Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Nazdárek.Prosím o pomoc.Mám babetu 210 a nechce přeřadit na dvojku.Slyšel jsem,že je to unašeč.Je to pravda? A jestli je,tak který je jich tam víc.Dík za radu Venca.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. ledna 2011 20:13
 OK, tak tady to rozhodně najdete: http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewforum.php?f=17 . Za dlouhých zimních večerů se to nechá přečíst všechno a budeš mistr přes spojky na Babettě  . Když to takňák shrnu, pořád se řiká odmašťovat, odmašťovat a odmašťovat(pak vyměnit 4 gufera, aby tam zase nenateklo). Takže to je jasný. Unašeče: jsou tam 3 - vnitřní, regulační a unašeč čelistí. Ten regulační a vnitřní musí bejt neomačkanej. Unašeč čelistí ten zas nesmí mít vymlácený díry pro čepy, pak můžou po dotažení drhnout pakny o buben. Co se týče čelistí, tak ty se musí otáčet volně v bubnu a musí dosedat celou plochou na buben. Pak samozřejmě vzít si k sobě katalog náhradních dílů a kouknou jestli tam máš všechno a hlavně ve správném pořadí. No a nakonec se musí zaject aby si pořádně sedly, aspoň 50km po městě nebo jí vzít do pořádnýho kopce a furt jí držet aby klouzala spojka a pak uvidíš jak se to bude zlepšovat až to bude úplně fajnový. Tady jsem řek jen to nejzákladnější, je tam víc věcí, kde může bejt zakopanej pes. Neřadí už jenom kvůli nějaký blbosti, chce to mít v naprostém pořádku a čistotě. Spojkám zdar!
Datum: 08. ledna 2011 20:13
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 tento istý rpoblém mam aj ja  anevviem čo s ním inak o tom že nejde zaradiť dvojku som tam Webster nenašiel nič
Datum: 08. ledna 2011 16:57
 Zdar, nejdřív si přečti toto: http://alesmarek.byl.cz/babetta/ Aby si něco o spojkách věděl. Mohou to být unašeče, mastné spojky, sjeté obložení, špatně poskládáno...
Datum: 08. ledna 2011 14:44
Jméno: knoxwille
IP: uživatel3298
Posl.aktualizace: 08. ledna 2011 18:48
 mi tu vsade len rovinu máme  akurát zatácky  jeli sme spolu na rovnakom terene,trase
Datum: 08. ledna 2011 18:48
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 jenco to je relativni , kdyby ste jeli po rovine , ma zas mensi spotrebu on
Datum: 08. ledna 2011 18:01
 ale spocitaj aj stym ze budes mat ovela vacsiu spotrebu paliva  mi sme to skusali s kamaratem ja mám 12Z aj on mal 12Z on ze chce 13Z namontovali sme 13Z natankovali sme a vyrazili a na konci dna pri tom ze jazdili sme so stajnou rychlostou jemu motorka zozrala o liter viac  a pri tom ze ja mám viac o zopár kg  ,,,to vsetko preto lebu musis chudáka fichtla viac roztocit aby si mohol zaradit nasledujúci stupen...
Datum: 08. ledna 2011 14:34
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 uz jsem nadtim premyslel, ale nema to cenu bude to dokazdyho kopecku sotva dejchat zalezi hlavne co jezdis kde, zase by ta dvojka byla rychlejsi coz by nebylo spatny, ale celkove ujedes stejnou trasu za menci cas stim 13 zubem
Datum: 08. ledna 2011 12:46
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 má to jen o zoubek víc než originál 13zub a asi chápeš že to pojede sice rychleji, ale nebude to mít sílu, bude trvat dýl než to rozjedeš.... pokud nemáš dobrej motor, účinek je spíš opačnej
ale normálně pasuje, točí se, zuby má....
Datum: 07. ledna 2011 21:25
Jméno: dokouvoj
IP: uživatel10956
 Mám dotaz chci poslat hliníkové díly na očištění a rozebírám bubny na jawu 555, zatím se mi podařilo za tepla vyjmout jen jedno ložisko ze čtyř (v každém bubnu jsou dvě), nejdou vytlačit zevniř =áč je mezi nimi ještě taková trubička, neporadíte někdo jak na to, protože ložiska stejně potřebují vyměnit, ale prostě se jim nechce ven ani když to hřeju a používám přiměřenou sílu, jde to jen jemně páčit, nevím jak to dostat ven, poraďte draci prosím
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2011 22:38
Jméno: dokouvoj
IP: uživatel10956
 tak me az prekvapilo kolik lidi reagovalo, diky za typy,aspon vidim ze to jde .)
Datum: 11. ledna 2011 22:38
 Ta trubička je centrovaná z obou stran( aspoň u mne to tak bylo ), pokud to pořádně nahřeješ, tak to vyklepnout jde a to 2. už vytlučeš, ale taky ho nahřej. Zrovna jedu pro ložiska a pak se dám do smontování. Večer mě čeká vypletení, v tom problém nevidim, ale jak to bude s centrováním, kdo ví, už jsem koukal na nějaké návody, co jsem na šel na netu. Máte nějakej typ na centrování, na co si dát pozor u mového hliníkového ráfku? ( je rovný!)
Datum: 08. ledna 2011 9:43
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 kozel: no bez tý trubičky to ani nezkoušej, o tu se opíraj vnitřní kroužky ložiska když stáhneš vidle osou, bez toho buď neutáhneš kolo nebo ty ložiska stlačíš k sobě a zamáčkneš si štít do bubnu.. ta trubička je ale centrovaná plíškem jen na jedný straně ne? na který, na tý od štítu? jak byla segrovka?
Datum: 07. ledna 2011 23:36
 Tak já tenhle problém řešil minulý týden, ale na kolech z mustangu. Mezi dvěmi ložisky v bubnu je nálitek, takže zapomeňte na protlačování skrz. Aspoň na mustangu to bylo tak, že ta vnitřní trubička má na každé straně centrovací "kulatý plíšek" a nejde s ní hnout na stranu. Nicméně jsem buben nahřál hořákem a pak jsem s ním bouchal o špalek smrkového dřeva, ložisko povylezlo na okraj a pak s tim můžeš dál tloucinebo pak použiješ nějaký šroubovák a už si s tim pohraješ, a nezapomeň na sundání segrovky!, Na mustangovi byla na každém bubnu jedna.
A ještě mám dotaz, mám v plánu tam dát krytá ložiska, ohřeju buben, ložisko zmrazím a zapadne tam jak po másle a zasekne se o ten nálitek. Mám v plánu tam už nedávat tu trubičku, jak to vidíte vy? dík
Datum: 07. ledna 2011 22:04
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 jak prej, je to napsaný v příručce .) ale mam stejnej problém, ta prostřední trubička mi vůbec nejde vychýlit abych se mohl něčim opřít o vnitřní koružek ložiska a vybouchat ho ven, slehalo i kladivo a 10mm kulatina.. taky budu vděčnej za tipy, sváření až jako poslední možnost
Datum: 07. ledna 2011 20:52
 prej by to jedno ložisko mělo jít vybouchat tak že vyskočí to druhý a potom vyklepneš to první,ale osobně dnes jsem to skoušel a při použití max síly co dokážu kladivem vyvinou to stejně nešlo....takže budu rád za typy
Datum: 07. ledna 2011 20:42
 Taky jsem to tak udělal, jen trochu trpělivosti, jde to....
Datum: 07. ledna 2011 20:10
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 jdeto tak ze privaris neco k lozisku a zato to vytahnes, ja jsem to naposledy vytlouk sroubovakem zevnitr silnym sroubovakem tlacil jsem ho dostrany na lozisko ta trubycka ma trosku vuli a velkym sroubovakem neozvejkanym to jde musis vedet jak normalne to vytuknes
Datum: 07. ledna 2011 20:02
 Zdar draci zima je dlouhá a tak přemýšlím o uložení převodovky na jehličková ložiska, a chtěl bych vědět co to obnáší a nějaké dobré rady a tipy. A jestli se to tady už řešilo tak prosím pošlete link. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. ledna 2011 14:55
Jméno: standa
IP: uživatel10966
 já bych to nezatracoval,ale do seriovky to nemá význam.....význam to má u špičkovýho závodního motoru,kde už se pak pipláš s každym detailem,protože s rostoucíma otáčkama rostou i provozní odpory motoru a pak je na čase řešit takovýhle detaily jako uložení "(ne)"seriové (3Q)převodovky na jehly.....do seriovky je nejlepsí nechat utočit pořádný nový bronzový pouzdra....myslim že zrovna ty SVD byly dost dobrý a né ta měkká sračka jako se běžně prodává.....
Datum: 10. ledna 2011 14:55
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 nepříde mi to jako ůplnej nesmysl, rozhodne to ma menší odpor, na druhou stranu to urco nebude mit takovej vliv na motor jako ojnice s loziskem misto s pouzdrem
Datum: 07. ledna 2011 19:42
 přesně tak souhlasim s klikařem jehlove lozisko si dej na ojnici jestli ho tam jeste nemas a to je vse ku jehlovym ložiskum
Datum: 07. ledna 2011 18:32
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 fermež. to viš, válečkový ložisko na sekundár má příznivej vliv na zničení převodovky. kolikrát jsi zadřel ložisko na sekundáru že bys tam dol tohle?? jinak k dotazu, na bronzu se to točilo 50 let a najednou to nestačí?? já bych se na předělávku vyprd.
Datum: 07. ledna 2011 18:22
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 u fichtla ze svejch skusenosti bych dal valeckovy lozisko jen na hřidel co je vyvedena ven na retez, jinde bych to nedaval bude to mit velkej odpor a navic ostatni loziska nejsou nak moc namahany vydrzej dlouho
Datum: 07. ledna 2011 17:33
Jméno: anthonny
IP: uživatel2692
 cus draci, je výměna spojkových lamel natolik složitá, že bych to měl přenechat odborníkům, nebo to můžu zmáknout sám
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. ledna 2011 16:26
 az tak zlozitá tá spojka nemoze byt
Datum: 06. ledna 2011 16:26
Jméno: anthonny
IP: uživatel2692
 mám Mosquito
Datum: 05. ledna 2011 19:50
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 zalezi na jakej stroj u masin je to jednodusi, u fichtla je horsi nasazovani segrovek musis dost velkou silou zmacknout perko s podlozkou a zasunout segrovku je to docela problem musis oprit pionyra oneco, jinak si sezen par tech segrovek vetsinou naka vystreli pri nasazovani a uz ji nenajdes
Datum: 05. ledna 2011 19:37
Jméno: standa
IP: uživatel10946
 pokud jsi to nikdy nedelal,tak si sezen aspon jednoho kamose,kterej ti klestema primackne podlozku na pruzinu a ty dáš segrovku....nic slozitýho....casem se to naucis delat sam...
Datum: 05. ledna 2011 19:05
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 zdravím,chci se zeptat když se dělá výbrus o kolik se ubere z vložky válce,díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. ledna 2011 18:24
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 aha,dík
Datum: 07. ledna 2011 18:24
 jste normální?vyjetý válec je šišatý a proto se obrábí na průměr a na čisto se honuje.honovačka sama válec nevykulatí
Datum: 07. ledna 2011 18:22
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
Datum: 07. ledna 2011 17:53
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 nesnažim se ušetřit alemam doma prave jeden přidřenej válec tak sem chtel trosku experymentovat
Datum: 07. ledna 2011 15:22
 ty se snažíš ušetřit za každou cenu, co?  Nic nevymejšlej, vem cca 400kč a odnes to někomu na výbrus...
Datum: 07. ledna 2011 15:07
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 takže kdybych to chtel dát nekomu at mne to udělá tak nemusím vylisoávat vložku ?
Datum: 07. ledna 2011 13:16
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 No sice to není sranda, ale dobrý soustružník ví jak válec upnout a přesně vystředit a následně přesně obrobit. Ale je to práce pro profesionála s velmi dobrým vybavením. Doporučil bych ti ale dát válec na výbrus, máš to komplet se vším a bez starostí a navíc to není zas až tak drahé.
Datum: 07. ledna 2011 12:35
 Válec na fichtla je relativně souměrný, takže by to až tak házet nemuselo...ale nikdy jsem se do podobnejch věcí nepouštěl, takže s tim ti moc neporadim, ceny výbrusů mi přijdou tak nízké že jsem takové alternativní metody nikdy neřešil...
Datum: 07. ledna 2011 8:58
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 aha,ale dit tam do soustruhu celej válec když upneš tak bude házet ,nebo né?
Datum: 07. ledna 2011 5:12
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Dříve jsme to u fichtlů a mopedů dělali, když bylo potřeba rychle udělat výbrus. Vložka se z válce ovšem nevylisovává. Je na to ale nutný dobrý soustruh, který nedělá kužel.
Datum: 06. ledna 2011 23:49
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 zdravim,sory za debylní dotaz,když tu vlošku vylisuju,tak šlo by to jí nechyt vytočit na soustruju o tech 0.25mm a pak vyleštit ??
Datum: 06. ledna 2011 18:45
 trubko, nám je ale jasné že nebude ubírat milimetr kamenama...
Datum: 05. ledna 2011 21:01
Jméno: trubka
IP: uživatel10947
 Stando kecáš kraviny ty .Dělám v oboru oprav motorů hodně let,takže vím co píšu
Datum: 05. ledna 2011 20:57
Jméno: standa
IP: uživatel10946
 sám kecáš kraviny.....je mi jasný že to honovačkou nebere z vrtání 38 na vrtání 39....už se tu bavíme o pičovinách
Datum: 05. ledna 2011 20:35
Jméno: trubka
IP: uživatel10947
 blbosti píšete každý.1 ,,výbrus,,jde udělat bez problému,ale 2-3-4 tý bez vývrtu znají jen ,,odborníci,,tady.
Datum: 05. ledna 2011 20:23
Jméno: standa
IP: uživatel10412
 Ano je pravda co řiká míra... ale také je pravda,že jednotlivé výbrusy jsou odstupnovany po ctvrtine milimetru...je jasný,že když máš ve válci půl milimetru hlubokou rejhu,tak to berou rovnou na 4-5.výbrus....
Datum: 05. ledna 2011 15:32
 míra: je tak jak říkáš, měl jsem taky origo nultý výbrus a válec byl tak vyjetý, že při výbrusu se musel udělat rovnou 2. výbrus, ale 3. výbrus z nultého je myslím trochu přestřelený, ale jako příklad je to dobrý
Datum: 04. ledna 2011 23:28
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 míro nepřeháněj to s tou mírou tolik
Datum: 04. ledna 2011 22:10
Jméno: míra
IP: uživatel5610
 jednotlivé výbrusy jsou sice odstupňované po 0,25 mm. Nepočítej ale s tím, že vezmeš vyjetý nikdy nebroušený válec a na něm ti udělají 1.výbrus. Už jen opotřebením válce můžeš být za hranicí 1.výbrusu. K tomu připočítej technologické možnosti mašiny, takže když vyvrtá válec aby zmizely všechny stopy opotřebení, tak nejbližší další výbrus, kam se může v mezích tolerance dostat, může být klidně až 3.
Datum: 04. ledna 2011 20:46
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 ubere sa 0,25mm nultý výbrus je 38,00 a první výbrus je 38,25 takže sa ubere dycky o 0,25mm
Datum: 04. ledna 2011 20:33
Jméno: standa
IP: uživatel10939
 jo,po 25 setinách milimetru
Datum: 04. ledna 2011 20:27
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 hejda vedle jakta jedle. Koukal jsem nedavno do knizky bohybu je se to v tisícinách milimetru přesnost vybrus tetka presne nevim, proste je to sost malo mozna 0,0a neco
Datum: 04. ledna 2011 20:22
Jméno: hajda
IP: uživatel10941
 tušim že 0,25mm ale nevim to jiste
Datum: 04. ledna 2011 20:19
Jméno: jawa 50
IP: uživatel9614
 myslim tim jeden výbrus,děkuji za odpovědi
Datum: 04. ledna 2011 20:18
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Zdarec draci, jaký mám dát sekundárko a rozetu na panelku aby mě ukazoval tachometr přesně..?..teda aspoň trochu..!..nebo jak se to dávalo v originále? Motor a ten náhon tam mám originál...typ 559/250... Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. ledna 2011 21:06
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 budu tak neskonale milosrdnej a napovim ti, hledej v návodu k obsluze v technických údajích poměr sekundárního převodu..
Datum: 05. ledna 2011 21:06
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 a co se místo zakládání dotazu podívat do návodu či dílenský příručky? případně Dočkala? pochybuju že bys to nenašel kdybys hledal..
Datum: 05. ledna 2011 21:01
Jméno: Ivi
IP: uživatel5979
 Ahoj Draci,prosím vás,
jakého rozměru ráfku, duše, pláště, nyplu a špice na Jawa 555? Pořád se v tom nějak ztrácím.
Děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. ledna 2011 21:34
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_2817.html ráfek viz odkaz,pláště 2,50 x 16 ( duše taky ) špice 148xM3 a nyply M3 (na těch prvvních kusech 555 byly špice a nyply M2 , ale ty už se dnes těžko schání.
Datum: 02. ledna 2011 21:34
Jméno: Hoonza
IP: uživatel10107
 čau draci, potreboval bych nutne pomoct, nedávno jsem našel nějakej obchod na netu, kde prodáváli uplně nový kartery na 21 cca za 900, nevite nekdo ten shop kde bych je mohl najit, nemuzu to najit ani za prase.díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2011 21:01
Jméno: standa
IP: uživatel10925
 Pokud někdo udělá odlejvací formu,tak nevidím důvod proč neprodávat hrubý odlitek a ten at si kazdy necha opracovat....pak mužeme být na ceně třeba 500/ks .......ale strojní opracování tě následně vyjde třeba na několik tisíc.....pro seriový motor to nemá význam....
Datum: 01. ledna 2011 21:01
 Netroufam si odhadnout...ale přecijen je to dost složitej odlitek s vysokejma nárokama na přesnost...musí se svrtávat otvory pro ložiska, upravovat těsnící plochy atd atd...navíc aby se to nějak zaplatilo, tak by se muselo vyrobit mnoho kusů...při dnešních cenách si myslím že by jsme se dostali na poměrně vysokou částku...
Datum: 01. ledna 2011 20:10
Jméno: Fíkus
IP: uživatel3522
 ok ,ale na jakou cenu to tak vydíš ty?
Datum: 01. ledna 2011 19:59
 Fikus: Pozor! Mluvim o ceně nových výrobků, né o ceně skladových zásob z výroby!
Datum: 01. ledna 2011 19:48
Jméno: Fikus
IP: uživatel3522
 kolecko nevím jakou cenu si představuješ ,ale před pár lety děda koupil nové kartery za 1120 Kč a to mi příjde jako rozumná cena....
Datum: 01. ledna 2011 19:34
 Myslim že konečná cena by byla i tak moc vysoká na to, aby se to dobře prodávalo...
Datum: 01. ledna 2011 19:22
 Kolecko: mylsim ze kdyby se dali dokupy vsichni co chteji novy kartery, bylo by to mnozstvi ktere by uz slo udelat za mozna rozumnou cenu ovsem jistej si nejsem jen tak premejslim..
Datum: 01. ledna 2011 19:11
 Ani si nechci představovat cenu novovýroby karterů...
Datum: 01. ledna 2011 18:47
 Bylo by to dobré protože většina motorů má kartery všemožně rozpitvané,promačkané od stojánku,všude rýhy atd... Nejde to sice moc vidět ale aspon pro dobrý pocit
Datum: 01. ledna 2011 18:17
 ja si myslim ze kdyby byl velkej zajem, sesa by mozna vedel o nejaky firme kde by to odlili a naslede opracovali. ale muselo by se zavazne asi prihlasit dost lidi aby se to vyplatilo. a pripadne udelat o par kusu vic sesovi do skladu, i tak by tam dlouho nevydrzeli.
Datum: 01. ledna 2011 17:34
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 Já též  třeba se jednou začnou vyrábět
Datum: 01. ledna 2011 17:09
 Mět to nědo prodávat...koupil bych je taky
Datum: 01. ledna 2011 17:06
 škoda,nebylo by to špatný nové kartery
Datum: 01. ledna 2011 17:02
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 http://mopedy.com/Images/nahledy/pionyr/P001.jpg ,ale to už nějakejch let nemá na skladě....
Datum: 01. ledna 2011 16:55
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
 Zdarec mám problém dneska jsem složil motor jawa 21 a z ničeho nic se mě netočí kolečko s nábojem 23z. Jinak když nakopávám tak píst krásně chody a měnil jsem pouzdra převodovky otevřené a uzavřené dík moc?
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2011 22:25
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
 Kličem se to točí,ale rukou fubec
Datum: 01. ledna 2011 22:25
 caue20: odkdy? od te doby co "pist chody v motoru"
Datum: 01. ledna 2011 17:40
Datum: 01. ledna 2011 16:20
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 to je vykvet umejvat loziska v jaru a vode  , kdyz uz si ten motor mel napul tak si mel loziska vymenit a ne je v mrazu mejt ve vode
Datum: 01. ledna 2011 14:44
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 tos udělal špatně s tou vodou. Vem si klíč a zkus potáčet se sekundárním kolečkem
Datum: 31. prosince 2010 20:51
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
 me to asi přimrzlo kdyz je v garaži -15
Datum: 31. prosince 2010 20:14
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 No tak jar a voda to nevím, aspoň technickej nebo normál benál, popř nafta a pak ty ložiska naplnit vazelinou, ale voda...tak to ne...!
Datum: 31. prosince 2010 20:10
Jméno: Nike 21
IP: uživatel5056
 To ne já sem důkladně všechny ložiska u mýval v jaru a ve vodě a i kolečka a řadící automat?a všechny ložiska se točily.
Datum: 31. prosince 2010 19:21
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 nemáš zadřené ložisko co v něm je to kolečko s nábojem?
Datum: 31. prosince 2010 19:13
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 Ahoj všeci. Potřebuju poradit z čeho by se daly vyrobit vypínací tyčky do spojky na pincka. Je to typ 21
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2011 19:56
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 právěže já jsem byl v jedné mototechně co mám nejblíž a tam je neměli a stále nemají.
Datum: 01. ledna 2011 19:56
Jméno: standa
IP: uživatel10921
 Cokoliv tvrdýho....některý šrouby jsou dobrý,ale nesmí to bejt máslo(těžko radit jak poznat šroub co není máslo),štefty jsou blbé.....bacha,roxor i po uprave povrchu je mekkej.....cesta nejmenšího odporu je jít do mototechny a za pár korun koupit tyčky nové.....
Datum: 01. ledna 2011 14:48
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 To by nešlo to jsou 6-ky v průměru
Datum: 01. ledna 2011 13:07
Jméno: mustangista
IP: uživatel10860
 napadlo mě třeba ze šteftů co jsou na pinckovi. Šlo by to?
Datum: 31. prosince 2010 19:08
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 sežen si dlouhý inbusový šrouby M5 jezdím s tím už rok a není problém
Datum: 31. prosince 2010 13:13
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 vrták v nouzi budiž, hlavně ne hřebíky a podobný másla nebo se ti roznejtujou konce.. přivezl jsem jednou takovýho šrotovýho mustanga, kterej měl roznejtovanej hřebík v pravym víku a než jsem to dostal ven, tak to byl celkem porod...
Datum: 31. prosince 2010 11:31
 ja sem v nutnem pripade pouzil vrtak,a spojka jak lusk
Datum: 31. prosince 2010 11:23
 z kulatiny průměru 5mm
Datum: 31. prosince 2010 11:21
Jméno: franta
IP: uživatel10884
 tak si je kup na fichtlkramku jinak tam skus dat hrřebik
Datum: 31. prosince 2010 10:39
 Zdravím SESO měl bych dotaz ohledně futírek do převodovky Jawa 50 to otevřený levý a uzavřený pravý zajímaloby mě z jakýho jsou materiálu??Díky za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2010 18:46
 Tom559: Tak zrovna součinitel tření bych neřešil, z mosazi to právě hovno vydrží! Bonz je osvědčená"! Co jsem rozdělával motor ČZ 175 487 tak to nebylo vyčvachtaný vůbec, vůle byla taková jaká má mít ta hřídel předlohová. Dej klidně starý origo pokud máš. S novými může být problém,že je budeš muset vzít výstružníkem, ale to tu píše i SESA. A pokud ho nemáš, tak je to blbý, nedostaneš tam hřídel. Jedno pouzdro jsem měnil na ČZ jen proto, že nějak vůl to nalisoval do uložení zastudena a zvětšil tak ten průměr, dal jsem nové a nechal jsem to zalepit loctitem. Drží jak přibitý  Ale fakt jedině bronz!
Datum: 30. prosince 2010 18:46
 Mno já právě neim ale myslím si sám osobě že když dávali mosazní že to je lepší poněvač má nejmenší součinitel tření oproti bronzu ale zas brzon je měkčí tak neim aby to zas vyrželo aby se pak neudělal vůle a nezničilo to převodovku.Tak vo byste dělali vy mám koupit tady z FK nebo dát tam ještě starý nějaký který jsou zachovalý
Datum: 30. prosince 2010 13:38
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 JJ bronz, slavná super tvrdá mosaz je na 2 věci... Ale děda dostal minulej rok k šedesátinám jedno futýrko ze zlata... ale to je zase moc měkký...
Datum: 30. prosince 2010 8:40
 nevyrábí se dnes s mosazi??původní jsou bronz....
Datum: 29. prosince 2010 22:01
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 sice nejsem sesa, ale jsou z bronzu..
Datum: 29. prosince 2010 21:31
 Čus draci chci si koupit rozetu na fíka ale neim jakou jestli tady z FK tu Buayk a nebo tuhlehttp://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=305.Poradte pls
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2010 7:34
Jméno: Shlaighter
IP: uživatel1194
 Přesně tak jak píše hh
Datum: 30. prosince 2010 7:34
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 tak to se musíš rozhodnout sám, každopádně ta z uvedného odkazu je orig co do počtu odlehčovacích děr..
Datum: 29. prosince 2010 21:37
 Zdravim, chci se zeptat jestli někdo nevíte zda by těsnění kol motoru z Tatrana Maneta S 125 pasovalo na Maneta S 100 ?? Maj ho tydy na kramku
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. prosince 2010 16:03
Datum: 29. prosince 2010 16:03
 jaký těsnění kol u motoru myslíš?
Datum: 29. prosince 2010 15:14
 Ahoj. Nakopával jsem svojí Jawu 23 a z něakého důvodu mi nejde nakopávat. Nakopávačka jde strašně lechce a vůbec s válcem nehne. ale vrací se. ALE před tím jsem ho prohnal tak jsetli nemohla bejt přehřátá spojka nebo něaká jiná svině v motoru. Zkoušel jsem i zařadit a popojed aby se válec hnul (myslel jsem byl v blbý poloze) ale pořád jenom prokluzuje ani nedělá žádnej zvuk. Moc děkujju DOstal jsem ho totiž ted na Vánoce  . Ahoj Děkuju za odpovědi...
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2010 21:31
 jj tak jak to říkáš je to spojka vytoč ten štelovací šroub uplne ..jetli pujde skus to asi už to bude mít odpor pokut nic sudej víko spojky a vymen lameli..ti stare budou asi cerne a z korky ti asi vypadnou ven..kdyby to bylo na gmentu nakopavača by se ti nevracela..... jo a kdyš budeš kupovat nove lameli kup si i ty podlošky a segrovky ....at je maš navíc...jejich víměna je vsteklá činost...asi budeš vyrabet nejaky vehement pekne je na jawa 50 cz clanek o renovaci 555..... jinak tu spojku udelat asi budeš muset bez ní to nepojede stojí to tak 200
Datum: 28. prosince 2010 21:31
 No hele já to zkusim ale fakt myslíte že by kvuli spojce neslo nakopávat?? Je to divný. Nikdy se mi to nestalo vzdycky sem zařadil a popojel aby se hnul z tý blby pozice ale ted fakt newim amotor se mi rozdelávat nechce protoze jezdí jak drak bez chybyčky ... k***a tak čau
Datum: 27. prosince 2010 20:25
 Jo, stane se, jel jsi s prokluzující spojkou(taky se mi to stalo, když jsem v dobré víře připevnil lanovod k rámu páskem). Já to zjistil po 1 a půl km, nechal jsem to schladnout, odstřihl pásek a je to v pohodě. Jestli ti to nešlo hned po jízdě, tak to nech stát a pak tu spojku seřiď...
Datum: 27. prosince 2010 16:57
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Tak sou v prdeli zuby a musíš to půlit, ale napřed to zkus a nešpekuluj, jestliže to šlo a ted ne tak se ti dotahl tenšrub spojky
Datum: 27. prosince 2010 16:50
 A co kdyby to taky nešlo?? Předem dik
Datum: 27. prosince 2010 16:49
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Vymontuj ten šroubek co je na pravým víku jak tam vede lanko spojky! Pak šlápni a jestli to protáčí motorem, tak je na vině spojka!
pak si ten šroubek dotáhni dle potřeby...prostě to sešteluj
Datum: 27. prosince 2010 16:43
 čus draci,mam neřešitelnej problem.rozpulil sem motor čz 175 a nemuzu povolit matku co drzi spojkovej kos na ty hrideli co je v prevodovce,spis nevim jak na to nevim jak si to mam podrzet  , dik za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2010 22:23
 já mám taky čz 175. Koupil sem si takovou tu pomůcku co nasadíš do spojkového koše místo lamel. Možeš potom povolit maticu spojkového koše, maticu na řetězovém kole sekundáru (když je zařazené) a taky maticu na klice.Záleží na tobě jestli vyhodíš 100 nebo uděláš zarážku.
Datum: 28. prosince 2010 22:23
 Nebo zařaď 4 a zablokuj na druhý straně motoru vhodným šroubem sekundární kolečko...
Datum: 27. prosince 2010 16:59
 dělá se to takým pro někoho prasáckým způsoběm když to jinak nejde. Vrazit mezi primární kolečko a řetaz nějaký kus kulatiny bo šroubovák a povolit to. Tím že to tamnacpeš bys měl zamezit otáčení toho koše
Datum: 27. prosince 2010 13:39
 Zdravím všechny fechtlaře, prosím nevíte jestli mezilamela na JAWĚ 05 byla originál ďůlkovaná nebo prolisovaná? Mně nechtěla brát spojka tak jsem to rozdělal a vše v pořádku i lamely a pružinky... jen sem tam oběvil jako mezilamelu vylisovaný kus plechu který byl tak vyhlazenej že to bylo jako CD! xD Patří to tam? nebo vymněnit???
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. prosince 2010 18:41
Jméno: standa
IP: uživatel5094
 tady resis detaily jako mezilamela.....sem zvedavej jak detailní jsi u zbytku motorky....
Datum: 23. prosince 2010 18:41
 splet jsem se na lamelách ty obdélničky nejsou tak zkontroluj tu mezilamelu
Datum: 22. prosince 2010 10:16
 já jsem na své 05 měnil lameli i mezilamelu ne že by nešla dobře ale dělal jsem menší GO motoru i když brala dobře tak sem zjistil že už ty vyčnívajcí obdélničky na té mezilamele i na lamelách už byli horší tak skontroluj dyštak to a já jsem tam dával mezilamelu ďulkovanou a myslím že tam i ty ďulkovany se dávali při výrobě
Datum: 22. prosince 2010 10:14
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 hm, tak ti nevim, nejdřiv se ptáš jestli je ďulkovaná nebo prolisovaná a pak se ptáš jestli to tam patří. no nic, třeba ses jen spletl. každopádně sem přesvědčenej že tam ďulkovaná není.
nýbrž však ale má takové mini prolisky ve tvaru čtverečku. jestli ti teda nebere spojka a máš to jak Cdčko, tak vyměnit je to zapotřebí.
Datum: 21. prosince 2010 22:39
 Jinak to určitě nebylo jen vyhlazené...
Datum: 21. prosince 2010 22:02
Jméno: Mustafak
IP: uživatel3522
 Ahoj budu v motoru měnit ložiska a mám z toho trochu strach....jelikož jsem se dočetl že když se špatně z motoru vyklepnou tak blok motoru se zničí...a proto se ptám čím mám bezpečně ložiska vyklepnout? a čím bezpečně nalisovat nové? nebo jaké máte zkušenosti a rady díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. prosince 2010 21:26
Jméno: standa
IP: uživatel7990
 to mi mrzí...neuvažoval jsem zcela tuto možnost
Datum: 20. prosince 2010 21:26
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 pro Standu : ve 3 letech se od nás táta odstěhoval a ted mám nevlastního a ten ani neví jak se na pionýru jezdí
Datum: 19. prosince 2010 22:39
 standa má pravdu já taky se nejdřív ptám taty potom se juknu na internet a až potom se ptám tady když to pořád nevím,můj tata mi většinou poradí ale co se týče jeho mládí a fichtla 05 tak jezdil taky jen 50km/h a nikdy s dědou na to nepřišli co tomu bylo...
Datum: 19. prosince 2010 16:10
Jméno: standa
IP: uživatel10871
 někdy žasnu....a proto pořád říkám.....když nevíš co s tim,zda je něco špatné a nebo ne tak doprdele snad máš tátu kterýmu je minimálně 35 let a fichtly sou jeho mladí!! nevěřim,že kdokoliv z vás nemá tátu,kterej nejezdil na fichtlu a nehrabal se v něm!! To si myslíte že my všichni co se v tom trochu vyznáme sme na to přišli sami,jentak?? ne,taky nás musel napřed někdo nakopnout....tak pokud ti něco šmajdá,tak zjisti přoč! nebo at to zjistí někdo jinej,kdo tomu rozumí a rovnou nepul motor a neměn ložiska....
Datum: 19. prosince 2010 15:55
Jméno: CZK
IP: uživatel10711
 A co spodní komprese? Nejdřív zkontroluj předstih, karbec, filtr sání. Když jukneš na nastavení předstihu a bude magneto celý od oleje je špatný gufero.
Datum: 19. prosince 2010 14:53
Jméno: Mustafak
IP: uživatel3522
 komprese je krásná...alespon při našlapávání je to cítit
Datum: 19. prosince 2010 13:02
 Tak tomu už by se nic stat nemělo... těch 1000Km to už je zajeté takz 80%... možná už to zajeté je kdoví jak s tím ten původní majitel jezdil. místo ložisek bych radši skontroloval kroužky. Jakou to má kompresi?
Datum: 19. prosince 2010 12:33
Jméno: Mustafak
IP: uživatel3522
 no když jsem toho fíka koupil tak jsem si neuvědomil že má najeto jenom 1000 KM a byl to můj první fík tak jsem ani nevěděl kolik oleje se leje do benzinu  tak jsem mazal odhaduju tak 1:50 s M2T  ale najezdil jsem na tom s timhle pomerem jenom 2 kilometry tak doufám že se nic strašnýho nestalo...zkusím ten vzduchový filtr jinak díky
Datum: 19. prosince 2010 11:52
 1000Km od výroby to ten motor neni ještě ani zajetý tonemůže byt ložiskama... Leda že by toněkdo při zajíždění nešetřil a odvařil to takých motorů jsem viděl už dost ale nejdříve skontroluj to co tu bylo psané.
Datum: 19. prosince 2010 11:47
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 tak to je pěkna blbost!!! rozebírat motor je to poslední. zkontroluj tohle: vzduchovej filtr, karburátor ,výfuk, dofoukání kol, napnutí a namazání řetězu, kola se musí lehce točít a nesmí drhnout brzdy.
Datum: 19. prosince 2010 11:19
Jméno: Mustafak
IP: uživatel3522
 já ani nevim proč je chci měnit můj pionýr má najeto pouhých 1028 KM od výroby a nejede víc jak 40 Km/h a předstih je správný a někdo tu nedávno psal že může házet vačka protože jsou vybjehaný ložiska....
Datum: 19. prosince 2010 11:14
Jméno: klikař
IP: uživatel7654
 a proč je chceš měnit? jsou snad zadřený??? jestli motor netáhne, koktá a nejde nastartovat, tak to určitě není ložiskama. mám v motoru ty nejlevnější a nejobyčejnější ložiska jaký šly v tý době(před 16-18 lety sehnat) mají natočíno přes 20 000 a pořád to s nima jde rozhoupat přes 70. vážim 85 kilo  )))
Datum: 19. prosince 2010 11:05
Jméno: Martin Fel
IP: uživatel5767
 Nejlepší je když staré ložiska vyndáš buď stahovákem, nebo jestli máš horkovzdušnou pistoli tak to nahřát a vyndat. já sem to tak udělal a vše šlape jak má.
A když budeš dávat nová ložiska, tak zase nahřát kartery a usadit ložisko, chvilku nechat a ještě přez kus dřevěné trubky na to ložisko pár krát klepnout, ale málo, jenom aby si uplně sedlo, a pak nechat vychladnou, a když budeš usazovat klikovku, tak nahřej vnitřní kroužek ložiska jde to tam samo, a kkrásně
Datum: 19. prosince 2010 10:40
Jméno: Gynder
IP: uživatel3522
 Ahoj stala se mi taková nehoda...při lisování ložisek při GO jsem jedno ložisko nerovnoměrně naklepnul a teď tam to ložisko špatně drží, takže potřebuji nový blok motoru ,ale zároveň potřebuju aby na bloku nebylo číslo výroby protože fík musí jít na evidenčku. Nevíte kdo vyrábí nové kartery? Nebo nové prodává ? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. prosince 2010 12:37
 Dal jsem si na vrtačku takový kotouč na broušení nevim co to je ale je ze stejného matrošu jak na stolních bruskách a pěkně jsem to vybrousil... Měl jsem to vyražené asi pul milimetru. Vzal jsem potom raznice a na každé číslo 5x klepl ale slabě... když do toho pořádně praštíte tak se ten hliník asi zlomí
Datum: 19. prosince 2010 12:37
Jméno: Lori
IP: uživatel10218
 To by me vazne zajimalo jak se ti podarilo vyrazit do karteru novy cisla a uz vubec je vybrousit, ja to mam vyrazeny tak milimetr hluboko a vsadim se ze kdybych do ty slitiny zkusil razit novy cisla tak se mi rozsype na milion kousku
Datum: 19. prosince 2010 10:34
Jméno: Gynder
IP: uživatel3522
 Aha  a nevíš jestli se to číslo motoru dá v TP přepsat?
Datum: 19. prosince 2010 10:10
 mazal protože jsem koupil na svého pincka papíry se stítkem a to číslo na motoru nesedělo tak jsem ho musel vybrousit a narazit tam nové... to jsem ještě nevěděl že existuje taková varianta jako požádání o výmaz čísla
Datum: 19. prosince 2010 0:28
 hoj,když jsem byl já na přepis,tak k tomu přišel a podíval se jen na štítek a řekl ,,poď dem to sepsat,, tím to haslo,motor rešit nebude,já tam mám taky jiný než je v TP
Datum: 18. prosince 2010 18:38
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 koudy- ne ne když pujdeš na evidenčku s jinym motorem, tak tě vyhoděj. musíš si ho prostě nejdřív nechat vymazat. motor je sice n.d. ale na tej ev. ti to musí sedět v TP.
Datum: 18. prosince 2010 17:47
Jméno: koudy.ok
IP: uživatel6950
 s číslem si nedělěj hlavu motor se bere jako náhradní díl tudíž stim nebudeš mít na evidenče žádný problémy
Datum: 18. prosince 2010 17:41
Jméno: miguel
IP: uživatel9423
 misto lepidla tam mám dvousložkový tmel a drží uplně perfektně
Datum: 18. prosince 2010 17:13
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 jestli se dneska daj sehnat nový kartry nevím, sice jsem si je kupoval, ale to bylo v roce 92 a číslo tam samozřejmě nebylo. ještě bych možná někde našel účty, oba stáli asi 500 i s ložiskama
Jak je to s lepidlem nevím, za sebe bych radši volil jinej karter (ale oba dva co jsou k sobě) Jinak s tim číslem má pravdu ten předceda boocheer  V mým případě to šlo krásně vibračkou do
jemna vybrousit, protože tomu pánovi co to tam bouchal se už asi moc nechtělo  pak nabouchat nový (velikost 6, asi) Nebo ten úřad no.. ale ty kartry, nebo opravu budeš řešit tak jako tak.
tak si vyber....
Datum: 18. prosince 2010 16:06
Jméno: Gynder
IP: uživatel3522
 napadlo mě to zbrousit ale tady by mi to na STK neuznali...a boochere proč jsi ty mazal číslo na motoru?
Datum: 18. prosince 2010 14:41
Jméno: Přísna pančitelka
IP: uživatel10863
 Boucheeeeere ?? si razil novy cislo jo ???
Datum: 18. prosince 2010 13:43
Jméno: kubas
IP: uživatel3032
 Nač novej karter kup si lepidlo loktyt ktere ma za vlastnost rovnoměrne se rozprostřit a drži stoji kolem 150kč zaleži na prodejci a když ho chceš vyndat tak stači to ohřad nad 180stupnu a jde samo ven lepidlo se vypaři.
Datum: 18. prosince 2010 13:41
 Na co nové prosimtě upni do vrtačky nějaký brusný kotouček nebo jestli máš obyčejnou brusku... a smaž tot aky jsem tot ak dělal a ještě jsem brusnoupastou zahladil stopy po broušení aby to nešlo moc poznat a vyrazil potřebné číslo... popřípadě si můžeš požádat o výmaz čísla na městském uřadě... stojí to kolem 50Kč. řekneš jim že se ti pokazil motor,dal si tam druhý s nesedícím číslem,potřebuješ to smazat a hotovo
Datum: 18. prosince 2010 13:30
 Zdar kluci.. mam problem... mam babettu 210 a blbne mi cvrcek va zadnim kole... mam koupenej novej ale nevim jak ten starej sundat... vim ze je to na zavit a tipuju ze opacnej... jde o to zda neni nakej figl za co to chytnout a vysroubovat... nakej vehement... na netu jsem nic nenasel... dekuju
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2010 23:48
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Cau,já jsem na bábě taky tuhle volnoběžku měnil má opačnej závit a na vrchu by měly býti dvě dirky dej do jedný šroubovák nebo průbojník a majzni do toho a uvidíš jak povolí
Datum: 18. prosince 2010 23:48
Jméno: tomas_j.r
IP: uživatel10508
 Hele nevim jestli je tam opačnej zavit ale asi jo jinak jde to pěkně blbě nejlepší je si ho zavařit aby se neotáčel a nebo je v něm taká malá dírka tak si do ní opřít sekáč a povolit to kladivem
Datum: 18. prosince 2010 14:09
|



|