Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 čau mám novou elektro instalaci na jawu 550 vše zapojeno šlape ale když zapnu na přepínači polohu na světla tak se mi spálí s víčka díky za odpovědˇi
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. srpna 2011 16:08
Posl.aktualizace: 16. srpna 2011 21:53
Jméno: Mira
IP: uživatel12267
 Ahoj, tíží mě jedna věc, kterou moc nechápu. Když alternátor s permanentním magnetem (třeba ten u pionýra) dává napětí podle příkonu spotřebičů, tak se jeho napětí (a tomu úměrný proud) dá snadno ovlivňovat použitými spotřebiči (chci z alternátoru větší voltáž, tak dám méně výkonné žárovky apod.). Jak se ovšem takový alternátor chová za předpokladu, že veškeré spotřebiče (uvažujme všechny, včetně zapalování) napájí baterie a alternátor tuto baterii nabíjí (přes usměrňovač a regulátor)? Uvedu teoretický příklad: baterie bude napájet spotřebiče o příkonu 50W, alternátor bude 30W a bude vyrábět proud, který se usměrní a zreguluje... je mi jasné že se baterie nebude stíhat dobíjet, ale to co mě zajímá je jak v totom případě zjistím jaké napětí a proud alternátor vyrábí? Snad jsem to alespoň trochu srozumitelně popsal. Děkuji za jakékoli pokusy o objasnění
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2011 12:29
Jméno: Mira
IP: uživatel12267
 No jasně!  Už jsem byl do toho tak zadumaný, že jsem to celé spletl a pak mi to samozřejmě nedávalo smysl.  Děkuju mnohokrát za odpověď! Najednou to dává smysl a celé to do sebe krásně zapadá.
Datum: 16. srpna 2011 12:29
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Špatně se to vysvětluje, ale pochopíš, jakmile do ruky vezmeš voltmetr a ampermetr a budeš měřit na žárovkách
Datum: 16. srpna 2011 12:19
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Píšeš to blbě... napětí není přímo úměrné příkonu... příkon je práce, tedy jednotka Wattů. Takže pokud řekněme máš konstatní otáčky altíku a při něm je reálný výkon světelného pólu 15W (výkon), tak když k němu připojíš žárovku 6V o příkonu 15W, na její svorce budeš mít 6V. Pokud k němu ale připojíš žárovku 12V o příkonu 15W budeš mít na svorkách žároky 12V.. tak kde je ta úměra napětí podle příkonu o které píšeš?  . Napovím, celé kouzlo tkví v proudu a rovnici P=U x I a v tom že alternátor s permanentními magnety je lineární zdroj. Prostě ikdyž obě žárovky mají stejný příkon, tak vzhledem k tomu že jsou naladěné na jiná napětí, jsou pochopitelně naladěné i na jiný proud aby jejich příkon byl totožný.
Datum: 16. srpna 2011 12:17
Jméno: Mira
IP: uživatel12267
 Děkuju za reakci... Prakticky mi jde jen o to víc proniknout do této problematiky a v budoucnu s tím případně různě experimentovat, jednoduše řečeno mám o to čistě nadšenecký zájem.
Ano, proud se dá snadno spočítat podle napětí a výkonu, ale jde o to napětí. Když je napětí, generované tímto alternátorem, úměrné příkonu spotřebičů (odebíranému proudu), tak jak to funguje pokud jsou spotřebiče napájené z baterie? Jde o jak se takový alternátor chová v takovém zapojení, když na něm spotřebiče nejsou přímo závislé. Napájí je baterie, takže spotřebiče nezatěžují alternátor ale baterii ne? Takže jaká je zátěž na alternátoru? Když mám na něj přímo zapojený spotřebič, tak je to jednoduché - spotřebič má nějaký příkon a tím alternátor zatěžuje, který podle toho generuje nějaké napětí. Nevím jak bych to jinak zkusil popsat, mám problém tu myšlenku převést na papír.
Je docela dosti možné, že je to naprosto zcestné přemýšlení. Jen to nějak musím pochopit a z toho co jsem tu všechno pročetl (především příspěvky od Chonga plus informace z netu o tomto typu alternátorů)) jsem si na to nedokázal odpovědět.
V každém případě díky za ochotu se mnou ztrácet čas!
Datum: 16. srpna 2011 11:54
 No v zásadě jde o to, že ta soustava nebude brát 50w stabilně, jde o to jak silnou si představuješ žárovku ve předu já mám 15w a stačí mi. Pokud chceš brzdové světlo tak tam se myslím dává 10w no a jestli budeš dávat směrovky tak tam může být 4x5w. Nevím přesně proč to chceš dělat, ale každopádně u pionýra je potřeba pro bzučák střídavý proud. Jinak mi přijde zbytečný napájet kladívka a cívku z akumulátoru. Ale ptáš se na to jak zjitíš napětí a proud, no to je přece proměnlivé podle otáček. Ale pokud se spokojíš s udaným napětím 6V a výkonem, tak proud se dá spočítat. Promiň jestli jsem ti nepomohl, ale jde o to co vlastně chceš vědět a k čemu to potřebuješ?
Datum: 16. srpna 2011 11:07
 Ahojte chlapi... chtel bych se vás zeptat na takový zvláštní problém u pionýra.
Problém je v tom, že po nejakých ujetých kilometrech proste odchází svíčka ... nechápu proc proste dá se nová svíčka a pionyr jede jak šlak... ujede se pár kiláku, bum a uz zas vynechává. Jestli vás napadá co to může být za problém byl bych rád za každou radu, díky, Michal.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2011 12:20
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 ad Standa (zdravím)... takovou svíčku co píše vyléčíš vyčištěním, tu mou verzi nevyléčí už nic
Datum: 16. srpna 2011 12:20
Jméno: standa
IP: uživatel12260
 V hrůzný většině případů odcházející svíčky je na vině to,co motor spaluje......tzn. moc hohatá směs,brutálně moc oleje v benzínu a nebo prdlý gufero pod primárem-tzn.žere olej z převodovky .....svíčka musí být hnědo/cihlová-cihlová a POZOR-musí být SUCHÁ!
Datum: 15. srpna 2011 18:58
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Už jsem se s tím setkal osobně... můj závěr je ten že se svíčka zničí nadměrným tepelným namáháním. Mě takhle odcházely po výbrusu a nevhodném kompresním poměru, kdy se hlava nestíhala za jízdy chladit. Zdánlivě svíčka byla OK (mimo motor jiskara skákala), ale prostě to nešlo našlápnout. Takže zjisti proč se ti přehřívá a přestanou ti svíčky odcházet, nebo investuj do nějaké speciální svíčky se zvýšenou odolností na tepelné namáhání. Ale v tomhle oboru nejsem znalec...
Datum: 15. srpna 2011 9:31
 ahoj mam tokovej mensi problem, mam jawu 20. novy kladivko,kondik,zapalovaci pol a jiskra mezi kladivkem zadna sem tam nejaka slaba. ze svicky jde pravydelna jiskra ale start zadny. vcera mi to fungovalo bez problemu, ale pri komletaci vyka od elektriky prestala startovat uplne. chybu jsem nenasel. predstih mam na 1,7mm a odtrh na 0,4mm. nevim co stim. diky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. srpna 2011 20:35
 svicka je mokra a nova. urcite to bude tou kostrou. diky za rady
Datum: 11. srpna 2011 20:35
Jméno: joefuf
IP: uživatel12229
 no hele takový problém mě chytnul opakovaně jak u 23,20,21,555 i 05 (555 jeste nemam  ) muže tpo bejt radou veci... treba jak ríká kolega , vylepsit svíčku, podívat, jesti je správně ukostřená indukční cívka, a hlavně jestli to hazi jiskru ale nechce to nastartovat, tak je tam problem s palivem... nejdřiv podivej jestli není ucpanej kohout u nadrže, a pak zkus trysky.. nekdy se stane že je nestačí jen profouknout, že je tam neco co by chtělo vyštourat... v nejhorším případe i dratem, ale pozor aby si ji moc nepoškrabal...
Datum: 11. srpna 2011 9:12
 vymen svíčku
Datum: 10. srpna 2011 23:39
Posl.aktualizace: 10. srpna 2011 20:48
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Mně to přijde jako chudá směs s tím, že to nechal pak dlouho blafat na volnoběh...
Datum: 10. srpna 2011 20:48
 na té druhé fotce je to pěkně vidět, ještě si to můžeš přiblížit  přece to nemá chudou a zároveň bohatou směs
Datum: 10. srpna 2011 11:37
 děláte si prdel?  pokud mám chodou směs tak je to bílý jako stěna ale ta svíčka je černá jak uhel
Datum: 10. srpna 2011 11:14
 přesně jak píše JAWA_ceZetak, a liju tam pořád to samý natural+olej husqvarna poměr 1:50
Datum: 10. srpna 2011 8:55
 shrek: ty nevidíš do bíla opálenoé elektrody?
Datum: 10. srpna 2011 0:09
 bílej povlak ? neliješ tam náky sračky ?
Datum: 09. srpna 2011 22:32
Datum: 09. srpna 2011 20:45
 no to je jasny, mě jde hlavně o ten bílej povlak
Datum: 09. srpna 2011 19:58
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 spíš záleží na tom kdys jí vyndal, protože jestli to před vyndáním běželo půl minuty na volnoběh, bude černá vždycky..
Datum: 09. srpna 2011 19:09
 máš to podle mě moc bohaty snížil bych hladinu
Datum: 09. srpna 2011 17:46
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Špatný příspěvek...
Datum: 09. srpna 2011 17:37
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Vlož to sem ještě 157-krát a určitě ti někdo odpoví... bože...
Datum: 09. srpna 2011 17:36
 to už jsem četl hodněkrát, jinak bych sem nepsal  já bych řekl, že je to víc věcí dohromady
Datum: 09. srpna 2011 15:36
Jméno: otaznik
IP: uživatel7935
Datum: 09. srpna 2011 15:09
Datum: 09. srpna 2011 13:41
Jméno: vvvv
IP: uživatel12204
 potřebuji poradit s jiskrou fichtl nehází jiskru předstih seřízen odtrh seřízen kladívko viměněno kabeláž natažena přímo k indukční cívce bez vipínače cívky prohozeny indukční civka take už doopravdy nevím čím to je......jen mě napadlo jestli jiskra nemuže být slabá takže když propojím 2 cívky k sobě že by problém mohl být vyřešen
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. srpna 2011 14:16
Jméno: vvvv
IP: uživatel12204
 odizolovane to mam prsty do fajfky sem daval a neprobiji a ten rotor se necha nabit kde a za kolik přibližne
Datum: 09. srpna 2011 14:16
 kladivko a kontakt máš odizolované od seba?
Datum: 09. srpna 2011 9:51
Jméno: Klokanihlava
IP: uživatel11361
 Doufám že jsi zkoušel dát si prst do fajfky a zastartovat. Pokud to nebude kopat tak zkus vyměnit kondenzátor a když to nepomůže tak si nech nabit rotor.
Datum: 09. srpna 2011 9:22
Jméno: ondra
IP: uživatel10616
 Dobrý den, chci se zeptat na JAwu 50 / 23. Měnil jsem kladívko a kondík. jiskru to hází, ale když se zamontuje do hlavy tak mustang má snahu chytnou ale nechytá až po dlouhém roztlačení.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. srpna 2011 3:07
Jméno: Richard.solta
IP: uživatel9806
 A nastavil si znova předstih?
Datum: 07. srpna 2011 3:07
Jméno: palino
IP: uživatel12197
 nazdar pozname toto  skus odmerat kompresiu ci neni vybehany valec/zodrate kruzky a ked je toto ok tak len z lahka klepni po kontakte sviecky  malo by to pomoct  popripade novu sviecku lebo pod tlakom nehodi iskru
Datum: 06. srpna 2011 23:21
 čau draci nevíte co stím mám nechce my to startovat když to nastartuje tak jedu na 1 a chci prřřadit jakmile přeřadím na 2 hned to chcípne nevíte co stím mám delat
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. srpna 2011 15:02
Jméno: KOUDY.OK
IP: uživatel11956
 zdar draco nevíte někdo kde bych koupil novou kotvu na čz 125/476? nedobíjí to už se zkoušel všechno (nové uhlíky,nové relátko,) tak to bude asi tou kotvou
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. srpna 2011 17:58
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 zajímalo by mě co je myšleno kotvou.. jinak všechny součástky jako stator, rotor a relé se dají proměřit podle Dočkala (ke stažení např. na http://www.cezeta487.ic.cz )
Datum: 05. srpna 2011 17:58
 Já bych neutrácel a nechal bych to prověřit u autoeletrikářů. Nevim kde bydlíš, ale na Kladensku je dobrá firma TUTR ve Velvarech. To může být taky zněčištěné mezera na kolektoru rotoru, může být nerovný povrch kolektoru a stim si oni poradí.
Datum: 04. srpna 2011 23:33
 čus draci začali sme s kámošem s opravou sútru ČZ 175/502 a nedobíjí nám ještě sme chtěli udělat dynamo strartér aby to všechno fungovalo tak jak má , máte někdo nějaké rady co a jak skouknout a opravit aby to všechno fungovalo ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. srpna 2011 10:16
Jméno: CZK
IP: uživatel12199
 Nevim jak by měli kontrolovat magnetovánní rotoru. To nejni pincek. Jinak napište od kud jste, třeba by vím někdo pomohl. Regulaci včetně spínacího relé vyrábí firma AEV Kroměříž.
Když se zeptáte na http://www.skutrklub.cz tak vám někdo určitě poradí.
Datum: 07. srpna 2011 10:16
Jméno: ondra
IP: uživatel12179
 skoukněte úplně všechno... hlavně ti musí magnetovat rotor a být v pořádku cívky
Datum: 04. srpna 2011 9:35
 Zdar draci. chci si koupit bezkontaktní zapalování na jawetu. Jsou tam ale nějaké malé upravy. Nevíte někdo jaké ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. srpna 2011 14:30
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 To znamená, že bylo původně do pionýra, ale výrobci ho upravily a ted jde i do stadáka a jawety  tak to je..
Datum: 03. srpna 2011 14:30
Jméno: jarda
IP: uživatel12178
 presne to myslim. v popisu tam pisou ze po malych upravach jde na jawetu tak jsem se radsi zeptal.dik
Datum: 03. srpna 2011 9:52
Datum: 03. srpna 2011 8:46
Jméno: řidič
IP: uživatel11065
 Dobrej draci...prosím Vás nemáte nekdo schéma elektroinstalace na Jawu 250/590 ???..na netu jsem ho nějak nenašel...nebo ho nějak blbě přehlídl....díky za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2011 22:06
Jméno: řidič
IP: uživatel11065
 hehe....asi se to budu muset fakt naučit...ale jinak díky za pomoc
Datum: 02. srpna 2011 22:06
 http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_250_typ_590/schema/sportka 5 vteřin na internetu. Nauč se hledat
Datum: 02. srpna 2011 21:38
 Dobrý den,
chtěl jsem Vás požádat o radu s přepólováním a připojením relátka na Jawu 250-353. Předchozí majitel tam už dal moderní relátko RM7V-P a kostra je + ale má jen 4 připojení. Zakoupil jsem relátko AEV uzemnění (-) (5 připojení, 4 svorky a jeden kablík). Do svorkovnice mi jdou kabely 51,61 a 1B .Ze statoru mi jdou celkem 3 kabely. Jeden jde od jednoho držáku uhlíku a je připojen zezadu na svorkovnici 61 a pak jdou další dva odněkud zevnitř. Z této dvojice je jeden připojen také zezadu na svorkovnici 61 a druhý je „zlatý“, který jde do původního relátka. Vedle něj je v relátku zapojený červený, který jde od svorkovnice z 51. Pak je připojený modrý ke svorkovnici 61 zepředu, zároveň je přiletován ke svorkovnici 61 zezadu (k těm dvěma dalším kablíkům) a jde do relátka.(nevím, proč majitel letoval ten modrý kabel i vzadu na svorkovnici 61). Nakonec je tam kabel, který jde za relátka na kostru.
Celkem mi jde ze statoru pouze 1 „zlatý“ kabel, ostatní jsou přiletovány na svorkovnici 61. Pokud jsem tedy pochopil správně návod, který se posílá s relátkem, abych přepóloval motorku na kostru mínus, k vývodu budícího vinutí= v mém případě zlatý kabel, připojím mínus baterku a na svorkovnici 61 připojím plus pól baterky a tím se polarita otočí?
To nové relé bych pak připojil: Kablík s očkem pod šroub na kostru, jako to bylo doposud a ten zlatý kabel by šel do svorky M. A teď bych od svorkovnice 51 natáhnul kablík a připojil na relátko na svorku B/51. Nakonec instalace 61. V návodu se píše, „že společný vývod druhého vývodu budícího vinutí a + uhlíku připojit na jednu ze svorek D/61 a vodič z elektroinstalace motocyklu, který byl na svorkovnici 61, přidělat do druhé svorky D/61“. Já mám ale vývod budícího vinutí a + uhlíku přiletovaný zezadu na svorkovnici 61, tudíž nemám 2 kablíky, které bych připojil na svorky D/61. Stačilo by tedy, kdybych ten modrý kablík, který vede ze svorkovnice 61 a zároveň je zezadu přiletován ke svazku budícího vinutí a + uhlíku, připojil k jedné ze svorek D/61 a druhá zůstala volná? Nebo bych měl ty svorky D/61 propojit, aby byly obě obsazeny? Nebo bych měl ty kablíky zezadu ze svorkovnice 61 ucvaknout a společně je dát do svorky D/61 a do druhé natáhnout kablík od svorkovnice 61? Do těch svorek D/61 je jedno, co se do které připojí?
Je to dost složité vysvětlit, ale nerad bych něco špatně zapojil a tím to zničil. Kdyžtak bych Vám zaslal na mejl fotky, na kterých je to zapojení dobře viditelné.
Díky všem za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2011 14:25
 Ahoj. Mám doma babettu 207 a mám problém se světly. Když jsou daná žárovka vepředu a vzadu tak zadní svítí hooodně slabě a přední dobře i při velké rychlosti ale když vyndám přední žárovku a je v oběhu jenom ta zadní tak zadní svítí pěkně. Nevíte kde může být chyba?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2011 22:50
 Ano to bylo první co jsme udělal. Žárovky tam jsou podle příručky jak podle W tak V.
Datum: 02. srpna 2011 22:50
Jméno: řidič
IP: uživatel11065
 překontroluj si žárovky...mám namysli to kolika maj W...můžeš tam mít silnější než tam mají být....zkouknito podle origo přiručky...myslím, že by to tím mohlo být...kdyžtak dej vědět jak si dopadl
Datum: 02. srpna 2011 18:30
Jméno: tomas
IP: uživatel10514
 zdarec, měnil sem zapalko u stadiona s22 a nejde natsrtovat. proud do svíčky jde, ale malej takže jiskru nehodí. nevite co s tim?
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. srpna 2011 21:49
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 seřídit předstih , odtrh a očistit kladívka
Datum: 01. srpna 2011 21:49
Jméno: Fano
IP: uživatel11710
 da se dat zapalko z babety 207 na fichtla ? diky\\\\r\\\\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. srpna 2011 12:45
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 všechno jde, když se chce.. jen je to otázka peněz a dostupnosti technologií a znalostí  . Osobně bych touto cestou nešel... moc práce a zbytečně složité řešení (moc kovoobrábění).
Datum: 01. srpna 2011 12:45
Jméno: Fano
IP: uživatel11710
 ja bych tam dal i ten tyristor ale me zajima jestli tam jde uchytit
Datum: 31. července 2011 18:44
Jméno: nic
IP: uživatel11925
 nn neda.je tam tristorove zapalko na babete
Datum: 31. července 2011 16:26
Jméno: suchos1993
IP: uživatel11711
 zdraci chci se vas optat,nevite nekdo zvas zdali nahodou pasuje zapalovani z jawky 175,450 na motor 175,477 a naopak ??predem dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. července 2011 15:17
 pasuje, akorát od roku 70 nebo 71 měla 477 dvouvíckové relátko...
Datum: 31. července 2011 15:17
Jméno: Fano
IP: uživatel11710
Posl.aktualizace: 04. srpna 2011 9:05
Jméno: CZK
IP: uživatel12188
 Jenco, idea je dobrá, jen bych se bál, že to bude házet víc jisker, jak se bude indukovat napětí od rotoru. Jestli to je odstíněný tak OK. Zkus na to juknout stroboskopem, nám to tenkrát blblo proto jsme šli do hallu.
Datum: 04. srpna 2011 9:05
Datum: 01. srpna 2011 14:03
Jméno: honza
IP: uživatel12113
 jenco: neměl by jsi nějaké video s tím zapalováním?
Datum: 01. srpna 2011 13:50
 Diky za pochvalu, dlhsiu dobu som nezaobaral s tou webovou stánkou a len v poslendom pár dní som tam nahadzoval tie fotky, bude casom aj clánok, snimac S01 má magnetické jadro tak unášač je len kusok železa a rotor je pôvodný z pioniera
Datum: 01. srpna 2011 12:49
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Musím pochválit autora "jencomoto". Takhle nápaditě zpracovanou problematiku CDI jsem ještě neviděl. Fakt dobrý.. jen je mi líto že autor neuvedl řešení unašeče buzení snímače a nenapsal ani řádku.. takhle to na mě působí jen jako návrh řešení, který nebyl realizován do finální, funkční podoby... ale pokud by to prorazil je to poměrně nápadité a jednoduché řešení pro ladie zapalek s minimem elektronických zkušeností
Datum: 01. srpna 2011 12:42
Datum: 31. července 2011 14:14
Jméno: hron226
IP: uživatel10877
Posl.aktualizace: 31. července 2011 11:52
Datum: 31. července 2011 11:52
|



|