Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 Zdar hoši nemáte nekdo schéma zapojené eletriky na jawu 250/353 s trabantovým relátkem?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. ledna 2011 15:24
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 Chongu Mustangista to tam stejně dá....to je marný.....jako se všim.....jeho inteligence je podprůměrná.....a vždycky je děsně chytrej...hlavně se mu nesnaž radit....
Datum: 05. ledna 2011 15:24
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Mám doma dynamo z trabanta a na jeho plášti je napsáno 220W. Takže rego trabantího dynama ikdyby slabší než jak zde uvádím, je naladěněé rozhodně na vyšší výkon dynama než usmarkaných 45W... takže nebudou fungovat proudové ochrany jak mají a předvídám tvému dynamu v kejvě brzskou smrt...
Datum: 05. ledna 2011 13:25
 Toto me se zdat ze u trabanta je taky to DMB :::Regulátor 6V 75W se prozatím vyrábí ve dvou variantách a to elektronický a mechanický.Mechanický regulátor je klasika která se vyrábí už dlouhou dobu,nejčastěji si ho kupují zkušení motorkáři kteří potřebují provést změny v regulaci proudu.U tohoto relé není určená polarita.
Postup montáže zapojení krabičkového relé 6V 75W do dynama je takové:
po odstranění starého relé z dynama připravíme svorkovnici pro připojení krabičkového relé takto :
1. první spoj na dynamu, drát ze statorového vinutí + drát z odporové cívky označím na svorkovnici M.Tuto odporovou cívku z dynama odstraním.Z tohoto spoje vyvedu drát k relé a označím jej M
2. druhý spoj na dynamu, druhý drát ze statorového vinuti + drát z uhlíku označím na svorkovnici D ( bývalý kontakt 61).Ze svorkovnice vyvedu kabel k relé a označím jej D.
Po této úpravě mi jdou od dynama k relé 2 dráty ( M a D)
3.Drát ze svazku elektriky který vedl na kontakt 61 přetáhnu k relé a označím jej D
4.drát pod stálým napětí který vedl na kontakt 51 přetáhnu k relé a označím jej B.
Po této úpravě mi ze svazku jdou dva dráty s označením ( D a B )
Teď mám u relé dráty v tomto počtu D - 2x, M - 1x, B - 1x.
Přesně podle označení je připojím ke kontaktům na relé které jsou označeny stejně D,M,B.
Důležité je mít relé dobře ukostřeno, osobně montuji pod šroubek držící relé drát který vedu k ukostření baterie.
A nebo by mělo pasovat toto: http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_125_typ_476/schema/schema2/obr.gif
Datum: 04. ledna 2011 21:54
Jméno: bob
IP: uživatel1226
 cus draci hele kdyz me nekdo napsal ze by koupil agneto 30w tak to je klasicky magneto na fichtla ne ? nebo se to nejak rozlisuje ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. ledna 2011 19:13
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 jestli chtěl 30W magneto, tak asi myslel celej magnetoalternátor, tzn. rotor (s číslem začínajícím na 20...) a 30W stator...
Datum: 04. ledna 2011 19:13
 Zdravím, 1. Zkoušel jste někdo praktikovat ten návod na zvýšení brzdného účinku upilováním plochy obložení http://davy.jawajizda.cz/technika/brzdy/brzdy.html ? Stojí to za to? 2. Jen pro ujištěnou, živý uhlík je ten nekostřenej? 3. Když se přebuzuje dynamo, tak se zapojí baterka opačně, zapne se zapalování a pomačká se regulátor. Takhle jsem to praktikoval, ale dospěl jsem jen k tomu, že motorka nešlape na polohu jízda na dynamo a nedobíjí. Tudíž se asi odpojuje jeden uhlík, ale kterej?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. ledna 2011 22:09
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 nebo ten neživej prostě vytáhnout z šachty a nenat ho ležet na tělese dynama, když se k ní připojenej drátem.. na těch pár vteřin kdy budeš držet kotvu regleru to přeci stačí podržet v ruce..
Datum: 03. ledna 2011 22:09
 Takže stačí jen jeden libovolný uhlík nadzvednout a podložit papírkem, aby se nedotýkal rotoru a bude to dobré?
Datum: 03. ledna 2011 20:42
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 1. zkoušel sem to na číze, nejsem si jistej o kolik to brzdí líp, ale určitě ne hůř, 2. ano, 3. nezáleží na tom kterej odpojíš, jde jen o přerušení obvodu přes rotor... a mam pocit že zapalování se zapínat nemusí, stačí připojit baterku polaritou jak ji chceš používat, vytáhnout jeden uhlík a přitáhnout kotvu spínače, aby šel z baterky proud do budícího vinutí statoru...
Datum: 03. ledna 2011 19:51
Jméno: Petr
IP: uživatel5239
 Ahoj, chtel bych se zeptat, zda nekdo nevi, jaky zavit je na matici, kterou je dotazene magneto na Stadionkovi S11? Je to metricky zavit? Dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. ledna 2011 19:08
Jméno: Petr
IP: uživatel5239
 diky diky, to me uz taky, uz temer rok delam dukladnou GO. Komplet vse co se da sehnat nove, tak nove  cervena karminova. Bude to luxus. tak hodne stesti 
A pristi rok snad zapocnu 250sportku a Oktavku 1962
Datum: 02. ledna 2011 19:08
 Neni za co, a ať ti moped slouží, mě to už bude doufam na jaře taky jezdit...
Datum: 02. ledna 2011 19:02
Jméno: Petr
IP: uživatel5239
 diky moc za pomoc!
Datum: 02. ledna 2011 18:59
 Přesně tak, stoupání je 1
Datum: 02. ledna 2011 18:57
Jméno: Petr
IP: uživatel5239
 jo, ted sem pochopil ze to nejspis myslis uz cele tu jednicku  takze stoupani 1?
Datum: 02. ledna 2011 18:45
Jméno: Petr
IP: uživatel5239
 A nahodou to stoupani presne nevis? At sezenu to spravne a nevy*urvim ten zavit  mockrat diky
Datum: 02. ledna 2011 18:44
 je to jemnej metrickej závit, označení matky je M8x1...
Datum: 02. ledna 2011 18:39
Jméno: akon
IP: uživatel10792
 poradte, mám jawu 555 předstih seřízený i odtrh rovněž.jiskru háže ale na kladívkách je jiskra jen občas,nejde roztlačit,ani nakopnout benzín teče. co stím co kondík?,nebo cívka?
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2011 20:36
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 to bude spiš tym předstihem každy pionýr ti bere jiný předstíh skus dát jine hodny ty a uvidíš
Datum: 01. ledna 2011 20:36
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 tak kopat ho to muze aj ked je slaba inducka ale nemusi jet,jiskru moze tez svicka hadzat ale ve valci nemusi,takze nezalezi natem ci to kope bo ne.
Datum: 31. prosince 2010 22:09
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Spíš stč do faje prst, jesli kope je to v pořádku, jestli brní tak je špatný kondík nebo ti probíjí kladívko  Skus to štuchat na dva bez plynu nebo na čtvrtinku a jestli to začne blafat tak je to špatně dotékajícím benálem
Datum: 31. prosince 2010 21:32
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 inducka alebo svicka , pertinax, kondik,musis skusat my ti dotoho nevidime
Datum: 31. prosince 2010 21:24
Jméno: akon
IP: uživatel10792
 spíš by mě zajímalo,kdy je špatný kondík nebo tak něco ,peřízení předstihu a odthu je podle tabulek, to vím že mám dobře,chyba bude někde jinde,nvm ale kde
Datum: 31. prosince 2010 20:55
 u 555 je předstih 3mm!!
Datum: 31. prosince 2010 19:50
Jméno: akon
IP: uživatel10792
 jiskru na svíci to háže celkem i velkou, ale nechce chytit,max jednou pobrumbla a už nic
Datum: 31. prosince 2010 19:17
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Polož si svíčku na válec a zkus jiskru, popř. jiný odtrh na svíci nebo ji skusit nahřát...
Datum: 31. prosince 2010 18:47
Jméno: jura
IP: uživatel1026
 čus jak mam spravne nastavit zapalovani na fechtlovi dys haže kladivko velku jiskruinač je to 05 s plechama ale ty tam nemam
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2011 14:50
Jméno: standa
IP: uživatel10921
 na origo hlavu 05 se dává předstih tak 2.3-2.5mm,odtrh 4 desetiny...pozor na zapojení inukční cívky! je odlišné od modelu 21!
Datum: 01. ledna 2011 14:50
 250 až 5mm...
Datum: 31. prosince 2010 13:38
 mustangista: ale...na 250 máš trochu větší předstih...i na svojí 175 dávam 3mm...
Datum: 31. prosince 2010 11:23
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 2,3-2,6 se dává na jawách 250
Datum: 31. prosince 2010 10:21
Jméno: viktor009
IP: uživatel10918
 na 05kách pokud se nemýlím je předstih 2,3-2-6mm těch 1,7 je na typech 20,21,23 kybych se pletl tak mě opravte
Datum: 31. prosince 2010 8:54
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 předstih 1,7 a odtrh 0,4
Datum: 31. prosince 2010 0:44
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
Posl.aktualizace: 29. prosince 2010 16:26
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 řekl bych že je jedno jestli je to 20 nebo 30W, píše tam že je to univerzální a je na zkušenosti každého soudruha jak ji zvládne zapojit...
Datum: 29. prosince 2010 16:26
 nazdar draci poradte mi nejakej odkaz kde muzu sehnat uplne novou elektriku na fichtla jede mi to jen na 2 draty a uz to chci dat kompletne do kupy a chyby mi ta elektrika dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2010 8:53
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 nemáš doma pár káblíků z nějakého auta? Jestli máš tak elektriku si uděláš sám v pohodě podle nějakého schéma
Datum: 31. prosince 2010 8:53
Jméno: Jarmag1
IP: uživatel7527
 http://www.motoelektro.cz/parez.htm
Datum: 29. prosince 2010 7:25
Jméno: rzhs
IP: uživatel10900
 http://www.motokramek.cz/elektroinstalace-jawa-pionyr-stadion-perak-kyvacka/
Datum: 28. prosince 2010 22:40
Jméno: pepa
IP: uživatel1026
 cau draci jak mam zdělat magneto na fechtlovi
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2010 12:57
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Tam, kde byl šroub M5 (držící vačku), našroubuješ M8. Dotahuj ho a magneto sleze.
Datum: 27. prosince 2010 12:57
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 tam kde bil 6sub tak tam namontuj 8 to jt na 13 kluc a dotahuj ho a ono to zleze
Datum: 27. prosince 2010 12:26
Jméno: honza
IP: uživatel2970
 čus chtěl bych se zeptat chtěl bych si dát na jawu dandy dozadu místo toho velkýho blatníku a světla jenom malej na uchycení spz a a malího červenýho led světla a z toho plyne otázka stačí my ta červená ledka nebo musym mýt ještě jednu býlou na osvícení spz nebo stačí dyš to nasvýtí ta červená?děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2010 22:59
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 zeptej se na STK jestli jim to bude vadit
Datum: 27. prosince 2010 22:59
Jméno: CZK
IP: uživatel10711
 Může ale riskuješ pokutu. Je tam jasně psaný že jde nehomologovaný světlo. V případě nehody se může cukat pojišťovna uhradit škody. Takže je to na tobě.
Datum: 27. prosince 2010 16:52
Jméno: honza
IP: uživatel2970
Datum: 27. prosince 2010 15:04
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 pokud to svelto co tam das bude mit homologaci tak nejaky bíli svetlo nemusis vubec resit... NEHOMOLOGOVANY TAM NEDAVEJ
ve finale by te vyslo na vetsi prachy (pokuta)
Datum: 27. prosince 2010 14:25
Jméno: johny
IP: uživatel9547
Posl.aktualizace: 03. ledna 2011 23:02
 kravina jak prase ikdyž vyměnít tu diodu kterou neseženeš jelikoš to nejni usměrňovací ale nějaká tulenová a už se x let nevyrábí ... nejni to jen usměrňovač ale i regulátor dobíjení koušel jsem vyrábět i nový ale nikdy nefungoval tak dobře jako originál .... ale pokud to máš do jawy 350 a máš 12V baterii což předpokládám že podle odkazu ano stačí zajít na jakékoliv krakoviště a vykuchat ze 100, 105, 110, 120škodovky regullátor dobíjení je to taková plechová krabička http://www.evv.cz/zbozi/9419071-regulator-dobijeni-skoda/ takhle to vypadá .... stačí připojit a jezdí to naprosto bez problemu  když vyměníš tu diodu za křemíkovou usměrňovací tak ti to sice bude v pohodě dobíjet ale neomezovat vysoký proud!!!! tím pádem zabiješ baterku a to je dost drahá sranda na to abys ji kupoval každej rok ...
Datum: 03. ledna 2011 23:02
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Kdysi jsem na internetu viděl stránku s popisem výměny a náhrady vadné diody v jawáckém usměrňovači pro alternátor. Snad yb to mohl být tento typ. Pamatuju že tym byli takové prehistorické usměrňovací diody z produkce Tesly. V celku je to fuk, stačí sehnat jakoukoli křemíkovou usměrňovací diodu na dostatečný proud a dostatečné závěrné napětí a naroubovat to tam dovnitř aby se dostatečně chladila.. žádná věda. Uvnitř nebude krom usměrňovacích diod žádná další záludnost  . Neboj se toho  . Případně si vyrob usměrňovač svůj.. schemat je na internetu dost
Datum: 26. prosince 2010 21:25
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ak by som videl čo je vnútri dal by sa aj poskladať
Datum: 26. prosince 2010 20:45
Jméno: Venca
IP: uživatel5063
 Zdar lidi, chci se zeptat, co se bude dít, když budu indučku napajet světelnýma cívkama? A ještě, mám fíka a on má strašný spodek, je tam i 11z ale je to furt o ničem. V otačkách je to ale pila jak svi*a. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. prosince 2010 9:52
Jméno: kekz
IP: uživatel8731
 k tomu prvnímu dotazu nevím..  .. jinak to asi všichni pinckové co se vyrobili mají spodek na hovno.. pincka musíš trochu točit aby jel.. nebo máš ještě odsoustružený setrvačníky sem slyšel že to ztratí spodek kterej pincek nemá xD
Datum: 26. prosince 2010 9:52
 Předem chci popřát všem drakům štastné svátky a mnoho štastných kilometrů do nového roka. Dále chci reagovat na níže rozebírané temata o světelném okruhu Jawa 50. Takže pro nevěřící Tomáše. Kupte si za 60 korun žárovku 12V/35W,docela malá investice.... vemte si světelnou cívku 6V/15Wz prvních zapalování J20 a zapojte na ni zmíněnou žárovku a sledujte výsledek-bude krásně svítít,do plna a nepraskne(zajímavé co?)....pokud zapojíte žárovku 12V/35W na světelný okruh Jawa 555(6V/20W) žárovka bude nádherně plně svítit od volnoběhu,při vyšších otáčkách praskne potkávací vlákno....dálkové vlákno praskne až při otáčkách nad 8000,coz se seriovky netýká....poměrně levný test,který vyvrátí vaše pochyby....to jen k tomu přepočtu W přes V v závislosti na A.....
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. ledna 2011 12:13
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 nikto nemôže zrovnávať zapalko z pareza a typu 20 21 23 sú to dve úplne odlišne konštrukcie 20 rád má odelené zapojenie cievok aj čo sa týka mustangu lebo ten má len spojené cievky nič viac ale parez má vlasne na tom isom jadre natočené viac cievok ktoré sú podľa potreby pre svetelný a zapaľovací okruh tak pre parez vychádzajú dve možnosti buď si kupite 6V 15W a 5W do zadu PoZOR + tlmivka alebo si do predu upárete 6V alebo 12V žiarovku silnej vatáže lebo inak to ta žiarovka vyhorí
Datum: 02. ledna 2011 12:13
Jméno: Ondra
IP: uživatel5759
 Ahoj potřebuju poradit jak mam připojit svetlo (elektrika) ma stadionu s11 . Dík za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 7:42
Jméno: Shlaighter
IP: uživatel1194
Datum: 24. prosince 2010 7:42
 Cus! dotaz hlavne pre chonga alebo pre dobrého elektrikára,,, Mám zapalovanie vape co dokáze dat maximalne 6V/22W,,,chcel by som dat led smerovky,,udelal by som smerovky s 10ledmi/kus naraz idú len 2 smerovky teda +/- 4W odber,, otázka znie,, slo by z toho 20-22W vykonu dobijat baterku a z baterky zapojit do predu 15W a do zadu 5W ziarovku + k tomu docasne zapojit smerovky teda 4W? a ked jo akú baterku pouzit? diky moc vopred.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 12:38
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 ahoj. Problémy s upadáváním jsem zdárně řešil,odchazejici soucastky mi prubezne vymenuje zdenek. Jednou jsem to odprásk vlastní vinou-zbrklost-potreboval jsem nahodit motor,prásknul jsem tam prvni zapalovani,co jsem mel po ruce,kondenzator odpojil,ale zapomel na zapalovaci pol a tak se stalo co se stalo....dalsi poruchy vznikly vzdy po delsi odstavce stroje a samovolne....se clonou zatim problemy nemam a to fungovala i na motoru,který jeden čas točil 9 tisíc.....rozhodně pro RS stroj jsem CDI už vzdal...uchycení CDI v masce je neštastné a to asi zpusobuje ty problemy....v soucasny dobe to dela to,ze na volnoběh to pálí dobre,stroj chyta na otoceni rukou,ale po pridani plynu to pálí asi furt a lítá mi ohen z karburátoru....v soucasny dobe to stoji uz druhym mesicem...neni cas...
Datum: 24. prosince 2010 12:38
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Stando... napiš mi na mail a ty tvé problémy vyřešíme. Možná je potíž v tom, že vlastně máš původní zkušební verzi CDI. Jde pravděpodobně i o to, kde je CDI uchyceno, problémy s odpadáváním součástek se musí dát nějak vyřešit. U mě nic kromě unašeče hallu (plechový výstřižek od IMFSOFTu) neupadlo a pěkných pár tisíc najeto mám
Datum: 24. prosince 2010 12:21
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 a co na tom chcete regulovat a stabilizovat,když od 3tisíc otáček až do mrtva to dává pořád stejně.....koukněmem zpět do historie k čz 150 C,kde byla světla napájena baterií a ta byla dobíjena primitivním zapojením civky a selenovýho usměrnovače....nic nepřebejvalo a fungovalo to.....určitě blikající směrovky bych vzdal,ale v dnešní době jsou k sehnání dokonce halogenové žárovky 6V/15W s ruznými paticemi včetně BA20D(pio)...možná bych se zamyslel nad použitím žárovky 12V/40W,zbytek energie poslal do akumulátoru a z něj živil zadní světlo a směrovky...samozřejmně by bylo potřeba zvolit vhodné zapojení,kdy při vypnutí světelného okruhu by se přívodní kabel skratoval(jak je tomu u VAPE potřeba) a zároven odpojit kostrici kabel baterie aby nedochazelo ke skratu... Vape není pro nejaké běžné cestování....je to jak delane pro závodaka,kde nejaka svetla nikoho nezajimaji....pripadne kombinace 5+15W je postačující(pro policajty,aby při závodech v provozu neremcali,že nesvítíte)... v dnesni dobe je vape nejlepsi zapalovani pro zavodni stroj na bázi motoru Jawa 50....potvrzuje to spousta lidí....i různé zkoušky....sám ho sháním.... chongovo zapalování mám,je skvělé,ale mám na něm řadu problémů.....at jednotlive plosnaky nevydrzi vibrace(nektere kondenzatory uz mám prilepené i přitažené rychlopáskou aby neodpadávali),neustále mi odchází tyristor v CDI(závada neznáma-je to vždy po delším stání stroje-i s odpojenou baterií-už mi napadá i velké vlhko,zima,tma?  ) Je fakt že s hallovym čidlem je to paráda....dá se vyhodit rotor a celý dobíjení,z větší baterie pouze krmit CDI a čidlo,moc to nežere,dlouho vydrží,bez těžkého rotoru jde motor do otáček jak s 90mm klikou,prostě paráda,ale neustále se mi CDI chvěním a nárazy na silnici rozpadá,což je příliš velká sázka do loterie pro závodní stroj(který mimojiné dokončuji už druhý rok)...... nechám si ho pro projekt Jawa 555 70ccm,kde stroj nebude dosahovat vysokých otáček a bude s ním zacházeno opatrně....
Datum: 24. prosince 2010 11:54
 Diky chongu moc za vysvetleni  vypadá to tak ze mám dobré smerovky ktoré nosim aj na WC  budem mávat nadalej
Datum: 23. prosince 2010 22:56
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 chongov stator na štyri cievky by mi celkom bodol
Datum: 23. prosince 2010 22:50
 20W má od 3000ot/min pak skoci na 22,5W
Datum: 23. prosince 2010 22:44
Datum: 23. prosince 2010 22:43
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ja si myslím že na volňobehu to asi 22W nedá ale až tak od 1000 ot/min
Datum: 23. prosince 2010 22:42
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Ahoj Jenco. Před lety jsme s Jenikem (jenikowomisto.cz) dělali pokusy se směrovkami z LED. Problém byl s vhodnými ledkami, které by dostatečně a objektivně nahradili žárovky ve směrových světlech. Celé jsme to vzdali, protože byl problém takové LED sehnat. Dnes po letech je situace jiná, protože se dnes vyrábí výkonové LED. Tehdá šlo o to, že jsme nechtěli směrovky z nadšení udělat z LED ale opravdu z hlediska bezpečnosti aby byli viditelné ze všech směrů v takovém rozsahu co bylyi viditelné původní žárovkové. šlo totiž hlavně o bezpečnost a z té jsme slevit nehodlali. Všechno navíc komplikoval fakt, že rozptyl světla vesměrovkách o značné míry určovaly i fresnelovy čočky a ty však směrové světlo LED rozptylovali znatelně hůře. Pokud se vrhneš na LED světla, doporučím ti praktická měření, nejlépe podepřená fotografiemi světal z různých úhlů pro porovnání LED a žárovky v lampě směrových světel. Já už se na tohle pole nikdy později nevrnul. Co se týká dobíjení tak myslím že to je špatné. Energetická bilance bude horko těžko neutrální. Jde totiž o to, že část energie ztratíš usměrněním, část jí lehce ztratíš stabilizací (abys eventuelně nepřebíjel, tedy jako ochrana akumulátoru), takže přijdeš určitě o ony 2W jakoby navíc. Další ztrátu čekej v tom, že oněch 22W máš k dispozici až od určitých otáček, tedy pokud by jsi někdy byl nucený jet v režimu žastých nízkých otáček (např. popojíždění po městě), nebudeš mít průměrně k dispozici ani zmíněných 22W. Takže bych tohle asi nechal jak je a na blikny se vyprnul. Potíž je v tom, že se u vape nedá ušetřit na zapalování a ani nikde jinde. Snad leda na zadním světle náhradou za LED. Z praxe vím že optimální výkonový přebytek pro dobíjení je nejméně 5 až 10W. Pokud je nemáš, nebude to pravděpodobně spolehlivě dobíjet. Nechci si tu věčně dlat reklamu, ale už jen přestavbou původního třípólu získáš cca 40W. Ve spojení s hall bezkontaktem, DC-CDI a LED zadním světle, dopředu dáš klidně 25W (optimálně v halogenu) a máš energie dostatek k nabíjení a pohánění blinkrů... prostě je to tak, Vape mě při svém vzniku moc neoslnilo. Myslím že tahle firma má na víc než to co doposud zplodila
Datum: 23. prosince 2010 22:42
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 Dývá to 20W v celém rozsahu otáček nebo jen na max?
Datum: 23. prosince 2010 22:37
 diky Yuri  len este cakám na potvrdenie a na pripadné iné názory
Datum: 23. prosince 2010 22:37
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 dalo by sa
Datum: 23. prosince 2010 22:27
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 12:28
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Schovám si tě do kontaktů a dám vědět, každopádně zimní jízdy na route 101 ani na jiných neplánuju, přecijenom už stárnu a na nějaké zimní ježdění mi už zdraví stávkuje, hlavně kolena  . Jízdu plánujem někdy zkraje června, než kámoš odjede na měsíční výlet po vlastech tichomořských  . Co se týká Tvých problémů ideální by bylo kdybs třebas přijel po ose ke mě domů, přes naše obce vede právě route 101 a mě dokonce vede přímo před domem  .
Datum: 24. prosince 2010 12:28
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 Ahoj Chongu....když jsem mluvil o převíjení polu,nemluvil jsem o cdi.....jak presne to je resene u tveho perpetum mobile nevím,mě jde z plosnaku na zapalovani 7V at uz z regulovaneho plosnaku a nebo jen usmernovaciho....proste jen 7V...je mi to jedno....v soucasne dobe mi dobijeni nezajima...zajima mi pouze hall čidlo a CDI,z kterého mi neustále odpadávají součástky... kdyby ste měli cestu kolem Kladna(v současný době jsem Kladenak),rad bych vasi bandu videl....priste mi cinkni na 728311019....budu se tesit na setkani....
Datum: 24. prosince 2010 12:03
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Hoši, hoši.. jak tak si čtu co tu píšete, začínám svého mustafa považovat za perpetum mobile... je zvláštní že dobrý tři roky nabíjím z původních nepřevinutých pólu pionýra 12V akumulátor a za celou dobu ani jednou nešel potupně pod svorky dobíječky  . A hnidopichům bych rád sdělil že to tak funguje nejen mě, ale kamarádovi Milanovi a co já vím i Wiku a snad i Paja se chtěl tímto směrem vrhnout. Nabízím dokonce případným zájemcům exkurzi k mému stroji a i případná měření... Všem kteří tvrdí že pod zátěží nejde docílit s origo cívkami 12V doporučuji jednoduchý pokus, který spočívá v náhradě 6V žárovek za 12V o stejném nominálním příkonu... těm natvrdlejším... u 30W altíku dát dopředu Ba20d 25/25W 12V a dozadu 5W 12V a porovnat to s původními 6V žárovkami... budete asi překvapeni že to svítí stejně. Jen mě u Standy překvapuje že si nepamatuje že se žádné póly nepřevíjeli  . PS pro Standu... už jsme kolem Tebe párkrát po Route 101 jeli, nechceš se někdy k nám také přidat?
Datum: 23. prosince 2010 22:52
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 to je to, 600  a neslo by tedy zapojit ty civky jak jsem rikal 2 bych pouzil stoho 30W zapalka a jednu s toho 20W tu 15W zapojil do serie a ziskal stoho 12 ne? no nic az se budu nudit skusim to tak zapojit a zmerit jestli to da 12
Datum: 23. prosince 2010 13:26
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 i když koukám na ten regulátor,tak by nemusel bejt špatnej....akorát mu poslat 12V...ty to zkusíš za 6 stovek?
Datum: 23. prosince 2010 12:29
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 cívky by se museli převinout slabším drátem a obě dvě prohnat graetzovým můstkem a ukostřit až za ním....pak by tu byla jistá šance na 12V....ale není to zbytečné? chong zpracoval krásný návod pro překopání fichtla na baterku.......s použitím regleru s usměrnením na stator z toho rovnou leze usměrněných regulovaných 12V/45W....to je krásný....a funguje to.....předek žárovka 12V/35W-klidn ě ta ze škodovky....mimojiné mustang s obyčejným silným zapalováním žárovku ze škodovky bez použití zadní žárovky zničí po prudším přidání plynu....to je spíše detail k tematu níže
Datum: 23. prosince 2010 12:26
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 jen me to tak napadlo, pokud bych to upravoval na baterii ze by nebylo spatny to rovnou prekopat na 12V, ale pokud to nejde tak nic
Datum: 23. prosince 2010 12:11
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 svetelne civky seriově zapojit nemůžeš. Je potřeba sehnat dvě světelné cívky ze zapalování pro 20W na svetla. Vubec netusim jak je u tohoto regleru resene usmerneni,takze mozna bude potreba cívky spojit a ukostřit až za graetzovým můstkem.....obávám se,že 12V z toho nedostaneš.....
Datum: 23. prosince 2010 10:05
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 jestli je řeč o pincku, tak ty (byť sériově spojený (jak je to u 30W magnetoalternátoru)) cívky ti pod zátěží nedaj 12V ani náhodou... možná tak na neutrál s motorem vytočenym do mrtva...
Datum: 22. prosince 2010 21:06
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 Mam dotaz tata me rikal ze u toho zapalovani u fichtla 30W maj ty civky 3V a tim jak jsou zapojeny daj 6, takze jestli to dobre chapu tak by stacilo misto zapalovaci dat klasickou civku 6V 15W a zapojit ji k tamtem taky do serie a dalobyto 12V !! je to tak??
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 12:08
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 pro CZK: bylo mi jasne ze prijde nekdo kdo rozumi blize eletrice a zacne rejpat......napsal jsem to jak jsem to napsal......je to napsano srozumitelne i pro zdejsi populaci.....to co sem napsal az do jiste chvile plati...neni ta umera uplne linearni,ale pro potreby pio platí....vyzkoušej si to
Datum: 24. prosince 2010 12:08
Jméno: CZK
IP: uživatel10711
 Pánové, teda nevim, školy na to nemám, ale Stando nějak nechápu tvůj přepočet. To jako změnou spotřebiče se zvýší výkon zdroje? Tak to je na nobelovku. Jinak Chong to tady psal že jestli chceš změnit napětí v osvětlovací soustavě tak stačí vyměnit všechny žárovky za 12V provedení.
Jinak k těm cívkám (pólům), kdyby byly po 120°, tak by platilo to že lze jednoduše je zapojit do serie (póly by měly být stejné). Ale to bohužel není pravda. Platí to bohužel jen u těch dvou pólů, které jsou propojené už z výroby (ty jsou přibližně po 120°).
Datum: 23. prosince 2010 22:34
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 fermez: však jsem se ti hned omluvil.
Datum: 23. prosince 2010 16:41
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 neděkuj....vim že to funguje u fichtla....u vape jsem to osobně nezkoušel....
Datum: 23. prosince 2010 13:19
 no tak to je příjemný překvapení, jestli je to takhle jednoduchý. Stando děkuji uctivě
Datum: 23. prosince 2010 13:09
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 žádný regulátory....jen použij 12V žárovky
Datum: 23. prosince 2010 13:05
 jestli to teda chápu dobře, musel bych použít nějaké ty regulátory nebo co a pak tyto žárovky a bude to svítit lépe? prosím šetři mě, na elekktriku jsem absolutní lama.
Datum: 23. prosince 2010 12:37
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 vape je sice pasivně regulovaný,ale také by mělo fungovat jako lineární zdroj....takže 22.5W v 6 voltech převedeme na 12V......a máme 45W/12V(ten poměr nebude uplně dokonalej ale,jen je teoretickej).....takže žárovka ze škodovky 12V/40W by měla fungovat na výbornou....a s použitím zadní žárovky 5W/12V je jistota,že to nehoří....
Datum: 23. prosince 2010 12:32
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel10032
 předpokládám tedy že u VAPE zvýšit světelnej výkon nelze. a jestli ano, tak jak by se to dalo řešit?
Datum: 23. prosince 2010 12:27
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 zalezi jak civky zapojis.....musí být alespon trochu ve fázi....aby se napětí sčítalo....fichtl utáhne klidně žárovku 12V/45 protože jeho zdroj napětí má tu vlastnost,že funguje jako lineární zdroj.....klidně tam mužeš dát žárovku 24V a bude svítíi...podstatný je tam přepočet W přes V na A....ty ampery tam jediný hrajou roli....proto vim,ze to nebude fungovat s 12V regulatorem od vape.....muselo by to být napřed usměrněné a až po usměrnění by z toho muselo lezt 12V.....možná vás sklamu....ale po usměrnení z toho poleze 7V na volnoběh......měřil jsem to.....bez usměrnění ti z toho poleze třeba 100V.....záleží na ohmickym úbytku....pokud nebude skoro žádný odpor,tak z toho teoreticky muze lezt milion voltů.....
Datum: 23. prosince 2010 12:18
 hm 20w neni moc
Datum: 22. prosince 2010 21:27
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 dobře ,,petan,,  já mám vape, tudíž sem s výkonem světla v hovnech
Datum: 22. prosince 2010 21:24
 já jsem si tu druhou cívku z 30w zapalka navinul sám trošku silnejšim drátem tu první sem nechal původní a když to změřim tak v plnym plynu to dává asi 20V tak sem tam dal žárovku ze škodovky 12V 40/45w a svítí krásně plným svitem, v zadu je 12v 5w a ještě brzdovka 12v 10w která taky i se zapnutyma světlama funguje, sám nechápu jak se mě to povedlo...
Datum: 22. prosince 2010 21:21
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 nesnasim kdyz nekdo neco tvrdi a vubec nic otom nevi, Ja se slusne zeptal a cekal odpoved od nekoho kdo to ví. Takze v tom pripade kdyz misto zapalovaci dam este jednu svetelnou 6V 15W a zapojim ji do serie tak snih dostanu 12V 45W ?? v tom pripade byyh mohl jednoduse predelat elektryku na baterii a na 12V. Stacimi tedy regulator s usmernovacem a baterie?? Pujde to takhle vsecho zapojit? zapalovani VSPE je tez co el. u fichtla
Datum: 22. prosince 2010 20:19
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 fermezovi se omlouvám, hlásal jsem blbost!!!! sypu si popel na hlavu!!!  ( nebo že bych ty moje žblepty smazal abych neměl ostudu???  ))
Datum: 22. prosince 2010 20:02
 klikař: schválně sem to byl změřit a z každé světelné cívky lezou 3V .... a po propojení 6V ..... fermez: ty se moc neroztahuj.. ještě si v životě nic nedokázal tak moc nedžku, jasný?
Datum: 22. prosince 2010 19:57
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 nejsem elektrikář ale myslim že na volty má vliv počet závitů, ne průměr drátu. to bude asi ten důvod proč CHONG přemotával cívku do toho jeho bezkontaktu. tušim že tam psal cosi o 150V?? proto tenkej drát, aby se vešlo patřičný množství závitů
Datum: 22. prosince 2010 19:54
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 hovno víš ty, kdyby sis přečet něco o indukci nebo jak se to jmenuje tak bys to pochopil, poznáš snad která ta cívka je která když ti je položim vedle sebe?? nepoznáš! tak je jasný že musej mít stejnou voltáž, protože mají obě zhruba stejně závitů. bavíme se pochopitelně o cívkách světelnejch
Datum: 22. prosince 2010 19:46
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 klikar to nepopiram jen jsem se ptal a potreboval jsem vedet jetli to tak neni no nic, radeji si to zjistim sam zmerim si tloustku dratu u civek 30W a u civky 15W, pokud bude sirka rozdilna je to jasny
Datum: 22. prosince 2010 19:42
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 svama je teda re,c kdyz hovno vite tak se neserte, cekam na kloudni odpoved a ne na kokotsky odpovedi
Datum: 22. prosince 2010 19:40
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 věř tomu že VŠECHNY cívky jsou 6 Volt
Datum: 22. prosince 2010 19:40
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 kkti kdyz zapojis civky do serie tak se V sectou takze u ty novejsi elektryky byli mozny civky 3V 15W a tim, ze jsou spojeny do serie tak maj 6V 30W
Datum: 22. prosince 2010 19:35
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 rozdíl mezi Wattama a Voltama je zhruba jako mezi matrací a masturbací. prostě to křížit nejde
Datum: 22. prosince 2010 19:35
 hovno... ty dvě světelné dávají 3V/ 15W
Datum: 22. prosince 2010 19:19
 jsou tAM 2 světelné cívky 6V/15W .... ta třetí je pouze zapalovací....
Datum: 22. prosince 2010 19:19
 já bych řekl že jsou obě 15W/6V ale sčítají se pouze Waty....
Datum: 22. prosince 2010 18:37
Jméno: dave
IP: uživatel10446
 zdar mam dotaz, mam fika, proste jen na kross jsem si postavil, jak mam zapojit draty ze zapalka na indukcni civku aby to jelo? staci mi jen aby to jelo nemam tam zadny svetla nic, proste jen aby to jelo, ze zapalka mi vedou dva draty - cernej a zelenej. diky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. prosince 2010 21:30
 myslim že by to mnelo bejt ten černej na 15 a na civce jednicku ukostri a ten zelenej kabel je na svetla
Datum: 22. prosince 2010 21:30
Jméno: d
IP: uživatel10446
 coze? me tam vede cernej a zelenej kabel, tak kterej mam zapojit na kostru a kterej k civce? nebo jak to je?
Datum: 22. prosince 2010 18:24
 z kladivka na 15 a1 na kostru .
Datum: 22. prosince 2010 7:56
Jméno: ddw
IP: uživatel10446
 tak motor skoro dosloženej, zejtra nastříkat ráfky, sehnat pár dorbností složit to a jezdit
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. prosince 2010 13:10
 tak to tě obdivuju
Datum: 22. prosince 2010 13:10
Jméno: d
IP: uživatel10446
 jj xD
Datum: 22. prosince 2010 10:45
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel10032
Datum: 22. prosince 2010 10:36
 Zdravím, chci se zeptat na takovou pytlovinu(abych zbytečně nechodil daleko, když třeba někdo víte...), nevíte někdo náhodou, jak malý skleněný kolečko mi jsou schopni vyříznout ve sklenářství. Potřeboval bych průměru ampérmetru na kejvu, je to providitelné?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. prosince 2010 20:06
 já jsem si nechával vyříznout nové sklíčko do tachometru na kývačku, takže by to neměl být problém
Datum: 20. prosince 2010 20:06
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 vybrousí ti klidně 20mm
Datum: 20. prosince 2010 18:26
|



|