Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Posl.aktualizace: 25. června 2013 21:37
 Jak vylisovat vložku z válce ? všude je postup s trnem ale ten nemam možnost sehnat
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2013 21:39
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Tak ať se daří
Datum: 25. června 2013 21:39
Datum: 25. června 2013 20:15
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Ne,ale musí se to fakt fest ohřát. Teplotní roztažnost je dostačující. Co jdeš páchat?
Datum: 25. června 2013 19:51
 ok, takže žádný chlazení vložky nejni potřeba ?
Datum: 25. června 2013 19:33
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Udělat si přípravek na vytlačení vložky z válce (v práci jsem složil ze šroubu,podložek,matice a trubky o lehce větším průměru než je vložka),ohřeješ válec až v něm pohneš vložkou bez násilí, utahuješ šroub a vložku vtáhneš z válce do "trubky" ... Je lepší konec co zezadu tahne vložku udělat na soustruhu .... Pěknej náčrt má Stejsky na stránkách...
Datum: 25. června 2013 19:05
 mate nekdo skušenost se 4kvaltem nebo 5 ti .? už po tom patram a koumu delší dobu ešte bych potreboval vedte z čeho a velikost ozubencych kol pro rychly třikvalt děkuji moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2013 9:36
Jméno: jo
IP: uživatel12913
 5Q dělá Oves mám dojem za 20 tisíc komplet prevodovku s automatem .
Datum: 26. června 2013 9:36
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 A zase ty dačice  pěkný ... Holt umí ... Já mám problém nacpat do origo bloků i ten 4Q
Datum: 25. června 2013 21:42
 4gear: bylo by nějaký bližší info?
Datum: 25. června 2013 20:14
Jméno: 4gear
IP: uživatel14718
 Jeden pán z Dačic má na pinckovi šestikvalt
Datum: 25. června 2013 20:08
 to by možná bylo jedondušší  hele, a nějaký info o té úpravě převodovky z ČZ 477 (nebo těch ostatních 125ek) bys neměl?
Datum: 25. června 2013 19:55
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Hele to je takovej paskvil,že to nemužu zveřejnit  navíc se to nevejde do motoru  dnešní podnět mi k tomu znova vyburcoval a čmáram si tu jinou verzi.... Musel by se udělat primár ozubenym soukolím a zmizela by z motoru předlohová hřídel jako taková a převodovka by měla jednu vstupní a jednu výstupní hřídel... Takový sci-fi že snad vevařit simson 5Q a přizpůsobit zbytek motoru
Datum: 25. června 2013 19:13
 pokud máš představu co by to stálo, tak nic, ale pokud ne, tak kdybys byl ochotnej poslat mi ty podklady, tak kamarád má nástrojářskou dílnu, tak bych se mohl poptat.
Datum: 25. června 2013 19:01
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Mym snem je 5 kvalt... Mam skicu na papíře,ale co by stála výroba ??
Datum: 25. června 2013 17:21
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 ozubení je vymyšlený, a lépe než s rychlým tříkvaltem... čeká se jen na výrobu
Datum: 25. června 2013 10:21
 Caw draci chci se zeptat kde seženu zadní nosič na mustanga diky za
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2013 14:37
Jméno: pfffff
IP: uživatel15364
 Co zkusit napsat do vyhledávače nosič?  popřípadě nosič mustang
Datum: 25. června 2013 14:37
Jméno: Kunik
IP: uživatel15722
 Eště bych potřeboval poradit pod jakym názvem ho najdu ...
Datum: 25. června 2013 9:18
 no ten co je ve fichtlkramku je mastnej ale za to fakt overenej drzak
Datum: 24. června 2013 22:49
Jméno: šnek
IP: uživatel15666
 Zdravím, mám dotaz, kde se dá sehnat 4 kanálovej válec na fichtla. Díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2013 23:19
Jméno: paja
IP: uživatel13323
 mam návrh na 9konový 4K ( s přesným výfukem, origo převrtaný karbec), nebo ti ho mužu udelat
Datum: 26. června 2013 23:19
Jméno: standa
IP: uživatel15716
Datum: 25. června 2013 18:01
 Když nevíš kde ho dehnat, zřejmě ani nevíš jak funguje..
Datum: 25. června 2013 17:49
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Tady vůbec nejde o mě. Napsal sem to v tom slovasmyslu,aby on si toho byl vědomej. To neni válec pro mě. Já jedu serii.
Datum: 25. června 2013 13:18
 čím víc kanálů tím víc adidas...
Datum: 25. června 2013 12:01
Jméno: tuner
IP: uživatel14642
Datum: 25. června 2013 11:51
Jméno: standa
IP: uživatel15716
 Za 5 tisíc u Stejskyho,ale bez další investice do hlavy,zapalování,výfuku,sacího kolena,karburátoru,převodovky,kliky atd je jeho potenciál nevyužitelnej...
Datum: 25. června 2013 8:15
 www.ms50.cz
Datum: 24. června 2013 21:28
Jméno: Jirka20
IP: uživatel1434
 zdravím, mam dotaz, narvu zadní tlumiče ze simsona rovnou na fichtla, nebo ty držáky na kyvce a rámu musim zvetšit. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2013 20:56
Datum: 25. června 2013 20:56
Jméno: pepa
IP: uživatel14712
 trochu tě demoralizuju protože já to musel znamímu převařit ....časem sem vypozozoroval že na simsona bylo těch tlumiču vičero typu nemyšlenou jen enduro a elektronik ale na enduro sem viděl indycký puvodní ddr český z březnice ... a každy z nich měli jina oka a nvm zda je do vydliček na pioníru ktere jsou tak akorád dostaneš zaleží co seženeš.....
Datum: 25. června 2013 15:06
Jméno: jirka20
IP: uživatel15721
 dik za info, dystak se ozvu
Datum: 24. června 2013 21:44
 Zadní ti pasovat nebudou budeš to muset upravovat pokud máš teda rám 21 já jsem je dával na mustanga a pasovali tam skoro přesně jenom jsem vrtákem zvětšil díru a dole jsem pod ně přivařil trojuhelníkové výstuhy(pro jistotu)
pokud chceš mám ještě jedny v dobrém stavu jsou na simsona enduro štelovatelné kdyžtak napiš na e-mail (pepa.fendrych@seznam.cz)
Datum: 24. června 2013 19:48
 Zdravím draci ma dotaz ohledně barvy na jawu 210 Babeta nemám ponětí jakou barvu koupit chtěl bych modru a kde ji sehnat a chtěl jsem se zeptat kolik to stojí. Případně přidejte odkaz kde ji seženu děkuji moc za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2013 11:28
 komaxit bych nedával, někde s tim prastíš odloupneš ho a už to nijak neopravíš
Datum: 24. června 2013 11:28
 Díky super kdyš tak se domluvíme přez email nebo maš fb
Datum: 23. června 2013 13:21
Jméno: pepa
IP: uživatel15402
 nvm jen odbočím ale babeta eště nejni takový velký veterán abych ti neporadil da by ti na ní nešel práškovej lak ..stalo by to 2000 ale jen bys to rozebral složil ... a navíc toto nejni klasická barva ale vrstva plastu dost odolná..
jinak ceny barev jsou od 100 syntetika se kterou se na chuj stříká do 1000 akrylát kterej je bezva ale chce to trošku vědět co a jak....
Datum: 22. června 2013 23:08
 bež do barev a laků a tam koupíš barvu.... uplně nejlepší je akrylát, ale taky stojí... pak moc hezky vypadá polyureatn, který už je levnější ... uplně nejlevnější je syntetika a taky vypadá hezky, když se dobře nastříká... ceny jsou ruzne.... u syntetiky asi 120 kc za pul kila... u polyuretanu kolem 200 za pul kila a potrebujes jeste tuzidlo které taky něco stojí.... akrylát stojí hodně... co jsem si nechaval míchat metalický akrylát na auto tak vyšla každá decka na stovku.... takže tak
Datum: 22. června 2013 19:54
Jméno: blbec
IP: uživatel12849
 ahoj, mužu nastřikat výfuk chromem ve spreji? ma zapalnou teplotu 365 °C tak jestli to nezačne stekat nebo něco jak bude výfuk vaici
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. června 2013 22:37
 já mám jeden výfuk na terenní závody z mustanga, je ve vnitř vybrakovanej a měl hroznej chrom, vytáhl jsem zbytek, vypálil acetylenem čímž slezl všechen chrom, natřel stříbřenkou na kamna a drží super, je už v ní zapečené bláto, někde mastná, ale drží... nicméně s chromem nesrovnatelný...a pokud se nemýlím taky výfuk je nejteplejší část na motorce, a tam ty stovky stupňu k*revsky naskakují
Datum: 19. června 2013 22:37
Jméno: Jarda
IP: uživatel12380
 Jestli se můžu přidat, tak já mám vyzkoušeno opískování a natřít Bisilem na kamna a výsledek paráda.
Časem se z toho stejně všechno odře nebo oloupe a stačí to přetřít a je hotovo.
Datum: 19. června 2013 21:55
Jméno: standa
IP: uživatel15688
 Chrom ve spreji je stříbřenka hnusná jak prdel. Natři/nastříkej to černou barvou na kamna. Výfuk zdrsnit obrousit a odmastit!
Datum: 19. června 2013 20:24
 Já jsem na tyhle stříbřenky už rezignoval. Ať jsem dělal co jsem chtěl tak na výfuku žádná barva dlouho nevydrží. Řešim to tak, že si seženu díly se slušným chromem...nestojí to moc a výsledek je nesrovnatelnej s nějakou barvou ve spreji. Jinak o tom že výfuk má po jízdě 70st pochybuju...
Datum: 19. června 2013 15:15
Jméno: pepa
IP: uživatel15120
 mužeš jen pro zajímavost výfuk má cca 70 po pořadný kalbě a to je i teplota kde má člověk asi i práh bolesti .. takže jak něco pálí má to cca 70 80 stupnu... což je i teplota při ktere je vhodne ladit karbec..
jinak s bojim že ten nátěr se ti stejně oloupe kvuli mastnotě a povlaku chromu pod nim ..je až moc hlakej ...a stejně chromování ničim vyzualně nenahradíš.... daleko lepší je to prostě nastříkat či natřít stříbřenkou ta je složena z bezbarveho laku co se vypeče a hliníkoveho prážku kterej je dost odolnej.... na mašinu na ježdění ok zpusob kor jestli bys to stříkal a navrch dal eště vrstvu bezbarveho laku.... ale na chrom to mít nebudej
Datum: 19. června 2013 14:24
Jméno: Jedla
IP: uživatel15098
 Zdarec draci, tak už jsem tu jednou psal měl jsem problém s utrženým šroubem v řidítkách, tak dneska se mi to povedlo tyčkou vyťuknout konečně  , nojo ale jak hledám tak hledám ale ten klíne kco je právě v tim krku co drží řidítka, prostě nemůžu najít, je tady někde na fichtl krámku prosím vás, nevíte někdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2013 21:09
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 zajdi do šmelcu a najdeš to v každým starým kole
Datum: 18. června 2013 21:09
Jméno: lukas
IP: uživatel12770
 ve starých kolech nebo vysoustružit
Datum: 18. června 2013 18:45
 Ahoj draci. To zápalko "bezkontakt-cross" vypadá super, ale bohužel nemá zdroj pro světla. Já mám už vlastně docela dlouho tu sestřičku se zdrojem pro světla. Je to spolehlivé, ale o nějakém logickém timingu pro normální motor nemůže být moc řeč. V pásmu, kde se motor používá se to moc nemění. U té verze "cross" je to udělané daleko lépe. Tedy dotaz zní, jak takovou křivku předstihu docílit u toho zápalka se zdrojem pro světla? Je to nějak možné udělat? Jakou část toho všeho vlastně řídí timing? Napadlo mě, že nějaká elektronika u cívky, ale ta zase nemá informaci o tom, jaké jsou otáčky... Nebo jo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2013 0:27
 Díky kluci. Nicméně u té verze cross je ten timing dost výrazný a nechce se mi věřit, že by to byl jen vedlejší efekt. Ale fakt je, že tomu houby rozumím.
Datum: 22. června 2013 0:27
Jméno: standa
IP: uživatel15694
 Ani jedno vape na fichtla není nijak řízené. Možná je tam navíc nějakej odpor,elektronická součástka atd,ale rozhodně ne žádný řízení.....
Datum: 20. června 2013 10:25
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Pokud ti jde o křivku předstihu a nepotřebuješ světla tak je lepší řešení
Datum: 20. června 2013 6:38
Jméno: robie
IP: uživatel11931
 Dobře, tomu že ta základní varianta zápalka tedy nemá chtěně řízený timing mohu věřit, ale v tom případě ta varianta cross to nějak řízené přece má? Hezky se zvětšuje předstih odspoda a až ve vyšších otáčkách se snižuje. Pro sériový motor a výfuk bych řekl, že to snížení pro vysoké otáčky nepotřebuji, ale ta první část, kdy se to zvyšuje vypadá dobře.
Datum: 20. června 2013 3:26
Jméno: standa
IP: uživatel15685
 To nemá žádnej timing,předstih se řídí jako vedlejší efekt.
Datum: 18. června 2013 19:43
 zdar, co je podle vás nejlepší levná napodobenina chromu? díky moc za odpovědi!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. června 2013 7:37
Datum: 19. června 2013 7:37
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 jednoznačně nikl, jde vyleštit do zrcadlového lesku a jde lehce do zlata, měl jsem na kyvce tak udělané vidlice, kryty zadních tlumičů, klakson, rámeček světla,... a bylo to fakt epesní
Datum: 18. června 2013 19:46
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 nevím jestli napodobenina ale jako jinou chranu proti korozi bych volil zinek
Datum: 18. června 2013 16:32
Jméno: Sporák
IP: uživatel15683
 Zdarec, je u tohoto tachometru možné podsvětlení? nebo nevíte o nějakým na Mustafa aby se dalo přidělat?  díkrnhttp://www.fichtlkramek.cz/nahled/tachometr_parez_60km2.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2013 19:59
 Já bych skusil koupit normálně podsvětleny tachometr na babetu nevím přesně jak je to na Mustafu ale podle mně by to šlo .
Datum: 22. června 2013 19:59
 Je možné dodělat, kdysi jsem to připojoval nějak na světlo, myslím že jsem tam dával nějakou diodku, ale fakt nevím, bylo to už dávno. Každopádně pokud si šikovný tak to půjde. Přímo že bys koupil nějaký už komplet hotové, to asi ne, možnost se ještě podívat po tachometru který už podsvícený je, ale taky malá šance.
Datum: 21. června 2013 22:25
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 ČAU . O kolik milimetru muzu zvetsit saci a vyfukovy kanal smerem k hlave a do šířky , abych dosahl max. vykonu , s originalnima prefukama , karburatorem a vyfukem . Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2013 13:10
Jméno: mustang
IP: uživatel15205
 bohuzel se s tim setkavam celkem casto  , chci tim rict , ze je ve velkym mnozstvi pripadu dobrej motor potlacenej neakou kravinou
Datum: 18. června 2013 13:10
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 tak to je snad jasný, pokud někdo upravuje válec a pomalu se mu netočej kola tak je někde chyba
Datum: 18. června 2013 12:02
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 myslim ze velkou zasluhu na tom jak to ted jede ma i celkovej stav fichtla , myslim ze se hodne podcenujou veci jako poradne nafoukany kola , namazanej ČISTEJ a spravne dotahlej retez , nedrhnouci brzdy a loziska v kolech, vycistenej vyfuk a koleno
Datum: 18. června 2013 11:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Docela by mě zajímalo na kolik jsi to tím pilníkem škrábnul, 8700ot na jinak seriovém HW je docela slušný
Datum: 18. června 2013 11:07
Jméno: standa
IP: uživatel15682
 Na seriovce mužeš jít s šířkou sání co zavře píst,dolu nechoď zbytečně přes 69mm od HU. Vejfuk mužeš jít do 27,8-27,6mm od HU,mužeš ho klidně otevřít co udrží kroužek (až 27-28mm) ale musí tam bejt už rádius. Jak jdeš s výfukem k hlavě,nezapomínej řešit kompresní poměr....chce to pak snížit hlavu.....a čim víc to pošleš do otáček,tim mizernějš to pojede dole....až se dostaneš do stádia,že ti nebude stačit origo tříkvalt,karburátor a výfuk.... tak asi tak.....optimum vejfuk 28,sání 69,hlava 5,5ccm a bude to ještě dobrý a pojede to....
Datum: 18. června 2013 10:05
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 gps na mobilu , prvotne sem marne doufal v 85 kmh , ale pritelcin skutr promeruje
Datum: 18. června 2013 9:49
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 mustang: čím měříš tu rychlost?
Datum: 18. června 2013 9:33
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 A takových polopravd až nesmyslů... Hikone není na otáčky? Proč jsem 2-ku roztočil na 11 000ot/min? Rovinka 40m dlouhá na naladění, no nevím. Někdo si to očividně představuje jak Hurvínek válku. Saní: že by se i zkracovaly písty? Tohle jsou prostě jen zkopírovaný nějaký rady ještě úplně vytržený z kontextu.
Datum: 18. června 2013 9:30
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 Dik za reakce , ale moc z toho moudrý nejsem. Aby ste vedeli proc se vubec ptam , nedavno sem vzal valec do ruky a koukam ze mi vlozka nesedi presne ve valci , vzal sem do ruky pilnik a piloval do ty doby nez sem byl spokojenej . Pak me to nedadlo a ubral jsem trosku smerem nahoru a dostran. Vcera sem s tim jel po silnici motor se rozhoupal na 80khm s 12 kolečkem coz me prekvapilo , tudiz bych chtel v pilovani pokracovat dál a nevim kam az muzu u saciho a vyfukovyho kanalu zajit.
Datum: 18. června 2013 9:15
 Tý joooo....já to jak kokot čtu skoro celý a pak zjistim že je to skopčená diskuze od Milerů z webu a ještě nějaký slinty a já furt čekal že se dozvim něco novýho  Jinak tak s polovinou těch informací souhlasim,s polovinou ne.... ptal se na maximum ze seriovky a tady lítaj samý Hikone,svařený výfuky,klapky,velký karburátory.....
Datum: 18. června 2013 8:47
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 8 stovek na vybrus u skoroseriovyho motor... PROC?
Datum: 18. června 2013 8:18
Jméno: jack
IP: uživatel15620
 .Poradím ti tohle.vem svůj válec,sací kanál rozšiř do leva o 2mm do prava taky o 2mm, pak výfukový kanál rozšiř na horu k hlavě o 1,5mm to pořídíš pilníkem udělej pěkně kulatý rohy pak to přelašti jemným smyrkem.Dej válec na výbrus.požaduj 8stovek vůle.píst jednokroužkový 1.5mm ten potom na dolní straně o 4mm skratíš.Hlavu klidně o 1mm zniž takhle ti motor pofrčí a hřát by se neměl.
Datum: 18. června 2013 6:27
Jméno: jack
IP: uživatel15620
 Takovej vycuc :rnrnKotry - Zkusím to napsat ještě jednou jen to nejduležitější a uvidíme jestli to odešle.Každý máme svůj názor na ladění a jeho provedení.Psal jsi ,že máme pomalí převod a tím i lehký .Můj názor a zkušenost je,že to je lepší.Protože má motor možnost se rychle dostat z malých otáček do vysokých a proto,když špatně naladíš nemá motor čas se stím vyrovnat a hnet to na jeho průběhu a chování poznáš.Proto mě stačí rovinka 40m dlouhá a 10m široká, abych mohl zkoušet reakci na výjezd ze zatáček.Protože ladím jak se říká na cit a ucho musí vše probíhat co nejrychleji,abych si pamatoval ,jak se motor chová a taky měl stále přibližně stejnou teplotu,studenější jede vždy o něco lépe.Je dobré vědět jaké trysky budeš asi potřebovat.Na karburátor 19mm s velkým vzduchovým filtrem asi trysky 78 až 90 a s malím vzduchovým filtrem asi 95 až 105 to je jen můj odhad.Když ladím použiju malou trysku pak velkou ,abych věděl jak se motor chová na chudou směs a bohatou směs.Pak nasadím trysku mezi a pak trysky po dvou stovkách na horu a dolu a zkouším na kterou stranu to je lepší a na tu se pak soustředím a doladím.Kdo má proto cit, tak pozná i rozdíl dvou stovek mezi tryskama.Co se týče výfuku,když zkoušíš jinej nemusíš motor přeladovat muže tam být max. 2stovky rozdíl na trysce,ale většinou rozdíl mezi výfuky poznáš.To je snad vše snad ti to pomůže.rnrn rnrn rnrnDaWe - tohle ti mužou ovlivnit 4.věci. 1.zapalování- pokud máš kladívkový nemusí tě pustit,pokud máš bezkontakt koukni jestli tam předstih tak 1,6mm. 2.hlava válce - jestli si ji znižoval jestli neni moc velká komprese,spodek dělá dobrej ale nepustí do otáček.rn3.karburátor + vzduchový filtr - je lepší používat větší molitanové filtry.Vždycky záleží jak to naladíš je jedno jaký difuzor 17 -21 vždy se musí dobře sladit.jestli tryskovals od malých trysek po velké tak byti to mělo na menší třeba mín táhnout ale vytočit by se měl jestli ne tam chyba asi nebude.na velkou trysku to táhne ale vytočit se to nemusí. 4.výfuk - to je problém.zaleží jaký otáčky si představuješ.jestli 7000 nebo 9000až10000t.Jestli 7000t. to ti stačí hikone on tě moc dál nepustí.jestli chceš víc musíš si udělat něco jinýho nebo ho předělat.Zatím mě nic jinýho nenapadlo co by ti bránilo aby se motor vytáčel. rnrn rnrnahoj - klapku je dobrý umístit co nejníž ale pozor nato když otevřou jazíčky klapky aby o ně nebrnkal píst.Abys měl jistotu tak ji umísti k vrchní hraně vložky.Kam klapku umístit ve válci - horní hranu ti udává zdvyh pístu,nemá cenu zvětšovat kanál směrem na horu když ti píst už kanál víc neotevře.Zvěštši kanál směrem dolu píst ti ho otevře dřív tím se ti prodlouží doba sání nasaješ víc paliva a pak ti narůstá i výkon.rnrn rnrnKuBaJzS - na dotaz k výfuku tě nepotěším ,nikomu rozměry neposkytujeme je to momentálně naše výhoda dodal našim motorům krouták v dost širokém rozsahu proto se na závodech pohybujeme v popředí a nerad bych o tu výhodu přišel.Dotaz k válci ,sání dobrý výfuk taky možno jít až na 27mm,válec 05 záleží na tobě ale oválnej je jednodužší a řekl bych že motor přes něj lépé vyplachuje a tvoří se mín karbonurnrn rnrn rnrn rnrnrisikk - zabíváme se pouze speciálama o klasikách toho moc nevím takže mé rady ber trochu s rezervou.První problém může být i karburátor.Zvětšil jsi difuzor na 19mm tím prochází více vzduchu ale pod menším tlakem a tak je potřeba změnit i úhel sešikmení šoupátka abý to strhlo dostatečné množství benzínu , správně rozprášilo a smísilo.Máš lepší zapalování a stočenou kliku ,takže je předpoklad že budu víc otáček a rychlejší nástup,ktomu je zapotřebí mít i výfuk který to zvládne.Hikone je sice levný ale neni to zrovna moc dobrý výfuk.Má jakš takš spodek ale pomalí nástup protože to je výfuk který není dělaný na větší otáčky.Koleno 28mm dobrý musí se vychytat jeho dýlka ta je docela dúležitá.Ještě bych změnil koncovku na 18 až 20mm.Co se týče válce nemá cenu vymýšlet zbytečně moc kanálků musíš vědět jak je směrovat aby to správně vyplachovalo a směs se ve válci nevířila to pak nejede.My jedeme dva kanály zvětšené do kola o 1.5mm na konci kanál víc zavřený.Ve vložce taky stejně zvětšené a pěkně slicované.Pak ještě používáme klasický jeden přefuk na hoře a kanálek v pístu.Výfukový kanál je jednodužší i účinější zvětšit a udělat ho do tvaru vejce aby kroužek nebrkal. Výbrus je důležitý, píst jeden kroužek 1.5mm pokud to máš jen na závody tak určitě vůly 8 stovek.Pojede ti to líp.To je asi vše co ti k tomu napíšu snad ti to pomůžernrn rnrnNazdar Honzo.Zajímají tě úpravy našich válců.Zatím jsme se držely standartu to jest pouze dva kanály.úprava byla vrtání 39,25 - 39,50 ,rozšíření kanálů.Nejdůležitější je správné naúhlování na konci kanálů aby směs správně vyplachla, měls výkon a motor se nehřál.Trvalo nám celý rok než jsme přišly jaky úhel použít,ještě v Medlově na posledním závodě jsme zkoušely,moc se nedařilo ,ale zas nás to posunulo do předu.A tak už máme na stole připravený doladěný válce.Nezlob se ale úhel kanálu ti neřeknu ,stálo to dost úsilí a i těch peněz než jsme na to přišly a hlavně udělal bys třeba jiný tvar a úhel na vstupu a v průběhu kanálu a konečný úhel ti bude kničemu.To je asi vše.V průběhu roku ale určitě budem zkoušet válec s několika kanáli.čaurnrn rnrn rnEmail z 28.8.2001rnrnVážení přátelé, dovoluji si Vám odepsat na Vámi zveřejněné úpravy Jawa 50. Hned v úvodu bych měl mnoho výtek k provedení úprav, i k nemožnému provozování. Popisovaná úprava má pokračování z kdysi zveřejněné a úspěšné úpravy – Svět Motorů č. 24/64, kde p. Krejbich popsal úpravu pro tu dobu ( 4 až 5 koní). Před touto zveřejněnou úpravou jsem si kdysi dohledal i úpravu Petra Dobrého, také ve Světě Motorů zveřejněnou (nemám právě po ruce své poznámky – takže nemohu být zcela konkrétní k číslu a ročníku). Mám vážné výtky k některým rozměrům, které jsou právě zveřejněny jako Vaše úpravy.rnrnA) Širší výfukový kanál než rozměr 23 resp. 22 mm má vždy za následek praskání pístních kroužků. Tudíž sestavený motor po prvním zavrčení ztratí téměř okamžitě na výkonu a může se pouze točit, nic víc než havárie motoru. To jistě nebylo cílem a úmyslem Vašich úprav. Připomínku mám též k nadměrné šíři „pomocných“ výfukových kanálků, protože při pohybu pístu se takto propojí výfukový kanál s přepouštěcím kanálem přes pístní čep a výfukové spaliny se dostanou do vyplachované směsi, dtto spodní komprese. Ani korkem vyplněný pístní čep není též řešením, neboť korek časem shoří, a propojení kanálů zůstává.rnrnB) Další moje připomínka se týká šířky a výšky sacího kanálu. Maximální šíře pro rozvod sání pístem by měla být 29,5 mm, výška by neměla být větší než 69 mm od horní hrany válce. Tyto rozměry totiž dávají spodní kompresi a tudíž nemůže být dostatečné vypláchnutí válce. ( I když mi je zcela jasné, že se písty ještě zkracují na spodní – sací hraně, ale nikdy se mi nestalo, že by tato míra byla více než 2 mm při závodní úpravě.)Celková výška válce je myslím 82,25 mm.rnrnC) Vůle pístů ve válcích je bohužel daná různými aspekty,( namáhání tepelné a mechanické). Mnohem lepší úprava je v navaření hliníkových žeber na válec, má tato úprava také své podmínky, ale motor se nepřehřívá a nevadne. Potom vůbec neplatí vůle pístu ve válci ať už Vámi popisovaná, nebo od výrobce. Tuto úpravu používám ve spojení s novou hlavou válce, která je hvězdicová neboli hvězda.rnrnD) Domnívám se, že by byla nejlepší postupná úprava – pokud se týká zveřejnění. Aby si každý upravovatel mohl udělat takovou úpravu, na kterou mu stačí jeho síly, prostředky a um. Dnes dělám úpravy pro radost, živit se tím nedá, neboť by z cenového hlediska byl pionýr neprodejný. Mám také motokáru s motorem z pionýra s levostranným našlapováním a drobnými úpravami, které jsem výše nastínil.rnrnRovněž můj mustang s cestovními úpravami mi dosahuje běžné rychlosti 90 km, není vyjimkou 100, 110 km. Pro mně není problém též přejít jakékoliv úpravy ( např. rozvod sání membránové, vrtání motoru, nové odlitky pístů, hlav válců a možná i nových válců, nebo nových karterů atp.), větším problémem je dnes čas.rnrnBude mě nesmírně těšit, když budete na víše uvedené řádky reagovat a možná mi také napíšete. Doufám, že se já zatím sám zdokonalím i v práci na svém počítači, ale rozhodně zde nevysedím jen dolík.rnrnPřeji Vám hodně šťastných kilometrůrnrnMarek z ÚOrnazmarek@email.cz
Datum: 18. června 2013 6:17
 Jako základ použij všeobecně známej návod na úpravu dvoukanálu z webu jawa-50 s tím že sání stačí udělat 55/68,5 a nemusí se otvírat do plna ...hlava stačí 5,5ccm....to je takovej základ co funguje...jde udělat víc,ale bez zkušeností nedoporučuju... Otestuj a uvidíš... Případně ti válec mužu udělat...stačí napsat mail....
Datum: 17. června 2013 20:31
Posl.aktualizace: 19. června 2013 8:27
Datum: 19. června 2013 8:27
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 zírám jak to do sebe pasuje
Datum: 18. června 2013 21:18
Datum: 18. června 2013 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel15685
 Jenco má vlastní válec upravený z nějakého samohybu typu Terra - válec je celolitinový. To co dělal Stejsky je nová 80ccm vložka do válce ze Stinga.
Datum: 18. června 2013 17:37
Jméno: drakoun
IP: uživatel14642
Datum: 18. června 2013 9:24
 Jenco sem to video vložil především proto,aby se pochlubil,jak dopadla předělávka válce 80ccm z nějakého pomaloběžného kultivaru na živější silniční motor v babetě. Na úpravě jsem se lehce podílel,ale pouze mailovou komunikací. Je vidět,že to dopadlo parádně.... ten zátah je suprovej. Jen tak dál Jenco!!
Datum: 18. června 2013 8:59
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 http://youtu.be/uUZFTUJOxmQ?t=1m48s v čase 1:49 můžeš vidět babettu 207 54ccm v akci
Datum: 17. června 2013 23:16
Datum: 17. června 2013 15:38
Jméno: f
IP: uživatel15423
Datum: 17. června 2013 10:14
Jméno: Jedla
IP: uživatel15098
 Zdarec lidi, prosím vás,mám mustanga a jak je v řidítkách ten šroub který jde tím krkem, tak te jsem utrhl, protože to byl starý rám , který se válel bůh ví kde. No jo, ale teďka nevím co s tím, když mi tam kus toho šroubu zůstal, řidítka mi nevypadávaj nic, protože tam prostě kus zůstal a je to v pohodě, ale chtěl bych celej ten předek vyměnit, ale prostě neviím jak mám vyndat ten šroub. Je na to nějaký fígl? nebo potkal jste se s tím někdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2013 17:43
Jméno: jedla
IP: uživatel15098
 tak jsem to vybouchnul, díky moc za radu ! jen teďka bych potřeboval sehnat novej ten klínek, ale tady jsem ho nenašel nevíš kde ho seženu? a ještě prosimtě jak ho tam dám zpátky? Jinak díky moc za ochotu
Datum: 18. června 2013 17:43
Jméno: Jedla
IP: uživatel15098
 Dobře zkusím to a dám kdyžtak vědět  zatim díky
Datum: 16. června 2013 10:43
 Vem třeba nějakou tyčku a dej ji do řidítek jak byl původně ten šroub a bouchni do ni, aby se uvolnil klínek, který rozevírá spodní část řidítek, pak už půjdou vytáhnout
Datum: 15. června 2013 17:01
Jméno: David
IP: uživatel5767
Posl.aktualizace: 14. června 2013 20:23
 draku posli mi foto potahu a sedla,pac mi to nejde do hlavy,,, pac nikdy nebyl probelm,sesa
Datum: 14. června 2013 20:23
Jméno: David
IP: uživatel5767
 Sedlo je nepoužitý není na nom žádný flek ani skrábanec. Jen ten pytel v kterým to bylo zabalené je roztrhlej tak nevim.
Datum: 13. června 2013 16:16
Jméno: standa
IP: uživatel15660
 Jo,neřeš to tady,ale řeš to se Sesou. Mail a telefon na něj máš. Pokud je zboží nepoužité a nepoškozené + origo obal tak jde vždy vrátit. Ale nesmí to bejt koupený půl roku nazpátek.
Datum: 13. června 2013 14:57
Jméno: pepe
IP: uživatel10666
 čus, nemáte někdo rozměry nebo radu jak vyrobit kapotáž na mustanga? dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2013 10:25
Jméno: pepa
IP: uživatel14830
 krom laminování ti asy nezbyde než tam nabastlit něco z jiné motorky
Datum: 14. června 2013 10:25
Jméno: kejm
IP: uživatel15100
 To bych taky rad vedel=)
Datum: 13. června 2013 19:06
Jméno: igor
IP: uživatel13702
 nazdar chlapi, počuli ste niečo o úprave pioniera ktorá spočívala v tom že boli v hlave dve sviečky? rozprával mi to jeden starý dedo ako si on upravoval svojho fichtla a neviem či si zo mňa nerobil srandu.. ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2013 13:32
 pokud se nemýlím tak to měli snad závodní ČZ a Jawy, ale bylo snad jen kvůli tomu, že když to odešla svíčka, přehodil si kabel na druhou,ale opravdu si nejsem jist, jen vím že měli dvě svíčky
Datum: 14. června 2013 13:32
Jméno: pepa
IP: uživatel14830
 ano je to dobový tuning ale u fíka je to dost limitovaný podle mě by to šlo na hlavě 05 vylomit ti 2 žebra ze spoda mezi svorníky.. a pak sehnat někoho s frézou nějakou 20 vyfrezovat dosedačku pro těsnění svíčky pak frezu vyměnit za 12 vrtáka vyvrtad dítu pro zavít m14 1 25 a hlava je upravena...
pak už jen přes čokoladu napojit rozdojení na kabel z kladívek a namontovat 2 undučku a mužeš jet.....
Datum: 14. června 2013 11:37
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 slyšel jsi někdy o systému Twin Spark????? měla to třeba Alfa Romeo, když to hodně zjednoduším tak je to kvuli lepšímu zapálení směsi, ovšem názor že když dáš dvě svíčky kamkoliv do spalováku a zvadne ti to výkon je trochu zcestný, tak jednoduché to zas není
Datum: 14. června 2013 9:48
 Zdar všem, koupím válec na jawu 50/21 (made in czechoslovakia) klidně i s nějakýmy menšímy upravami kdyžtak pište na pepa.fendrych@seznam.cz i s cenou a fotem, Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2013 6:17
 Mam tam jeden trochu vylepšenej válec na seriovku a brzo budu dávat na motoinzerci trochu překopanou cestovní úpravu. Kdyžtak mi napiš na mail.
Datum: 13. června 2013 6:17
 ne to né
Datum: 13. června 2013 6:01
Jméno: 4gear
IP: uživatel12485
 Kdybys měl zájem i o válec z 05 i s palicí, mužu sloužit
Datum: 12. června 2013 21:25
Jméno: Karel
IP: uživatel15654
Posl.aktualizace: 12. června 2013 8:48
 zdravím, v téhle masce jsou klasické žárovky co se používají do kuchynských linek, ty jsem viděl v čr prodávat pouze na 12V, nějaké 6v jsem zahlédl na ebay, ale hlavně s tímhle se nedá jezdit!! jenom to oslňuje a neni vidět na cestu, za mě silně nedopuručuji a radši bych se ohlédl za nějakou maskou s klasickou žárovkou a parabolou
Datum: 12. června 2013 8:48
|


|