Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdarvím mám problem s dobijením u čz 175 fakt už nevím co stím....Když nastartuju tak kontrolka třošku zhasne a dobíjí ale kontrolka stale slabě svítí a nikde nekostři.....A když rozsvítím světla tak přestane dobíjet...Pomocte prosím sem z toho už zoufalej
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2009 9:22
Jméno: landis
IP: uživatel1525
 sundej pravý dekl motoru a zkontroluj uhlíky v dynamu . Nebo to může dělat znečištěný komutátor rotoru,takže sundáš staror a očistíš ho,pak si ještě projdi všechny kabely a kontakty
Datum: 16. srpna 2009 9:22
 caw dal sem si na svoji zetku zapalko od Imf Softu a nejak mi nechce hazet jiskru na fajfce je furt napeti 3,9 - 4V, ale vejs to nevyleze ani nahodou.cimto muze bejt?nejak nemam fantazii. indukcka je nova. mam tam novou elektriku, ktera je zapojena podle schematu, podle kteryho to s kladivkama chodilo.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2009 16:26
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Ok, ptal jsem se na straoj protože znám lidi, kteří by IMFSOFTa roubovali bez úprav do pionýra a ani netuší že je tam střídavé napětí  . Jo, procesor je ale jen jedna součást celé konstrukce, nemusí odejít všecko, ale jen dílčí část, jako třeba tranzistorový konec spínající indučku  . Pak by procesor s počítačem komunikoval, ale neznamená to že to bude pálit jiskru. Koneckonců, pokud jsi s tím nevyváděl psí kusy (tímto se omlouvám za obvinění), tak výkonový konec (máš-li tranzistorový) může odejít taktéž bez varování a i při běžných provozních podmínkách. Chtělo by to připojit oscilskop a podívat se zda z procesoru lezou pulzy pro tranzistor (i vývod brány z procesoru může být odkouřenej ikdyž procesor žije!) a pak šel po cestě signálu k spínacímu prvku (tyristor, tranzistor). U CDI zapalka bych si změřil, jestli na vývodu měniče vzniká vysoké napětí, to změříš voltmetrem. Tohle napětí bývá do 300V, proto bacha na ruce kam je strkáš.. výboj z měniče směrem na procesor ho spolehlivě zabije a stejně tak GATE tyristoru, či jiné polovodiče. Polemizuju bo neznám schéma...
Datum: 16. srpna 2009 16:26
 jo a kdyby bylo to zapalko zlikvidovany tak mi nebude komunikovat s pocitacem
Datum: 16. srpna 2009 12:29
 chongu ze na svici je az 20KV to vim, ale co sem nameril to tu pisu a jaky experimenty myslis jestli bych oddelal zapalko tak by se muselo oddelat samo normalnim provozem, coz je blbost a jinak mam to na čz 487
Datum: 16. srpna 2009 12:15
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To zapalko máš na jakém stroji? Pionýr, kejva, simson?
Datum: 16. srpna 2009 9:19
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Tak ti nevím Karlosi, jestli si nepleteš pojmy s dojmy, nebo jsi prostě takovej kamikaze elektronik... Osobně bych na fajfce nic doma neměřil bo můj profesionální multimetr má mezi svorkama napsáno že vydrží maximálně 1000V. Můžu tě ubezpečit že výboj na svíčce, tedy to napětí co proběhne fajfkou je mnohonásobně vyšší.. Inu tedy buď rád že se ti nepodařilo výboj vyvolat, protože by jsi se rovnou mohl s multimetrem rozloučit. Rozhodně Ti s Tvými znalostmi nedoporučuju aby jsi se v tom šťoural a měřil víc než Ti doporučuje příručka k zapalku  . Můj osobní odhad je takovej že jsi to svými experimenty oddělal. Vysokonapěťový výboj dokáždě oddělat velmi zlehka cokoli a procesor speciálně...
Datum: 16. srpna 2009 9:06
 Zdar draci... mam celkem velky problem: prestala mi vzadu na 21 svitit sulfidka a zaroven prestal troubit klakson, predni svetlo sviti. tlumivka tam neni. Sulfidka prdla neni, zkousel jsem jich 5. Kontakty vzadu zmereny, sepne kdy ma sepnout. Poradil by nekdo? Prosim o spesne odpovedi, za 3 dny mi konci technicka a potrebuju se dopravovat  (jinak jsem to zjistil vcera na stanici STK
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2009 9:18
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 A jak víš že je vše sepnuté jak má? Jak jsi to změřil? Pro mě z toho vylpývá že jsi naměřil i střídavé (!) napětí na kontaktech, takže buď máš všechny sufitky špatné, nebo máš jen prachsprostě zoxydované kontakty tak že se nepodaří skrz ně žárovce kontakt na svorky. Každopádně tvá závada má ještě jeden rozměr.. elektroinstalace jsou dva druhy. Npiš jakou máš (20W nebo 30W) a co jsi přesně kde napěřil a čím.
Datum: 16. srpna 2009 9:18
Jméno: landis
IP: uživatel1525
 projdi všechny kontakty a dráty,někde to bude přerušené. Ještě bych zkusil nastartovat a změřit napění na kontaktech pro žárovku
Datum: 15. srpna 2009 17:41
 Dobrý den,
Vlastním S11 a dostalo se mi do ruky světlo na S11, které má v parabole dvě objímky na žárovičky, současně nemá gumovou průchodku pro el instalaci přes klobouk světla. Jinak je naprosto shodné včetně vrchního přepínače. Nevíte v kterém období se toto světlo osazovalo na S11 ? Protože se všude uvádí, že v předním světle je dvouvláknová žárovka. Tak nevím a tápu..
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. srpna 2009 12:21
 Zdarec lidi ktrea svicka je lepsi NGK B6HS a nebo Denso W24FSR?? a nechci slyset zadny ty keci Brisk bla bla ?? jaka je lepsi ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. srpna 2009 14:06
 Zdar, no me to na brisky nejede vubec nebo nehorazne line... mam tam tu NGK B6H6 a nemuzu si stezovat, teple na drc, za studena se musi 30s zahrat a jede jak drak. Lisi se to ale stroj od stroje, do jednoho jedou brisky lip nez cokoli jine a u druheho to muze byt opacne...
Datum: 15. srpna 2009 14:06
Jméno: denzileck
IP: uživatel5633
 dej tam brisk nr15c blabla
Datum: 15. srpna 2009 10:36
 Dej do fichtla nebo motorky B6HS,MÁM JÍ vyzkoušenou.Denso jsem zatim nepoužil tak nevím.
Datum: 15. srpna 2009 2:10
Jméno: burtononn
IP: uživatel5266
 brisk bla bla bla
Datum: 15. srpna 2009 0:08
 mosíš se obrátit na zkušební ustav, tady to asi nikdo netestuje , svíčka podle mě má mět nízké jiskřiště, a pak hodnotu vyberu podle typu stroja, mám tu ngk, ale 8 a v poklidu, nepoznám rozdíly, nevím co chcete docílit
Datum: 14. srpna 2009 23:27
Jméno: Svachyn
IP: uživatel7046
 Zdar nevíte kde bych sehnal funkční zapalování na čz 175/502?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 21:44
 Zdar jak má bejt zapojená normální 3polohová bošárna na čz ? bratr na 353 má poloha 0-normálně bez svetel 1-dálkový 2- blízký má to takhle bejt zapojený normálně nebo jak to máte vy?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. srpna 2009 18:47
Jméno: Jura
IP: uživatel7035
 To je jako u auta, tam jsou 3 světla a ty parkovačky můžeš vynechat. U 125 vůbec nevim, ale světla by neměl být tak velkej
problém.
Datum: 15. srpna 2009 18:47
 No zeptám se jinak jak to má být zapojený na čz 125/453.05 na panelce? a co to sou ty parkovačky
Datum: 15. srpna 2009 10:41
Jméno: Jura
IP: uživatel7035
 Zdar, takhle by to nemělo být. 1. poloha jsou parkovačky, 2. poloha tlumený a 3. poloha dálkový. Pokud je přepínač na světla na řidítkách, je 3. poloha
nezapojena (konektor 56b), je zapojena 2. poloha (konektor 56a) do přepínače na řidítkách, kde se přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly.
Datum: 14. srpna 2009 21:39
Jméno: Lahvajs
IP: uživatel5365
 Zdarec draci, mám dotaz. Měnil jsem u moji 555 indukční cívku, a dal jsem tam 12V. Nestane se s tim něco, třeba jestli to nebude vypalovat svíčky nebo tak něco?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. srpna 2009 0:45
Jméno: landis
IP: uživatel1525
 nic se stím nestane,já jezdil na 12V indučku přez rok na fichtlu. Svíčkám je to jedno
Datum: 15. srpna 2009 0:45
 Dnes jsem namontoval svíčku NGK B6HS - mnohem lépe startuje a motorka (pionýr) je o poznání živější - doporučuji!
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 22:22
 picovina koupil jsem taky NGK B6HS nastartuju ujedu 3 km a konec prestala hazet dam misto ni brisk N15YC jezdim do ted.
Datum: 14. srpna 2009 22:22
 presne tak!!! taky sem si ji nedavno namontoval a fichtla nakopnu na poprvy,i kdyz pridu po tejdnu...nadhera..mam v riti nakopavacku a kdyz roztlacuju tak na pul metru to chytne...jede to s ni nadherne!!taky doporucuju!!! mam ji asi mesic a ani jednou se mi nestalo ze by zdechnul nebo bych ji musel cistit..nadhera...
Datum: 14. srpna 2009 21:43
 suers borci potrebujem pomoct najst nejake schemata elektrickeho zapojenia komplet na pio nepomozte mi?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 15:33
Jméno: tm
IP: uživatel5056
Datum: 14. srpna 2009 15:33
Datum: 14. srpna 2009 15:24
 Champion OE037 - máte někdo zkušenosti s touto svíčkou v pionýru?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 12:38
 "otřebuju pomoct od někoho, kdo rozumí elektrice. Na jawetě potřebuju zapojit indukční cívku na svetělnou cívku, a chtěl bych se zeptat jak. Nejlepší by bylo nějaký jednoduchý schéma.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 16:48
Jméno: Standa
IP: uživatel5634
 myslím si ze moje zapojení bude fungovat lepe nez co udelal Jenco,a popsal jsem to dobre. Jencovo schema: svetelnou civku na kladivka,kabel z kladivek na indučku,druhej kontakt inducky na kostru.......to je vse.....
Datum: 14. srpna 2009 16:48
 vypadá to dobře, ale ještě jecnu prosbu, nemohl bys popsat co je co?
Datum: 14. srpna 2009 15:05
Datum: 14. srpna 2009 13:39
Jméno: Standa
IP: uživatel5634
 Kostru odpoj,jen to zapoj jak jsem psal
Datum: 14. srpna 2009 12:30
 ale na indukčce je jedno kostra, to nevadí? sorrry ale elektrice pořádně nerozumim, jinak bych sem nepsal
Datum: 14. srpna 2009 12:11
Jméno: Standa
IP: uživatel5634
 Jako u pareza,kabel ze svetelny civky na jeden kontakt indučky,kladivko na druhej kontakt indučky,kdyz to nebude hazet,kontakty na indučce prohod......
Datum: 14. srpna 2009 12:01
Jméno: UMS
IP: uživatel5685
 zdarec tak jsem si postavil otackomer jak je na nej navod na jawa-50.cz ale odpalil se mi stabilizator pisou ze to muzu napojit na NiCD akumulatorek ... musi mit 5A nebo je proud u prdele kdyz bude mit vic jak 50mA nebo potrebuju 5A
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2009 22:36
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Sice nepíšeš o jaké zapojení se jedná,ale co já si pamatuju tak tam je jedna evergreenová konstrukce a ta má stabilizátor se zenerkou a tranzistorem... no jsou jen dvě možnosti jak jsi to odpravil... buď příliš vysokým napětím, nebo chybně zapojením polarity.. nebo vlastně třetí a to připojením na střídavý rozvod. Což by ale svědčilo o tvé naprosté amatéřině a nevědomosti. Každopádně dotaz na proud mi připomíná jednoho vychcánka co jsem od něj koupil pro syna čtzřkolku a reklamaci starteru nechtěl uznat protože jsem přiznal že jsem to připojil na autobaterku... inu věz stajně jako onen vykuk že pokud máš stabilizované napětí (a to baterkou je stabilizované), spotřebič si odebere potřebný proud sám (tedy pokud je toho schopný zdroj dodat).. inu je jedno zda použiješ malou, střední, velikou baterku nebo jadernej reaktor, veme si otáčkoměr co potřebuje sám, pokud nepřekročíš povolené napětí. Jinak platí že pokud ti umřel stabilizátor, tak je vysoce pravděpodobné že ti odešlo víc věcí na desce otáčkoměru...
Datum: 13. srpna 2009 22:36
Jméno: jiří
IP: uživatel1834
 zdár draci jakej je rozdíl mezi indučkou 6v a 8v? dává 8v věčí jiskru než 6v?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. srpna 2009 13:56
Jméno: landis
IP: uživatel1525
 stando,já mělna fichtlu 12V indučku ani nevim z čeho mi jí dali (myslim,že to byl trabant) a jak to dračilo
Datum: 14. srpna 2009 13:56
Jméno: Standa
IP: uživatel5634
 Tak chong vám to hezky objasnil a já jen dodám svoje oblíbene rčení: Proste to neres a neco tam dej,ono to bude fungovat stejne.....prej to funguje i na indučku ze škodovky........
Datum: 14. srpna 2009 11:53
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Tak za prvé se píše větší a za druhé mě fascinuje jak je tu oblíbené se ani neobtěžovat podívat se na dotazy pár dní nazpět.. každopádně tento dotaz tu je každou chvíli a nevšimnul jsem si že by na něj někdy někdo skutečně odpověděl krom různých dohadů, odhadů a pochybných teorií... Inu věz že je to tak, a tahle informace je i pro lenochy kteří se budou ptát v budoucnu, že indukční zapalování funguje na principu že se sytí, nebo-li nabíjí železné jádro a vinutí indukční cívky elektrickým nábojem, za určitých okolností (rozpojením kladívka ději na kontaktech kladívka akapacitě kondenzátoru) dojde k jevu kdy se vybije náboj přes sekundární vinutí a dojde k výboji na svíčce. Jednak se jedná o vysoké napětí, které běžnými v krámě prodávanými měřáky nejste schopní změřit a hlavně zobrazit, protože průběh výboje, respektive jeho obraz v elektrické soustavě je to co objektivně vypovídá o probíhajícím výboji... a jsme u jádra věci.. co je to tvé ,,věčí,, ? To je velikost náboje, strmost hrany náběhu výboje, velikost vrcholu vysokého napětí na jiskřišti nebo jen barva výboje? Tak pověz... Zkrátka takovejma blbinma se nezabývejte, stejně to nechápete a k tomu to ani nedokážete objektivně posoudit. Věřte mi že buď je problém v drtivé většině ve svíčce, kladívku, nebo kondenzátoru.. indučka buď chodí, zlobí po ohřátí, nebo nechodí vůbec... A to ještě pominu specifické vlastnosti alternátoru s permanentními magnety, který zapalovací soustavu napájí, tedy přesně ředčeno zapalovací pól
Datum: 13. srpna 2009 22:50
 Mohli byste mi někdo objasnit, jaká indukční cívka byla v jawě 05 (6V nebo 8V) a jaká v jawě 21? Mám totiž pocit, že mám v jednadvacítce 6V cívku
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2009 21:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Těžko to vysvětlovat laikovi co nemá šajn o fyzikálních zákonech v elektronice, ale vezmi to za fakt že v případě alternátoru s permanentními magnety je to naprosto jedno, případně rozdíly jsou minimální.
Datum: 13. srpna 2009 21:51
 Vpapírech má JAWA 05 cívku 6V. U JAWY 21 jsem vyděl cívku 8V
Datum: 13. srpna 2009 21:46
 težko říct, co si tam dáš, to tam máš. já sem ted u bratránka na hromadě dílů vyhrabal indučku 4V
Datum: 13. srpna 2009 20:45
Jméno: čz 175
IP: uživatel1834
 zdár draci jak poznám na jakej pol je ukostřená baterka jesi na - pol nebo na + pol ? nebo to je jedno? díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2009 22:30
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Když nevíš zapoj si baterku jak je libo a pak na pár vteřin zmáčkni ručně kotvu relátka dobíjení. Tímto nabudíš budící kotvu aby bylo na kostře při dobíjení co potřebuješ. Pak proveď test tak že nastartuj motorku a při zvýšených otáčkách by mělo být patrné jak se žárovka jaasněji rozsvítí. Pokud bude ale baterka v super kondici tak ta změna jasu bude málo patrná, ale z praxe vím že je to vidět vždycky.
Datum: 13. srpna 2009 22:30
 bobku na fíkovi je napětí střídavé, takže + i - je na obou koncích( střídá se to)
Datum: 13. srpna 2009 18:04
 kostra je +. Mám to tak i na fíkovy tak myslím že to budete mít taky
Datum: 13. srpna 2009 17:38
 a když nevíštak vyzkoušej. když to dáš blbě tak to nebude dobíjet
Datum: 13. srpna 2009 14:51
Jméno: jawaman
IP: uživatel1553
 podiv sa na stator , jak mas ten stitek tak tam mas napsany vykon a jaky pol ma byt ukostreny
Datum: 13. srpna 2009 14:47
Jméno: Standa
IP: uživatel7055
 to není pravda,skoro vsechny kejvačky a panelky sou ukostřený + ....pozor na to!!!!
Datum: 13. srpna 2009 14:26
 vzdy - je kostra
Datum: 13. srpna 2009 14:07
 Ahoj draci. Jawa 250. baterka je ok,nové relé. ted jsem to nastartoval. Na volnoběh jede motor super i se zapnutymi světly.když jsem přidal plyn na střední otačky , otačky šli nahoru, dolů nahoru dolů nahoru dolů, plyn jsem držel pořád stejně. co to může být? na volnoběh jsem naměřil 5,79 V, při vyšších ot. 6,35V. co vyměnit uhliky?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. srpna 2009 12:54
 Uhlíky se vetšinou mění, když jsou kratší než 7 mm. Jestli jich máš delší tak bych je nechal.
Datum: 12. srpna 2009 12:54
 Ahoj, Draci. Mam problem s elektrikou. Moje JAWA 250/ panel. když ji nastartuji chod motoru je perfektní i při jízdě bez zapnutých světel, ale když zapnu světla nebo blinkr nebo šlapnu na brzdu začne motor při jízdě nepravidelně vynechavat a při vovnoběhu po chvíli chcípne. Poradte mi, prosím, kde může být problém.Neznáte v okolí Třince nějakého motoelektrikaře? Děkuji za pomoc. Radek
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2009 22:02
 Pokud máš mech.relé podívej se na kontakty u relé,možná tam je pecka.
Datum: 13. srpna 2009 22:02
 Chtělo by se podívat, jestli máš dobře seřízený regulátor.
Datum: 12. srpna 2009 12:46
 baterka je ok. ted jsem to nastartoval. na volnoběh ok i se zapnutymi světly.když jsem přidal plyn na střední otačky , otačky šli nahoru, dolů nahoru dolů nahoru dolů, plyn jsem držel pořád stejně
Datum: 12. srpna 2009 12:14
Jméno: stalker
IP: uživatel4255
 To bude dobíjení a nebo máš tak vybitou baterku že už jde motor jen na svojí štávu co si vyrobí skus nabít baterii.
Datum: 12. srpna 2009 12:01
Jméno: honza
IP: uživatel7036
 ze sveho laickeho pohledu bych si myslel ze je to bud bateriim (ale pri jizde by to nemelo mit vliv) nebo dobijenim, zmer jake napeti ti jde pri zapnutem motoru do baterky bez svetel a pak to zkus se svetlama, pokud tam bude pokles (1-2v uz je vyrazny pokles) tak je problem v dobijeni
Datum: 12. srpna 2009 10:27
 moc nerozumiem toho... to neni mozné ze más v blinkru alebo niekde spatnú ziarovku? bud nesedi W watt alebo V napatie
Datum: 12. srpna 2009 10:20
Jméno: tm
IP: uživatel5056
Posl.aktualizace: 12. srpna 2009 23:22
Jméno: Jura
IP: uživatel7035
 Na pravé horní cívce je konektor.
Datum: 12. srpna 2009 23:22
Datum: 12. srpna 2009 8:40
 Zdarec, potreboval bych radu se zapalovanim mam 05 s dynamem. Pulil jsem motor a po slozeni nemuzu chytit jiskru. Predstih jsem zkousel delat pres zarovku a papirek ale nic to nedela. Co stim???
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2009 15:21
 Podivej se jestli nemas vybehanou fajku nebo nekde roztrzeny drat pod izolaci, mne to delalo to same...
Datum: 13. srpna 2009 15:21
|



|