Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Homolka
IP: uživatel19711
 Zdravím, chtěl bych se zeptat zda těsnění pod víko spojky na Jawa 350/634 je z papíru nebo klingeritu. Děkuji za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. července 2021 20:29
 fuhu je to klingerit je gut,, jestl ije to 100% kligerit nezarucim ale vypada hodne obre,lepsi ani neni,sesa
Datum: 08. července 2021 20:29
 Ahoj, dneska jsem drandil pionyra na louce a kdyz jsem chtel zaradit ze 2ky na 1cku tak to vubec nechtelo radit. Tak jsem to vypnul a zkousel jsem 1,2,3 nic nefungovalo akorat neutral tam byl. Tak jsem ho dotlacil domu a vubec netusim v cem je chyba, za jakekoli rady budu rad. Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2021 9:22
 Povolený automat
Datum: 07. května 2021 9:22
Jméno: Franta
IP: uživatel19699
 Zdravím , řeším nalomenou přepážku zapalování na fichtlu. Čím nejlépe opravit, zavařit, nebo postačí tekutý kov na hliník?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. dubna 2021 10:44
Jméno: dweindibly
IP: uživatel11737
 Ideální samozřejmě zavařit, ale pokud je to je nalomený tak bude nějaký ten kov bohatě dostačovat.. tam není potřeba aby to bylo nějak pevný, jen už se vyvarovat padání řetězu
Datum: 05. dubna 2021 10:44
 Zdravim všechny. Když mám rozetu a někdo přede mnou no vyřezal závity pro šrouby M5, tak mám tam dát šroubky, nasadit věnec a jezdit. Nebo to šroubky neudrží a já budu muset vyvrtat díry vedle a znova nanýtovat. Rozetu bych rád opravil. Koupit jinou umí každý  Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2022 0:01
 Ahoj Vašíku, jaká je zkušenost se šroubovým řešením po delším provozu? Lze doporučit? Díky, Petr
Datum: 16. srpna 2022 0:01
 Zdar. Díky za rychlou odpověď. Ten fichtl je na vesnický šolíchání bo nemá tp. takže pro něj končí asfalt ve vedlejší dědině. Plánuju dát ty nejtvrdší šroubky co seženu... Díky za rychlou odpověď a zdar!
Datum: 22. března 2021 20:30
 Ahoj Vašku! Je to uš hodně rokú, co sem tak taky uvažoval, ale z jinýho dúvodu. Já měl upravenej motor na cros. Jenže trať byla dost daleko a jet tam s teréním převodem by mě bylo líto motoru! Toš sem tam jel s originální rosetú a velkú rozetu 75 zubú sem si vezl s sebú! Taky kúsek řetázku kerej bylo potřeba pro 75 zubú! Kolečko na motoru od 11i do 14i zubú! Taky sem skusil mět obě rozety vedle sebe a předělat a prodlúžit enom řetázek! Nejsu si schopnej spomět kerá byla venku a kerá uvnitř disku. Taky vodítka řetězu a aj napínák, lebo sem experimentoval se sklonem zadních tlumičú aby byl větší zdvih zadního kola! Totok se nedalo udělat bez šroubování ozubenýho věnce na disk! Předpokládám, že pokud je to na ježdění po silnici trvale, že bude jistější nový díry a nýtování! Já každej výjezd měnil šroubonání ozubení, ale nebylo poznat nic na závitech obyšejných šroubkú! Možná kvalitní ocelový šroubky a sem tam skontrolovat utažení a nejni žádnej problém! Dokážu psat aj spisovně, ale tak s teho mám větší radosť! HI!HI! Detaile možem dodiskutovat na meilu! Toš asik tak. Oski
Datum: 22. března 2021 19:34
 zdar draci mám otázku mam jawu 21 a přestala my fungovat spojka prosím o rady co by to mohlo být.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. února 2021 12:29
 Ahoj ondro14! Skoro týdeň a nigdo se nesnaží poradit? Nejni to taky tým, že nevíme, co si představit pod pojmem přestala fungovat? Spojka má spojovat. Taky ale rozpojovat. A co se stalo Tobě, zatím nevíme? Nebo funguje špatně? To je tech možností ešče viec! Buď upřesni co vlastně dělá, nebo máš smolu! Dúfám, že to objasníš! Toš tak. Oski
Datum: 27. února 2021 12:29
Jméno: Romel
IP: uživatel16106
 Draci, prosím od radu nebo vaši zkušenost - před mnoha lety jsem zakoupil na Jawku 50/23 dvojici lamel - nic zlého netuše . Po nějaké době jsem byl nucen opět rozdělat motor a co nevidím - ozubení lamel bylo vyhlodáno do směru otáčení. Mizerný materiál lamel- kdoví odkud. lamely byly vystlány korkem. Zakoupil jsem opět - v jiném e-shopu (samozřejmě Fichtl krámek) - a tentokrát to bylo v pořádku. Po čase bylo třeba korky vyměnit - čirou náhodou jsem získal " Sadu korkových vložek" bratru za 14,50 Kčs . Obvyklým postupem jsem korky zapravil do lamel a s úspěchem opět jezdil. A jak roky plynuly - korky se pomalu ojely. Bylo třeba opět dát nové obložení . Akorát ta kouzelná krabička už nebyla. Protože obě lamely jsou stále s ozubením ve formě jako za mlada - chtěl bych je znovu dát do oběhu, ale nemám ten korek. Koukal jsem na stránky, kde jej sehnat - napadají mne špunty - ovšem je to většinou korková drť - ta nepřichází do úvahy. Pak jsou tu ještě zátky na demižóny rozměrů tl. 24- průměr 70/65 - jedná se o korek přírodní - bělený. Z jedné zátky uvedených rozměrů (á - 40 Kč) se dá vykřesat cca 14 kousků . Na dvě lamely potřebuji celkem 32 malých lichoběžníků. Tedy 3 zátky cca 120 Kč a poštovné. Akorát nevím jak se tenhle korek bude chovat jako součást spojky.
Ferodu moc nevěřím - dával jsem dohromady spojku na 555 a prokluzovala . A tak raději jedině korek. Máte zkušenost s použitím korkových zátek z přírodního korku? Prosím dejte vědět. Tom/Romel ročník 1948
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2021 19:13
 Ahoj Tome! Nesceš mě napsat na meil? Budu moc rád a určitě Tě nenaštvu! Toš tak. Oski
Datum: 18. února 2021 19:13
 Mám s ferodo lamelami z Fichtl krámku najeto už spoustu kilometrů a fungují perfektně. Korek už bych nechtěl, už jen proto, že má ferodo větší výdrž než korek.
Datum: 16. ledna 2021 21:47
 Přesně tak! Před šedesáti a míň rokama enom špunty! Toš tak. Oski
Datum: 08. ledna 2021 20:46
Jméno: Martin
IP: uživatel19680
 korek ze špuntů funguje
Datum: 07. ledna 2021 21:25
Jméno: Honza
IP: uživatel19661
 Zdar, na mustangovi, kterého jsem nedávno koupil jsem mimojiné měnil gufero 25-42-7 pod řetězovým kolečkem, po tom starém tam zbyly jen rozervané zbytky, dotyčný jezdil asi dlouho bez toho a je vidět, že je karter na pár místech po obvodu (kde má být gufero) vydřený (asi od kolečka. nebo řetězu)... dal jsem tam nové a celkem to i navzdory těm vydřeným místům na kartéru pěkně těsnilo..., ale teď se stalo asi cca po ujetí 100km, že se nové gufero vydřelo (obrousilo na okrajích - jako kdyby se za jízdy točilo dokola) a přestalo úplně těsnit... nevím čím to..... mám za to, že se gufero při jízdě nesmí samo otáčet...Měl jsem to vždy pořádně dotažené... co může být špatně? nebo něco chybí? nemůže být špatná ta vyzmezovací rozpěrka? že by to pak po dotažení tlačilo až moc přímo na gufero ..... jinak mám to tam zleva takto: gufero - rozpěrka - kolečko - zajištovací podložka - matice
Dík za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2020 11:43
 zdar, no a co ložisko? to je ok? může tam být už vůle, nebo ta rozpěrka může být KO, taky záleží jak tam to gufero šlo dát. pokut šlo hodně zlehka tak je to špatné, pak jedině ho tam zalepit
Datum: 13. srpna 2020 11:43
Jméno: Majkl-30
IP: uživatel19660
 Zdravím všechny. chci se zeptat,budu si tu kupovat rozetu na Mustanga ale nevím jaké ložisko do toho mám objednat https://www.fichtlkramek.cz/nahled/rozetam_pionyr.html dík za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. srpna 2020 15:43
 Ahoj Makle! Šak vezni starú rozertu nebo ložisko z ní a zajdi do obchodu s ložiskama, že sceš takový ložisko! Dúfám, že to trochu očistíš neš tam pújdeš! Předpokládám, že na fichtlkramku ví, jaký ložisko tam patří! Nebo napiš na meil! Toš tak. Oski.
Datum: 08. srpna 2020 15:43
 Ahoj. Potřebuji koupit na Jawu Mustang nevím přesně jak se to jmenuje ale asi převodník řazení. Je to od táhla řadičky ta věc co vede do motoru, drží to dva šrouby a v motoru je ozubené zařízení které působí na stromeček. Poraďte prosím kde to sehnat. Rozhýbal jsem to ale nějak to nefunguje. Děkuju
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. srpna 2020 11:33
 Ahoj, té věci se říká řadící automat. Ten musíš koupit OD NĚKOHO jiný, protože nové se nedělají. Nebo tu je druhá možnost - repas. Ten je ovšem hrozně náročný. Většinou to bývá tak, že to člověk rozloží, ale už nesloží... Při repasi se mění pružiny a pružinky a v případě potřeby i ozubení.
Datum: 04. srpna 2020 11:33
Jméno: Martin
IP: uživatel19628
 Řadící automat, zkus ho opravit.
Datum: 11. května 2020 20:24
 Zdravím všechny pinckaře. Moc rád bych poprosil o radu lidičky kteří mají zkušenost s přestavbou pionýra na cross. Stavím pro syna a dostal jsem se k sekundárnímu převodu a nevím (nemám s tím žádnou zkušenost) jaké kolečko a rozetu použít aby se z fechtla stala terénní bestie. Moc děkuji za rady. Přeji hezký den.\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. září 2020 12:14
 No nakonec sem se nedozvěděl nic! Ani k tej púvodní radě 60 zubú, ani k mojej radě 75! Na meilu sem taky nenašel žádnú odezvu! Jak tatínek pokračuje, či to synáčka mezi tema radama přešlo? Prostě nic! No Franky nebo Stando, řekni, nejni lepčí jit na pivo nebo dělat neco užitečnějšího, neš tadyk radit? Ešče, že se toťkaj přes meil podařilo klukom pomoct! Jak to tadyk má fungovat, gdyž nigdo neporadí a gdyž ano, toš se stejně nezjistí eslik to k nečemu bylo! Pokáď budu vědět a budú odezvy, rád poradím nebo přispěju vlastníma ověřenýma skušenosťama! Šak se dá aj meilem, aby se člověk nestyděl optat! Gdo se neptá nic se nedozví!!! Hlavně se dycky fšecí vraťte v pořádku dom!!! Třeba aj s pomocú iných ale v pořádku!!! To Vám fšeckým přeje Oski!
Datum: 06. září 2020 12:14
 Ahoj!Aani nefím , jak oslovit, ale to nefadí! Toťkaj sem si spoměl, že gdysik dávno se negdo ptal na rozetu na Pionýra pro cros! A nemohl sem to najit! On se uš negdo přihlásil! 60 zubú prospěje, ale žádná bestie se s teho ešče nestane! Já bych doporučil 75 zubú a potom experimentovat s kolečkem na motoru! 11, 12, 13, zubú podle trati! Vlastní skušenost! V minulosti sem totok radil a s úspěchem! Více možem rozebrat na meilu! Možná najdu aj fotky gde co sehnat! HI!HI! Toš tak. Oski
Datum: 08. srpna 2020 15:58
 Tak třeba dejte 60tizubovou rozetu dozadu a dopředu 11z sekundáro
Datum: 27. července 2020 14:14
Jméno: Jan
IP: uživatel19634
 Dobrý den, je potřeba tyto pouzdra https://www.fichtlkramek.cz/nahled/pouzdro_uzavrene_125_175222.html , https://www.fichtlkramek.cz/nahled/pouzdro_otevrene_125_17522.html ještě nějak vystružovat ? nebo je možne jen nasadit a složit motor ? kdyby jste mi poslal jen přesné rozměry pro porovnání se starými byl byl bychrád děkuji Zedník
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2020 18:20
Jméno: Vašek.
IP: uživatel19635
 Zdar. Tyhle pouzdra jsou už dělané na míru takže hned k použití
Datum: 16. února 2020 18:20
 Zdravím. Neviíe někdo kolik zubů má orig. sekundární řetězové kolečko na Jawa 350 Tramp nebo Styl? Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2020 23:38
 katalog pravy 17z
Datum: 06. února 2020 23:38
 Zdravím
Možná to tu bylo tisíckrát ale tak v mládi mně tyhle stroje minuly a ted pro oddech od práce jsem si pořídil pio 21 a tak nějak se snažím o celkovou generálu
Co mně trápí udělal jsem motor všechno co šlo ložiska gufra klika ojnice píst válec od stejskyho atd ..
Vše se točí krásne volne vše sedí ale začala se mi zadrhávat nakopávačka respektive nejde sešlápnout.Tedy rukou motor zatím na stole.
Dával se novej startovací segment plus pružina je možný že špatně dosedaj zuby jak jsem někde čet? a tedy znovu půlit motor což se mi vůbec nechce a co dál? zkontrolovat dosedání zubu? někdo tvrdil první zub pryč? díky za radu .
Je fakt když dam kvalt a pohl sem s tím přes šroub magneta a vyřadil tak to pak chvilku šlo párkrát prošlápnout ale pak se to zas hryzlo .
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. prosince 2019 9:50
 Tak mně to nedalo a s nechutí to rozebral porovnal pořádně segment origo s novo výrobou a byly tam nepatrné rozdíly nabrousil jsem lehké zkosení na boční hrany a trochu upravil náběh prvního zubu pač to tam bylo takový lomený a výsledek je o hodně lepší uvidíme jak se to bude chovat ve stroji.
Datum: 05. prosince 2019 9:50
Jméno: Vašek
IP: uživatel19615
 Zdar, jestli to dělá jen občas tak bych to neřešil, setkal jsem se s tím skoro u každého pionýra, prostě zuby nezapadnou do sebe ale stačí pohnout motorem přes kvalt a zase to jde. Dělá mi to taky, není to nic neobvyklého.
Datum: 01. prosince 2019 17:41
Jméno: thomas21
IP: uživatel19607
 Zdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam za problém? Utomat vypadá ze je v pohodě
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2019 20:36
 Asi otočená řadící vidlička.
Datum: 09. listopadu 2019 20:36
 tak vypadá že rádi dobře  děkuji za odpověď a přejiZdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam špatně automatu vypada v pohode když mam v ruce samotný automat hezký den.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. září 2019 18:24
 Zdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam za problém? Utomat vypadá ze je v pohodě
Datum: 23. září 2019 18:24
Jméno: Martin
IP: uživatel19576
 Čau chci se zeptat mám problém s parezem 555 se spojkou.Někdy zabere,ale někdy to zase klouže při startování. Někde jsem se do četl že tam jde dát spojka z pionýra. Koš ten si myslím že bude pasovat, ale kolečko na klice nevím zda li tam z pionýra bude pasovat a nebo se tam musí nechat z pařeza. Díky za radu.Martin
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. června 2019 17:58
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 Spojka 555 má jenom tři pružiny, pionýr 5 a je tam pákový převod. Možná jsou olítané korky nebo unavené pružiny. primární řetěz 555 je jednořadý, pionýr dvouřadý. Zkusil bych nové pružiny, případně korky. Primární kolečko by pasovat teoreticky mohlo.
Datum: 27. června 2019 17:58
 Sesu rozeta na 21-ku je lepší česká od TKM nebo Tchaivan? Potřebuji kvalitu a co nejvěrnější kopie originálu.
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. března 2019 15:45
Jméno: JK
IP: uživatel19553
 Hoď si korunou protože obě jsou gut hlavně že jsou k dostání
Datum: 12. března 2019 15:45
 Dívám se na to a opravdu Taiwan má zezadu navíc osazení.....je to tam k něčemu? Dám to na 21čku sport? Nebo je to jen výrobní detail který nemám řešit?
Datum: 04. března 2019 7:51
 taiwan je super,, domakana do posledniho detailu,, ale tkmotot a taiwan ma s druhe strany k rozete odlisny spodek
Datum: 25. února 2019 20:56
Jméno: Martin
IP: uživatel10988
 Čau chlapi budu dělat pařeza a koukam ze nabízejí klasické šedé těsnění mezi kartery a nebo žluté prešpanové ale to má tloušťku 3 mm, máte s tím naky zkušenosti. Díky za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2019 10:46
Jméno: Vašek.
IP: uživatel19533
 Asi to tak bude, máš pravda dělaj se dvoje jedny ty černý kvalitnější a druhý papírový-madarský.
Datum: 27. ledna 2019 10:46
Jméno: Standa
IP: uživatel19532
 Asi se splet. To bude 0,3mm. Klasika je 0,2mm. Nevidím v tom problém.
Datum: 27. ledna 2019 8:18
Jméno: Vašek.
IP: uživatel19531
 Jo a další věc coby tomu říkala klikovka a těžko bys nasazoval válec na štefty rozšířený o 3 mm.
Datum: 25. ledna 2019 9:20
Jméno: Vašekl
IP: uživatel19531
 Zdar. Těsnění tlusté 3 mm je fatální blbost to by ti vyskakovali kvalty, pokud by to vůbec řadilo.
Datum: 25. ledna 2019 9:17
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Fakt má 3mm?
Datum: 23. ledna 2019 17:30
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Čau draci, poraďte prosim kdo víte .Co je lepší?Mít na primáru převod 14-34 a na sekundáru 11-55, nebo primár 12-34 a sekundár 13-55, jde o fichtla na terénní závody. Díky......
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2019 9:31
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Tohle by mi dávalo za pravdu: https://motorky.bazos.cz/inzerat/100141164/Jawa-50-spojkove-lamely-34z36z37z38z.php
Datum: 01. února 2019 9:31
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Mám za to, že s 11/36 řetěz vychází bez půlspojek a s originál řetízkem. Ale musel bych shodit dekl, abych to oveřil na 100 %.
Datum: 01. února 2019 9:29
Jméno: Bohun
IP: uživatel19534
 Takže 12/34 nejde?
Datum: 28. ledna 2019 16:32
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale na 11/34 i 12/37 musí být řetěz s půlčánkem
Datum: 28. ledna 2019 16:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 na 12z sedí lamely 37, což je to samé jako 11/34
Datum: 28. ledna 2019 16:09
Jméno: Bohun
IP: uživatel19528
 Na internetu jsem našel výrobce, který dělá i 12 zubů......,každopádně díky.....
Datum: 21. ledna 2019 11:06
Jméno: standa
IP: uživatel19527
 Neznám 12/34 primár. Buď se dělá 9/34 a nebo 11/34. Pak jsou race varinaty s vyššími lamelami (36,37z) a kolečky 11 a 9z. To že máš ferodo lamely je nicneříkající informace. Pokud ti to na 9z nebo 11z klouže tak zvětši přítlak na pružinách. Buď se tam přidávaj podložky,nebo se dávaj delší pružiny a nebo se taky dá sehnat silnější mezilamela. Zjišťuj a pátrej. Na fcb je skupina pro řešení těchto věcí.
Datum: 21. ledna 2019 10:00
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Spojku mám ferodo.....,takže myslíš že 12 zubů na primáru je blbost a raději ještě míň zubů?
Datum: 20. ledna 2019 20:19
Jméno: standa
IP: uživatel15830
 Ad1) zvýšit přítlak spojky Ad2) pokud se dostaneš na tak ostrej level,že už bude motor tak výkoný,že spojka výkon nepřenese tak se potom prodávájí speciální lamely gumokorek atd....
Datum: 20. ledna 2019 20:09
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Něco jsem asi blbě namačkal, pořád to nejde, ale i tak díky.....
Datum: 20. ledna 2019 19:31
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Zase se mi nezobrazuje,mě z toho jebne....Šlo by to prosím poslat v sms na číslo 603906195.Díky moc.....
Datum: 20. ledna 2019 19:00
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Druhá odpověď se mi nezobrazuje, mohl bys ji zopakovat?Díky.....
Datum: 20. ledna 2019 18:53
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 9 zubů na primáru jsem měl a klouzala mi spojka, myslel jsem že 12 zubů na primáru by spojka už udržela a že bych pak řešil jen sekundární kolečko....Co si o tom myslíš?
Datum: 20. ledna 2019 18:40
Jméno: standa
IP: uživatel15830
 Na primár 11/34 a nebo 9/34 a sekundár dle trati. Ono celkově je to dle trati. Na to nejde obecně odpovědět.
Datum: 20. ledna 2019 18:28
 Zdar draci,
potřebuju helfnout s jawou 250 559 - ročník 1964 - Panelka.
Mám motor a převodovku komplet po generáce. Dával jsem nové hřídele, nová ozubená kolečka (2.a3. rychlost), vidličky a převodovka mi krásně řadila, když jsem to měl rozpůlený. Vůle na řadících vidličkách v kolech na všech stupních, aby nedrhly. Mám nový startovací segment, novou hřídel s kalhotami pro řazení a novou hřídelku na startpáku.
Zatím jsem ještě nestartoval, ale sednu na ní a řadím, k tomu se popostrukuju nohou, aby se mi točilo zadní kolo.
Problém mám s prvním rychlostním stupněm. zařadím nahoru a skočí tam, cítím ho, jak zabírá zadní kolo, ale jakmile pustím řadící páku, tak to vyskočí. prostě tam nezůstane. Jednička mi zůstala jen 1x z 10 pokusů zařazená. Potom 2,3,4 už mi normálně krásně řadí a kvalty zůstávají.
Kde může být problém??
Díky za tipy
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Joo super nápad Martine, přesně tyhle pružiny jsem mělnil, tak na to taky mrknu.
Datum: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Martin Miarka
IP: uživatel13882
 Zdravím všechny, zvažte toto: určitě jsi použil nové pružiny aretace řazení (jsou dvě zastrčené do řadící kulisy); nové pružiny jsou vinuty z drátu o 0,1 mm silnějšího než originální, pružina má 10 závitů = zmáčknutá pružina je vyšší o 1 mm, k řadícím kolíkům je od středu otáčení 2x dále než k pružinám = zdvih u řadících kolíčků je menší o 2 mm a kolíček kulisu nedomáčkne (nedotočí) až na úplný doraz tak, aby kulisa zacvakla kuličkou do vybrání. Brousím pružiny tak, aby po složení šla domáčknout (dotočit) hřídel řazení (kalhoty) až ke kulise - plechu do kterého je to zasazené. S nezabroušenými pružinami je problém se špatným řazením téměř vždy. Tož tak.
Datum: 12. prosince 2018 19:31
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Dvoupáka nevadí, vždyť do kejvačky montovali obojí. Převodovka od Sesy by měla jít vyměnit kus za kus. Lze přestavět i převodovku z 634 nebo 638, ale je tam pár komplikací... Ještě doporučím pod dynamo válečkové ložisko NJ305 (C3) namísto 6305 C3. Má vyjímatelný vnitřní kroužek, který se nalisuje na čep kliky, vnější kroužek se nalisuje do karteru. Motor zaklopíš krásně i za studena, případnou opravu převodovky to dost zjednodušuje...
Datum: 12. prosince 2018 15:10
Jméno: standa
IP: uživatel19507
 Děkuju za dobrou radu  Bude to pasovat celý do péráka,kde se jednou hřídelí startuje a druhou řadí? Řešit to budu samozřejmně až to bude aktuální a dle míry poškození převodovky jako celku. O motor bylo v minulosti pečováno. Myslím že to bude spíš nějaká vůle v přesuvníkách a nebo ve vedení vidliček.
Datum: 12. prosince 2018 13:39
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Proč vypadává jednička, to netuším, nejspíš součet všech možných vůlí  U těchto motorů je běžné, že vyskakuje 2 . a 3. rychlost, protože kolečka drží jen za kousek drážkované hřídele. Jednička může vypadávat v propojení jedničkového 24z kola (18) na předloze s dvojkovým (7), viz http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/jawa_250_typ_353/katalog/14.gif . Je tam šest čepů, pokud by byly dost omačkané, mohlo by to mít snahu vypadnout. Nebo vyběhaná kulisa, uložení tyčky, uvolněné čepy na vidličkách (bacha na vlasové praskliny vidliček). Těžko říct, je to jako s fichtlem, z venku to vypadá funkčně, ale ve výsledku to funguje spíš zázrakem  V případě většího poškození se přimlouvám za tuhle převodovku https://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html Je to sice ranec, ale bude to nesmrtelný. Není to tak citlivý na vymezení vůlí, hýbe se jen se dvěma koly místo čtyř, lepší vidličky... Plus vyměnit původní kulisu za kulisu s jedničkou dole jako u normální motorky (u fichtla je to vlastně normální i s jedničkou nahoru  )
Datum: 12. prosince 2018 8:34
Jméno: standa
IP: uživatel19506
 V tomhle oboru jsem úplnej laik a první půlení a oprava motoru mi čeká do budoucna. Chci se zeptat (asi Jirky) na občas vyskakující jedničku u motoru Jawa 250 pérák. Zařadim normálně jedničku,rozjedu se v pohodě. Ale problém je třeba u opakovaného rozjíždění třeba ve městě. Zařadím jedničku,popojedu,vymáčknu spojku,chci znova popojet a jednička vyskočí. Prostě jak se člověk někde rozjíždí na vícekrát,tak je problém a vyskakuje. Čím to je? Jinak motor funguje skvěle. Klika mlátí,spojka klouže,primár chrastí,ale furt to jede a nic nenasvědčuje tomu,že by ten motor někdo zastavil  Díky za rady .... byl bych rád,kdybych byl trochu připravenej na to,co čekat ......
Datum: 11. prosince 2018 22:51
Jméno: kozel
IP: uživatel19505
 Díky za tipy Jirko
Datum: 11. prosince 2018 17:04
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundávat spojku není nutné, ale bude tam líp vidět a můžeš točit převodovkou jen za vnitřní koš....
Datum: 11. prosince 2018 16:19
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 včem mi pomůže sundat spojku? Přes svátky na to vlítnu, vypustim olej a prověřim pohyb řadící vidličky, jestli nedrhne nějak v koncové poloze. ,, co čertíci? tam jsme dával akorát nové pružiny
Datum: 11. prosince 2018 14:21
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Měl jsem na motoru nalítáno cca 53000 km, při cestě z Chorvatska mi na Pálavě odešlo spodní ložisko na klice. Takže jsem celý motor rozebral a zjistil, co vše je už opotřebené a ty díly jsem vyměnil za nové. Hřídel s kalhotami byla omačkaná v místě podepření - otlačení cca 0,5mm - u výstupu na vačku u řadícího automatu.
Datum: 11. prosince 2018 14:18
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundal bych spojku a uvidíš co a jak. Na předloze drží kolo 24z za čepy, tam by snad neměl být problém. Proč jsi měnil kalhotky?
Datum: 11. prosince 2018 13:31
 kulisu jsem neměnil, díky
Datum: 11. prosince 2018 10:26
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Neměnil jsi i kulisu? Pokud se dává kulisa s jedničkou dolů, tak se často plech kulisy opírá o karter a pak to nedořazuje. Nedávno jsem někde zachytil info o špatné várce kulis. Mrkni se, zda čep vidličky dojíždí až do konce drážky v kulise...
Datum: 11. prosince 2018 10:12
|



|