Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: jawa ss
IP: uživatel9121
 čau hoši dneska jsem nastavoval předstih všechno v poho ale jak jsem povolil stator a chtěl jsem ním pootočit abych našteloval předstih tal ono to vůbec nehýbalo s pístem pořád to bylo stejné jak jsem potočil jak chtěl s píst se ani nepohl nevíte co stím
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. června 2010 10:36
Jméno: pavel
IP: uživatel9686
 Tak je to tak jak píšu, povolit ty dva šrouby co upevňují stator magneta a pootáčet (nepatrně) statorem a tím měníš předstih. Na tom jestli se ti pohne píst nebo ne to nezáleží.
Datum: 15. června 2010 10:36
Jméno: jawa ss
IP: uživatel9121
 je to jawa 21
Datum: 15. června 2010 8:36
Jméno: pavel
IP: uživatel9678
 Návod: nastavíš si píst přesně do horní úvrati - aby byl prostě maximálně nahoře. Na kladívkách nastavíš odtrh spárovýmy měrkami na 0,4mm. Poté otáčíš klikou (prostě tim šroubem uprostřed magneta, nebo dynama, záleží co je to za stroj) zpátky, dokud se kladívka nedotknou. A ta vzdálenost toho pístu od horní úvratě je velikost předstihu. Tu změníš tak, že buďto pootočíš statorem magneta (třeba jako u jawy 23) nebo pootočíš jen základovou deskou zapalování (třeba jako u kývačky) Myslim že je to srozumitelný? Když tak mě opravte. Co je to přesně za stroj?
Datum: 14. června 2010 20:07
 omg!! si magor nebo co? psal sem ti že píst si natáčíš rotorem"!!!!!!! prostě otáčením ROTORU si nastavíš píst 1,6mm před horní úvrať.....to je takový problém to pochopit????!!!!!!!
Datum: 14. června 2010 16:34
Jméno: jawass
IP: uživatel9121
 tak čím teda mám točit když nastavuji předstih. a jak se nastavuje předstih vím šteluje se že povolíš jistící šroubky statoru a tím točíš proti směru hodin zmenšuješ posměru zvětšuješ a mě to nedělallo nic
Datum: 14. června 2010 16:00
 ma parvdu ten chlapec! stator s rotorem nehybe
Datum: 14. června 2010 12:47
 odkdy stator hýbe s pístem? omg  ...hochu ty nemáš ponětí o tom jak se natavuje předstih......znovu su prostuduj návod a pořádně čti. pístem hýbe rotor né stator  .
Datum: 14. června 2010 12:34
Jméno: martin
IP: uživatel1859
Posl.aktualizace: 14. června 2010 11:54
Jméno: CZK
IP: uživatel9460
 No a nebo máš třeba vačku z Jawy 90 a ta je nabroušená obráceně.\r\n
Datum: 14. června 2010 11:54
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Hlavně nezapomeň že jíiskru zapalko hází při rozpojení kontaktů kladívka a ne při jejich sepnutí!
Datum: 14. června 2010 6:45
 Hele, nastavuj předstih ne pomocí cigára, ale podle žárovky a baterky. Zapoj + baterky na kostru, minus přes žárovku na pohyblivé kladívko. Najeď si pístem o požadovaný předstih zpět z HÚ, povol stator a pomalu otáčej statorem a hlídej žárovku. Jakmile zhasne, přitáhni ho. To jsem vyzkoušel a je to perfekt.
Datum: 13. června 2010 21:35
 Je to jednoduché. Buď máš semletý ten malý obdélníkový výstupek a vačka se ti protočila v magnetu a nebo nemáš na klikové hřídeli kulatý kolíček a protočil se ti celý magnet... Možná máš zapalko špatně otočené-obráceně
Datum: 13. června 2010 21:31
 Kde jste koupili(pokud jste koupili) úsečový pero na zetku 150. Nebo co jte koupili, abyste to pak mohli vypilovat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. července 2010 9:00
Jméno: jirka
IP: uživatel8804
 v mototechnách,kde prodávají náhradní díly a hodí se tam ze škodovky looomb,š-100,k vodní pumpě, tak je tento klínek 3mm, jinak firma Fabory za pár korun
Datum: 09. července 2010 9:00
 Seřizoval jsem předstih žárovkou u tatrana. Baterka byla normálně ponechána v motorce. + jsem nechal uzemněný, mínus jsem vedl přes žárovku na pohyblivé kladívko. Ale když jsem s tou destičkou otočil(rozeplo se to), tak to žárovka nezhasla úplně, ale zůstalo oranžový jen to vlákno uvnitř, ale nesvítila. Co to mohlo být? Když jsem ji odpojil od baterky, zhasla nadobro.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2010 15:10
 to je proto, ze ve chvili jak se kladivko rozpoji tak zacne proud z baterie tyct zapalovacim polem , kterej ma nejakej odpor, tak zarovka pohasne... u fika jsem nad tim chvili badal..
Datum: 14. června 2010 15:10
Jméno: stepan95
IP: uživatel7898
 Zdarec draci, mám dva dotazy. Půlím motor, a nemůžu sundat hlavu a válec. Odtáhl jsem ty 4 šrouby desítky, ale drží to tam furt. Nevíte co s tím? Zkoušel jsem už hodně věcí, ale zatím nic nezabralo. Potom nemůžu sundat rotor. Stator jsem odšrouboval, potom jsem dal pryč ten šroubek co je přesně ve středu statoru. Zůstal tam jen rotor, ten váleček co ho zajišťuje jsem vytáhl, ale dál nevím co s tím. Díval jsem se na web jawa-50.cz, ale neudělal jsem to ani podle toho. Prosím poraďte. Dík moc...
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2010 11:52
 nebo máš ohlé ty 4 tyčky, na které se navlíká válec, a drží to za závity. zkus s nima hýbnout
Datum: 13. června 2010 11:52
Jméno: stepan95
IP: uživatel7898
 Dík moc...
Datum: 13. června 2010 11:06
 dej do rotoru šroub m8 a rotor vem hasakem nebo francouzakem, a šroub utahuj, on ten rotor spadne, ten valec mas asi zadřenej, řid se timhle: co nejde silou, jde ještě větší !ale s rozvahou, t ocelova vložka taky není nejpevnější, a hlavně at nezničíš kartery, valců je dost,
Datum: 13. června 2010 8:35
Jméno: David
IP: uživatel2156
 Válec s hlavou...máš to do sebe asi hodně zapečený,musíš zabrat a pujde to,pokud si vyšrouboval 4 matice a vyndal podložky tak už není co by to drželo,zaber a bude to,magneto vyndář tak že až vymontuješ vačku tak že tam zašroubuješ šroub který drží ten kryt motoru nevím přesně číslo a ono se to pak pustí a vyndáš to ...je to lehký přídeš na to.
Datum: 12. června 2010 22:43
Jméno: stepan95
IP: uživatel7898
 Aha, žádný váleček, vačka to je...
Datum: 12. června 2010 21:59
 Draci potreboval bych poslat odkaz na odzkousene schema el zarizeni na jawa 20 20w nebo popripade nejakou radu ohledne toho co tam muze byt spatne ponevadz mi to nehaze jiskru a uz jsem vymenil kladivko kondenzator indukcku fajku i civkovy kabel a furt to nedela nic
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2010 19:05
Jméno: telda
IP: uživatel9594
 zdarec hoši dávam do kupy fichtla 21 a nejde mi nastartovat ani jiskru neháže nejsem žádnej elektrikář takže sem si jistej že sem blbě dal elektriku potřebuju jestli nevíte kde sehnat naky přehledny schema elektriky nebo navody jak ji zapojit díky za opovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2010 16:24
Jméno: David
IP: uživatel2156
Datum: 12. června 2010 16:24
Jméno: mustangista
IP: uživatel7860
 Zdar hoši jakym zpusobem nejlip zapojit elektriku na mustangovi? Mam dat kablik z inducky z cisla 15 na civku v zapalku nebo z te 15cky to mam dat jenom na kostru? Co je lepsi?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2010 18:44
Jméno: mustangista
IP: uživatel9671
 A jak ti to chytá a jede?
Datum: 13. června 2010 18:44
Jméno: kocour
IP: uživatel849
 Podle orig. schématu by se to mělo přehodit. Já to dávám jedině tak.
Datum: 13. června 2010 10:52
Jméno: mustangista
IP: uživatel8583
 ja mam kostru 15 a kladivko 1 a jiskru to hazi. Takze to mam dat opacne?
Datum: 12. června 2010 21:04
Jméno: kocour
IP: uživatel849
 Zase ta patnáctka na kostru. Prohlídněte si už konečně ORIGINÁL schéma od fichtla a tam je jasně 1 na kostru a 15 na kladívka.
Datum: 12. června 2010 19:13
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Co je lepší?  to se povedlo  z inducky č. 15 má jít kabel na kostru... takze neni ani jedno lepsi.... ale je to rešení
Datum: 12. června 2010 11:55
Jméno: Karlos
IP: uživatel1200
 Zdar,
Stadion s11 dostal novou cívku / černá zalitá v plastu/.
PRoblém je že mi to nehází jiskru.Když šáhnu na kabel tak dostanu prdu jak hovado. Jakmile nasadím fajfku a svíčku tak ani tuk. Vyzkoušeno na 3 fajfkách,na který krásně nastartuju zbývající stroje / babeta,pio 21 i cz 180/. Už mě to fakt mrdá. Odizolovával jsem kladívko plastem.
Na konci kabelu to dá šlupku že bych chcípl ale jiskru ne. Co může být ko. Už jsem si říkal že se na to vykašlu a vyměním s 11 za pávika.
dík za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2010 17:02
Jméno: Noname
IP: uživatel9662
 Zajímavé ... Původně bych řekl, že je proražený kabel, pokud tě to křáplo přes něj, pokud jsi se chytl až na konci, tak je to pochopitelné. Cívka by mohla být dobrá, ale znovu bych se asi vrátil k tomu přerušovači a zkusil opět nastavit předstih. Napětí na cívce se ti naindukuje, ale nestřelí to včas, nebo vůbec jiskru na svíčce - zkontroluj elektrodovou vzdálenost u svíčky 0,4-0,5 mm (měř spárovými měrkami) a totéž předstih - vzdálenost 1,2-1,5 mm když je píst v mrtvé poloze. Ramínko přerušovače se musí pohybovat volně, plochá pružina musí mít kontakt s přívodním šroubem. Vačka nesmí být uložená excentricky, aby nezpůsobovala 2 odtrhy. Kondenzátor - vadný způsobí, že zapalování nepracuje vůbec, proražený nebo s povrchovým krátkým spojením způsobuje za jízdy zastevení motoru - svíčka nedává jiskru.
Datum: 12. června 2010 17:02
Jméno: Honza477
IP: uživatel8931
 co svička ? vyzkoušej jiny
Datum: 11. června 2010 19:30
Jméno: MaTys
IP: uživatel9646
 Cauwes draci vcera sem koupil pincka a dneska sem ho rozebiral vse cistil ,zalepil dusi a chtel sem naladit zapalko a zapojit kdyz sem to udelal vse jak ma byt tak mi to hazelo krasnou jisrku jenze po hodine prijdu a chci to zkusit znovu a nic .. i kdyz sem vse ladil znovu a znovu tak to tu jiskru proste nehodi ..  nevim si rady , diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2010 16:37
Jméno: MaTys
IP: uživatel9654
 Tak uz dava , vse sem odpoil a znovu novymi draty pospojoval a dava zkousel sem to tak ze sem si vzal svicku del sem ji do fajfky a na hlave sem tocil z nakopavackou ..ale jiskrilo to jen ovcas a slabonce je to dobre ?
Datum: 11. června 2010 16:37
 Přeizolovat kovadlinku, měl jsem to samý. Raději to obmotej páskou, tymtěm podložkám nevěřím, praskaj.
Datum: 10. června 2010 21:10
Jméno: jawa
IP: uživatel5056
 a hazí to jiskru když odělaš faju a dej prst na ten červenej drat a nakopavej.
Datum: 10. června 2010 21:09
Jméno: MaTys
IP: uživatel9646
 Prave ze nevypadlo nic , kontroloval sem to
Datum: 10. června 2010 20:56
Jméno: tomas
IP: uživatel9644
 nevipadl ti nejaki dratek z cifky atd.
Datum: 10. června 2010 20:53
 Zdravím vás.takopět se zde vracím se svým problémem že mi jawa 21-30w zapalko neustále pálí zadní žárovku. Pár lidí mi poradilo dat tam žárovku 12V 10W že jim tam vydržela 2 roky a že mám vyskoušet žárovky různých značek. Udělal jsem vše co mi bylo řečeno a prdlajs 2 roky,vydržela mi 2 dny což je asi 150km a šlus... Už fakt nevim. Nemáte nějakou radu kromě stabilizátoru napětí,která zaručeně pomůže? ale ZARUČENĚ ten stabilizátor je až to poslední řešení.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2010 14:44
Jméno: standa
IP: uživatel9432
 kdyz mas velmi zdravý magneto,tak to pálí zarovky pri tohle zapojeni....ja mel slaby magneto a nic to nepálilo...
Datum: 11. června 2010 14:44
 díky...nějak jsem si to uvědomil až ted že to mám takto zapojené. To když jsem to dělal jako malý páprda tak jsem to dělal z hlavy aby to svítilo ale aby ty žárovky vydržely na to jsem nemyslel
Datum: 10. června 2010 21:55
Jméno: standa
IP: uživatel9432
Datum: 10. června 2010 21:42
 http://boocheer.rajce.idnes.cz/lol/#schema.jpg
Datum: 10. června 2010 21:09
 namaloval jsem tak narychlo schéma jak to mám zapojené já... ted se tak dvám že to zadní světlo má byt zapojené jinak. Jeden konec zadní žárovky má byt připojený na šroub předního světla a druhý konec na druhý šroub... na ten šroub na který se přišroubuje vodič
Datum: 10. června 2010 21:09
 Mám zapako 15w+15w ty dvě cívky jsou do sebe sérivě zapojeny a vede z nich jeden vodič který napájí světla... Ted se tak dívám že ta zadní žárovka na schématech je napojena na ty dva šrouby na předním světle. Já to mám normálně z cívky přímo na žárovku zadní a druhý pol je ukostřený a přední je to to samé. přimo z cívky. Tu elektriku jsem delal kdyz me bylo 10 let tak ted jsem si na to vzpomel. může to být i tím?
Datum: 10. června 2010 20:52
Jméno: Macek
IP: uživatel9645
 resil jsem to same na J20, 20W -zadni mi odchazela sice jen 2x do sezony, ale pak jsem odebral 2W kabelem na podsviceni tachometru, zbyly mi tedy 3W. ale sviti to pomerne stejne a bez zavad 2 roky
Datum: 10. června 2010 20:42
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Pokud ti napájí zadní žárovku samostatný pól, jedná se o 20W verzi zapalka. Je potom důležité aby napájecí pól byl velikostně poloviční než klasický, anpř. zapalovací. Pokud tam máš pól standardní velikosti, tak se nediv že se ti pálí i 10W žárovka. Potom by tam musela být 15W!
Datum: 10. června 2010 20:41
 Máme tu modelovou situaci- motorka 175/356 nedobíjí. Jab byste postupovali, abyste tento problém zažehnali.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2010 6:54
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Jestli je něco v hajzlu zjistíš tak, že zvedneš prekénko a podíváš se... ale podle tvého projevu tuším že o elektrice a ani tak jednoduché jako je dynamo a regulační relé nemáš šajn, takže se raději obrať s celou motorkou na někoho kdo tomu hoví. Ztrácíš čas svůj i ostatních...
Datum: 11. června 2010 6:54
 Takže můžou být klidně jen špatné uhlíky. Motorku má plně funkční, všechny spotřebiče, jen to dobíjení. Ten regulátor je snad původní, na statoru. Jak poznám, jestli je něco v hajzlu?
Datum: 10. června 2010 21:13
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Problém s dobíjením má vícero rovin... Jednak musíš mít v pořádku dynamo, tam se kontroluje stav komutátoru a uhlíků, plus jestli není spálené vintí rotoru, pak zda je OK regulátor a jestli je o stejném nominálním výkonu jako dynamo (ne že dynamo je 55W a rego 75W!). Pak je také třeba spočítat příkon všech spotřebičů. Nejčastější závada je v tom, že je dneska v módě navěsit na motorku kdejaké spotřebiče a pak jejich odběr převyšuje maximální výkon které je dynamo schopné dodat. Logicky když dynamo má 55W a celkový odběr spotřebičů (včetně zapalování!) je 70W, tak se nemůže logicky baterka dobít, protože není už z čeho. Bezkontakt je také samozřejmě určité řešení, rozhodně ne však levné...
Datum: 10. června 2010 20:48
Jméno: Marek
IP: uživatel6282
 pokud máš víc peněz koupil bych si bezkontakt a máš po problémech
Datum: 10. června 2010 19:58
 kup tam elektronické relátko AEV...dal jsem si to na čízu a dobíjení už neřešim
Datum: 10. června 2010 19:29
Jméno: kuba
IP: uživatel9375
 rele stoji kolem 370 kč, mněl sem ten samy problem
Datum: 10. června 2010 19:23
 Počkej-co prozi čemu? Nerozumím tomu vůbec.
Datum: 10. června 2010 18:15
 vyskoušel změřit jaké je napětí na výstupu dynama.... svorka 51 myslim, a nebo B+
Datum: 10. června 2010 17:56
 A kolik stojí nějaké rozumné relé, třebas to jsou jen uhlíky, netuším.
Datum: 10. června 2010 17:51
Jméno: kicis
IP: uživatel7889
 zdravim draci,,,chtel bych poradit s mou čezetou 175/470 nedobíjí a už nevím čím to je, mám nové elektronické relé, vyměněný stator, rotor,,,,,,,,nevíte čím by to mohlo být? předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2010 18:56
Jméno: kicis
IP: uživatel7721
 díky za rady protkousim to a prekontroluji......ČZ 180: blinkry tam byly před renovaci a baterka je nová a drží napětí, ještě se podívám na ty výkony
Datum: 10. června 2010 18:56
Jméno: mileyracing
IP: uživatel1411
 to tězko poradit to muze byt neco v haji nebo jen blbe zapojeny zkontroluj to poradne co ja se stim uz nas..al ale mel sem jen upadly drat ve statoru
Datum: 10. června 2010 17:42
 Kámošovi to dělali uhlíky.
Datum: 10. června 2010 12:08
Jméno: ČZ 180
IP: uživatel8062
 Akumulátor drží napětí ? Jaký vychází součet W na spotřebičích ? Kolik W má dynamo ? Máš na motocyklu směrovky ?
Datum: 10. června 2010 11:40
Jméno: mustangita
IP: uživatel8091
 podiv se na uhlíky a na všechny káblíky
Datum: 10. června 2010 11:25
 zdarec draci...Chtel bys se zeptat jestly nevite kdyz mne na 177/477 čezete nedobija baterku jestli to je relatkem nebo dynamem???dekuji predem za odpovet
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2010 8:57
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Naprosto úpřímně a bez vtuipkování... může to být jak dynamem tak relátkem, tak zní skutečná pravda.
Datum: 10. června 2010 8:57
 susimse na to podivat ale dik za odpovet...
Datum: 09. června 2010 22:52
Jméno: FichtlMen
IP: uživatel1723
 No já bych se kouk na to relátko to se většinou pos***.
Datum: 09. června 2010 22:31
 Cau draci hej potrebuji pomoc mam problém z čz175/450 mám tam dané zapalování z fichtla a kdyz chcu pridat tak to jakoby vynecha a potom zabere cim to muze byt kondenzator uz mam druhy novy ale stale
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. června 2010 22:52
 No to bude tím předstihem a jeslti si dával jako je u fíka tak to se nedivím takm to chce BIG.Tak 2,5-4 u tohodle nevím přesně
Datum: 09. června 2010 22:52
 předstih je stelovany
Datum: 09. června 2010 22:30
Jméno: patrik
IP: uživatel9632
 nastav si předstih mělo by to bejt tím
Datum: 09. června 2010 20:59
 Když motorka jezdí poněkud líně(a to má papírových 7 koní) a i pařez jezdí živěji, může to být předstih? Svíčka je mokrá. Když zacpu filtr rukou, okamžitě kyksne. Pod svíčkou teče kolem nespálená směs, hlava bude vyměněna. Vejfuk úplně čistý. Kohout je úplně čistý, ale stejně se mu moc nechce téct do karbecu. Jiskra jako prase, slyšitelná. Na volnoběh klape pěkně.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2010 19:00
Jméno: kicis
IP: uživatel7721
 no měl jsem něco podobného,,,,,, na volnoběh to byl pěkné ale při jízdě jsem to nemohl vytočit...........vyšteloval jsem předstih a jelo to perfektně
Datum: 10. června 2010 19:00
 Je to taková krabice, ve který je stočená drátěná vlna, má to takovej poklop, kterej povolíš a celou tu vlnu vytáhneš. Prolil jsem to M2téčkem.
Datum: 10. června 2010 17:02
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 souhlasilo by to v tom pripade na predstih a co komprese je dobra? jinak filtr tam je jakej molita? kdys si ho mazal olejem doufam
ze olejem primo na filtry a nenejakej vyjetej prevodak
Datum: 10. června 2010 16:39
 ¨Pro standu:vejfuk je perfetně vyčištěnej, filtr jsem prolil olejem, jak je psáno v příručce, s hladinou nehnu, ta je pevná. Spíš se mu nechce moc reagovat na plyn. Musím přidávat hodně plynu na rozjezd a i pak to jezdí nějak chcíple. To u jinejch mejch motorek se dá odjet pomalu na volnoběh.
Datum: 10. června 2010 16:09
Jméno: standa
IP: uživatel9432
 zasranej vejfuk,zasranej filtr,vysoká hladina,velkej predstih,bohata smes....vyber si......
Datum: 10. června 2010 15:23
Jméno: Zdeněk Březovský
IP: uživatel9641
 Cau draku nejsem si uplně jistej ale já bych řek že to bude ten předstich a nebo skus vyčistit karbec snad to výjde měj se
Datum: 10. června 2010 13:18
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 napadl me jeste filtr projet to bez filtru... jeste se zeptam jak je to je linej pri rozjedu a ve vysokejch to upaluje jak ma nebo je to liny vsude a nechce se to rozdejchat? ...
Datum: 10. června 2010 10:51
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 dekarbonuj i hlavu a vymen si tesnici krouzek na svicce kdys ani to nepomuze tak zkus ten predstihm ten ma taky celkem hodne velkej vliv ... k tomu kohoutku nezda se ti to? on to byl vzdicky takovej curacek co z toho teklo 
vymen gumicku v kohoutku muze byt spuchrela a zakryva dirku proto to tece jak kdys netece
Datum: 10. června 2010 10:49
 Je to tatran 125.
Datum: 10. června 2010 9:47
 Co to máš za motorku??????????
Datum: 09. června 2010 22:57
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 co to je za moto?
Datum: 09. června 2010 21:19
 zsdravím. nevíte jaktože je možné aby mi fechtl spálil zadní žárovku 12v 5W???Už si nevím rady. Když jsem tam měl 6v žárovky no tak jedna vydržela max. dva dny. říkám si že asi nějaké přepětí. stane se no. Hodil jsem tam žárovku 12V 5W a dopředu normální 6v 25w. ta přední vydrží ale zadní i ta 12v vydrží maximálně týden a šlus. Jak može pionýr dávat víc jak 12V? i kdyby etda dával tak jaktože to přední vydrží a zadní chodí pořád do kytek? jsem z toho blázen a už nevím jestli jsem vůl já s mým pionýrem nebo ta žárovka Cívky jsou tam uplně vpořádku.Jo nemám tam ten omezovač napětí a připadá mi to normální že se u tychto strojů 6V spálí ale že se spálí i dvanáctka to by mě nenapadlo kdybyste mě do hlavy praštili. Ta šestka ta tam svítila snad víc než je v jejich sílách takže jsem dokázal pochopit že se spálí no ale ta dvanáctka při max. otáčkách vůbec byla ráda že aspon trošku svítí.Když tam dám 24V tak už to asi moc svštla nenadělá. dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. června 2010 15:38
Jméno: Petr
IP: uživatel9630
 Mně se taky přpalovala.Tak jsem taky chytřejší.Bezva
Datum: 09. června 2010 15:38
 díky moc,zitra to nějak risknu do města bez žárovky a koupím tam tu 12v 10w
Datum: 08. června 2010 22:00
Jméno: standa
IP: uživatel9625
 muzu potvrdit....kamaradovi na stary 21 furt praskali zarovky 6V/5W....dali jsme 12/10W a má ji tam uz druhym rokem
Datum: 08. června 2010 20:49
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Ahoj,řešil jsem stejný problém nevím teda jak máš zapojené zapalování ale já mám na zadní žárovku jednu celou cívku.Každých 200km mi v vzadu prdla zkusil jsem taky 12V 5W ta prdla hned,tak jsem jen tak zašel do supermarketu a našel od filsona 12V 10W,a svítí celkem slušně ale hlavně,ještě neprdla.Mohu doporučit
Datum: 08. června 2010 20:06
Jméno: Aleš
IP: uživatel9624
 Zdarec, no zrovna na záhadology to asi nebude. Ale než se budeš pouštět do experimentů s vyšší wattáží, možná bych zkusil koupit od jiného výrobce a někde jinde tzv. poctivou šestku - 6V/5W. Je možné, že jsi koupil zrovna ze špatné výrobní série a vlákno žárovky je poddimenzované. Firmy šetří, kde můžou! Druhá věc, co se Ti mohla stát - prostě se Ti jen utrhlo vlákno žárovky. Uvnitř žárovky bývá poměrně volné, když je nahřáté svícením, tak je ještě měkčí a když z motorkou budež jezdit jak Tatar - samá horší cesta, tak ho můžeš utřepat. Není to obvyklá závada, ale je možná. Píšeš, že jedna žárovka vydržela max. 2 dny. Kolik jsi jich tam protočil? Zkus opravdu jiný obchod, jiného výrobce. Výkonější tam můžeš dát, ale za čas budeš třeba psát :" Zdar, zadní žárovka na fechtlu, co jste mi poradili opravdu neprdla, svítila fakt super, akorát mi to trochu natavilo kryt zadního světla. Není to sice moc, ale nevíte kde by se dal sehnat nový?"
Datum: 08. června 2010 19:58
 je to tak, "výhodou" fichtl-magneta je to že se chová spíše jako zdroj proudu než napětí, takže s malou zátěží ti dá klidně 18V, proto si nepomůžeš když dáš žárovku na větší napětí  ale to už sem ti psal někdy minulej tejden
Datum: 08. června 2010 19:24
 díky...zitra to skusím
Datum: 08. června 2010 17:57
 pro žárovku 12V 5W je potřebný ještě menší proud než pro 6V proto praskne.... dej tak 6V 10 W......apropos...dej žárovku s větší watáží a né s větším napětí
Datum: 08. června 2010 17:55
 cuz , nevim kurnik cim to je , ale kdyz mam elektricke schema zapojeni podle tohodle schematu ´´...´´ tak kdyz dam polohu ´´ve dne´´ tak mi sviti zadni svetlo .. a kdyz dam bzucak , tak mi troubi velmi potichu a nebo vubec ... UZ tam bylo asi 4 bzucaky a vzdy to dela to samy.. kdyz sem odpojil zadni svetlo aby to neodebiralo proud, tak sem stejne ten bzucak nezesilil ! ... poradte prosim kdo ma s timhle zkusenosti, tady mate odkaz na to schema podle kteryho sem to zapojil http://www.uloz.to/5043975/02.jpg
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. června 2010 17:00
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ano presne tak
Datum: 08. června 2010 17:00
Jméno: libor232
IP: uživatel5546
 no a jeste .. na bzucak ma byt civka s nejtlussiho dratu a nejmene zavity jo? .. a jeste ve schema ve prepinaci (zdechly / jizda ve dne/jizda v noci ) tak tam jak je ta prerusovana cara propojena ve 2 bodech a na kostru to se ma taky zapojit? ja to tam nemam zapojeny
Datum: 08. června 2010 11:29
 co to znamená že kostří kladívko ? jak to poznám..? díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. června 2010 6:43
Jméno: David
IP: uživatel2156
 No kladívko musím být prostě odizolovaný od kostry (fyzicky),to znamená že dáš první kladívko potom izolaci potom je kostra potom izolace pak kondík a ostatní dráty a celé to propojíš šroubem.
Datum: 08. června 2010 6:43
Jméno: fíkman
IP: uživatel3522
 Zdar draci a dračice.......fichtl mi nehazi jiskru a ja se chci zeptat jestli by nejak vadilo ze jsou ty kabely (napr..kondenzator a zapalovací pól) ve spatnym pořadí na takovym tom sroubku v zapalovani jak je na nem přidělané kladívko. a jestli jo tak jestli byste mi sem mohli napsat spravny pořadí zapojeni i s podložkami.....diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2010 10:52
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 odizoluj si kladivka jak pisou kluci... kdys ani to nepomuze koukni na funkcni plochu kladivek-doteky budu opaleny tak to obrus jemnym pylnikem sice by se to nemelo ale do doby nez koupis nove kladivka to staci
Datum: 10. června 2010 10:52
 Presne tak jak rika. hlavne musis mit ten sroubek radne odizolovany!!!!!!!!!Jinak se jiskry vzivote nedockas. Soutam asi tri podlozky: hlavicka sroubku, kulata izolace v kladivku a dratky
Datum: 09. června 2010 14:08
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 je to úplně jedno jak sou ty kabliky dané hlavně nesmí kostřit kladívko a musí to být utažené jako ten sroubek
Datum: 07. června 2010 19:52
|



|