Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: rudka
IP: uživatel13997
 Cau draci v jakým poměru mám ředit benzín s olejem do Jawetta Standard a jakej druh oleje je vhodnej? děkuji za odpověd!
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. června 2012 9:58
Jméno: ondra
IP: uživatel13352
 Já kupuju stáčenej stihl litr za 150kč stáčenej je vždycky levnější než kupovat ve flašce.
Datum: 21. června 2012 9:58
Jméno: péro
IP: uživatel1723
Datum: 20. června 2012 22:10
Jméno: cige10
IP: uživatel13350
 To péro: kde to kupujes za tak dobrou cenu?
Datum: 20. června 2012 18:01
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 já používám do všeho stihl stojí 160/litr a do stadiona ho leju v poměru 1:35
Datum: 20. června 2012 15:39
Jméno: cige10
IP: uživatel13350
Datum: 20. června 2012 15:00
Jméno: jawa 350/638
IP: uživatel11323
 Zdravím, mám dotaz ohledně převodového oleje, jestli je lepší PP80 nebo PP90, u 638 bývá se spojkou problém, tak co vy na to ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2012 21:28
 u 638 až 640 je se spojkou problém právě díky její skvělé konstrukci  ... mistři ji moc nedořešily.
Datum: 18. června 2012 21:28
Jméno: martin
IP: uživatel13658
 zdar ja osobně dávám do své kyvačky pp90 už léta a nemám problém
Datum: 18. června 2012 20:44
 cau draci jakej olej mám dat do fíka kdyš mám ferodonovou lamelu ?? prej sintetickej ..jakou značku používate vy co je nejlepší ..? moc dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. června 2012 23:45
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 klikar: to jsou vtipky tohleto
Datum: 17. června 2012 23:45
 hlavně ho tam nezapomeň nalejt  ))))
Datum: 17. června 2012 19:36
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Nic nerozežere, klidně tam dej to PP80/90, je to skoro fuk...
Datum: 17. června 2012 18:10
 A tenhle názor se vzal kde?
Datum: 17. června 2012 17:15
Jméno: juky
IP: uživatel13175
 tak prej ten normálni tu lamelu ,, rozežere ,,
Datum: 17. června 2012 17:11
 Nevidim důvod k používání syntetického oleje, dal bych taky tu PP 90, případně PP 80
Datum: 17. června 2012 14:48
Jméno: hruska05
IP: uživatel6325
 PP 90
Datum: 17. června 2012 13:49
Jméno: radek
IP: uživatel13955
 zdar draci, co mám nalejt do převodovky na stadionu S11 nestačil by PP80? díkyrn
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. června 2012 14:21
Jméno: MrWho900913
IP: uživatel10282
 Nebudete tomu věřit ale už třikrát jsem jel do chorvatska a vždy jsem dojel bez problémů s fritovacím olejem v převodech(a co jsem to před měsícem půlil kvůli najetým 15000 od GO a výměně simerinků který trochu profukovaly, nebylo nic znát jak na spojce tak na převodech.)
Datum: 16. června 2012 14:21
Jméno: péro
IP: uživatel8967
 nebudeš tomu možná věřit ale stačil by...
Datum: 11. června 2012 11:41
Jméno: Monty
IP: uživatel13
 stačil
Datum: 11. června 2012 11:41
 zravím, mám dotaz. Právě jsem dotáhl domů pionýra 21 r.v. 79.. Po rozhýbání motoru a zahřátí jsem přišel na to, že mi nejde zařadit trojka při vyší rychlosti. jen když dkoro stojím. Mohl by na to mít nějakej vliv typ oleje v převodovce? Nebo by bylo lepší motor rozpůlit. Má najeto 3500 tak myslím že musí být v pořádku. Za studena funguje všecko v pořádku. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2012 18:45
 Tohle mě dělalo taky dokonce i že tam šla kolikrát jednička a další kvalty tam nešly a bylo to pokaždý těma šroubama na automatu zezhora co sou zašroubovaný do motoru.Byly povolený buď oba nebo jen ten na pravý půlce motoru a pak tam nešly kvalty.Pokaždý stačily jen dotáhnou a zase to bylo Ok.....nevím jestly si to pochopil....kdyžtak hodím nějaké foto
Datum: 10. června 2012 18:45
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 mě se jednou stalo že mi nešla dát trojka pak sem zjistil že dře řadička o víko tak se jí přihnul a vše je v poho ale nevím zda ti to nejak pomuže
Datum: 09. června 2012 11:08
Jméno: saulik
IP: uživatel13933
 Právě že když to chcípnu tak to pořád nejde. Až motor vychladne tak to jede zase jak má. Prvně mi tam trojka nešla vůbec. Nakonec sem vyměnil olej ale za nějakej do automatické převodovky a už tam šla ale špatně. Zkusím se podívat na tu spojku a vyměnit olej za ten který tam patří a uvidím jakej bude výsledek
Datum: 09. června 2012 10:51
 jakim automatu co toje 50 přece nemá automatickou převodovku
Datum: 07. června 2012 21:58
 Na automatu je takový šroubek ze stany spojky, ten utáhni/povol, porstě si s ním pohraj a zkus .. preventivně bych alespoň vyměnil olej .. zkus řadit na místě, potom řad při jízdě od nízkých a po vysoké otáčky, třeba se to "rozhýbe", jinak bude problém v převodovce a automatu...
Datum: 07. června 2012 20:37
 a když je zahřátej motor a chcípneš to, jde potom řadit?
Datum: 07. června 2012 19:06
Jméno: saulik
IP: uživatel13933
 Neutrál pod dvojkou nejde.. Trojka jako by prostě zmizela. Přez zuby to taky nejde. Ostatní kvalty jdou bez problémů ale když se motor ohřeje řadící páka prostě nejde níž, jakoby to byl jen dvoukvalt. Zkusím se podívat na tu spojku jak vypadá.. 5 let to stálo
Datum: 07. června 2012 18:39
Jméno: standais
IP: uživatel13661
 to že nejde zařadit znamená co? jde po zubech, nebo nejde hejbat s řadící pákou? a neutrál mezi 2. a 3. řadit jde? co ostatní kvalty jak jdou řadit? a když stojí na místě a dáš jedničku jde hladce? nebo si škrnteš zubama, případně jde úplně po zubech?
Datum: 07. června 2012 18:12
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 tak typ oleje vliv nemá já bych zkusil seštelovat spojku a kouknout na lamely ale to se mi nezdá možná je něco s automatem jinak nevim
Datum: 07. června 2012 17:53
 Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat, jestli se rycinový olej rozpustí v e85.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. května 2012 14:13
 díky moc.
Datum: 30. května 2012 14:13
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 pokud nebude obsahovat vodu tak zcela určitě, rycín se rozpouští i jen v samotném lihu. Pokud tam bude voda tak se to vše zakalí do běla a olej sedne na dno
Datum: 29. května 2012 22:47
Jméno: Mustanger
IP: uživatel13828
 čus draci a kolegové potřeboval bych vědět jakej olej můžu nalejt do mustanga do převovky
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. května 2012 19:06
Jméno: Matej Štrba
IP: uživatel13805
 Môže byť aj PP90, ale aj PP80- odporúčaný výrobcom
Datum: 29. května 2012 19:06
 PP90 =) lně postačuje
Datum: 24. května 2012 18:17
 Ahoj draci! Všiml jsem si že pár lidí zde na pokecu tápe v ředění benzínu s olejem tak jsem vytvořil aplikace které množství oleje do benzínu spočítají za vás. Jedna je pro PC: http://db.tt/kUC4OVBd a druhá pro telefony s Androidem, takže můžete počítat rovnou v "akci" v garáži: http://db.tt/hzNS1JXx Doufám že se vám budou líbit a že alespoň někomu usnadní život.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. května 2012 21:19
Jméno: lolek
IP: uživatel11975
Datum: 25. května 2012 21:19
 Taky pravda
Datum: 24. května 2012 20:55
Jméno: hh
IP: uživatel13771
 trojčlenka dokonce 5. třída..
Datum: 24. května 2012 20:31
 Jestli někdo tápe v tomhle, tak jsme na tom teda špatně. Poměry jsou učivo 7. třídy
Datum: 24. května 2012 19:04
 Jenže když máš micholej a dáš třeba 1.5 litru tak ti to nespočítá... tento je aj uživatelsky přiznivější .. jinak dobrý prográmek, i když je na mobilu nebo někde jinde jednodušší to spočítat na kalkulačce
Datum: 24. května 2012 18:48
 mě to jede bez problemu možna to nekdy použiju.. vždycky dam malo nebo moc
Datum: 24. května 2012 16:02
 ani to stahovat nebudu ale kdo by takovej prográmek chtěl tak se dá stáhnout mycholej sám ho mám v PC
Datum: 24. května 2012 15:36
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Na každou pí*ovinu program, není se čemu divit, že lidi už neumí používat hlavu...
Datum: 24. května 2012 12:07
Jméno: libor1
IP: uživatel1237
 promiň ale mě to nejde, jen sem to chtěl skusit, tak se to uložilo, ale nespustí se to
Datum: 24. května 2012 12:01
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 zdarec střelci chcu se zeptat, jaky olej lijete do svých střel, jinak chcu se vyhnout PP 80, 90, radši nějaký kvalitnější DÍK
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2012 20:49
Jméno: martin
IP: uživatel13658
 souhlasím z yurim pp80-90 jsou uplně dostačující a osvědčené
Datum: 18. června 2012 20:49
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Pokud chceš dát převodovce něco fakt dobrýho tak Castrol Power 1 4T 10W-40 je to olej do čtyřtaktních motorek, ale pro převodovku a spojku u fichtla je to fakt super. Jinak do seriovky leju 80W-90 GL4
Datum: 24. května 2012 7:45
 Používal jsem denicol trans special 15/40 medium a bez problémů spojka se nelepila a i u přehřátého motoru na rozdíl od pp80 mi vystavovala, je to olej speciálně pro dvoudobí cross tenhle 15/40 je celkem řidký, ale dělá se i 10/15 light a ten je skoro jako voda, od denicolu jsou i vyšší řady syntetických převoďáků ale s těma nemam zkušenosti
Datum: 23. května 2012 22:06
Datum: 23. května 2012 21:05
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 Ano o převodovém, ale mám takový menší problém, mám upraven válec a při přeřazení mi klouže spojka a pak celou dobu, jinak měnil jsem tam snad 3 páry dobrých lamel a furt to klouže, zkoušel sem podložit péra a taky nic, máte teda někdo nějaký návrh???
Datum: 23. května 2012 20:59
Jméno: standa
IP: uživatel13822
Datum: 23. května 2012 20:57
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 Samozrejme ak sa bavíme o prevodovke
Datum: 23. května 2012 20:49
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 PP 80 90 je dokonalý nevidím dôvod tam liať niečo kvalitnejšie = drahšie
Datum: 23. května 2012 20:49
Jméno: jawa 20
IP: uživatel12124
 Čau draci, potrebujem poradiť, mám akurát motor na JAWA 50/20 po komplet GO, aj po vybruse, a dnes sa ho chystam prvy krat štartovať, ale potreboval by som od Vas poradiť, v akom pomere Mám riediť benzín, (používam olej STIHL) lebo počul som tu už viac názorov, a som s teho zblbnutý, tak mi prosím poradte, Ďakujem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. května 2012 13:34
Jméno: standa
IP: uživatel13817
 Poměr 1:25 až 1:30 ,jehlu na 3-4.zářez -prostě nahoru....nic víc...
Datum: 22. května 2012 13:34
Jméno: ondra
IP: uživatel11813
 Zdravim věděl by někdo jaká viskozita oleje se dávala do převodovek v zimním období olej měl označení (Z).
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2012 13:17
Jméno: PP 80
IP: uživatel13546
 PP 80 = 80W
Datum: 14. května 2012 13:17
 Zdravím, chtěl bych zjistit pár věcí. 1.) U čz 125 476 vždycky hrozně zápasím s vyndáním motoru a odnáší to rám, barva, kartery, ale ven ne a ne. U vás taky? Nejde třeba se zadním držákem motru pohybovat? 2.)Co přesně lejete do zadních tlumičů u těchto staších strojů? Byl jsem v autopotřebách, nabízel mi hydraulický olej a mně se to nějak nezdálo, co tam patří? 3.) Na mé oblíbené benzínce už taky zrušili Speciál. Používáte při provozu na Natural plácnu třeba aditiva, nějaký změny(dokonce jsem četl i nutnosti změnit předstih atd..) nebo tak něco?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. května 2012 17:04
 Jestli seš trpělivej a radši to chceš v klidu tak je nejlepší ten airbox vyndat. Co se týče tlumičů tak je ideální přímo tlumičovej olej  pokud ho nemáš nalij klasickej motorák taky to s ním jde. Tankuju naturál a dávám aditivum Pb značky http://www.manvel.cz/aditiva/aditivum-sheron-pb-250ml-5050.html je to ideál  Na mojí 487 najezdím ročně kolem 7000 a maximální spokojenost
Datum: 04. května 2012 17:04
 airbox sem kvuli motoru nikdy nevyndával... sundám karbec, hlavu i válec a jde to v poho.. když po zadním držáku klepneš přes trubku tak se pohne
Datum: 03. května 2012 21:08
Jméno: typeg
IP: uživatel11667
 1) U ČZ 476 a 477 vyndavám motor tak, že vyndám celej airbox. Je to voser, ale potom jde motor vyndat hladce. 3) Nic jsem neměnil ani nepřenastavoval. Aditivum jsem jednou zkoušel a účinek žádnej. Takže bych to neřešil a jezdil normálně jako se specialem.
Datum: 03. května 2012 20:50
 Zdar hoši, jak mám rozebrat přední vidlice na jawě 250/353 1957? Potřeboval bych je pouze dostat z brejlí ven, nevím jak pokračovat dál když jsem povolil ty matice na horních brejlích a vony je drží pružiny? Poraďte díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2012 20:06
Jméno: maspe
IP: uživatel13749
 povolit šrouby v dolních brejlích a případně do drážky v dolních brejlích dát klínek, nebo šroubovák a roztáhnout (lehce)
Datum: 10. května 2012 20:06
Jméno: Milan
IP: uživatel1187
 Zdravím všechny. Nechal jsem si u pumpy koupit olej do benzínu. Dřív M2T. Dneska mi dovezli něco suprmoderního - Motex 2T. myslíte, že to drak zkousne ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. května 2012 21:48
 Přesně tak, Pio je dělané na super, takže jede na cokoliv od pumpy, když to zrovna není nafta nebo ethanol, i když i na ten se dá jezdit, když se smíchá s Naturalem  Jezdím na Natural a mažu M2T 1:30 = No problem  A ten motex by neměl být problém, když v návodu je napsaný motorový olej M6AD ;D
Datum: 13. května 2012 21:48
 pionyr stejne sezere jen 88 oktanu takze je to uplně jedno
Datum: 01. května 2012 12:11
Jméno: Hejňa
IP: uživatel11766
 ten "stooktenovej" je lepší, protože v něm nejsou ty eko sračky co se dávaj do naturalu 95
Datum: 01. května 2012 11:39
Jméno: Michal
IP: uživatel12757
 Pokud máš sériju motor tak je zbytečný tam lít nějaký 100 oktany (přitom to ani 100 neni) a plny syntetiky... ten motor to nevyužije
Datum: 01. května 2012 9:59
Jméno: ondra
IP: uživatel11242
 Zdar draku, určitě to snese já do něj leju 100% sintetiku a stooktanovej benzín jede uplne suprově.
Datum: 30. dubna 2012 15:18
Jméno: svancara
IP: uživatel13546
 zdravím. co říkáte na kombinaci čz 175/477 a M2T API-TB 1:40 ? Vyplatí se to anebo je lepší si připlatit za lepší olej. sem celkem dost finančně omezen ale zadřít motorku bych nechtěl. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2012 20:07
 Když na to nemáš tak jezdi na koloběžce
Datum: 14. května 2012 20:07
 Já jezdím s Pínem v poměru 1:30 na M2T SAE 40, API-TB. Průhledná flaška, černý olej, žlutý nápis, červený vršek. Jiné M2T se tady na benzinkách snad ani neprodává, to zmíněné od Parama jsem ještě neviděl. Závažný problém v podobě zadření nebo přidření se nedostavil, snad jen v horku ztrácí výkon, což se mi s Castrolem nestalo, ale vzhledem k poloviční ceně to vem čert. Na Pionýr je M2T víc než dostačující, ohledně čézety nevím, ale dobré M2T se SAE 40 by tomu motoru nemělo nic udělat. Ještě když v době vzniku čízy určitě nebylo M2T s takovou specifikací a stejně se jezdilo....
Datum: 13. května 2012 21:39
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Přesně tak, mám r.v. 69, nádrž ještě v chromu a německej štítek.
Datum: 01. května 2012 20:36
 jenda/jarda: V pohodě  Jinak tu s futrem měl kamarád, myslim že to bylo z roku 69, takže asi z počátku výroby tam ještě dávali futra...těžko říct, motorku pak prodal a kdo ví kde je jí konec
Datum: 01. května 2012 18:05
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 tvl. už ani podepsat se neumim, prej Jarda.
Datum: 01. května 2012 18:04
Jméno: Jarda
IP: uživatel5173
 Kolečko: Tak teď už je mi to jasný, zrovna já mám totiž doma tu s futrem, proto jsem si do tebe rejpnul pro případ, že do futrovek ředíš v takovým šibeničním poměru, promiň. Jinak co vím, tak futra se dávaly taky, není to žádnej bastl, jen jich nebylo tolik.
Datum: 01. května 2012 17:55
 jenda: Samozřejmě, hranaté motory jsou na jehlách (bronz futro jsem viděl na 477 jenom jednu v životě, a to nevim jestli to tam někdo nedobastlil), proto si tam ten mazací poměr můžu dovolit, do kývaček liju 1:35.
Datum: 01. května 2012 17:34
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 kdo maže je srab
Datum: 01. května 2012 17:19
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 kolecko: V ledasčem s tebou souhlasím, ale zakončil bych to jen tím, že bych nikdy neředil 1:50(pokud máš na čepu jehly, tak budiž, ale v případě futra bych si to nerisknul) je to každýho věc, jak se chová ke svejm strojům!
Datum: 01. května 2012 17:00
 jenda: Osobně jezdim na oleje typu TSF, castrol 2T, shell sx2 nebo jak se to jmenovalo. Prostě ty lepší minerální oleje. Motorky s timhle hranatym motorem mam doma 3, dohromady na tom mam natočeno 25-30tis. Mažu v poměru 1:50 a neni s tim problém. Při použití toho levného M2T (protože na pumpě 300km od baráku jiný olej neměli) jsem namíchal 1:40, motorka o dost víc kouřila a blila černá sračka z výfuku, to samé se mi potvrdilo ještě u jiného stroje, proto ze svého pohledu tenhle olej nemůžu moc doporučit. Navíc na dvou čízách mam oilmastera, a ten si s tim hustym M2T nemusí umět poradit, hlavně v zimnim období. S tim M2T API-TC mam lepší zkušenosti, kamarád na to jezdí furt a kouřivost mizivá, výfuky krásně čisté, nekarbonuje...jinak k tomu cenovému rozdílu...máš pravdu, ale vem si příklad. V číze mažu s dražšim olejem 1:50, s M2T bych musel mazat 1:35-1:40, protože si myslim že by to v poměru 1:50 neumazalo. Takže litrovka dražšího mi vydrží na 50l benzínu, litrovka levnějšího pouze na 35-40l, to udělá taky dost. Takže za sebe si myslim, že kvalitní minerální olej se specifikací API-TC neni žádný přehnaný luxus, Moje čz 180 má natočeno reálně asi 63 tis, a motor běhá v pořádku, motorka celou dobu mazaná poměrem 1:50 s olejem API-TC. Z mojí strany tedy nevidím důvod proč tam nelít nějaký lepší minerál s cenou okolo 120-130kč za litr. Je to moje zkušenost, motorka mi s tim olejem funguje dobře, proto to takhle doporučuji i ostatním. Respektuji že máš jiné zkušenosti, každý víme svoje.
Datum: 01. května 2012 16:26
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Jenco: u Vás na Slovensku máte dobrý oleje od dynamaxu, ten má SAE 40, ale u nás v ČR je nejběžnější od Parama a ten má právě SAE 30, což mi přijde málo..
Datum: 01. května 2012 16:01
 jenda. ja taky pouzivam M2T a tiez nemám dobré skusenosti s riedkými olejmi.. ten M2T je SAE 40 , API TC
Datum: 01. května 2012 15:32
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Kolečko: Jasný máš pravdu specifikace má jistě svůj význam, není to rozhodně prázdnej údaj, ale... pokud má seriovku, tak mi řekni, jak využije specifikaci API-TC v daným motoru 175/477?? Navíc, když už jsi nakousl ty parametry, tak M2T API-TC má většinou SAE 30, což je sakra málo a tyhle motory chtěj alespoň SAE 40-50, jinak se to blbě chladí a vadne to, kor při vedrech a hrozba zadření tu taky je. To pak tomu motoru teprve škodí! Je to každýho věc, ale v tomhle případě si stojím za svým, protože to co "ušetříš" na oleji můžeš pak vrazit do generálky motoru apod. Osobně jsem jezdil x let na olej M2t API-TB od parama a řeknu ti, že motor z pionýra po GO najeto cca 34tis. pořád na M2T a stále to jezdí a troufám si říct, že vyjma jednoho výbrusu a klasický jarní údržby jsem na to nesáhl, zrovna tak i ostatní moje motorky, ale ten nájezd na nich nemám takovej jako na pionýru, tak nemohu moc srovnávat. Motor na tom pio je pořád v super stavu a těm připomínkám a neustálejm dotazům, týpkům, co mažou plnou syntetikou v poměru 1:50 a pak se divěj, že zadřou.. tomu se vážně směju! Spoustě lidí ze svýho okolí jsem doporučil do fichtla a Jaw právě M2T s API TB a nestalo se mi, že by si někdo stěžoval nebo mi přinesl zadřenej motor. Plná syntetika sice prakticky nekouří, ale do těchhle Jaw a ČZ to opravdu není ono (nebavím se o závodních strojích) a myslím, že tohle mi vážně nikdo vyvrátit nemůže. Jako opodstatněnej důvod bych viděl spíš míru opotřebení(za delší čas.období) motoru jetého na M2T API-TB oproti motoru jetého na API-TC a říkám ti, že ten rozdíl tu prostě není a pokud ano, tak dle mnou ověřených informací mizivej, protože tyhle motory prostě vlastnosti moderního oleje nejsou schopný využít. Pokud jsi přesvědčenej, že je tomu jinak, tak bych se o tom rád dozvěděl něco víc. Jinak závěrem, ČZ 175/477.01 mám doma taky, je po tátoj a ten s ní od novoty najel na M2T API-TA 48tis. km, není to sice už ono, ale pořád ten motor běží. Když si to spočítáš, tak při najetí 40 000km (což mi přijde jako taková průměrná životnost Jawáckejch motorů, byť jsem viděl i mnohem více) a spotřebě cca 4l/100km ušetříš na oleji v případě M2T cca 35-40Kč/litr oleje, při počtu 40 000Km jsme na ušetřené částce za olej na cca 2000Kč!! A uznej sám, že tato suma se při opravě motoru už hodí. Je to samozřejmě věc názoru a abych pravdu řekl, tak jsem chvíli taky experimentoval s "lepšími" oleji, ale opět jsem skončil u M2T, protože rozdíl jsem zkrátka při klasickém provozu nepoznal. Stejně to není tak o oleji jako o jezdci a pravidelný údržbě, proto bych úlohu olejů tak nevyzdvihoval.. Toť je z mojí strany vše.
Datum: 01. května 2012 15:12
 jenda: Opodstatněný důvod bych docela měl. Co třeba ta specifikace API-TB? Ta je tam pro srandu králíkum nebo proč se to tam vlastně píše? Vzhledem k tomu, že se tato specifikace přiřazuje na základě testů a měření, tak tam asi ty rozdíly měřitelné budou, co myslíš? Ale to bychom zase rozpoutali debatu o olejích. Je spousta olejů za dobré ceny s vyšší specifikací API-TC, proč je tedy nepoužívat? I třeba to M2T, ale to lepší, s API-TC. Ale jak řikam, je to každýho motor...
Datum: 01. května 2012 12:55
 ked nechces motor zadrit tak prvý krok je správný pomer 1:33, radsej M2T API TC
Datum: 30. dubna 2012 16:15
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 A to já bych ho tam klidně nalil a pokud někdo řekne, že ne rád bych znal opodstatnějej důvod proč??? Možná budeš častěji dekarbonizovat, toť vše.. ostatní rozdíly jsou neměřitelný..
Datum: 30. dubna 2012 15:51
Jméno: svancara
IP: uživatel13546
 A mohl byste mi doporučit nějaký jiný olej za rozumnou cenu ? Díky
Datum: 30. dubna 2012 13:04
 Osobně bych tam olej se specifikací API-TB nenalil...
Datum: 30. dubna 2012 12:52
Jméno: marek
IP: uživatel13681
 zdar draci v jakém poměru mám ředit benzín s olejem do čz 175/487 ? prosim poraďte
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. dubna 2012 17:48
 jawa46: Na 487 jsem natočil přes 25000km, a mazal jsem 1:50 taky mogulem TSF, pak Castrolem 2T. Když jsem motorku kupoval, měla natočeno 38000 na poměr 1:50. Ani v horku motor nejevil žádné známky přidírání. Po rozebrání motoru nebyly na pístu žádná prasátka, ani na válci. A to jsem ten motor rozhodně nešetřil. V manuálu je psáno 1:40 s olejem M2T, manuál mam z roku 1991, dneska jsou trochu lepší oleje. Jinak ten poměr co píšeš, 1:33, je v příručce doporučován na záběh. Takže prosím, nech si ty tvoje "odborníky", nejsi tady jedinej kdo má tuhle motorku...
Datum: 29. dubna 2012 17:48
Datum: 29. dubna 2012 13:24
Jméno: typeg
IP: uživatel11667
 Strejda měl 40 let čz 477 a mazal s M2T 1:40 a žádnej problém. Takže s nějakym lepšim olejem bych dal 1:50 v klidu.
Datum: 28. dubna 2012 11:09
 S kvalitnim minerálem motor mazací poměr 1:50 bez problémů snese
Datum: 28. dubna 2012 8:31
Jméno: pejsek
IP: uživatel13535
 no nevím 1:50 myslím že je to málo oleje.. už tu byl jeden kluk co si to přidřel a míchal 1:50...
Datum: 28. dubna 2012 8:07
Jméno: olej
IP: uživatel13546
 Podle toho s jakým olejek budes redit. Pokud m2t tak radsi 1:40, a s nejakym lepsim olejem specifikace alespon api tc 1:50 bude stacit
Datum: 28. dubna 2012 0:04
Jméno: ondra
IP: uživatel13380
 caute draci!!
Jaky použivate olej do benzinu? Mam Jawu 350 a zatim liju Husqvarnu XP , pry je dobry ale je pro vysokootačkove motory, Jawka dvoutakt sice vysokootačkovy motor je ale ne zas tak moc  Nemáte někdo odzkoušeno?Nějaka polosyntetika? díky ..
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. dubna 2012 19:35
Jméno: ondra
IP: uživatel9706
 tak v příručce je napsáno 1:20, já dávám 1:30, když se mi to nezdá, tak ještě trochu příkápnu, a zatím nebyl problém. V budoucnu už zůstanu u toho TS. Jinak do motorů po Go přemýšlím o tom TSF, v některých přiručkách je aji doporučen výrobcem. Já jsem sehnal to TS, před rokem v nějakém výprodeji za 55 kč/litr tak jsem si koupil rovnou 10 litru, jinak předtím jsem jezdil na to Paramo m2t, taky to není špatný olej, ale s tím TS by se mělo tvořit mín karbonu, tak to zatím zkouším.
Datum: 29. dubna 2012 19:35
Jméno: ondra
IP: uživatel13380
 a v jaké poměru ten mogul TS mícháš??
Datum: 29. dubna 2012 11:43
Jméno: Ondra
IP: uživatel9706
 Kdysi jsem taky jezdil na ten castrol garden 2t v 354, ale když jsem potom přešel na Mogul Ts, bylo to úplně o něčem jiným, taky není špatný m2t od parama. Ale jelikož mám doma ještě asi 5 litrů toho TS, tak ho musím vyjezdit, nemůžu si na ten olej stěžovat.
Datum: 28. dubna 2012 15:45
 já jezdil na WAlvoline motorcycle 2T ale 1 litr stojí u nás 200 kč tkaže přecházím na mogul TSF má modré zabrvení myslím že do fichtlu a jawek bohatě stačí
Oleje pro maloobjemové dvoudobé spalovací motory motocyklů, mopedů, skútrů, sekaček, pil mají své zatříděni do
výkonových specifikací API (USA) a JASO (Japonsko).
API TA/JASO FA - málo zatížené dvoudobé benzínové motory mopedů apod.
API TB/JASO FB - vysoce zatížené středněobjemové dvoudobé benzínové motory skútrů apod.
API TC/JASO FC - vysokovýkonné, zatížené, vysokootáčkové dvoudobé benzínové motory
Datum: 28. dubna 2012 11:37
 čaau  hele já jezdim na tohle. http://www.eva.cz/zbozi/35979/olej-motorovy-castrol-garden-2t-1l/ je to oravdu skvělý. Maže to krásně. Jezdím na to asi 3 roky a za celou dobu sem čistil hlavu jen jednou, když sem jí přetěsnoval. Nikdy jsem nezadřel, ani žádnej náznak zadírání. Prostě skvělý. Výkon mi nijak neklesal, ani když sem přidal trochu víc podle oka  Naavíc sai myslim že cena je pěkná  kolem tech 150 +/- když bys měl nějakýho kamaráda dealera taak i za 90kč  .... Ale stejjně.. Uvidíš  .... PS: navíc je krásně červenej takže poznáš benzín s olejem....
Datum: 28. dubna 2012 11:36
Jméno: libor1
IP: uživatel13037
 fichtlpokec + oleje = neverending story  , jinak přesně jak píšou dwein dibly a havis, aneb každý svýho štěstí strůjce, jinak ostatní asi neví co jsou vůle na českých strojích a třída viskozity SAE 20 - .........50 ?
Datum: 27. dubna 2012 23:04
 lukis co pak motorka je sekacka nebo pila boha lej tam co je pro motorku urceno a vyzkouseno doporucuji mogul tsf do jawky osobne odzkouseny vyborne zkusenosti  oleje do pily a do sekacek lej opravdu jenom do techto zarizeni preju hodne najetych km draci
Datum: 27. dubna 2012 21:34
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 15 let jezdím zásadně na M2T, co je to karbon po sezoně opravdu nevím, aneb proč si zvyšovat cenu litru benzínu o cca 2 kč oproti m2t... diskuzi na věčné téma však ale rozpoutat nehodlám... jezděte si na co chcete, já vám to přeju.
Datum: 27. dubna 2012 20:58
 Taky jsem dával asi rok Husqvarnu XP do 350/634 a všechno v cajku , ale už jsem přešel na TSF............ (Husqvarnu dávam jenom do pil....)
Datum: 27. dubna 2012 20:44
 ja pouzivam Valvoline Motorcycle 2T v pomere 1:40 na babette aj pincli a ziadny problem vobec nedymi
Datum: 27. dubna 2012 20:31
Jméno: lukis
IP: uživatel13600
 já používám prodvoutakt olej stihl ty jak jsou do motorovky sekačky atd je to asi nejkvalitnější ale ten husqvarnácke je podobnej..  hlavně ne ten mogul atd to jsou hnusy to tam lej radši to co máš..
Datum: 27. dubna 2012 19:59
Jméno: Castrol
IP: uživatel11670
 Zkus Mogul tsf ten je taky výborní.
Datum: 27. dubna 2012 18:39
 Tak jsem dneska svou Jawu Dandy 125 poprvé položil. Nepatrná čára oleje v zatáčce, kde jezdím denně a byl jsem dole. Naštěstí jsem měl rukavice takže jsem to moc neodnesl krom riflí, motorka je na tom hůř.. Ode dneška i kdyby bylo 40 stupňů bez rukavic nejedu.. Dávejte na sebe pozor draci
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. dubna 2012 8:42
 Jak řikam, motorkáři se dělí na dvě skupiny: Na ty co položili, a na ty co teprve položí  Jinak oblečení je fakt důležitý, stačí pád v malý rychlosti a riskuješ dost nepříjemný odřeniny. Já bez rukavic, pořádný helmy, moto-bundy a kalhot skoro nevyjíždim.
Datum: 28. dubna 2012 8:42
 no to sem s kamosem bez papiru neska najeli asi 12 km na jeho mustangu  jezdi jak hovado tam sterku plno v zatacce a on mi to vali plny trojka z kopce mu rikam nas zabijes, jede dal v klidu  ale jednou se kazdy musi vybourat, me to ceka
Datum: 27. dubna 2012 21:00
Jméno: Honza
IP: uživatel11600
 zdar seso.. opravuju kotoučovku ale tak nějak jsem s penězmi na křížku, tak si nemůžu dovolit tu pancéřovou hadici.. bylo by možné sehnat tu gumovou? za kolik? díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. dubna 2012 7:17
Datum: 27. dubna 2012 7:17
Jméno: Honza
IP: uživatel11600
 jedná se o třindu 639..
Datum: 27. dubna 2012 7:09
Jméno: jozka
IP: uživatel13546
 a jeste bych sa chtel zeptat jak se rozdelávají zadní tlumiče na čz 175/477. V dílenské prirucce je naspane, ze by tam melo dojit cca 40 ml tlumicoveho oleje ale nezdá se mi že by měli jít rozdelat. diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. dubna 2012 21:14
Jméno: jozka
IP: uživatel13546
 řízl sem to 100ml lumičáku 5W + 20ml převodového 80W
Datum: 25. dubna 2012 21:14
Jméno: jozka
IP: uživatel13546
 Tak zadní tlumiče myslím nebudu hodně dlouho měnit  . Sundávání a nasazování půlměsíců nebyla žádná hitparáda. a co se týče předních tlumičů aby toho nebylo málo, tak pro jistotu levý teče. už du radši spat nebo mě z toho jebne.
Datum: 25. dubna 2012 21:13
 Stlačíš pružinu, vyndáš dva zajišťovací půlměsíce a stáhneš pružinu. Pak vezmeš klíč, tušim že 22, a vyšroubuješ zátku, do které zajíždí píst tlumiče...
Datum: 25. dubna 2012 14:51
|



|