slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  233  234  235  236  237  238  239  240  241  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Mára      E-mail:      IP: uživatel368    
Čau mám jawu 150ccm a nehazí jiskru!hodí jí když se dotknu druhou rukou třeba válce.Nevíte někdo čim to může bejt??dík za odpovědi odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2008 14:34
 
 
 
 
Jméno: Pferd ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
cože???????
 
 
Datum: 14. listopadu 2008 14:34
 
 
 
 
Jméno: fikus      IP: uživatel1506    
tak jedine jinou svicku
 
 
Datum: 13. listopadu 2008 21:27
 
 
 
 
Jméno: Mára      IP: uživatel368    
No dit prave mam jí tam položenou prošlápnu a nic!a když se druhou rukou chytnu válce a prošlápnu tak už hodí!
 
 
Datum: 13. listopadu 2008 21:12
 
 
 
 
Jméno: patrik      IP: uživatel4196    
lol, aby svíčka házela jiskru musí být ve tyku s válcem, tj. musí být na něm pložená
 
 
Datum: 13. listopadu 2008 21:03
 
 
 
 
Jméno: joxa      IP: uživatel2136    
Čau hoši, co mám zkouknout když mi nesvítí ani pčední ani zadní-kabely jsou dobré odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2008 7:07
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Jak píše Barum, já ale nic nebrousil, použil jsem vějířové podložky, oni si udělají místo skrz lak sami a není to vidět a nic okolo nerezne...
 
 
Datum: 13. listopadu 2008 7:07
 
 
 
 
Jméno: alik      IP: uživatel1181    
zeby praskla zarovka,nebo civka nebo prepinac atd...
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 19:16
 
 
 
 
Jméno: Barum.      IP: uživatel2179    
Máš to špatně ukostřené,jestli jsi dával na kostru nový lak tak to zkus pod tím očkem nějak tu barvu obrousit.Taky jsem to tak měl,jak jsem renovoval mustanga.Věř mi určitě to zkus se podívat na to ukostření.Třeba se prvni podívej jestli tam na to místo kde to máš ukostřené teď jestli ti tam jde proud.
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 17:17
 
 
 
 
Jméno: frikulin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zkoukni znova kabely....:-D
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 17:10
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel942    
cau nevíte náhodou jestli se nevyráběly 2 druhy spínacích skříněk na bošák ? našel sem doma totiž bošákovou spínací skříňku i s klíčkem a když sem ten klíček zkusil i do jiný spínačky tak tam prostě nešel de jenom do tý spínačky ve který byl. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. listopadu 2008 16:56
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
mno vim ze byly urcite aspon 2 druhy,trojpolohova a ctyrpolohova,jestli meli jiny klicky to nevim
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 16:56
 
 
 
 
Jméno: Šimon      IP: uživatel2760    
čau draci,nevíte někdo náhodou proč mě u pionýr jawa 21 zaboha nechce naběchnout,svíčka háže jiskru jen někdy,myslim že to budeněco v elektrice,díky za odpověd odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. listopadu 2008 14:13
 
 
 
 
Jméno: patrik      IP: uživatel4196    
když haže jen někdy tam můžeš mít špatný kondík, a nebo ti někde vlaje drátek.
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 14:13
 
 
 
 
Jméno: tomas      IP: uživatel4537    
predstih odtrh .... je toho plny net
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 13:22
 
 
 
 
Jméno: fikus      E-mail:      IP: uživatel1506    
cus draci cim to je ze mi fichtl dava strasne slaby jiskry davalo to velky pak jsem mel rozebranrj motor nekolikrat a nasteloval jsem to a dava slaby jiskry induckou to neni kladivko je cisty odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2008 17:20
 
 
 
 
Jméno: Dobešová      IP: uživatel1142    
Překontroluj odtrh zapalování.Spárová měrka 0.35 má projít vsuvně a měrka 0.4 už mezi kontakty neprojde.Velký odtrh je špatný a má vliv na jiskru.
 
 
Datum: 13. listopadu 2008 17:20
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
zdarec hosi jak nastavim predstih u čz 175??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. listopadu 2008 17:29
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
http://www.jawa-cz-kary.wgz.cz/navody/nastaveni-predstihu-jawa-cz-2.html
 
 
Datum: 12. listopadu 2008 17:29
 
 
 
 
Jméno: Standa      IP: uživatel4547    
sroubovakem,merkama a šuplerou,hodnoty si najdi na sesa-moto,to v hlave nenosim
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 21:39
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel1653    
Zajímalo by mě jak vyndám vynutí z obalu ten magnetický obvod u 05ky je to jako u 555. Odvrtal jsem takový dva nýty na stránách a nic už tam není vidět. Nelze to vytahnout, ani když s tím bouchnu o stůl aby to vyjelo. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 19:10
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel1653    
Dnes se dá sehnat pouze ten novější jako je u novějších 05, a 20,21,23
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 19:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4547    
teoreticky to musi jit rozebrat,ale ja bych spise volil jinou cestu....ja bych si asi koupil jinej stator
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 17:50
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
panstvo naprosto primitivni dotaz: ta inducka 8V proc se dava na 6V zapalko? to prevadi z tech 6V na tech 8V nebo ty 2V navrch jako nejaka rezerva pri prepeti? to spis roste proud a napeti je stejny tak jak to funfuje? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 19:02
 
 
 
 
Jméno: plisa ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
cus kluci. Jednoduše sepnutým kladívkem jde proud(který vyrobí cívka statoru přivedená na kladívko) do primárního vinutí tím se jádro zmagnetuje a tím se do něj uloží energie. Když kladívko rozepne tak začne magnetismus jádra slábnout a v primárním a v sekundárním vinutí se indukuje napětí které vyústí přeskokem jiskry na svíčce. V sekundárním vinutí napětí potřebujeme ale v primárním né protože to zapaluje jiskru na kladívku(tzv. zpětně naindukované napětí) proto je na kladívko připojen kondenzátor který toto napětí pohltí.Jinak naindukované napětí závisí na době po kterou je kladívko sepnuto po dobu otáčky. tzn. úhel sepnutí kontaktu. Čím déle je kladívko sepnuto tím více se jádro nabije a tím je větší indukce= větší napětí až 25000V.
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 19:02
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
JS - souhlas. V případě pionýra se sytí zapalovací pól.
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 18:47
 
 
 
 
Jméno: Js ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Chongu u pionýra se sytí cívka na statoru magneta. Indukční cívka funguje jen jako pulzní trafo. Celé to pracuje takto: Magnet na rotoru indukuje v zapalovací cívce na statoru proud, který teče přes přerušovač. Po rozevření přerušovače má proud snahu téct dál a tak se zvedne napětí a indukční cívka tohle napětí transformuje na cca 15 kV.
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 17:43
 
 
 
 
Jméno: patrik      IP: uživatel4196    
chongu zapoměl si dodat že indučka se nabíjí na rádově kilovolty, u auta na až 20 kilo volt tzn 20 000 votlů.
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 16:05
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
ajo dikes pomohs mi:-) koukam ze mam cest s opravdovym odbornikem...
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 15:01
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Indučka funguje tak že se tzv. sytí (nalévá proudem) primárním vinutím a tím ukládá do svého jádra náboj. Zkratováním vývodu kterým byla původně sycena dojde k náhlému vybití primárního vinutí a zároveň k tranformaci napětí do sekundárního vinutí na jehož konci je svíčka a výbojem na jiskřišti následně proběhne výboj. To je princip klasického induktivního (snad se nepletu v názvu) zapalování, které vymyslel pan Bosch.
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 11:49
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4264    
tak dejme tomu ze civka vyrabi pro inducku napeti 8V...ale na kolik pak ta inducka to napreti prevadi?
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 11:12
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Když se podíváš na schema zapojení (tedy umíš-li v něm číst), tak zjistíš že světelná a zapalovací část jsou na sobě elektricky naprosto nezávislé okruhy, tedy jinými slovy jeden bez druhého dokáže pracovat. Takže je pak jedno jestli je světelnej okruh 6V, 12V, 24V nebo na 230V :-D .
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 8:38
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
čau........chci se zeptat, proč u mojí jawy 175 to dobijí za studena uplně krásně i v nízkejch otáčkách, a jak se to trochu ohřeje, tak kontrolka zhasne až při dost vysokejch otáčkách.....? jak docílit toho, aby to pořádně dobíjelo i při ohřátym motoru?? dík odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. listopadu 2008 23:56
 
 
 
 
Jméno: vyspu ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nejspíš nějakej přechodovej odpor, zkontroluj všechny spoje a dotáhni je případně proletuj...
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 23:56
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
panove mam tu dotaz ohledne elektriky: gdyz mi fik vynechava je to kondikem nebo induckou? jiny veci by to bejt nemeli...jinak vim ze gdysy davno pred hafo lety blbnul kondik ale ted mu verim zatim me negde nenechal a ta civka uz ma taky roky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. listopadu 2008 19:21
 
 
 
 
Jméno: J@wer 350      IP: uživatel3402    
cau me treba vynechaval motor s novyma kladivkama tak sem sehnal starsi a jelo to bez problemu .mohlo by to bejt odtrhem ale kdyz rikaz ze je dobrej tak skus to projet na jinou inducku nebo kondik
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 19:21
 
 
 
 
Jméno: kubiczek      IP: uživatel4160    
kdyz ma nekde poskozenou izolaci task je proklepnuta, jinak kup kondik nebo ho vyndej z rozdelovace a vyskousej on ani tolik nestoji...
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 10:49
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
jo kladicko je v poho, puky nema...co znamena ta proklepla inducka?
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 23:08
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
vyloucit muzu pred, odtrh, sani, netesnost, svicka nova v klidu, fajfka dava ranu a kontaktuje, svicka venku haze...ukostrovat se to negde muzem jine vyjmnénovane zavady taky...co znamena proklepla inducka?
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 23:07
 
 
 
 
Jméno: hajda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
to máš hafo věci, můžou to bejt kladivka , kondik, odtrh , předstih, může sát do válce, pod hlavu , do kliky, nebo můžeš mít prostě někde přeraženej , špatná svíčka, spa nej dotek ve fajfce, přelomenej nebo vymletej start kabel, proklepla ind. cívka... mno na to sem musi prostě přijít a bejvá to vvětšinou něco tak primtivního, že by tě to ani nenapadlo mě to dělalo taky a měl sem přeraženej kabel od start cívky.
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 22:52
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
to je serizeno
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 22:22
 
 
 
 
Jméno: s.v.i.t.a      IP: uživatel2324    
me vynechaval kdyz jsem mel spatny odtrh tak se na to mrkni.
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 21:54
 
 
 
 
Jméno: OndraJ21 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Čus, mám otázku na kterou asi nejlíp odpoví Chong :-) Včera sem měřil napětí světelných cívek (mám je spojené, 30W magneto); bez zátěže dávaly na volnoběh asi 4V, ve vyšších otáčkách (5000+) se to blížilo 12V. Když zapnu žárovky, na volnoběh to bylo žalostných 2,5V, když sem mu přidal, nešlo to daleko přes 4V..Konečně k otázce. Ono to sice svítí docela přijatelně, ale jak by to mohlo vypadat, kdybych na světelné cívky přimotal závity? Vím že by se asi snížil proud, ale rád bych věděl o kolik by se mohlo zvýšit napětí a co by to udělalo se svitem žárovek. Myslím že už to někdo asi zkoušel, zajímal by mě výsledek. Dík za tipy. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. listopadu 2008 9:33
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Každopádně prováděj měření na samotném pólu, bez přiletovaného kabelu co vede dál do motorky! Jinak měření nemusí být dvakrát průkazné.. aby se pak neukázalo že má přechodový odpor v patici žárovky, nebo prodřený přívodní kabel k žárovce :-D
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 9:33
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Nebo máš průraz na vinutí, nebo zkrat prodřeným vinutím na kostru (víko motoru). Zkontroluj i tohle.
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 9:20
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Hele to je nějaký divný... bez zátěže jsem kdysi měřil na cívkách magneta a bylo tam přes 300V. Nezapomeň že při 5000ot/min tam bude 250Hz a jestli máš nějaký levný měřák, tak ty bejvaj naladěný na 50Hz. Ale i tak podle toho co jsi naměřil máš podle všeho slabé magnety rotoru a s tím prostě nic nenaděláš.. Protože rotorů je všude poměrně dost ze zrušenejch strojů, prostě prolez kámoše, kůlny a burzy a naber jich víc.. já si je otestuju šroubovákem a odhadem jak moc velikou silou je třeba odtrhnout špičku... Na převíjení neí místo.. když dáš tenčí drát zmenšíš proud a když silnější aby proud byl Ok, tak tam zase nedáš potřebnej počet závitů a tudíž bude malé napětí... Pokud by jsi měl problém s přepětím, dá sek tomu připojit elektronická regulace (ne však ta co je na http://www.jawa50.cz to je k ničemu) a žárovky se přestanou přepalovat...
 
 
Datum: 10. listopadu 2008 8:45
 
 
 
 
Jméno: kubiCZek      IP: uživatel1058    
no ono by to mohlo vypadat třeba tak, že kdybys mu dával čouda tak by ti praskaly žárovky záleží kolik by jsi přimotal závitů, ale nepřijde mi to jako moc chytrý nápad.. byly by problemy s místem a napojováním drátu...
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 19:45
 
 
 
 
Jméno: čiža      IP: uživatel1093    
čau draci, nevíte jestli by šla dát baterka na jawu 555?...popřípadě jak se zapojuje. Dík moc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 17:41
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Vždyť už tam baterku máš... je tam pro klakson.. plochá 4,5V :-D
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 17:41
 
 
 
 
Jméno: Hlada ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
s timhle ti ja neporadim.. myslim ze nejde... ale sesa zacne prodavat super zapalko, takze by uz bylo ralny tam dat baterku...
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 16:51
 
 
 
 
Jméno: plisa ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdarec chlapi potřebuju nějákého odborníka na 350. Už rok se s tím mořím a pořád jde na jeden válec. Před týdnem jsem udělal GO motoru a vypadalo to super na poprvé chytla a blafala na oba válce. Pak jsem ji projel jen tak z lehka max. 70km/h. Ale když jsem ji natočil asi za půl dne tak šla zase jenom na jeden. Tak jsem vyměnil indukční cívku vyčistil svíčku a pak to zase šlo a pak stačilo 2 hodiny nechat pak sem to nastartoval a zas na jeden. Nevíte někdo co by to mohlo dělat je to 638 už nevím co s tím. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 17:11
 
 
 
 
Jméno: Dr.House ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak s tim sem taky měl problémy, dělala mi to málo nabitá baterie
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 17:11
 
 
 
 
Jméno: vyspu ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
přehoď fajfky z jednoho válce na druhej a přehoď dráty u kladívek a sleduj jestli se závada přesunula na druhej válec, tím vyloučíš chybu v zapalovací soustavě, počítám že máš kladívka ok
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 17:31
 
 
 
 
Jméno: vojta      IP: uživatel3452    
mi to taky tak dělalo, a potom jsem zjistil , že byli špatný svíčky, brisk se mi sere i na fíku, nejlepší jsou ty starý, ale na 350 potřebuješ se stejným číslem!!!!!
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 16:58
 
 
 
 
Jméno: Fojtoslav ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
mozna v riti elektrika
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 16:18
 
 
 
 
Jméno: mjjj      IP: uživatel1828    
mohl by me naky dobry človek vyfotit dynamo a zapalovani u ČZ 175/487 aby to bylo zapojeno spravne a i ze svetlama DIKY MOC, odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. listopadu 2008 21:37
 
 
 
 
Jméno: Dobešová      IP: uživatel1142    
Z fota nic nepoznáš.Z dynama vedou vodiče na regulátor napětí a na zapalovací cívku.Světla mají vodiče na přepínač,kontrolky a spínací skříňku.
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 21:37
 
 
 
 
Jméno: martys      IP: uživatel4186    
zdary,hele k cemu slouzi tyristor? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 17:47
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Jednocestný (jako dioda) lavinový spínací polovodič. Tedy představ si diodu (tedy proud vede jedním směrem), kterou lze budícím vstupem otevřít. Jeho vlastností však je že se bouřlivě otevře (vhodné pro spínání velkých proudů) ale nelze jej z vnějšku zavřít. Jeho ,,kontakty,, se rozpojí tím že mezi katodou a anodou klesne napětí na nulu. Oboucestný ,,tyristor,, se jmenuje triak :-)
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 17:47
 
 
 
 
Jméno: Josef      IP: uživatel1337    
Zdar,mám Jawu 125/355 jak to tam je s baterkou + je jako kostra?? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 17:51
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Jak píše vyspu... jak si dynamo nabudíš, tak to budeš mít... :-D. Nejjednodušší způsob nabuzení je že dáš nabitou baterku jak potřebuješ (tedy na kostru) a šroubovákem zkratuješ vývody ,,odpojovače,, regulačního relé... pár vteřin to tak podržíš a je hotovo.
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 17:51
 
 
 
 
Jméno: vyspu ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
záleží jak tam byla stará baterka, dynamo není problém nabudit opačně, já mam třeba na 175/450 ukostřenej "-" a dynamo je tam stejný jak na 355, nejlepší by bylo abys před montáží nový baterky znova nabudil dynamo, jak se to dělá najdeš na jawamanii.info v poradně pomocí vyhledávání
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 11:55
 
 
 
 
Jméno: Dr.fik ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdar,taky mám 125/355 a mam ukostřenej +.Je to napsaný na statoru zapalka.Je tam takovej štítek a něm to je.
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 10:07
 
 
 
 
Jméno: Sharky ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
http://shop.sesa-moto.cz/pokec/elektrika-elektroinstalace/id59938.html Tak vylepšení se nekonalo, původně měl bejt větší rozsah ale nebylo to moc zdárný, takže sem stavěl přímo ten ze stránek jawa-50. Sestavil sem to, spájel sem to, ale je tam něco špatně ve schématu, vypadá to že tam patří jiná zenerka než je v součástkách, páč je tam moc malý napětí, místo 5,6V to při 7V na vstupu dává jen něco kolem 4,8V..A při testu (stačí se dotknout prstem, ach ta indukce :-) ) se nerozsvěcovaly všechny ledky po sobě, jak to má bejt, ale svítila jen 1 kdesi uprostřed.....Známej se na to mrkne páč až zas tak tomu nerozumim....Ale na pohled to vypadá pěkně :-D odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 18:14
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Předopokládám že je řeč o otáčkoměru s LM3915... k otáčkoměru.. no zdá se mi ten stabilizátor poněkud divnej... na PNP přechodu tranzistoru je úbytek napětí minimálně 0,7V i když je v saturaci, takže stabilizovat na 5,6V (podle zenerky) z 6V je utopie.. koneckonců, pokud napájíš otáčkoměr z 6V rozvodu není důvod proč to stabilizovat. 555ka i LMko vydrží i 15V, tak bych tam dal jen pořádný vyhlazovací kapacity aby to nebralo z napájení bordel, popř do serie na vstup napájení i nějakou indukci a stabilizátor bych vypustil - je k ničemu. Ani se mi nezdá připojení na kladívko... zřejmě to bylo původně navrhnuté pro bateriové indukční zapalování, což ale s průběhama co se dějí na kladívku magneta bude podstatnej rozdíl. Asi bych raději v tomto případě použil kapacitní spínání přímo z kabelu vysokého napětí. Tedy pár závitů silným měděným drátem okolo izolace VN kabelu. Pak tranzistor a teprve za ním ten kondenzátor spouštějící klopný obvod (NE555). Podívej se sem http://www.mujweb.cz/www/elektronic/ot_sch.GIF a až po vývod č. 2 integráče to opráskni... tohle spolehlivě chodí, jde jen o to vyladit vstupní signál počtem závitů okolo VN kabelu... Nevěř všemu co se válí na internetu neboo v časácích.. jsou plný nefunkčních krávovin :-D. Je dobrý tyhle věci vždycky konzultovat s někým kdo tomu hoví, jinnak jsi odsouzený k neúspěchu...
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 18:14
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel1196    
já sem to stavěl taky a taky to nechtělo chodit prvně svítila jen1 ledka a pak už si to dělalo co chtělo koukal sem na to osciloskopem a chodila jen ta snímací část(ne555) ale to zobrazování si dělalo co chtělo a to napětí kolem 4,8v je správný když se koukneš na schema tak je to tam napsaný u těch integráčů lm3914 a ty ledky mi dělaly to samý prvně svítila jen ta předposlední potom ta v prostředku a nakonec mi svítilo jen posledních 10 vypadá to jako když je chyba někde v zapojení prvního integráče
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 19:32
 
 
 
 
Jméno: Sharky ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdárec. Zkoušel jste někdo stavět ten digitální otáčkoměr jak je na něj návod na http://www.jawa-50.cz? Já si nakoupil součásty, známej mi poradil pár vylepšení tak to jdu zkusit :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2008 18:19
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
To Enigma - Jednak to má nějaké mouchy co jsem rozepsal v jiné (mladší dotaz) odpovědi a druhak.. pionýr má rozvod střídavým, nestabilizovaným napětím.. takže nahulváta připojit na rozvod motorky to fakt nejde bo to ihned odpráskneš :-). Sory za pozdní odpověď, všiml jsem si dotaz až teď...
 
 
Datum: 09. listopadu 2008 18:19
 
 
 
 
Jméno: Enigma      IP: uživatel2900    
teda chongu tos mne dostal, ... ja se do elektriky moc resp. skoro vubec nerozumim ale mam brachu kery je elektrikar a cel sem mu to dat postavit ..., proc to neni teda pouzitelny ???? ...:-D diky
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 18:32
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Ovšem komentář že je tenhle otáčkoměr použitelný na kterékoli motorce mě tedy značně pobavil, protože zrovna na pionýru tak jak je použitelný není :-D
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 14:28
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Kdysi dávno pro jednoho známého, ale s obvody východoněmecké provenience tedy A277D :-D. Ale nevím co bych ti k tomu napsal... Nepovažuju to zrovna za vrchol bastlení. Také by mě zajímaly ty vylepšení.. netuším jak se to dá dolepšit :-D
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 14:24
 
 
 
 
Jméno: 00      IP: uživatel368    
Tak se s náma poděl o to vylepšení:-D
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 14:07
 
 
 
 
Jméno: josef605 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
šla by dát na fichtla cívka ze škodovky 12V místo tý 8V co tam mam tet?dát by tam šla to mi je vlastně jasný ale jestli to pak bude všechno v pohodě odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. listopadu 2008 12:13
 
 
 
 
Jméno: vyspu ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
indukčka ze škody 120M (ta s předřadnym odporem) je na asi 8V (nevim teď přesně) takže je na stejný napětí jak origo na fichtlu.....
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 12:13
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4515    
ne. Ja zkousel 12V inducku ze stary Oktavie a ze 105 M skodovky a 12V z žiguliku ....na nekterou to nehazelo jiskru vubec a na tu z te 105 jen velmi slabou oproti origo inducce.... a tak sem si tenkrat radeji sehnal origo 6V za jedny startky .... a dobre to funguje na velkou 6V inducku z Trabanta....ta je lepsi nez ta puvodni...
 
 
Datum: 08. listopadu 2008 10:12
 
 
 
 
Jméno: adas      IP: uživatel1069    
potom je možnost že to co jsi jezdil ty tak je indučka za škody 1000/100/ úzká 105-120 a to co jsem jezdil já je indučka z širokej anebo škoda 105/120 s vyhřejváním zadního okna (tam se to lámalo) prostě indučka která měla na těle přidělanej předřadnej odpor, kterej když se jezdí na fichtlu tak se oddělá, tim pádem se nemůžem dohodnout...
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 23:00
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4512    
hele me to na 12 V nikdy nechodilo...na CDI to samozrejmne pujde :-D ....pokud vam to na tu 12V beha tak prosim...hadat se nebudu
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 17:00
 
 
 
 
Jméno: adas      IP: uživatel1069    
Standa: jezdil jsem to tak několik let a bez problémů, pak se tam dala origo s tím že tak to přeci má bejt a změna se nekonala žádná.
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 15:01
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
To Standa - já myslím že CDI by ta jiskra ale byla v pohodě ;-)
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 14:31
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4508    
Tak to zkus a uvis...ta jiskra je mizerná
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 14:21
 
 
 
 
Jméno: adas      IP: uživatel1069    
funguje uplně normálně
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 11:21
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4508    
kdyz uz tak blbe!!
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 10:18
 
 
 
 
Jméno: frikulin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
12V cívka fungovat bude...!
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 9:59
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4508    
ne
 
 
Datum: 07. listopadu 2008 9:58
 
 
 
 
Jméno: Adamos      IP: uživatel4505    
Ahoj,mám Jawu 23 a mám problém.Když mi svítí světlo tak nejde bzučák,a naopak.Předem děkuji za pomoc. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 17:52
 
 
 
 
Jméno: 555      IP: uživatel1337    
když svitiž tak nebzuč
 
 
Datum: 11. listopadu 2008 17:52
 
 
 
 
Jméno: josef605 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
mně svítí a troubí zároveň ale jak uš bylo řečeno musí bejt ve vysokecj otáčkách
 
 
Datum: 06. listopadu 2008 18:01
 
 
 
 
Jméno: Dr.fik ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
To je normální.Ještě sem neviděl fichtla kterej by svítil a troubil zároveň.Pokud teda nemá baterku.
 
 
Datum: 06. listopadu 2008 17:59
 
 
 
 
Jméno: grovestreet ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
To je tim že klakson využívá stejný cívky jako světla, a prostě na něj nezbejvá. Kamarádovi funguje jen při vyšších otáčkách
 
 
Datum: 06. listopadu 2008 17:51
 
<  233  234  235  236  237  238  239  240  241  >

 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 01.05.2025 2:29:41 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu