Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Hosi prosimvas nema nekdo zkusenosti s montazi tachometru z babetty 210 na pionyra? Libi se mi na te babete ze je ten tachometr podsviceny tak bych chtel taky nejaky sehnat do pincka a to podsviceni tam napojit. Otazkou je jestli to bude ukazovat stejne presne jak klasicky fechtlacky tachac... Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. května 2010 11:15
 no já sem si podsvícení na mustangu vyřešil dvěma čevenejma ledkama LEDkama  mě to připadá jednodušší...
Datum: 15. května 2010 11:15
 ahoj draci.chci se zeptat kolik m kazdeho kabelu mislim drat co drat.. ste potrebovaly na jawa 21 kdyz ste delali novou elektriku....? je to slozity?jak dlouho vam to zabralo casu?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. května 2010 9:16
 hele,nejjednodusi je kdyz vytahnes starej drat a hned tam das novej..delali sme to takhle na triapuli perakovi,protoze kdyby sme meli vsechno vytahat a pak napojovat znovu,tak se z toho zblaznime..
Datum: 15. května 2010 9:16
 Ahoj, mám tatrana a koupil jsem si novou baterii. Problém je v tom, že jsem zapoměl který drát je plus a který mínus. Jak se to dá zjistit aniž bych to musel celý rozebírat?Dík  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. května 2010 14:18
 Díky za odpovědi.Kouknu do toho návodu.
Datum: 15. května 2010 14:18
 jj u 350 peraka to mam taky tak,+ je kostra, - de dal
Datum: 15. května 2010 9:20
 hele tady na tatranu je to jinak, + más sveden na kostru a - na relátko, podívej se sem :http://www.sesa-moto.cz/minulost/manet_125_typ_03/navod/ mas tam planek elektriky
Datum: 14. května 2010 23:12
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 to budeš mít možná značku na dobíjení (alternátor)
Datum: 14. května 2010 22:00
 + by mělo jit do spínačky a - někde na kostru... aspon já to tak mám na 250ce a funguje to jak má
Datum: 14. května 2010 21:56
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Ahoj myslím si že drátek který máš upevněný někde na nějakém krytu nebo rámu tak to bude plus a druhý bude mínus ten povede myslím do spínačky nejsem si jistý počkej ještě co napíšou ostatní
Datum: 14. května 2010 21:51
 Ahoj. Po dlouhých 6-ti týdnech jsem nastartoval svého miláčka ( Pionýr 21 ) a hned mi vrátil tu daň že jsem ho tak dlouho nenastartoval a dvě věci se na něm porouchalo. Jakmile jsem ho nastartoval a chtěl vyzkoušet jestli svítí a bzučí, tak když jsem rozsvítil světla a zmáčkl tlačítko klaksonu a udělal pouze bz bzzz bzz a pak přestal při přidání plynu s rozsvícenými světly začal bzučet více ale nedostatečně. Poté co jsem světla vypnul a znovu stiskl tlačítko tak bzučil, ale přerušovaně. Avšak zaráží mě proč to nebzučí když mám rozsvícené světla protože mám to rozdělené na klasické 3 cívky a že by to neutáhlo se zapnutými světly mi nejde nějak do hlavy. Usměrňovací dioda je tam nová. Ještě mě napadlo jestli není nějaký binec na cívce v místě magnetu a jestli kontakt není nějak přerušovaný. Světla svítí bezproblemově takže magnet je nabuzený. Dráty jsou všechny v pořádku žádny se nedotýká ani není narušený - dělaná nová elektrika přes zimu a klakson normálně bzučel. A další věc co se mi provedl že jak jsem zkoušel klakson tak jsem přidal plyn a lanko se šoupátkem zůstalo viset, takže jsem musel rozebrát karburátor a spravit. To už jsem ale vyřešil, ale ještě to budu muset doupravit  . Ještě podotýkám že klakson je nový. Pomůžete mi prosím ? Děkuji za všechny odpovědi. Posílám video na kterém je nejen ten klakson ale i ten plyn jak se ke konci trochu zasekl  Omlouvám se že je to na edisku ale můj mobil není natolik vyspělý aby plynule přehrál video na youtube. http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/29314/MOV00013.3gp_1.35MB.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2010 17:38
 Protože mám asi v hajzlu VN cívku na 150/352, rozhodl jsem se využít služeb cívky z pionýra. Ale chtěl bych zachovat originál vzhled, a četl jsem, že se cívka umísťuje pod sedlo, nebo do schránky a pak dlouhým kabelem vede ke svíčce otvorem pro vysokonapěťovou průchodku. Můj dotaz zní-kudy přesně se to vede? Je mi jasný že pod podsedlovým plechem kolem krytu řetězu, ale jaksi se mi nedostává místa. Nevede se to třeba za tím krytem nebo něco takového?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. května 2010 6:53
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Než takový blbnutí, to si raději kup novou VN cívku zapalka. Už jsem je viděl i prodávat, bohužel nevím kde. Určitě ale na burze i na internetu. V nejhorším se dá nechat převinout. Bude to určitě dražší řešení než co navrhuješ, ale bude pořádný...
Datum: 13. května 2010 6:53
 jáj ja som mysle l že chceš požiť cievku zo statora z pekača no sorač moja chyba no lebo 150 nemá indučku tú 10000V cievku má priamo na statore ak sa nemýlim ok už sa& rozumieme
Datum: 12. května 2010 16:49
 Máš pocit, že pionýr má indukční cívku na statoru? Má ji na rámu, na statoru má jen tu malou, já použiji světelná origo.
Datum: 12. května 2010 16:41
 za prvé neviem či tie cievky z pekača tam dopasuješ ebo na 150 sa točí rotor z vonku nie zvnútra ako je to na 21 a aj keby tak ten kábel daj spod sedadla popod nádrž a k motoru menej roboty ale hovorým neviem neviem či dopasuješ z pekača cievky to skôr so simsona ten ma podobné zapaľovanie
Datum: 12. května 2010 16:07
Posl.aktualizace: 13. května 2010 8:39
Jméno: tofek
IP: uživatel4699
 chongu diky za odpoved. ja jsem totiz cetl a sesa mi i rekl ze s vapem funguje dobre 25W zarovka tak jsem ji tam dal...
Datum: 13. května 2010 8:39
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Logicky... výrobce uvádí 20W sěvtelného výkonu... takže 15W + 5W (vzadu) je samozřejmě oněch 20W... Sakra, kupecký počty...
Datum: 13. května 2010 6:55
 zdar, to je moje 555, no taky me stve ze to tak malo sviti, a jo mam tam 25W zarovku. Co byste mi poradili aby to svitilo vic? 15W zarovka? uvazuji o zasle parabole taky...
Datum: 12. května 2010 19:31
 jj aj ja som divil na tom,,lebo ja ked som skusal doma ze jak to svieti svietil aspon dva krát tak
Datum: 12. května 2010 18:37
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Asi tam má 25W žárovku, jinak si neumím vysvětlit že to světlo svítí tak málo.
Datum: 12. května 2010 6:52
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
Datum: 11. května 2010 17:56
Jméno: pukasek
IP: uživatel3956
 zdar draci,jak proměřim regulátor na ČZ 175 abych zjistil jestli je špatnej nebo ne,bohužel moto nehází jiskru pokud je potřeba mít nastartovanou...dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. května 2010 11:04
Jméno: tofek
IP: uživatel4699
 zdar, je tady nekdo kdo udelal LED zadni svetlo do 555 ? Potreboval bych poradit jak udelat okruh, nevyznam se v tom. diky predem
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. května 2010 19:36
 Prostě na každý ledce musí bejt asi 1,5V a měl by tam téct proud tak 15-20 mA nejlepší by byla nějaká sério paralerní kombinace, já osobně používám 1W červenou ledku jako brzdový světlo a nemůžu si stěžovat
Datum: 11. května 2010 19:36
Jméno: tofek
IP: uživatel4699
 dik za odpoved. ale pokud tam dam min LEDek tak tam dam mensi odpor, ne?
Datum: 11. května 2010 7:43
Jméno: Lukáš
IP: uživatel8477
 rad bych ti to vysvetlil ale sam nwm ja to ešte nemam zapojeny ani nevim jak to zapojim ale melo by to bejt zapojeny porad stejne jako to bylo akorad ze tam bude led a musiš na nich mit odpory jinak se ti spaly
Datum: 10. května 2010 22:38
Jméno: tofek
IP: uživatel4699
 no na 555 by to teoreticky melo bejt lehci protoze tam bude tech diod min (mensi svetlo) ale ja nechapu co ma bejt zasebou, jestli nejaky rezistory nebo kondenzatory atd...mohl bys mi to strucne vysvetlit pls ? dik
Datum: 10. května 2010 21:41
Jméno: Lukáš
IP: uživatel8477
 zdar ja sem delal na mustanga LED ale nemam to ešte zapojeny
Datum: 10. května 2010 21:35
Jméno: Stano
IP: uživatel9343
 Čaute , prosil bych vás o další radu . V drivejsich dobach cca 2mesice mi jel pijonyr (21) v pohode . Ted se to vsecko rozstelovalo atd. Dal jsem to do kupy , ale kdyz dam new svicku tak mi to haze .Jak ji zasrubuji do valcove hlavy a nastartuji ,tak po urcite dobe (1-3minut) mi zdechne a uz ho nerozjedu . Zkousim svicku a haze uplne mimo hazaci zonu ..... (tam dole .) "svicku muzu zrovna vyhodit" prosil bych tedy o poradu v cem muze byt porucha . Díky vsem za snahu a pripadne odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. května 2010 7:30
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 zkontroluj zapalovaci civku jakou ma vzdalenost a zkontroluj odtrh a vyměň kondenzátor a indukční cívku a mezi zapalovací cívku a rotor strč ústřížek z pet láhve a povol dva šroubky co drží tu cívku a pak ji nechej aby se přitáhla k rotoru ale nechej tam ten ústřížek pak jak se ta cívka přitáhne k rotoru tak přitáhni ty šroubky dva a pak to zkus našlápnout. Nio ještě předtím jak to budeš startovat tak dej prst do fajky jestli to kope nebo jenom lehtá. Kdyžtak seřizuj odtrh dokud to nebude ono.
Datum: 11. května 2010 7:30
Jméno: luky
IP: uživatel6664
 čaues mám takový menší problém se svou zapalovací cívkou na mustafovi. Mám tam novou, nějakou dobu fungovala krasna jiskra i s původní indukčkou. Jenže ndávno indukčka odešla tak sem si pořídil novou, a ejhle s novou zapal. cívkou mi to jiskru neháže, dám tam origo a háže, jenže jiskra nic moc, ale když skusím dát žárovku tak se s té nové cívky rozsívtítakže je funkční tak bych rád věděl co zkusit popřípadě předělat aby to zase funovalo, jinak celá elektrika je nová i kondík a kladívka .... napadlo mě trchuu přečstit ty magnety nic ...
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2010 18:49
Jméno: luky
IP: uživatel6664
 dik ale zas takovy magor nejsem abych nevedl co kam pripojit ....
Datum: 10. května 2010 18:49
 zkus přepojit dva dráty na indukčce...jeden je s označením 1 a druhej s označením 15 ke kostře...tak to přepoj a uvidíš
Datum: 10. května 2010 18:04
Jméno: zeli
IP: uživatel175
 zdravim po dlouhej době potřebuju radu, mám babettu 21O a kdyz zapnu svetla tak motor proste vynechava a chcípá. prošel jsem celou el. soustavu a nikde jsem žádnou chybu nenašel. nikde se to nezkratuje... kdyz jsou světla vyplí tak to jede normálně.. už nevím co s tím..
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 21:48
Jméno: zeli
IP: uživatel175
 ano, ale řek bych že ty by na to vliv nemeli.
Datum: 09. května 2010 21:48
Jméno: Lama
IP: uživatel9023
 Máš tam správné žárovky?
Datum: 09. května 2010 21:27
 Ještě dotaz pro ty, kdo mají mezitipa 150 352. Natočil jsem takovéhle video, to stejné se děje, i když tam zapojím zapalovací cívku(teď tam byla zapojená světelná kvůli montáži externí cívky pod nádrž). Jaký maj potom smysl ty kladívka? Jinak, nehází to jiskru, už se s tim seru hrozně dlouho, zkoušel jsem indukčku pod nádrž, origo Vn cívky, prostě nic. Teda jednou mi to hodilo 2X jiskru(slušnou) a víc nic. Setrvačník sebraný z normálně pojízdné motorky tomu nepomohl(mám pocit, že někdy jemně drhne o cívky) A jinak ten měřič na videu neberte moc vážně, už má slabá baterky a proto vynechává části číslic. A jinak jsem tam řekl drobnou nepřesnost, mělo tam být odpor se prakticky nezměnil http://www.youtube.com/watch?v=DNJrZdwYJAY
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 20:38
Jméno: Lama
IP: uživatel9023
Posl.aktualizace: 10. května 2010 20:32
 vřelé díky.
Datum: 10. května 2010 20:32
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 zkratuj si nejdřív vývody snímací cívky, tím zajistíš že se nebude spínat tyristor divoce a nebude tím blokovat nabíjení kondezátoru. na výstupu z tišťáku směrem k zapalovacímu kondenzátoru připoj měřící hrot analogového (!) voltmetru, druhý hrot pochopitelně proti kostře. Zprudka našlápni startpáku a sleduj kam ručka voltmetru při našlápnutí vyšplhá. Mělo by to být minimálně 150V. Ideální rozsah je od 150V do 200V. Pokud při našlapávání napětí tak vysoko nevyšplhá, je nevhodně zvolený transformátor, nebo máš vyšeptalé magnety rotoru a nevyrobí dostatek energie na jiskru pro start. Pokud se napětí nezvedne vůbec, tak máš buď někde zkrat, nebo máš šluslej tyristor. Ten se vyloučí tím, že ho odpojíš. Pak bych hledal prošluslé vinutí zapalovacího pólu, taky nejčastější závada. Pokud je napětí OK, tak zkontroluj polaritu magnetu unašeče. To nejlépe zkontroluješ buzolou, nebo kompasem, kdy budeš pod různým úhlem sledovat siločáry a směr polarity siločar, aby jsis udělal představu jak je uspořádaný jih a sever magnetu. Musí být podle obrázku z mého webu. Pokud i tohle je OK, tak odblokuj zkrat na snímací cívce (bývalé relé) a nahraď ho odporem, nebo trimrem. Začni co nejmenší hodnotou.. např. od 10 ohmů a hodnotu zvyšuj dokud neuvidíš při startování jiskru.. tím je nastavení hotovo.
Datum: 10. května 2010 20:23
 chongu skláním se před tvými znalostmi.nechal jsem si udělat light cdi a nešlape to.mám verzi s tím transformátorem.neumím vyloudit napětí na zap.pólu.poraď mi co kde mám měřit a naměřit.
Datum: 10. května 2010 16:46
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 No v tom článku jasně píšu že se jedná o vývojový typ, který neprošel životnostními zkouškami, takže ruku do ohně bych za něj nedal, proto to tam píšu. Životnost a tedy dostatečnou dimenzaci zařízení na stole nevyzkoušíš. Tohle jsem testoval jen jednou delší jízdou, protože jsem si jen testoval jak moc je to náročný vyrobit když jsem nesčetněkrát četl o těch drahých úpravách zapalek z motorových pil. Sám používám elektronické CDI s kompletní úpravou elelktroinstalace a to má životnost betelnou, tak tohle jsem neměl zájem v motorce mít, už jen proto že pro mě by to byl krok zpět. Už jsem rozhazoval sítě jestli někdo nechce být testovacím jezdcem, ale nikdo zájem neprojevil. Nejslabším místem konstrukce je to, že co se týká síly magnetů rotoru je co kus to jiná síla. Může se stát že při stějně navinutém zapalovacím pólu to u jednoho bude tak vysoké napětí že bude pálit tyristory a u druhého bude problém motorku nakopnout, tam to chce trochu laborovat při navíjení, ale platí plus minus co uvádím na webu co se týká počtu závitů. Ve skutečnosti je vysokonapě´tová část shodná se zapojením kladívkové verze tyristorového zapalování co se běžně leta na pinýry dělá (myslím toto http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove.html), liší se pouze bezkontaktním vstupem a ten na životnost má pramalý vliv.. Dalo by se tedy říci že má stejnou životnost jako uváděné strodávné pionýří tyristorové zapalko. V poslední verzi jsem měl na výstupu zapalovacího pólu (nebo trafa u verze s transformátorem) obousměrný transil, který ořezával krátkodobé špičky přepětí nad 400V. Ty mohou na životě ohrožovat tyristor. V zapojení na webu je tam odpor s diodou. Ochrana transilem je pochopitelně z hlediska životnosti lepší, ale na webu jsem to ještě neupravil.
Datum: 10. května 2010 8:08
Jméno: Lama
IP: uživatel9023
 Zajímá mě jestli je to spolehlivé, bezkontakt na pionýra se prodává okolo 3000 kč a zdá se mi to nějaké jednoduché. Díky
Datum: 09. května 2010 20:54
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Copak to je za dotaz? Klidně ti jako autor k tomu něco napíšu ale nerozumím na co se ptáš...
Datum: 09. května 2010 20:45
 čaute mám dotaz zjistil jsem že mám místo pojistky 15A , pojistku 25A a když sem chtěl koupit tu 15ku tak mě ve dvou pordejnach řekli že už se nevyrábí je to taková ta malinká ale ta velká by se mě nevešla mezi ty držaky tej pojistky. Myslíte že by bylo možny sehnat z nejakyho staryho auta pojistkovou skřín (zmenšit ji jen na tu jednu pojistku) a dát tam pojistku jak je do auta takova ta barevna?? dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. června 2010 10:16
Datum: 05. června 2010 10:16
Jméno: fermez
IP: uživatel8535
 ja mam tu barevnou modrou co se nani nastrkavaj ty koncovky jako u kladivka takze tam nepotrebuju drzak
Datum: 09. května 2010 19:56
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 to nwm, ale já si koupil novou nepůvodní pojistkovou skříŇ (cca 50kč) a k tomu se dají normálně dokoupit pojisttky 16A a i větší
Datum: 09. května 2010 19:06
 nevíte prosimvas z čeho to můžou byt světla? našel jsem je ve skříni když jsem uklízel dílnu. Jsou nepoužité a typoval bych to tak na škodu 120L... Z čeho to je a jakou to má cenu? chci to totiž dat na aukro. Dík http://boocheer.rajce.idnes.cz/SVETLA/
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 16:32
 škoda 105L. Ty samé jsme měli na škodovce. Mohu poslat foto.
Datum: 09. května 2010 16:32
 Ahoj Draci. Mam Jawu 350/632. NAjednou prestala dobijet a nemuzeme prijit na to cim to je. Nemel ste nekdo podobnej problem? Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 19:32
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 skontroluj uhliky a kotvu,kukni na regler ci ti spina kedtak to presmirgluj
Datum: 09. května 2010 19:32
Jméno: michalj21
IP: uživatel9256
 zkus vymenit rele
Datum: 09. května 2010 14:54
 Sice jawu 350 nemam, ale má jí kámoš... A on když si ji koupil tak měl rozbité relátko, a nedobíjelo mu to... Skus se na to kouknout... Ale pak zapojil kabely do autobaterky a jenom stím ťuknul na kontakty baterie u třindy a aspoň to nastartoval, ale za 10 minut to měl zase vybité....
Datum: 09. května 2010 14:53
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Zdar hoši měnil sem na mustangovi kladivko a pak sem dal prst do fajky a hvizdlo me to jak prase a kdyz dam na svicce maly odtrh tak jiskra je pekna pravidelna a jak ho trochu zvetsim tak uz pravidelna není. Odtrh na kladivku mam asi 0,3-0,4 dělal sem to od oka.
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 21:11
 mustangisto ty si jak můj soused..taky tvrdí že čím větší odtrh, tím větší jiskra
Datum: 09. května 2010 21:11
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 takze davat spise vetsi odtrh na kladivku aby to dobre sztartovalo a nevynechavalo? ale vždycky když dam ten odtrh 0,4-0,5 tak musim mit uplně sklepnutou svičku jinak není pěkná jiskra
Datum: 09. května 2010 15:14
Jméno: standa
IP: uživatel9373
 básník chtel rici to co tu rikam celou dobu....serizeny zapalovani a odtrh na svici 0.4-0.5mm -idealni jiskra,dobrej chod,nevynechává,startuje....
Datum: 09. května 2010 15:12
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 básník tím chtěl říci že jestli to tak mám nechat jestli je to dobré.Hvízdlo mě to i když sem sundal fajku a ani sem se nedotknul toho drátku na kabelu už mě to kopalo
Datum: 09. května 2010 15:09
 co tím chtěl básník říci???
Datum: 09. května 2010 11:36
 Odtrh má být u pionýra 0,4 mm. Nový svíčka maj většinou 0,7 mm a tak je potřeba je trochu sklepnout. Je to kvůli tomu, že pionýr dává při nizkých otačkách slabou jiskru.
Datum: 09. května 2010 10:56
 tak ten odtrh na svičce nech, je to jednoduchý,
Datum: 09. května 2010 9:54
Jméno: zdeno
IP: uživatel6313
 Zdar mam čz 250/471 a nemam tachač ani otačkomněr tachač e se poji do motoru to je jasny ale otačkomněr se pripojuje na dynamo nebo na rele ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 13:05
Jméno: s.v.i.t.a350/634
IP: uživatel9204
Datum: 09. května 2010 13:05
Jméno: zdeno
IP: uživatel6313
 Na svičku na elektrodu nebo na zavit ??
Datum: 09. května 2010 10:46
Jméno: jura
IP: uživatel1026
 sory tam melo byt drat
Datum: 09. května 2010 8:00
Jméno: jura
IP: uživatel1026
 pridelej drar na svicku a napoj ho na otačkoměr
Datum: 09. května 2010 7:58
Jméno: DH
IP: uživatel9046
 Je normální že když dám na čz 175/477 klíček do polohy 1 tak mi svítí jen ta malá žárovička pod světlem a když dám na polohu 2 tak svítí taky jen ta malá žárovička a jenom když to na dvojce přepnu na dálkové tak svítí hlavní žárovka? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. května 2010 6:07
Jméno: vasil
IP: uživatel367
 ne to neni normální!typoval bych že je jen prasklé vlákno tlumeného světla..vyměň žárovku a uvidíš
Datum: 09. května 2010 6:07
Posl.aktualizace: 09. května 2010 19:34
Jméno: Ringo
IP: uživatel8771
 Sem jí kupoval a klíče jsou 2 kusy!!!
Datum: 09. května 2010 19:34
 urcite jo,kdyz si kupujes FABku,taky k tomu dostanes klic
Datum: 08. května 2010 21:46
|



|