat chvilinku před Hu....víc ho v tuhle chvíli z nastavení nepálí....přesný doladění je detail,pojede to líp či hůř nahoře či dole a bude si muset najít komprosmis,ale rozhodně to pojede a nebude vynechávat.
Datum: 20. února 2015 20:02
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano ale když to nejde ve vysokejch otáčkách tak by to nic jiného dělat nebude. Nevěřím tomu že když bude probíjet kladívko že to půjde na malý otáčky. Většinou to pak nejde vůbec. Může tam být napečená pecka a už to je v háji.
Datum: 20. února 2015 18:01
Jméno: standa
IP: uživatel17885
 Já nevim co máte všichni furt s tim předstihem a odtrhem,jak nějakej fantom co vás všechny pronásleduje a za všechno může . To že motor škube při vynechání jiskry je způsobeno tím,že jiskra vynechává z jakéhosi zkratu na kostru a to buď v kladívku či okolo.... rozhodně to neni tím,že by si jiskra řekla,máš na kladívku odtrh jen 0,28mm a předstih 1,2mm a tudíž za trest budu vynechávat...to rozhodně ne... jiskra ti bude skákat ať máš předstih 3mm a nebo 1mm - to je nastavení předpalu,nerozhoduje o tom,jestli bude jiskra silná,slabá,vynechávající,ale rozhoduje o tom,v jaký okamžik jiskra proběhne. Na vynechávání muže mít už jen kladívko,které by mělo v HU odtrh pod 1 desetinu a probíhalo by tam tak silné jiskření,že by to zaškubávalo,ale předpokládam že jen úplnej blb by v HU nastavil odtrh 0,05mm
Datum: 20. února 2015 13:24
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ja bych spíš řekl že malý odtrh(tim pádem i předstich. Dej píst do horní uvratě a podívej se jak jsou kladivka daleko od sebe
Datum: 19. února 2015 19:44
Jméno: standa
IP: uživatel4628
 Nejspíš vadná izolace kladívka či kondenzátor
Datum: 19. února 2015 13:05
 Čau chci se zeptat jak musím upravit motor abych mohl do fichtla tankovat ethanol (E85).
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2015 6:24
Jméno: standa
IP: uživatel17894
Datum: 24. února 2015 6:24
Datum: 22. února 2015 22:22
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Michale! Se fšeckýma názorama súhlasím. Mám to aj vyskúšaný. Akorát mě odrazovala cena oleja. S jiným olejem, pořádně rozmíchat a okamžitě použít, neš se zasej začne srážet. Aj u čtyřtaktu je potřeba změnit trysky! Esli neco vyskúšáš, toš dej vědět! Toš tak.
Datum: 21. února 2015 14:58
Jméno: standa
IP: uživatel17887
 Trochu jsem se tady po tom tématu pídil a získal jsem nějaké informace. Na Ethanol 85 jezdit lze a dle mého známého lze dokonce dosahnout vyššího výkonu. Aby vše fungovalo tak je potřeba trochu snížit hlavu aby se dosáhlo trochu vyššího kompresního poměru. Teoretických 10-11 : 1 stačí. Tryska musí jít nahoru,líh má jiný směšovací poměr se vzduchem,takže na seriovce 72-74,samozřejmně je to individuální. A pak poslední nejdůležitější věc - je nutno použít olej pro lihová paliva,lze koupit od Castrolu již za 500,- za litr.
Datum: 21. února 2015 14:07
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 vyzkousej sam uvidis muzes laborovat. 3:2 se mi osvedcilo na dvouhodinovce zavodech a byl jsem na stupinku.
Datum: 19. února 2015 20:16
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Vyprdni se na to! Uz jenom ta jiskra je slaba na zapaleni v nejakym vyssim pomeru. Lih v motoru chce velkou kompresi a silnou jiskru. U pionyra neni ani jedno. Nehlede na blby michani s olejem. Samozrejme smesovaci pomer lihu se vzduchem je jiny nez u benzinu. A co si od toho slibujes?
Datum: 19. února 2015 11:17
Jméno: standa
IP: uživatel17881
 Při použití motoru z Jawa New Pionýr (což je 4T čína) by neměl být problém,není třeba nijak míchat.... do 2T to nepatří
Datum: 18. února 2015 20:35
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 3LITRY-2LITRY PRO LEPSI PRECTENI
Datum: 18. února 2015 20:14
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 da se to 3l benzin 2l E85 a jede uplne stejne mam vyzkouseno.(jen dam malinko nahrazky olova)
Datum: 18. února 2015 20:08
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 jedině čtyřtakt
Datum: 18. února 2015 19:57
Jméno: jirka
IP: uživatel17880
Posl.aktualizace: 19. února 2015 20:02
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 stavím fichtl cross blatník neřeším budu tam mít crossovej.
Datum: 19. února 2015 20:02
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Měl jsem to na speciál-delší kyvka jak jsem psal a blatníky jsem neřešil. Na origo asi né je o dost větší a vypadá to vůči přednímu origo o kus větší. Jináč je super. Nepsal jsi na co to máš
Datum: 19. února 2015 19:49
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Ale vepředu Ti asi bude drhnout o blatník- má zkušenost s mitas E06
Datum: 19. února 2015 10:46
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Myslím že je to fortune pneu a ta tam jde i do kyvky
Datum: 18. února 2015 22:59
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Na ráfek pasuje ale změř si kyvku kde ten drapák bude jestli se ti tam vejde. My jsme měli kousek prodlouženou takže vpoho ale změř si to. Na origo nevím
Datum: 18. února 2015 19:20
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Čus, mám prublém s převodovkou u pincka, vyměněný ložiska, papírový těsnění, ale jde to strašně ztuha, prostě když tam je neutrál a otočím spojkovým a na druhý straně si držím sekundár tak to prostě neudržím a už nevím co s tím je. Prosím pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 7:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nebo proběhla kladivová výměna ložisek, případně pajcrem dělený kartery. Ono stačí vzít kladivo na demontáž ložisek, jedna blbě mířená a převodovkou neotočíš.
Datum: 20. února 2015 7:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nejspíše při montování ti vyskočila kulisa co řadí rychlosti. To je ta vydlička na kolečku na ty tyčce. Nebo ti nesedí ta tyčka v karteru. Rozdělat a dát znovu dohromady. Klikovku do mrazáku a karter ohřát(nejlépe horkovzduškou)
Datum: 19. února 2015 20:03
Jméno: standa
IP: uživatel4628
 Bude to nejspíš zkřížený....povol to a zkus kartery posadit proti sobě tak,aby se převodovka i klika otáčeli volně. Možná nemáš párový kartery.
Datum: 19. února 2015 13:53
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Už to mám složený, ale nejde tam neutrál mezi 1 a 2 je tam furt 1, mezi 2 a 3 neutrál jde. Není to tím že jsem prohodil to 20 a 18 zubý kolečko (silná dvojka) :/
Datum: 19. února 2015 10:43
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 A řadit ti tam jdou všechny rychlosti?
Datum: 18. února 2015 19:27
 ještě ti to možná někde drhne v těch mosazých pouzdrech kde drží hřídele.
Datum: 18. února 2015 17:55
 čus ten problém jsem měl před týdnem taky dal jsem tam papírový těsnění a nešlo to dal jsem tam 2 čtvrtky namáznul silikonem a problém byl vyřešen a všechno jde lehce tak jak má jít
Datum: 18. února 2015 15:30
Jméno: f
IP: uživatel17879
 Zdar draci, NALOŽÍM 250 PANELKU DO FELICIE COMBI, TAK ABYCH ZAVŘEL KUFR? Děkuji..
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:55
Jméno: Pavel123123
IP: uživatel17910
 Ahoj nebude jednoduší naložit tu feldu natu jawku.
Datum: 03. března 2015 12:55
Jméno: jikar
IP: uživatel15063
 vyhoď zadní sedačky a pojedeš s ní jak pán
Datum: 20. února 2015 13:51
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Do auta se dá naložit cokoli, ale ven to jde hůř.
Datum: 19. února 2015 11:18
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 s prstem v prdely ji tam dostanes 2x
Datum: 19. února 2015 2:27
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Počkej týden pujdu to zkusit pak ti písnu.
Datum: 18. února 2015 23:07
Jméno: Ferenc
IP: uživatel12545
 Čus no leda, že by si tu felcku řídil z ty dvandy!!!!!!!
Datum: 18. února 2015 21:35
Jméno: Jakub
IP: uživatel17877
Posl.aktualizace: 18. února 2015 19:24
Jméno: Jakub
IP: uživatel17877
 Toho jsem si všiml,že je to napsané jen u levého (otevřeného) pouzdra.U toho v odkaze to není tak se raději ptám.
Datum: 18. února 2015 19:24
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ne nemusí stačí jen nahřát kartér a naklepnout.Máš to napsaný i v informacích
Datum: 18. února 2015 18:04
Jméno: sliva
IP: uživatel17876
 Jaky je rozdil mezi kanaly válce jawy 350/354 a 360 ? Mam spodek 360 a de mi o to jestli mi budou kanaly (bloku 360) licovat na kanaly (válce 354 ) dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 20:01
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Řek bych že válce 354 a 360 jsou stejný nebo maj malý rodíly v časování,jen panelka má vyšší hlavy
Datum: 22. února 2015 20:01
 Jde to jen to nesedi na kanalech ale jede to
Datum: 18. února 2015 18:56
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 vyděl jsem že na kulatou 350 někdo dával hranatý válce.. tak snad to pude
Datum: 18. února 2015 10:57
Jméno: Pavel
IP: uživatel17870
 čau draci, když jsem si udělal řidičák na B( auto) tím pádem mám i řidičák na dodávku a AM (50tky). To znamená ,že teda můžu jezdit s fichlte na silnici ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 22:19
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 nejen 550, ale i moje 555 s novým TP má kční rychlost 45 km/h
Datum: 17. února 2015 22:19
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 To je na pytel  to abych si udělal ještě na A1 do 125CCm
Datum: 17. února 2015 21:26
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Jojo, s Béčkem jen skútry,babeta,stadion a údajně starej pařez typ 550 má konstrukční rychlost 45km/h. Bohužel. Je to blbý.
Datum: 17. února 2015 21:01
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano na fichtla potřebuješ asi tu A1 to je do 11kw do které se vejdou 125ccm. S B můžeš některé 4kolky a skutry 125ccm s automat.převodovkou. Je to jenom o tahání peněz.
Datum: 17. února 2015 20:51
 když jsi udělal ten řidičák tak by jsi měl vědět na co jsi ho udělal. Jinak
1.motorová vozidla s výjimkou vozidel skupin AM, A1, A2, A, s největší povolenou hmotnost do 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče,
ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo
2. vozidla zařazená do skupiny A1 s automatickou převodovkou
3. vozidla zařazená do skupiny B1, tedy i tříkolová vozidla zařazená do skupiny A1
takže na fichtla zapomen. Koukni co máš v řidičáku.
Datum: 17. února 2015 20:44
 ahojky mám problem s mustangem když motor dám do otáček tak vynechává a za jízdy to kucká nevíte co stím je?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2015 23:10
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Svíčka, předstih,tryska,benzín.
Datum: 18. února 2015 23:10
 Zdarec, dotaz na Sesu: Možná že sem slepej, ale nemůžu na eshopu najít 9z primár na fichtla? Budou ještě?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:02
 Díky moc za info
Datum: 17. února 2015 18:02
 oci mas dobre, jen sesa jak nema neco na skalde a nema jistotu kdy to bude,tak to ani neprodavam,nerad pak niko dlouhodobe vodim za nos,, zatim se delaji,,nevim kdy budou
Datum: 17. února 2015 9:58
Jméno: jawak
IP: uživatel17873
Posl.aktualizace: 17. února 2015 22:00
Jméno: jawak
IP: uživatel12231
 Ahoj tak moc díky za vaše názory pravda je že ten eshop je divnej nedávno někdo řešil 65 válec na fichtla a taky to byl nějakej krám ale zaujala mně ta krabička co tam má s tim razítkem MZA tak sem si říkal že by to mohlo bejt dobrý dokonce ho má levnější jak na motokrámku díky všem vyřeším to asi výbrusem originálu jen sem si říkal že by to mohlo bejt ješte o trochu lepší mám 17 zube kolečko a konečene simson jede podle mích představ díky moc všem
Datum: 17. února 2015 22:00
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Předražený krámy z polska... "kvalitní" zboží, dlouhá "životnost" ... docela jsem se u toho pobavil jak jsem projížděl ten eshop  neskutečný....
Datum: 17. února 2015 19:50
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 já jsem měl převrtanej válec na 42 , 60cm3 tryska 72, hlava origo 50cm3 a nenarážela. cena byla něco kolem 600kč
Datum: 17. února 2015 18:35
Jméno: jawak
IP: uživatel17873
 on sice píše že lze origo hlava použít ale někde sem četl že by mohl píst narážet do hlavy tak nevím
Datum: 17. února 2015 8:31
Jméno: Štěpán
IP: uživatel17872
 Ahoj Draci, mam takovej problém s výpletem předního kola u Jawy 550. Pořídil jsem novej ráfek a dráty. Dráty mam o délce 156 a 185 jak to bylo u původního výpletu, ale nesedí mi to krátké dráty zašroubované pouze do 2mm. je možné ty 185 zaměnit za 190 a vše bude Ok? momentálně ty 185 jsou skoro svisle. mají být ty dráty asi ve stejném úhlu jak na levé tak i na pravé straně? Díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:06
Jméno: Štěpán
IP: uživatel17872
 Ano ano. Dráty mám stejné délky jako ty původní i ráfky když porovnám jsou stejné. rozdíl je akorát že nové mají důlky pro matice a staré vypadají jak díra po hřebíku. A ty 185 už povolit nemůžu tak mě akorát napadá zkusit tam dát 190 co se dávají do zadního kola a tím pádem by se mi mohli podařit i došroubovat ty 156.
Datum: 17. února 2015 17:06
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 když porovnáš staré a nové dráty, tak jsou stejně dlouhé? Jde o to, aby si měl kolo vypletené na střed, tzn. aby ráfek nebyl k jedné straně...podle toho co píšeš musíš povolit dlouhé dráty a krátké přitáhnout
Datum: 17. února 2015 16:44
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 zdarec mam dotaz sou klikovky magneta a vacky na jawe 50 zameny?? nebo se to nemuze prehazet de mi o to ze sem poskladal motor a kdyz nastavim predstih 1,4 a strtuju tak to strily z vejfuku a nechce chytit
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2015 20:40
Jméno: standa
IP: uživatel17881
 Hezky řečeno... a je to pravda ... roky tu apeluju na použítí zdravého rozumu při seřizování pio ... s minimálním úspěchem ...
Datum: 18. února 2015 20:40
Jméno: fk
IP: uživatel13006
 Pouze doplním. Zapojení indukční cívky u J20 a J23 je odlyšné - viz schémata zapojení.
Já seřizuji zapalko podle návodu V.Krejbicha, a jiskru mi to dává již při otáčení šroubovákem za vačku (při demontované svíčce).
Návod je z roku 1964 a lze jej použít i v současnosti - návod je dostupný na netu.
Datum: 18. února 2015 18:46
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a směs s je ok? gufera ok? netahá to někde nějakej vzduch?... taky se mi stalo, že mi sem maník dal fichtla že potřebuje nastavit předstih... asi po dvouhodinovem nastatvování a zkuošení všeho možnýho sem shodil levý víko a zjistil jsem, že je vystřelený gufero pod primárem... motor střílel a kupodivu občas i chytnul...
Datum: 18. února 2015 17:32
Jméno: michal
IP: uživatel17878
 Ja vim ze tam je nesouosost delal sem s tim dost fichtlu a jezdej tak nevim no
Datum: 18. února 2015 7:22
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 všechno hezký, i na setiny, jenom nezapomínej na nesouosou svíčku s válcem... takže buď máš spešl držák místo hlavy, nebo použij hlavu třeba z jawetty a nebo si prostě myslíš, že je tam 1,5mm a ve skutečnosti je to třeba 0,7 ...
Datum: 17. února 2015 22:24
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 hale simte pist do hu udelam odtrh na 0,4 mm pak vezmu uchylkomer se spesl udelanym drzakem mysto svicky a mezi kladivka cigaretovej papirek pootacim a kdyz de papirek ven nastavim uchylkomer na nulu a pak do hu cca 1,5 mm udelal sem uz hodne fichtlu a vsecky chytaji ale jak delam sviho nikdy nefunguje
Datum: 17. února 2015 19:09
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 tak rotory v rámci motorů 20, 21, 23 záměnný jsou, jen se musí ohlídat poloha zapalovacího pólu u 20W a 30W verze... tzn. u rotoru s označením 05 (20W) má být zapalovací pól vpravo dole a u rotoru s označením 20 (30W) vlevo nahoře... vačku tam máš nejspíš taky správnou, když ti jde nastavit předstih (např. kejvačková otvírá v poloze, kdy se píst nepohybuje kolem HU, takže předstih nenastavíš, resp. bys jí musel někam otočit, ale to není tvůj případ) ... pokud to ale hází kvalitní jiskru, bude chyba jinde... jakym způsobem ten předstih nastavuješ?
Datum: 16. února 2015 22:32
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 hale jawa 21 ale motor je poskladanej z hromady dilu co se mi tu valeji
Datum: 16. února 2015 21:52
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 co je to za pio?
Datum: 16. února 2015 21:26
 Zdravím všechny draky. Mám dotaz ohledně mé kejvačky je to 353/04 tedy se spínačkou na krytu světla. Jak jsou u 04 v originále řešený kontrolky dobíjení a neutrálu? Díky všem za odpověď!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:01
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jj díky všem za odpovšdi.Zapojení vím ale okínko je docela zašlí tak to někdo předělal na masku. Ne, že by mi to nejak vadilo ale nevědel jsem jestli to je origoš nebo ne. Každopádně všem děkuju za reakce!
Datum: 17. února 2015 17:01
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 odpověď ve zkratce: kontrolky neutrálu jsou umístěné na držáku tacha a prosvětlují v okénku tachometru (u zachovalých tacho bývá ještě zřetelné rozlišení červené a oranžové barvy v okénku)... osvětlení tacha by mělo být zajištěno hlavním světlometem (resp. otvorem v něm) a odrazovou bílou plochou natřenou z vnitřní strany masky... tvoje kontrolky budou neorigo vrtaný do masky, každopádně je použít lze, ale zapojit je musíš dle schématu /odizolovat od kostry!/
Datum: 17. února 2015 16:34
Jméno: lk
IP: uživatel17673
Datum: 17. února 2015 16:26
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Krugr! Osvětlení tachometru: Na horním krytu světlometu byl před tachometrem odrazný plíšek natřený bílú barvú, kerej odrážel světlo procházející malú oválnú dírkú v parabole. V tachometru bylo zepředu malý okýnko, gde byly upevněný aj ty kontrolky. Nebo k temu okýnku přidělat držák pro osvětlovací žárovičku pro tacho!
No snáď sem to dobře popsal. Toš tak.
Datum: 17. února 2015 9:33
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jo tam má bejt držák na žárovky jo? A jak tam bylo udělaný osvětlení toho budíku, přeci když jedu tak by tam neměla svítit žádná kontrolka a když jedu ve tmě tak nevidím na rychlost? Já mám totiž ty kontrolky vyvedený nahoru, napravo a nalevo od budíku a nevím jestli to je originál a nebo ne.
Datum: 16. února 2015 22:55
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 a co přesně chceš vědět?? zapojení podle schématu a umístění na odizolovaném držáku u tachometru..
Datum: 16. února 2015 21:36
|



|