Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Chong: http://www.ulozisko.sk/138146/P1030004.JPG http://www.ulozisko.sk/138147/P1030002.JPG nvm jestli pred to nemam dat odpor pac ted (univerzalni sitovy adapter 500mA 6V) se pomalu zahrivaj jak po tom na fikovi? zase ted to nejde pres mustek no ale i tak... kolika ohm odpor ? nebo jak zamezit aby shorely ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2009 8:01
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 co se zahřívá... z fotky nic nepoznám, vypadá to jako ,,blízké setkání třetího druhu,, s čokoládou  Hele potíž je v tom, že co kus pionýra (mustanga) to originál co se týká síly magneta. Jestli je to žárovka, tak tý je jedno jestli jí krmíš střídavým, nebo stejnosměrným napětím. Odpor není univerzální součástky, když máš někde přepětí, takže zrovna před žárovku dvakrát vhodnej nění... Hlavně si uvědom, že magneto je schopné dát jen určitý výkon využitelný ve světelném rozvodu a spotřebiče by v ideálním případě meli být naladěné na stejný příkon. Takže pokud ti běžně v soustavě 15W vepředu a 5W vzadu svítí motorka jak má, tak když použiješ další žárovku o příkonu 3W, někde by jsi je zase měl ubrat. Jinak že se žárovky zahřívají je běžný jev
Datum: 25. února 2009 8:01
 zdra ma jawa 90 v tachometru kontrolky mělo by to bejt na 30 a 90 km/h Dik za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2009 11:59
Jméno: RADEK911
IP: uživatel5388
 slavo tipuju tak 40 W min ne!!
Datum: 25. února 2009 11:59
 zdar
Datum: 25. února 2009 11:10
Jméno: Standa
IP: uživatel5382
 slaby...tipuju 1.5W v prislusne voltazi.....
Datum: 24. února 2009 18:35
 a neviš co tam je za žarovky?
Datum: 24. února 2009 18:31
 dikes
Datum: 24. února 2009 18:31
 Má
Datum: 24. února 2009 18:27
 caute..pocul som o niakej replike PAVu ...kde sa to da zohnat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2009 19:36
Datum: 24. února 2009 19:36
 už jsem to někde na netu viděl(adresu už bohužel nevim)byla to komplet laminátová replika......ale cena dost hrozná. Možná to bude vědět frikulín, ten taky sháněl PAVa, tak třeba poradí.
Datum: 24. února 2009 18:24
Jméno: lukasholub
IP: uživatel4663
 A nepocul si spíše o nějakých dílech na páva.Vím,že se dělá blatník a držáky odrazek a myslím,že jsem někde viděl i víko,ale o celém pávovi nic nevím.
Datum: 24. února 2009 16:37
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Hosi da se nejak otestovat zapalko u 555 aniz bych ho daval na motor.Jestli je vinuti v poradku a apod...
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2009 12:11
Jméno: Standa
IP: uživatel5382
 kámo z vlastni skusenosti ti rikam,ze to poznas az ho budes chtit nastartovat....muzes treba skusit merit odpor...protoze kdyz to bude mit nulovej odpor tak je to KO...tu vinuti musi mit odpor.....nebo skoro stejny test zarovkou,jestli sviti pri proklenovani pres vinutí....ale to sou takovy testy ktery ti akorat reknou jestli neni uplne KO,ale jestli tam mas mezizavitovy skraty nebo promrskly obe vinutí do sebe to nepozna....je to blby no.....kdyz je vinuti spatny,tak znam stavy ze s rozsvicenejma svetlama motor zacina vynechavat a s vyplejma svetlama horeji kladivka...to je promrskly vinutí do sebe(je nejcastejsi....mam doma takovy 3kusy)...nebo muze jen vynechavat nebo slaba jiskra nebo jde jen jedno vinutí(to je blbe ale jede to) a nebo sou total obe......tohle je fakt zalezitost na nic....lepsi je mit statorů více a skouset....a zakladem je mit funkcni vse okolo! takze dobry kladivka,kondik,SPRAVNE zapojenou inducku a nejakej rozumnej predstih....doporucuju to testovat zapojene bez elektroinstalace jen na dva kabely....
Datum: 24. února 2009 12:11
 dá se proměřit skouečkou na 230V, tu ale pochybuju že máš doma, tu spíš mají v autoservisu, je to přímo na měření vynutí
Datum: 24. února 2009 11:32
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Hosi kde byva nejcastejsi chyba u zapalovanoi jawa 555 ...diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2009 12:25
Jméno: standa
IP: uživatel5372
 no nevim.....mozna jo,ale ja to nikdy neskousel,ale mozna je to tam nejak nanejtovany....kasli na to vycisti to benzinem a hlavne koukej jestli to ne nej jede a jestli ti nehoreji kladivka..... to sou zapalovani na jednu stranu supr a na druhou stranu se tam neco podela a shanis celej novej stator protoze to nejde opravit....
Datum: 23. února 2009 12:25
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 A nevis jestli se da to vinuti vydelat s toho krytu pac jsou tam i kabliky a chci ho proscistit
Datum: 23. února 2009 12:11
Jméno: Standa
IP: uživatel5372
 Prošlehlý vinutí
Datum: 23. února 2009 10:12
Jméno: george
IP: uživatel1834
 zdár fichtláci dalo by se použít bezkontaktní zapalování na minibike do fichtla?
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2009 21:51
Jméno: standa
IP: uživatel5372
 zas kecy....neco si udelal spatne....hrozne tocej.....nemuzou mit omezovac
Datum: 23. února 2009 21:51
Jméno: forte
IP: uživatel5375
 jo skousal jsem to ale nejede to. civka minibike ma obmedzeni alebo takovi neco. byla to skoda penez.
Datum: 23. února 2009 21:15
Jméno: standa
IP: uživatel5366
 clovece ja myslim ze tam dokonce pasuje s minimalni upravou....ona ta klika z minibajku ma snad dokonce uplne stejnej konus na klice jako fichtl,jen jakoby je ten kuzel o pul cm urizlej......mel sem to v ruce,ale nemel sem moznost to skusit osadit na fika,ale myslim ze to pujde s minimem uprav....akorat nejak chytre uchytit ten snimac
Datum: 22. února 2009 22:30
 s upravama aji jo...gdyz je cas, chut a prachy tak jde secko...
Datum: 22. února 2009 20:19
Jméno: mustang23333
IP: uživatel1412
 možná jo dneska sem si koupil minibajku tak sem se v tom hnes vrtal...
Datum: 22. února 2009 20:00
Jméno: jirka
IP: uživatel5364
 Zdar, pořád mi praskají žárovky na Babetě. Dám nové, dopředu 6V/15W, dozadu 6V/5W, nastartuju, přidám plyn a obě prasknou. Dal jsem dopředu i 12V/15W a praskla taky. Nevíte někdo co s tím ? Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2009 22:08
Jméno: zeli
IP: uživatel175
Datum: 22. února 2009 22:08
Jméno: zeli
IP: uživatel175
 kup si 6 voltovej usmernovac.. jen to pichnes na drat a zarovky ti nebudou praskat.. vyzkouseno.
Datum: 22. února 2009 22:06
Jméno: Jirka
IP: uživatel5364
 Díky za rady, zkusím oba způsoby. Bál jsem se tam dát větší zátěž, aby se něco neutavilo. J.
Datum: 22. února 2009 20:11
 vim cim to je  chyby ti zarovka v tachometru! kdyzji tam das tak nebudou praskat nebo ucite min ja to vyresil tim spusobem ze jsme vytah ten drat co je k zarovce do tacho.. a priletoval na to surfitku jako napr? v zadnim svetle u fichtla nejakou 12V/5W myslim druhej konec jsme ukostril a uz asi 2 roky jezdim a nepraskaj pred tim me praskaly 3x tejdene
Datum: 22. února 2009 12:19
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To bude tím žě jejich nominální výkon je vždy stejný... což takhle zkusit variantu dozadu 10W, doředu 15W, nebo dopředu 25W a dozadu 5W... jedno o jakém napětí? A vovovovotom to je
Datum: 22. února 2009 9:48
Jméno: rafinek
IP: uživatel3030
Posl.aktualizace: 22. února 2009 12:41
Jméno: Standa
IP: uživatel5366
 No primo to bych netvrdil......ta Vespa je zuřivá no...nekde na mailu mam od frikulina fotku motoru ze skutra s turbem...mozna ji najdu a nekam pichnu at nekteri vedi woco gou......
Datum: 22. února 2009 12:41
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak on uz rezonancni vyfuk vlastne pracuje na preplnovani valce...
Datum: 22. února 2009 11:35
 http://www.youtube.com/watch?v=O_P1l7kVeNc
Datum: 22. února 2009 11:20
Jméno: Standa
IP: uživatel5363
 k tomu videu  : ten malej renault by opravdu ten karavan nevytáh  Bohuzel to vim  muj deda ma kemp s pujcovnou karavnu a neco podobynho sem skousel tahat na podzim s naftovou 1.4 a fakt je to katastrofa   ty karavany maj 2 tuny  ani žigulem to neslo a to je ruskej stroj
Datum: 22. února 2009 0:37
Jméno: Standa
IP: uživatel5363
Datum: 22. února 2009 0:32
 Steve a Pedro naprosto s vámi souhlasim...
Datum: 21. února 2009 23:05
Datum: 21. února 2009 21:52
 rafinku ty si docela harcore máš bod
Datum: 21. února 2009 21:51
 zabava v plnem proudu tak prihodim olej do kotle...tak i gdybys mel jak to napajet tak bych rekl ze rychlost nasavani je mnohem vyssi nez dokaze ten vetrak takze by vlastne nemel vyznam, navic by zmenil pomer vzduch/benal v bohaisti, to rovnou muzes udelat radoby upravu "prime sani"...vyznam by to melo gdyby bylo o dost rychlejsi nez ryhclost v sacim potrubi, dat to nekam do kolena aby rovnou nasaval smes a tim by si "preplnoval" motor...navic odendas airbox, nasaje ti to bordel a prodas vetracek abys mel na vybrus...podle me je to proste blbost...
Datum: 21. února 2009 21:36
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 narážíte na to, že existují i turba poháněná splodinami a turba která tlakují směs a ne jen splodiny?
Datum: 21. února 2009 21:31
 docela se bavim,stanone vis co to je turbo?
Datum: 21. února 2009 21:20
Datum: 21. února 2009 21:16
 dej tam radši kompresor se scoopem a nitro.at ti nevystřelí simerinky na klice až tam pustíš pár atm.trocha teorie o spalovacích motorech by neuškodila.
Datum: 21. února 2009 21:03
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 zkráceně je to prostě turbo...
Datum: 21. února 2009 20:54
 jasny stanone,od vzduchu,rika se tomu turbodmychadlo
Datum: 21. února 2009 20:51
 teda presne jak psal stanon,ani jsem si nevsim tech slov,takze nic nedelej,je to blbost
Datum: 21. února 2009 20:51
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 Tak jestli myslíš do krabičky se vzduchovým filtrem (airbox), tak tam by to tak nějak ztrácelo význam, než to dojede do válce tak to jede stejně rychle jako bez větráčku. turba u aut jsou ve výfuku a jsou většinou poháněna čerpadlem od vody (jedna hřídelka je pro vodu a na druhé straně je hřídelka pro větráček pro turbo, no větráček, ona je to prostě turbína, proto taky turbo)
Datum: 21. února 2009 20:50
 myslim,ze je zbytecny takhle ,,upravovat" fichtla  navic musis dat ne stejnosmernej proud,ale stridavej  a kdyz uz budes chtet to udelat,tak dej na 8V a ne 7,2V  kdyz tak max.7,8V
Datum: 21. února 2009 20:49
Jméno: rafinek
IP: uživatel3030
 do vejfuku by to nešlo že je tam moc velký teplo
Datum: 21. února 2009 20:45
Jméno: rafinek
IP: uživatel3030
 ja myslim do te krabičky ta ma tak 8 cm na 8cm kruh by se viřízl ze dřeva aby to moc neuchazelo
Datum: 21. února 2009 20:41
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 *to *první, a ještě bych chtěl dodat že to usměrnění proudu je ten nejmenší problém ze všech který nastanou
Datum: 21. února 2009 20:34
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 tak ten motůrek je na stejnosměrný proud, ro by byl rvní problém usměrnit proud u fichtla, druhý je že kolínko je moc úzký na takovýhle pokusy, nehledě na to, že co jsem zatím viděl tak turbo bylo vždycky ve výfuku aby se lépe odvedly splodiny, a turbo musí spínat při určitých otáčkách, to nemůže bežet furt!
Datum: 21. února 2009 20:32
 Zdar draci, chci se zeptat u kejvy na tom statoru jak sou jen šroubky na uchycení drátů, tak z toho de proud už usměrněnej? a je už pod tim relé? nebo ho tam musim zapojit před baterču? A jak ji zapojit bez baterky? mate někdo schema? jestli jo, tak pošlete link. diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 18:55
Jméno: mogul
IP: uživatel5357
Datum: 21. února 2009 18:55
Jméno: David
IP: uživatel3680
 Zdarec, jak se dá proměřit (prověřit) jestli je dobrá indukční cívka bez zapojení svíčky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 18:49
 zapoj baterku tam jak je to na elektrice (nahoře na cívce dva kontakty (halvně zapojit spravny poly)) a pak přeměřit minus obal a plus hrot... podle toho co máš za cívku ti to buude dávat proud... když bude dávat málo je prokleplá.
Datum: 21. února 2009 18:49
 Čus,jen pro upevnění moji mysli,vypíná se u fichtla zapalování,že se spojí vývody z indučky??ďekanes
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 17:08
Jméno: standa
IP: uživatel5356
 doslova tak....proklenuje se kabel od kladivek(1) s kostrou(15)
Datum: 21. února 2009 17:08
Jméno: David
IP: uživatel3680
 Zdarec chtěl bych se zeptat jak má být správně zapojená indukční cívka,když tam nejsou vidět ísla na jawa 20?
Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 17:05
Jméno: Standa
IP: uživatel5356
 z toho si nic nedelej....ja jednou zapojoval ruskou civku  proste to tam napoj...kdyz bude mala a nebo zadna jiskra tak ty kontakty prohod....lepsi radu nemam...ja to delam takle
Datum: 21. února 2009 17:05
 mel bys to upresnit jak to potrebujes,jestli myslis vyvody,tak to je uplne jedno,teda snad,opravte jestli to je spatne
Datum: 21. února 2009 17:04
Jméno: franta1232
IP: uživatel3228
Posl.aktualizace: 21. února 2009 16:03
 co se dalo pouzit na otackomer to tak byly digitalni na skutry ktery snimaly otacky podle elektri. impulzu do svicky...namontovalo se to na svicku ten krouzek, tim to prebralo i utesnovaci funkci od toho tesniciho krouzku co na te svicce byl, svicka se zamontovala, otackomer se pustil a byl klid...jelo to...jen to musi byt nejak napajeny (videl jsem i na tuzkovy baterky) ale je to pomerne mastna zalezistos...sak zkoukni shopy a uvidis sam
Datum: 21. února 2009 16:03
Datum: 21. února 2009 11:57
 Jo jo musiš mít náhon, Simson má tacháč s bowdenem, Simson to má vyvedený z levýho víkamaj to jen někerý.
Datum: 20. února 2009 22:14
 Pokud myslim spravne tak tenhle asi na fika jen tak nezapojis...
Datum: 20. února 2009 21:59
Jméno: David
IP: uživatel3680
 Zdarec
Když mě jawa 20 jela v letě v pohodě startovala hned,a ted nechce hodit jiskru nevíte čím by to mohlo být pls??????
svíčku mám uplně novou a seřízenou tak jak má být zkoušel jsem i jiné svíčky ale pořád nic 
Díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 12:57
 Mas to rozbity...byl si na toho fichtla zlej a on ti to ted vrací...casta zavada.....nebo ti kuny rozkousali kabeli v masce   hledej spatnej kontakt,nebo nejakou vymrsklou izolaci.....popripade jestli ti do nej naprselo tak odesla inducka
Datum: 21. února 2009 12:57
 pokud jsi s ni nic nedelal tak este jednou serid odtrh (0,4 - 0,5mm) a predstih(1,6 - 1,9mm), pak kondik, estli spinaj dobre kladivka (coz by mely pokud si dobre seridil odtrh), serid odtrh na svicce (0,5 mm), pak zkus estli ti negde neprobiji, estli fajfka kope, estli ti spouzi inducka (ale to se tak casto nestava), estli ty kladivka jsou ocisteny a gdyz ne tak je zabrus at na sebe krasne dosedaj, ocisti, muze probijet u civky...jinak dulezita poznamka - svicka musi byt ukostrena pokud ji zkousis, tj. polozis ji treba na zebra valce ale to asi vis...este me napadaj estli se ti nerozeply kontakty u gabliku mezi gablem z magneta a tim co vede k indukce, to je tak secko z castych zavad co by to mohly delat...
Datum: 20. února 2009 22:24
 Jako jestli neni navlhla ?
Datum: 20. února 2009 22:16
 Nenavlhla inducka?
Datum: 20. února 2009 22:09
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 sundej pravy viko a podivej se jestli se zveda kladivko popripade sesteluj prectich a odtrch pokud ses vtom nestoural tak se mohl povolit sroubek na kladivku nebo neco skladivkem a nebo treba schorel kondik co ja vim musis se podivat a zjistis ale na elektrice neni nic slozityho
Datum: 20. února 2009 21:35
Posl.aktualizace: 20. února 2009 21:39
 Byl si rychlejší. A asi máš pravdu vona se nedotáhne vlastně až na konec...
Datum: 20. února 2009 21:39
 Však je to tam napsané je to redukce mezi závitem M18 a M14. A asi to bude na kratší svíčku, s tim menšim závitem se
dávaj do motorových pil. Myslim.
Datum: 20. února 2009 21:37
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 musi mit dlouhej zavit
Datum: 20. února 2009 21:37
 půjde mi vačka ze 175 na pionýra dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 19:39
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 no tak nechci se hádat, ale ty vačky bez ohledu na náběh maji nejmín 45° ...... když bylo totiž nejhůř, a já neměl doma jinou vačku než pio, tak sem musel na číze ootočit destičku s kladívkem, ale nevycházelo to přesně...... řek bych že bude mít i víc než těh 45°....
Datum: 21. února 2009 19:39
Datum: 21. února 2009 11:41
 nee.....ta vačka otvírá v jiné době(dá se říct, že skoro naopak) .....musel bys bud otočit zapalovaní, což by ale nejspíš stejně nevycházelo, nebo do ní vyříznout jinou drážku podle fichtlácký, ale to je prasečina.....
Datum: 20. února 2009 18:42
 No pasuje,ale ma jinej nabeh a jinou dobu otevrena....jako nouzovy reseni se da pouzit,ale dobre jako s origo vackou to nepojede
Datum: 20. února 2009 14:17
 Pasuje, ale je trochu jinak tvarovaná.
Datum: 20. února 2009 13:56
 Měla by bejt stejná
Datum: 20. února 2009 13:46
 skládam motor a nemám vačku a kámos od vedle mi řákal že má na 175 a že mi jí prej dá
Datum: 20. února 2009 13:43
Jméno: Moly
IP: uživatel1913
 To nevim..ale pochybuju...ale řekni mi proč bys ji tam chtěl dávat?
Datum: 20. února 2009 13:29
 Zdar, chci se zeptat na cívky - která je ,,nejvýkonnější''?-světelná, zapalovací? Já vim že je to blbá otázka, jen mě to napadlo a docela mě to zajímá. Jako ve smyslu která z nich dává při určitých otáčkách nejvíc (mám 20W zápalko). Napadlo mě usměrnit cívky (někde se tady o tom psalo) a chtěl bych z toho jednoduše dostat maximum. Správně, rád si komplikuju život. Jawám zdar!
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 21:00
 no, je tam zapalovací cívka, pak jedna světelná a pak ,,malá'' světelná....tak že bych k ní přihodil pár plechů aby to bylo všechno stejně vysoký
Datum: 21. února 2009 21:00
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 A kam je jako chceš házet?
Datum: 21. února 2009 15:58
 O.K., takže tam můžu teda naházet u plechy z transformátorů?-těch pár mám  Akorát mám trochu zmatek v tom motání cívek, ale to uvidim co to bude dělat (špatně se to popisuje). Kdyžtak to rozmotám a začnu znova  ...aspoň budu dělat něco užitečnýho
Datum: 20. února 2009 22:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Kostrou jsem myslel původní plechovou kostřičku pólu. Jedná se v podstatě o magneticky měkké plechy jako se používají na transformátory. Kolik drátu si můžeš zhruba spočítat... tj střední obvod (podle počtu vrstev) krát počet závitů, plus nějaká rezerva... Regulaci neřeš, princip nepochopíš, když do elektroniky nefušuješ (nic ve zlém), prostě ber fakt že funguje. Pokud chceš pořádné řešení, musí se překonat dílčí problémy (máš tedy pravdu že je toho relativně dost), ale jako celek veškeré úpravy fungujou. Takže se ale musíš rozhodnout sám jestli ti ty náklady a práci na celkovou přestavbu stojí za to nebo ne. Mě to světlo a kvalitní zapalování za ten vývoj stálo. Navíc proti konkurenci je to hodně levný a současné chvíli i výkonnější. Dneska jsem kupoval všechny součástky na čtyřpólovou úpravu a všecko bez akumulátoru mě vyšlo na něco málo přes 500kč (páchám tuhle přestavbu pro známého)
Datum: 20. února 2009 22:28
 a chci se zeptat, z čeho že to přesně je ta kostra?(materiál). Já že když už něco přemotávat, tak radši všechno a stejně. Koukám že toho je docela dost, tak si to radši promyslim pořádně a drát koupim až budu mit rozmotanou alespoň jednu cívku. A ještě dva dotazy - 1) kolik metrů drátu je asi potřeba na jednu cívku?(ono koukám a bude to asi hooodně). a 2) jak je tam u tebe přesně vyřešená ta regulace? Viděl jsem nějaký schéma, ale to je takový...ani pořádně nepoznám co je co.
Datum: 20. února 2009 14:57
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Limitovanej jsi v podstatě při navíjení vnějším rozměrem pólu. Aby nedrhnul o skříň motoru. Já mám napětí zregulované, tak mi nevadí horní napětí a tím že navinu víc závitů, tak mi jde dostatečný proud i v malých otáčkách, ale pokd nechceš nic regulovat (což nedoporučuju), tak použij původní póly. Jinak cca platí že průměr dává proud a počet závitů napětí. Protože mám přeladěný napětí na 12V mohl jsem si dovolit vinout slabším drátem a navinout víc závitů právě k získání vyšší účinnosti při malých otáčkách. Odvíjel jsem originální pól a měl tuším 97 závitů 0,9 CuL
Datum: 20. února 2009 7:16
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Normálně v ruce jsem to namotával na původní kostru pólu, ale vzhledem k tomu že už takový drát je krapátek tvrdší a je třeba závity pořádně utahovat, tak se to nedělá zrovna lehce a bolej z toho prsty. Lepší by byl nějaký vratčkový pohon, brzda drátu a počitadlo. Ne ten startovací kondenzátor by nefungoval, jeho kapacita by byla tak veliká že by akumulátor maximálně nahradil kapacitor (jako se používá v hifi auto soupravách), ale ten je větší a dražší než motocyklový akumulátor, takže je to nesmyslné řešení...
Datum: 20. února 2009 7:10
 *namotával (už jsem to slovo 2x opravoval a vždycky udělal chybu jinde).
Datum: 19. února 2009 20:45
 Tyjo, ani se nestačim divit. A jak jsi to teda namatával - na kulatý, hranatý, zhruba rozměr...jsem jen zvědavej - abych neudělal moc velkou nebo malou cívku (když pominu že bych na velkou potřeboval víc drátu, tak to taky má určitě vliv). Tyjo, takže u xenonu jsou jen problémy se startem a jinak to má tak ,,malou'' spotřebu? Nedalo by se to nastartování xenonu vyřešit nějakým velkym kondenzátorem?
Datum: 19. února 2009 20:44
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Teď to po sobě čtu.. tak doplním, myslel jsem starty xenonu.. při startu bere krátkodobě i 20A. Po nastartování pak spotřeba klesne na 35W
Datum: 19. února 2009 20:38
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jo a kdybych měl neva jestli se 40W žárovkouo projdu u STK, atk tam můžu na STK vrazit zpátky 25W  . Jinak byla ve hře i varinta že by se dopředu dala xenonka, ale upustil jsem od toho, protože nechci jednak dráždit policajty a druhak nemám kam ten velikej měnič xenonů na mustangovi dát, aby to nebylo vidět... Měl jsem zálusk na bixenon. Žere to jen 35W, takže na to výkon mám, jen by se to muselo zálohovat motoakumulátorem, aby se to mohlo účinně startovat a aby se překlenoval volnoběh, kdy magneto nemá dostatečný výkon.. ikdyž se čtyřpólem by to asi stačilo i na volnoběh...
Datum: 19. února 2009 20:36
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Já tu jednu cívku navíjel protože jsem se potřeboval vejít do místa kde je u slabší verze magneta ten malinkatý pól pro zadní světlo. Je tam málo místa a zapalovací pól i ten velkej světelnej se tam prostě nevejde a v kritickém okamžiku může dojít o průraz vinutí na kostru. Těch 12V získáš strašně jednoduše. Alternátor s permanentními magnety (magneto) je lineární zdroj energie. Tedy jinými slovy výstupní napětí je závislé na odběru proudu. Takže pokud chceš mít 12V tak stačí použít spotřebiče 12V (žárovky). Schválně zkus vyměnit obě žárovky za 12V o stejném výkonu a zjistíš že to svítí naprosto stejně. Proto jsme regulaci naladil na 12V a všechny spotřebiče jsem dimenzoval na 12V a přiměřený příkon... Pět pólů se nevejde, to mi věř  . Na STK poznaj prd, mě to troubí i se zhasnutým motorem a ani se to neobtěžovali zjišťovat... Natož aby chtěli abych nadlábnul stroj. Jinak info k 12V.. vždy je lepší mít vyšší napětí rozvodu, protože soustavou pak při stejném příkonu spotřebičů prochází menší proud, což se lépe elektronicky reguluje, nevadí tolik přechodové odpory a méně se projevuje odpor vodičů... prostě samé výhody, proč asi jinak by se po válce přecházelo na motorových vozidlech z 6V rozvodů na 12V...
Datum: 19. února 2009 20:30
 2Chong: O.K., díky za rady  Jak jsi došel k těm 12V na výstupu? 300 závitů za sebe, nebo pak i nějak přes sebe?(platí že čím víc, tim líp?...po nějakou horní mez). Nechci nic říkat, ale myslim že 5 by se jich tam dalo s trochou štěstí taky nacpat (těžko, ale jestli to je zhruba stejně velký jako ty normální cívky, tak třeba jo...uvidim, seženu drát, začnu namotávat a pak budu třeba mluvit jinak). 40W halogenku? Projde to vůbec na STK?
Datum: 19. února 2009 20:03
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Nejvýkonnější je opravdu pól typ 05-6132 tedy zmíněnej světelnej pól slabší verze magneta. Hned v závěsu za ním je zapalovací pól a pak se umístil můj navinutý pól CuL 0,5mm 250závitů (300 by bylo nejlepší). Já ale přeladil výstupní napětí magneta na 12V. Čtyři póly jsou reálné, ale pět jich tam nenarveš. Každopádně jakmile spojíš výkony jednotlivých pólů, tak není od věci za to dát omezovač (regulaci) napětí. Přepětí ti totiž oddělá jakejkoli spotřebič, třeba i žárovku... Mám zatím sloučený třípól s regulací, vzadu LED lampu a zapalování CDI. V téhle sestavě mi svítí 25W žárovka plným jasem už od volnoběhu. Se čtyřpólem plánuju 40W halogenku...
Datum: 19. února 2009 19:53
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak videl sem uz na fika podomacku ukujeny stator se 4 civkama, s 5 by si byl asi prvni  to uz by byla vcelku zbytecnost, bud ty civky nejak zkombinujes nebo si udelas novy...nevyznam se takze ti nepovim...
Datum: 19. února 2009 18:35
 Tyjo koukám že seš docela supr člověk  Ono jestli by spíš potom nebylo lepší namotat jen dvě cívky (2x půlkruh) a pak je spojit....omotat kruh drátem se mi moc nechce (nedávno nám o tom něco říkal učitel). Ale nevim jak je to s účinností  Ale docela by mě to zajímalo, ono kdybych udělal třeba několik vinutí přes sebe... A kdybych takových cívek pověsil na stator třeba pět   Pak už jen vyhřívání rukojetí, sedla, ponožek,... a klimatizaci
Datum: 19. února 2009 18:17
Jméno: standa
IP: uživatel5343
 no sesy sem se ptal,a tu svetelnou civku uz nikdo nevyrábí  takze z nabidky se da pouzit pouze zapalovací pól. O vlastním navíjení mi nedavno psal Chong. Jednu si namotaval sam 0.5 dratem,ale pocet zavitů nevim,ale myslim,ze rikal,ze zalezi ciste na tobe kolik zavitů bude mit a diky tomu se dá zvednout její výkon(zvedne se jeji napeti i proud kterej tam vznikne,nebo nejak tak  je to alchymie  )....takze si teoreticky muzes namotat 3 civky o 20W ...suma po usmerneni a spojeni by byla 60W pri strednich otackach,coz je pecka .....kdybych nebyl na takovyhle veci levej,tak si ty poly taky namotam. Ja budu používat dve 15W svetelny a jednu zapalovaci civku. Myslim ze Chong nezanechá toto téma bez reakce  a rekne ti víc  Ja mam doma komplet komponenty ktere navrhnul,ale stale se mi to vali na stole a ceka to na instalaci.....ale uz se tesim  konecne mi bude poradne svitit fichtl a dokonce i na volnobeh  a bude mit pekelnou jiskru diky niz to bude suprove chytat teplý i studený....a s pouzitim zadniho svetla z led diod dokonce muzes ve predu svitit zarovkou 35W ......me se teda zadni svetlo netýká  uz asi 5 let mi nesviti a nehodlam na tom nic menit   nezajima mi
Datum: 19. února 2009 17:40
 No, ono kdo si hraje nezlobí  A která světelná že je ta nejsilnější(myslim že stejný nejsou)?...z těch na fichtlkrámku(myslim že obíhat fichtly v okolí a shánět cívku z 20W zapalování asi neni nejlepší nápad). Ono když už mám fichtla na stole (něco se tam kouslo, nějaká vidlička či co), tak to chci trochu upravit aby to jelo podle mých představ  Nebo žebych si tu cívku zkusil namotat?  Já bych do toho klidně šel, už jen ten pocit že by to (možná) fungovalo by byl k nezaplacení  Ale nevim jakym drátem, kolik závitů, jak dlouhou,...
Datum: 19. února 2009 16:52
Jméno: Standa
IP: uživatel5342
 Nejvýkonnější ? to je relativni dle otacek....jako nejvíc dostnež ze svetelné cívky z 20W statoru(ve strednich otackach okolo 15W...s rostoucima i více),ale zase zapalovací pol ma skoro podobné parametry,ve finale z nej dostanes skoro stejný výkon ale ma lepsi prubeh odspoda ....nedavno jsem to resil s chongem,kvuli pouziti civek na CDI....takze nejlepsi bilanci vykonu maj svetelna a zapalovací.....civky ze serie 30W maj trochu jiny parametry kdyz je rozdelis a mala civečka je uplne jinde.... Koukam ty jdes prekopavat fika,co....vsiml jsem si uz na jawa-50 v diskuzi...
Datum: 19. února 2009 16:33
Jméno: sowa
IP: uživatel5337
Posl.aktualizace: 19. února 2009 2:10
 15 ..
Datum: 19. února 2009 2:10
 Proc ksakra vytvaris dalsi prispevek ????????? ty 4 nebo 5 slov si mohl napsat jako odpoved ne??
Datum: 18. února 2009 21:30
Jméno: sowa
IP: uživatel5337
 Caf...napiste mi sem nekdo pls na jakej kontakt se zapojuje kostra..diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 16:40
Jméno: choséé
IP: uživatel1201
 dava se na patnactku(15).
Datum: 19. února 2009 16:40
 Na mínus
Datum: 19. února 2009 10:47
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 A co se bez ptaní podívat do schema zapojení?
Datum: 19. února 2009 8:06
 myslis u civky?
Datum: 18. února 2009 21:10
 Zdravim šecky borce co mě odpoví na otázku .... jaký je rozdíl mezi tyristorovým zapalováním kerý je na babetě a zapalováním na fichtlu? má to tyrystorový nějáký výhody nebo je to jedno.díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 8:04
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Jo a nepleťte si ,,bezkontakt,, se zapalováním. Bezkontaktní snímání je pouze způsob snímání polohy kliky pro generování pulzu pro libovolné zapalko.
Datum: 19. února 2009 8:04
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Rozdíl mezi klasickým (indukčním) a tyristorovým (kapacitním) zapalováním je podstatný. A to ten že každý funguje na jiném principu. Z názvu však vyplývá kdeže se to schromažďuje náboj potřebný k výboji na svíčce. Každopádně, a to je informace co tě bude zajímat, kapacitní zapalování patří k těm rychlejším a s kvalitnější jiskrou. Zapalko z pily bude OK, ale ne každej mám ožnost mechanických kovoobráběním. Navíc si nepamatuju že by nějaká motorová pila měla i světelnej okruh. Na závody tedy asi OK, ale do denního (i nočního) provozu nicmoc...
Datum: 19. února 2009 7:20
 z babety zbytecnost... spis z motorový pily ale to se musí otočit
Datum: 19. února 2009 0:46
 A slo by to dat na pionyra a kdyz jo melo by to nejaky prospěch na vykonu? nebo je to jen zbytečná práce
Datum: 18. února 2009 21:19
 ale jestli se nemyslim tak babeta v tom zapalovani ma omezovač
Datum: 18. února 2009 21:11
Jméno: david
IP: uživatel1553
 na babete nemas kladivko, takze zestelujes jednou a jeto.
Datum: 18. února 2009 20:54
|


|