Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: peca
IP: uživatel1226
 cus hele mam motor CZ 175 ten kulatej a jak je to RELÉ a sou tam asi 4 pripojky na dratky (sou to takovy valecky co maj v sobe sroubek kterejma se to utahne) a ja nevim k cemu to tam je ? a k cemu se to zapojuje diky moc PECA
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2011 9:33
 ty konektory jsou nějak označený (číslem nebo písmenem), v návodu k obsluze zjistíš co kam patří..
Datum: 14. února 2011 9:33
Jméno: karel
IP: uživatel11152
Posl.aktualizace: 13. února 2011 1:42
 radši kup nějakou určenou přímo pro použití v motorkách, takhle nejspíš nebude snášet vibrace a po pár stovkách km se uvnitř rozsype..
Datum: 13. února 2011 1:42
Jméno: drak
IP: uživatel10258
 ___HELP___
Zdravím vsechny draky, co potrebuju - chci udelat novou elektriku.. a tezce nevím jak na to.. mám nakoupený drát ale na netu je mrťe schématů zapojení.. PROSÍM mohli by ste mi poslat odkaz na dobré schéma zapojení elektroinstalace jawy 20 ??
NEJLÉPE schéma jak pro debily..  pac na fichtlu slozim a rozeberu a zpravim cokoliv..  ale s elektrikou sem v prd...i..  .. DĚKUJI
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2011 19:41
Jméno: trubka
IP: uživatel11157
 nechápeš-li schémata tak tě zbývá jedině Výzkumný ůstav elektrotechnický
Datum: 13. února 2011 19:41
Jméno: Nike21
IP: uživatel11141
Datum: 13. února 2011 10:28
Datum: 13. února 2011 0:00
Jméno: Milan
IP: uživatel10158
 cau...delal sem na fichtlu novou elektriku podle stare a jelikoz byli nektere draty prestrihane a zaizolovane tak sem je tam nedaval .. a zjistil sem ze mi nejde chcipak jinak vsechno ok .a muj dotaz zni ktere dratky mam spojit aby mi to chciplo ???
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2011 21:06
 stačí ukostřit indukčku, máš to ve schématu
Datum: 12. února 2011 21:06
Jméno: peca
IP: uživatel1226
 cus hele kdyz se iducka zahrejvá tak je asi v pr*eli co ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2011 21:08
 asi tak, pokud funguje jak má, tak bych to neřešil, v případě podezření ji vždycky můžeš vyměnit za jinou a zkusit rozdíl..
Datum: 12. února 2011 21:08
Jméno: Bugs
IP: uživatel7552
 Já bych řekl že je v pr*eli až když nefunguje jak má.
Datum: 12. února 2011 18:12
 Zdar draci, pomozte mi prosím. Chci na Mustangovi zapojit blinkry ale nevím jak na to. Prosím napište mi to kldině i slovně pro lepší pochopení. Předem děkuji moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2011 17:06
 zdroj mám 6V baterii 6Ah. přepínač 3 polohovej ze simála. relátko 6V z ČZ 175, přerušovač bliken 6V ze simála..-
Datum: 13. února 2011 17:06
 potřebuješ k tomu blinkry samotný, pár metrů drátu, nějakej přepínač a vhodnej zdroj napětí, protože altík fichtla ti to neutáhne, se světly určitě ne..
Datum: 13. února 2011 10:47
Jméno: martin kříž
IP: uživatel11082
 čus draci nevite nekdo, jak maj bej tlouhy uhliky u startéru na tatranu ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2011 11:16
Jméno: peca
IP: uživatel1226
 ja sem to dycky nechaval kousek delsi nez je ten drzak nemel sem primo tatrana ale jawu 175-502
Datum: 13. února 2011 11:16
Jméno: kocima
IP: uživatel7404
Posl.aktualizace: 11. února 2011 12:41
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 zdravím , půlím motor už sem u rotoru (ten magnet) skoušel sem to utáhnout 8 šroubem jak ste mi tady radily..ale asi mám strhlý závit..co stím ? provrtat 10 závitakem.. pude pak to magneto použít ? nebo budu muset koupit nové ? mě jde hlavně oto to sundat..jiné bych sehnal...poraďte prosím nevím si stím rady , měly ste stím podobné skušenosti ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2011 17:11
Jméno: Franky
IP: uživatel8027
 a skousel si to rozrezat ? nebo mlatit o zem ? co to prejet 813 tatrou ? .......... ne hele konec srandy.. skus to premluvit popripadne podplatit ...... jinak zdravim vsechny kokoty co me znaji.. a doufam ze zadnej kokot kteryho jsem pred okamzikem zdravil se me nepokusi nasrat a nesmaze to ...
Datum: 13. února 2011 17:11
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 už to je sundaný.. našrouboval sem na rotor šroub až dole co to šlo.. ze stahováku odšrouboval jednu nohu pridělal to na rotor pak sem připojil 3 nohu a stahoval o hlavičku toho šroubu a rotor je venku  to sem ale ocas to mě mohlo napadnout dříve
Datum: 12. února 2011 13:45
Jméno: Lori.
IP: uživatel10944
 Jeste nez na to vemes tezkou techniku fakt se presvec ze je ten zavit strhlej... Ono to pusobi dojmem ze se protaci ale pak ten rotor odskoci a je
Datum: 12. února 2011 12:13
Jméno: CZK
IP: uživatel9460
 Jak ti to může stahovák zničit zarážku pro vačku? Jestli máš strhlej M8 závit, tak pod šroub stahováku MUSÍŠ dát něco co se ti opře o kliku. Třeba váleček průměr 7mm, dýlku si musíš odměřit (aby vyčuhoval ven z rotoru).
Je jasný že kdybys tim stahovákem nebyl na jedná straně opřenej o magnet (packama) a na druhý straně o kliku (šroub) tak něco zničíš. Si to nejdřív nakresli jak to funguje.
Jak psal Chong je potřeba používat hlavu (to je to co máš na krku aby ti do něj nepršelo) a to nejlépe na myšlení nad tim co právě děláš.
Datum: 11. února 2011 15:33
 upozornoval jsem že je to to nebezpečný jak pro motor tak pro toho kdo to dělá...samozřejmě že nejlepší je to dělat tou M8 ale tak když mu to nejde?nebo ten stahovák něco jak pro primár...furt lepší něž kladivem....
Datum: 11. února 2011 15:19
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 dík za odpovědy , udělal bych to stahovákem ale strhlo by mi to tu zarazku na vačku..
Datum: 11. února 2011 14:58
Jméno: udo
IP: uživatel9869
 Chong...konečně pořádná odpověď .Naprosto souhlasím .
Datum: 11. února 2011 14:35
Jméno: standa
IP: uživatel11144
 martine mlč,je to svatá prada!!
Datum: 11. února 2011 11:23
 ptal se te nekdo na tvuj nazor??? v otazce je co ma delat ne co muze znicit!!!!
Datum: 11. února 2011 10:49
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Když to tady čtu, nedivím se že drtivá většina motorů na pionýry má zničené závity, otlačené těsnící plochy, zničené závity, či jsou všemožně utlučené plochy motoru od kladiva. Zkrátka najít motor na kterým se nějakej technickej Pat a Mat nevyřádil je sakra vzácnost. Při stahování rotoru magneta se nedá postupovat jinak než pomocí stahováku. Dobře poslouží tříramenej stahovák čínské provenience za cca 150 až 300kč. Když jste tady schopný vyhazovat peníze za kraviny typu podsvícení motoru, třásnění sedla a nesmyslných barevných variací nového laku, tak tohle je věc která ti vydrží leta a poslouží jistě mnohokrát. Jde totiž o to, že tak jak je zkonstruována kliková hřídel, tak je třeba vyvarovat se namáhání a zejména rázů (např. poklepem kladiva) v ose hřídele kliky, protože hrozí zkřivení ojničního čepu a následnému poškození a smrti motoru... A montpáka? No je autor tohodle nápadu normální? Mazlíte tu motory aby byly lesklejší než psí kulky a pak krom poškození kliky jako nevadí hnusné otlaky viditelné v rovině dělení skříně a to nemluvím o porušení těsnosti vlivem nedoléhání víka.. to se pak nemůžu divit že v prostoru magneta najdu olej, bláto i lehličí... Takže jako u všeho, stačí použít chladnou mysl a rozum... K motoru prostě kladivo nepatří, jediný který já osobně používám je gumová palička za 20kč, která usnadňuje rozebírání slepených částí motoru jako je např. víko spojky...
Datum: 11. února 2011 10:08
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 honzo a jak tobudu slážet zpět tak to tam jak natluču ?
Datum: 10. února 2011 23:43
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 tak mám rozpulený motor nemůžu to nechat tak skusím to jak si říkal nebo montpákama
Datum: 10. února 2011 22:08
Jméno: honza
IP: uživatel4417
 kdyz to nepujde tak se ta to vy... - aby jsi to neznicil - me to slo a rotor byl vpoho
Datum: 10. února 2011 22:01
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 ok dík za rady a můžu ten rotor pak použít ?
Datum: 10. února 2011 21:43
Jméno: honza
IP: uživatel4417
 nasad misto vacky sroub , chyt ten motor do jedny ruky jen za ten rotor a majzni do toho srouby kladivem a motor odlitne a rotor ti zustane v ruce  - a nebo si vyrob stahovak ze sroubu a pasovice
Datum: 10. února 2011 21:36
 podle mě je nejšetrnější použít klasickej packovej stahovák...
Datum: 10. února 2011 21:24
 kdyz tu zarazku na vacku znicis...tak si tam vyrazis novou jak ja..je to jen hlinik
Datum: 10. února 2011 21:21
 tak normálně z boku toho kolečka dej montpáky opři je o karter a zaber ale POZOR na : části těla kdyby to vystřelilo a taky to nemusí vydržet kartery...
Datum: 10. února 2011 21:21
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 vačka je sundaná , kolečko trojrameným stahovákem sem se tam nedostal..dvou nevím nemám.. kamošovy na 21 sme se tam dostaly ale strhly sme mu takovu kravinu co drží vačku nebo jak bych to řekl a když to nějak vypáčím můžu pak ten rotor použít ?
Takže to mám vypáčit na sílu jo ?
Datum: 10. února 2011 21:17
 Nebo normál dvouramennym stahovákem, ne?
Datum: 10. února 2011 21:14
 drastický- dvě montpáky a zaber
Datum: 10. února 2011 21:10
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 hlavně nestrat kolik rotoru
Datum: 10. února 2011 21:09
Jméno: argo
IP: uživatel8742
 obal hadrou váčku aby se nepoškrábala vem kombinačky a vytahnneš celý rotor
Datum: 10. února 2011 21:08
Jméno: Kuba
IP: uživatel9095
 Zdarec!
Chtěl bych se zeptat v čem může být problém když mi nedobíjí číza 487 i když sem jí nastartoval a zkusil 2 relátka,ale buzení prostě nezhaslo jinak běžela hezky...
Zrim díkec a zatim
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. února 2011 21:44
 začal bych kontrolou správnýho zapojení dynamo - relé, pak kontrola uhlíků a měření napětí na budícím vinutí, a když nic tak proměřit rotor..
Datum: 10. února 2011 21:44
Jméno: Kuba
IP: uživatel9095
 Mě napadla ještě baterie... , ale bez tý by to ani nechytlo a to stejný si myslim i o tom zapalku...,ale rotor mam jeden navíc tak zkusit můžu...
Datum: 10. února 2011 20:19
 zkus vymenit uhliky jestli - jestli nejsou treba sjety, nebo vycisti drazky na zberaci na rotoru a kdyz to nepomuze muze byt v haji rotor
Datum: 10. února 2011 20:08
Jméno: Jenda
IP: uživatel5173
 Ahoj. Jakou svíčku byste mi doporučili na péráka a kývačku 250 + jakou vzdálenost elektrod? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2011 11:56
Jméno: standa
IP: uživatel11144
 péráka mam. mužu tě ujistit,že pojede na každou svíčku,která bude házet jiskru....je mu to úplně jedno! a jestli bude na svíčce mezera 3 desetiny a nebo milimetr je mu taky jedno!
Datum: 11. února 2011 11:56
 tradičně Brisk N15C, 0,7mm (standartní hodnota nové svíčky)... nevim co na tom furt řešíte, stačí jakákoli správného typu s odpovídající tepelnou hodnotou...
Datum: 10. února 2011 21:48
 zdravím už jsem to tu dával jednou, ale nikdo mi nebyl schopný odpovědět na to co jsem se ptal. POtřebuji vedět kde mám na přední světlo zapojit dráty mám to udělané přesně podle tohoto schéma http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_50_typ_20/schema/schema_typ_23_25_5w , které je na sesa moto. U světla mám vyvedených 6 drátu 2 žluté 2 modlré a 2 černé ty 2 černé už jsem zjistil že se mají zapojit na obímku žárovky a ty ostatní barvy bych potřeboval abyste mi někdo napsal které barvy zapojit na 56a které barvy na 56b a které na 57. věřím že se tu najde někdo kdo na to bude přesně jak potřebuji schopný odpovědět díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2011 18:11
 A kdo má asi poznat z barev odkud ty dráty vedou? Už jsem ti jasně řekl, že dva ze čtyř drátů vedoucích od přepínače světel (na řidítkách), konkrétně ty z krajních poloh, půjdou jeden na 56a a druhej na 56b (na pořadí nezáleží), ten z prostředního kontaktu přepínače světel půjde na 56 na spínačce a ten od tlačítka klaksonu překvapivě na klakson.. Barvičky si tam dosaď jaký chceš.. Ale to sem ti jen přečet schéma, dá se to krásně vyčíst z něj!! Pochopil bych kdyby se jednalo o 350/640, ale tohle je to tak jednoduchý...
Datum: 09. února 2011 18:11
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 Tak sem taky musíš napsat kterej drát je od čeho, podle barev se to takhle od počítače poznat nedá.
Datum: 09. února 2011 17:21
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 zdravím,čím mám odšrubovat magneto na motoru u mustanga , dík za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2011 12:04
 stator drží na dvou šroubech M5 umístěných po obvodu, rotor (nikoli magneto, jak ho spousta lidí špatně nazývá (magneto je pojem označující celé těleso magnetoalternátoru, čili stator i rotor)) je pouze nasunutý na kuželu čepu klikovky, po sundání vačky do něj našroubuješ šroub M8 a budeš utahovat, až rotor seskočí..
Datum: 09. února 2011 12:04
 čau, dělám elektriku na jawa 20 už ji skoro celou mám ale te´d nevím jak dál mám ji přesně nataženou podle tohoto plánku: http://becka1sud2.rajce.idnes.cz/Obrazky/#becka.jpg a u světla mám vyvedených 6 drátů 2 černé 2 žluté a 2 modré a nevím kam je mám na to světlo zapojit na svěle jsou čísla 56a 56b a 57 a ještě jedno na obimce žárovky tak jestli byste někdo kdo tomu rozmumí mohl napsat na jaké čísla jednotlivé dráty zapojit moc děkuji za rady opravdu mi tím pomůžete dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. února 2011 11:06
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 K tomuto schéma musíš použít svorkovnici ( viz. obr. ,,co to je ? ). Do svorkovnice vede jeden žlutý a jeden modrý ( do jedné
zdířky). Zdířky musí být dvě. Z této svorkovnice musíš napojit dráty na světlo 56a , 56b. Na schéma to chybí. Černé dráty
jsou kostra a jdou na objímku. Prohlédni si schémata na http://www.sesa-moto.cz a pochopíš to
Datum: 09. února 2011 11:06
 jestli to neni originální elektrika, tak si tam moh dát každej drátky jaký barvy chtěl, pokud je to origo, barvy a zapojení najdeš v návodu k obsluze (viz. http://www.sesa-moto.cz )
Datum: 08. února 2011 19:30
 tak mi prosím napiš jaké barvy na které číslo, odpovězte na to co jsem se ptal díky moc
Datum: 08. února 2011 18:30
 to schéma je primitivní, nevim co na něm nechápeš, 56a a 56b na světle jsou přívody na tlumený a dálkový vlákno žárovky, na který povedeš 2 dráty od přepínače světel na řidítkách...
Datum: 08. února 2011 17:49
 Zdar vsichni , potrebuji poradit mam pincka a nevim jake vsechny draty mam zapojit aby slo vypinani(myslim zapojit do toho cerneho jak se tym vypina motor a zapinaji svetla)chci jen aby me slo vypnout motor a kdyztak tak aji cim to mam spojit ty draty k tomu plisku???? diky moc vsem
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2011 15:01
 čau draku,SESA tu ma nekde schema zapojení.Normálně na to stačí malá pájka a cín ale opatrně at nepoškodíš teplem ten přepínač
Datum: 08. února 2011 15:01
 čus draci potřebuju poradit mam na motokáře motor z tatrana a přes zimu mi startoval a ted uz zas přestal co mam s tim delat ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2011 15:56
Jméno: martin kříž
IP: uživatel11082
 dik, ale me jezdi ale nestartuje
Datum: 08. února 2011 15:56
Jméno: standa
IP: uživatel11122
 nabij baterku,vyčisti karbec a dej mu čuchnout benzinu pod svíčku
Datum: 08. února 2011 10:39
Jméno: ondra
IP: uživatel11113
 Dobrý večer mám jawu 05 a chtěl sem ji po zimě nakopnout ale nechytla tak vyšrubuju svíčku a jiskra nikde zkusím jiný taky nic tak překontroluju kabely a furt nic tak zhodím dekl od zápalka a jiskra se objevila tak to poskládám zpátky a nic tak to zase rozdělám a jiskru háže tak sem usoudil že to bude probíjet tak sem ten dekl ve vnitř vylepil kobercovou páskou nasadím dekl jen tak na šroubek aby tam držel a nakopnu ho a jede tak že dám ty zbylí šrouby a dotáhnu je a pincek zdechl tak sem povolil šroubky a zas to jelo co s tím je sem se stím drbal půl dne a nic.Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2011 12:15
Jméno: ondra
IP: uživatel11113
 Tak závada odstraněna nakonec to bylo šroubkem který jde od zápalka a je na něm kondík a drátek na cívku byl moc dlouhej a kostřil tak sem dal druhý kladívko aj se šroubkem a izolací a je to v pohodě.
Datum: 08. února 2011 12:15
Jméno: Bugs
IP: uživatel7552
 Ten drátek se nesmí ničeho dotýkat.
Datum: 07. února 2011 21:56
Jméno: ondra
IP: uživatel11113
 ten je přiraženej aš k zápalku
Datum: 07. února 2011 18:59
 drátek co vede od kladívka skus nahnout blíž k motoru-měl jsem ten samej problém
Datum: 07. února 2011 18:43
Jméno: ondra
IP: uživatel11113
 Mám tam origo zápalko jak je na 555 je dost velký tak je možný že se někde dotýká ale nevím kde elektika je nová bužírky sou všede už nevím co s tím.
Datum: 07. února 2011 18:18
 nekde se ti to šlusuje skontroluj drátek a jestli máš na konektoru bužírku...
Datum: 07. února 2011 18:13
Jméno: Mustik
IP: uživatel3522
 SESO zní to tu poslední dobou celkem často.....ale stejne se zeptam  ,kdy budes mít na kramku FILTR SÁNÍ pro fíka, kladívko a zapalovací kabel?.....chci si tu neco koupit protoze to potrebuju ale kdyz uz neco kupuju tak chci koupit vse najednou......díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2011 18:11
 nevim do 14 dnu filt ten je na dil,, kladivka snad uz v aptej budou,, kabel taqktez
Datum: 08. února 2011 18:11
Jméno: honza
IP: uživatel6040
 Ahoj obědnal jsem si z fichtl kramku Přerušovač 12V 2X10W čislo zboží 1T1026 a nevim jak ho zapojit protože kontakty nejsou nijak označeny tak tě prosim o radu nebo o schéma  díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2011 18:20
Datum: 08. února 2011 18:20
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Čus draci,pouštím se do GO motoru a jsem ve fázi rozebírání a nyní se pokouším sundat rotor magneta a vačku.Problém je,že vačka at se snažim sebevíc prostě nejde dolu.Mám již odšroubován šroub M5 ale ta vačka tam pořád drží jak přibytá nechci na to použít hrubou sílu tak jestli někdo nevíte jak ji šetrně sundat.Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2011 14:37
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Diky kluci,no vytrhnout to nestačilo musel jsem to vzít kleštěma ale nakonec se povedlo.Díky
Datum: 06. února 2011 14:37
 jo.¨
Datum: 06. února 2011 12:37
Jméno: standa
IP: uživatel11105
 ty vole to je alchymie....chyt to suchym hadrem a vytrhni....nijak přidělaný ani nalisovaný to tam neni.......
Datum: 06. února 2011 12:36
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 A jak to jako ze spoda do té mezery strčit šroubovák a tahat směrem k sobě?Díky
Datum: 06. února 2011 12:29
 podeber ji šroubovákem..
Datum: 06. února 2011 12:24
|



|