|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Rio
IP: uživatel18806
 Ahoj, měl bych otázku ohledně pravého krytu na J23. K čemu přesně a jak moc důležitá je ta plechová podložka, která je mezi ložiskem a krytem? Měním totiž ložisko v pravém krytu a ta podložka se mi ztratila. Nevím, jestli ji lze někde pořídit novou a vlastně jak moc je tam důležitá. Přislo mi, že tam pouze drží na správném místě ten gumový kroužek, kterým prochází spojková tyčka. Čím si nejsem jist, jestli třeba nějak nevymezuje polohu ložiska vůči výstupní hřídeli? Děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2018 13:36
Jméno: Dafík
IP: uživatel19510
 AHOJ, vidím že je to už starší téma, ale podařilo se ti tu podložku někde sehnat? Po sundání ložiska jsem zjistil že ta podložka je celkem zničená nebo snad ani nebyla origo neboť tam byli dvě.
Datum: 27. prosince 2018 13:36
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, jak mam vyndat ložisko z pravýho deklu u pio? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2016 11:10
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
 Péro neboli LOFAS.
Datum: 04. září 2016 11:10
Jméno: péro
IP: uživatel18805
 keci v kleci , ohřej to horkovzduškou nebo na kamnech na cca 110-120 C a pak s deklem klepni o stůl a ložisko je venku
Datum: 21. srpna 2016 16:31
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
 Zdar Musiš vyndat pačku co vypina spojky ta je na malem čepu ten vyraziš. Pak tou dirou vyraziš ložisko.
Datum: 21. srpna 2016 11:24
Jméno: čz 250
IP: uživatel18794
 zdarec mám čz 455 a zustávají mě dole vyset kvalty hlavně dvojka občas trojka štverka to nedělá ví někdo co s tím ? díky za odpovědi https://www.youtube.com/watch?v=1ywC_fZclt8&index=2&list=PL8Tj6mSlVw9FlSxDLyBU1iivXrc9pfpaf
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. srpna 2016 6:24
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Zadej si GO motoru ČZ 250/455. Je tam popis go.
Datum: 17. srpna 2016 6:24
Jméno: čz 250
IP: uživatel18794
 všechno je pivodní tak bych to vyděl asi na tu pružinu musí se pulit nebo je pod víkem ?
Datum: 16. srpna 2016 20:28
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Ještě to můžou dělat unavené pružiny řadící kulisy.
Datum: 16. srpna 2016 20:11
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Může být ohnutý hřídel řazení , ten se potom příčí v pouzdrech . Dochází k tomu při montáži vačky samočinného vypínání spojky.
Datum: 16. srpna 2016 16:30
Jméno: Venca
IP: uživatel18789
 Zdar, dělám opravu na motoru a potřebuji vědět číslo ložiska, ale nejsem schopný ho nikde zjistit, jelikož na ložisku není, na klice mám 6303 a u "výchozu" z převodovky (u řetězového kolečka) mám 6004 a poslední ložisko je "pod" spojkovým košem, nemá číslo, nevíte prosím někdo jaké tam má být? Je z nich nejmenší. Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. srpna 2016 12:57
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ano i na převodovku správně patří C3
Datum: 16. srpna 2016 12:57
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
Datum: 16. srpna 2016 9:04
 C3 na převodovku? no nevím nevím jestli je to dobrá volba...dle stavu převodovky to bude mít tendenci vyhazovat kvalty....
Datum: 15. srpna 2016 22:39
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
Datum: 15. srpna 2016 18:10
Jméno: Venca
IP: uživatel18789
 Ježišmarjá, už mi to došlo... zapomněl jsem na ložisko v pravém deklu, proboha, teď jsem se koukal na obrázky na net a už mi to došlo... tak díky moc
Datum: 14. srpna 2016 21:20
Jméno: Venca
IP: uživatel18789
Datum: 14. srpna 2016 21:12
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Jestli ty nebudeš tak trochu línej hledat... Každé ložisko má vnitřní + vnější průměr a šířku, podle toho správné označení lehce vyhledáš, na netu, ve strojnických tabulkách nebo to staré vezmeš s sebou do obchodu. Druhá možnost je katalog náhradních dílů, tam je to taky uvedeno. Ložiska mají být 2x6303, 2x6202 a 1x6004. Navíc ti prozradím, že všechna ložiska do tohoto motoru musí být s vůlí C3. Pokud ti prodají zakrytá ložiska, tak krytí odstranit. Gufera dáš sám?
Datum: 14. srpna 2016 20:36
 http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-na-vymenu-lozisek-loziska.html
Datum: 13. srpna 2016 21:25
 6202 je pod spojkou a zároveň je i v deklu zapalování
Datum: 13. srpna 2016 21:24
Jméno: Venca
IP: uživatel18789
 Tak díky, ale na fichtlkrámku píšou, že je 6202 pod pravý dekl motoru a tam je právě to řetězové kolečko, ale ten spojkový koš je přeci na levé straně nebo se pletu a už v tom mám zmatek?
Datum: 13. srpna 2016 21:07
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Ložiska jsou , 6303/C3 , 6004/ C3 ,6202 .
Datum: 13. srpna 2016 20:42
Jméno: Kendy
IP: uživatel18787
 Zdravim, chcel by som sa spýtať či nevie niekto z Vás ako správne zložiť štartovaciu paku na jawe 555 kedže sa skladá z dvoch časti. Rozobrali sme to a ten vrchný segment to ozubenie vypadlo a neviem ako ho tam teraz dať na tote zuby. Je nejaký postup alebo trik ako to nasadiť správne aby do dobre a nakopavačka fungovala správe? Ďakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. srpna 2016 19:25
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nasaď na startovací hřídel startpáku, vem levej karter a jednoduše zkoušej nasadit půlměsíc tak, aby byla páka vůči karteru v požadovaný pozici (v předklonu)..
Datum: 12. srpna 2016 19:25
Jméno: Zbyněk Exner
IP: uživatel18781
 Zajímalo by mě jestli budou na prodej ještě 11-ti zubé primární kolečka na pincka?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. srpna 2016 8:10
 budou ale vubec nevim kdy,asi uz za mesic
Datum: 10. srpna 2016 8:10
 cau borci, udelal sem motor , a prevodka je naka divna , dam tam neutral a kdyz kopnu tak semi to ci kolo a retez ,,, a skoror vubec nejde radit , diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. srpna 2016 16:50
Jméno: Tom
IP: uživatel18274
 Ty bláho tady čeština dostává těžce na prdel.
Datum: 07. srpna 2016 16:50
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Ahoj, zatahni a treba se to bude pak tocit bude
Datum: 07. srpna 2016 14:19
Jméno: George
IP: uživatel18706
 Dobry den , potřebuji se zeptat jak upravit vůli na převodovce na mustangovi , aby se dalo krasně točit po složení s prevodovkou, díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. srpna 2016 8:09
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Je důležité zachovat vůli mezi bloky motoru. To zajistí těsnění.
Datum: 06. srpna 2016 8:09
Jméno: Jirka
IP: uživatel18706
 Dobry den, mam dotaz ohledně skládání motoru, jedna se o motor z jawa mustang a mám problem ze pri složeni mi nejde otáčet převodovkou a nevím si stim rady, diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. července 2016 15:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 máš, mezi kartery těsnění?, měřil jsi axiální vůle hřídelí?, převodovka je přímo z tohoto motoru, který skládáš? měnil si pouzdra?
Datum: 26. července 2016 15:34
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Zadej si do vyhledávače , složení převodovky jawa 50. Máš tam videa s podrobným popisem a radami.
Datum: 26. července 2016 9:12
Jméno: Marek Horňák
IP: uživatel18759
 Dobrý den, dnes jsem na babetě 210 rozdělával válec a koukám ojnice celá od oleje , vysušil jsem to a parkrát potočil a ojnice zase celá od oleje . Je to špatně? Babeta jezdí celkem v pohodě zhruba 35km/h a když držím plyn na plno asi minutu tak pak chytne druhý dech a jede i 45 . Má to takový divný zvuk jako by tam byl omezovač  Myslel jsem si že je to špatným pístem nebo kroužky protože to dosti cinká ale nejsem si jistý. Předem díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. července 2016 9:48
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 V klikovém prostoru nemá olej co dělat. Pokud nejde o olej, který se přidává do benzínu. Jestli je tam olej z převodovky, tak máš poškozené těsnění mezi bloky.
Datum: 25. července 2016 9:48
Jméno: standa
IP: uživatel17556
 Zdravá babeta s přehledem jede 55km/h (zkrácené koleno). Známýmu jsem ji opravil a seřídil tak že jela teplá/studená a rovinky lezl tacháč k 60km/h. Karburátor origo ! Pokud máš nějaké problémy tak doporučuju motor opravit a seřídit.
Datum: 25. července 2016 6:32
 Caute draci, potreboval bych prosim Vas radu jak vyndat lozisko z deklu zapalovani na mustangu. Zkousel jsem horkovzduskou nahrivat, dekl uz svou teplotou tavil gumu na ktere lezel a potom jsem zkousel palickou poklepem na dekl vyklepnout, ale bez uspechu. Predem diky za kazdou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2016 22:38
 já si chlapy vydělám nejdřív osku páčky, potom páčku a ložisko vyklepnu z venku otvorem po štelovacím šroubu  plus teda chvilka na elektrické plotýnce
Datum: 17. července 2016 22:38
Jméno: Honza
IP: uživatel18749
 Díky za rady kluci, nakonec jsem tam navařil kus zavitový tyče a přes pásovinu s dírou nahřátý vyndal ven. Myslím, že ani kdybych to nahřál jak chtěl, tak pouhým klepnutím to nevypadne, ani tím improvizovaným stahováním to moc nešlo...
Datum: 17. července 2016 17:50
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Tak jsi asi málo praštil  a nebo všechny motory co jsem kdy dělal byly "dojetý" ... zatim jsem to páčil jen u dvou. a to sem myslel,že z toho vykvetu... dnes bych to řešil jak píšeš ty,to je ještě lepší než to "páčit"... ale když ona ta propanbutanová bomba je tak bombová   spousta věcí co mi dřív horkovzduškou a letlampama nešlo najednou jde  čim větší hořák tim líp
Datum: 17. července 2016 12:51
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 několik těchto ložisek už jsem vyměňoval, ale nikdy mi klepnutím po ohřátí nevypadlo,,, udělal jsem si na to jednoduchej stahovák (resp. vytahovák), kdy heftnu kousek závitovky k ložisku, nandám na ní takovej klobouček o málo větší než vnější průměr ložiska a postupným utahováním matice na závitovce ložisko pohodlně vytáhnu ven...
Datum: 17. července 2016 12:43
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Paličkou to je špatná cesta. V 90%stačí dekl ohřát a praštit s nim třeba o stůl. Ložisko vyletí. Pak lze použít třeba ohlý šroubovák,nůž,hřebík a postupně ložisko odpáčit... jak se tam udělá trochu škvíra tak vemeš nějakej 6-hr šroub co už se vejde hlavou pod kroužek ložiska a přes nějakou placku budeš utahovat a on ti ložisko začne vytahovat (nutno střídat strany). Ale teda většinou po ohřátí ložisko vypadne slabým klepnutím ... když ne tak to chce ještě víc ohřát a víc s tim praštit (třeba o ten stůl) ... některý vypadnou po ráně do stolu i studený  jinak to háčkováníje pakárna... a horkovzduška a letovací kartuše mi moc nepřesvědčili,hřejí lokálně ... ideální je bomba plynu s jednim hořákem (třeba na stanování) ... tam cokoliv chvíli necham,je to vařící během chvíle a nic se lokálně nevyžíhá...
Datum: 17. července 2016 10:16
Jméno: Panel
IP: uživatel18743
 Ahoj kluci potřeboval bych poradit na jawe 250 typ 559 panel mi nefunguje spojka na 1a 2 jde normálně zmacknu spojku drbnu do toho pustím spojku a neprokluzuje ale na 3 a 4 prostě furt klouže nastavenou ji mám dobré podle dočkala tak jsem si myslel že to jsou lamely ty jsem koupil nové pružinky a řetěz taky a bez rozdílu furt to klouže olej mám pp80 ještě mě napadlo že by to mohlo být automatem jaky tam patří originál a jak dlouhá má být ta tyčka ? Mám doma oba druhy i rozdílně dlouhé tycky. Předem díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2016 8:57
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Shodil bych obě víka, povolil spojkové lanko a vyzkoušel, zda funguje poloautomat - zda páka v krajních polohách dostatečně rozpíná lamely. Tím si ověříš i spojkovou tyčku. Další věc je stav koše a unašeče - lamely musí chodit naprosto volně, nesmí tam být záseky od lamel. A další věc je i stav plechových lamel, nejsou zdeformované? Příručka pro 638 uvádí max. zvlnění 0,2mm. Nemáš mezi spojkovými tyčkami kuličku? Má být jen v automatu - mrkni do hřídele bez tyček, zda je průchozí, zda jsou tyčky rovné a v hřídeli nedrhnou. Jak vypadají konce tyček, kulička a štelovací šroub? Ještě připomínám, že lanko se nastavuje až po nastavení poloautomatu, musí mít v páčce vůli. Spojka musí vypínat i bez lanka! Vypínací mechanismus je v pořádku? Dá se snadno rozdělat a zkontrolovat. Opět musí chodit zcela hladce, občas je vymačkané vypínání, případně něco praskne a pak to nechodí, jak má... Ale možností je spousta
Datum: 15. července 2016 8:57
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš mezi kladkou a vačkou nepatrnou mezeru, kdy ještě můžeš otáčet tím kroužkem na kladce ? Pomůže i hustší olej PP7.
Datum: 14. července 2016 8:08
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 Zdar, potřebuji radu, dělám generálku motoru na mustanga. Problém mám ale s uchycením hřídele a řetězového kolečka do ložisek. Ty pvodní co byly v motru když dám do nových ložisek tak jsou tam strašně volné uplně v tom jezdí. Když tam zkusím dát jiné tak tam jdu ztuha musí se narážet - tak si myslím že to má být. motor je ten nejnovší r.v 1980. Tak mě napadlo jestli tam pak nezačali dělat větší vůli. nebo jestli to normálně vždycky musí b ýt do ložisek naražené a dyž to tam jezdí je to šatně. JEště potřebuji vědět, jak moznám řadicí automat jestli je dobrý když je vymontovaný. díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2016 10:35
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Pokud je správnej řadící automat ve správnym motoru (s ouzkym ozubcem pro j550,555,05 a širší pro j20,21,23) a pokud vypadávají kvalty a automat nemá absolutně měkkou aretační pružinu na zubu tak je z 95% problém v soukolí převodovky , blbě vymezený futra,zemědělská vůle na přeskakovacim cvrčku nad jedničkou a klasika omletý drážky kol a hřídelí. Pokud vypadává 1 a 3 s tim že nejdou skoro ani zařadit tak je ouzkej automat v širokym motoru ...
Datum: 17. července 2016 10:35
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Dobrý řadící automat poznáš tak že řadí,je rovnej,nekroutí se jak had a neseskakuje mu ten aretační zub (funkční vodící plochy/rovná deska automatu). Pružiny mají odpor. Zuby na půlměsíci nejsou kulaté,přeskakovací jezdec taktéž. Ve spod správně vyjíždí packy co zaskakují do výřezů. Taky to nesmmí bejt kulatý.
Datum: 17. července 2016 10:29
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Hřídel kliky či hřídel na výstupu musí jít do ložiska suvně se znatelným odporem (rozhodně ne volně či s vůlí). Ložiska se dají koupit různá. Některá jsou na nule,některá mají toleranci do plusu a jiná do mínusu. Nedozvíš se to. Střed je ZVL neboli ZKL (Kinex). Kupříkladu ložiska FAG jsou volná a zas ložiska SKF festová...
Datum: 17. července 2016 10:24
Jméno: Honza
IP: uživatel18747
 V dnešní době se neni čemu divit když kupuješ pomalu čínský ložiska prodavačka když se zeptám říka kdo ví odkaď to je to vyrábí v číně a každý si klepe svoji značku na tyhle malý ložiska. Ještě dnes se dá použít značka kinex to je taková slabá náhražka ložisek z dob zlatého socialismu.
Datum: 17. července 2016 6:22
 Tak jsem tu zase.  :/ Na ten novější motor potřebuji samozřejmě hodit novější pravý kryt. Ten mám. Jenom že přítlačnou spojkovou páčku ( http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pritlacna_spojkova_packa.html ) jsem dostal solo . Podle katalogu dílu drží pouze na čepu který je z boku. A v té přítlačné páčce je pak už jen ten štelovací šroub a zajištovací matka tot vše že ? a ted otázka kde seženu ten čep ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2016 0:26
 už jsem sehnal celé víko. ale i tak díky
Datum: 02. července 2016 0:26
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 to asi neseženeš, jedině z jiného víka... každopádně naprosto postačí jakákoliv kulatinka vhodného průměru (tipuju 5-6mm), která není z úplného bláta. Odhadem bych řekl, že by se dala použít střední část svorníku válce, ale nevim. Jen je potřeba na konci kulatiny udělat zápich, ta je totiž z vnitřní strany jištěná segrovkou.
Datum: 01. července 2016 20:45
Jméno: Adam20
IP: uživatel14157
 Zdravím, už nějakou dobu mně tu leží ferodo lameli na pionýra. Teď nějaké lamely potřebuju, ale trochu se bojím vzít tyto, aby pak netrpěli věci okolo. Mám je tam normálně dat, nebo bude daleko lepší korek? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. června 2016 20:27
Jméno: standa
IP: uživatel18726
 To je otázka... tak maj mu ležet a nebo je sjede... jen jestli to sjíždění zubů nepůsoboval povolenej spojkovej koš... já v jednom motoru měl uvolněnej koš,nemáslový ferodo a sjelo mi to ze stran primár. Zuby do kulata  sem čuměl jak péro,to sem nikdy nevidèl
Datum: 28. června 2016 20:27
 no stando, pokud mu tam leží dost dlouho a jsou to takové ty máslové co nejdou nasadit na koš...  fungovat to bude, nic nepokazíš, jen je určitá pravděpodobnost, že ti rychle odejde ozubení...
Datum: 28. června 2016 14:46
Jméno: standa
IP: uživatel18726
 Normálně je tam dej. Nevim co by se mělo dít. Jsou to jen lamely. Od normálních se liší delší životností.
Datum: 27. června 2016 20:50
Jméno: simon
IP: uživatel289
 Zdar potřebuju radu nechci koupit krátkej řetěz proto se ptám bude mi na čz 175/477 stačit řetěz čz 420 se 128 články? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2016 14:56
Jméno: simon
IP: uživatel289
 a seso jakej je v nich rozdíl?
Datum: 10. června 2016 14:56
 jasne mel by,, pokud budes mit kolecko do 15 z,, ale 420 retez je spatny,, musis mit 428
Datum: 10. června 2016 5:12
Jméno: Kokos
IP: uživatel16168
 Zdravím nevíte prosím jestli je u stadiona pod maticí spojkového koše pérovka a taková podložka s tisícihranem?Před 3 lety jsem rozebral motor a už jsem zapoměl , co tam bylo.Předem díky za pomoc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. června 2016 18:59
Jméno: Kokos
IP: uživatel16168
 Díky
Datum: 04. června 2016 18:59
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Na stránkách sesa-moto máš katalog náhradních dílů. Vybereš typ moto a klikneš na katalog. Je to znázorněno v pořadí, jak to má jít po sobě.
Datum: 03. června 2016 12:23
 Zdar, dá se někde sehnat rozeta na kývačku pulbuben?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2016 13:17
 Já ji doma mám, ale ozubení je už docela KO. A jelikož tady nýtovanej věnec jak u pionýra tak nevím jak to zrepasovat.
Datum: 06. června 2016 13:17
Jméno: standa
IP: uživatel18701
 Poptej se v moto ústí nad labem a nebo Montyjawa či Motoren. Bude to ovšem za ranec. A nebo hledej na burze "šrotovou" a pak si repauj věnec,ložiska a tak,ale nesmí bejt moc vyrezlá a vymlácená v drážkách náboje. Doma se mi válí ještě jedna šrotová na péráka,ale to je děs...
Datum: 01. června 2016 14:56
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 Zdar,draci mám furt problém se spojkou u Jawy 90,při vyšších otáčkách mi prokluzovala to jsem vyřešil nové lamely a podložky na pružinky,ale při studených a někdy i při teplých rozjezdech mi prostě spojka nefunguje,nastavená je dobře i nové jehly mám na spojkovém koši,koš nemá ani rýhy od lamel,takže,prostě spojka funguje jenom bez oleje,protože lamele nejsou slepený,tak se vás ptám jaký byste mi doporučili převodový olej,ted tam mám pp80,anebo můžu tam dát i motorový,jako je u babetty,za odpověd předem dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. května 2016 9:03
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Dej tam PP7.
Datum: 31. května 2016 9:03
 Ahoj panové.Prosím o radu.Mam pionýra jawa 50.Při startování mě sem tam zadrhne klika startování.Čím to je.A co obnaší oprava?Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. května 2016 18:58
 jde ti to zub na zub, většinou s tím nejde nic udělat  problém většiny pincků
Datum: 29. května 2016 18:58
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
 Jo ještě taky mužeš mit už načnuty zuby na kolečku a nebo segmentu a to zase pulit.
Datum: 29. května 2016 12:42
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
 Zdar jsou dvě možnosti bud maš slabou pružinu a nebo ti drhne segment o karter v obou připadech musiš pulit motor. Ještě jedna možnost je že zadrhava hřidel v tom pruchodu od paky dovnitř
někdy pomuže položit fichtla na levou stranu a kolem hřidele nastřikat nějakej uvolnovač a nebo vnouzi řidkej olej.
Datum: 29. května 2016 12:40
|



|