Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravím všechny draky. Mám dotaz ohledně mé kejvačky je to 353/04 tedy se spínačkou na krytu světla. Jak jsou u 04 v originále řešený kontrolky dobíjení a neutrálu? Díky všem za odpověď!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:01
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jj díky všem za odpovšdi.Zapojení vím ale okínko je docela zašlí tak to někdo předělal na masku. Ne, že by mi to nejak vadilo ale nevědel jsem jestli to je origoš nebo ne. Každopádně všem děkuju za reakce!
Datum: 17. února 2015 17:01
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 odpověď ve zkratce: kontrolky neutrálu jsou umístěné na držáku tacha a prosvětlují v okénku tachometru (u zachovalých tacho bývá ještě zřetelné rozlišení červené a oranžové barvy v okénku)... osvětlení tacha by mělo být zajištěno hlavním světlometem (resp. otvorem v něm) a odrazovou bílou plochou natřenou z vnitřní strany masky... tvoje kontrolky budou neorigo vrtaný do masky, každopádně je použít lze, ale zapojit je musíš dle schématu /odizolovat od kostry!/
Datum: 17. února 2015 16:34
Jméno: lk
IP: uživatel17673
Datum: 17. února 2015 16:26
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Krugr! Osvětlení tachometru: Na horním krytu světlometu byl před tachometrem odrazný plíšek natřený bílú barvú, kerej odrážel světlo procházející malú oválnú dírkú v parabole. V tachometru bylo zepředu malý okýnko, gde byly upevněný aj ty kontrolky. Nebo k temu okýnku přidělat držák pro osvětlovací žárovičku pro tacho!
No snáď sem to dobře popsal. Toš tak.
Datum: 17. února 2015 9:33
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jo tam má bejt držák na žárovky jo? A jak tam bylo udělaný osvětlení toho budíku, přeci když jedu tak by tam neměla svítit žádná kontrolka a když jedu ve tmě tak nevidím na rychlost? Já mám totiž ty kontrolky vyvedený nahoru, napravo a nalevo od budíku a nevím jestli to je originál a nebo ne.
Datum: 16. února 2015 22:55
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 a co přesně chceš vědět?? zapojení podle schématu a umístění na odizolovaném držáku u tachometru..
Datum: 16. února 2015 21:36
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 čau, fotr mi dal pionýra kterej má propadlou technickou ale je pojištěnej ,fichtla jsem si přestríkal na jiné barvy. Musím v techničáku přepsat že to má jiné barvy nebo to nevadí ? protože ty barvy jsou jiné než originál ! a co vše potřebuju aby měl fichtl tenchnickou a mohl stím jezdit po pozemních komunikacích ?.A vadí že tam nemám nakopávačku ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 19:27
 Myslím v tej knížečce ne na fechtlu
Datum: 16. února 2015 19:27
 Ahoj, Stk jsem dělal teď v lednu a taky jsem to roztlačoval protože mám očeaný kolečko. Co se týče barvy tak mi do tý knížečky napsaly propiskou barva červena která tam nikdy nebyla
Datum: 16. února 2015 19:26
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 zálež co máš za techničák, jestli malou knížku, tak v ní není barva uvedená... jestli už máš novej, tak musíš nahlásit změnu (resp. otec, jestli jste to nepřevedli na tebe), stojí to 50Kč... proto, aby ten pincek mohl na silnici, tak musíš mít platnou STK a povinný ručení... na STK by ti měli kontrolovat čísla (štítek, motor, pokud je číslo v TP), pak světla (potkávací, dálkový, zadní obrys) a bzučák, rozměr pneu a celkovej stav (vůle všeho možnýho, úniky kapalin apod.)... nastartovat to roztlačením klidně můžeš, ale tu startpáku bych tam alespoň na oko dal, ať to nebije do očí, že tam něco chybí...
Datum: 16. února 2015 18:37
 na STK budou to chtít nastartovat aby zkonrolovali světla, tak nevím jak to tam budeš roztlačovat to nebudou asi moc spokojeni. Na STK at ti napíšou změnu barvy a to bys měl jít nahlásit na magistrát. Záleží taky jakou máš barvu v techničáku, ale to se musíš podívat sám.
Datum: 16. února 2015 16:07
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 čus , Chci jezdit levně na pionýroj !. Denně jezdím do práce tam a zpátky 100km přemýšlel jsem, že budu do něj lejt ten ethanol 85. Prej to je mrtě bezolovnatý a tak jsem slyšel že tam musím lejt víc oleje co vy na to ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 22:15
Jméno: míra
IP: uživatel5610
 https://www.youtube.com/watch?v=iROivbKVes0 tady to jeden zkusil
Datum: 20. února 2015 22:15
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Tak jinak,abys pochopil co píšu. Nalej si do petky trochu nafty a do toho přilej vodu,mrtě to promíchej a nech sednout a sleduj co se stane,je to skoro stejnej případ ...
Datum: 17. února 2015 20:00
Jméno: Pavel
IP: uživatel17870
 A když ten olej s ethanolem mrtě promíchám a dám ho tam opravdu o něco víc ?
Datum: 17. února 2015 19:50
 spíše bych zauvažoval o lehkém vylepšení válce + dokonalé odladění karburátoru. V tomto směru jsem již dosáhl skvělých výsledků.
Datum: 16. února 2015 21:37
Jméno: standa
IP: uživatel17871
 Moje osobní doměnka je,že při použití etanolu ve dvoutaktním motoru v kombinaci s olejem pro běžný benzín musí dříve či později dojít k přidření motoru,kliky,ložisek... líh neváže klasický 2T olej ... směs nebude homogenní... lze použít olej pro lihová paliva do závodních speciálů,ale jeho cena převýší zdaleka nižší cenu etanolu ...
Datum: 16. února 2015 21:36
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 v etanolu se špatně rozpouští olej
Datum: 16. února 2015 20:54
 podle mě to pojede, ale špatně to bude chytat. Já jsem jezdil na čistý technický benzín a dával jsem k tomu strojní olej 1:25. Jezdilo to, ale špatně to chytalo. Jinak to šlo. Jak to bude s etanolem toť otázka
Datum: 16. února 2015 16:10
 Zdravím! chcem sa opýtat, ze ci nevie náhodou niekto vnútorne zpojenie Tranzimo jednotky? poprípade hodnotu kondenzatora
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:54
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 to combust: no vida, člověk se furt učí  . taky mě napadlo že by ten tzranzistor spínal nízkonapěťovou zapalovací cívku, ale přišlo mi to dost vachrlaté než aby to byla pravda... soudruzi se nebáli a takhle to dopadlo
Datum: 03. března 2015 12:54
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 Je to variace na CDI podobná jako pozdější tyristorka na babetě. Tzn. zapalovací pól dobíjí 8uF kondenzátor na (v tomhle případě) max. 100V (u pozdějších tyristorek typicky okolo 120-140V, krom snímače mají jinej i zapalovací pól). Dioda mezi kondenzátorem a emitorem je určitě obráceně (evidentně zapojení CDI s kontinuální jiskrou). Mimochodem z polarizace diody na vstupu "I" je jasný že zápalko potřebuje ke spuštění kladný puls (což nevylučuje opačnej smysl vinutí snímače - ono to bude generovat obě poloviny, otázka je jestli první kladnou nebo zápornou). Emitor tranzistoru je spojen s kostrou a primár indučky je mezi kondenzátorem a kostrou.\r\n\r\nSežeň tyristor (stačí něco jako KT206 nebo TIC106), vyhoď tranzistor, napoj vývod G na B , A na C, K na E a pokud je v pohodě vnitřek tak to bude fungovat ale popravdě s tím papírovým kondíkem kterej přes (zpravidla) prasklej plastovej obal sákne vlhko to nejspíš bude stejnak mrtvý (funkční tranzimo je rarita). Popravdě nejrozumější je vyhodit to a nahradit některým z pozdějších CDI (dostupnost dílů a spolehlivost mluví za vše).
Datum: 20. února 2015 22:36
Datum: 20. února 2015 10:40
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 Kouknul jsem na ten KD602 a to je spínací tranzistor, do zapalování docela nevhodný (ani pro indukční zapalko, pro CDI už vůbec ne), takže mi není jasné jak celé zařízení funguje a k čemu tam ten tranzistor vůbec slouží, jeda by se jednalo o indukční zapalování s nízkým primárním napětím speciální indukční cívky. Schéma také nikde není. Nezbyde Ti než to celé předělat na typické zapojení 207ky. Co se týká opačného signálu snímací cívky, otočíš to prohozením vývodů cívky. O výměně NPN za PNP tranzistor zapomeň je to technicky naprosto vyloučené.. Bohužel Ti asi nepomůžu...
Datum: 20. února 2015 8:54
 Ahoj! ďakujem za odpoveď, jedná sa o zapaľovaciu jednotku ktorá sa dávala na prvé babetty teda 228 a 206 prestali montovat u prvých 207, http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-1.jpg , je to zapaľovacia jednotka s NPN tranzizorom KD 602,
Mój problém spočíva v tom, že tato zapaľovacia funguje iba so zapaľovanim z prvých babiet. Vraj oni mali cievku indukčného snímača navinutú v opačnom smere, a indukovalo sa negatívny impulz. Opačne ako to mali novsie zapaľovanie so snimačom ktoré vytvárali pozitívny impulz potrebný pre tyristor. ,,,, takto som to počul ,,,, je fakt, že tranzimo jednotka nefunguje na novších babiet a naopak tyristorove jednotky nefungujú na starších. Ale na tranzimo jednotke sa dá vymenit tranzistor http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-2.jpg tak chcem sa opýtať, že či by sa to nedalo vymenit na PNP tranzistor aby zapaľovacia jednotka fungovala na pozitivny impulz? Ďakujem za odpoveď
Datum: 19. února 2015 15:37
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 neznám Tranzimo, ale předpokládám že se jedná o nějaký druh CDI jednotky. Do všech druhů CDI se obvykle dává kapacit 1uF. Bývá v rozsahu 470nF až 2.2uF. Pokud neznáš maximum, dává se dimenzované napětí kondenzátoru 630V. Tedy za mě 1uF/630V
Datum: 19. února 2015 6:54
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Zdar draci mám dotaz na ladiče. Mám babetu 207 koupil jsem k ní upravený válec z 210. Má sfrézované horní a dolní žebro. Upravené přepouštáky a zvětšený saní i výfuk. Bohužel tam mám jen hlavu z 207. Vyrobil jsem k němu krátký koleno jak na sání tak i na výfuk. Karbec je 19 mm z motorovky a výfuk vykuchanej z mustanga je tam pouze poslední zátka. Do spojky jsem přidal pružiny aby brala od vyšších otáček. Celý sem to odladil a podle radaru po rovince něco přes 70 km/h. Ale horší jsou rozjezdy i do mírnýho kopce motor potřebuje hodně otáček než se chytne a začne táhnout. A právě se chci zeptat jak bych mohl posunot výkon do nižších otáček? Jestli stačí jen prodloužit koleno výfuku nebo musim i sání. Chci skusit dát koleno z pionýra jak to pojede. Nebo by to mohlo být jen tou hlavou ? Mám sehnat hlavu z 210 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 17:10
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Asi teda padne rozhodnutí na 210 už jsem o ní uvažoval hlavně kvůli těm rozjezdům. Měl jsem stellu s motorem 225 a jezdila pěkně ale zbytek byl v špatným stavu tak jsem ji prodal. Takže seženu tu 210 tam by ten válec mohl jet pěkně. Když zabere spojka ta má celkem dost využitelnejch otáček ale ty rozjezdy sou špatný.
Datum: 16. února 2015 17:10
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 chceš toho po tom motoru moc. Originál převod na 207 je 12/35 což by při 70km/h bylo asi 10400 ot/min. Dá se sehnat 13z kolečko takže budu brát to, že ti to točí 9600 ot/min. U upravených motorů se použitelnej průběh dá dostat z asi 1/3 rozsahu otáček. Ve tvém případě to je 6400-9600 ot/min. Originál spojka zabírá při 2500 ot/min a pokud ji přitvrdíš jinýma pružinama tak, že čelisti rukou rozevřeš jen stěží tak jsou rozjezdový otáčky asi 6000 ot/min. Ale to je ten menší problém, protože i když rozběhovou spojku přitvrdíš, tak ti to toho bude kecat spojka startovací, která už od malé rychlosti sepne a sníží ti rozjezdové otáčky. Přitvrzení této spojky má ale své meze, kdy jsi schopný při startování roztočit spojku tak, aby sepla. Trochu se to dá zlepšit zmenšením plochy obložení na cca 10mm, spojka se pak při startování zakousne.
Takže máš na výběr tři možnosti, buď to udělat motor který má dost kroutáku v nízkých otáčkách, ale zárověn jde roztočit. Nebo přitvrdit víc spojky a nebo nejlepší řešení je pořídít si dvourychlostní motor, u kterého díky krátké jedničce jsou rozjezdy daleko lepší
Datum: 16. února 2015 16:09
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jinak jak myslíš, že ti někdo poradí jaký použít výfuk, když jsme nikdo ten válec neviděli ani nevíme jaký má parametry?? myslíš, že tu půlka lidí vlastní věšteckou kouli??
Datum: 16. února 2015 14:53
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Fechtl nevím co je, jinak výfuk je třeba vyzkoušet, ale tak aby to dávalo smysl a ne tam nasrat vykuchanou rouru
Datum: 16. února 2015 14:23
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Takze jakej vyfuk bych tam podle tebe mohl dat a jakou dylku kolena stacilo by dat z fechtla ?
Datum: 16. února 2015 13:53
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 no vzhledem k tomu, že na 2T je výfuk hodně důležitý tak to prostě nemůže fungovat a karburátor ani hlava to nezachrání
Datum: 16. února 2015 13:13
Jméno: D.J
IP: uživatel17869
 Ja jsem ten valec koupil za 700 kc i s pistem. Prave sem chtel vedet jestli by to slo nejak kompenzovat vyfukem nebo hlavou ? Ja myslim ze karbec mam naladenej celkem dobre.
Datum: 16. února 2015 10:21
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 hlavně s popsanou úpravou výfuku se divým, že to vůbec jede. To je přesný návod jak z motoru s potenciálem udělat nefunkční bastl
Datum: 16. února 2015 8:51
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Proste jsi postavil pilu ktera. Jede je v otackach...resil bych to upravou prevodu
Datum: 16. února 2015 7:33
 Ahojte! tak dávno som sem nepísal  Idem dávať znamenie, že žijem  a idem sa pochváliť troška. Podarilo sa mi zohnať originálne funkčné tyristorové zapaľovanie na Pionýra, tak som spravil pár fotiek a natočil som vám pár videí pre zaujímavosť. http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/Tyristorove_zapalovanie_1982/ a video https://www.youtube.com/watch?v=kp6EEGmaDA8
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:30
Datum: 17. února 2015 18:30
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Čau, dá se nějak upravit zapalko z babetty aby pasovalo na pio?
Datum: 17. února 2015 13:20
 rovnaké ako u babetty
Datum: 15. února 2015 23:08
Jméno: combust
IP: uživatel17867
 Parametry?
Datum: 15. února 2015 22:50
 je to samozrejme na princíp babetty, je k tomu tyristorová jednotka a indukčná cievka
Datum: 15. února 2015 20:11
Jméno: combust
IP: uživatel16813
 Silně to připomíná babetu. Jak vypadá elektronika a indukční cívka?
Datum: 15. února 2015 18:50
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 Čau,mám takový problém: motor z fechla mi nejde nastartovat,vyčistil jsem trysky,karbec jde přeplavit,svíčka hazí jisku(vyzkoušeno asi 20 svíček),předstih seřízen,ale motor prostě nenaskočí,dávál sem novou spojku a gufera,pak jsem to chtěl nastartovat a nic, i indučku jsem vyměnil,ale motor prostě nenaskočí,už nevím co s tím.Děkuju za každou radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 16:00
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 normální čistá bez známek zapálení směsy ve válci..
Datum: 16. února 2015 16:00
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a co nám aspoň prozradit jaká je po pokusech o nastartování svíčka??
Datum: 16. února 2015 10:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Tak jedině předstih nic jiného to dělat nebude
Datum: 15. února 2015 18:35
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 ne,právě vůbec... a to je divné..
Datum: 15. února 2015 17:12
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Na striknuti benzinu do valce nechytne?
Datum: 15. února 2015 16:05
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:46
Jméno: petr
IP: uživatel17309
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:34
 draku je to mali pinda ale je stasne upisteny,, jegut, neboj se,,bud dodavam v tomto provedeni a nebo v cernem dle toho co je na skaldu,, napsi pak dovzkazu jaky chces
Datum: 15. února 2015 11:34
Jméno: Mara
IP: uživatel16838
 Zdravím, chci se zeptat, když si budu rozšiřovat řidičský průkaz z AM na A1 bude muset dělat i zkoušky z teorie? Nebo jen jízdy? Díky za rychlou odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 15:33
 Zdar. Budeš dělat komplet zkoušky.
Datum: 16. února 2015 15:33
Jméno: sumař
IP: uživatel14454
 myslím že máš jen jednu jízdu s učitelem a pak zkoušku s komisařem ale nevím jestli budeš dělat test z teorie
Datum: 14. února 2015 20:26
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 pokud je vše beze změny, budeš dělat obojí... teď nevim, jestli se ti třeba nesníží počet výukových jízd během výcviku, ale možná že ani to ne
Datum: 14. února 2015 20:03
 Ahoj chci se zeptat jestli mě stačí na to abych nastartoval motor u jawy 21 6v 30w to když zapojím 15 a 1 ukostřím nebo naopak a když tak prosím o rady jak to nejjednodušeji zapojit abych to nastartoval.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:10
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 na kladívko napojíš kondík, cívku a z tama povedeš drát na indučku zpojíš to na + a pak dáš z indučky kostru - a je hotovo
Datum: 15. února 2015 11:10
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Kolik tak stojí přibližně doklady na jawu 555 a na jawu 550? Díiky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 16:08
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 5000 a8000 pokut je mermomoci chces
Datum: 15. února 2015 16:08
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Zdar draci chci jse zeptat co říkáte na snížení hlavy na čz 175/477 o 1,5 mm. Je to moc ? Kolik to bude mít kompresi ? A nesníží to moc životnost motoru ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 8:03
Jméno: MIlan
IP: uživatel11232
 Zdar, rozdíl prakticky nepoznáš, bez úpravy výfukuvého kanálu nemá skoro smysl, co radím já je jen perfektní těsnost, nové těsnění pod válec a mezi karb a motor, vyhodit těsnění mezi válcem a hlavou, pečlivě na sebe zabrousit brusnou pastou, do kříže dotáhnout a fertig. Je to nejrozumější co můžeš pro to udělat.
Datum: 14. února 2015 8:03
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Takze bez problemu jo ?
Datum: 13. února 2015 22:21
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Dej to do kupy a uvidis je to na stredu ...jeste muzes dat do spalovaku modelinua dotahnot ji na svornikya udelat otisk jak to sedi
Datum: 13. února 2015 22:04
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Sry vidim že sem to uže psal ale jen chci vědět jestli to neni moc
Datum: 13. února 2015 21:49
 draci dal jsem motor (mustang) do rámu vše zapojil jak má zapalovaní jsem dal do stejné pozice co bylo než jsem ho rozpulil a nechce mě házet jiskra nevíte čím to muže být?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 19:33
 poloha statoru nemá vliv na jiskru, musel jsi pohnout z kladívkem nebo to máš blbě zapojený- ukostřený někde
Datum: 14. února 2015 19:33
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 máš to všechno správně zapojený? otvírá ti vůbec kladívko? Je klladívko odizolovaný?? ... jinak nepočítej s tim, že tam jenom vrazíš stator +-jak byl před tim...
Datum: 14. února 2015 18:21
Jméno: Filip
IP: uživatel17854
 Ahoj,nevíte nekdo odstín blatníku na mustanga? Díky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 7:26
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 co třeba prolistovat historii řeší se to tady furt dokola, stačí nebejt línej
Datum: 20. února 2015 7:26
Jméno: Honza
IP: uživatel11232
 Ahoj draci, jaký mám použít převodový poměr na fichltla do terénu ? Zatím mám primár origo a sek. 11/55, ale vážím okolo 105 kg, a na drapákách už jsem našel pár kotárů co nevyjedu  Přemýšlím o primáru 9Z. - jak rychle to s ním jede ? Nebo dát jen sekundár 10/60 a nechat primár origo ? Jinak motor mám po GO, maximálku na asfaltu dosahuju při mých kilech a 11Z i do mírnějších kopců  .\r\nDíky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2015 18:39
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No s tvojí vahou problém(nic ve zlém) Dali jsme primár 9z problémem s řetízkem-na nový lamely nový řetez(o článek zkrácený) jsem nemohl dostat. Je to znát ale z kopců to přetočíš. Jezdili jsme potom 11/55. Jestli budeš jezdit cross po trati volil bych větší rozety než ten primerák. Nechá se splašit i 75z. Podle trati dát odpovídající rozetu
Datum: 13. února 2015 18:39
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Jaký je rozdíl mezi konstrukcí jawa 550 a jawa 555? mě se líbí více pařez jawa 550, a tak jde udělat jednoduše z 555 výměnou zadního plechu a předního blatníku jawu 550 ? Je zbytek stejný? motor neřeším
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2015 19:53
Jméno: standa
IP: uživatel17862
 Abys dal přední blatník j550 musíš dát i kluzáky,maj jinej spodek. Blatníček dozadu asi dostaneš a dopasuješ,ale nezakreješ pružiny,který jsou dvě u 555. Plechy pod sedačku pasovat nebudou,ale když budeš šikovnej tak si poradíš. Zbytek muže zhruba zůstat původní z j555. Bude to ovšem hroznej bastl a každej pozná,že je to 555. Připrav se i na to,že by se ti mohly někteří zasvěcení smát...
Datum: 13. února 2015 19:53
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tak to rozhodně ne... liší se to v moc věcech! třeba rám, kola, přední vidlice, maska, blatníky atd... má to podstatně víc rozdílnejch dílů, než těch společnejch...
Datum: 13. února 2015 17:45
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Zdravím lidi, chci si koupit jawu 555 a jelikož jsou těžko k sehnání doklady, mám jediný dotaz... Šlo by tu 555 napsat na jawa 50/05 doklady? Jaké s tím máte zkušenosti? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 8:09
 Myslím si že ne to je jako napsat např. doklady z felicie a napsat na ně octavii
Datum: 14. února 2015 8:09
Jméno: jawassss
IP: uživatel16252
 Zdrar, dělám bakalářskou práci o motoru jawa pionýr (typ 20,21,23) Hlavním cílem mé práce má být dosažení co nejmenší možné spotřeby paliva. Upravy mám jak popsat tak prakticky provést. Proto se chci zeptat jestli někdo nemá nějaké návrhy jak by se dala spotřeba paliva snižovat. (vím že to závisí aj na stavu kol, ložisek, tlaku pneu atd. ale to neberme v potaz myslím jen čistě motoricky. Pokud by někdo měl nějaké rozsáhlejší info tak dyštak napište na mail. doctus@email.cz díky jawasss
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 20:26
Jméno: marian
IP: uživatel17701
 určite by som volil dvojkrúžkový piest. Pri jazde na spotrebu sa jazdí v nižších otáčkach kde jednokruh "nedrží" tlaky. Použil by som kludne klasické liatinové a masívne by som na nich zrazil hranu- zúžil.
Snažil by som sa maximálne znížiť hmotnosť posuvných častí, ich zotrvačnosť je jednou z hlavných mechanických "bŕzd" piestových motorov. Kluka a aj jej uloženie v blokoch musí byť perfektne vycentrované.
No jej vyváženie je pre spotrebu NEPODSTATNÉ, to má vplyv iba na komfort jazdy a životnosť. Použil by som karburátor ktorý má minimálne nastavenie volnobežnej zmesy alebo tri trysky /ak taký pre 50 ccm
vôbec je/ K tomu výkonejšie zapalovanie čo zvláda zapáliť aj chudobnú zmes. Pre takúto aplikáciu by sa mi osobne pozdával viac valec z pio. 05. Kedysi ked som na pionieri chodil do školy, tak som pri jazde na
spotrebu bežne dosahoval 1,5 l/100 km. Ak to postavíš ako ekošpeciál myslím že je šanca dostať sa spotrebou tesne pod liter.
Ešte nápady ktoré neviem či by niečo usporili alebo iba skomplikovali konštrukciu : labirinty miesto gufier, elmag. zatváranie volnobehu pri zvýšených otáčkach
Datum: 20. února 2015 20:26
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 No když už, tak musí počítat s nějakými investicemi  a zas tak drahé to není a s ohledem na skutečnost, že ušetří cca 10-15% výkonu.... kde je najdeš a na spotřebě se taková výkonová úspora hodně projeví.
Datum: 16. února 2015 8:49
Jméno: standa
IP: uživatel17866
 To je zas dost drahá záležitost. Bude rád,když mu zainvestujou alespoň něco.
Datum: 15. února 2015 20:07
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 No mnoho tu už bylo řečeno, ale pokud bych u pionýra šel po snížení ztrát tak bych se v první řadě věnoval náhradě primárního řetězového převodu
Datum: 15. února 2015 19:49
Jméno: jawasss
IP: uživatel16252
 jo ještě se chci zeptat jestli někdo neznáte nějakou knížku ve které by byl důkladně popsán motor jako všechny jeho části třeba válec zapalování atd.
Datum: 15. února 2015 15:59
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Vše z toho jsem psal až na ten jednokruh. Tomu nevěřim,nechal bych dvoukruh,možná bych dal dvoukruh na slabý kroužky,sesa umí sehnat.
Datum: 14. února 2015 16:26
 kámo nechci ti do toho kecat, ale když se podíváš na nový spalovací motory, tak zjistíš že dochází ke snížení počtu pístních kroužků , takže bych volil 1k píst s 1mm kroužkem... s origo karbcem bych se rozloučil jako první, Jikovy vždycky žrali a nikdy nejeli, ať v motorkách nebo automobilech, originální airbox si troufnu říct že nenahradíš ničím co by fungovalo líp...ještě bych zauvažoval nad tvarem spalovacího prostoru.. ty máš sice dobrý teoretický nápady, ale v praxi by ten motor měl s poloviční spotřebou i poloviční výkon
Datum: 14. února 2015 13:50
Jméno: jawassss
IP: uživatel16252
 díky za příspěvky, já to měl vymyšlené tak že bych první udělal všechno do 100% tzn nechal vyvážit kliku ale ted kldyž píšete že klasické vyvážení neni 100% tak nevím, pak jsem chtěl dát 3K píst (myslím že stím by to mělo dobrý tah od spodu tím pádem by to mohlo jezdit v nišších otáčkách = nišší spotřeba. Samozřejmě válec na výbrus a zajetý. pak samozřejmě všechna nová ložiska místo bronzových pouzder jehly. spojkový koš a převodovky ve 100% stavu. Bezkontakt zapalko si myslím že určitě udělá hodně. Pak co se týče karbecu jsem chtěl nechat origo, jen zajistit aby co nejmenší množství benzínu protíkalo. pak dát menší trisku a snížit hladinu atd. toje asi cšecko co mě tak napadá. možná by ještě pomohlo dát jiný filtr
Datum: 14. února 2015 8:39
Jméno: standa
IP: uživatel17862
 Dobře,ale tak zběžně jsem nejednou četl,že pio klika ty výchozí hodnoty serie nemá úplně top a navíc to muže slušně rozhodit i těžká ojnice a blbej těžkej píst (některé CKR to údajně způsobovali)... takže myšlenka byla taková,jestli by tedy nebylo od věci i vhodně vyvážit kliku jako celek - jak píšeš ty přidat/ubrat v jednotlivých kmitajících prvcích aby se dosahlo nějaký rozumný hodnoty...kliky dělá dost lidí...výběr má ... toť vše z mý strany ... klikař nejsem,vim zběžně to co asi každej,co se zajímá aspoň trochu o motory... možná jdu zbytečně do detailů,ale dotaz byl na dosažení nejmenší spotřeby...a nejmenší spotřeby dosahneš když vše bude top... seriová klika bude dostačující pro rozmezí 4000-6000 ot/min,to asi jo,ale třeba tam je rezerva? Poraď...mě se tohle téma moc líbí a byl bych moc rád,kdybys nás Jawassss informoval jak se to vyvijí ... já už "opravenou" serii totiž donutil jezdit za tech cca 2,5-3L/100km s mými 93kg jen vylepšením továrního provedení válce,vyladěním karbecu a sání + zapalování ... a ty rezervy tam furt jsou ... karbec a plnění válce má rezervy určo ... možná by bylo dobrý třeba použít kratší píst z babety a zkrátit k němu válec...k tomu přizpůsobit časování válce...třeba do 05 vložky udělat přefuky alá simson,sací kanál by tam byl vhodnej pro píst babety,jen by se doladil,vejfuk by se doladil...možná bych nechal 30mm od HU jako má simson... lepší karbec,dotryskovat,sání ... musí to jít ... vycházim ze Simsona,kterej relativně jede a žere prd...
Datum: 13. února 2015 17:15
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 standa. Každá nevyváženost způsobuje nějaký odpor. Ale při vyvážení kliky nemůžeme odebrat hmotnost ojnice a pístu, ale musíme ji doplnit další nevyvážeností která bude kmitat proti té první (proti ojnici a pístu). Takže u vyvážené kliky nám vlastně kmitají dvě hmoty.
Datum: 13. února 2015 16:28
Jméno: carodak
IP: uživatel12545
 doporucuju chodit behat,potom se dostanes na hodnoty 0/100km  jinak ti samozdrejme preju hodne stesti
Datum: 13. února 2015 15:53
Jméno: standa
IP: uživatel17861
 Právě že základ bude spodek motoru a pak další související odpory,tření a kmitání,tim bych začal,válec a věci kolem je až na druhym místě. Nebo jinak...mužeš mít dobrej válec,ale je ti to prd platný,když část výkonu sebere vyrachtanej primár a malinko šmajdavej koš (na oko "v cajku"  ...něco se ztratí v převodovce,protože už je vydrbaná ( zde by mohli pomoct jehly na předloze)...dál ušmajdaný sekundární kolečko a nakonec zuby rozet a řetěz ... vzadu upět kolmost kola,dření náhonu,házivost rozety... hafo je toho a vše jsou nemalé ztráty - ale v součtu to udělá hodně.... a třešnička na dortu - párový kartery! Pak válec,hlava,karbec,vejfuk atd...
Datum: 13. února 2015 15:40
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 * se správnouvůlí
Datum: 13. února 2015 15:10
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 Základ bude dobrej válec ze správnou (vhodnou pro tuhle discíplínu), volej udělá taky hodně . Největší loterie bude plnění protože origo karburátor asi nevyhovuje. Klika musí být top. Rozmyslim jestli jednoukrouzkovej nebo dvoukrouzkovej pist. Dal je taky zajimavy popremyslet pri jaky rychlosti ma mit motor idealni spotrebu aneb 45 khm pul plynu se rovna spotrebe 65 kmh 3/4 plynu.
Datum: 13. února 2015 15:09
Jméno: standa
IP: uživatel17861
 Tom: Zajímavý,to jsem třeba vůbec nevěděl. Ale pointa je určo v tom,mít tu kliku TOP...ne jen vycentrovanou,některý kopou i když jsou vycentrovaný skoro na nulu,nevim proč,ale je to tak ... co bys teda radil ty?
Datum: 13. února 2015 9:49
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 jedina spravna odpoved je provrtat dekl a navarit slapky. nasledna spotreba - cigaro/hodina
Datum: 12. února 2015 23:31
Jméno: David
IP: uživatel12679
 Aj soráč to mělo bejt jen k motoru.....
Datum: 12. února 2015 21:46
Jméno: David
IP: uživatel12679
 Čus, souhlas s tím níže + zaměřit se na vnější jízdní odpory vozidla. (Odpor do stoupání a setrvačný s tím moc nic nenaděláš), ale určitě mít třeba na paměti odpor valení. Dobře vycentrovaný paprsky, snažit se aby ti kola moc neházely (a přední vidle mít taky ok). Z vlastní zkušenosti to vím. Největší problém je s odporem vzduchu. Je docela nepříjemný když jedeš na 20 a fouká ti vítr proti. Řešením může být i nějaký plexištít a určitej předklon jezdce udělá taky dost, ale u plexi bacha na to aby jsi nezvětšoval celkovou čelní plochu.
Datum: 12. února 2015 21:42
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 standa: a co když řeknu, že s vyvážením kliky se pasivní odpor zvětší. Co ty na to?
Datum: 12. února 2015 21:03
 Snížit pasivní odpory jak na motocyklu tak v motoru,vyvážená - ne jen vycentrovaná - klika - tzn.výroba nové kliky,na které by se dalo dosahnout lepšího vyvážení než u serie - nejlépe s plnými a silnými setrváky - zlepší se spodní komprese a plnění. Další rezervu má motor v zapalování - určo bezkontakt co dává 100% - ní pravidelnou silnou jiskru. Svíčka - jiskřiště,tepelná hodnota. Sací koleno - lepší tvar,jiná délka. Karburátor nové koncepce - řekněme Dellorto 17,5mm nebo simson 16mm + vhodně zvolit sání a trysky. Opravit/upravit válec,odstranit výrobní nepřesnosti,100% nastředit vložku,vylepšit odfláklá provedení sacího kanálu z výroby,dorovnat vejfukovej kanál... dokonale vypucovat přefuky (nepíšu leštit) .... lepší hlava s lepším chlazením,možná spalovák krapet menší..... výfuk jedinej asi ok ...... dle mě se dostaneš na 2L/100km .... klidně mail
Datum: 12. února 2015 20:41
Jméno: babeta
IP: uživatel17859
 čau draci mam problém s 210 nechce držet volnoběh a vůbec nízké otáčky a strašně špatně startuje studená karburátor mam dellorto čistý a nový ale předstihem to není ani faleš to nikde netahá vše přetěsněno snímač cívka a gyt nové.Kdyby někoho něco napadlo sem stím
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 9:19
Jméno: Kuba
IP: uživatel17868
 Měl sme stejnejn problém. koukni napíst.
Datum: 16. února 2015 9:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Stou tryskou jsi zkoušel šroubovat-co je na bohatost směsy?Dotáhni a o jednu otáčku povol. Pak se podívej na jehlu jastli ji máš dobře danou kdyžtak ji o drážku zvedni
Datum: 14. února 2015 15:41
Jméno: babeta
IP: uživatel17859
 hladina ok zkoušel jsem aj trysku jiných průměrů a bez reakce
Datum: 13. února 2015 21:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Když ten karbec rozděláš tak se podívej jakou máš hladinu. Jsou tam na boku takový drážky tak aby byla hladina benzínu zároveň.(pust do toho benzín nenaklápěj a povol dole tu misku).
Datum: 13. února 2015 17:47
|



|