Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Ahojte moja jawa 20 ma slaby tah na jesen este jak tak isla ale teraz uz aj ked sa rozbieham na rovine na 1 musim sa pohanat nohami, ani 3 hore dedinou nejde, proste nejako stratila vykon a neviem cim to je.Mal som dole valec pozrel som vsetko kruzky,piest,vycistil karburator,palivovy ventil a stale nic.Proste sel som sa odviezt a stale to iste neviem ci to ma s tym nieco spolocne sel som dole dedinou na trojku pomaly sa rozbiehal a ked som sa rozbehol dal som neutral a pustil plyn ale stale tam bol ako kebyze ten plny plyn a asi az po 1-2sekunde to islo zhasnut neviem ci to je nieco s plyn.lankom alebo s cim ze to tak sekne niekedy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. května 2013 14:10
 Gufero vymenene a stale to iste,,,ale kebyze to robi ze priteka malo zmesi tak by zdechynal fichtl ne?
Datum: 17. května 2013 14:10
Jméno: pepa
IP: uživatel15526
 dyž sundáš to plastove saní tak to dělá co? necháš ho sát rovnou z karburace..??
jinak to že je kout profouknutý je takový na chuj protože se za 200 metru zas ucpe ...
ja tu radím že za 30 sekund musí natect tří čvrtě nadobky male od M2 t pokut nenateče či znatelně mín nedotýka benzín na to aby to podalo výkon ..sice jde natočit ale jinak končíš....
to by mělo být příznakem chude směsy...
pokut by byla směs bohatá mohlo by pomoct sundat vzducháč....
eště před nastavením a laborováním bych radil vyměni gufero pod zapalkem...
normalně si udělej na kartru a zapalku risku at to nemusíš štelovat odpoj kable a zapalko sundej...
Datum: 17. května 2013 6:54
 Ten vyfuk som skusal skusil som to aj bez vyfuku,aj som dal uplne druhy s kamaratovho fichtla a stale to iste uz som v koncoch prosim pomozte niekto.
Datum: 16. května 2013 21:26
 Takže komprese je v pořádku, s tím předstihem ti nepovím jestli by pionýr zdechal nebo ne, protože já jsem s předstihem nikdy problémy neměl... Zkus ještě mrknout na ten výfuk a tak mě napadlo (možná blbost), že když se při rozjezdu musíš odrážet nohama, tak neklouže ti spojka?
Datum: 16. května 2013 18:41
Jméno: jezda
IP: uživatel14157
 Zkontroluj vyfuk
Datum: 16. května 2013 15:40
 Komprese je paradna urobil som co si napisal a moto stoji na zadnom kole uplne v osi, dokonca ked ju na jednotke roztlacam a pustim spojku tak ma kompresiu jak svina proste to je citit aj pri roztlacany.Predstih viem nastavit ale kebyze to robi predstih tak by motorka zdechynala ne?A on ide zvukom pekne.
Datum: 16. května 2013 14:59
 Je to zajmavý, ale někde chyba určitě bude, jinak by ten pionýr jel. Ten předstih zkontroluj (pokud víš jak na to), jinak bych ale řekl, že je malá komprese. Co jsem kdysi dostal radu od jednoho staršího pána (opravoval Jawy), tak u pionýra se dá lehce zjistit správná komprese tak, že se při vypnutém motoru zařadí jednička a pak se pionýr postaví na zadní kolo. Pokud to motor neudrží a začne se motor protáčet, tak je malá komprese, tzn. někde to fouká nebo je motor zralej na výbrus
Datum: 16. května 2013 12:05
 To som skusal fales vzduch nesaje, ale ja vubec tomu proste nechapem zvuk vsetko pekne ale ten vykon ako klesol z nicoho nic to som hotovy.
Datum: 15. května 2013 21:13
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 co vzduchovej filtr ? a vejfuk ? není třeba povolenej nebo zacpanej ? zkus to nastartovat sundat vzduchuvej filtr a ucpat sání rukou aby nešel do motoru vzduch pokud to zdechne tak je to dobře ale pokud to pojede furt tak to saje faleš možná pod zapalkem
Datum: 15. května 2013 21:09
 Ano to vsetko som urobil a v kruzkoch je spravna medzera.Benzin doteka dobre som prefukoval kohutik.A mna tiez napadlo ze to moze robit predstih,ale kebyze to robi predstih tak by to aj zdechynalo nie?Ale on ide docela pekne.Uz fakt netusim co to moze robit prosim poradte uz sa chcem vozit.
Datum: 15. května 2013 20:51
 Když jsi měl sundaný válec, dal jsi potom nové těsnění? Nefouká ti to kolem hlavy? Jinak co jsi na tom pístu a kroužkách viděl? Jak velká je mezera na kroužku když ho dáš do válce? Předstih a odtrh je správnej? Benzín teče v pořádku a karbec je taky seřízenej?
Datum: 15. května 2013 20:19
 předstih si skoušel?
Datum: 14. května 2013 21:32
 Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně výfuku podle pravidel Stadion CUP/Moped CUP, mám dlouhé koleno 35cm, ve výfuku mám odstraněny všechny přepážky, 200mm od konce mám výfuk rozřízlý a mám tam vsazenou trubičku 100mm dlouhou o vnitřním průměru 18mm, a na ni mám navařenej trychtýř který zacíná 200mm od konce výfuku o vnitřním průměru výfuku a vyusťuje do té trubičky. trychtýř má taky délku 100mm. a chtěl jsem se zeptat jáké používáte výletovky? já tam v té 18tce trubičče mám vsazenou trubičku o průměru 13mm, můžu použít ještě menší? (s tou 18tkou to nemá sílu do kopce a s 13tkou je to úplně o něčem jiném, karburátor mám přepilovanej cca na dif 18,5, sací kanál ve válci mám 30mm širokěj a horní hrana je 52mm od horní úvrati a spodní hrana 68mm. výfukovej kanál má tvar hříbku horní hrana kanálku je 27,5mm od HU, v té užsí části je kanálek širokej 21mm a v té širší části je 25,5mm širokej. přepoštěcí kanály mám 35mm od horní úvrati a úhel je 2,5°. oproti originálu jsou propilovány do šířky o 1mm směrem k sacímu kanálu. jsou žvětšeny i v tělě válce a karterech. chtěl jsem se zeptat zda někdo jezdí se 14zubový řetězovým kolečkem? já jezdím zatím s 12tizubem ale myslím si že by to tu čtrnáctku možná zvládlo.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2013 16:18
 Jezdím 15z a origo rozetu - válec stejsky kolem 7 koní.. mám rychlou jedničku
Datum: 14. května 2013 16:18
 čau draci, znáte někdo někoho kdo by mi navařil větší žebrování na hlavu z pionýra? Odepište díky Ondra
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. května 2013 17:34
Jméno: josef
IP: uživatel15002
 za 5 ti radím je tam našroubuj
Datum: 13. května 2013 17:34
 Můžu se zeptat proč tohle řešíš?? Navaření žeber příjde skoro na stejný peníze jako hvězdicová hlava. Časy kdy ti to někdo navařil za flašku ve fabrice jsou nenávratně pryč.
Datum: 13. května 2013 6:30
 kdyz uz mam rozdelanej motor na jawe 21 co neprehlednout na vymenu repasi atd.. ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. května 2013 19:17
 Každopádně taky lamely,primární řetěz,jestli není ohoblovaná mezilamela....
Datum: 12. května 2013 19:17
 Záleží, kolik km má vše najeto  Mrknul bych na ložiska, vůli kliky, jestli jsou všechny ozubené kola v převodovce ok, jestli není křivá vidlička atd atd.. Ještě zkontroluj válec, píst, kroužky, v jakém je to stavu..
Datum: 12. května 2013 16:13
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Zdravím. Chci se zeptat, jestli při instalaci gufer stačí gufera jen naklepnout na místo, nebo je ještě nějak jistit, třeba locktitem a podobně. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. května 2013 13:00
Jméno: Jarda
IP: uživatel14185
 Něca na to vyráběj určitě, jen jsem chtěl podotknout tu kombinaci teplota-kov-guma.
Druhá věc bude cena toho zázraku, aby nebyli levnější jiný kartery
Datum: 13. května 2013 13:00
Jméno: Štěpán
IP: uživatel14718
Datum: 13. května 2013 6:25
Jméno: Jarda
IP: uživatel12380
 Štěpáne neboj, jen jsme se trochu rozepsali 
Když jsem si ty příspěvky četl znovu, tak se to dá opravdu vyložit různě.
Nejjednoduššeji by asi bylo poznamenat, že dynamo se využívá jako zdroj stejnosměrného proudu a alternátor střídavého a hned neřešit princip funkce.
To jsme asi pár lidem trochu zamotali hlavu.
Pokud se vrátím k původnímu tematu, tak pakliže není uložení gufera poškozeno, není nutno jej nijak zajišťovat, Pokud bylo ale nějakým předchozím "opravcem" poškozeno, tak Ti opravdu nezbude než ho nějak zajistit. Zaklepnutí důlčíkem je sice brutální způsob, ale v domácích podmínkách hojně používaný, Lictite to podle mne nepodrží, nejsem si vědom že by "lepil" kov-guma. To by muselo být lepidlo odolávající teplotám.
Datum: 12. května 2013 20:32
Jméno: Štěpán
IP: uživatel14718
Datum: 12. května 2013 20:16
 Mno s tim buzenim bych to neviděl tak jednoznačně. Vyskytují se alternátory i dynama jak s permanentním buzením, třeba permanentním magnetem. Stejně tak se vyskytují alternátory a dynama s jiným typem buzení. Nicméně to už dost odbíháme od tématu, mě spíš zaujala ta poznámka že dynamo vyrábí střídavý proud
Datum: 12. května 2013 19:33
Jméno: Jarda
IP: uživatel15243
 Kolečko, víš že s Čezeťákem mluvíme všichni o tom stejném, jen to každý pojal jinak. Byla to "poznámka".
Fyzika velí, že indukce umí "udělat" proud z "pohybu" a sběrač komutátoru tomu dá smysl 
Dynamo má permanentní buzení a alternátor budíš proudem, pravda?
To bychom mohli za chvíli řešit průběh proudu podle oscioloskopu a to nepochopí valná většina  .
Tímto se předem omlouvám pokud se ta poslední poznámka někoho dotkla.
Datum: 12. května 2013 19:23
 Gufera stačí naklepnout, za předpokladu že není domek gufera nějak dojebán. A jinak Lukáš má pravdu, už na základní škole se učí, že dynamo je stejnosměrný zdroj!! Když by to dodávalo střídavý proud tak to není dynamo, ale alternátor. Holt fyziku neočůráš
Datum: 12. května 2013 9:29
Jméno: Jarda
IP: uživatel12380
 Jawačezeťák byl rychlejší  , holt fyziku neočůráš.
Datum: 11. května 2013 21:08
 lukáši budeš se divit ale i dynamo vyrábí střídavý proud! .. který je po sléze mechanicky usměrněn na komutátoru
Datum: 11. května 2013 21:01
Jméno: lukas
IP: uživatel12770
 pokud máte na mysli pionýra, tak ten žádné dynamo nemá. dynamo vyrábí stejnosměrný proud !
Datum: 11. května 2013 20:46
 oklepávat domeček na gufero?to jsi dobré hovado.a znova to gufero dáš jak?
Datum: 11. května 2013 20:45
 ty voe, gumový gufero a zničí dynamo? RESPEKT!
Datum: 11. května 2013 20:39
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 ano, stačí naklepnout, ale stalo se mi, že mi nezajištěné gufero na klice vyskočilo a zničilo dynamo. od té doby gufero jistím - průbojníkem klepnu 6x kolem do domečku (tak akorát něžně), loctite nejspíš nebude fungovat, je na kovy.
Datum: 11. května 2013 19:50
 stačí naklepnout
Datum: 11. května 2013 17:23
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Ahoj, prosím vás, půlím motor, kartery jsou od sebe, ale nevím jak dostat klikovku z katreru. Motor jsem krásně rozlisoval. ale nevím jak jí vyndat z druhé poloviny. Děkuju za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2013 21:55
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Jupí už je venku. Nakonec jsem jí vytáhl dvourameným stahovákem
Datum: 10. května 2013 21:55
 Přesně tak...
Datum: 10. května 2013 19:41
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 A šrouby pak šroubovat do strany zapalování že?
Datum: 10. května 2013 18:34
 Uplně stejně jako z té první, akorát převrtáš díry na přípravku...
Datum: 10. května 2013 18:32
Jméno: sefgsf
IP: uživatel5546
 cao, jakou mate zkusenost s hermetikem (potrit nim papirove tesneni) , jak dlouho to nechat schnout? Jedna se mi o schnuti mezi karterama, potrebovla bych totiz skládat a né zase čekat den než to zaschne..
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2013 18:07
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Hermetik je prezitek z dob, kdy nic jinyho nebylo.
Datum: 10. května 2013 18:07
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 na hermetik se vys.. zajed do drogerky, barev nebo Bauněco,... a kup si tam silikon na vysoké do vysokých teplot, odolný benzínu,... no prostě na motory asi za 100-150Kc velka tuba  , napatlej to na bloky dej tam třeba papírový těsnení a spoj. Konec tečka šmitec  jinak dávám jen silikon a pecka, neteče mi nikde olej a při sundavani leveho víka jen sundám a nasadím, a v poho  rn
Datum: 10. května 2013 17:37
 Čus draci, jak je na babettě ložisko na ojnici na hoře, je to stejný jako je na pionýra? nebo je jiný? odepište díky Ondra
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2013 20:24
Jméno: pepa
IP: uživatel15287
 je to jine... babeta má přesně 14 mm pístní čep pio 14,1 mm do pioníra bys píst z babety dostal s použitím spec vyrobeneho futra a převrtáním válce ale pístní čep z pio do babety sobtížema...
Datum: 07. května 2013 20:24
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
 Jestli se ptáš jestli je tam futro/jehličky volně/jehličky v kleci, tak originálně jsou tam jehličky, pozor ať ti nenapadají ke klice, utěsnit třeba čistou hadrou -babetta 210. Teď koukám do katalogu, 207čka má futro
Datum: 07. května 2013 1:07
 pokud myslíš bronzové pouzdro, tak babetta má 14 a fichtl má 14,1mm
Datum: 06. května 2013 22:30
Jméno: mustang23
IP: uživatel14518
 Zdravim , chci se pustit do neake zakladni upravy vlozky valce , nevi o neake overene sablone pro upravu kanalu ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2013 19:24
 Dám ti bojovej úkol,když ho překonáš,nepotřebuješ už žádnou šablonu. Vem si do ruky válec a pořádně ho prohlídni a proměř. Ááá je pootočená vložka ve válci. Dej vložku na střed, 90% válců ji má prostě pootočenou. Prohlížej dál,,,Po delším bloumání tě asi napadne provedení sacího kanálu...něco tam neni úplně dobře....tak to je první úkol....zamysli se nad tím,jak ho opravit a hlavně proč? Co tím získáš? Dál si vem nějakej projetej kroužek a píst a postrkuj si ho pístem ve válci a pozoruj jaké jsou hrany jednotlivých kanálů.... nezdá se ti něco? Je to křivý? Heureka,srovnej to... To je level 1.... až pochopíš tyhle základní věci,tak je možný se pouštět do nějaký úpravy válce,protože pokud nemáš ani šajn jak to má vypadat,když je to pořádku,tak nemá cenu něco dělat,protože to tak zprasíš,že ti akorát budou praskat kroužky a zakopávat píst. Standa
Datum: 06. května 2013 19:24
Jméno: jura
IP: uživatel15474
 Jako začátečník bych si to nwdělal sám pač by to nemělo vysledek :/ ale pokyd tomu rozumíš tak to skus
Datum: 06. května 2013 17:31
Jméno: Štěpán
IP: uživatel14718
 Ahoj draci, možná je to banalita, ale zeptám se. Můžu ke stažení hlavy a válce ke šteftům použít místo klasických matic matice dlouhé??? (http://www.vapp.cz/userfiles/image/eshop-velke/150061.jpg) A kterým koncem mám ty štefty zatočit do karterů?? jeden konec je krátký a druhý delší. Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2013 21:22
Jméno: ZdenekK
IP: uživatel631
 do karteru patří strana s "větším" závitem - měl by mít jiné toleranční pole. Zkus na šteft natočit matičku....kam to půjde hůř tou stranou do karteru. (Při kvalitě dnešní výroby bych se nedivil, kdyby byly závity na obou koncích stejné.)
Datum: 06. května 2013 21:22
Jméno: pepa
IP: uživatel15471
 matice klidně dej pokut toebude chytat o blatník jinak svorníky patří zavit do karteru ten delší aby se to nestrhlo hliník je měkěj tak proto delší závit..hratší je na matičku z ocele
Datum: 06. května 2013 13:21
Jméno: standa
IP: uživatel15469
 Tim delšim do hlavy. Matice jsou super!
Datum: 06. května 2013 11:15
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 proc bys nemoh?  a ty konec ? jak jeden muze kratsi a druhy delsi?? to mi nejak hlava nebere
Datum: 06. května 2013 9:26
 Zdar mužete mi pomoct nikde nemužu najit tu matici s drážkou co se davá do předních řídítek ze spoda a do ní se pak našroubuje ten dlouhy šroub
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2013 19:40
 CNC neni potřeba, já bych to upích na klasickym soustruhu...
Datum: 05. května 2013 19:40
 ja cnc nemam ale dik za radu zeptám se po kámošíchrnrn
Datum: 05. května 2013 18:40
Jméno: Jawar
IP: uživatel14082
 Musíš si ji vyrobit já jsem si to osoustružil na CNC soustruhu a pak tam navařil svar a zbrousil ho. Nebo si vezmi z kola myslím že ve skládačce to je stejné jako u fechtla!
Datum: 05. května 2013 14:38
Jméno: Mates Jawa 05
IP: uživatel15077
 Čauvec mam dotaz dam s jawa 555 klikovku do jawa05 prosím o odpoved nutné Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2013 21:56
Jméno: mates
IP: uživatel15077
 Potřebuji to vedet nutne
Datum: 05. května 2013 21:56
Jméno: standa
IP: uživatel15465
 Myslim že tam nejde.
Datum: 05. května 2013 20:14
Jméno: RoboSK
IP: uživatel14641
 Zdá sa mi že aj zotrvák má 555 iný ...
Datum: 05. května 2013 18:26
Jméno: pepa
IP: uživatel15089
 mělo by to jít ale musíš i s pístem a čepem
Datum: 05. května 2013 13:48
Jméno: kojot92000
IP: uživatel14274
Posl.aktualizace: 05. května 2013 8:51
Jméno: pepa
IP: uživatel14678
 kvuli hluku žebra se nemužou tak rozkmitat podle otáček a nedrnčí to tolik
Datum: 05. května 2013 8:51
Jméno: martin
IP: uživatel15341
 ahoj, nevíte jaká může být vůle na ojnici dole na klice? myslim vůli doleva a doprava, snad se jí řiká axiální, mě, pokud je píst ve spodní úvrati, jakoby když je v klikovce skovaná co největší část ojnice skoro dotýká klikovky, může tam být z každý strany tak 0,4 mm když s tim zakvrdlám, je to zralý na repasi? mám koupit radši novou? jsem z prahy z modřan a je to klika do nulapětky, dělá to tu v okolí někdo? snad v háji nebude původního majitele dobře znám a najel na tom 8000km, že by už odešla? snad je to v normě  Kdyžtak jestli by tam šla nová kliková sada s 14mm ojničnim čepem byl bych rád, pokud bych to měl kupovat nový, dal bych tam rovnou dvoukroužkáč  a pokud bych to tady koupil je lepší s jehlovejma nebo bronzovejma ložiskama? nechci závodit, renovuju na sériovku ale s tim že chci eliminovat mouchy který měl i novej pionýr takže asi lepší karbec a zapalko, ale zdůrazňuju že né kvůli výkonu ale kvůli spolehlivosti, jak jsou dyštak kvalitní ty kliky odsud? kolik se na nich dá normální jízdou najet? 10000 určitě nebo míň? chci pak fíka používat na normální ježdění. jsem klidný jezdec, nebudu ho pak trápit  dík moc, podle toho co mi řeknete se bude ubírat další renovace
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2013 21:07
Jméno: martin
IP: uživatel15341
 jj už jsem na to koukal, myslel sem že se na 10mm čep dvoukroužkáč nedělá, jinak ty kroužky nevim, chci tam prostě takový abych pak na ten motor nemusel 10000km šáhnout, jinak co si myslíte o tom automatu řazení jak sem psal do předminulý odpovědi?
Datum: 05. května 2013 21:07
Jméno: standa
IP: uživatel15465
 Pepo a jakou máš ty zkušenost s chromovanejma kroužkama? Já na nich udělal cca 60% produkce mých válců. Těsní dobře,maj menší přítlak a válec oproti jinejm variantam nevydíraj vůbec. Možná i míň jak šedá litina. Ale je to kvůli svejm vlastnostem spíše kroužek do točivky,ale dělal jsem třeba sadu s pístem na dva slabý kroužky pro cestovní seriovku (pro Marquee) a tam jsem to zvolil zase z důvodu životnosti a muže s tim jezdit na špičce a přitom to má rozumnej spodek.... Jinak Martine,tříkroužkovej píst nedávej,dej obyč dvoukruh,je to nejlepší varianta.
Datum: 05. května 2013 20:12
Jméno: pepa
IP: uživatel15463
 ale pozor na to chromovane kroužky lepe těsní ale take logicky víc vydíraj válec...za mě všechno klasika.... srazit hrany a maš klid ....
Datum: 05. května 2013 9:15
Jméno: martin
IP: uživatel15341
 jo jinak psal jsem že sem z modřan tak jestli bydlíš někde poblíž rád bych poznal někoho kdo dělá fichtly a má třeba náký ty díly a zkušenosti, renovuju od píky a budu určitě nějaký věci potřebovat i jiný, nebránim se ani radám a fíglům, rozumim jako všemu jak to funguje ale vždycky právě takle na něco kouknu a nevim jestli to tak může bejt nebo jak dlouho to ještě vydrží, nebo jestli to mám rovnou zahodit, jinak nemyslim tim hned teď, díky stavu mojí pokladničky si na hotovim fíkovi zajezdnim doufám ke konci příštího léta
Datum: 04. května 2013 23:50
Jméno: martin
IP: uživatel15341
 zitra to ještě omrknu a dyštak dám vědět,, chtěl sem se zeptat, koukal sem pořádně na automat řazení a co tam na těch dvou malech perkach za stran vylejzaj ty packy o ktery se to opre když se chce zařadit tak jsou ze stran obepnutý tim tlustym plechem a je jakoby zůženej ktý straně co vylejzaj když se řazenim pootočí, no a ten plech má na jedný straně tu nejtenší tlouštku tak půl mm a na druhý straně je sjetej ůplně do špičky, bojism se že to tak nechám a ojede se to ještě víc a pak ta pacička když budu chtít zařadit nezapadne do toho žlábku a nic se nestane, chtěl bych vědět jestli to teda je takle sjetý víc mín normálně nebo jestli to už je prostě opotřebený dík
Datum: 04. května 2013 23:44
 Kup chromovaný kroužky na píst ty vydrží víc a pokud bys chtěl kliku na 05ku fíka tak dej vedět mám tu jeden motor na prd a klika je bez axiální vůle, kliku ti nechám za 500,- celej motor za 1000,- tak dej vedět na skype nebo fb jméno pošli na email
Datum: 04. května 2013 23:02
Jméno: martin
IP: uživatel15341
 takže kliku nechám  , koupim vrchní bronz. pouzdro, tříkroužkáč na 10mm čep, potom čep a jaký kroužky bych tam měl dát? chci nějaký na co největší životnost válce  jinak sem se ještě chtěl zeptat, protože je mi to divný, kde je v nulapětce nějaký těsnění nakopávačky? když sem to rozebral, zvenku ani zevnitř žádnej kroužek gumovej nebyl ani nevidim kam by se tam dával, nejde mi dohromady aby to tam bylo jen tak, dík, jo a ještě ten dellorto tam dávat nechci, nechce se mi vrtat do válce, šel by tam třeba karbec ze simsona? nebo něco takovýho, jde mi o to že ten pionýráckej je spíš taková fixírka, ten na simsonu už je přecejen lepší
Datum: 04. května 2013 19:26
 U kliky vadí vůle nahoru/dolu...(radiální? - příp.opravte)...takže pokud dole neni žádná vůle nahoru/dolu tak jen vyměn bronzový pouzdro za nový a jezdi dál  Nové kliky z FK jsou dobré,to vydrží hafo dlouho,jen ani jedna nepasuje do J05,tam má klika užší hřídele/čepy. U některých novějších klik z J05 už snad pasuje ojnice CKR na spodní ojniční čep. Vape doporučuju. Dellorto 19 taky doporučuju,jen ho na holou seriovku nedáš,minálně by se musel předělat sací kanál + udělat nové koleno. Je to z výroby tak blbě udělaný,že to sotva natahne 17mm karbec(origo). Kdybys chtěl pořešit ten válec,tak se mi ozvi,udělal bych ti to.
Datum: 04. května 2013 13:37
Jméno: Tomík
IP: uživatel14199
 zdar draci budu renovovat co nepodcenit a jak začít jinak je to jawa 50/21 pionýr
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. května 2013 8:32
Jméno: pepa
IP: uživatel14924
 peníze jsou zasadní protože jen kola asi nejlíp v nrezu pokut to máš i na ježdění s pláštěma a si v tom za 5000 vyfuk 3000 řidítka 1000 ..
věci na fíka stojí jak na 250 co se chromu týče.. jnak se rozhodni at to nerozebereš do šroubku zbytečně musíš si vyber začít s rámem a koly a příslušenstvím s povrchovkama? anebo motorem....
tade volba ti umožní i nechat si motor udělat v servise a věnovat se detailum a odvest 100 pro výkon jinde ..
jinak na fíka moc nejsou nábje kol a plechařina ... dílu do motoru je dostatek..
kola ti umyslně radím v nerezu sice jedno za 2500 ale budeš je mít na celý život samohrejmě jsou take leštěná a chromovaná...
vjfuk je jasnej novej chrom te lacineji nevyjde a na fýkovy je často vorvanej pozor na spravné koleno plecháče 05 a 20 maj jine... lakování bych ti poradil akrylátem ...což je 1500 za barvu tužidlo ředidlo..
Datum: 04. května 2013 8:32
 Rozhodně nepodcenit stav oběživa ve šrajtofli...pak už jenom rozebrat. Díly roztřídit na zinek, chrom, písek atd, Pak GO motoru, kol, podvozku atd atd...
Datum: 03. května 2013 22:23
 čau draci mam dotaz muzu pouzit na tenhle valec jednokrouzkovej píst ?  ten tří kroužkáč je na prd dík. PS: nechci otravovat sesu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. května 2013 4:36
Jméno: voldy
IP: uživatel15562
 nazdar osobne jsem zkousel jedno krouzek do polskeho valce bez uprav a nic ¨zadny vyznam ale po slicovaní a dobrouseni kanalku to neco dalo ale zadna slava tocito jak motoracka  ale tah zadnej  jeste chci zkusit 2kr nebo spis musim protoze seriovej 3kr prasknul az otestuji napisu
Datum: 24. května 2013 4:36
Jméno: pepa
IP: uživatel15133
 nvm postavil bych to z toho co máš vše nějak přebrousil naleštil apod aby to lícovalo a nemělo ztráty
Datum: 03. května 2013 13:52
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 To, že to není nic moc nemusí být tříkroužkem, ale právě blbím časováním, další průser je že jsou většinou nedolité kanály u okének přefuků, tak že je tam schod jako prase a s tím nic neuděláš.
Datum: 03. května 2013 12:46
 asi tak nejak myslel jsem si to ale co mam tedka trikrouzkovej tak to de poznat ze to stojí za prd juako já mám 125 na papírech ale chtel jsem trochu pokusy  dík at to jezdí !
Datum: 03. května 2013 9:43
Jméno: pepa
IP: uživatel15446
 jednokrozkvý píst je výhodný ve velkých otáčkách tak od 6000 nahoru zmenšuje tření zvyšuje rychlost pístu amax otáčky rostou pruser je že seriovka točí kolik maximálně 5700 myslím ... dej to na výbrus stejně většinou dostaneš píst se 2 kroužky a podle tvých znalostí je to maximum co z toho stroje dostaneš...spíš bych si sehnal brigádu a našetřil na simsona či 125 ...anebo sy pohrál s převodama protože 1 kroužkový píst vyžaduje rozsahlé upravy motoru rozvodu a plnění... a řekl bych že i zapalování...
Datum: 03. května 2013 9:39
 tak to ja si necham udelat vybrus na svem valci co je origo a narvu tam ten jedno krouzek to by slo ne ? kdyz dam este vetsi trysku ?  dík za odpovedi
Datum: 03. května 2013 9:22
Jméno: jawa50.forum-zdarma.cz
IP: uživatel13627
 Hele já v tom jednokroužek mám, ale ten válec si člověk musí tzv. dodělat. Předělat kanály, protože soudruzi v Polsku to dělaj na zednický míry. Navíc válec nesedí na kartery, tak že je musíš taky předělat a už tam nikdy nedáš seriovku. Pokud to chceš na normální ježdění a nečekáš zázraky tak to pak nejede uplně blbě. Jetli ti můžu radit kup si na burze raději výbrus a máš klid.
Datum: 03. května 2013 6:20
 nojo.. uz samo o sobe to jede nahovno.. tak s tim jednokruhem to bude ještě horší
Datum: 02. května 2013 23:01
Datum: 02. května 2013 22:21
 On by to možná někdo věděl, kdybys řekl jaký válec máš na mysli...
Datum: 02. května 2013 22:20
 to je blbý myslíš ze to nikdo neskoušel ?
Datum: 02. května 2013 22:18
 To právě nikdo neví...
Datum: 02. května 2013 22:13
 chci koupit jednokrouzkovy pist 41,50 na upravenou babettu. Pistni krouzek bude take 41,50?
Vybrus necham udelat dle pistu resp. krouzku.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2013 10:47
 Dík. Hlavu mám zatím origoš, ale již sníženou.
Datum: 03. května 2013 10:47
Jméno: standa
IP: uživatel15445
 Samozřejmně i kroužek bude 41,5mm. Nezapomeň řešit i hlavu-průměr a kompresní poměr.
Datum: 02. května 2013 20:59
Jméno: vasek
IP: uživatel14336
 čus draci mam problem s čz 175/477 potřebuju koupit píst a nevím kde takže ho chi obednat .. nevyznám se ve značení výbrusů na pístu je napsaná značka AX a jeste A ve čtverečku .. číslo tam neni žádný znamená to že je to bez výbrusu ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2013 19:51
Jméno: vasek
IP: uživatel14336
 Jak jsou ty packy co zavíraji kanály tak jeden je prič  válec je jako novej práve
Datum: 03. května 2013 19:51
Jméno: pepa
IP: uživatel15446
 haled kde se ti to čtíplo?
Datum: 02. května 2013 21:28
 A jéje, no příště si musíš klikovku zablokovat nějak jinak  Jinak zvaž, jestli má cenu kupovat píst. Kolikrát už bejvá válec stejně vyběhanej a je lepší udělat komplet výbrus...
Datum: 02. května 2013 21:06
Jméno: vasek
IP: uživatel14336
 Proto že jsem kokot a ulomil jsem si ho když jsem povoloval primární kolečko
Datum: 02. května 2013 19:58
 A-tolerance pístu, X-tolerance díry pro pístní čep, A v čtverečku-značka výrobce Almet. Pokud tam neni číslo tak je to pravděpodobně bez výbrusu, doporučuju přeměřit píst. Jinak proč chceš měnit samotný píst?
Datum: 02. května 2013 11:42
Jméno: jawa
IP: uživatel6480
 zdar draci, rozdělal jsem celej motor, chci udělat go motoru! a zjistil jsem že mám kartely pórovatý (malinké prasklinky) myslíte, že to je velkej problém? nebo by to nemělo ničemu vadit:
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. května 2013 21:15
 nejsou to popraskane kartry ale jsou to otisky prasklin z formy do které ty slévaly.... je to na všech motorech... vubec neřeš.
Datum: 01. května 2013 21:15
Jméno: pato
IP: uživatel15434
 ako spoznam spárované kartre je to nejako označene
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. května 2013 22:54
Jméno: lukas
IP: uživatel12770
 motory z pionýra mají na spodní straně čísla
Datum: 01. května 2013 22:54
 no záleží na čem  ... nevim jak u pio ale na velkých motorkách je na každém bloku vyrazené číslo a to musi byl u obou půlek stejné
Datum: 01. května 2013 21:16
|



|