|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: cytron
IP: uživatel12770
 zdar, mam dalsi otazecku. Pulil jsem motor z dvacitky a v automatu byla pruzina ze starsiho typu z pareza nebo 05. A tak me zajima jestli neni i cely automat nahodou z tech starsich typu  Jaky je v tech automatech rozdil ? diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2012 0:48
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 05ky jsou uzsi tkže si myslim, ze by to ani neradilo
Datum: 31. prosince 2012 0:48
 Zdravím Piloti. Vzpomněl jsem si na jeden problém, který mám na svojí motorce na běžné užívání. Mám Jawku 350(634). Jde o to, že mi vypadává třetí převodový stupeň. Pravděpodobně je asi zkřivená vydlička. Ale jde o to, že mi zatím vypadává málokdy a je zajímavý, že vypadává pouze za velmi vysokých otáček a POUZE, je li tam zařazená jako postupný kvalt- tedy je li zařazena po dvojce. Pokud podřazuji z 4 na 3, mohu tu trojku vytočit do maximálních otáček a nevypadne. Zatím to asi nebudu řešit, jelikož motor je složen z továrny a jede luxus( lepe jak kamaráda co, ho ma zajetý po komplet GO),ale chci se zeptat co budu pravděpodobně muset vyměnit.??? Opravdu ty trojka vypadává v opravdu vysokých otáčkách- kolem 90 km/h (otáčkoměr nemám), což jsou otáčky ve kterých jezdím malokdy- občas nějaký "zavod" sprint atd ale hlavně to vadí při předjíždění do kopce, když ta trojka prostě zradí kdy to nečekáte a potřebujete ji trochu potáhnout a to je nepříjemné. Díky za rady...
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2012 20:33
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Hřídel +kolečko podívej se do katalogu a hned uvidíš které to jsou.To je jen strohá informace při půlení zjistíš další položky které se budou muset měnit.Jinak 350 skvělý stroj .Jediná vada je ,že tolik žere když mu osolíš.
Datum: 30. prosince 2012 20:33
 Jo díky, je mi jasný, že mě půlení nemine.. ještě to nechám chvíli uzrát a pak to povyměnuju.... hlavně abych věděl, co všechno vyměnit...
Datum: 30. prosince 2012 19:35
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Na vidličku bych moc nesázel spíš to budou fakt omleté ty kameny na kolečku a drážkovámí na hřídeli.Trojka je totiž na vypadávání nejnáchylnější.Půlení tě nemine, postupně se to bude zhoršovat.
Datum: 30. prosince 2012 18:17
 Vidlička, a taky budou omleté boční kameny na kolečkách asi...
Datum: 30. prosince 2012 17:40
 Čus Draci, rozpůlil jsem 250 kejvačku, protože tam vůbec nedržela trojka (vidličky, kolečka a hřídele sbroušený) a budu objendávat nový díly. Problém je ale v tom, že podle Dočkala je hlavní kolo II 16 zubů do předlohového kola II 20 zubů a hlavní kolo III 19 zubů do předlohového III 17 zubů. Já tu ale mam hlavní II 16z do předl. II 20z a hl. III 20z do předl. III 16z. Co mi poradíte? Mám koupit kola tak jak jsem to měl nebo je tam mam dát podle toho jak to píše Dočkal, popř. jakou změnu mi to udělá. Předem díky za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2012 11:02
 Ahoj, ne nejsem, měl jsem na mysli knihu Seřizování a opravy motocyklů Jawa, autorem je Jiří Dočkal
Datum: 31. prosince 2012 11:02
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 Ahoj nejsi ty náhodou z vendolí a jak se jmenuješ??? protože pana dočkala znám opravoval mi kdysi pionýra...
Datum: 30. prosince 2012 20:53
Jméno: Pio
IP: uživatel12302
 Zdravim  Dělám si motor na Pionýra 21, a dělá mi problém převodovka když si ten motor složim tak jak mám tak s převodovkou nejde otočit ani na jednu stranku :/ když chci stím otočit tak si na to musím vzít kleště  Jinak rukou to vůbec nejde  ( Ložiska sou dobrý sou sice starý ale jde snima točit všechno prostě ok,převodovky sem vyskoušel taky několik  pouzdra ty už nic moc dobrém stavu nejsou ale až tak hrozný to není...děkuju za každou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2012 9:03
 to není možný.jsou tam 2 hřídele a 3 kolečka.jsou ty součástky z toho mororu?nemáš zaseklý to startovací kolečko?řehtačka funguje?segment natočený tak aby se nedotýkal dorazu v kartru?a když to sklapneš do kupy vytáhneš to ze svěráku?protože se většinou o svěrák opře výstupní hřídel
Datum: 31. prosince 2012 9:03
Jméno: jirka
IP: uživatel14913
 tak to zkus složit ty kartery k sobě postupně. Použij třeba jenom jednu hřídel z převodovky a nedávej tam startovací páku a poustupně přidávej věci a zase to dej k sobě a přijdeš na to.
Datum: 31. prosince 2012 7:39
Jméno: PIO
IP: uživatel12302
 to sem nezkoušel,ten motor si skládám na nečisto
Datum: 29. prosince 2012 16:13
 zkus třeba i dvě těsnění
Datum: 29. prosince 2012 16:12
 Co když použiješ mezi kartery papírové těsnění? Ani potom se to netočí?
Datum: 29. prosince 2012 15:56
Jméno: mira
IP: uživatel13988
 cau potreboval bych poradit jak zmacknout ty zasrne pruziny na spojce u pareza dekuji za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2012 23:11
 kombinačky,přizvat kamaráda... až to budeš dělat po druhé, zvládneš to sám
Datum: 28. prosince 2012 23:11
Jméno: pepa
IP: uživatel14860
 podívej se na java 50 cz na članek o renovaci 555 a tam má take kleště pant co se zatočí místo víka spojky ma pul metru naš velkou paku ..a ten přípravek je šikovnej a s nim je to dost jednoduší musíš to vě ale nějak posvářet.....njlíp
Datum: 28. prosince 2012 20:08
 Kombinačkama...
Datum: 28. prosince 2012 17:01
 Cuss draci.
Prosímvás mám jawu dandy 50 motor sachs...Motorka mi suprově jezdila ale pak z ničeho nic mi začaly vypadávat kvalty-nejdřiv 1 pak začla i 3 a pak všechny.Tak sem rozhodil motor a jedivý co jsem našel byl klínek v převodovce byl trochu odrbanej..A tak se chci zeptat a porpsit nemá někdo tenhle řadící klínek že bych ho odkoupil?nebo klidně celou převodovku...Moc prosím
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2012 18:52
 hele v těhle motorech se moc neorientuju, ale jakmile se něco vysere v motoru, tak bejvá obvykle hotovo, a je lepší sehnat jinej motor v dobrym stavu, kamarád měl taky dandynu a taky se na ni vysral kvůli motoru
Datum: 30. prosince 2012 18:52
Jméno: Olaf
IP: uživatel14898
 Nazdar draci. Po složení J20 mi vyskakuje jednička při vyšších otáčkách. 2ka a 3ka super. Když při rozjezdu jedničku přidržím nohou nahoru, tak občas cukne, ale jde to. Nechci to zbytečně mrvit, tak sháním radu. Když jsem to měl rozpůlený, tak mi nepřipadalo, že by byly nějak omydlený kolíky na kolečku a pružina vypadala taky dobře. Jinak by vyskakovaly i ostatní rychlosti ne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2012 19:49
Jméno: Daniel
IP: uživatel10415
 Koliky omydleny byt nemusi. Jde oto, ze kdyz radis tak automat jezdi pres zuby, ktery bejvaj vycvachtany. Z dusledku toho seti prevodovka neposune do dostatecny vzdalenosti a pri vyssich otackach nebo pri delsim zarazeni rychlosti, rychlost proste spadne do neutralu. Kdyz tlacis na radicku je jasny ze rychlost nevylitne.
Datum: 27. prosince 2012 19:49
Jméno: lukas
IP: uživatel14893
 Zdravim, schanim primární devitizubý kolečko s řetězem do spojky na jawa 20,21,23, neví někdo kde se dá koupit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2012 9:53
Jméno: lukas
IP: uživatel14901
 menší rychlost lepší tah
Datum: 28. prosince 2012 9:53
Jméno: Daniel
IP: uživatel10415
 hele kdyz vymenis tohle kolecko za 9zubu k cemu je to lepsi? Bude se rychleji tocit pist pokud myslim a to znamena co? vetsi rychlost vetsi otacky nebo vetsi sila do kopce tim padem velky otacky pri maly rychlosti??
Datum: 28. prosince 2012 9:45
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pri_kolec_9z_matice.html a origo retez zkratis o 2 clanky  stačí hledat
Datum: 26. prosince 2012 23:36
Posl.aktualizace: 26. prosince 2012 19:33
Datum: 26. prosince 2012 19:33
Jméno: Udo
IP: uživatel12351
 pokud prokluzuje při nakopávání jako by se o něco třel -je to spojka.....pokud při tom jako by nejde páka zaseknout jako do záběru a prošlápneš jí úplně volně a nebo občas zapadne a protočíš normálně píst -jsou vylámaný zuby ne startovacím kolečku.
Datum: 26. prosince 2012 18:42
Jméno: martin
IP: uživatel12688
 čus fichtlaři, chci se zeptat jestli můžu nechat originální primární řetez i když dám primární kolečko 11zubé? Tady na FK je psáno že řetez na 11z muze vydrzet sezonu ale taky jen 7hodin tak bych radši nechal ten originálni protože sem četl že dokud neškrtá o kartery tak to je v pohodě. předem dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. prosince 2012 10:02
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 nemužeš, bo se ti přece změní počet zubu, jinak příste procti forum
Datum: 26. prosince 2012 10:02
 JAWA 555 převodovka jak jsou original ty kolečka na hlavni a předlohové hřídeli 20 a 18 můžu mejt 19 a 19 dík bedy
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2012 22:50
 péro dik ja tam prave mam 19 19 a radsi se ptam delam GO 555
Datum: 24. prosince 2012 22:50
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 u 555 jsou origo 19 a 19,kolečka z 21 nepasují
Datum: 24. prosince 2012 22:41
 JAWA 555 jaká je tlouštka spojkových lamelů maximalni a minimalni dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. prosince 2012 11:31
Jméno: tremat
IP: uživatel14753
 prostě to tam dej a neres to dokud ti vypíná nebo se neklouze nejak moc tak se nic nedeje ja sem lameli měl uplně zároven a taky to jelo
Datum: 26. prosince 2012 11:31
 Admine je na fichtlkrámku boční šroubek vypouštění oleje čz 175/502 dík BEDY
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2012 14:06
 Stejnou funkci by splnil i šroubek s klasickou válcovou hlavou. Šroub s půlkulatou (čsn 02 1148) se už téměř nevyskytuje, tady na krámku jsem ho myslim neviděl...
Datum: 24. prosince 2012 14:06
 ano
Datum: 24. prosince 2012 14:05
 Určitě tam potřebuješ šroubek s půlkulatou hlavou?
Datum: 24. prosince 2012 11:10
 Zdarec draci skládál jsem motor na fichtla - nová převodovka, ložiska... bohužel to nebyly párové kartery no nic méně jsem to riskl, klikovka se točí poměrně dobře ale vývodové kolečko s nábojem jde otočit vážně z dosti z tuha rukou na to musím vynaložit všechny síly, předpokládám že se to trochu usadí protože jsem měnil i futra a dával nové hřídele. Co myslíte? no každopádně uvidím až to pojede.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2012 11:38
Datum: 27. prosince 2012 11:38
 zrovna minule sem prohrabal dílnu a tak smutně se tam na mě díval motor z fichtla, že sem si řek že ho dám dohromady, bylato 05 ta těsně před 20, rozebral ,vyčistil, dal nový gufera, ložiska sem vyčistil tech benzínem, teď se točí jak blázen, trochu sem je máznul motorovym olejem, poskládal převodovku, dal lehkou vrstvu Paulínu papírový těsnění a znova slabou vrstvu tmelu, vyndal středící trobičku karteru, jak píše standa, složil poťukal a doladil gumovou paličkou, všechno si pěkně sedlo a nebyl roblem,klika sedla pěkně, ALE zkoušim kvalty a jak se točí převodovka a taky točila se z tuha, tak sem si řek přeci to nebudu rozebírat šel jsem po problému, a ejhle - on řadící automat - nebyly řádně dotažený šrouby co ho drží, tak sem je dotáh a bylo po problému, TAŽE ASI TAK NO
Datum: 25. prosince 2012 11:10
 Já vím, byl to jen takovej blbej pokus složit něco se zbytků. Přiznávám že to byl jen zkrat rychle něco udělat... co stejně stojí za nic.
Datum: 24. prosince 2012 15:33
 Použít nepárové kartery je první kravina a udělat motor tak že se netočí rukou je taky nesmysl. Padesátka se musí točit zlehka....na každý kvalt musím motorem bez válce otáčet je za čep zapalování...bez zapalování...je za čep se musí krásně točit...na jedna na dvě na tři a případně i na čtyři  Pak je to dobře udělaný motor. Klikovku axiálně vymezit převodovku taky tak...jinak je to mrhání prací. A nejhořší práce je ta zbytečná
Datum: 24. prosince 2012 13:31
 Už jsem sehnal párové tak to přehodím, jooo stando to stejný se mi už taky stalo - ten motor na kterej jsem jezdil předtím úplně vymlácený ložiska i futra a jezdilo to líp než zgenerálkovanej
Datum: 24. prosince 2012 12:31
Jméno: standa
IP: uživatel14878
 Se špatnym spodkem motoru jsem se sakra natrápil,tak neudělej stejnou chybu. Otevřel mi oči až prapůvodní vylágrovanej motor ze seriovky,kterej najednou točil 9000 a zgenerálkovanej nepárovej furt jen 7200 a víc ani z kopce i když sem z toho vyházel středící futra úchytů a postavil kartery proti sobě podle kliky....a furt nic.....prdel byla,že když sem na ten nepárovej motor dal seriovej válec s 3kr pístem tak to jelo 70 a dal sem tam cestovní úpravu a víc jak na dvojku to po rovině nejelo
Datum: 24. prosince 2012 12:05
Jméno: trubka
IP: uživatel14881
 Jak píše Standa pravda pravdoucí.V profilu máš -automechanik,ale takovou prasárnu neudělaj ani číňaňi jež je tak zavrhuješ a za týden napíšeš dotaz ono to nejede asi se to zadřelo.Ale jinak všem hezké Vánoce.
Datum: 24. prosince 2012 11:20
 Jo dle mého názoru to dělá uzavřené futro na předloze v usazení byla dost velká vůle tak jsem to musel nalepit - potom když jsem tam hřídel dal tak šla otáčet těžko - myslím že by si to mělo sednout . A navíc jak je nové ozubení tak to nedovoluje žádné vůle, já bych řekl že to sedne. No uvidím.
Datum: 24. prosince 2012 10:14
 Zkusil si složit převodovku nanečisto, bez klikovky?
Datum: 24. prosince 2012 9:19
Jméno: standa
IP: uživatel14878
 Nechci ti kazit radost,ale nesedne si to,chce to otevřít a zjistit co s tim je.... Muže to bejt i skřížený právě kvůli dvěma různejm karterum...
Datum: 24. prosince 2012 8:54
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 sedne si to, to jo, ale dávat nepárový kartery je rozhodně hovadina! ... tim větší, když jde o fichtla, na kterýho se válej ND v každym druhym baráku....
Datum: 23. prosince 2012 23:12
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
 Já jsem měnil futra na převodovce, sehnal sem si kus bronzu, strejc mi z toho dle předlohy vytočil futra, a po složení motoru jsem sekundárním převodem otočil ,,jen přes zadní kolo,, prostě otáčením zadního kola. Ono si to sedne, ale první rozjezd sem si myslel, že budu půlit znova...
Datum: 23. prosince 2012 21:57
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 ujedeš pár km a hlavně se to promaže a půjde to
Datum: 23. prosince 2012 21:43
 jaký je rozdíl mezi řadícím automatem jawa 555 a tech novejsich typu. moje 555 mi vyhazovala kvalty 2 a 3 já myslel že to je pružina ale při rozdelani tam byl jinej atomat nez u motoru 555 co nevyhazoval kvalty
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2012 19:55
Jméno: Daniel
IP: uživatel10415
 Rozdil tam je jen nepatrnej. A to myslim v rozteci zubu na kterym jezdi ten palec. To zapricinuje to ze rychlosti potom vylitnou. Automat pohybuje s vydlickou na osce ktera pak muze popojed pouze o trochu mene a kolecka se posunou jen okousek coz se projevi vypadnutim rychlosti nebo rachtani v motoru pri volnobehu.
Datum: 27. prosince 2012 19:55
Jméno: honza
IP: uživatel14013
 Ahoj všichni. Prosím o radu. Chtěl bych vyměnit ložiska v kolech a v rozetě na Jawě 21 a kývačce 250. Je lepší dát klasická, nebo zapouzdřená? Díky za odpovědi a krásné Vánoce všem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. prosince 2012 23:16
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jsou to ložiska s označením 2RS a nejde o simerink, ale pouze o plastovou "prachovku" ... opatrně jí vydloubeš třeba malym šroubovákem a pak jí zase nacvakneš... jinak je to určitě lepší tam dát tyhle, než klasický otevřený...
Datum: 23. prosince 2012 23:16
Jméno: honza
IP: uživatel14013
 Díky. A ten kryt tam pak zas nějak vrátit? A čím mazat. Klasickou vazelínou, nebo grafitovou, molybdenovou....?
Datum: 23. prosince 2012 12:19
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 zapouzdřené simerinkem a ještě u nich ten simerink odloupni a namaž je,z výroby jsou málo namazané
Datum: 23. prosince 2012 11:23
Jméno: mustang1971
IP: uživatel13937
 Čau,dávám ted dohromady motor z pionýrka,potřebuji vyměnit start.segment a tak jsem obědnal ten replikovej ale nedošlo mi že mám doma ještě jeden pěknej originál.Myslíte že je lepší dát novou repliku nebo orig?Ona je i ta replika trochu jiného tvaru než origo tak nevim.Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. prosince 2012 18:48
Jméno: mustang1971
IP: uživatel13937
 Ok,díky.Udělám to podle té pevnosti
Datum: 23. prosince 2012 18:48
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 já jsem jezdil i s tím replikovým a nebyl problém ale osobně bych dal ten origo
Datum: 22. prosince 2012 22:50
Jméno: pepa
IP: uživatel14877
 klpni dulčik na mín činnou plochu a kterej bude tvrší dej
Datum: 22. prosince 2012 21:16
Jméno: ondra
IP: uživatel14871
 zdravím měl bych dotaz mam na kejvačce original perackej karburator a mam problem stim že nové lanko na plyn je hrozně dlouhé a vule se nedá vymezit ani štelovacím šroubem proto bych se chtěl zeptat jestli se dělaj ruzné délky plynovejch lanek například pro kejvu nebo peraka a nebo si ho musim zkrátit podle potřeby
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. prosince 2012 14:56
Jméno: ondra
IP: uživatel14871
 Mam tam pro krutiruk pro kejvačku a tak jsem si řikal jestli nekoupit lanko pro peráka jestli v tom je rozdíl oproti kejvě
Datum: 22. prosince 2012 14:56
 a lanko jsi koupil pro rychlopal nebo krutiruk? ... ono jsou pro rychlopal (krátké) a krutiruk (dlouhé) růné délky
Datum: 22. prosince 2012 14:12
 Ahoj hoši mám dotaz. Jak dlouhá má být tyčka mezi tyčkou spojkového koše a kuličkou vypínání spojky. Na netu jsou 3 velikosti 11 - 12 a 14 cm MOTO je ČZ 125 /476 bez oilmasteru děkuji za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2012 23:22
 Děkuji
Datum: 18. prosince 2012 23:22
 Tak ta druhá má celkovou délku 10,3mm
Datum: 17. prosince 2012 19:40
 To by jsi byl moc hodný můj předpoklad je taky těch 14 cm jen si nejsem jistý protože jsem měl zatím půlený jen 175 motor a tam to bylo na každým typu také nějak jinak.
Tak když dám dohromady celou délku obou tak už podle toho něco vyberu děkuji moc za radu
Datum: 17. prosince 2012 16:45
 Vyjde to nastejno...šel jsem do garáže a tam jsem z motoru vytáhnul 14cm dlouhou tyčku, za hodinku a půl bych ti mohl změřit i tu s tim talířkem
Datum: 17. prosince 2012 16:43
 Nebo se zeptám jinak je jedno jestli ta s kuželem bude například 10 - 13 a ta druhá kratší či delší podle té první jestli mne chápete případně jaký to bude mít vliv ?
Datum: 17. prosince 2012 16:40
 C ist richtig
Datum: 17. prosince 2012 16:38
Jméno: čz180
IP: uživatel13759
 čau draci mam čz 180/487 mam tam rozetu 75z trochu háže a tak se chcu pojistit tak že tan udělam voditko řetězu už mam takovej předbežnej návrh,ale hlavně chci aby to vydrželo a ne abych to každej tyden nějak látal, mám stim docela velke plány hned na jaře a mam to na pole.
nemate někdo nějake fotky nebo zkušenost jak si to doma vyrobit ?
zaklad je jasnej ale co dat na to misto kde šoupe řetěz jestli nějakej odolnej plast,či gumu,nebo gumove kolečko,nebo ložisko? dělam to poprvé, radši se zeptam než něco dělat blbě
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. prosince 2012 17:28
Jméno: čz180
IP: uživatel13759
 ano vím jak to myslíš,díky moc za radu zkusim sehnat to silonove kolečko nejlepe jestli pude koupit ta řemenička a zkusim to nějak nasadit
Datum: 17. prosince 2012 17:28
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 udělal bych ze silonu jakoby řemeničku a do ní bych dal ložisko
Datum: 16. prosince 2012 22:38
|



|