|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: pavel
IP: uživatel13794
 Bude mít kyselina citronová nějaký vliv na gufera ?? čistil jsem tak nádrž zevnitř a bylo to super a chci tak vyčistit teď i kartery válec atd , ale nevím jestli mi to nenaleptá gufera.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2014 11:29
Jméno: vitafiser
IP: uživatel16733
 To nedělej,naleptá se ti vložka ve válci a výsledek stejně nic moc.nech to na odborníky.najdi si na netu chem.čištění hlinîku.
Datum: 01. března 2014 11:29
Jméno: pepa
IP: uživatel16873
 vždyt je to hliník a ne ocel ti to zčerná a co voda v ložiskách????si myslíš že by za tech 50 let co ta motorka jezdí nekdo nevymyslel lepší zpusob než ruční leštění anebo ultrazvuk?
Datum: 27. února 2014 9:09
 čistím technickým benzínem. Ale když vezmeš nějaké třeba staré gufero a hodíš ho do citronovky tak uvidíš sám
Datum: 26. února 2014 21:28
Jméno: jirka25a
IP: uživatel12115
 Dobrý večer mám dotaz.Kamrád má jawu 50 typ 20 a má tam to koleno výfuku neoriginální.Potřeboval bych radu jaký koupit to koleno výfuku jestli s falcem nebo bez díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2014 19:49
Jméno: Jarda
IP: uživatel16870
Posl.aktualizace: 27. února 2014 9:19
Jméno: pepa
IP: uživatel16873
 za ti peníze nechej válec vybrousit ...jinak sem viděl klikovku ze 476 na 175 valci motorka s tim jezdila a jen nedobíhal píst cca 2mm ...dokonce to jede svižneji nez 125....
u tebe je trochu problem že si asi amater a ykdyž budeš mít válec za cca 800 nabroušen s npvím pístem a příslušensvím tak bylo několik typu ložiska v ojnici krom lasickeho měděneho futra byli i volne jehly ktere jsou docela pracné na montáž pístu ...jinak stav klikovky usuj laidský proste pokud nemá klikovka vuli citelnou rukou ve směru nahoru dolu je vše ok...motrka s takovou klikou většinou dosahuje rozumneho najezdu......
Datum: 27. února 2014 9:19
Jméno: Jarda
IP: uživatel16870
 Zítra se tu zkusím dat nahrávku zvuku
Datum: 26. února 2014 20:09
 Může to být vyběhaný válec, klikovka...kdo ví. Dokud to neuslyšim, tak nevim.
Datum: 26. února 2014 20:04
Jméno: Jarda
IP: uživatel16870
 Aha a jeste prosím te když mi klepe cinka a vibruje válec čím to muže byt? Vy chození klikovka dík za odpoved
Datum: 26. února 2014 20:02
 Minimálně klikovku. Dále je jiný karburátor, hlava, svorníky...
Datum: 26. února 2014 19:58
Jméno: Jarda
IP: uživatel16870
 Jaké další díly dik
Datum: 26. února 2014 19:57
 Ahoj. Ne, musel bys vyměnit další díly.
Datum: 26. února 2014 19:54
Jméno: Pepa
IP: uživatel16870
 Zdur draci mam takový zajímavý dotaz doma mam ČZ 125/476 a při vysokých otáčkách mi cinka/klepe/vibruje válec nevíte čím to muže byt? Prosím poraďte diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. února 2014 9:25
Jméno: pepa
IP: uživatel16873
 praskle žebro vilítane kroužky vilítaná klika ...jestli to umíš sundej nadrž a válec vem za píst na ojnici a nesmíš hmatem najít vuli jen stranovou do prava do leve ne nahoru dolu ... pak zdemontuj první kruh a vlož do poloviny víšky valce a jestli je mezera mezi konci kruhu milimetr mas to zrale na víbrus...konce kroužku mají mít ve valci sotva patrnou vuli..v přepisu je 0,6mm a mín ....
Datum: 27. února 2014 9:25
Jméno: filip
IP: uživatel16869
 otazka  mam jawu 350 /639 --- po zimje mi strasne zacala cernit svicky a nwm proc ... pred zimou bili nadherne doslova tihlovy faarby ale ten jsou jako uhel :/ newite nahodou proc ? predem dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. února 2014 18:37
Jméno: filip
IP: uživatel16869
 to mje taky napadlo ze to je olejem ... znacka Valvoline ... muze to bit svickama ? nebo mje taky napadlo gufera v motoru ... ale moto ma najeto cca 20 000 km
Datum: 27. února 2014 18:37
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 co používáš za olej?napadá mě že by ti mohl v nádrži sednout na dno a jak jsi nastartoval , vlítrl ho do karbce přebytek.Kouří to?
Datum: 26. února 2014 17:52
Jméno: Tomáš
IP: uživatel12266
 Zdravím neví někdo kde sehnat píst "jugoslávec" nebo na jakých motocyklech je? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2014 16:29
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Tady někdo navštívil rajče FK-ho .) Tomos
Datum: 26. února 2014 16:29
Jméno: Michal
IP: uživatel11794
 Ahoj, u Jičína je pán který dělá výbrusy válců, nemáte na něj někdo kontakt popřípadě reference? Nebo něaká jiná brusírna v Okolí Mnichova Hradiště až Turnova?
Předem Díky za odovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2014 15:56
Jméno: jc3
IP: uživatel16863
 Pan Havelka v Jičíněvsi, kontakt najdeš na netu...
Datum: 25. února 2014 15:56
Jméno: Martin
IP: uživatel16824
 Zdravim koupil sem jawu 350/634 ma najeto 30tkm, dělali by jste repasi motoru nebo ho nachat zatim tak? připadně co všechno bude třeba udělat
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2014 17:37
Jméno: standa
IP: uživatel16828
 Na tohle znam jedinou odpověď. Zkusim to projet,zjisti co tomu je,,,,když je to zdravý tak neřešim,,,když je to nemocný tak léčim...na to ani neni jiná rada...
Datum: 19. února 2014 17:37
Jméno: Martin
IP: uživatel16824
 Jo tyhle věci mi sou jasne jen řešim jestli s motorem něco dělat když budu dělat renovaci (hlavně lak) ale ještě nevim co je z převodovkou protože při podřazovani paka neděla žaden odpor
Datum: 18. února 2014 19:07
Jméno: jawak
IP: uživatel12231
 Ahoj hele máme taky jawu 350 a má 35 tkm a chodí krásně nikdy na ní motor dělanej nebyl a šlape nic nezvoní  ale asi bych dal noví kladívka a kondíky + svíčky a vyfoukat filtr
Datum: 18. února 2014 19:02
 Ahoj Draci, jawa 20 a chci se zeptat když vypadá takhle hlava je to v pohodě, nebo by bylo záhodno dát jinou? http://howtorob10.rajce.idnes.cz/Pio/#IMG_20140216_193506.jpg a když jinou tak je jedno že to bude z jiného motoru stejného typu? A teď to důležité  Když budu skládat motor dohromady, jaké jsou rady. Na netu jsem četl, že než se dají půlky k sobě tak ve směru startování udělat se startovací pákou jednu celou otočku a v příručce zase je, že stačí s ní pootočit a ono si to samo sedne, tak kde je pravda? Děkuji Kobe
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2014 13:51
 Ta pomlácená hlava ničemu nevadí. Kdyby jsi stejně chtěl dát jinou z jiného motoru, tak to v 99% případů těsní, když ne, tak stačí pasta na zabrušování ventilů a chvíli hlavou točit na válci aby si to na sebe sedlo. Já osobně startpáku předepnu o 1 otáčku, dám si celou polovinu motoru přes hadr za nálitek u startpáky do svěráku, aby se páka nemohla vrátit, a přiklopím druhou půlku.
Datum: 17. února 2014 13:51
Jméno: paul
IP: uživatel16810
 Zdravím, mám doma starý čssr válec na pionýra (21) a koukal jsem se že pří výrobě asi soudruzi nedávali pozor a moc roztáhli sání do jedné strany. Píst ho úplně neuzavře (zůstane škvírka asi 0,6mm). Je tam na něm 0. výbrus. Přemýšlel jsem jestli by to nespravil nějaký větší výbrus (větší píst - jestli by to neuzavřel). Setkal se už s tím někdo z vás? Jestli jo jak jste to řešili. Díky moc za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2014 20:21
Jméno: paul
IP: uživatel16820
 Díky za rady, nechám to přebrousit na větší průměr.
Datum: 16. února 2014 20:21
 jde to i zalít mosazí...
Datum: 16. února 2014 19:20
Jméno: standa
IP: uživatel16814
 Jedna z mála "chybiček" co soudruzi neošéfovali. Objevuje se to často. Nech udělat vrtání 39mm a bude to dobrý. Navíc současný písty jsou na sání širší skoro o 3/4mm na každou stranu - teda aspoň ty kvalitní maďarský písty co se tu na FK prodávaj,nevim jak laciné repliky z indie,číny atd...
Datum: 16. února 2014 17:12
Jméno: jirin
IP: uživatel16809
 Zdar, strhnul se mi zavit v bloku na CZ 175/477, ten co se do neho dava šteft, nevíte prosím jak to opravit ? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2014 8:20
Jméno: standa
IP: uživatel16814
 Hm...za 800,- si na soustruhu necháš tech šteftů udělat 5
Datum: 16. února 2014 8:20
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
Datum: 15. února 2014 23:02
Jméno: pepa
IP: uživatel16812
 ano prostě viřezat vetší zavit a udělat vlošku se zavitem M8 ..chtělo by to soustružníka
Datum: 15. února 2014 21:39
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 lze koupit opravné sady na závity různých velikostí
Datum: 15. února 2014 19:19
Jméno: filip
IP: uživatel16802
 da se nekde kupit nejak upravena hlava na 250/559 ? (sutazne ucele )
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2014 6:25
Jméno: Standa
IP: uživatel16814
 No jako asi každej trochu schopnej soustružnik by to zvládnul,jen se nikomu asi nebude chtít dělat přípravek na upnutí. Kdysi to nabízeli v TK moto. A účel? Co stojí v pozadí ?
Datum: 16. února 2014 6:25
Jméno: pepa
IP: uživatel16813
 prostě stahnout vykres a nechat obrobit na cnc a dopilovat.....anebo stejsy ale připrav si tak 1500kč
Datum: 15. února 2014 22:13
Datum: 15. února 2014 19:53
Jméno: kokot
IP: uživatel16512
 Jsi se zbláznil ne?? V dnešní době nedostaneš koupit téměř nic na veterána.. A co si představuješ pod pojmem upravená?
Datum: 15. února 2014 16:34
Jméno: f
IP: uživatel16801
Posl.aktualizace: 14. února 2014 17:10
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 pokud vím, vložka se potahuje měděnou vrstvou kvůli lepšímu přestupu tepla na válec a asi i pro vymezení vůlí a srovnání nerovností mezi válcem a vložkou
Datum: 14. února 2014 17:10
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Můžeš udělat přesně kanály... před nalisováním se vložka pomědí.
Datum: 14. února 2014 8:36
Jméno: jawa175
IP: uživatel16798
 Zdravím vás, měl bych dotaz po 14000 km po výbruse u jawy 175, jsem kvuli zlomění jednoho pístního kroužku, vyměnil všechny 3 pístní kroužky a zajímalo by mě jestli je normální než se ty kroužky zaběhnou, že bude mít motor menší výkon a větší spotřebu? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2014 22:48
 14000km neni šílenej nálet...14000km je taková lepší sezona. Pokud jsi mazal nějak rozumně a motor nedostal vyloženě záhul, tak je 14000km jak nic. Nevim co máš přesně za mašinu, protože Jawa vyráběla 175 ve větších sériích naposledy před válkou...
Datum: 12. února 2014 22:48
 Mám prase 175 po 50 000km, klika cinká jak zvoneček, vůle šílená. Kroužky vyběhaný a takovej schod ve válci jsem ještě neviděl  těch 30 to vydrží, ale ....
Datum: 12. února 2014 20:29
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj kluci! Bakoun má pravdu! No nevím u 175ky, ale u 350/638 synáček po 30 000 chtěl pořád dělat výbrus a gdyž sem mu to nedovolil, toš najezdil dalších 30 000 a motor ešče rozdělanej nebyl!!! A kamarád po asi taky 60 000 tvrdí, že slyší cinkat kliku. Ale o výbrusu kvúli výkonu nigdy zatím neuvažoval. Esli dojde na tu kliku, toš su zvědavej na ten schodek ve válcách! Toš tak.
Datum: 12. února 2014 19:49
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Samozřejmě, že se i kroužky musí zajet... a čím vyběhanější válec, tím déle trvá než začnou pořádně těsnit.
Datum: 12. února 2014 19:05
Jméno: pepa
IP: uživatel16513
 14000?tvl to je na jawskej motor šílenej nálet . ne jestli ti to jede znatelně mín je už válec moc šišatej a zvyklej na stare kruhy a nove netěsní.. jinak zajizdět nemusíš
Datum: 12. února 2014 18:59
Jméno: Yuri
IP: uživatel16260
 Nazdar draci !!! Mám valec na 455 http://www.slovanet.sk/murin/image/cz-250-455-L.jpg a potrebujem ho zbaviť od hrdze použil som šmirgľový kotuč vo vrtačke ale stále to nieje ono a lebo medzi rebrami blízko válca je ten hrdze ešte dosť a valec je po výbruse a pieskovať ho nechcem tak z čím to vyžrať ??? COCA-COLA, povariť v nejakom octe alebo ako??? za pomoc ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2014 16:31
Jméno: standa
IP: uživatel16797
 Jáj ... Vyčistim,opískuju,vybrousim-co je na tom tak nepochopitelnýho,že to každej dělá opačně ... Když už neni jak jinak,tak zaslepit otvory co nechceš pískovat jak píše LK ... Lidi mi s tim ničí neustále ... Furt dokola píšu -vyčisti si ten válec než mi ho pošleš a jestli je extra zasranej tak si ho nech opískovat jinak s tim pak budeš mít po výbrusu sraní. Válec přijde zasranej,že z něj ještě padá bahno se šmírem... Hodim to do pixly s technickym benzínem a vyfoukam kompresorem,upravim,necham udělat výbrus,odešlu - následuje mail jestli to muže do něčeho namočit a nebo opískovat,aby to měl jak nový... Už jsem ve stádiu,že na to seru... Nezajímá mi to,co přijde to udělam,ty si s tim dělej co chceš....
Datum: 12. února 2014 16:31
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 litinový válce jsem vždycky pískoval... uděláš záslepky všude kde potřebuješ a válec máš jak novej!
Datum: 11. února 2014 18:01
Jméno: dacan
IP: uživatel8757
 já bych to udělal klasickým ocelovým kartáčem...sice se s ním asi nedostaneš až uplně na doraz, ale lepší než nic...kam bych se nedostal tak bych to třeba jen poškrábal nějakým starým šroubovákem nebo nečím a pak to zalakoval nejakou žáruvzdorkou .... pískovat nebo leptat by šlo otázka co s vejbrusem....já bych z toho nedělal kovbojku
Datum: 11. února 2014 15:29
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 kyselina citronová ale nevim co výbrus
Datum: 10. února 2014 22:01
 když ho necháš opískovat tak se dá zabránit vniknutí písku dovnitř, ale těžko zabráníš poleptání válce sajrajtem ve kterym ho povaříš
Datum: 10. února 2014 16:50
Posl.aktualizace: 09. února 2014 11:56
Jméno: Kobe
IP: uživatel14664
 Děkuji za rady, ještě se zeptám, chci teď vyndat i ložisko z pravého víka motoru, které kryje cívky s magnetem a nahřívám nahřívám a nechce se mu jít ven a ničím se tam nedostanu protože z druhé strany je to hejbátko na bowden spojky  Díky chlapi. Kobe
Datum: 09. února 2014 11:56
 Zase byl někdo rychlejší..
Datum: 07. února 2014 10:44
 Čau. Vůle kroužků se měří tak, že se kroužek vloží do válce, cca 1-1,5cm pod horní okraj, a následně se změří šířka mezery mezi zámky kroužku. Na takhle přisedlé ložisko existují specielní stahováky. Většinou to ale řešim tak, že k ložisku přivařim kus plocháče, a za ten už chytnu stahovák.
Datum: 07. února 2014 10:42
Jméno: pionyrak
IP: uživatel14442
 Zdar hoši vadí pístním kroužkům toto počasí s nízkýma teplotama? Má to vliv na praskání kroužků?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. února 2014 23:53
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
Datum: 05. února 2014 23:53
 kdyby mělo počasí vadit kroužkům tak to by ani auta nesměly jezdit
Datum: 05. února 2014 23:00
Jméno: Tom
IP: uživatel16719
 Nevadí a nemá.
Datum: 05. února 2014 22:23
Jméno: martin
IP: uživatel12157
 zdarec draci chtěl bych se zeptat jakej je rozdíl mezi ojnicí z ČZ 125/476 a 175/477 za odpovědi moc děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2014 10:14
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Ojnice ti zdvih nijak neovlivnuje...
Datum: 06. února 2014 10:14
 ano ojnice jsou stejné... jiné je jen její uložení v setrvácích... klika na 476 ji má blíže ke středu a 477 zase dál od středu
Datum: 05. února 2014 21:17
 Ano, 477 má skutečně o 7mm větší zdvih, ojnice jsou ale stejné.
Datum: 05. února 2014 21:03
Jméno: martin
IP: uživatel12157
 takže neni nejak delší nebo tak pač sem slyšel že 175 má větší zdvih tak proto jsem se ptal
Datum: 05. února 2014 20:56
 Čau. Ojnice jsou zpravidla stejné. Akorát se vyskytovaly varianty s bronzovým futrem, většina však měla jehlové ložisko.
Datum: 05. února 2014 16:21
Jméno: Pavel
IP: uživatel13794
 čus , mám motor Jawa 250 panelka , tříložiskový , ale sprasklým karterem , ale mám možnost mít ten samý karter ale dvouložiskový, půjde to přehodit ?? budou nějaké komplikace ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. února 2014 19:05
Jméno: f
IP: uživatel15423
 Teoreticky to jde, vše je stejné jen u levého karteru s dvěma ložisky je rozšířen hliníkový odlitek, kde se vkládá druhé ložisko a labyrint. Takže klika, spojka, vše je totožné. Ale jak jistě víš, kartery by měly být párové. Ale pokud je dáš k sobě a závity sedí k dírám a těsnící plochy sedí na sebe, můžeš to použít..
Datum: 02. února 2014 19:05
 Ložiska na kliku Čezeta 502 ,,prase" - podle manuálu jsou na prase 502 ložiska: 6305 (pravá strana 1ks) 6304 C3 (levá strana 2ks). Docela mě zarazilo že na jedné straně kliky je klasické ložisko a na druhé C3 je to normální? Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. února 2014 21:47
 f - C36 ma ještě navíc k provozní vůli tišší chod - dalo by se to označit C3 P6
Datum: 02. února 2014 21:47
 f: Takové označení ložiska skutečně existuje a používá se.
Datum: 02. února 2014 18:43
Jméno: f
IP: uživatel15423
 Každému mu by mělo dojít, že tam musí být C3, když je na jedné straně ložisko s větší vůlí, je nesmysl dávat ložisko se standardní vůlí na druhou stranu.. Vůle C36 neexistuje, je to tedy chyba a má tam být C3..
Datum: 02. února 2014 18:38
 Tak v jiném manuálu je skutečně C36 což je v podstatě C3  njn chyba tisku - zdálo se mi to divný...
Datum: 02. února 2014 17:03
 Já konkrétně našel 6305 C36 a 6304 C3. V katalogu se občas vyskytnou chyby. Na kliku bych dal jednoznačně C3 ložiska...Původní ložiska nemusí mít viditelné označení. Někdy se to značilo na vnější dosedací ploše jenom slabě, někdy prý vůbec...
Datum: 02. února 2014 10:17
 Ahoj, je to verze 502 se startérem, přímo u tohohle píšou 6304C a 6304C3 2x vyndal jsem z toho původní taky bez označení.
Datum: 02. února 2014 10:12
 Ahoj. Patří tam C3 ložiska. Já koukal do jiného katalogu ND, a tam je klasicky C3.
Datum: 02. února 2014 10:04
|



|