Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 zdar, když chcu nechat udělat výbrus válce, stačí donest jenom válec a píst, nebo je potřeba ještě něco víc? díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2012 21:55
Jméno: standa
IP: uživatel13271
 Na Mosquito se blbè shání pístní sada,na brusírnu bych nespoléhal.
Datum: 23. února 2012 21:55
 ok, dikec moc
Datum: 23. února 2012 19:57
Jméno: péro
IP: uživatel5972
 nic,pouze válec
Datum: 23. února 2012 19:51
 však já se na to ptal  jenom chcu vědět, co je třeba k tomu výbrusu potřeba navíc
Datum: 23. února 2012 17:29
 napřed bych se zeptal mají své dodavatele atd tak třeba by ti ten zbytek taky sehnaly
Datum: 23. února 2012 16:47
 no jo, jenomže já mám mosquito a na to ti každá dílna díly nesežene, takže si to musím sehnat sám a pak kontaktovat dílnu.....
Datum: 23. února 2012 16:17
Jméno: Castrol
IP: uživatel11670
 Stačí jenom,když doneseš jenom válec,a oni tí dají válec s výbrusem,píst,pístní kroužky,čep,pojistní kroužky čepu,tak to dělají u nás?
Datum: 23. února 2012 16:13
 Ahoj,mám dotaz  Na praxi máme za úkol zjistit, jak je rozložena kliková hřídel u řadového šestiválce  Je to po 120° ? Hodil by se i obrázek, našel jsem nějaký na neto z konceptu motocyklu BMW ,ten je od středu po 120° .. A nevím jestli jde zároveň spolu 1. a 4. válec nebo 3. a 4. válec. Za pomoc bych byl vděčný
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2012 15:29
 To je ktery valec pali? z toho by to slo odvodit.. napsal jsem tam to co je na obrazku a bylo to spravne
Datum: 23. února 2012 15:29
 v knizke som nasjel 3 rozne poradie, 1-5-3-6-2-4 alebo 1-2-4-6-5-3 alebo 1-5-4-6-2-3,
Datum: 23. února 2012 9:54
 Jasny,trivalec,ctyrvalec,V6 vim,ale radovou sestku ne  ale podle vseho teda 1-6 ...2-5...3-4
Datum: 22. února 2012 22:42
 u řadového 4 válce jsou 1-4 .. 2-3 .... u řadového 6ti válce je to trochu jinak
Datum: 22. února 2012 20:43
Datum: 22. února 2012 16:56
Jméno: §
IP: uživatel13261
 Logicky, když je to posunováno o 120, tak jdou spolu 1 a 4..
Datum: 22. února 2012 16:18
Jméno: miguel
IP: uživatel5617
Posl.aktualizace: 22. února 2012 17:09
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13005
 Tyto iridiové svíčky s tenkou středovou elektrodou a s krajní elektrodou s profilem U už jezdíme na fichtlu 2 roky. Je pravda že tolik nevydrží, ale jinak fungují dobře.
Datum: 22. února 2012 17:09
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 Mě osobně vrtá otázka iridiové svíčky už v hlavě dlouho,... jen se mi zatím nepodařilo z nikoho dostat odpověď co udělá v 2T? co bude ta svíčka říkat na olej, atp.... Další otázkou je jestli motor nebude mít sklony k detonačnímu spalování....hmmm ???
Datum: 21. února 2012 16:20
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 fermez : Blbosti? si nemyslím... (blbost si myslím že je když někdo dostane řidičák a neví co smí a nesmí řídit). Jen mi prosím ukaž prstem co ti ze svíčky upadne do motoru
Datum: 21. února 2012 16:17
 U 2T by to mohlo být zajímavé a možná by se nedostávalo tolik nespálené směsi do výfuku
Datum: 21. února 2012 13:12
Jméno: fermez
IP: uživatel692
 zase tu rozebýráte blbosti, akorát tam je navíc další blbost která třeba upatne a poničí motor  Já osobně mam ozkoušenou bosch NGK a brisk na 1.místě bosch na 2. brisk na 3. nepoužitelným NGK
Datum: 21. února 2012 12:40
Jméno: Solta.Richard
IP: uživatel13158
 Nevím jak na dvou taktu, ale mám jí na 125 Dandýně a je to znát..Startuje lépe jak za studena tak za tepla a jde plynuleji do otáček a i ten výkon je trochu znát..Je sice dražší ale myslím že stojí za to.
Datum: 20. února 2012 23:13
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 Jo,je to pravda,iridiovky jsou fakt dobrý....ale na fichtlu ji rychlejš zkurvíš jak využiješ její přínos
Datum: 20. února 2012 22:13
 No, možná to cenu mít bude jo třeba ne, třeba to nepude poznat, třeba budou lepší starty, atd. Fakt nevím, třeba sem někdo napíše kdo má zkušenosti.
Datum: 20. února 2012 21:00
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 Aha beru zpět je to klasická iridiová svíčka. To je osvědčené ale nevím jestli to má do našich dvoutaktů cenu
Datum: 20. února 2012 20:57
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 Tak to je paráda. Kde se to dá sehnat?
Datum: 20. února 2012 20:54
 Zajímavý, teorie dobrá. chtělo by to ale vyzkoušet v praxi, jestli to opravdu funguje a je to lepší, než obyč svíčka.
Datum: 20. února 2012 20:53
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 čau,http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-pionyr-c5/jawa-50-pionyr-valec-po-vybrusu-6-i623/ mam tento válec a vynechává mi to jako kdyby mi tam šlo malo benzínu jakou mam koupit větší trysku 70,71 nebo 72 ? dííky za všechny odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2012 21:18
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 ja sem si na ten 6.vybrus obědnal 72.trysku doufám že se to nebude uchalstávat nebo dusit. :/
Datum: 21. února 2012 21:18
Jméno: jawassss
IP: uživatel9121
 já mám na fuchtlu 13. výbrus a hlavu jsem si zbrousil doma pilníkem a mám tam trysku 72 a jede krásně
Datum: 21. února 2012 19:31
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 jo dííky moc teda  a tady na fichtl krámku mají jen na babettu myslíš že to bude pasovat ? jjinak fakt dík
Datum: 20. února 2012 18:13
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 Ne,odneseš mu hlavu, a řekneš mu že chceš roztahnout spalovák na 40mm.....ale ono to ve výsledku neni tak jednoduchý.....v podstatě nejjednodušší řešení je to hlinikový těsnění do hlavy a odpilovat ho na 40mm
Datum: 20. února 2012 18:04
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 ok tak díky noa kdybych chtěl si nechat stočit nebo sbrousit hlavu u sostružnka nebo někde tak co mam říct nebo musim mu ktomu donest i píst nebo válec ? dík.
Datum: 20. února 2012 17:59
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 No pár válců už jsem dělal a pár hlav mi taky rukama prošlo a ještě jsem neviděl origo hlavu,která by měla větší průměr jak 39mm  tj.4.výbrus  6.výbrus už naráží.....proto jsem ti to psal
Datum: 20. února 2012 17:35
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 Blboost sory! chtěl sem napsat 40.
Datum: 20. února 2012 17:30
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 Díky ti.  ale se zapalkem sem si dneska hrál 20min to jede ja si asi myslim že je to tou tryskou :/ pač je to 6.vybrus a už to asi potřebuje trochu víc benzínu. ale do hlavy by narážel až píst 39,45 myslim.
Datum: 20. února 2012 17:28
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 tak zapalování.....nikdy necuká válec,ale je špatný nastavení karburátoru nebo zapalování,někdy chyba jiskry,ucpaná tryska,malá tryska,žádnej filtr,špatnej vejfuk.......moh bych pokračovat do nekonečna.....zaprvé se ujisti,že máš dobře seřízené zapalování,za druhé že je dobře seřízený karburátor/směs....pak to cukat přestane.....
Datum: 20. února 2012 17:21
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 nene,nenaráží,ale cuká to de tam malo benzínu karbec je čísty a jehlu mam na 3 od hora.
Datum: 20. února 2012 17:15
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 ti naráží píst do hlavy co?  furt to řikam dokola,že to nejde dělat jedno bez druhýho  mam velkej píst,tak musim nechat utočit hlavu na velkej píst  Jestli ti to škube,tak vyčisti karburátor....
Datum: 20. února 2012 16:52
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
Datum: 20. února 2012 16:40
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 čau, hele jakej je rozdíl mezi ložisky SKF a ZKL ? nebo je to jen od jiných firem jiný značení..
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2012 8:01
Jméno: Jawa20
IP: uživatel12615
 Včera som kupoval SKF do fichtla a boli MADE IN ITALY a stáli ma 27€
Datum: 22. února 2012 8:01
 delajú to aj slováci
Datum: 21. února 2012 7:55
 SKF jsou nemci,,jen aby usetrili tak to delaji jak ITALI tak FRANcie,,proste kde je pracovni sila levnejsi
Datum: 21. února 2012 1:26
Jméno: péro
IP: uživatel5972
 SKF jsou na 100% švédi a nevyznačují se jen kvalitou materiálu , ale i přesností zpracování a je to opravdu to nejlepší co je na našem trhu,ZKL jsou našel tehdá československá ložiska do našich strojů a zařízení postačující
Datum: 20. února 2012 21:51
 SKF a ZKL ... no SKFka jsou nejlepší co si můžeš do motorky dát, doby kdyby byly na trhu jen ZKLka už jsou dávno pryč =)
Datum: 20. února 2012 18:20
  já sem si myslel že SKF je italská značka..
Datum: 20. února 2012 18:15
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Ve švédsku byla firma založena a má tam hlavní sídlo, ale výrobní podniky má ve více zemích ne jen ve švédsku. Brzy se dočkáš i nápisu made in taiwan
Datum: 20. února 2012 18:11
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 sám v tom mam bordel.....taky si myslim,že je švédská,ale na krabičkách jsou různé nápisy jako made in germany či made in france .....tak se v tom vyznej....
Datum: 20. února 2012 18:06
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 medvěd: do dneška jsem si myslel, že SKF je švédská firma a ZKL česká
Datum: 20. února 2012 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel13255
 Hodně lidí říká,že se u drahých ložisek platí značka,ale není to až tak pravda.....u seriovky se to nepozná,ale na upraveném motoru ano.....tím bych to uzavřel.....
Datum: 20. února 2012 16:54
 skoro až na to že skfka sou lepši
Datum: 20. února 2012 16:41
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 ok díky, takže kvalita téměř stejná...
Datum: 20. února 2012 16:33
Jméno: medvěd
IP: uživatel13111
 skf je německa firma a zkl slovenská
Datum: 20. února 2012 16:04
Jméno: čert
IP: uživatel13254
 zdarec draci, rozpulíl jsem motor 555, kvuli špatné klikovce, a v těch odlehčovacích, či vyvažovacích dírách byly pozustatky korku, a ted otázka, mám ty díry po go opět zaslepit, ten korek se mě moc nelíbí,
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2012 20:11
Jméno: péro
IP: uživatel5972
 ten korek tam nemusí být to zas někdo hledal stádo koní
Datum: 19. února 2012 20:11
 nech si jí vyvážit
Datum: 19. února 2012 19:48
Jméno: drácek
IP: uživatel10258
Posl.aktualizace: 18. února 2012 21:12
 obsah 55ccm
Datum: 18. února 2012 21:12
 made in polsko nic moc kvalita
Datum: 18. února 2012 21:06
Jméno: drácek
IP: uživatel10258
 Zdarec potrebuju udelat výbrus - poradíte mi jaký největší jde udělat, jaký píst na to koupit a jaké kroužky ? vůbec se v těch mírách nevyznám.. klidně házejte odkazy.. Chcu tomu vybrousit co nejvetsi obem..  .. díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2012 21:14
Jméno: standa
IP: uživatel10996
 To já zatim nevim. Podařilo se mi dobře koupit DO 19 + DO 21,jeden si chci nechat pro sebe a druhej prodam,v jednom chybí osička plováku a péro šoupátka+plastová vymezovací podložka na šoupátko....jeden každopádně bude volnej....ještě musim rozmyslet....neboj,dal bych ti vědět,mail na tebe přece mam
Datum: 19. února 2012 21:14
 standa: za kolik ?
Datum: 19. února 2012 17:05
Jméno: standa
IP: uživatel13253
 Budu mít na prodej dellorto 19,,ještě do něj musim sehnat nějaké chybějící díly...
Datum: 19. února 2012 15:41
 MaverickSK .. ja tam chcu koupit Dell Otro 19-20 ešte nakej schanim nechcu novej stači použitej ... a sani taky budu kupovat naky, molitanovy ... a vyfuk mam hikone ale musi se ješte odladit podle planku krej pošle Standa aj s valcem (hlavou + pistni sadou)
Datum: 19. února 2012 15:04
 Taky se chystám s kámošem Standovi poslat válec na úpravu. Podle toho co psal t omusí bejt paráda. Teď už zbejvá sehnat prachy..
Datum: 19. února 2012 14:47
Jméno: standa
IP: uživatel13250
 Jinak vrtání 41,75mm je 60,23ccm.
Datum: 19. února 2012 14:04
 Maximální možný vrtání je 41,75mm,ale nedoporučuju to. Je to dost sázka do loterie. Je to poslední možný výbrus. Ale není problém takový válec udělat. Ozvi se. Jinak chlapy,doufam že budete spokojeni. Jaro ukáže. Fichtlu Zdar! Standa.
Datum: 19. února 2012 13:58
 Tak to budeš mať rovnakú úpravu, máš už trysku 74? Budeš ju potrebovať, možno i väčšiu pri priamom sáni. A neboj sa toto určite viac pohne s motorkou než obyčajný výbrus 60ccm.
Datum: 19. února 2012 13:30
 MaverickSK ® ,, me to dela na seriovku motor takže žadny velky upravi motoru.. jednokroužkovej lehkej píst, pistni kroužek chromovanej.. 40-41 mm vrtani fak přesne nevim ješte naka uprava kanalku .... nekde sem to mel napsany ale nemožu to najit ... chtel sem si to delat u Padalika v Šardicich a ten me řekl že to je uplne zbytečny žeprej stači převrtat na 60 ccm tak sem rači napsal Standovi
Datum: 19. února 2012 12:08
 Hej dan23cz, akú úpravu a vŕtanie ti standa robil? Viem že ponúka toho viac. Mne vŕtanie 41mm a úpravu pre lepší spodok. Na jar to spojazdním, vypadá to super fakt je to práca za 1 a za lacný peniaz, doporučujem sa mu ozvať a aspoň to sním prebrať čo to dokáže. Zatial celý motor mám na stole kvôli úprave prevodovky.
Datum: 19. února 2012 11:13
  Standy Hrbka  ja ho neznam psal sem mu přes email určite se s nim domluviš  ma to docela levny .. je tady nekdy večer na FICHTL POKECU
Datum: 18. února 2012 20:34
Jméno: drácek
IP: uživatel10258
 u jakeho standy simte ? xD
Datum: 18. února 2012 20:28
 Jeho email standa.hrbek@seznam.cz nechal sem si u nej delat valec doufam že to s nim pojede suprove
Datum: 18. února 2012 20:27
 si to nech udelat u Standy a nemusiš nic myslim že to dava k temu .. ten ti to udela na největči obem
Datum: 18. února 2012 20:25
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 Čau draci. Vím že to tu bylo 1000x ale nemůžu to nikde najít. Co mám dělat když chrastí pístní kroužky? Mám koupit nové nebo se s tím dá něco dělat je to cca 700km po výbrusu
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2012 21:48
 To už jsem z lina jakási kolečka vysekával a podkládal jimi nádrž, bezvýsledně. S klikou jsem nijak hrubě nezacházel, ale šla vymáčknout z původního ložiska prstem. Až bude trochu slušně, tak to nahraju na video za jízdy, třeba odborníci něco vymyslí. Ještě mě napadl filtr, kterej může pod nádrží vlastně neomezeně lítat podle proudu vzduchu. Uvidíme.
Datum: 17. února 2012 21:48
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 Na hrany kroužkú nesahejte,ty musej zůstat tak jak sou.Jen hrany ve válci.Pokud ti to duní,tak u toho mustangu bych řekl,že bud: si při půlení rozhodil kliku a motor má vybrace které přecházejí až na rám,nebo : si pořádně dotáhl šrouby na motoru a ted se ti ta změna pevného uchycení připadá divná oproti minulosti,nebo:máš hůř uchycenou nádrž kov na kov.Jestli si dobře pamatuju,tak i mustang má gumové podložky pod nádrží. sežen gumu a strč ji pod nádrž mezi rám.
Datum: 17. února 2012 21:33
Jméno: drak
IP: uživatel12002
 Díky. Frézku mám doma. Čep je tam nalisovaný stylem mrazák a horkovzduška a drží fest. Zítra naběhnu na ty hranky a bude. Díky moc za rady
Datum: 17. února 2012 21:22
 Tady Jenda mě přivedl na myšlenku, co si o tom myslíte vy? Co jsem rozpůlil motor a vyměnil kroužky, tak mustang na vyšší otáčky při jízdě jakoby duní a rezonuje jako velký plechový sud, nádrž přitom lehce brní do kolen, ale smáčknutím kolen se toho nezbavíte. Mohlo by pomoct sebrat u kroužků a u kanálů trochu hrany? Ten hluk podvědomě omezuje maximálku
Datum: 17. února 2012 21:18
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 čepem to většinou není,teda pokud si to dobře zajistil proti posunutí segrovkama a pokud ten čep tam nešel lehce.Ten výbrus udělá ostrou hranu a kroužky o ní lehce narážejí až to vydává rezonanci ve vyších otáčkách.Když je lehce strhneš ve válci na kanálech hrany,tak bude tichoučko i když ho protůruješ.Nejlíp se to dělá tou vysokootáčkovou mikrobruskou,dobře se tam s ní dostaneš,je úzká. Pokud vím,ted ji mají v akci v Tescu,teda aspon u nás.Ale určitě ji bude někdo kolem tebe mít doma.tak mu řekni,nebo si ji zapůjči.A bacha at s ní nešáhneš na stěnu válce.
Datum: 17. února 2012 20:59
Jméno: Ondra10
IP: uživatel10860
 a není to náhodou čepem? ale určitě bych je vymněnil a i ten čep
Datum: 17. února 2012 20:53
 Zdar,cinkaj proto že si nestrhnul hrany ve válci.Sundat spilovat lehce hrany a bude ticho.
Datum: 17. února 2012 20:52
Jméno: ToM559
IP: uživatel5972
 Čus draci.Kolik stojí výbrus Válce ČŽ 175/487 a repas klik komplet + přelisování ojnice.Napište někdo kolik tak zhruba stojí typuju tak kolem 800 - 1000.Díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2012 6:20
Datum: 17. února 2012 6:20
 výbrus jsem platil za 500kč, klika může stát 1000, ale i 1500, záleží jak máš opotřebené čepy...
Datum: 16. února 2012 23:31
Jméno: mustaf10
IP: uživatel12547
 ojnice cca 900, + práce 150,- ?? kolem 1000 budes platit za repas klikove hřídele.
Datum: 16. února 2012 21:38
Jméno: Ondra10
IP: uživatel10860
 výbrus stojí 800
Datum: 16. února 2012 21:14
Jméno: jw5
IP: uživatel12983
 zdarec draci,jen mě tak napadla otázka ,,kolik točí seriovka fichtl,,?? no něco kolem 7000 určitě ,že jo
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2012 10:43
Jméno: standa
IP: uživatel13234
 Když se budem bavit o úplně holý seriovce,moje maximum,tak před lety moje J21 ještě ve vínovém orvaném kabátu,stav před rozpadnutim,ale v celkem dobrém - seřízeném stavu (až na kliku) 72km/h s převodem 13/55 a paradox byl,že na 12/55 to jelo těch 68-69km/h taky....takže odpověď je na snadě.....seriovka točí do 7000ot/min,vijimečně lehce nad 7000,s tím,že poslední kvalt vždy do těchto otáček dotočit nemusí....
Datum: 16. února 2012 10:43
Jméno: hh
IP: uživatel13171
 mně dal sériovej fichtl s nehorázně vylítanym válcem a 12z. 6500ot/min, měřena GPS rychlost a následně přepočítán převodový poměr
Datum: 15. února 2012 22:18
 kekz: řekl bych právě velkej předstih... nějak podobně vždy ladím stroj do terénu aby pěkně táhl...
Datum: 15. února 2012 20:20
 mě ten mustang dal s origo převodem něco kolem 65, ale prostě hned... vyjel všechno.. ale na druhou stránku i z toho nejprudčího kopce prostě nedal ani o kilometr víc... jak se dostal na tu rychlost, ve válci začalo chrastit a už dál nešel...
Datum: 15. února 2012 19:49
 Bakoun: já s 13zubem na 20, válec má něco za sebou 69 kmh což je nějakých těch 6800-6900 a víc ani ťuk..ani z kopce...
Datum: 15. února 2012 19:40
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Naprosto sériový mustang v běžném stádiu opotřebení (ale nafoukaná kola, doplý řetěz, namazaná ložiska v kolech) se mi s 12-zub. kolečkem po rovině roztočil nejvíc na 6800ot/min. Měřeno otáčkoměrem pro zahradní techniku. Takže tak nějak...
Datum: 15. února 2012 18:57
 Žádný pincek netočí stejně.. záleží hlavně na stavu motoru a na předstihu.. Já měl například mustanga, kterej skoro vůbec netočil ale ten tah... neuvěřitelný.. Jinak 05ku vytočíš míň než 21, řekl bych odhadem tak 6700 max... 21 jde vytočit i na 7000, ale to už je pravdu maximum no...
Datum: 15. února 2012 18:13
 na trojku origo fichtl nevytočí 7000 ot/min... jako vytočí ale to je tak max  na neutrál vyběhanej motor může točit přes 10 tisíc  to jsem teda jenom četl protože otáčkoměr nemám... ale věřím tomu  kolem těch 7 tisíc je takový maximum co se dá vytočit...
Datum: 15. února 2012 17:00
 carodka: točí určitě víc, jen dosahujou největšího výkonu v těch otáčkách....
Datum: 15. února 2012 16:47
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 O5 má 6000 a 20,21,23 má 6500 když to vyjelo z fabriky.
Datum: 15. února 2012 16:44
Posl.aktualizace: 17. února 2012 9:48
Jméno: standa
IP: uživatel13238
 To opravdu klobouk dolu,to ještě že jsem tě neodradil  Tvý stránky sleduju už delší dobu a je to fakt kus pěkný práce.....to je hlavně tim,že babetama se do nedávna nikdo nezajímal....proto je to tak zajímavý....moc ti fandim....a věř tomu,že takle začínal skoro každej,akorát ty máš to štěstí,že ses přes první neúspěchy prokousal dál....
Datum: 17. února 2012 9:48
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Byl to muj první 2T motor co jsem měl rozdělaný, nikdy předtím jsem motor neskládal a o úpravách jsem nevěděl nic. Časování válce byl pro mě neznámý pojem, o vyústění přepouštěcích kanálů do válce jsem vůbec netušil, že to může mít na něco vliv. Výfuk? jeden pán mi řekl 27mm. Spodní komprese byla věc o který jsem nevěděl, že existuje. 19mm karburátor jsem dal protože jsem to vyděl na nějaké fotce. Vznikl z toho 5-kanálový klapkový válec. Zezačátku to jelo o trochu víc než sériovka a tak jsem začal zjištovat proč. Mít pátý kanál o 10° přečasovaný oproti hlavním kanálů nebylo ideální, jeho vysutění do válce v úhlu 90° taky pitomost. Pomocný přepouštěcí kanály načasovaný asi o 8° zase míň než hlavní. Komprese 7:1 nic moc, po zavření výfuku asi 5.5:1. Koleno k výfuku 11cm dlouhý, a takhle bych mohl pokračovat. Jak jsem začal vychytávat všechny mouchy, tak jsem se teprve učil. Až jsem na tom nepovedeným válci dosáhl 12000 ot/min a zatím největší rychlost. Byl jsem konkrétnější  Jo ještě bych dodal, že to nebyl pionýr, to by bylo moc lehký, protože na internetu je toho o úpravách pionýra napsáno spousta.
Na pár fotek jak jsem začínal se můžeš kouknout tady http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=evo1
Datum: 16. února 2012 22:52
Jméno: standa
IP: uživatel13234
 Buď konkrétnejší  Nevěřím,že někdo,kdo neví co dělá,zvládne klapkovej motor.....takže buď se v tom trochu vyznáš a nebo kecáš
Datum: 16. února 2012 20:01
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Tak to mam štěstí, že jsi kdysi neodradil i mě, protože bych se do ničeho složitějšího nepustil a teď bych patřil mezi ty voli co hledají výkon ve správně vykuchaným výfuku a tuningové svíčce
Datum: 16. února 2012 18:07
Jméno: standa
IP: uživatel13234
 Když dopředu vim,že nemá šajn co vymejšlí,tak ho odrazuju.....škoda peněz i válce/motoru....asi tak......
Datum: 16. února 2012 11:07
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 standa: nenapadlo tě, že si chce ze symetrickýho rozvodu udělat nesymetrický? Nebo to snad nejde když má pionýr symetrický rozvod? To jestli to má nějaký přínos nebo ne, přeci nesouvisí stím jestli to jde udělat. Neodrazuj tunery pionýrů od jejich „nesmyslných“ pokusů, pak se nebude čemu smát
Datum: 15. února 2012 22:10
Jméno: blady
IP: uživatel13229
 asi tak
Datum: 15. února 2012 16:55
Jméno: standa
IP: uživatel13230
 Klapka patří na klapkovej motor/válec.....fichtl má motor/válec se symetrickym rozvodem sání pístem,takže nevim kam tam chceš rvát klapku ?
Datum: 15. února 2012 15:54
Jméno: blady
IP: uživatel13229
 a k čemu je to dobrý jako? já myslim že u padiny to nepoznáš
Datum: 15. února 2012 15:20
Jméno: karmen
IP: uživatel12849
 no pasuje ale musiš si upravit valec
Datum: 15. února 2012 15:14
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
Posl.aktualizace: 15. února 2012 18:59
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Napiš mi na mail: AgentSmyth@seznam.cz tam to probereme.
Datum: 15. února 2012 18:59
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 Jo kolik bys za něj chtěl
Datum: 15. února 2012 18:01
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Tak jsem ho objevil. Je to kopie válce od TKmoto, která výchazí z výše zmíněné úpravy. Ale rozměrama je to taková sériovka. Spíš na motokros. 68/55 sání a 29mm výfuk. Byl to mů 1. upravený válec, co jsem jezdil. Mělo to moc hezký spodek... Ale to už je skoro 4 roky. Pak šel na výbrus, chvíli jsem s ním jezdil, pak ztratil píst a na válec úplně zapomněl. Kdyby o něj měl někdo zájem? Takhle vypadá vnitřek: http://bakoun.rajce.idnes.cz/Nesmysly...#IMG_0924.jpg
Datum: 14. února 2012 23:19
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Podobný válec se mi válí někde doma, zkusím změřit... Jen co ho v tom bordelu najdu.
Datum: 14. února 2012 23:02
Jméno: standa
IP: uživatel13221
 Obecně vládne třeba Kolečko a Jenco .... já se je tu snažim usměrňovat v úpravách....jinak dík za tvoje ozkoušený rozměry  třeba někomu pomužou....já ten 4K dělat nebudu,můj směr jsou upravené seriovky..... mimojiné k čemu je dobrý zarovnat na dně píst? To je kvůli jinýmu (kolmějšímu 5-10°) úhlu hlavních přefuků,nebo protože obecně plochý dno pístu je "lepší"?
Datum: 14. února 2012 21:15
Jméno: tom1972
IP: uživatel8733
 Koukám Stando,že tady vládneš pokecu.Nic proti,jen to delší dobu sleduju.K té úpravě-výfuk 27 mm souhlas,šíře spíš 23 mm,sání ale 70 mm spodek,vrch 54 mm a pom okna 52,5mm,3ířka sání 28 mm.Píst srovnat na dně podobně jako Stejskyho 3K.Kroužek tak ,jak říkáš.Objem spalov.prostoru 6 ml.
Datum: 14. února 2012 19:55
Jméno: standa
IP: uživatel13217
 To je různý...podle převodu a odladění...nejde říct obecně jedno číslo...každopádně 100km/h tam bude,když ...atd....kdo ví,tak chápe,kdo neví tak nepochopí...
Datum: 13. února 2012 22:27
 A kolko to moze ist z takouto upravov KM/H
Datum: 13. února 2012 22:10
Jméno: standa
IP: uživatel13217
 On jo,jinak bych to ani nepsal...
Datum: 13. února 2012 22:05
 stando stejně nemá šajnu o čem píšeš tak je to uplně jedno
Datum: 13. února 2012 22:03
Jméno: standa
IP: uživatel13217
 Prej docela jo, akorát sem slyšel,že vejfuk je lepší udělat širokej 24,vzdálenost od horní hrany 27 místo 28,sací kanál tak aby ho zavřel píst a spodní hrana sání 72 a horní 55. Píst jednokroužkovej se zápichem prvního kroužku 2mm ode dna pístu. Výbrus udělat hodně volný - 7 setin.
Datum: 13. února 2012 21:32
 zdra nevi to co s tym urval sem šroub na klice na jawa 250 tak se to vyvrtal a udel nový závit a jak sem delal zavít tak se mi tam ulomil závitník nevíte pls co s tym
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2012 8:55
Jméno: Martin
IP: uživatel11050
 Bez šroubu to nepůjde. Nech si kliku zrenovovat.
Datum: 15. února 2012 8:55
 nevíš jestli by to fungovalo bez toho šroubu
Datum: 14. února 2012 18:02
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 Při nejhorším ho vyměníš,stejně to musíš cele odkrejt.
Datum: 14. února 2012 16:46
 nezníčim gufero kdyz to nahřeju
Datum: 14. února 2012 15:01
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 Ještě bych zkusil to nahřát aby se ten čep roztáhnul,pak snad závitník trochu povolí a možná půjde líp ven.
Datum: 13. února 2012 21:29
Jméno: wepo
IP: uživatel13045
 Jak závitník zapruží, tak du ven a nic nezkouším věčí silou...
Datum: 13. února 2012 20:05
Jméno: wepo
IP: uživatel13045
 To by mě nenapadlo, tak tvrdou kliku dělat doma závitníkem...
Datum: 13. února 2012 20:05
Jméno: jawa 50
IP: uživatel12620
 skus to nažíznout flexou a vytočit šroubovákem estli neni ulomenej hluboko
Datum: 13. února 2012 19:58
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 Jj přresně poku to nevytočíš třeba kleštěma tak to nemáš doma šanci dostat ven
Datum: 13. února 2012 19:53
Jméno: ondra
IP: uživatel11813
 Cau jediný možný způsob jak dostat závitník z nějakýho předmětu je sehnat firmu ve které maj vyjiskřovačku a tou jsou schopni dostat závitník ven jinak to nevyndáš
Datum: 13. února 2012 19:28
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Zdravím všechny, chtěl bych jen uporornit všechny draky, kteří zvažují nákup tohoto motoru.. http://aukro.cz/show_item.php?item=2113491046 Řešilo se to tu před pár dy, jestli je nový, atd.. jelikož se mi několik věcí nezdálo, tak sem se začal pídit a hle, prodávající už nereague na mé maily.  Požádal jsem ho, ať mi pošle fotku spodní strany motoru a koukám na to jak zjara.. motor má vymačkaný plochy na karterech od stojanu, takže byl nasazenej, možná i ježděnej a hlavně v motorce, ale dle prodávajícího je prostě novej  Když jsem ho požádal, jestli může shodit hlavu a poslat ještě foto pístu a spalováku, tak mi odepsal, nejsem mechanik..  Spíš je mu jasný, že je píst ohulenej a vnitřek hlavy jakbysmet. Dokud Vám nepošle autentický foto tak zvažujte příhoz.. je to vážně až moc podezřelý!! Bacha na to!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2012 17:48
Jméno: honzam
IP: uživatel9645
Datum: 22. února 2012 17:48
 to jsou všechno srajdy.min 5litr se 2 turbama.zbytek je pro mě slaboučký.
Datum: 14. února 2012 20:18
Jméno: haggar
IP: uživatel11323
 Já mám teda 3.0 TDI 165kw=224koní a žere to 8,5l na 100.... Jsu maximálně spokojené ...Právě u velkéch objemech je lepší TDI než benzín.(myslím spotřeba pohoných hmot) Jasně ze benál má
větší výkon ,ale diesel má daleko lepší spotřebu..... A nafta se lepší shání ( kdo jezdí kamionem , atd. ten dobře ví proč koupit diesel) Nechápu proč někdo překope na plyn třeba Phaetona 6.0 benál.
Tak kurva když vím že to neuživím tak si koupím 1.2 HTP a dám to na plyn nebo jezdím radši autobusem.......Pro mě je už 3.0 TDI slabota, když má auto skoro 2 tuny....(4.2TDI)
Datum: 14. února 2012 18:28
Jméno: standa
IP: uživatel13221
 Za to pěkný auto z fotek bych mu těch 84 dal,ale za tu rykšu rozpadlou ne......... 1900ccm je optimální,už to slušně jede a žere to v mezích....sám mam Combi v 81kW a maximální spokojenost....a zrovna ten motor 2.5TDi V6 TDi se moc nepoved...když už velkej motor,tak v benzínu a dát ho do plynu.....ve velkejch objemech se úspornost a svižnost TDi motoru vytrácí.....tam naopak dominuje benzín...
Datum: 14. února 2012 10:25
 haggar zrovna 2.5 tdi je dost průserovej motor
Datum: 14. února 2012 1:11
Jméno: haggar
IP: uživatel11323
 standa:To by mě zajímala ta přívětivá cena , protože bych za takovou rykšu nedal ani 20 litrů. 1.9 TDI 66kw trochu slabota nééé... Kup si pořádny auto od 2.5 TDI vejš....
Datum: 13. února 2012 23:12
Jméno: standa
IP: uživatel13217
 V neděli jsem jel 180km na auto pro mladou. Octavia 1.9TDi 66kw sedan,model 2001. Dle fotek auto v pěknym stavu,se serviskou,krátce 2.majitel,najeto 200...dle telefonátu s majitelem auto v top stavu bez investic,nebouraný,jen jezdit,cena přívětivá. Sotva sem auto zahlíd,tak sem viděl nedopasovanej přední náraznik,sahnu pod něj a zvlněnej nosnik,rovnaný čelo,vařenej chladič,haupna se vlnila jak byla narovnávaná a nešla ani zabouchnout zabouchnout. Majitel ve skutečnosti třetí a serviska vedená jen do roku 2006,takže kilometry a historie nedohledatelný. Docela sem si zařval od plic a zjebal ho do neseriozních pitomců,ale co naplat,prostě sem se jentak svez 360km...aspoň že na český sibiři dobře vařej
Datum: 13. února 2012 22:20
 Možná že je málo jetý ale určitě už jezdil je to vidět na karterech že je utíranej hadrem a mezi karterama je náznak prosakování oleje navíc radící automat není úplně ve středu a šrouby nejsou dotočené v jedné úrovni ty drážky protože u 05 motorů byly všechny šrouby dotočené v utahlým stavu šikmo všechny šrouby stejně. Mohl být kupován jako náhradní díl protože nemá výrobní číslo. Možná má sundaný magneto s cívkami aby to nebylo vidět protože dle vačky a stavu magneta a cívek by se odhalil že je jetý.
Datum: 13. února 2012 17:18
 V dnešní době co kupec to podvodník .. z vlastní zkušenosti .. nojo, 4 šrouby to je věda
Datum: 13. února 2012 16:54
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Tak mi napsal, že hlavu z motoru nesundá, foto dělat nebude, ví co prodává a já si jeho aukcí nemám všímat.. myslím, že už je to jasný.
Datum: 13. února 2012 15:36
 Dík ked ma upozornili na to rebro tak ma to už prešlo.
Datum: 13. února 2012 15:22
 Už má i ulomený žebro
Datum: 13. února 2012 15:00
Jméno: jony
IP: uživatel8149
Posl.aktualizace: 13. února 2012 15:34
 je to 8 kanál po debilsky... inak 4kanál
Datum: 13. února 2012 15:34
Jméno: jony
IP: uživatel8149
 takže si vymejšlí... no já tam mám o 2 kanály míň a mám 4 kanál... ten německej MZA... divný  asi neumím napočítat do čtyř
Datum: 13. února 2012 12:21
Jméno: standa
IP: uživatel13213
 Nemá přepoušrění pístem. Je to 4-kanál.
Datum: 13. února 2012 8:46
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 4K... udává se počet přepouštěcích kanálů.
Datum: 13. února 2012 7:15
 Nazdar Draci, potřeboval bych poradit co s vůlí mezi pístem s ojnicí a ojnicí s klikovkou.
Jak tomu jde pomoct?
+
1. Plánuju nechat si udělat výbrus + zníženou hlavu /ale předem se chci zeptat je to opravdu veliký rozdíl? stojí ty peníze za to?
2. celkem hloupej dotaz ale jak fichtla ovlivní lepší spojka? když se vymění celá.
3. narazil jsem na sportovní upravu pístu. ale zase se ptam má to cenu? jak velikej rozdíl to bude?
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2012 9:04
 Úprava hlavy + začištění vs. lehké posunutí do otáček sacího a výfukového kanálu + výbrus + dvoukroužkový lehký píst + dva kvalitní kroužky 850,- až 900,- ozvi se na mail,proberem to.
Datum: 13. února 2012 9:04
 Já dávam přednost ferodu...
Datum: 12. února 2012 21:03
 OK, takže nema kupovat tu lepší spojku z Feroda? prostě korkovou. na kolik vyjde výbrus se sníženou hlavou? vůbec netušim
s pístem teda nic dělat nebudu.
- už ste někdo rozlisovával klikovku? jak je to s zalisováváním zpět?
díkes
Datum: 12. února 2012 20:56
Jméno: czechin
IP: uživatel8743
 Zdar, vůli vyřešíš výměnou pouzdra v ojnici,pakliže bude vůle přetrvávat musíš vyměnit celou ojnici. Se sníženou hlavou na sériovém motoru nemám skušenosti,ale lépe to ject může  Lepší spojka pod tím rozumím z jiného materiálu než klasický korek,no pokud nebudeš dále ladit motor tak je to zbytečná investice. Úprav pístů je hodně,záleží kterou z nich myslíš u sériového motru mě napadá akorát spilování horní hrany na straně výfukového kanálu,no pokud to nepřeženeš může to krapek pomoct,ale nic od toho nečekej
Datum: 12. února 2012 20:09
 Zdravím,já teda sem nic podobného nezkoušel,krom nově zrepasované spojky.Na pincku jezdím každou sezonu už 15 let a vždy mi postačil výbrus,1X nová ojnice,a nějaká ta GO motoru.Co ti můžu doporučit,tak na tu vůli novou ojnici,přelisovat,vycentrovat.
Pokud dáš výbrus,dobře seřídíš a hlavně dobře zajedeš,tak to potom jede pěkně i bez úprav.Tady máš mího draka pro inspiraci.http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=12868
Datum: 12. února 2012 20:01
Jméno: fermez
IP: uživatel692
 nic moc to není je to prostě fichtl, časem tě to přejde a budeš si akorát řikat tolik peněz zato a nic stoho. Lepší máš koupit něco silnějšího
Datum: 12. února 2012 19:41
 Zdarec chlapi. Davam dohromady motor z 20 a chci se zeptat, jestli nekdo nevi, jaka delka ma byt od karteru k setrvacniku klikovky, aby byla klikovka na stredu? A jeste jeden dotaz. Pincek ma pekne zachovalou plecharinu, ale sem tam skrabanecek a nejaka ta liska. Neví někdo jak setrne to poopravit, aby to zustalo v origo stavu? Chtel bych ho dat do origo stavu, ale chci predejit dalsi korozi. Dik za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2012 17:28
Jméno: Jarin
IP: uživatel9948
 Kolecko diky, Tak jsem to chtel udelat, ale nevedel jsem zda li na to nejsou nejake presne hodnoty. Mel bych na tebe dotaz. Pokud to tedy neni nejaka tva tajnost. Koukal jsem jak umis pekne vylestit hlinikove casti na motu. Myslis, ze by jsi mi mohl prozradit jak a cim to lestis? A ty motorky co mas jsi strikal sam nebo sis to nechal od nekoho strikat? Jinak pochvala!! Vse paradni!
Datum: 13. února 2012 17:28
 Já slepim kartery k sobě a pak podle potřeby vycentruju klikovku...je to asi nejjednodušší...
Datum: 12. února 2012 18:39
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 Zdarte draci Nevíte někdo jak mám rozlisovat klikovku??? Chci si ji nechat přetočit na 90tku.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2012 21:28
Jméno: petr
IP: uživatel12913
 stando dej mi prosímtě ten kontakt na toho kluka ce upravuje ty kliky
Datum: 14. února 2012 21:28
 Kdybys to chtěl udělat pořádně,tak ti dam kontakt na kluka,co to dělá už řadu let a dost klikovek mu jezdí po republice. Případně to můžu obstarat. Ozvi se.
Datum: 13. února 2012 11:03
Jméno: czechin
IP: uživatel8743
 Já to dělal ve škole na dílně na ručním lisu s docela velkou pákou a museli mi pomoct ještě dva kámoši...  ale sranda to je zase dobře nalisovat zpět
Datum: 12. února 2012 20:00
 jo stahovákom to zvládnes
Datum: 12. února 2012 17:42
Jméno: otaznik
IP: uživatel12852
 jo, doma to rozlisovat jde já to dělal dvourameným stahovákem a s ne moc velkym usilim jsem to rozlisoval
Datum: 12. února 2012 17:40
Jméno: alan
IP: uživatel12630
 pochybuju ze si to udelas doma
Datum: 12. února 2012 17:32
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 čau draci,mam pincka 05 a mam špatný závit na havě u svíčky mam doma hlavu s 21 tak sem ji tam zkusil dát ale je to divný moc daleko válec od hlavy a mezi hlavou a válcem jakdyby i vyprskává benzín šla by tam dat tato hlava http://www.fichtlkramek.cz/nahled/hlava_pionyr222.html díky. nebo mam skusit dat mezi hlavu a válec těsnění ?to je asi blbsot že.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2012 16:50
Datum: 11. února 2012 16:50
 JEstli mluvíš o tý vložce tak jo.... Udělá se větší závit, ta vložka se našroubuje .... pak se ještě asi něco musí udělat. Na tý stránce psali něco o "roztlučení" .. Nějak jsem to nepochipil. Poradí ti zkušenej  No a ta vložka má stejnej závit jako origo -> na svíčku  .. Ale Jak píše JAWA_ceZetak tak s tou hlavou z 21 ti ro pojede líp takže bych to viděl, zkus to těsnění...
Datum: 11. února 2012 16:48
Jméno: Jawa 05
IP: uživatel12062
 dííky,ale jako to tim prošroubuju a zvěčí se mi závit nebo se to jen nějak opravý ?
Datum: 11. února 2012 16:38
 ta hlava ti podfukuje a proto ji musíš zabrousit a nebo dát těsnění... jinak s hlavou 21 ti to pojede mnohem líp
Datum: 11. února 2012 16:36
Jméno: Ladin
IP: uživatel10433
 nebo zavitova vložka helikon zajdi nekam kde delaj motorovky a tam ti to udela komplet
Datum: 11. února 2012 16:26
 http://www.motokramek.cz/opravny-zavit-svicky/ tady to máš. Myslím že je to levnější
Datum: 11. února 2012 16:15
 Dit tahle lava je taky na 20,21,23 .... Hele já sem se nikdy v 05 neštoural tak nevím .... Ale těsnění bys tam mohl dát.. Pozor.. Utahoval si tu hlavu křížem ? že by ti nedolýhala. Jinak mezi těma dvouma hlavama je ten rozdíl ( ci já vín ) tak ta na 20,21, 23 má tenspalovací prostor s ledvinkou ale 05 bez ní. V tom může být taky nějkej rozdíl kdybys to namontoval. Ale je tu možná lepší řešení.... !! Dá se sehnat náhradní závit. !! Taková vložka. zkusím to anjít na netu
Datum: 11. února 2012 16:13
|



|