Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 zdarec lidi, přestavuju staryho pionýra (typ 555 rok výroby 1962) a potřeboval bych poradit s elektrikou. Mam ji komplet rozebranou, sice to mám poznamenaný, ale půlka drátů když jsem to odpojoval byla přetrhaná, tak jestli nemá někdo přehledný schéma co kam zapojit, popř. jestli s tim někdo nemá svý vlastní zkušenosti. Díky moc za příspěvky a převážně rady=)
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2009 19:17
 Co vubec na zapalování z fichtla vytváří proud?
Hledal jsem na internetu,ale nenašel jsem.
Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2009 20:38
 ale základní princip toho všeho je elektro-magnetická indukce
Datum: 06. června 2009 20:38
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 V setrvačníku jsou zality segmentové magnety.Rotací setrvačníku a magnetického pole,které budí magnety,se indukuje ve
statorových cívkách střídavé napětí.
Datum: 06. června 2009 20:03
Jméno: Martin
IP: uživatel6303
 díky
Datum: 06. června 2009 19:50
 Magneto, je jak název napovídá magneticky aktivní. Otáčí se rychlostí jakou se točí motor. Kolem magneta jsou tři cívky. Dvě světelné a jedna zapalovací. Tím jak se magneto otáčí se na cívkách indukuje elektrické napětí, čím jsou otáčky větší tím je i větší napětí.
Datum: 06. června 2009 19:44
Jméno: Martin
IP: uživatel6303
 Pardon - na jakym
Datum: 06. června 2009 19:30
Jméno: Martin
IP: uživatel6303
 A na jaym principu?
Datum: 06. června 2009 19:30
 magneto
Datum: 06. června 2009 19:18
 Zdar hoši, vytáhl jsem dneska staršího fichtla, kterej dlouho nejezdil, nedělal žádnou jiskru. Nevim čim by to mohlo bejt, protože svíčka je vyzkoušená a je v pohodě, tak jestli by někdo věděl, tak pls poraďte . . .
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2009 21:07
 No tak v cívkách proud nejni, myslíte, že by to bylo tim, ty cívky jsou měněný, těsně před ti, něž přestal jezdit a kladívko jsem šmirglem vyčistil a nic . .
Datum: 06. června 2009 21:07
Jméno: MArtin
IP: uživatel6315
 zdar hele zkus kladivko jestli je v pohode a nebo zkus jestli je stava v civkach.
Datum: 06. června 2009 18:27
 asi nekde bude spatnej kontakt. zkus kounout na indukcku, jestlůi jesou zoxidovani ty svorky a ocisti kladivko a ten pevnej kontakt jemnym smirklem
Datum: 06. června 2009 14:50
 No von je tady ještě takovej drobnej háček, ještě jednou sem to zkoušel a asi 2x to normálně koplo a pak zas nic, takže vůbec netušim co s tim je . .
Datum: 06. června 2009 14:07
 zacal bych u zapalovani: vycistit, seridit a mozna by stalo zato, kdyby si vymenil kladivko a ten kontakt a kdyz nepomuze ani to tak je mozna v haji spinacka, nebo indukcka
Datum: 06. června 2009 14:05
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 cau draci tak jsem skoumal problem proc u pionyra mam slabou jiskru pri malejch otackach zadnou tak jsem vycistil vypinac ten byl celej spinavej mosaznych spon proto sel stuha. Tak jsem sundal stator a celej rozebral vycistil v petroleji utrel hadrem slozil a uz to nedavalo do svicky zadnou jiskru zhorsilo se to tak jsem znova rozebral dal jsem z jinyho statoru izolace kladivko civku kondik a uz to dava konecne rany jak ma ale nechapu co tam bylo spatnyho mam podezdreni na izolaci na sroubku ale poskozeny nejsou ta jestli to neznicil petrolej ale uz predtim to davalo spatny jiskry. To je zahada. a natom predtim jsem skousel kondik kladivko a civku jinou a nic. to je divny se zapalovanim 05 to davalo taky slaby jiskry ale hlavne ze uz to jde
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2009 12:47
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 inducku jsem skousel z druhyho fichtla a nic a tetka tam mam novou ti rikam vymenil jsem znova kladivko izolaci kondik acivku a uz to jde normalne ale nepochopim ze to byla mala jiskra a se zapalovanim 05 kdyz jsem ho predtim mel na druhym a tam to davalo normalni jiskru
Datum: 06. června 2009 12:47
Jméno: standa
IP: uživatel6310
 Bud mas vsechny zapalovaní prošlehlý a nebo mas prošlehlou indučku!
Datum: 06. června 2009 12:14
Jméno: Fojtoslav®
IP: uživatel5951
 Zdar,prestavel jsem si 20 fichtla na mustanga,vcera jsem jel po silnici,kde je trosku sterku ze snehu,no a ono bylo za jizdy nekdy slyset,jak kdyby mlatil retez o kryt,ram nebo o motor,ale retez mam utahnutej dostatecne.muze to delat odraz kaminku od predniho kola?mam tam sice zasterku,ale je jen vysoka asi 10cm,tak si myslim,jestli
nahodou tam neni potreba dat vyssi.a jedna vec.nakopaval jsem vcera,pohoda.vyjedu ven,tam to chcipne a neslo to vubec nakopnout a ani roztlacit.mrknu na zapalko a tam odtrh 1,5-2mm misto nastavovanych 0,4mm  .snizil jsem odtrh na tech 0,4mm a valilo to .pak po chvily se to zacalo uchcavat.pak jsem si ,,hrat" se zapalkem,1x dopredu a 1x zpet.nakopnu hned na prvni nakopnuti a az do ted pokoj.je to normalnu u fichtla stelovat zapalko 2x-3x za rok?melo by to vydrzet na 1500-2000km jizdy,coz ja najedu mozna tech 1500km,maximalne.ps:na fichtlovy si zpravim vse,ale to ladeni nechapu,ze se to posrava. jo a zapalko mam utahnuty dost,je to az na urvani zavitu v motoru.dik za vse
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. června 2009 12:48
Jméno: pošuk
IP: uživatel1723
Datum: 07. června 2009 12:48
 viděl bych to tak tak jak Standa, já na svejch mašinách předstih nenastavuju, jen když se nudím tak ho tak 1x za rok zkontroluju pro klid duše..., šrouby utahuju přiměřeně, nechci přijít o závity..je taky pravda že nemám takovej nájezd km, na číze sem najel minulej rok jen nějakejch ubohejch přibližně 3500km....jo a s těma kamínkama, to je tak těžký to projet někde kde ty kamínky nejsou???
Datum: 07. června 2009 0:15
Jméno: standa
IP: uživatel6310
 to bude rukama......
Datum: 06. června 2009 12:17
 Čest chtěl bych se zeptat jestli by šlo dát zapalováni ze simsona do fichtla????Zkoušel to už někdo???
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. června 2009 22:04
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2390
 Zapalko ze simpla je veliky, nedas ho do karteru a z babety ma tezkej rotor a "omezovac"...
Datum: 05. června 2009 22:04
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 no hodně těžko spiš vubec jestli chceš finy dej tam nějaký bezkontaktko z babety
Datum: 05. června 2009 21:54
 Često prosim poraďte maji byt na jawa 250 typ353 6V žárovky a ten pojistkova kabel na 15A????Musím tam mít rele aby to svítilo????A jaky žárovky mam dát na kontrolku dobíjení????Pls poraďte
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2009 0:13
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Originál žárovka v předním světle je 35/35W, ale pokud jezdíš jenom ve dne, tak stačí 15 nebo 25W, uleví se tím baterii. V kontrolce dobíjení je žárovička 2W, jinak jak píše Standa. U baterky je pojistka 15A, silnější nebo dokonce šroubek tam nesmí přijít v žádném případě!
Datum: 06. června 2009 0:13
Jméno: Standa
IP: uživatel6296
 Doporucuji ti precist si prirucku k tomuto motocyklu. Elektroinstalace je 6V. Zarovka je slaba,myslim 0.5W,prednis vetlo 25W,5W parkovačka a zadni svetlo 15W(brzdovka)/5W(obrysove).....rele musis mit pro samotný chod motocyklu. Jestli jsem neco napsal spatne omlouvam se,ale urcite to vsechno najdev prirucce,kterou stahnes na SESA-MOTO
Datum: 04. června 2009 18:58
 zdar draci chtěl jsem se zeptat jestli se dají přidělat blinkry na babettu 210 jestli jo tak mi pls někdo pošlete schma zapojení nebo nějakou radu jak se to dělá
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 18:02
Jméno: jarda
IP: uživatel6301
 jde to.nejtěžši je ty blinkry vhodně přidělat.pak vytahneš jeden drat od světel a přes přerušovač na přepinač.musi byt třípolohovej.
Datum: 04. června 2009 18:02
Jméno: Lídr
IP: uživatel4264
 ahoj draci, mám takovej dotaz - nevíte kde se dají sehnat blinkry na kolo (a za kolik), chtěl bych to dát na fichtla...má to tak někdo? máte s tím někdo zkušenosti?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 13:35
 4esto chtěl bych se zeptat jak nejlepe rozeznat jawy 250 v typu motoru chci udělat novou elektroinstalaci???Pls poraď te
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 8:10
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Na bloku motoru je vyražené číslo motoru a před ním je vyražený typ motoru.. zjisti si modelové řady 250ccm (záleží zda je ČZ nebo Jawa) a podle vyraženého typu motoru budeš vědět... např. 353 je kejva, 559 a 592 jsou panelky... jednoduché, jasné.. jinak mimochodem můžeš si zapojit motorku podle sebe a nemusíš hledět na původní zapojení...
Datum: 04. června 2009 8:10
 no jak mam rozeznat panelku od kyvačku v rozdilech motoru
Datum: 04. června 2009 6:30
 panelky ma vyssi valec,hranatejsi zebrovani hlavy,jiny matice vejfukovejch kolen,karburator do valce a ne do karteru,plus dalsi veci,ale zvenku to poznas podle tohohle,jinak tu elektriku sem nepobral
Datum: 03. června 2009 22:37
 je to teda pochopil jako jak ma rozeznat od sebe panelku nebo kejvačku teda jestli se nepletu
Datum: 03. června 2009 22:31
 napis to abych tomu rozumel i ja a pak ti snad odpovim,z toho co si napsal sem fakt skoro nic nepochopil
Datum: 03. června 2009 22:21
Jméno: zéma
IP: uživatel2817
 Zdar potřebuju poradit jaký VAPE mam šoupnout do ČZ 174/477 , a taky když si ho objednám tady u SESI jestli je k tomu i to rozpínací relé abych to moch chcípak normálně bošákem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 18:46
 proto ze nerejzuji
Datum: 04. června 2009 18:46
Jméno: zéma
IP: uživatel2817
 koukal sem na monty jawa a tem je za 4400 a tady 3900 SESO jak to děláš že to máš tak levný
Datum: 04. června 2009 15:00
 nene ja to mam uz s rozpinacim relatkem,,,
Datum: 03. června 2009 23:00
Jméno: standa
IP: uživatel6285
 Koupis normalni VAPE pro jednovalec.U Sesy je to bez rozpinaciho rele,to musis dokoupi.......
Datum: 03. června 2009 22:49
Jméno: kocour
IP: uživatel849
 Čau draci. Vrátil bych se k tématu plánky elektroinstalace o nichž se zmiňuje standa o několik odkazů níže. Proč na téměř všech nákresech a to i na jiných stránkách se uvádí na cívce kostra z 15 a proud z 1, když v originál knížce k pionýru (návod na obsluhu) je to nakresleno opačně?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. června 2009 23:36
Jméno: standa
IP: uživatel6285
 to je relativni.....nektery pincky jedou na 15/1 a nektery na 1/15 ....znemnaje Kostra/vinutí......
Datum: 03. června 2009 23:36
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 mě to s kostrou na 15 a prodem na 1 vebec nejede
Datum: 03. června 2009 18:43
 Zdarec. Seso mám pro tebe návrh. Nebylo by dobrý obměnit nekterá el.schemata zapojeni na SESA-MOTO za schemata srozumitelnejsi??? Diky jednomu dotazu jsem se dnes dostal k tomuto http://www.motoelektro.cz/stazeni.htm a muzu rict,ze to sou schemata,ze by to zapojil i analfabet,coz o nekterych schematech na tvych strankach se rict neda  Ja sám sem si nektere radeji doma prekreslil,abych se v tom orientoval  Tady je dokonce videt origo barevne rozliseni kabelů,takze kazdý by mel hned jasno,ze zelenej kabel do prepinace a z prepinace sou svetla....Nechám to na tobe,ale myslim ze to je hodne dobrý!!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 8:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Ahoj Seso.. no jasně... CDI je z dětských nemocí venku a stejně tak i bezkontaktní stator... v nejbližší době se chystám hodit to na web. Nyní nás čekají s kámošem provozní a životnostní zkoušky. Povedlo se mi vyždímat z magnetta výkon takovej že můžu používat haogenku 40W/45W v přední lampě... Bohužel mi nevychází jezdit, tak se testů ujal kamarád. Dokonce jsme tak úspěšní, že se daří provozovat CDI i bez akumulátoru.. jediný co ve volnoběhu zdechne elektriku je klakson, prostě zatroubit (v zapojení bez AKU) ve volnoběhu spolehlivě zhasne motor  ... Ale to se bavíme o přední žárovce 40W. Plánujeme zatěžkávací zkoužku na pražském okruhu silnicí 101 (celkem 150km dokola a chcem to dát v jednom dni dvakrát), ale nejdřív v červenci, do tý doby se neurvu od práce na domě.. Chtěl jsem se stavit na dny kozla, ale každej víkend teď musím dělat se zedníkama, takže neradostný červen  Určitě se zea tebou ale s tím naším vynálezem stavím, mám zálusk na ty tvoje zadní chrom tlumiče...
Datum: 04. června 2009 8:19
 cus chongu,, tak jak dupou kralici,, co zapalovani,, uz je to doladeno?
Datum: 03. června 2009 9:40
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 No moc bych ty schémata nechválil u Jawa 50/20 chybí zakreslenej zapalovací pól.. takžže pokud by jsi to podle toho schéma analfabeticky zapojil nedočkáš se jiskry
Datum: 03. června 2009 7:52
 draku vim o tom ,,ty schemata jsou bomba,, to na sesa ,, sem vsechny delel sam,, tekrat to byl pro me porod je vsechny nakreslit udela histroii a popis,,, tenkrat jsem na to byl pisnej,,dneska jse za to stidim,,ale neni cas to predelat a tak pokud mi je prekreslis tak je zmenim,,, jinak kopirovat cizi praci rozhodne nebudu s toho webu
Datum: 03. června 2009 6:14
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 pisu ohledne ty slaby elektryky tak magneto mam jiny muzu ho tam dat ale nejsem si jistej jestli si nak pomuzu protoze jsem tam mel zapalovani z a bylo to to sami a svetlo bylo jak svicka tak jsem dal tu novejsi elektryku 30W a svetla svitej az bile coz je co rict ale jiskru to dava proste slabou. skusim ten vypinac kdyz to nepomuze tak jedine znovu magneto pak napisu vysledky budu se tim zabyvat az nekdy za tejden nebo tenhle vikend
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. června 2009 18:55
 Pokud jsi vskutku menil vsehcno co jde , vcetne rotoru (obcas se stava pri slabym rotoru ze jiskra jde ale svetla umiraj - treba mas opacnej pripad) , pak uz musi byt na vine oprevdu jen prechodovy odpor nekde, ale na spinacku bych to nevydel, myslim ze co se tyce zapalovani prez ni nic nejde krome chcipani (nejsem si jist, ale logicky - prepinac = dalsi prechodovy odpor a zdroj poruch , tak nevim proc by to prez nej slo). muzes zksuit treba propojit dratem samotnej stator s kostrou indukcky.
Datum: 02. června 2009 18:55
Jméno: Abc
IP: uživatel6227
 cau hosi cim to je ze mi vzadu praska zarovka 6v 5w ve predu mam 6v 25w popripade jakou tam dat dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. června 2009 9:35
Jméno: standa
IP: uživatel6277
 to bude jednoduse tim,ze to mas blbe zapojeny......i ta 12V ti praskne ......podivej se na originalni schema mustanga....je na SESA-MOTO v sekci Minulost
Datum: 02. června 2009 9:35
 hele zkus tam nasadit tak jako já 12V/5W..sviti to taky krasne a nepraská...  kdyz bude dál praskat tak bych hledal zavadu nekde na civkach
Datum: 01. června 2009 21:20
Jméno: šampíík
IP: uživatel367
 zdravím ogaři,potřebuju poradit čim to je že mě nejde čz 125 nastartovat,jiskru to hází a benál tam ide,a je normální že mě to háže jiskru v horní i dolní úvrati??popř čím to je??díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2009 18:31
 zdarec resil jsem stejny problem a bylo to civkou delala si co chtela. a hlavne se napred koukni jestli tam nemas jinou vacku na kladivko. ale jestli ti to jelo tak zkus tu civku za to nic nedas
Datum: 04. června 2009 18:31
 Jestli tam nemáš Vape tak to je špatně, nastav předstih...
Datum: 03. června 2009 12:12
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 tak to je divny skus nastelovat elektryku pokud to nejde muze bejt vadna vacka nevim presne jak to tam je ale jiskru to musi davat jen v horni uvrati proste se ti zveda 2krat kladivko tak stim neco musis udelat
Datum: 02. června 2009 18:16
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 stando!!! este mi to jede ale mam jeden problem a nikdo si nevy rady este skusim projit kabely a vypinac ale skousel jsem uz vsechno a proste mi to dava slabou jiskru uz jsem daval i elektryku z pareza a je to porad stejny pri nizkejch otackach neda zadnou nebo vynechava uz jsem zkousel skoro vsechno z druhyho pionyra kondik kabel fajfku inducku celej ten kos scivkama a porad nic kontakty jsou ocisteny tak me napada jedina vec ze to nekde skratuje nejspis ve vypinaci pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a opcas to povinechava jako kdyz to smes podpali na pul trysky cisty!§!!!!!!!!!!!!!! jde proste o tu elektryku
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2009 23:19
Jméno: standa
IP: uživatel6275
Datum: 01. června 2009 23:19
Jméno: Jandy
IP: uživatel6272
 Hele fikusi mě to dělalo to samý... stačilo seštelovat odtrh na 0,5 mm (na kladivech) a 0,6 mm (na svíčce) a poto už jenom toč magnetem tak abys vyčapal předstih na cca 2mm před HÚ. To je vše a používej měrky nebo to netrefíš.
Datum: 01. června 2009 21:56
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 kamošovi to dělá taky a taky nevíme co s tim jede je když spojíme všechny cívky dohromady na motor jinak to má příznaky jak říkáš - nový cívky ,kladívka, kondík ,cívka velká, svíčka, asi to je vadný magneto ale to se zdá silné zkus viměnit za jiný a pak napiš výsledek
Datum: 01. června 2009 20:14
Jméno: chosee
IP: uživatel5567
 skus sehnat z jineho fichtla magnet a civku zapalovaci a zapoj to...pak mi nekdy napis jestli to je tím.......
Datum: 01. června 2009 18:50
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 cau draci resim jestli muzu dat do fichtla svicku s vysunutym jiskristem mam namysli ta co vypada jako brisk N15C akorat ze ma vysunuty jiskriste tak jestli to neni ta svicka co propaluje pist?? nebo to propaluje ta co ma navic dlouhej zavit? jeden dedek co ma pareza tak rika ze s vvysunutym jiskristem mu to jezdi lip
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2009 23:33
Jméno: standa
IP: uživatel6275
 jinak jak rikal dedek,ze mu parez jede nejlip na Y svici,tak neco na tom bude,protoze me 555 jede nejlip na trosku delsi(asi o 5mm  ) svicku z brachovyho RM ktera uz toci jen 8000 a tak ji vyhodil.....
Datum: 01. června 2009 23:33
Jméno: standa
IP: uživatel6275
 U fichtla to nepropali nic!!!! Ba naopak na Y-kový svicky to vetsinou lip jede a chyta
Datum: 01. června 2009 23:22
 jinak pekne je to popsany v prirucce pro automechanika
Datum: 01. června 2009 19:09
 podle toho jaka je smes tak taky hori a muze dochazet k detonacnimu horeni, kdy jsou vyssi teploty nez normalne. ale neni to ze by proste svicka "prskla" a bylo po pistu je to tak ze proste jak jsou vyssi teploty tak pist "povoli" a jak material na pistu povolil tak ho nova smes vyplachne z pistu pryc a tak se to opakuje, az je pist skz naskrz
Datum: 01. června 2009 19:08
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 jakej vliv nato ma smes?? uz jsem to slisel tak by me to zajimalo
Datum: 01. června 2009 18:11
 tyhle svicky propalujou pisty jenom pri spatne serizeny smesi, takze jestli mas dobre serizenou smes tak by nemel bejt problem
Datum: 01. června 2009 18:02
 Já na tyhle svíčky s origo fíkem jezdim furt a nic se mi nepropálilo!
Datum: 01. června 2009 17:52
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 vysunutej jiskřič se značí Y a udajně propaluje písty.....ale u fichtla bych to tak nehrotil.... ale u 250 jsem to viděl
Datum: 01. června 2009 17:03
 Cau draci hele nevite tady nekdo, kdyz se mi u jawy cz 125 prepaluje minusovy dratek od baterky?On ma byt spravne pripojen ke kostre a u ni prska.?yslim si ze je ten dratek moc slaby vodic.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. května 2009 17:28
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Nevím co máš za typ, ale některé staré kývačky měly uzemněný + pol. Podívej se na štítek dynama.
Datum: 31. května 2009 17:28
 cau draci, potreboval bych schéma na pripojeni spinaci skrinky ve svetle u jawy cz 125 a nebo by bylo dobry kdyby to nekdo mohl vyfotit a poslat....to by bylo super.je to nutné.predem dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. května 2009 17:33
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Na SESA-MOTO máš el. schéma .Vyber si podle typu motocyklu.
Datum: 31. května 2009 17:33
|



|