Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Je čtyřpólové dynamo z péráka přinejmenším stejně spolehlivé jak šestipólové, nebo je lepší se ho zbavit a dát tam šestipólové? Kde je/není na motoru péráka ta kontaktnice na ukazování zařazeného převodu? Dávaly se na zbrojovky ještě ty kovové spínačky, nebo už ty bakelitové? Prosím pište jen k věci, na sprosté a blbé kecy nejsem zvědavý, pokud se někomu zdá ten dotaz jakýmkoliv způsobem vadný, nevhodný, nebo dokonce hloupý, ať si to nechá pro sebe.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2010 22:16
 Čau draci chci se zepta proč mi jisří kladívka ale jenom když dám plnej nebo třičtvrtě plynu? kondenzátor mám novej.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. srpna 2010 9:51
Jméno: ČZ 180
IP: uživatel8062
 Při rozepnutí kontaktů vzniká elektrický oblouk,který zháší kondenzátor. Při zvýšení otáček ,je frekvence rozpínání kontaktů
vyšší a vizuelně i jiskření. Pokud se neopalují kontakty přerušovače, je kondenzátor plně funkční.
Datum: 12. srpna 2010 9:51
 no když dám plnej tak ta jiskra je trochu větší jak na svíčce ale jenom když dám plnej, kondenzátory sem zkoušel minmálně dálší dva
Datum: 11. srpna 2010 22:41
 pokud to neni větší jiskra než na svíčce tak je to normální... jinak to způsobuje špatnej kondenzátor, a to, že je novej ještě nemusí nutně znamenat že je dobrej... pokud to neni stará dobrá Tesla, tak ty dnešní nestojí za nic a často odcházej.. zkus jinej a uvidíš..
Datum: 11. srpna 2010 18:28
 velkej odtrh tam není nemůžou být špatný kladívka?
Datum: 11. srpna 2010 18:24
 mas moc velkej odtrh.......
Datum: 11. srpna 2010 17:16
 Nazdar draci mam dotaz bude fungovat indukcni civka z jawa 555 - 6 V na novy motor z jawa 21 - tam je provozni napeti 8 V a pokud bude fungovat tak jestli se nezhorsi vykon diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2010 19:01
 ok diky a jak moc je velky ten rozdil?
Datum: 11. srpna 2010 19:01
 jasně že bude, na 20 byla taky dřív 6V, pak se z nějakýho důvodu přešlo na 8V ale myslim že v nich je nepatrnej rozdíl... dá se jezdit i na 12V cívku z auta...
Datum: 11. srpna 2010 18:32
Jméno: Hofmi
IP: uživatel4180
 Čus draci nemáte prosim vás někdo na prodej objímku žárovky a uzávěr na mustanga?moc prosím
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2010 22:18
Jméno: Rusty
IP: uživatel10046
 zdarec draci, dneska sme s kamosem konecne dali dohromady mustanga, napoprve naskocil, zdechl a za chvilku naskocil zase... ale pak uz totalka mrtvej, zkouseli jsme jiskru a ta z niceho nic neni, vubec nechapem cim to muze byt, zapalovaci civka nevypada ze by zhorela a jinak nas vubec nenapada co kontrolovat, takze jak bysme meli postupovat, v elektroinstalaci sme lulini
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2010 10:11
Jméno: Rusty
IP: uživatel10046
 kabely budou v pohodě, to jsem se díval.... ja se dá poznat jestli shořela cívka?
Datum: 11. srpna 2010 10:11
 tak zkus parkrat zakroutit třeba z kablem a fojou na svičku nebo projdi dráty jestli někde není nejakej narušenej.
Datum: 10. srpna 2010 20:55
 nejdřív doporučuju naučit se psát česky, a pak, když ti to teda nehází jiskru, nenapadlo tě se podívat jak jsou na tom kabely?
Datum: 10. srpna 2010 20:52
Jméno: Rusty
IP: uživatel10046
 tak ja si pripadam jak nevim co, pisu ze to nehaze jiskru, vymintoval sem svicku, prilozil ji k valci a koukal jesi to haze jiskru :-/
Datum: 10. srpna 2010 20:48
 vyjimečně nekecá, podle toho co řikáš to vypadá že nedotejká benzín, takže pročistit všechno od nádrže přes kohoutek až po karburátor
Datum: 10. srpna 2010 20:28
Jméno: Rusty
IP: uživatel10046
 next please, ani ti psat nebudu
Datum: 10. srpna 2010 20:02
 vyčisti nádrž a karbec
Datum: 10. srpna 2010 19:50
 zdravím vás draci. Prosimvás řekně mi někdo jak je toto možné? Kdysi dávno jsem si koupil do pincka přední žárovku 6v 25w tady od sesy. Měl jsem ji v pinckovi rok a půl,denně jsem jezdil minimálně 40 kiláků a vydržela dodnes,dneska mi prasklo vlákno dálkového svícení... Tak jsem dojel do naší mototechny a koupil jsem nové žárovky,vzal jsem jich 5 do náhrady... No však všech 5 žárovk jsem spálil do pul hodiny. Dal jsem ji tam,nastartuju,vyjedu ze dvora a žárovka v háji ale coby. Skouším skoušečkou a obvod je přerušený. Tak ji rozbiju a skoušečkou skusím jestli jsou v pořádku vlákna a vlákna vpohodě,natahoval jsem je a prasklé nebyly a takto to bylo u všech pěti žárovek. Co to je za šmejdy zase? Co se tam mohlo pokazit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 22:51
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 Dnešní žárovky stojí zaprd. Koupil jsem si v kameným motokrámku žárovku 6V/25W, nasadil jsem ji a při jízdě v noci jsem skoro nic neviděl, světlo bylo celý rozhozený a celkově to svítilo strašně. Když jsem tu žárovku srovnal s 35 let starou žárovkou, se kterou to svítí perfektně, tak jsem zjistil, že baňka je o něco kratší a vlákna jsou o několik mm blíž k patici, takže se změnilo ohnisko svícení a proto to celý svítilo na ho.no (ani seřídit to nešlo). Vrátil jsem tam tedy tu 35 let starou žárovku, se kterou to svítí perfektně a tu novou jsem rovnou zahodil...
Datum: 10. srpna 2010 22:51
 já vim že ne, jen jsem tim chtěl poukázat na kvalitu některých výrobců žárovek...
Datum: 10. srpna 2010 22:22
 kontakt je dobry... kdyz tam dam starou teslu co jsem nasel v jakejsi masce ze šrotu tak to svítí parádně... ani na baterku to nesvítí... prostě jakoby se něco rozbilo vevnitřku pod tím plechovým válečkem. což nemožu pochopit jak se tam něco může rozbit... kdyby se to roztavilo ale to se snad tak nerozpali za ty 2 minuty sviceni
Datum: 10. srpna 2010 22:10
Jméno: fermez
IP: uživatel1506
 tvuj problem je mozna v tom ze se ti nedotykaj ty kontakty v lampe se zarovkou skus to nabaterce jestli se rosvici to je jisty!! urcite se vsechny neznicili takhle, jedine ze by ti nesvitilo zadni svetlo a shoreliti, ale kdyz rikaz ze nanich neni nic videt znicenyho tak bude asi opravdu spatnej kontakt.
Datum: 10. srpna 2010 21:47
 mohli se odletovat přípoje vláken na ty tyčky, to se mi už hodněkrát stalo, ale že by to byo u všech 5 žárovek je zvláštní... ale stalo se mi na čz487, koupil sem novou 35W žárovku, a po 500km přestalo svítit dálkový světlo, tak si řikám to je divný, vždyť s nim vůbec nesvítim, vyndám žárovku a nestačim se divit - ty vnitřnosti (tyčky) včetně tý misky co usměrňuje tlumený světlo byly roztavený a byly na nich ztvrdlý bublinky, takže za provozu to muselo bejt žhavější než vlákno  ty dnešní nic nevydržej, nejlepší sehnat nějakou starou teslu a ta svítí věčně..
Datum: 10. srpna 2010 19:26
 zdar mám jawu 250/353 a mám tam to nové relé to hranaté stříbrné a mám tam uplně nejjednoduší el.obvody aby to jen jelo a dobijelo ale nevím kam mám připojit jeden drát od indučky jeden mám indička-kladívko a druhej indučka a pak do čeho?spínací skřínku tam nemám jen potřebuju vědět do čeho to zapojit a až se tady zas ozve nějakej chytrák že se mám podivat na plánky tak proč ne ale já se v tom nevyznam
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 19:38
 jeden je indukcni civka - kaldivko a druhej je napajeni indukcni civky tzn tusim od rele - svorka B
Datum: 10. srpna 2010 19:38
Jméno: Fikman
IP: uživatel3522
 Zdar, mam na fichtlovi od kamarada novy zapalko a pred tim jsem mel 30 W a ted 20 W budou mi fungovat svetla a klakson? jo a jeste muzu vymenit z myho staryho zapalka světelný póly na to 20 W zapalko?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2010 15:45
Jméno: Fikman
IP: uživatel3522
 a kdyz ji nevymenim?
Datum: 11. srpna 2010 15:45
Jméno: Sharky487
IP: uživatel3429
 pokud si měnil staror, musíš vyměnit i rotor (magnet).. jinak ti budou světla svítit normálně, akorád musíš vyměnit přední žárovku za 15/15W... koukni do schématu a bude ti to jasný..
Datum: 10. srpna 2010 13:27
Jméno: Fana
IP: uživatel10027
 Zdar, co se stane když prohodim na jednosedlovym pionyrku ten kabel v zapalování co de do indukčky za ten co de do masky ?
Pojede to ? Bude to lépe svítit ? Spálím něco ? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 11:30
 ty tu radis s lamelama ze sou ferodo spatny (nediv se,kdyz si nevymenil primarni kolecko,proto se ti vycochtali zuby od vytahanyho retezu) a pak se tu zeptas na takovouhle kravinu..pochopil sem to tak,ze chces svetla zapojit pres kladivka a zapalovani rovou na civku..  nemam slov
Datum: 10. srpna 2010 11:30
 presne tak nedelej kraviny kdys to prehodis nepude to do otacek a bude to v zapalovani jiskrit.
Datum: 10. srpna 2010 10:50
Jméno: hh
IP: uživatel3429
 přestaň vymejšlet kraviny a buď rád že ti to jezdí..samozřejmě že by to nejelo a moh bys spálit indukčku...svíce N15C
Datum: 10. srpna 2010 10:19
Jméno: Fana
IP: uživatel10027
 A jakou svíčku bych tam v tom pionyrku měl mít ? Díky
Datum: 10. srpna 2010 9:26
Jméno: Dawe
IP: uživatel10147
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 8:00
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Ten vývojový vzorek se mi válí doma bez užitku. Mám v motorce bateriové CDI. Takže se mi ozvi na mail a domluvíme se.
Datum: 10. srpna 2010 8:00
Jméno: Jan
IP: uživatel10149
 zdarec draci, u mustanga v zapalování spodní cívka je na zapalování nebo na světla?? stála mi na spodku voda ale nemyslím si že by to bylo spálený, ani sem to nenakopával, když to vysuším tak by to mělo bejt ok ne? jen potřebuju vědět jaká je ta spodní cívka abych koupil správně, dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. srpna 2010 22:25
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 je to přesně tak jak napsal dachl21 a ještě to poznáš tak, že zapal. cívka je připojená na kladívko
Datum: 09. srpna 2010 22:25
 Pokud máš 30 w zapalko, zapalovací cívka je na hoře, u 20w zapalka je myslim dole napravo (ale nevím)
Datum: 09. srpna 2010 21:30
Jméno: Pavel
IP: uživatel9097
 Zdravím vás,\r\nchtěl bych se vás pánové zeptat, co by obnášel blinkr na Mustangovi? Je třeba možný udělat oddělený obvod, který by nebral energii z motoru a fungoval by třeba na baterky? A jak je to s přerušovačem... Ono to dobíjení u fichtl motorů není opravdu nic moc... Nejspíš o tom mám docela zkreslený představy, jetli máte někdo nějakou zkušenost s blinkrama na fichtla, poraďte prosím..\r\nDíky Pavel
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 8:13
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Dobíjení na Mustanga je reálné vyrobit. Provozuju to bez závad s kamarádem už pár let a osobně mám v motorce akumulátor a ani nevím že tam je (olověný gelový ze záložního UPS zdroje, tedy ne klasická motobaterie). Nemusím ho nikam dávat dobít na dobíječku. Přední světlo 35W v halogenu, blinkry by to sneslo v pohodě, jen mě neláká to tam dávat. Každopádně to znamená zásadní zásah do elelktroniky motorky. Nejlepší výsledky se dají dosáhnout s úpravou statoru aby se do něj daly umístit čtyři póly (cívky), kdo nemá přístup ke kovobráběcím technologiím může úpravu realizovat i s původním statorem, jen přední žárovku bych pak používal 25W. Nejobtížnější je vyrobit DC-CDI, které je součástí úpravy vzhledem k nižší spotřebě energie, než klasické zapojení (tzv. indukční zapalování). Zároveň je zadní světlo nahrazené LED světlem kvůli úspoře a také je potřeba zapojit za magneto (alternátor s permanentními magnety) regulaci dobíjení, aby se nemohla přebíjet baterka. Výsledek opravdu stojí za to, zejména pokud se použije bezkontaktní (nejlépe hall) snímač polohy kliky. Každopádně do takové úpravy se může pustit jen ten kdo o elektronice něco ví, oživit rego, no to ještě leckdo dá, ale oživit DC-CDI bez osciloskopu je dost neefektivní a někdy i nereálné.
Datum: 10. srpna 2010 8:13
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Martin: No vzhledem k malému proudu co 9V baterka je schopná dát, by jsi tím s bídou napájel žárovku na podsvícení displeje autorádia, nebo LEDku  . To moc na blinkry není...
Datum: 10. srpna 2010 8:03
Jméno: Martin
IP: uživatel9681
 Kup si 9V baterii.. vypadá jako několik tužkových článku k sobě a vychází s ní kratší a delší výstup...a knim nějaký odpovídající žárovky aby ti to svítilo a neshořelo...
Datum: 10. srpna 2010 0:30
 mg je to s prominutím pi*ovina, měl to tam kvůli chlazení...viz muj v komentář ve zmíněnym příspěvku..
Datum: 09. srpna 2010 18:53
Jméno: Lori.
IP: uživatel6468
Datum: 09. srpna 2010 18:35
 Lori: cože? jakože si myslel že tim větráčkem bude vyrábět proud?   blinkry na fichtla jsou zbytečnost, ale kdybys i přes to chtěl, myslim že na jawa-50.cz o tom něco je..
Datum: 09. srpna 2010 18:32
Jméno: Lori.
IP: uživatel6468
 Zrovna nedavno sem tu resil ze nejakej borec mel na MZte vetracek z PC, ostatni mi rekly ze to ma na dobijeni motorky takze bych to resil takto v kombinaci s jeste necim...
Datum: 09. srpna 2010 18:28
Posl.aktualizace: 09. srpna 2010 18:29
Datum: 09. srpna 2010 18:29
Jméno: mileyracing
IP: uživatel1411
 to snad není pravda  prý nemám čas
Datum: 09. srpna 2010 17:46
 sesa-moto.cz --->minulost -->schemata.... troubo
Datum: 09. srpna 2010 16:21
Jméno: rux
IP: uživatel10145
 čus kdo by byl schopný mi vyrobit tzv. mezikus na čz 175 abych mohl jezdit na fichtlácké zapalování.dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. srpna 2010 12:23
Jméno: Lori.
IP: uživatel6468
 http://jawamaniacs.e-blog.cz/eshop.html co tenhle? zkus mu napsat
Datum: 09. srpna 2010 12:23
 soustružník, strojař nebo kdokoli kdo má přístup k soustruhu..
Datum: 09. srpna 2010 10:08
Jméno: jawa
IP: uživatel5056
Posl.aktualizace: 08. srpna 2010 21:35
 Čau draci mám problém u 05.Konkrétně u zapalování každou chvíli se mi udělá pecka na kladivkách a celý se to hrozně hřeje na tom se nedá udržet ruka skoro jak válec a potom to to očistím šmirglem seřidím a po 10km znovu to samý a ni to nechce potom jet a nevytáčí se to.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. srpna 2010 20:06
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 izolační podložky jsou OK , ale to zapalování je nějaký celý divný...je tam to starší zapalování z 555 a světla hrozně svítí...musí tam být žárovky 35w a 5 w aby hned nepraskly...ten stator je vždy hrozně horkej a nikde nic nedře.... je to normální u tohodle zapalování??a kondík je nový
Datum: 08. srpna 2010 20:06
 kondík, nebo špatně daná izolačńí podložka na kladívkách ( u mé to bylo tou izolační podložkou).
Datum: 08. srpna 2010 19:56
Jméno: zdenda
IP: uživatel606
 vyměn kondík ...
Datum: 08. srpna 2010 19:38
Jméno: anthonny
IP: uživatel9648
 ahoj  , před nějakym časem jsem sem psal, že mi Mosquito svítí, troubí atd.. jenom při nastartovanym motoru, tak jsem nabil baterku, ale problém nezmizel, mám si koupit nějakou novou baterku, nebo je problém jinde? děkuji za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2010 13:13
Jméno: anthonny
IP: uživatel9648
 nn, loni to fungovalo i při vypnutym motoru, a svítilo to fakt výborně, mě osobně to nevadí, problém je spíš v tom, jestli by to v takovym stavu prošlo technickou kontrolou....
Datum: 10. srpna 2010 13:13
Jméno: Robert Bosch
IP: uživatel10153
 Buď rád, že ti to jezdí a nehledej problémy, kde nejsou. Pokud máš baterku dobrou a byla by schopna utáhnout osvětlení i při vypnutém zapalování, ale přesto nefunguje, viděl bych to jako záměr výrobce. Jinak není důvod, aby ti to nefungovalo. Zde se jedná pravděpodobně o způsob elektrického zapojení "palubní sítě" v tvém motocyklu. Pravděpodobně až po nastartování, sepne relé, nebo nějaký polovodičový prvek napájení z baterie na elektrickou výzbroj motocyklu.
Datum: 09. srpna 2010 21:54
 Mám otázku prečo na simsonoch tak často odchádzajú zapaľovacie cievky a tyristory??? to sú tak druhotriedné ND alebo je to dáne zlou samotnou konštrukciou zapojenia elektriky?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. srpna 2010 9:41
 Cius draci muzete mi nekdo rict jak ma byt vypodlozkovany kladivko s kontaktem ? a jestli proud z civky se pousti do kladivka nebo kontaktu? a jestejestli yb mi nekdo mohl vysvetlit jak muze preskocit jiskra kdyz kladicka jsou od sebe tak prece nejde proud do indukcni civky ? mam v tom bordel muze mi na to nekdo odpovedet ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. srpna 2010 0:56
 A hele co se tyce predstihu tak proste dam pist do horni uvrati a nastavim kladivka na 0,40 od sebe a pak dam pist do 1,6 a otocim statorem az se mi udela mezera mezi kontaky je to spravene pokd jsem to pochopil ?
Datum: 08. srpna 2010 0:56
 když jsou kontakty sepnuty je uzavřen primární okruh tzn.že se nabudí prim.vinutí v IC.když se kladívka rozepnou okruh se rozpojí a mag pole protne vinutí sek vinutí a na svíčce přeskočí jiskra.tedy když vše funguje jak má
Datum: 07. srpna 2010 23:16
Posl.aktualizace: 07. srpna 2010 22:23
 viz jwm .)
Datum: 07. srpna 2010 22:23
|



|